Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.
Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.quote:Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Wat heeft dat te maken met mijn post?quote:Op maandag 13 februari 2023 23:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland.quote:Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Nee dat maakt niks uit, de laatste boarding groep (die met de goedkoopste tickets en geen status bij de vliegtuigmaatschappij) moet vaak de handbagagekoffer afgeven bij de gate. Beter is een tas meenemen die onder de stoel past, dan heb je dat probleem niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?
Typisch KLM.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie
https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie
![]()
![]()
En ook daar heeft klm last van. Ze delen bagagebanden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 06:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland.
Jij hebt het over zaakje op orde.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met mijn post?
Daar had ik het inderdaad over.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij hebt het over zaakje op orde.
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus 0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..quote:Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie![]()
![]()
Kost geld en de afhandelaren hebben op Schiphol niet veel geld om daar snel wat aan te doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een chaotische zomer voor Schipholgisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.
[ twitter ]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef DX11 het volgende:
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus 0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
Dat is vrijwel altijd zo; vluchten worden vaak inclusief taxin bij vertrek en aankomst ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.quote:
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van hoe de luchtvaart werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.
Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitterquote:Schiphol moet in de meivakantie toch weer een grens stellen aan het aantal reizigers. Vanaf eind maart tot half mei wil de luchthaven 5 procent minder reizigers verwerken dan in de plannen van eind januari nog de bedoeling was. Een woordvoerder van Schiphol bevestigt dit aan Luchtvaartnieuws na berichtgeving in de Telegraaf.
De woordvoerder voegt er aan toe dat over de plannen nog wordt gesproken met de luchtvaartmaatschappijen.
Op 18 januari zei interim-CEO Ruud Sondag dat de luchthaven voldoende nieuwe beveiligers had aangenomen om vanaf eind maart bij de invoering van de zomerdienstregeling het plafond van 50.000 reizigers per dag. Er zouden weer 70.000 reizigers mogelijk zijn en met wat extra maatregelen zelfs 74.000, al bleef er gedurende tien dagen in de ochtendpiek wel een probleem.
Inmiddels is duidelijk dat die plannen te ambitieus zijn door een tekort aan mensen bij de bagageafhandeling en op andere afdelingen. De woordvoerder stelt dat het om een combinatie van factoren gaat die Schiphol nu dwingt om alsnog een beperking aan te houden.
3.500 reizigers minder
Met airlines is nu een beperking met 5 procent besproken vanaf 26 maart, de dag waarop de zomerdienstregeling ingaat. Dit zou neerkomen op circa 3.500 reizigers die Schiphol dagelijks minder wil verwerken. De details worden nog uitgewerkt, maar het plafond zou vooral gelden voor wat Schiphol als de piektijden ziet tussen 06.00 en 11.00 uur. Of Schiphol na de meivakantie het plafond kan opheffen is nog niet bekend.
In een reactie op Twitter zegt ANVR-voorzitter Frank Oostdam: “Om droevig van te worden. Ondanks stoere taal van een paar weken geleden nu toch beperkingen. Reizigers en reissector in de meivakantie de dupe.” Marnix Fruitema, voorzitter van de organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland BARIN, zegt dat er woensdag nog verder wordt gesproken. Donderdag wordt dan meer bekend.
Nee, het is zoals gewoonlijk weer de hypocriete bende die het altijd is, waarbij falen op andermans bordje geschoven wordt (zoals Schiphol) terwijl ze janken en huilie doen in de media.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.
Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
Fixed.quote:
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord. Staat genoteerd.quote:
Heb ik wel. Kijk maar. Jij heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord.
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:
KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schipholquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol
En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |