Bij de mensen die een beetje opletten gaat het gewoon goed. Ja, je doet er verstandig aan niet het onderste uit de kan te willen bij je voorlopige teruggave. Maar als je je inkomen wat conservatief in schat en aan aftrek bijvoorbeeld alleen je hypotheek mee neemt en niet andere aftrekbare kosten of giften, gaat het prima. Dan krijg je door het jaar heen het geld en aan het eind nog een beetje extra, of je moet misschien een heel klein bedrag terugbetalen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De voorlopige teruggaves inkomstenbelasting gaan zovaak fout dat ik liever heb dat het systeem van voorlopige teruggaves wordt stopgezet. Mensen krijgen eerst inkomstenbelasting terug, wat ze later weer moeten terugbetalen. Stop je het systeem met voorlopige teruggaves dan komen mensen niet voor nare verrassingen te staan dat ze geld wat ze eerder hadden ontvangen terug moeten betalen.
Ja, sorry, vrijgesteld was het verkeerde woord. Maar ze hoeven geen BTW te betalen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De meeste ondernemers zijn niet vrijgesteld van btw en als je vrijgesteld bent van btw, kun je ook geen btw terugvragen. Verder moet een goede ondernemer altijd btw betalen. Krijg je btw terug, doe je iets niet goed.
Het nu bestaande Rutte IV had nooit mogen komen en is naar mijn mening ook erg slecht, komt grotendeels door Rutte, die had daar niet meer mogen zitten, maar goed dat heb ik al vaker gezegd en hoe langer die man er zit hoe erger dat wordt naar mijn mening.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Frisse wind is prima, maar het mag niet nog rechtser en conservatiever worden dan nu en ik zie JA21, de BBB, PVV en/of Omtzigt niet de huidige problemen rondom woningnood en klimaat en milieu oplossen. JA21, BBB, PVV en/of Omtzigt zijn vooral goed in het buiten schot houden van de boeren, de ouderen en de huizenbezitter ten koste van de huidige jongeren. Rutte-IV is waarschijnlijk het minste slechte kabinet van de 21ste eeuw naar mijn mening en helaas is een groot deel van de bevolking niet bereid om wat linkser te stemmen. Het moet vooral rechtser en conservatiever en daar baal ik van.
Volgens mij kan dat prima gebeuren, als met name PvdA eens een goede lijsttrekker heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Linksere kabinetten ben ik ook een voorstander van maar helaas zie ik dat niet gebeuren
Plannen zijn prima maar de uitvoering laat zeker te wensen over en wat je zegt, een aantal bewindspersonen falen opzichtig.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat prima gebeuren, als met name PvdA eens een goede lijsttrekker heeft.
Qua plannen vind ik dit trouwens een behoorlijk goed kabinet. De plannen komen alleen vaak laat en de vraag is of alles uitgevoerd wordt zoals gepland, maar zowel het regeerakkoord als de laatste miljoenennota zou ik beide voor tekenen. Ik snap dus wel wat @:Erno-BE bedoelt met het minst slechte kabinet.
Probleem is ook dat een aantal bewindspersonen (Jetten, bijvoorbeeld) er gewoon een puinhoop van maken.
En wie denk jij dat daar wel toe in staat zou zijn? Want ik zie maar weinig in het politieke landschap wat beter is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Er zit een onderscheid tussen de kwaliteit van de plannen en het vertrouwen in de huidige bewindslieden. De huidige kopstukken zijn niet meer in staat het vertrouwen terug te winnen en/of zitten er te lang.
Maar zo lang Rutte, Kaag en Hoekstra blijven zitten, verandert dat ook niet.
Zo veranderd er nooit wat het is inmiddels wel duidelijk dat je zo geen stap verder komt met deze mensenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie denk jij dat daar wel toe in staat zou zijn? Want ik zie maar weinig in het politieke landschap wat beter is.
Een nieuwe politiek leider van een partij hoeft niet per se iemand te zijn die er nu al zit en bekendheid geniet he. Je kan als partij ook iemand uit de lokale of provinciale politiek weghalen, of uit het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie denk jij dat daar wel toe in staat zou zijn? Want ik zie maar weinig in het politieke landschap wat beter is.
Dat mag je vinden maar wie zijn dan degenen op wie jij je hoop vestigt in deze?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo veranderd er nooit wat het is inmiddels wel duidelijk dat je zo geen stap verder komt met deze mensen
En jij denkt dat iemand uit het bedrijfsleven het wel even op de rit krijgt? Als we naar de geschiedenis kijken van bewindslieden die uit het bedrijfsleven kwamen en het wel even gingen regelen in de politiek dan is het resultaat over het algemeen vrij bedroevend geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een nieuwe politiek leider van een partij hoeft niet per se iemand te zijn die er nu al zit en bekendheid geniet he. Je kan als partij ook iemand uit de lokale of provinciale politiek weghalen, of uit het bedrijfsleven.
Dat zeg ik toch helemaal nergens? Wat ik zeg is dat ik denk dat het goed is dat er eens wat nieuwe figuren ten tonele verschijnen, omdat de huidige kopstukken onvoldoende vertrouwen genieten. En ik zie ze het vertrouwen ook niet meer herstellen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij denkt dat iemand uit het bedrijfsleven het wel even op de rit krijgt? Als we naar de geschiedenis kijken van bewindslieden die uit het bedrijfsleven kwamen en het wel even gingen regelen in de politiek dan is het resultaat over het algemeen vrij bedroevend geweest.
Ik vind dit soort geloof in een grote redder altijd heel vreemd, Baudet was ook zo'n messias een aantal jaren terug, het loopt bijna altijd verkeerd met dat soort verwachtingen.
Inderdaad, veel goede ministers zijn toch gewoon echte politieke dieren. Zo vind ik nog steeds dat Koolmees een betere minister was dan Kaag, Kuipers, Dijkgraaf nu zijn. Maar ja, Jetten is dan wel echt een politiek dier en Ollongren was een topambtenaar, dat is ook niet alles.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij denkt dat iemand uit het bedrijfsleven het wel even op de rit krijgt? Als we naar de geschiedenis kijken van bewindslieden die uit het bedrijfsleven kwamen en het wel even gingen regelen in de politiek dan is het resultaat over het algemeen vrij bedroevend geweest.
Ik laat het hierbij: De politiek is een afspiegeling van onze maatschappij.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal nergens? Wat ik zeg is dat ik denk dat het goed is dat er eens wat nieuwe figuren ten tonele verschijnen, omdat de huidige kopstukken onvoldoende vertrouwen genieten. En ik zie ze het vertrouwen ook niet meer herstellen.
Zodra iemand D66 achter zijn naam heeft staan, heeft hij of zij bij een deel van het land al standaard geen vertrouwen, zelfde bij de VVD of het CDA.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal nergens? Wat ik zeg is dat ik denk dat het goed is dat er eens wat nieuwe figuren ten tonele verschijnen, omdat de huidige kopstukken onvoldoende vertrouwen genieten. En ik zie ze het vertrouwen ook niet meer herstellen.
Dat is een lastige vraag maar om Rutte Kaag en Hoekstra meer hun gang te laten gaan omdat we niks beters hebben is een excuus wat ik helaas te vaak gehoord heb, al zou alleen Rutte al vervangen worden, dat zou ik al een hele verbetering vinden want die heeft het gewoon verprutst naar mijn meningquote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar wie zijn dan degenen op wie jij je hoop vestigt in deze?
De huidige kopstukken zitten er al zo lang, dat velen zich geen situatie zonder deze politici meer kunnen voorstellen. Ik vind dat ook geen gezonde ontwikkeling. Wat dat betreft vind ik de constatering van Segers wel terecht: macht moet niet normaal worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zodra iemand D66 achter zijn naam heeft staan, heeft hij of zij bij een deel van het land al standaard geen vertrouwen, zelfde bij de VVD of het CDA.
Dat wantrouwen in politici is ook niet iets landelijks, dat zie je eigenlijk in de complete westerse wereld.
Ik ben het helemaal met je eens dat zeker Rutte en eigenlijk ook Kaag en Hoekstra beter opzij kunnen stappen. Maar dat het een wondermiddel is dat het vertrouwen in de politiek zou herstellen, daar geloof ik niet in. Dan volg je de internationale ontwikkelingen niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De huidige kopstukken zitten er al zo lang, dat velen zich geen situatie zonder deze politici meer kunnen voorstellen. Ik vind dat ook geen gezonde ontwikkeling. Wat dat betreft vind ik de constatering van Segers wel terecht: macht moet niet normaal worden.
Nee, ik denk ook niet dat het neerzetten van andere poppetjes alle problemen meteen oplost. Dat zou erg naďef zijn. Ik denk wel dat het een beweging de goede kant op is. Een begin.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat zeker Rutte en eigenlijk ook Kaag en Hoekstra beter opzij kunnen stappen. Maar dat het een wondermiddel is dat het vertrouwen in de politiek zou herstellen, daar geloof ik niet in. Dan volg je de internationale ontwikkelingen niet goed genoeg.
Dat weet ik niet. Als het goed gaat met het land zie je dat het vertrouwen ook stijgt (of juist bij een diepe crisis als corona). De oplossing van wat problemen zou ook gewoon al helpen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, ik denk ook niet dat het neerzetten van andere poppetjes alle problemen meteen oplost. Dat zou erg naďef zijn. Ik denk wel dat het een beweging de goede kant op is. Een begin.
We hebben over de hele linie dan ook echt een dramatische generatie. Ik zie bij diverse partijen wel talenten, een Wiersma, een Boswijk, een Kati Piri (alhoewel dat natuurlijk al wel een gearriveerd politicus is, maar nieuw in het Haagse). Maar op dit moment is het allemaal wel erg mager. Ik ben het wel met Spa rood eens, dat helpt het vertrouwen en het aanzien van de politiek ook niet vooruit.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeker. Daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Ik weet alleen niet of de huidige leiders daartoe in staat zijn. Nieuwe mensen kunnen ook bepaalde patronen doorbreken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als het goed gaat met het land zie je dat het vertrouwen ook stijgt (of juist bij een diepe crisis als corona). De oplossing van wat problemen zou ook gewoon al helpen.
Deels wel eens, maar ik maak daar wel de nuancerende opmerking bij dat dat wel echt een ander forum was. Met hele andere mensen ook. Die rare uil fan minerva speech was ook op de uitslagenavond van de PS, toen ging het bergafwaarts.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:18 schreef capricia het volgende:
We gaan het snel genoeg zien. In de komende verkiezingen.
Bedenk dan ook even dat Forum de grootste werd, de vorige keer.
Zegt wel wat over hoe NL is, een glad rechts verhaal was het toen. Bij een compleet onbekende partij en politicus. En NL stemde er massaal op.
Dat was die avond ja. Die uil van Minerva. Jij en ik wisten toen al lang dat het geen zuivere koffie was.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deels wel eens, maar ik maak daar wel de nuancerende opmerking bij dat dat wel echt een ander forum was. Met hele andere mensen ook. Die rare uil fan minerva speech was ook op de uitslagenavond van de PS, toen ging het bergafwaarts.
quote:Op zondag 15 januari 2023 00:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was die avond ja. Die uil van Minerva. Jij en ik wisten toen al lang dat het geen zuivere koffie was.![]()
Maar Nederland stemt kennelijk en masse op iemand onbekend met een glad rechts praatje en een goede uitstraling.
Dat hadden wij wel gezien ja… Was ook niet zo moeilijk, dia vond ging het masker af.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah ik snap wat je zegt. Maar er zaten wel echt hele enge elementen in die speech hoor. Ook dat naar het front geroepen, dergelijke teksten ken ik ergens van....
Ik verbaas me vooral dat mensen populisme niet doorzien.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Dat hadden wij wel gezien ja… Was ook niet zo moeilijk, dia vond ging het masker af.
Dat is niet waar ik op doelde. Mijn vraag is wie dan de vervangers zijn in wie men wel vertrouwen heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is een lastige vraag maar om Rutte Kaag en Hoekstra meer hun gang te laten gaan omdat we niks beters hebben is een excuus wat ik helaas te vaak gehoord heb, al zou alleen Rutte al vervangen worden, dat zou ik al een hele verbetering vinden want die heeft het gewoon verprutst naar mijn mening
En nu ga je de opmars van de BBB krijgen. Een lobbyclubje van de agro-industrie.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:18 schreef capricia het volgende:
Zegt wel wat over hoe NL is, een glad rechts verhaal was het toen. Bij een compleet onbekende partij en politicus. En NL stemde er massaal op.
Neh, BBB is een beetje als Ritsma in '94: te vroeg gepiekt.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nu ga je de opmars van de BBB krijgen. Een lobbyclubje van de agro-industrie.
Gaat denk ik mee, of tegen, vallen. Als ze uiteindelijk met 3 zetels in de Eerste Kamer zitten mogen ze denk ik blij zijn.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nu ga je de opmars van de BBB krijgen. Een lobbyclubje van de agro-industrie.
Het ergste was nog dat Nederland in 2019 nog geen serieuze tegenslagen kreeg te verwerken. Van corona had nog niemand gehoord en Rusland was nog niet begonnen met de speciale militaire operatie in Oekraďne.quote:Op zondag 15 januari 2023 00:18 schreef capricia het volgende:
Huidige peilingen geven kabinet + GL + PvdA nog een meerderheid en meestal doen de gevestigde partijen het beter dan de peilingen, dus dit is nog helemaal niet zeker. Omtzigt doet niet mee in maart.quote:Op zondag 15 januari 2023 07:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..] Neemt niet weg dat je waarschijnlijk na half maart wel afhankelijk wordt van of JA21, of van de BBB, of van Omtzigt, of van de PVV. En dat is wel een heel vervelend scenario.
Probleem is natuurlijk dat wanneer je je partij eigenlijk rondom één thema organiseert je ook afhankelijk bent van de mate waarin dat thema een rol speelt en de boeren / stikstofcrisis zijn alweer aardig naar de achtergrond verdwenen.quote:Op zondag 15 januari 2023 02:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neh, BBB is een beetje als Ritsma in '94: te vroeg gepiekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |