Onzeker? Ik vind Ierland helemaal geen prettig land om in te wonen ik denk dat ik daar wel vaker over heb gepost. Maar het rijbewijs krijg je bij een pakje boter dus dat is dan weer een voordeel.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:35 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
[..]
Waar komt die ziekelijke obsessie om alles met Nederland te vergelijken vandaan?
Ben je zo onzeker over de keuze die je ooit gemaakt hebt om te vertrekken?
Een vuistregel is dat een standaardglas alcohol in zo'n 1,5 uur wordt afgebroken. In principe kun je dus rustig die 1,5l drinken, maar ik zou meer nadenken over de vraag of je nog wel fit genoeg bent.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef sirdanilot het volgende:
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.
Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
Nou ja als ik het niet te laat maak moet het denk ik nog wel lukken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:53 schreef exelletor het volgende:
[..]
Een vuistregel is dat een standaardglas alcohol in zo'n 1,5 uur wordt afgebroken. In principe kun je dus rustig die 1,5l drinken, maar ik zou meer nadenken over de vraag of je nog wel fit genoeg bent.
Moet het nog minder? Maar 2 halve liters ipv 3?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ik zou ook vast op zoek gaan naar het randje terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt
Als je zo al begint te rekenen heb je ófwel een alcoholverslaving, ófwel je vind dat rijbewijs toch niet zo belangrijk als je hier beweert....quote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef sirdanilot het volgende:
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.
Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
Eerder dit, dat komt omdat er hier verder niks te doen is behalve zuipen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:15 schreef j669 het volgende:
[..]
Als je zo al begint te rekenen heb je ófwel een alcoholverslaving,
Dat zeiden ze vroeger bij ons in het kerkje ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:31 schreef j669 het volgende:
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om zin aan je leven te geven dan alleen door te zuipen...
En waarom wil je niet dronken rijden?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat zeiden ze vroeger bij ons in het kerkje ook.
Ik wil vooral weten hoeveel je mag drinken de avond VOORDAT je moet rijden. Ik wil namelijk niet dronken rijden.
Beide eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En waarom wil je niet dronken rijden?
A) omdat de wet dat voorschrijft
Of
B) omdat een helder hoofd een stuk veiliger rijdt en je daarmee ook sneller goed en zelfstandig leert rijden. Zeker als je, zoals jij, een slechte visus hebt.
Waarschijnlijk is je antwoord A… want daarom wil je op het randje van toegestaan gebruik gaan zitten. Zoooo dom. Om zoveel redenen.
Maar ga vooral door met jezelf saboteren. Waaraan gaat het deze keer liggen als je rijlessen niet lopen zoals je had gedacht?
De meerderheid van de mensen drinkt en de meerderheid van de mensen heeft een rijbewijs. Dus als je echt nooit mag rijden de dag nadat je gedronken hebt is het fileprobleem opgelost denk ik.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:53 schreef j669 het volgende:
Simpel, iedere hoeveelheid alcohol kan je rijvaardigheid negatief beïnvloeden. Niks dus.
A ja, je ‘maar iemand anders doet …. dus waahaaarom mag/kan/zou ik dat dan niet doen?’ riedeltje.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Beide eigenlijk.
Maar mijn collega gaat bijvoorbeeld rustig naar de pub, drinkt 5 pints of guinness en rijdt dan weer naar huis.
Dat vind ik natuurlijk niet goed, vandaar de vraag hoeveel je mag drinken de VORIGE avond want dezelfde dag ga ik niet drinken natuurlijk.
Nou ja dan maar kraanwater op de vrijdagavondquote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
A ja, je ‘maar iemand anders doet …. dus waahaaarom mag/kan/zou ik dat dan niet doen?’ riedeltje.
Je generaliseert. Stél dat je collega de volgende dag weer veilig mag rijden dan is zijn situatie heel anders dan de jouwe.
Hij heeft zijn rijbewijs al (mag ik hopen) en heeft wellicht al wat jaren rij ervaring. En dus routine. Waardoor je, ook met een duffe katerkop die binnen de wettelijke marges valt, een stuk veiliger rijdt dan wanneer jij met een duffe katerkop nieuwe (rij)vaardigheden moet aanleren.
Maar hey, laat je hier voorkauwen wat de algemene marge is (en hard hopen dat je stofwisseling ook volgens die marges werkt en je niet boven het minimum promillage blaast), ga op dat randje zitten, ga duf in een auto zitten en gooi dat lesgeld wegMooie bijvangst zou zijn dat je daardoor nooit je rijbewijs gaat halen. Met dank aan de grote boze wereld die je weer tegenwerkt
![]()
Om positief af te sluiten: fijn dat je inziet dat dronken rijden echt een no-go is.
Je gedraagt je als een klein kind met je ‘mag ik wel… of is dat ook niet goed’.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ja dan maar kraanwater op de vrijdagavond
Mag ik wel op donderdagavond drinken als ik op zaterdag moet rijden of is dat ook niet goed?
Want ik kan je al wel vertellen ik ga geen geheelonthouder worden, dat is gewoonweg niet realistisch.
Ik wil het gewoon weten omdat ik hier geen ervaring mee heb.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je gedraagt je als een klein kind met je ‘mag ik wel… of is dat ook niet goed’.
Grow up.
Je wil het niet ‘gewoon weten’. Je zoekt naar opmerkingen om tegenaan te schoppen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon weten omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Nee ik wil weten hoeveel alcohol je kan drinken dat het de volgende dag nog veilig is, de wetgeving maakt in die zin niet uit want dat is in de hele EU ongeveer gelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je wil het niet ‘gewoon weten’. Je zoekt naar opmerkingen om tegenaan te schoppen.
Trouwens: verwacht je op een NL forum parate kennis over Ierse wetgeving?
Ik denk dat Google hier je beste vriend is. Al zal die weinig terug zeggen als je het niet eens bent met de resultaten die dat oplevert.
Zonder enige kennis van je stofwisseling, gewicht, lichaamsbouw en andere factoren: 0%.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee ik wil weten hoeveel alcohol je kan drinken dat het de volgende dag nog veilig is, de wetgeving maakt in die zin niet uit want dat is in de hele EU ongeveer gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |