Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Was er niet afgelopen jaar een groot merk dat voornemens was als team in te stappen waar de teams geen probleem mee hadden? Als het om het geld gaat, maakt het niet uit wie het is natuurlijk.
Schijnt ook en beetje met de manier waarop te maken te hebben, dit is wel een aardig artikel erover.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?
Haas Automation heeft een omzet van minder dan een miljard per jaar, General Motors 122 miljard per jaar.quote:
Minder prijzengeld per team als er een "prive"-team meedoet, denk ik. Bij een grote autofabrikant hebben ze waarschijnlijk het idee dat daar meer inkomsten door binnen komen, waardoor dat probleem er niet of nauwelijks is. Alleen zien ze Cadillac niet als fabrikant maar als een soort sponsor.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?
Ze hebben net zo'n grote hekel aan die Amerikanisering als ikquote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?
Dit is het exact. Nieuwe teams betalen een specifiek bedrag van zo'n 200 miljoen om de bestaande teams te compenseren voor het verlies aan prijzengeld. Daarmee krijgt ieder team dus 20 miljoen wat eigenlijk maar een doekje voor het bloeden is in vergelijking wat ze mislopen aan prijzengeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Minder prijzengeld per team als er een "prive"-team meedoet, denk ik. Bij een grote autofabrikant hebben ze waarschijnlijk het idee dat daar meer inkomsten door binnen komen, waardoor dat probleem er niet of nauwelijks is. Alleen zien ze Cadillac niet als fabrikant maar als een soort sponsor.
Minder inkomsten.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie vanuit de F1
Nieuw team, met ook nog eens een groot merk én zeer bekende autosportnaam erachter, is toch alleen maar topnieuws?
Dat zegt mij dat de teams te veel macht willen. Er is niet voor niets een budgetcap, waardoor die 600 miljoen buiten alle proporties is. De FIA gaat over het toelatingsproces, niet de teams.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:49 schreef Starflyer het volgende:
De teams willen dat de anti-dillution fee vanaf 2026 drie keer zoveel wordt![]()
Dus in plaats van $ 200.000.000 willen ze dat een nieuw team $ 600.000.000 gaat betalen omdat dat ongeveer de waarde van een team reflecteert (Audi zou ongeveer dat bedrag voor Sauber betaald hebben). Williams werd ongeveer voor $ 200.000.000 verkocht, vandaar dat de waarde toen daarop gezet is.
https://the-race.com/form(...)-200m-new-entry-fee/
Eens. De teams zouden daar geen zeggenschap in moeten hebben. Juridisch is die zeggenschap waarschijnlijk niet eens houdbaar, zeg ik als leek, want dan kun je als team de concurrentie buiten de deur houden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zegt mij dat de teams te veel macht willen. Er is niet voor niets een budgetcap, waardoor die 600 miljoen buiten alle proporties is. De FIA gaat over het toelatingsproces, niet de teams.
Als een team toegelaten wil worden moeten ze de concorde agreement ondertekenen... Dat is het contract tussen de FIA, de FOM, en de teams over hoe het geld en de macht verdeeld worden binnen de Formule 1, daar hoort ook het prijzengeld bij.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Eens. De teams zouden daar geen zeggenschap in moeten hebben. Juridisch is die zeggenschap waarschijnlijk niet eens houdbaar, zeg ik als leek, want dan kun je als team de concurrentie buiten de deur houden.
De FIA gaat over de toelating, maar de FOM gaat over de contracten met de teams over de verdeling van het prijzengeld. Theoretisch zou het dus kunnen dat een team door de FIA wordt toegelaten, maar geen contract heeft met de FOM en dus geen recht heeft op prijzengeld.
Ik seizoen 1 niet eens, is niet aan mij besteed al heb ik het laatste deel van seizoen 4 wel gekeken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heb seizoen 4 niet eens meer afgekeken vorig jaar.
De nieuwe Nigeriaanse prinsen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:38 schreef PirE het volgende:
Velas is weg bij Ferrari als sponsor, weer een cryptoscammer minder.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De nieuwe Nigeriaanse prinsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |