abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 01:28:43 #51
269689 crew  Viv
pi_207759339
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 01:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Tsja van mij hoeft het niet he, dat hele rijbewijs. Maar van veel werkgevers toch echt wel. Dus dan moet je wat.

Ik zou liever leven in een wereld waarbij er niet zo veel waarde wordt gehecht aan die rijdende koekblikken en dat je overal met de trein, bus of fiets kan komen zonder gezeik. Maar helaas is dat niet overal zo. Probeer maar eens met het OV naar een dorpje in Zeeuws Vlaanderen te gaan (daar kom ik vandaan) veel succes ermee.

Ik vind het zelf ook veiliger als ik helemaal niet zou rijden, maar zo is het nu eenmaal.
Okay, dus je hebt de ogentest gesaboteerd en neemt daarmee willens en wetens het risico dat je een gevaar op de weg bent?

Het zal best zo zijn dat het leven lastig is zonder rijbewijs, maar dat kan nooit een legitieme reden zijn om met mensenlevens te spelen. Ik was hier de eerste die je aanmoedigde, maar ik ben bij deze weg uit dit topic. Ik hoop dat je het rijbewijs nooit zal halen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 02:02:35 #52
414785 sirdanilot
pi_207759600
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 01:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Okay, dus je hebt de ogentest gesaboteerd en neemt daarmee willens en wetens het risico dat je een gevaar op de weg bent?

Het zal best zo zijn dat het leven lastig is zonder rijbewijs, maar dat kan nooit een legitieme reden zijn om met mensenlevens te spelen. Ik was hier de eerste die je aanmoedigde, maar ik ben bij deze weg uit dit topic. Ik hoop dat je het rijbewijs nooit zal halen.
Er zijn ook hele volksstammen die veel te hard of dronken rijden. En als jij mij maandelijks geld wil overmaken zal ik stoppen met het rijbewijs, maar dat ga je toch niet doen dus ik moet dan in dit geval voor mijzelf kiezen.

Het is niet anders.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207760274
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 01:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat vertelden ze mij ook maar ik heb niks aan een brommer dan kan ik toch gewoon fietsen?
Brommer?
We hebben over een brommobiel.
Dat is een 45klm wagen waar je droog in zit.
Die heb je electrische of op diesel .
De diesel versie kan je ver mee komen.

Maar goed je wilt een rijbewijs gaan halen via Engeland .
En dan in Nederland gaan rijden ?

Wel ik heb nieuws voor je .
Dat kan wel
Maar dan nog moet je een gezondheidsverklaring af gaan geven.

https://www.rijksoverheid(...)nederlands-rijbewijs
pi_207761023


Succes TS.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 13:27:40 #55
414785 sirdanilot
pi_207763991
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 09:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Brommer?
We hebben over een brommobiel.
Dat is een 45klm wagen waar je droog in zit.
Die heb je electrische of op diesel .
De diesel versie kan je ver mee komen.

Maar goed je wilt een rijbewijs gaan halen via Engeland .
En dan in Nederland gaan rijden ?

Wel ik heb nieuws voor je .
Dat kan wel
Maar dan nog moet je een gezondheidsverklaring af gaan geven.

https://www.rijksoverheid(...)nederlands-rijbewijs
Ierland is wel EU in tegenstelling tot Engeland dus voor zover ik weet speelt dit pas zodra het Ierse rijbewijs verlopen is.

En dat ding is 10 jaar geldig ook nog.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207766098
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ierland is wel EU in tegenstelling tot Engeland dus voor zover ik weet speelt dit pas zodra het Ierse rijbewijs verlopen is.

En dat ding is 10 jaar geldig ook nog.
Maak niet uit .
Staat duidelijk in dat als je rijbewijs uit een anderen eu land komt.
Dat ze een gezondheidsverklaring willen hebben.
En aangezien je in Nederland al geregistreerd heb kan je verwachten dat ze het gaan na zien.

Verder je mag je met je rijbewijs van uit Ierland niet een Nederlandse wagen besturen.
Alleen een verhuur wagen.

Mog het zo zijn dat je alles tussen door glipt .
En inderdaad om kan zetten naar een Nederlandse versie.

En het blijkt later dat je onder valse registratie heb gedaan is het ook nog een vervalsing en een misdrijf.


Ik wil je niet bang maken..
Maar duidelijk uitleggen wat de gevolgen van zijn.

Ga je rijden met de rijbewijs van Ierland in een Nederlandse wagen.
Is het zelfs als gaan rijden zonder een rijbewijs.
Denk niet eens dat je kan verzekeren een Nederlandse wagen op een ierlandse rijbewijs.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 22:29:19 #57
414785 sirdanilot
pi_207771745
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Maak niet uit .
Staat duidelijk in dat als je rijbewijs uit een anderen eu land komt.
Dat ze een gezondheidsverklaring willen hebben.
En aangezien je in Nederland al geregistreerd heb kan je verwachten dat ze het gaan na zien.

Verder je mag je met je rijbewijs van uit Ierland niet een Nederlandse wagen besturen.
Alleen een verhuur wagen.

Mog het zo zijn dat je alles tussen door glipt .
En inderdaad om kan zetten naar een Nederlandse versie.

En het blijkt later dat je onder valse registratie heb gedaan is het ook nog een vervalsing en een misdrijf.

Ik wil je niet bang maken..
Maar duidelijk uitleggen wat de gevolgen van zijn.

Ga je rijden met de rijbewijs van Ierland in een Nederlandse wagen.
Is het zelfs als gaan rijden zonder een rijbewijs.
Denk niet eens dat je kan verzekeren een Nederlandse wagen op een ierlandse rijbewijs.
' Rijbewijs afgegeven binnen EU, EER of Zwitserland
Is uw rijbewijs afgegeven door een land in de Europese Unie (EU), EER of Zwitserland? En is het niet verlopen? Dan mag u er in Nederland mee rijden. Ook als u hier komt wonen.
Rijbewijs afgegeven buiten EU, EER of Zwitserland
Is het rijbewijs afgegeven door een ander land dan een EU- of EER-land of Zwitserland? Dan mag u ermee rijden, als u hier komt voor uw werk of voor vakantie.

Gaat u in Nederland wonen, dan mag u nog 185 dagen met het rijbewijs blijven rijden. Daarna heeft u een Nederlands rijbewijs nodig. U vraagt een Nederlands rijbewijs aan bij uw gemeente. Daarvoor heeft u de inschrijving in het Bevolkingsregister Personen (BRP) nodig.
'

Ierland is EU, het VK niet. Vandaar de verwarring denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 januari 2023 @ 22:54:33 #58
414785 sirdanilot
pi_207772151
Overigens dank voor de waarschuwing hoor. Ik snap zelf ook wel dat mocht ik het rijbewijs dronken kwijtraken of zo (en nee ik drink niet als ik moet rijden ;) dan pak ik wel de bus) ik dan een NL moet aanvragen en dan zal ik misschien worden afgekeurd inderdaad. Tsja dat is dan maar zo. Misschien heb ik dan al een baan inmiddels met dat rijbewijs, en tsja dan raak ik arbeidsongeschikt als het rijbewijs echt noodzakelijk is en ik word afgekeurd. Dat is dan niet anders.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 10:48:09 #59
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_207789667
TS, ik denk dat je even je posts wat meer moet dubbelchecken of op zijn minst moet nuanceren voordat je op het invoeren knopje klikt.
Openlijk toegeven dat je tests of kwalificaties wilt vervalsen/omzeilen om je rijbewijs maar te kunnen halen gaat je hier (terecht) weinig symphatie opleveren.
pi_207789928
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:54 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens dank voor de waarschuwing hoor. Ik snap zelf ook wel dat mocht ik het rijbewijs dronken kwijtraken of zo (en nee ik drink niet als ik moet rijden ;) dan pak ik wel de bus) ik dan een NL moet aanvragen en dan zal ik misschien worden afgekeurd inderdaad. Tsja dat is dan maar zo. Misschien heb ik dan al een baan inmiddels met dat rijbewijs, en tsja dan raak ik arbeidsongeschikt als het rijbewijs echt noodzakelijk is en ik word afgekeurd. Dat is dan niet anders.
Dat afkeur kan je vergeten.
Ben al jaren mee bezig
Kapotte rug en zelfs mag ik niet meer rijden met medicatie op werk .

Rijden met medicatie mag wel in je prive wagen.
Maar mag niet met andermans wagen omdat een bedrijfs verzekering duidelijk in staat dat je niet onder invloed mag rijden .
Hele discussie met de uwv gevoerd er over en die heb ik ook in mijn registratie staan .
Probleem is dat uwv geen zak om geeft hoe je op je werk komt.

En als je kans wilt op afkeur .
Dan moet je een salaris hebben van 4000 euro bruto .
Met mijn ouwe salaris van 2018 2100euro
Was ik net 24.8% afgekeurd .
Nu ben ik weer bezig maar omdat minimaal loon hoger is is geworden gast zelfs mijn % van afkeur om laag.

Afkeur is voor de rijke en de elite geworden.
De mbo hbo werknemer kan de kanker krijgen van ze.
Maar je moet wel premie betalen.
Dus zo lang je met een vinger een knop kan in drukken.
Mag je bij de lopende band gaan staan volgens de uwv.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 12:31:38 #61
414785 sirdanilot
pi_207790789
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
TS, ik denk dat je even je posts wat meer moet dubbelchecken of op zijn minst moet nuanceren voordat je op het invoeren knopje klikt.
Openlijk toegeven dat je tests of kwalificaties wilt vervalsen/omzeilen om je rijbewijs maar te kunnen halen gaat je hier (terecht) weinig symphatie opleveren.
Ik deed gewoon de oogtest, als het niet goed was hadden ze er vast wat van gezegd.

Mensen zeggen hier vaak dat ik niet moet zeuren dat de bussen slecht zijn en dat je pech hebt gehad als je niet kan rijden. Nou ja dan haal ik dus mijn rijbewijs. Zou jij het anders doen? Dacht het niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 13:17:30 #62
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_207791368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik deed gewoon de oogtest, als het niet goed was hadden ze er vast wat van gezegd.

Mensen zeggen hier vaak dat ik niet moet zeuren dat de bussen slecht zijn en dat je pech hebt gehad als je niet kan rijden. Nou ja dan haal ik dus mijn rijbewijs. Zou jij het anders doen? Dacht het niet.
"Ik vind het zelf ook veiliger als ik helemaal niet zou rijden, maar zo is het nu eenmaal." zijn je eigen woorden he gast :')
Maar goed, je lijkt het niet te willen of kunnen inzien dus ik laat het verder maar.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 17:11:31 #63
414785 sirdanilot
pi_207793901
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
"Ik vind het zelf ook veiliger als ik helemaal niet zou rijden, maar zo is het nu eenmaal." zijn je eigen woorden he gast :')
Maar goed, je lijkt het niet te willen of kunnen inzien dus ik laat het verder maar.
Ik wil liever niet rijden, maar ik wil nog liever een fatsoenlijke baan en vaak vragen ze om je rijbewijs.

En zonder fatsoenlijke baan kan je geen huis meer kopen. Vroeger kon dat op een modaal inkomen, dat kan je tegenwoordig wel vergeten als alleenstaande.

Dus nogmaals, zou jij het anders doen? Ik denk het niet. :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207795516
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 01:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Tsja van mij hoeft het niet he, dat hele rijbewijs. Maar van veel werkgevers toch echt wel. Dus dan moet je wat.

Ik zou liever leven in een wereld waarbij er niet zo veel waarde wordt gehecht aan die rijdende koekblikken en dat je overal met de trein, bus of fiets kan komen zonder gezeik. Maar helaas is dat niet overal zo. Probeer maar eens met het OV naar een dorpje in Zeeuws Vlaanderen te gaan (daar kom ik vandaan) veel succes ermee.

Ik vind het zelf ook veiliger als ik helemaal niet zou rijden, maar zo is het nu eenmaal.
Je wil alleen maar in problemen denken, zoals al vaker gebleken hier. Iets lastiger betekent niet onmogelijk. Werk dichterbij zoeken en/of op een ander niveau, fiets/scooter/bus/brommobiel, genoeg manieren om je leven letterlijk en figuurlijk te verruimen. Maar als je er niet voor open wil staan, houdt het natuurlijk op...
Miata is always the answer
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 10:01:56 #65
414785 sirdanilot
pi_207802449
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:26 schreef j669 het volgende:

[..]
Je wil alleen maar in problemen denken, zoals al vaker gebleken hier. Iets lastiger betekent niet onmogelijk. Werk dichterbij zoeken en/of op een ander niveau, fiets/scooter/bus/brommobiel, genoeg manieren om je leven letterlijk en figuurlijk te verruimen. Maar als je er niet voor open wil staan, houdt het natuurlijk op...
Verdien daar maar eens genoeg mee om een huis te kopen als alleenstaande anno 2023 veel succes ermee :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207804113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Verdien daar maar eens genoeg mee om een huis te kopen als alleenstaande anno 2023 veel succes ermee :W
Dat gezeur van Coolguy blijkt dan toch ergens op gebaseerd te zijn he. Maar hij pest je zo omdat hij overal "huizen" erbij haalt. Dat zou je zelf nooit doen.
pi_207804524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik wil liever niet rijden, maar ik wil nog liever een fatsoenlijke baan en vaak vragen ze om je rijbewijs.

En zonder fatsoenlijke baan kan je geen huis meer kopen. Vroeger kon dat op een modaal inkomen, dat kan je tegenwoordig wel vergeten als alleenstaande.

Dus nogmaals, zou jij het anders doen? Ik denk het niet. :W
Ja ik zal het anders doen.
Dan maar geen huis kopen.
Dan maar een boot kopen
Of een drijvende huis.

Ben nu aan het uitzoeken hoe je dat het beste kan doen zodat het allemaal legaal is.

https://www.nederlandsero(...)ovenop-de-snoek.html

Hier is een mooi die er bestaan.
De vrijheid heerlijk.

Maar het zijn wel keuzes .
Namelijk de woonruimte is beperkte dan een huis .
Anderen kant het is betaalbaar en het is heerlijk om te doen waar je zin heb

En anders gewoon een huis huren.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 13:35:07 #68
414785 sirdanilot
pi_207804963
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:55 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ja ik zal het anders doen.
Dan maar geen huis kopen.
Dan maar een boot kopen
Of een drijvende huis.

Ben nu aan het uitzoeken hoe je dat het beste kan doen zodat het allemaal legaal is.

https://www.nederlandsero(...)ovenop-de-snoek.html

Hier is een mooi die er bestaan.
De vrijheid heerlijk.

Maar het zijn wel keuzes .
Namelijk de woonruimte is beperkte dan een huis .
Anderen kant het is betaalbaar en het is heerlijk om te doen waar je zin heb

En anders gewoon een huis huren.
Ik wil hier best op ingaan maar dan gaan we weer helemaal off topic en gaat het topic dicht.

Nu weer door over het rijbewijs a.u.b.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207806404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Verdien daar maar eens genoeg mee om een huis te kopen als alleenstaande anno 2023 veel succes ermee :W
Tsja, mij is het ook gelukt om als alleenstaande, zònder hulp en met een 'laagopgeleide' baan een huis te kopen in 2012. Ik had destijds zelfs niet eens een vast contract. En ja, de huizen waren toen wel iets goedkoper, maar de rentes waren grofweg hetzelfde als in de huidige markt.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar een hoop jonge mensen zitten momenteel in hetzelfde schuitje en proberen er gewoon het beste van te maken. Desnoods door wat langer thuis te blijven wonen of door iets particulier te huren. Met zwelgen in zelfmedelijden schiet je sowieso niks op.
Miata is always the answer
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 16:36:36 #70
414785 sirdanilot
pi_207806896
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:45 schreef j669 het volgende:

[..]
Tsja, mij is het ook gelukt om als alleenstaande, zònder hulp en met een 'laagopgeleide' baan een huis te kopen in 2012. Ik had destijds zelfs niet eens een vast contract. En ja, de huizen waren toen wel iets goedkoper, maar de rentes waren grofweg hetzelfde als in de huidige markt.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar een hoop jonge mensen zitten momenteel in hetzelfde schuitje en proberen er gewoon het beste van te maken. Desnoods door wat langer thuis te blijven wonen of door iets particulier te huren. Met zwelgen in zelfmedelijden schiet je sowieso niks op.
Vandaar dus dat ik dit rijbewijs aan het halen ben. Vind het vreemd dat daar kritiek op komt op dit forum.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207807132
quote:
Op woensdag 1 februari 2023 16:36 schreef sirdanilot het volgende:

Vandaar dus dat ik dit rijbewijs aan het halen ben. Vind het vreemd dat daar kritiek op komt op dit forum.
Sommige mensen hechten nogal aan veiligheid op de weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2023 16:55:49 ]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 17:00:01 #72
414785 sirdanilot
pi_207807179
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:55 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Sommige mensen hechten nogal aan veiligheid op de weg.
Tsja ik ook maar ik hecht ook waarde aan het krijgen van een goede baan.

Laatst ook weer gebeld met een werkgever vroegen ze of ik een auto heb, ik zei dat ik bezig ben met mijn rijbewijs te behalen. Niks meer gehoord natuurlijk terwijl ze voor die vraag enthousiast waren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 15:28:56 #73
414785 sirdanilot
pi_207820905
Ik heb mijn voorlopige rijbewijs nu binnen dus ik mag nou officieel al gaan rijden mits er een ervaren bestuurder naast zit.

Ik mag pas in augustus examen doen. Ik ken helaas niemand die een auto heeft hier. Nou ja ik heb wel collega's met een auto maar ik denk niet dat die het gaan aandurven dat ik in hun auto ga rijden terwijl ik nog geen eens rijles heb gehad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207820971
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:37 schreef sirdanilot het volgende:
In NL was ik voor alles afgekeurd maar hier zijn ze niet zo streng. Door de vingers spieken bij de oogtest etc.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:27 schreef sirdanilot het volgende:
Veel goedkoper dan in Nederland. Of ben ik nou gek ?
Waar komt die ziekelijke obsessie om alles met Nederland te vergelijken vandaan?

Ben je zo onzeker over de keuze die je ooit gemaakt hebt om te vertrekken?
pi_207821005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Verdien daar maar eens genoeg mee om een huis te kopen als alleenstaande anno 2023 veel succes ermee :W
BINGO!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 16:49:34 #76
414785 sirdanilot
pi_207821697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:35 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
[..]
Waar komt die ziekelijke obsessie om alles met Nederland te vergelijken vandaan?

Ben je zo onzeker over de keuze die je ooit gemaakt hebt om te vertrekken?
Onzeker? Ik vind Ierland helemaal geen prettig land om in te wonen ik denk dat ik daar wel vaker over heb gepost. Maar het rijbewijs krijg je bij een pakje boter dus dat is dan weer een voordeel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:05:27 #77
414785 sirdanilot
pi_207832374
Learner permit is inmiddels binnen.

Ik zou een auto kunnen kopen maar ik heb niet echt iemand die met me mee wil rijden denk ik. Ik moet rijden met ervaren bestuurder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 19:37:59 #78
414785 sirdanilot
pi_207940174
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.

Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207940568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef sirdanilot het volgende:
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.

Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
Een vuistregel is dat een standaardglas alcohol in zo'n 1,5 uur wordt afgebroken. In principe kun je dus rustig die 1,5l drinken, maar ik zou meer nadenken over de vraag of je nog wel fit genoeg bent.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 19:54:46 #80
414785 sirdanilot
pi_207940600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:53 schreef exelletor het volgende:

[..]
Een vuistregel is dat een standaardglas alcohol in zo'n 1,5 uur wordt afgebroken. In principe kun je dus rustig die 1,5l drinken, maar ik zou meer nadenken over de vraag of je nog wel fit genoeg bent.
Nou ja als ik het niet te laat maak moet het denk ik nog wel lukken.

Ik ga dan echt niet meer drinken dan die 3 biertjes (standaard is hier halve liter). Ik zal braaf zijn. Ik heb een collega die altijd dronken rijdt, zo wil ik absoluut niet zijn ik vind dat gewoon niet kunnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:56:28 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207940639
Ja, ik zou ook vast op zoek gaan naar het randje terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 19:57:00 #82
414785 sirdanilot
pi_207940650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ik zou ook vast op zoek gaan naar het randje terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt :')
Moet het nog minder? Maar 2 halve liters ipv 3?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207949809
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef sirdanilot het volgende:
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.

Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
Als je zo al begint te rekenen heb je ófwel een alcoholverslaving, ófwel je vind dat rijbewijs toch niet zo belangrijk als je hier beweert....
Miata is always the answer
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 15:05:51 #84
414785 sirdanilot
pi_207950461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:15 schreef j669 het volgende:

[..]
Als je zo al begint te rekenen heb je ófwel een alcoholverslaving,
Eerder dit, dat komt omdat er hier verder niks te doen is behalve zuipen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207950759
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om zin aan je leven te geven dan alleen door te zuipen...
Miata is always the answer
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 16:19:13 #86
414785 sirdanilot
pi_207951191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:31 schreef j669 het volgende:
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om zin aan je leven te geven dan alleen door te zuipen...
Dat zeiden ze vroeger bij ons in het kerkje ook.

Ik wil vooral weten hoeveel je mag drinken de avond VOORDAT je moet rijden. Ik wil namelijk niet dronken rijden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207951580
Simpel, iedere hoeveelheid alcohol kan je rijvaardigheid negatief beïnvloeden. Niks dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door j669 op 11-02-2023 17:01:16 ]
Miata is always the answer
pi_207953446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat zeiden ze vroeger bij ons in het kerkje ook.

Ik wil vooral weten hoeveel je mag drinken de avond VOORDAT je moet rijden. Ik wil namelijk niet dronken rijden.
En waarom wil je niet dronken rijden?

A) omdat de wet dat voorschrijft
Of
B) omdat een helder hoofd een stuk veiliger rijdt en je daarmee ook sneller goed en zelfstandig leert rijden. Zeker als je, zoals jij, een slechte visus hebt.

Waarschijnlijk is je antwoord A… want daarom wil je op het randje van toegestaan gebruik gaan zitten. Zoooo dom. Om zoveel redenen.

Maar ga vooral door met jezelf saboteren. Waaraan gaat het deze keer liggen als je rijlessen niet lopen zoals je had gedacht?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 19:55:10 #89
414785 sirdanilot
pi_207953906
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En waarom wil je niet dronken rijden?

A) omdat de wet dat voorschrijft
Of
B) omdat een helder hoofd een stuk veiliger rijdt en je daarmee ook sneller goed en zelfstandig leert rijden. Zeker als je, zoals jij, een slechte visus hebt.

Waarschijnlijk is je antwoord A… want daarom wil je op het randje van toegestaan gebruik gaan zitten. Zoooo dom. Om zoveel redenen.

Maar ga vooral door met jezelf saboteren. Waaraan gaat het deze keer liggen als je rijlessen niet lopen zoals je had gedacht?
Beide eigenlijk.

Maar mijn collega gaat bijvoorbeeld rustig naar de pub, drinkt 5 pints of guinness en rijdt dan weer naar huis.

Dat vind ik natuurlijk niet goed, vandaar de vraag hoeveel je mag drinken de VORIGE avond want dezelfde dag ga ik niet drinken natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 19:55:52 #90
414785 sirdanilot
pi_207953919
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:53 schreef j669 het volgende:
Simpel, iedere hoeveelheid alcohol kan je rijvaardigheid negatief beïnvloeden. Niks dus.
De meerderheid van de mensen drinkt en de meerderheid van de mensen heeft een rijbewijs. Dus als je echt nooit mag rijden de dag nadat je gedronken hebt is het fileprobleem opgelost denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207954153
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Beide eigenlijk.

Maar mijn collega gaat bijvoorbeeld rustig naar de pub, drinkt 5 pints of guinness en rijdt dan weer naar huis.

Dat vind ik natuurlijk niet goed, vandaar de vraag hoeveel je mag drinken de VORIGE avond want dezelfde dag ga ik niet drinken natuurlijk.
A ja, je ‘maar iemand anders doet …. dus waahaaarom mag/kan/zou ik dat dan niet doen?’ riedeltje.

Je generaliseert. Stél dat je collega de volgende dag weer veilig mag rijden dan is zijn situatie heel anders dan de jouwe.

Hij heeft zijn rijbewijs al (mag ik hopen) en heeft wellicht al wat jaren rij ervaring. En dus routine. Waardoor je, ook met een duffe katerkop die binnen de wettelijke marges valt, een stuk veiliger rijdt dan wanneer jij met een duffe katerkop nieuwe (rij)vaardigheden moet aanleren.

Maar hey, laat je hier voorkauwen wat de algemene marge is (en hard hopen dat je stofwisseling ook volgens die marges werkt en je niet boven het minimum promillage blaast), ga op dat randje zitten, ga duf in een auto zitten en gooi dat lesgeld weg :W Mooie bijvangst zou zijn dat je daardoor nooit je rijbewijs gaat halen. Met dank aan de grote boze wereld die je weer tegenwerkt ^O^

Om positief af te sluiten: fijn dat je inziet dat dronken rijden echt een no-go is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 20:39:29 #92
414785 sirdanilot
pi_207954738
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
A ja, je ‘maar iemand anders doet …. dus waahaaarom mag/kan/zou ik dat dan niet doen?’ riedeltje.

Je generaliseert. Stél dat je collega de volgende dag weer veilig mag rijden dan is zijn situatie heel anders dan de jouwe.

Hij heeft zijn rijbewijs al (mag ik hopen) en heeft wellicht al wat jaren rij ervaring. En dus routine. Waardoor je, ook met een duffe katerkop die binnen de wettelijke marges valt, een stuk veiliger rijdt dan wanneer jij met een duffe katerkop nieuwe (rij)vaardigheden moet aanleren.

Maar hey, laat je hier voorkauwen wat de algemene marge is (en hard hopen dat je stofwisseling ook volgens die marges werkt en je niet boven het minimum promillage blaast), ga op dat randje zitten, ga duf in een auto zitten en gooi dat lesgeld weg :W Mooie bijvangst zou zijn dat je daardoor nooit je rijbewijs gaat halen. Met dank aan de grote boze wereld die je weer tegenwerkt ^O^

Om positief af te sluiten: fijn dat je inziet dat dronken rijden echt een no-go is.
Nou ja dan maar kraanwater op de vrijdagavond :r

Mag ik wel op donderdagavond drinken als ik op zaterdag moet rijden of is dat ook niet goed?

Want ik kan je al wel vertellen ik ga geen geheelonthouder worden, dat is gewoonweg niet realistisch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207955099
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou ja dan maar kraanwater op de vrijdagavond :r

Mag ik wel op donderdagavond drinken als ik op zaterdag moet rijden of is dat ook niet goed?

Want ik kan je al wel vertellen ik ga geen geheelonthouder worden, dat is gewoonweg niet realistisch.
Je gedraagt je als een klein kind met je ‘mag ik wel… of is dat ook niet goed’.

Grow up.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 22:17:53 #94
414785 sirdanilot
pi_207957165
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je gedraagt je als een klein kind met je ‘mag ik wel… of is dat ook niet goed’.

Grow up.
Ik wil het gewoon weten omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207957615
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik wil het gewoon weten omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Je wil het niet ‘gewoon weten’. Je zoekt naar opmerkingen om tegenaan te schoppen.

Trouwens: verwacht je op een NL forum parate kennis over Ierse wetgeving?
Ik denk dat Google hier je beste vriend is. Al zal die weinig terug zeggen als je het niet eens bent met de resultaten die dat oplevert.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207957647
Wel grappig, je startte het topic als een soort dagboek.
En spuide kennis over de verschillen tussen NL en Ierse verkeersregels…. En nergens was iets te vinden over promillages?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 11 februari 2023 @ 22:45:42 #97
414785 sirdanilot
pi_207957708
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je wil het niet ‘gewoon weten’. Je zoekt naar opmerkingen om tegenaan te schoppen.

Trouwens: verwacht je op een NL forum parate kennis over Ierse wetgeving?
Ik denk dat Google hier je beste vriend is. Al zal die weinig terug zeggen als je het niet eens bent met de resultaten die dat oplevert.
Nee ik wil weten hoeveel alcohol je kan drinken dat het de volgende dag nog veilig is, de wetgeving maakt in die zin niet uit want dat is in de hele EU ongeveer gelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207958144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee ik wil weten hoeveel alcohol je kan drinken dat het de volgende dag nog veilig is, de wetgeving maakt in die zin niet uit want dat is in de hele EU ongeveer gelijk.
Zonder enige kennis van je stofwisseling, gewicht, lichaamsbouw en andere factoren: 0%.

Graag gedaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 15 februari 2023 @ 19:06:06 #99
414785 sirdanilot
pi_208009600
Mag mijn topic naar de Vergaarbak? Want daar staat nu ook mijn andere dagboektopic.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 18 februari 2023 @ 13:54:24 #100
414785 sirdanilot
pi_208045346
Helaas . Net lenzen ingedaan kreeg ik een belletje

Rijles gaat niet door ivm platte band

Nou ja dan maar zuipen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')