abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2023 @ 12:26:42 #94
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207583591
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:21 schreef beantherio het volgende:

[..]
Het is wel zo dat die geruchten er al waren en dat 1) Porsche, na het mislopen van een overeenkomst met RBR, blijkbaar nog steeds op zoek is naar een ingang in F1, 2) dat Dorilton Capital mogelijk wel af zou willen van Williams en dat 3) het momenteel wel een goed moment zou zijn om een F1-team te kopen aangezien de prijs ervan na het in gaan van een nieuwe Concorde agreement (met mogelijk een veel hogere anti dilution fee) wel eens fors zou kunnen gaan stijgen.

Evengoed denk ik niet dat deze aankondiging daar betrekking op heeft.
Om een team te kopen hoef je geen anti-dillution fee te betalen. De nieuwe waarde (als die al ooit in het Concorde Agreement komt) is gebaseerd op de prijs die Audi voor Sauber betaald zou hebben. Net zoals de $200.000.000 bepaald is door de prijs die Dorilton voor Williams heeft betaald.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 12:29:50 #95
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207583628
Daarbij heeft Porsche, voor zover ik weet, niet meer de mogelijkheden om zelf een F1 motor te bouwen. Dat zouden ze weer opnieuw moeten opbouwen. De spullen die daarvoor bedoeld waren zijn nu in bezit van Red Bull Powertrains. Dus 2026 zou dan te vroeg komen. Sowieso hebben ze zich niet ingeschreven voor 2026. Als het al zover komt, verwacht ik dat niet voor 2027.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 12:35:51 #96
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207583717
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:26 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Om een team te kopen hoef je geen anti-dillution fee te betalen. De nieuwe waarde (als die al ooit in het Concorde Agreement komt) is gebaseerd op de prijs die Audi voor Sauber betaald zou hebben. Net zoals de $200.000.000 bepaald is door de prijs die Dorilton voor Williams heeft betaald.
Mijn punt is juist dat het met het stijgen van de anti-dilution fee veel aantrekkelijker gaat worden om een bestaand team te kopen i.p.v. een compleet nieuw team op te richten en een anti-dilution fee te betalen. Als je een bestaand team koopt hoef je geen anti-dilution te betalen + je hebt al direct een team zonder dat je veel hoeft te investeren om alles op poten te zetten.

Maar als de fee stijgt naar bijv. 600 miljoen (waar nu over gesproken wordt) dan heeft dat ook effect op de aankoopprijs van een team. De eigenaar van zo'n team is ook niet gek en weet wat de alternatieve route kost: 600 miljoen + alle kosten die je hebt om een team van de grond te krijgen. En dat heeft dus ook weer effect op de verkoopprijs van een team: de eigenaar zal de vraagprijs flink opschroeven. Immers: het alternatief is veel duurder. Dan kan een bedrijf als Porsche beter nu nog tot aankoop overgaan nu de prijzen nog behapbaar zijn.
  maandag 16 januari 2023 @ 12:39:09 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207583761
twitter
  maandag 16 januari 2023 @ 12:41:06 #98
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207583786
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:29 schreef Starflyer het volgende:
Daarbij heeft Porsche, voor zover ik weet, niet meer de mogelijkheden om zelf een F1 motor te bouwen. Dat zouden ze weer opnieuw moeten opbouwen. De spullen die daarvoor bedoeld waren zijn nu in bezit van Red Bull Powertrains. Dus 2026 zou dan te vroeg komen. Sowieso hebben ze zich niet ingeschreven voor 2026. Als het al zover komt, verwacht ik dat niet voor 2027.
De vet gemaakte opmerking snap ik niet helemaal: wat bedoel je daarmee? Haal je niet Porsche en Honda door elkaar?

Een gerucht is trouwens dat Porsche, bij een terugkeer naar F1, omgelabelde Audi-motoren zou gaan leveren. Ik vind dat moeilijk te accepteren. Van bepaalde elementen is wel duidelijk dat Porsche die niet zelf zal gaan ontwikkelen (o.a. het electrische deel) maar ze moeten toch meer dan voldoende kennis en kunde in huis hebben om een eigen motor te ontwikkelen?
  maandag 16 januari 2023 @ 12:48:54 #99
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207583912
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:41 schreef beantherio het volgende:

[..]
De vet gemaakte opmerking snap ik niet helemaal: wat bedoel je daarmee? Haal je niet Porsche en Honda door elkaar?

Een gerucht is trouwens dat Porsche, bij een terugkeer naar F1, omgelabelde Audi-motoren zou gaan leveren. Ik vind dat moeilijk te accepteren. Van bepaalde elementen is wel duidelijk dat Porsche die niet zelf zal gaan ontwikkelen (o.a. het electrische deel) maar ze moeten toch meer dan voldoende kennis en kunde in huis hebben om een eigen motor te ontwikkelen?
Nee, het gaat om Porsche.

De spullen die nodig zijn om een motor te ontwikkelen zouden in de Red Bull Powertrains loods in Milton Keynes staan. Die zijn daar in januari 2022 geleverd, toen er nog sprake was van een samenwerking tussen RB en Porsche. Hierbij zou Porsche zich vooral toeleggen op het elektrische deel (waarvan ze de kennis hebben uit de FE en de WEC).

Nadat de deal geklapt is, zijn de spullen (onder andere virtuele testbanken en zo), daar blijven staan en heeft Porsche dus niet meer de spullen om een F1 ICE te ontwikkelen, of ze moeten die weer opnieuw aanschaffen. (Bron Dieter Rencken)

De F1 motor die Porsche een aantal jaar geleden heeft ontwikkeld, wordt voor zover ik weet gebruikt als basis voor de Audi motor.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 13:02:15 #100
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207584122
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:48 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Nee, het gaat om Porsche.

De spullen die nodig zijn om een motor te ontwikkelen zouden in de Red Bull Powertrains loods in Milton Keynes staan. Die zijn daar in januari 2022 geleverd, toen er nog sprake was van een samenwerking tussen RB en Porsche. Hierbij zou Porsche zich vooral toeleggen op het elektrische deel (waarvan ze de kennis hebben uit de FE en de WEC).

Nadat de deal geklapt is, zijn de spullen (onder andere virtuele testbanken en zo), daar blijven staan en heeft Porsche dus niet meer de spullen om een F1 ICE te ontwikkelen, of ze moeten die weer opnieuw aanschaffen. (Bron Dieter Rencken)

De F1 motor die Porsche een aantal jaar geleden heeft ontwikkeld, wordt voor zover ik weet gebruikt als basis voor de Audi motor.
Vreemd verhaal. Niet alleen dat Porsche al spullen aan RBR zou hebben geleverd (waarbij ze die spullen zelf ook niet meer zouden hebben c.q. zouden terugkrijgen) voor een deal die nog niet eens rond was maar ook dat ze het elektrische deel zouden gaan ontwikkelen. Dat laatste hebben ze namelijk niet eerder gedaan: niet voor WEC maar ook niet voor Formule E.

En voor zover ik weet was die eerder gebouwde motor (uit medio 2017) meer een "proof of concept" dan een echt bruikbaar ontwerp. Porsche heeft/had de kennis daarvoor wel in huis, maar voor Audi zal het niet heel anders zijn. En blijkbaar zijn die inmiddels al druk bezig met de ontwikkeling van de 2026-motor.

[ Bericht 0% gewijzigd door beantherio op 16-01-2023 13:23:45 ]
  maandag 16 januari 2023 @ 14:37:25 #101
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207585548
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:02 schreef beantherio het volgende:

[..]
Vreemd verhaal. Niet alleen dat Porsche al spullen aan RBR zou hebben geleverd (waarbij ze die spullen zelf ook niet meer zouden hebben c.q. zouden terugkrijgen) voor een deal die nog niet eens rond was maar ook dat ze het elektrische deel zouden gaan ontwikkelen. Dat laatste hebben ze namelijk niet eerder gedaan: niet voor WEC maar ook niet voor Formule E.

En voor zover ik weet was die eerder gebouwde motor (uit medio 2017) meer een "proof of concept" dan een echt bruikbaar ontwerp. Porsche heeft/had de kennis daarvoor wel in huis, maar voor Audi zal het niet heel anders zijn. En blijkbaar zijn die inmiddels al druk bezig met de ontwikkeling van de 2026-motor.
Ze hebben een Powertrain met regeneratie voor de Formule E ontwikkeld en een LMP1 met hybride technologie. Een van de redenen dat ze pushten voor het afschaffen can de MgU-H, want die kennis hebben ze niet.

Dus waar je vandaan haalt dat ze dat nog niet eerder gedaan hebben, weet ik niet.

En Rencken zou zelf aanwezig geweest zijn toen die spullen (van AVL) in Milton Keynes werden afgeleverd, meen ik mij uit een van zijn F1 weekendverslagen te herinneren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 14:39:07 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207585575
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:37 schreef Starflyer het volgende:
En Rencken zou zelf aanwezig geweest zijn toen die spullen (van AVL) in Milton Keynes werden afgeleverd, meen ik mij uit een van zijn F1 weekendverslagen te herinneren.
Ja dat heb ik ook gelezen.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:45:10 #103
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207585664
Heb de bron gevonden

quote:
Indeed, at the time of my visit to Milton Keynes in January, workmen were beavering away at preparing Hall 8 for the arrival of a number of transient dynamometers and other PU kit from AVL, an Austrian powertrain supplier and consultancy with close links to Red Bull. "They were originally ordered by Porsche, and have been side-tracked here," an Austrian source told me.
Hierin staat ook dat het plan was dat in Milton Keynes door Porsche ontworpen motoren gebouwd zouden worden. Dus meer dan alleen het elektrische deel wat ik dacht.

https://racingnews365.com(...)red-bull-and-porsche
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 16:15:29 #104
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207586787
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:37 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze hebben een Powertrain met regeneratie voor de Formule E ontwikkeld en een LMP1 met hybride technologie. Een van de redenen dat ze pushten voor het afschaffen can de MgU-H, want die kennis hebben ze niet.

Dus waar je vandaan haalt dat ze dat nog niet eerder gedaan hebben, weet ik niet.
Voor de LMP-auto's ben ik op dit forum zelf juist wel eens terecht gewezen m.b.t. de ontwikkeling van de elektrische componenten van de aandrijving. De details ken ik niet meer maar e.a. kwam bij een andere firma vandaan en is niet door Porsche zelf gemaakt. Het klopt wel dat ze inderdaad af wilden van de MGU-H omdat dit geen onderdeel was van LMP en ze dus niks van de plank konden trekken.

Voor Formule E is er geen enkel team dat de aandrijving zelf ontwikkeld: die komt (voor gen3) bij Spark Racing Technologies en Williams Advanced Engineering vandaan. Zie o.a. https://motorsport.tech/f(...)nchartered-territory

[ Bericht 0% gewijzigd door beantherio op 16-01-2023 16:20:39 ]
  maandag 16 januari 2023 @ 16:23:29 #105
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207586875
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:15 schreef beantherio het volgende:

[..]
Voor de LMP-auto's ben ik op dit forum zelf juist wel eens terecht gewezen m.b.t. de ontwikkeling van de elektrische componenten van de aandrijving. De details ken ik niet meer maar e.a. kwam bij een andere firma vandaan en is niet door Porsche zelf gemaakt. Het klopt wel dat ze inderdaad af wilden van de MGU-H omdat dit geen onderdeel was van LMP en ze dus niks van de plank konden trekken.

Voor Formule E is er geen enkel team dat de aandrijving zelf ontwikkeld: die komt bij Spark Racing Technologies en Williams Advanced Engineering vandaan. Zie o.a. https://motorsport.tech/f(...)nchartered-territory
Spark levert het chassis en Williams levert alleen de batterij (voor de Gen2 was dit McLaren). De powerunits worden wel degelijk door de leveranciers zelf ontwikkeld. Dat is al zo sinds de Gen2 wagens. In de eerste seizoenen was het inderdaad allemaal standaard met de Gen1 wagens.

Er staat zelfs letterlijk in dat de powerunits de verantwoordelijkheid zijn van de teams.
quote:
This change doesn’t have a major effect on the chassis, the motor itself and the associated systems are the team’s responsibility.


[ Bericht 6% gewijzigd door Starflyer op 16-01-2023 16:31:44 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 16:27:54 #106
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207586929
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:45 schreef Starflyer het volgende:
Heb de bron gevonden
[..]
Hierin staat ook dat het plan was dat in Milton Keynes door Porsche ontworpen motoren gebouwd zouden worden. Dus meer dan alleen het elektrische deel wat ik dacht.

https://racingnews365.com(...)red-bull-and-porsche
Interessant artikel. Maar dit klinkt meer alsof RBPT een bestelling van Porsche bij AVL heeft overgenomen i.p.v. dat er spullen direct van Porsche naar Red Bull zijn gegaan. En als het spul in januari 2022 is geleverd (waar het artikel over heeft) dan zal het ook wel veel eerder bij AVL zijn besteld. Er is nooit een deal gekomen tussen Red Bull en Porsche dus het lijkt me niet dat de constructie met AVL iets te maken had daarmee.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:36:00 #107
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207587018
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:27 schreef beantherio het volgende:

[..]
Interessant artikel. Maar dit klinkt meer alsof RBPT een bestelling van Porsche bij AVL heeft overgenomen i.p.v. dat er spullen direct van Porsche naar Red Bull zijn gegaan. En als het spul in januari 2022 is geleverd (waar het artikel over heeft) dan zal het ook wel veel eerder bij AVL zijn besteld. Er is nooit een deal gekomen tussen Red Bull en Porsche dus het lijkt me niet dat de constructie met AVL iets te maken had daarmee.
Zo lees ik het niet. Die deal was allang in voorbereiding en leek tot op het laatste moment ook beklonken te worden. Totdat RBR bang was zijn daadkracht te verliezen, toen ze erachter kwamen dat alles bij Porsche langs de board moest gaan.

Sowieso was het de bedoeling dat de powerunits bij RBPT gebouwd zouden gaan worden. Daarvoor is ook dat RBPT opgezet. Dus dat die spullen daar naar toe zouden gaan was logisch.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 16:39:52 #108
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207587056
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:23 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Spark levert het chassis en Williams levert alleen de batterij (voor de Gen2 was dit McLaren). De powerunits worden wel degelijk door de leveranciers zelf ontwikkeld. Dat is al zo sinds de Gen2 wagens. In de eerste seizoenen was het inderdaad allemaal standaard met de Gen1 wagens.

Er staat zelfs letterlijk in dat de powerunits de verantwoordelijkheid zijn van de teams.
[..]

Op andere plekken lees ik daar toch andere dingen over. Zoals o.a. hier:
quote:
GEN3 CAR (FROM 2022)
The Gen3 Formula E car is planned to be introduced for the ninth Formula E season (2022–23). Power levels for the car are expected to be 350 kW in qualifying and 300 kW in the race, while regeneration levels will be allowed on both front (250 kW) and rear (350 kW) axles for a maximum of 600 kW recovery under braking. The battery will also be designed to be able to handle “flash-charging” at rates of up to 800 kW, allowing pitstop recharging into the championship for the first time. In July 2020 it was announced that Spark Racing Technology would build the chassis and supply the front axle MGU, Williams Advanced Engineering would supply the battery, and Hankook would supply all-weather tires incorporating bio-material and sustainable rubber.
Een front axle MGU is wel degelijk een deel van de aandrijving. Op de website van Spark Racing Technology is ook wel zichtbaar dat ze daar de kennis voor zoiets in huis hebben. Niet helemaal duidelijk wat ik nu moet geloven. Maar ik ga daar de woordenstrijd ook niet (verder) over aan. ;)
  maandag 16 januari 2023 @ 16:43:16 #109
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207587097
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:36 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Zo lees ik het niet. Die deal was allang in voorbereiding en leek tot op het laatste moment ook beklonken te worden. Totdat RBR bang was zijn daadkracht te verliezen, toen ze erachter kwamen dat alles bij Porsche langs de board moest gaan.

Sowieso was het de bedoeling dat de powerunits bij RBPT gebouwd zouden gaan worden. Daarvoor is ook dat RBPT opgezet. Dus dat die spullen daar naar toe zouden gaan was logisch.
Dat weet ik. Maar wat ik bedoel is dat je het deed klinken alsof RBPT allerlei apparatuur van Porsche zou hebben "gekaapt". Zo komt het niet op mij over: er was begin 2022 geen deal en op het moment van de bestelling ook niet. Red Bull is altijd wel duidelijk geweest over dat ze zelf de motoren wilden gaan bouwen dus het spul van AVL hadden ze sowieso nodig.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:49:06 #110
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207587181
Inmiddels is duidelijk wat de aankondiging op de Instagram-pagina van Porsche Formule E betekende: dat ze hun Instagram-pagina anders opgezet hebben zodat al hun motorsport-activiteiten nu op een plek te vinden zijn. Zie https://www.instagram.com/porsche.motorsport/
  maandag 16 januari 2023 @ 16:51:18 #111
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207587213
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:39 schreef beantherio het volgende:

[..]
Op andere plekken lees ik daar toch andere dingen over. Zoals o.a. hier:
[..]
Een front axle MGU is wel degelijk een deel van de aandrijving. Op de website van Spark Racing Technology is ook wel zichtbaar dat ze daar de kennis voor zoiets in huis hebben. Niet helemaal duidelijk wat ik nu moet geloven. Maar ik ga daar de woordenstrijd ook niet (verder) over aan. ;)
De aandrijving werkt op de achteras en dat is ontwikkeld door de vijf leveranciers. Het klopt dat er een extra "regen"-unit op de vooras zit voor het terugwinnen van de energie maar bij mijn weten wordt daar niet de auto mee aangedreven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 januari 2023 @ 16:54:34 #112
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207587261
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:43 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat weet ik. Maar wat ik bedoel is dat je het deed klinken alsof RBPT allerlei apparatuur van Porsche zou hebben "gekaapt". Zo komt het niet op mij over: er was begin 2022 geen deal en op het moment van de bestelling ook niet. Red Bull is altijd wel duidelijk geweest over dat ze zelf de motoren wilden gaan bouwen dus het spul van AVL hadden ze sowieso nodig.
Gekaapt niet. In overleg met of op verzoek van Porsche aangeschaft, denk ik.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 17 januari 2023 @ 09:29:07 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207594976
twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2023 @ 10:30:41 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207595544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:29 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Oja, die onzin. Heeft Mercedes goed gelobbied.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:55:09 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207596574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oja, die onzin. Heeft Mercedes goed gelobbied.
Zal ze enigzins helpen maar of dat voldoende is, ik denk het niet en Toto ook niet of is het weer de ouderwetse sandbag Toto?
twitter
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:29:55 #116
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207597333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zal ze enigzins helpen maar of dat voldoende is, ik denk het niet en Toto ook niet of is het weer de ouderwetse sandbag Toto?
[ twitter ]
Mja, hier kun je denk ik echt helemaal niks uit afleiden, eerlijk gezegd. Alle teams doen voor het seizoen alsof hun auto niks voorstelt, je gaat de concurrentie natuurlijk niet wijzer maken dan ze zijn.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:33:03 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207597410
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:29 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mja, hier kun je denk ik echt helemaal niks uit afleiden, eerlijk gezegd. Alle teams doen voor het seizoen alsof hun auto niks voorstelt, je gaat de concurrentie natuurlijk niet wijzer maken dan ze zijn.
Dat klopt maar ondanks die kleine regelwijziging die teams wat terugwerpt is een halve seconde gewoon moeilijk te pakken.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:37:40 #118
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207597488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt maar ondanks die kleine regelwijziging die teams wat terugwerpt is een halve seconde gewoon moeilijk te pakken.
Oh zeker. Het zou bijzonder zijn als RBR er niet weer bij zit. Maar toch, met zo'n nieuw reglement is het denk ik wat makkelijker grote stappen te maken dan met een uitontwikkeld concept. En Mercedes heeft ook een heel jaar kunnen afkijken hoe het wel moet. Het zou me echt verbazen als de Duitsers de plank weer misslaan komend seizoen.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:48:38 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207597669
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Oh zeker. Het zou bijzonder zijn als RBR er niet weer bij zit. Maar toch, met zo'n nieuw reglement is het denk ik wat makkelijker grote stappen te maken dan met een uitontwikkeld concept. En Mercedes heeft ook een heel jaar kunnen afkijken hoe het wel moet. Het zou me echt verbazen als de Duitsers de plank weer misslaan komend seizoen.
Ik denk ook dat ze er dichterbij (gaan) zitten maar dat is wat anders dan level.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 13:09:34 #120
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207598014
twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 17 januari 2023 @ 13:14:54 #121
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207598087
Nog een reden dat de GP van China niet doorgaat?
pi_207598094
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:14 schreef Tijn het volgende:
Nog een reden dat de GP van China niet doorgaat?
Covid ;)
  dinsdag 17 januari 2023 @ 13:16:28 #123
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207598107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:15 schreef DjVero het volgende:

[..]
Covid ;)
Ah ja, dacht ik al. Staat nu ook bij de NOS zie ik: https://nos.nl/artikel/24(...)eizoen-telt-23-races
  dinsdag 17 januari 2023 @ 13:17:06 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207598117
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:09 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Niet erg zo'n gat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')