voor 5600 wil ik wel 2 weken op wat kinderen passenquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:08 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
In dat geval zullen ze 5.649,40 euro moeten terugbetalen. Ik zou toch verwachten dat ze voor minder geld een invalkracht kunnen krijgen.
Niet per se schriftelijk, maar conform de door de werkgever gecommuniceerde/gehanteerde procedure.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Formeel zit het zo: verlof vraag je schriftelijk aan, en als het niet binnen twee weken FORMEEL (en dus ook schriftelijk) is geweigerd (en dat mag ook al weer alleen bij 'zwaarwegend bedrijfsbelang), dan is het verlof toegekend. Dus als ze haar verlofaanvraag kan laten zien en de werkgever kan geen weigering aantonen, dan was dat verlof toegekend.
Maar een foto van het rooster is ook een hele goeie onderbouwing, dus zeker ook doen. Maar zoek ook nog even de mail of app of whatever waarin ze haar verlof heeft aangevraagd op.
Totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
Overigens, als jouw ouders een vakantie van 5600 euro voor je kunnen betalen, in tijden waarin 1 op de 4 mensen niet rond kan komen, dan kunnen ze ook wel over een verlies van 5600 euro komen.
Ik betwijfel of jouw werkgever dat kan. En je betwijfelt dat zelf ook.
Is het dan rechtvaardig van je ouders om jouw werkgever dan toch volledig in de tang te nemen en hem uit te wringen voor die 5600 euro?
Stel dat jouw ouders het proberen. Jouw ouders hebben geld, zo te zien, en zullen dus ook wel een 'huisadvocaat' hebben die de eis neer zal gaan leggen. En dan zal jouw werkgever geen keus hebben dan ook een advocaat in dienst te nemen, alleen al om te proberen te redden wat er te redden valt (en er valt voor hem wel wat te redden).
Einde van het liedje zal zijn dat iedereen meer geld kwijt is dan die 5600 euro. Want het is van te voren niet uitgemaakt of jouw ouders of jouw werkgever zullen gaan winnen. 50/50 kans, lijkt het mij, het zal hem in de kleinste details zitten, en dat betekent dat de advocaten vele uren zullen moeten gaan maken en dus een vette rekening zullen presenteren.
Het is goedkoper voor iedereen om gezamenlijk tot een compromis te komen. Ook een rechter kan geen kale kip plukken. En als jouw werkgever hierdoor uiteindelijk de zaak moet opgeven, zullen jouw ouders er de oorzaak van zijn dat X mensen hun levensonderhoud kwijtraken ten tijde van crisis. Om het magere bedrag van 5600 euro.
Net als ik hier zo relativeer, zal de rechter ook relativeren. Waarschijnlijk zal die nog wel beter relativeren dan ik.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:13 schreef capricia het volgende:
Mocht de werkgever überhaupt vervelend doen over het geld, je kunt als pedagogisch medewerker zo ongeveer dezelfde dag elders aan de slag. En dan kun je ook nog lekker van die vakantie genieten!
Als een vast gezicht zo belangrijk is had betreffende werknemer wel een vast contract gehad en niet tijdelijkquote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:07 schreef stropdaz het volgende:
Ja er is recht om de vakantie in te trekken op basis van zwaar wegende redenen. Er wordt met kinderen gewerkt en mogelijkerwijs is een vast gezicht belangrijk voor hen (zo zou de baas het kunnen onderbouwen althans).
+ Tijd om vervanging te vinden die groep alleen kan draaien is kort.
Shit happens kerel.
Maar dit ga je vaker mee maken in de toekomst in dit soort beroepen
Als hij nu intrekt, en de gronden daarvoor ook heeft. dan is hij niets verschuldigd. Je kunt nu immers nog gratis annuleren... Als jij bewust niet annuleert en daardoor toch kosten maakt is dat jullie keuze en zul je die zelf moeten dragen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:15 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat haar baas diep in de buidel moet tasten om onze vakantie te ontnemen.
Als mijn werkgever verwacht dat ik van alles en nog wat omgooi en organiseer om hem ter wille te zijn ga ik geen uitgebreide administratie aanleveren nee. Een bonnetje voor de administratie lijkt me dan mooi zat.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:47 schreef baskick het volgende:
[..]
Als iemand een claim van ruim 5k doet, vindt jij het een vreemde vraag om dat met een stuk te staven? Ok.
Dat suggereerde ik toch helemaal niet? Een factuur als bewijsstuk van de gemaakte kosten lijkt mij in elk geval niet een 'uitgebreide administratie' (en wél 'een stuk' of 'een bonnetje voor de administratie').quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als mijn werkgever verwacht dat ik van alles en nog wat omgooi en organiseer om hem ter wille te zijn ga ik geen uitgebreide administratie aanleveren nee. Een bonnetje voor de administratie lijkt me dan mooi zat.
Jij weet al dat dat heel februari ook zo is?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:59 schreef over_hedge het volgende:
een voordeel. Er ligt vrijwel geen sneeuw. Dus veel mist ze niet
Mondeling is altijd ingewikkeld. Werkgever moet binnen 2 weken na de verlofaanvraag bezwaar aantekenen tegen het verzoek. Om deze termijn te toetsen moet het haast wel schriftelijk aangevraagd zijn (of via een hr systeem/hr app)quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet per se schriftelijk, maar conform de door de werkgever gecommuniceerde/gehanteerde procedure.
Ja daar heb je op zich wel een goed punt.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Jij weet al dat dat heel februari ook zo is?
Oh ok, zal je vast gelijk in hebben. Goede verbetering!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet per se schriftelijk, maar conform de door de werkgever gecommuniceerde/gehanteerde procedure.
Dommigheid kent geen tijd, misschien zien de ouders dit bijvoorbeeld wel als laatste kans om met hun kinderen op vakantie te gaan? Misschien hebben ze het geld wel opgespaard in de Corona tijd? Misschien vinden ze het gewoon leuk om heel luxe op vakantie te gaan omdat ze beiden met roken gestopt zijn? En jij gaat dat even zonder achtergrond bepalen, man man man.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
Overigens, als jouw ouders een vakantie van 5600 euro voor je kunnen betalen, in tijden waarin 1 op de 4 mensen niet rond kan komen, dan kunnen ze ook wel over een verlies van 5600 euro komen.
Ik betwijfel of jouw werkgever dat kan. En je betwijfelt dat zelf ook.
Is het dan rechtvaardig van je ouders om jouw werkgever dan toch volledig in de tang te nemen en hem uit te wringen voor die 5600 euro?
Stel dat jouw ouders het proberen. Jouw ouders hebben geld, zo te zien, en zullen dus ook wel een 'huisadvocaat' hebben die de eis neer zal gaan leggen. En dan zal jouw werkgever geen keus hebben dan ook een advocaat in dienst te nemen, alleen al om te proberen te redden wat er te redden valt (en er valt voor hem wel wat te redden).
Einde van het liedje zal zijn dat iedereen meer geld kwijt is dan die 5600 euro. Want het is van te voren niet uitgemaakt of jouw ouders of jouw werkgever zullen gaan winnen. 50/50 kans, lijkt het mij, het zal hem in de kleinste details zitten, en dat betekent dat de advocaten vele uren zullen moeten gaan maken en dus een vette rekening zullen presenteren.
Het is goedkoper voor iedereen om gezamenlijk tot een compromis te komen. Ook een rechter kan geen kale kip plukken. En als jouw werkgever hierdoor uiteindelijk de zaak moet opgeven, zullen jouw ouders er de oorzaak van zijn dat X mensen hun levensonderhoud kwijtraken ten tijde van crisis. Om het magere bedrag van 5600 euro.
Net als ik hier zo relativeer, zal de rechter ook relativeren. Waarschijnlijk zal die nog wel beter relativeren dan ik.
Wat is dit nou weer voor gezwetsquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
Afgunst, lijkt het wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:10 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor gezwets
Kan ook ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Eerder stuitende domheid vrees ik.
Nee hoor, de twee weken zijn voorbij en moet hij aantonen dat het zwaarwegend bedrijfsbelang is. Het is nog een maand, dus tijd zat om uitzendbureaus te bellen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Als hij nu intrekt, en de gronden daarvoor ook heeft. dan is hij niets verschuldigd.
Bij mij is nog nooit een reeds goedgekeurde vakantie ingetrokken.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:43 schreef Questular het volgende:
Heerlijk hoe mensen roepen gewoon gaan dan zoek je toch een andere baan. Dat soort simpel advies geef je alleen aan anderen en doe je zelf nooit.
Dat lijkt mij niet. Werkgever trekt verlof, dus er is helemaal geen sprake van 50/50. Dat weet werkgever ook, dus die gaat echt geen advocaat inhuren waarmee de kosten nog verder oplopen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
Einde van het liedje zal zijn dat iedereen meer geld kwijt is dan die 5600 euro. Want het is van te voren niet uitgemaakt of jouw ouders of jouw werkgever zullen gaan winnen. 50/50 kans, lijkt het mij,
Je hebt toestemming voor verlof, dat wordt ingetrokken. Waarom zou je als werknemer zijnde dan tot een compromis moeten komen? Je moet gewoon de "schade" vergoed krijgen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
Gezien de hoeveelheid bla bla die je hier neerzet lijkt het me uitgesloten dat een rechter (laten we doen alsof die eraan te pas gaat komen) tot een conclusie komt die in lijn ligt met wat jij er allemaal uit gooit.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:09 schreef RetepV het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |