Liever dat mensen zich eens gaan gedragen en dat alle aso's optiefen, maar dat is een illusie. Het comfort is ook een aspect overigens. Maar goed, terug naar F1 praatquote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als iedereen in een tank gaat rijden is het weer net zo onveilig.
Allemaal aan de escallade dan maar?
Leuk voor jezelf, maar voor ander verkeer (inclusief voetgangers en fietsers) zijn grotere/zwaardere auto’s juist onveiliger.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je ook weleens buiten de 30 km zone komt dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner, wat die crashtest van dat geinige kleine autootje je ook wel niet laat denken.
Allemaal aan de kleine auto dus.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner,
Ik kan me Ford-Steward ( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:17 schreef THEFXR het volgende:
Laatste keer Ford was geloof ik met Williams en toen reden ze al niet meer vooraan.
dat klopt idd, dus ik zie het niet zo positief dat die een top motor kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kan me Ford-Steward ( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.
Ik herinner me de Ford-Cosworths nog. Meest succesvolle motor ooit met ruim 150 overwinningen tussen 1967 en 1983.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kan me Ford-Stewart( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.
Dat gaan ze dus ook niet doen. Dat doet RB zelf.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat klopt idd, dus ik zie het niet zo positief dat die een top motor kunnen bouwen.
Ter verdediging van Stewart Racing; in die tijd ploften er ook gewoon veel motoren (en ander technisch malheur). Je moet voor de grap eens de Wikpedia pagina's van F1 kampioenschappen uit bijv 1996 en 1997 erbij pakken, met alle GP resultaten in 1 tabel weergegeven.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kan me Ford-Steward ( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.
Cosworth zou best een leuke partner voor Red Bull Powertrains zijn. Zitten ook maar 1 dorp verderop vanaf Milton Keynesquote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik herinner me de Ford-Cosworths nog. Meest succesvolle motor ooit met ruim 150 overwinningen tussen 1967 en 1983.
Maar net zoals toen, gaat Ford in dit geval de motor niet maken, dus geen zorgen
wat gaan ze dan leveren?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gaan ze dus ook niet doen. Dat doet RB zelf.
niets. gewoon badge engineering. stickertje plakken en red bull het zelf op laten knappen in ruil voor centen als sponsorquote:
Toen was er ook nog ongelimiteerd testen en kon je gewoon voor elke geplofte motor een nieuwe inhangen zonder straf. Dus de (top)teams draaiden die dingen maximaal open.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ter verdediging van Stewart Racing; in die tijd ploften er ook gewoon veel motoren (en ander technisch malheur). Je moet voor de grap eens de Wikpedia pagina's van F1 kampioenschappen uit bijv 1996 en 1997 erbij pakken, met alle GP resultaten in 1 tabel weergegeven.
In mijn jeugdige herinnering viel het allemaal best mee, maar het aantal Retirements is echt bizar, zelfs bij de top teams.
Villeneuve bijvoorbeeld werd in '97 wereldkampioen met 5 uitvalbeurten en een DSQ, op een totaal 17 races. Ter vergelijking Max kende in 2022 - 2 uitvalbeurten in 22 wedstrijden en bij 1 van die 2 werd ie zelfs nog geklasseerd als 19e.
Ik ook. Lijkt, zonder het rood, ook wel wat op een Minardi van weleer.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kleurenstelling vind ik supermooi.
Maar dat is persoonlijk, hou wel van die specifieke combi. Gevoel.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:15 schreef Starflyer het volgende:
Ik herinner me de Ford-Cosworths nog. (..)
Ze hebben onlangs dit juweeltje gebouwd voor Gordon Murrayquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ouwe lul alert!
![]()
Ken de verhalen en dat was ook wel een beest van een motor. Revolutionair dat ding.
En bovenal: fantastisch geluid.
De T.50 fan carquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben onlangs dit juweeltje gebouwd voor Gordon Murray
Die motoren werden ook steeds sneller naarmate ze dichter bij hun einde kwamen. Dus dan werd er wel eens (mis)gegokt dat ie het nog 300km zou volhouden.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ter verdediging van Stewart Racing; in die tijd ploften er ook gewoon veel motoren (en ander technisch malheur). Je moet voor de grap eens de Wikpedia pagina's van F1 kampioenschappen uit bijv 1996 en 1997 erbij pakken, met alle GP resultaten in 1 tabel weergegeven.
In mijn jeugdige herinnering viel het allemaal best mee, maar het aantal Retirements is echt bizar, zelfs bij de top teams.
Villeneuve bijvoorbeeld werd in '97 wereldkampioen met 5 uitvalbeurten en een DSQ, op een totaal van 17 races. Ter vergelijking Max kende in 2022 - 2 uitvalbeurten in 22 wedstrijden en bij 1 van die 2 werd ie zelfs nog geklasseerd als 19e.
Of de Tyrrell uit 1991quote:Op woensdag 1 februari 2023 11:51 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ook. Lijkt, zonder het rood, ook wel wat op een Minardi van weleer.
Dat hoogtoerige gillende gejank.. Ik vind er niets aan. Vind ik zeker vandaag de dag een beetje misstaan, die primitieve techniek. Heb liever een lage brute maar verfijnde grom.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
Nu we het toch over engine sound hebben, deze zag ik gisteren weer voorbij komen![]()
[ twitter ]
quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat hoogtoerige gillende gejank.. Ik vind er niets aan. Vind ik zeker vandaag de dag een beetje misstaan, die primitieve techniek. Heb liever een lage brute maar verfijnde grom.
Je heet dan ook niet voor niets Chevy. Over primitieve techniek gesproken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat hoogtoerige gillende gejank.. Ik vind er niets aan. Vind ik zeker vandaag de dag een beetje misstaan, die primitieve techniek. Heb liever een lage brute maar verfijnde grom.
Nee echt primitief is het niet natuurlijk, maar het ruwe ervan spreekt me niet echt aan. En ook gewoon veel te chaotisch voor mijn hoofd dan.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]noem het maar primitief, was gewoon added value, V8 ook nog wel goed, F1 is nog steeds snel maar het gebrek aan mooi motorgeluid geeft je gewoon niet hetzelfde gevoel, maar jij hebt het waarschijnlijk nooit live meegemaakt.
Ja, kippenvel.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
Nu we het toch over engine sound hebben, deze zag ik gisteren weer voorbij komen![]()
[ twitter ]
Ford heeft anno 2023 in ieder geval weinig meer van doen met Cosworth begrijp ik ervan: ze zijn in ieder geval geen eigenaar meer. En Cosworth zelf is niet een partij die commercieel iets kan toevoegen voor RBR. Een alliantie met Ford zal wel via de Ford Performance divisie lopen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Cosworth zou best een leuke partner voor Red Bull Powertrains zijn. Zitten ook maar 1 dorp verderop vanaf Milton Keynes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |