Klinkt wel weer typisch als Kaag. De arrogantie druipt er vanaf.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:21 schreef Smegma. het volgende:
Een apart topic openen leek mij overdreven, ook omdat het een serie twitterberichten betreft.
[ twitter ]
Kaag had een nevenfunctie, wat niet mag. Ze was bestuurslid bij de Global Preparedness Monitoring Board, opgericht door de WHO en de World Bank in 2018. Dit gaat er bij complotdenkers in als Gods woord in een ouderling.
Ja, Kaag is helaas voor de Nederlandse politiek toch echt niet de topper die ze even leek. Ze lijkt zich te ver verheven boven de rest te voelen, zo krijg je toch regelmatig het gevoel. Terwijl ze nu op financiën misschien juist wel één van de slechtste ministers op die post ooit is.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:23 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Klinkt wel weer typisch als Kaag. De arrogantie druipt er vanaf.
• Handelt in strijd met Handboek Integriteit
• Negeert 2x advies om geen zitting te nemen in GPMB
• Negeert meerdere adviezen om verantwoording af te leggen aan de 2e Kamer
• Pas na aantreden als min BuZa verlengt ze lidmaatschap niet.
Beetje ophef om niets, ze heeft die functie uiteindelijk als minister aanvaard. Het komt vaker voor dat ministers in allerhande internationale gremia zitten. Dan blijft over dat de Kamer mogelijk wat summier geïnformeerd is (want blijkens de stukken is het wel minsten ee keer gebeurd dus van achterhouden is ook geen sprake). Ik kan hier niet zo veel mee.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:21 schreef Smegma. het volgende:
Een apart topic openen leek mij overdreven, ook omdat het een serie twitterberichten betreft.
[ twitter ]
Kaag had een nevenfunctie, wat niet mag. Ze was bestuurslid bij de Global Preparedness Monitoring Board, opgericht door de WHO en de World Bank in 2018. Dit gaat er bij complotdenkers in als Gods woord in een ouderling.
Ja, Jetten valt ook flink tegen. Waar is de degelijke Wouter Koolmees als je hem nodig hebt? D66 pakt leuk uit met namen in het kabinet, maar helaas vallen ze grotendeels behoorlijk tegen. Doe mij maar een saaie bestuurder als Koolmees, die aan de kant is gezet voor de 'frisse start'.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)etten-ga-het-regelen
Aflevering vijfhonderdachtendertig van de Rob Jetten kan er niets van show. Die valt echt wel door de mand.
Hier staat toch echt dat ze, terwijl ze al zitting had, nooit iets aan de Kamer heeft gemeld:quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje ophef om niets, ze heeft die functie uiteindelijk als minister aanvaard. Het komt vaker voor dat ministers in allerhande internationale gremia zitten. Dan blijft over dat de Kamer mogelijk wat summier geïnformeerd is (want blijkens de stukken is het wel minsten ee keer gebeurd dus van achterhouden is ook geen sprake). Ik kan hier niet zo veel mee.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier staat toch echt dat ze, terwijl ze al zitting had, nooit iets aan de Kamer heeft gemeld:
[ twitter ]
Of zie ik dat verkeerd?
Ja, ok. Maar het had natuurlijk op het moment van zitting nemen gewoon gelijk naar de Kamer gemoeten, zou standaard procedure moeten zijn (minister neemt zitting in X, gelijk even een brief naar de Kamer). Nu was de Kamer blijkbaar toen ze het wel hoorden ook niet echt geschokt, dus wat laat om hier nu wel ophef over te maken. Wellicht wel nog eens benadrukken dat gelijk informeren als een minister zitting neemt in wat dan ook, de Kamer gewoon een brief moet krijgen. Hoeft maar 1 regel te zijn "bij deze informeren we u dat minister Y zitting heeft genomen in X".quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Blijkbaar later wel gebeurd. Wellicht summier hoor, dat zou heel goed kunnen. Maar dat is wel wat anders dan wanneer je het echt achterhoudt.
1e foto in het rode kader.
Kaag laat continu doorschemeren dat de binnenlandse politiek beneden haar niveau is. Je ziet het aan haar hele houding en lichaamstaal. Die hoopte gewoon MP te kunnen worden, als opstapje naar iets in Europa of bij de VN.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Kaag is helaas voor de Nederlandse politiek toch echt niet de topper die ze even leek. Ze lijkt zich te ver verheven boven de rest te voelen, zo krijg je toch regelmatig het gevoel. Terwijl ze nu op financiën misschien juist wel één van de slechtste ministers op die post ooit is.
Je merkt vooral tijdens wat meer in de techniek gaan debatten in de commissie financiën, dat zij de eerste in de zaal is die af haakt... eigenlijk een schande om dat zo te zien, want iemand met haar verstand zou dat in een jaar toch veel meer onder de knie moeten hebben. Er hebben vaak genoeg ministers gezeten zonder financiële achtergrond.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kaag laat continu doorschemeren dat de binnenlandse politiek beneden haar niveau is. Je ziet het aan haar hele houding en lichaamstaal.
Die indruk wekt ze wel, misschien onbewust maar haar onderbewustzijn schijnt daar zo over te denken. Dat is ook de reden waarom ze nooit de PM van Nederland wordt, zolang haar onderbewustzijn dit denkt. Mensen houden er niet van als je op hen neerkijkt.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kaag laat continu doorschemeren dat de binnenlandse politiek beneden haar niveau is. Je ziet het aan haar hele houding en lichaamstaal. Die hoopte gewoon MP te kunnen worden, als opstapje naar iets in Europa of bij de VN.
Ze schijnt ooit te hebben uitgesproken dat ze de eerste vrouwelijke SG van de VN wil worden.
Er is nog een reden: ik zie D66 echt de komende jaren nog geen 30 zetels halen, wie er ook lijsttrekker is.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die indruk wekt ze wel, misschien onbewust maar haar onderbewustzijn schijnt daar zo over te denken. Dat is ook de reden waarom ze nooit de PM van Nederland wordt, zolang haar onderbewustzijn dit denkt. Mensen houden er niet van als je op hen neerkijkt.
Met de helft mogen ze al heel tevreden zijn denk ikquote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nog een reden: ik zie D66 echt de komende jaren nog geen 30 zetels halen, wie er ook lijsttrekker is.
Nou, ze hebben nu meer dan de helft natuurlijk. Maar dat lijkt ook wel een beetje het maximum, ze hebben PvdA en GL volledig leeggezogen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met de helft mogen ze al heel tevreden zijn denk ik
Dat bedoel ik ook, ze zitten aan de max, ik denk dat een redelijk aantal stemmers zich verkeken heeft op D66quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, ze hebben nu meer dan de helft natuurlijk. Maar dat lijkt ook wel een beetje het maximum, ze hebben PvdA en GL volledig leeggezogen.
Er zijn simpelweg teveel mensen die wat meer naar de conservatieve kant neigen of niet onvoorwaardelijk in het Europese verhaal geloven. Die stemmen niet op D66. Hun aanhang bestaat hoofdzakelijk uit hoogopgeleiden in de steden, en dat is nou eenmaal een beperkte groep.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nog een reden: ik zie D66 echt de komende jaren nog geen 30 zetels halen, wie er ook lijsttrekker is.
je hebt ook heel; veel mensen die helemaal niet in het europese verhaal geloven en tegen de europese grondwet stemmenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg teveel mensen die wat meer naar de conservatieve kant neigen of niet onvoorwaardelijk in het Europese verhaal geloven. Die stemmen niet op D66. Hun aanhang bestaat hoofdzakelijk uit hoogopgeleiden in de steden, en dat is nou eenmaal een beperkte groep.
“Wie zijn toch die mensen?”quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die indruk wekt ze wel, misschien onbewust maar haar onderbewustzijn schijnt daar zo over te denken. Dat is ook de reden waarom ze nooit de PM van Nederland wordt, zolang haar onderbewustzijn dit denkt. Mensen houden er niet van als je op hen neerkijkt.
Kaag wil weer Min BUZA worden , alleen dat ging mis de laatste keerquote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kaag laat continu doorschemeren dat de binnenlandse politiek beneden haar niveau is. Je ziet het aan haar hele houding en lichaamstaal. Die hoopte gewoon MP te kunnen worden, als opstapje naar iets in Europa of bij de VN.
Ze schijnt ooit te hebben uitgesproken dat ze de eerste vrouwelijke SG van de VN wil worden.
Ik moet zeggen dat het in deze generatie die sowieso al niet overloopt van talent wel heel knap is om zo negatief op te vallen op personeelsgebied. De Groot, Jetten, Kaag, Paternotte, Sjoerdsma; allemaal door de mand gevallen of anderszins negatief in het nieuws/opgevallen. En degene waar misschien nog wel het meeste van verwacht werd, Ernst Kuipers, speelt ook bijzonder weinig klaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, ze zitten aan de max, ik denk dat een redelijk aantal stemmers zich verkeken heeft op D66
En ze doen ook heel hard hun best om dat zo te houden, als er nou een partij de kloof tussen wat tegenwoordig 'afgehaakt Nederland' en Den Haag heet dagelijks dieper maakt dan is het D66.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg teveel mensen die wat meer naar de conservatieve kant neigen of niet onvoorwaardelijk in het Europese verhaal geloven. Die stemmen niet op D66. Hun aanhang bestaat hoofdzakelijk uit hoogopgeleiden in de steden, en dat is nou eenmaal een beperkte groep.
Nou scheelt het echt een stuk dat de D66-stemmers te kwalificeren zijn als yuppig-stedelijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ze doen ook heel hard hun best om dat zo te houden, als er nou een partij de kloof tussen wat tegenwoordig 'afgehaakt Nederland' en Den Haag heet dagelijks dieper maakt dan is het D66.
En ook Dijkgraaf valt nog niet echt op.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het in deze generatie die sowieso al niet overloopt van talent wel heel knap is om zo negatief op te vallen op personeelsgebied. De Groot, Jetten, Kaag, Paternotte, Sjoerdsma; allemaal door de mand gevallen of anderszins negatief in het nieuws/opgevallen. En degene waar misschien nog wel het meeste van verwacht werd, Ernst Kuipers, speelt ook bijzonder weinig klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |