abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207988624
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.

Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
pi_207988968
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.
pi_207988996
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.
Wat heeft dat te maken met mijn post? :?
  dinsdag 14 februari 2023 @ 06:47:01 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207989830
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 februari 2023 @ 07:17:36 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207989884
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?
Nee dat maakt niks uit, de laatste boarding groep (die met de goedkoopste tickets en geen status bij de vliegtuigmaatschappij) moet vaak de handbagagekoffer afgeven bij de gate. Beter is een tas meenemen die onder de stoel past, dan heb je dat probleem niet.
Eerder viel het nog mee, maar door die kofferchaos vliegen meer en meer toeristen ook alleen nog maar met trolleys heb ik het idee en is er sneller te weinig plaats.
pi_207990042
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie

https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie

:') _O- _O-
Typisch KLM.
pi_207990152
Wordt weer een chaotische zomer voor Schiphol :') gisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.


twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207990471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 06:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland. :)
En ook daar heeft klm last van. Ze delen bagagebanden.
pi_207990497
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met mijn post? :?
Jij hebt het over zaakje op orde.
pi_207992852
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Jij hebt het over zaakje op orde.
Daar had ik het inderdaad over.
pi_207992922
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie :@ :@ :@
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus 0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207993101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een chaotische zomer voor Schiphol :') gisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.

[ twitter ]
Kost geld en de afhandelaren hebben op Schiphol niet veel geld om daar snel wat aan te doen.
Al die bedrijven opereren onder Activity Based Costing, ofwel iedere vestiging moet zijn broek zelf ophouden.

Het kromme is alleen, is dat de moedermaatschappijen gewoon verdrinken in het geld. Investingsmaatschappijen of eigenaren, maakt niet uit.
Er is gewoonweg geen wil en de race to the bottom de afgelopen 20 jaar heeft zijn sporen nagelaten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:17:47 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef DX11 het volgende:

Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus 0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207993208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Dat is vrijwel altijd zo; vluchten worden vaak inclusief taxin bij vertrek en aankomst ingecalculeerd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207993220
Anyway, zondagochtend ben ik tussen 04:00 en 05:00 uur weer op Schiphol, benieuwd naar de situatie dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:24:52 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:06 schreef Scorpie het volgende:

Typisch KLM.
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.

Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:31:37 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:

Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van hoe de luchtvaart werkt. :')

De blocktijd wordt nooit ruimer gemaakt dan strikt noodzakelijk. Een vliegtuig dat onnodig op de grond staat kost veel meer geld dan de eventuele compensatie die je aan passagiers moet geven bij vertraging.

Als ze er in geslaagd zijn om 03:20h vertrekvertraging om te zetten in 02:55h aankomstvertraging, hebben ze waarschijn een gunstige wind gehad en inderdaad harder gevlogen (wat uiteraard ook extra kosten meebrengt).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993628
Oh wacht ik reageer op het broertje van ikweethetookniet.
pi_207993669
quote:
Schiphol moet in de meivakantie toch weer een grens stellen aan het aantal reizigers. Vanaf eind maart tot half mei wil de luchthaven 5 procent minder reizigers verwerken dan in de plannen van eind januari nog de bedoeling was. Een woordvoerder van Schiphol bevestigt dit aan Luchtvaartnieuws na berichtgeving in de Telegraaf.

De woordvoerder voegt er aan toe dat over de plannen nog wordt gesproken met de luchtvaartmaatschappijen.

Op 18 januari zei interim-CEO Ruud Sondag dat de luchthaven voldoende nieuwe beveiligers had aangenomen om vanaf eind maart bij de invoering van de zomerdienstregeling het plafond van 50.000 reizigers per dag. Er zouden weer 70.000 reizigers mogelijk zijn en met wat extra maatregelen zelfs 74.000, al bleef er gedurende tien dagen in de ochtendpiek wel een probleem.

Inmiddels is duidelijk dat die plannen te ambitieus zijn door een tekort aan mensen bij de bagageafhandeling en op andere afdelingen. De woordvoerder stelt dat het om een combinatie van factoren gaat die Schiphol nu dwingt om alsnog een beperking aan te houden.

3.500 reizigers minder
Met airlines is nu een beperking met 5 procent besproken vanaf 26 maart, de dag waarop de zomerdienstregeling ingaat. Dit zou neerkomen op circa 3.500 reizigers die Schiphol dagelijks minder wil verwerken. De details worden nog uitgewerkt, maar het plafond zou vooral gelden voor wat Schiphol als de piektijden ziet tussen 06.00 en 11.00 uur. Of Schiphol na de meivakantie het plafond kan opheffen is nog niet bekend.

In een reactie op Twitter zegt ANVR-voorzitter Frank Oostdam: “Om droevig van te worden. Ondanks stoere taal van een paar weken geleden nu toch beperkingen. Reizigers en reissector in de meivakantie de dupe.” Marnix Fruitema, voorzitter van de organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland BARIN, zegt dat er woensdag nog verder wordt gesproken. Donderdag wordt dan meer bekend.
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
pi_207993680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.

Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
Nee, het is zoals gewoonlijk weer de hypocriete bende die het altijd is, waarbij falen op andermans bordje geschoven wordt (zoals Schiphol) terwijl ze janken en huilie doen in de media.

KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
pi_207993700
twitter
pi_207993724
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:04:30 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993732
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:

Ik weet niet waar ik het over heb.
Fixed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fixed.
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord. Staat genoteerd.

Kijk en huiver je gelieve hypocriete KLM:

12/02/2023

KLM trekt het allemaal niet meer, het piept, kraakt en schuurt aan alle kanten door de personeelstekorten.
Kan Schiphol ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT een cap doen want het kan zo echt niet meer, KLM staat op omvallen, ze gaan kapot, deaud, stuk, KLM loopt gevaar:

"KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie" -> https://dvhn.nl/binnenlan(...)kantie-28238200.html

29/09/2022:

"KLM WITHEET OVER ZOVEELSTE CAPACITEITSBEPERKING SCHIPHOL"

Een half jaar geleden waren ze nog "witheet", was "de maat vol" en was het "uitzichtloos".
Dit kon echt niet en Schiphol moest maar gauw orde op zaken stellen want KLM ging KAPOT, STUK, DEAUD, het kon echt niet meer, KLM liep gevaar! (dit komt je vast wel bekend voor)

https://www.luchtvaartnie(...)tsbeperking-schiphol

Kortom, 6 maanden later een 180 graden draai door een hypocriete KLM, maar ja, wat verwacht je dan van een bedrijf dat geleid wordt door criminelen en fraude schering en inslag is.

KLM, de meest hypocriete luchtvaartmaatschappij die er is _O_
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:14:15 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993876
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:

Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord.
Heb ik wel. Kijk maar. Jij heb geen idee waar je het over hebt. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993887
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:


KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
pi_207993982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207994019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol :D

En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken :)
pi_207994079
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol :D

En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken :)
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')