abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207821697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:35 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
[..]
Waar komt die ziekelijke obsessie om alles met Nederland te vergelijken vandaan?

Ben je zo onzeker over de keuze die je ooit gemaakt hebt om te vertrekken?
Onzeker? Ik vind Ierland helemaal geen prettig land om in te wonen ik denk dat ik daar wel vaker over heb gepost. Maar het rijbewijs krijg je bij een pakje boter dus dat is dan weer een voordeel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207832374
Learner permit is inmiddels binnen.

Ik zou een auto kunnen kopen maar ik heb niet echt iemand die met me mee wil rijden denk ik. Ik moet rijden met ervaren bestuurder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207940174
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.

Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
pi_207940568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef sirdanilot het volgende:
Volgende week zaterdag rijles. Ik mag dus op vrijdagavonden niet meer keihard gaan zuipen want dan ben ik de volgende dag nog dronken dat mag niet.

Ik heb dus elke zaterdag om 2 uur rijles straks (morgen dus nog niet), hoeveel bier mag ik dan de vorige dag drinken eigenljk? Ik zat te denken aan maximaal 3 halve liters bier op de vrijdagavond en ook niet te laat 's nachts.
Een vuistregel is dat een standaardglas alcohol in zo'n 1,5 uur wordt afgebroken. In principe kun je dus rustig die 1,5l drinken, maar ik zou meer nadenken over de vraag of je nog wel fit genoeg bent.
pi_207940600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:53 schreef exelletor het volgende:

[..]
Een vuistregel is dat een standaardglas alcohol in zo'n 1,5 uur wordt afgebroken. In principe kun je dus rustig die 1,5l drinken, maar ik zou meer nadenken over de vraag of je nog wel fit genoeg bent.
Nou ja als ik het niet te laat maak moet het denk ik nog wel lukken.

Ik ga dan echt niet meer drinken dan die 3 biertjes (standaard is hier halve liter). Ik zal braaf zijn. Ik heb een collega die altijd dronken rijdt, zo wil ik absoluut niet zijn ik vind dat gewoon niet kunnen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:56:28 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207940639
Ja, ik zou ook vast op zoek gaan naar het randje terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207940650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ik zou ook vast op zoek gaan naar het randje terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt :')
Moet het nog minder? Maar 2 halve liters ipv 3?
pi_207949809
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:37 schreef sirdanilot het volgende:

Als je zo al begint te rekenen heb je ófwel een alcoholverslaving, ófwel je vind dat rijbewijs toch niet zo belangrijk als je hier beweert....
Miata is always the answer
pi_207950461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:15 schreef j669 het volgende:

[..]
Als je zo al begint te rekenen heb je ófwel een alcoholverslaving,
Eerder dit, dat komt omdat er hier verder niks te doen is behalve zuipen.
pi_207950759
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om zin aan je leven te geven dan alleen door te zuipen...
pi_207951191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:31 schreef j669 het volgende:
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om zin aan je leven te geven dan alleen door te zuipen...
Dat zeiden ze vroeger bij ons in het kerkje ook.

Ik wil vooral weten hoeveel je mag drinken de avond VOORDAT je moet rijden. Ik wil namelijk niet dronken rijden.
pi_207951580
Simpel, iedere hoeveelheid alcohol kan je rijvaardigheid negatief beïnvloeden. Niks dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door j669 op 11-02-2023 17:01:16 ]
pi_207953446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat zeiden ze vroeger bij ons in het kerkje ook.

Ik wil vooral weten hoeveel je mag drinken de avond VOORDAT je moet rijden. Ik wil namelijk niet dronken rijden.
En waarom wil je niet dronken rijden?

A) omdat de wet dat voorschrijft
Of
B) omdat een helder hoofd een stuk veiliger rijdt en je daarmee ook sneller goed en zelfstandig leert rijden. Zeker als je, zoals jij, een slechte visus hebt.

Waarschijnlijk is je antwoord A… want daarom wil je op het randje van toegestaan gebruik gaan zitten. Zoooo dom. Om zoveel redenen.

Maar ga vooral door met jezelf saboteren. Waaraan gaat het deze keer liggen als je rijlessen niet lopen zoals je had gedacht?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207953906
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En waarom wil je niet dronken rijden?

A) omdat de wet dat voorschrijft
Of
B) omdat een helder hoofd een stuk veiliger rijdt en je daarmee ook sneller goed en zelfstandig leert rijden. Zeker als je, zoals jij, een slechte visus hebt.

Waarschijnlijk is je antwoord A… want daarom wil je op het randje van toegestaan gebruik gaan zitten. Zoooo dom. Om zoveel redenen.

Maar ga vooral door met jezelf saboteren. Waaraan gaat het deze keer liggen als je rijlessen niet lopen zoals je had gedacht?
Beide eigenlijk.

Maar mijn collega gaat bijvoorbeeld rustig naar de pub, drinkt 5 pints of guinness en rijdt dan weer naar huis.

Dat vind ik natuurlijk niet goed, vandaar de vraag hoeveel je mag drinken de VORIGE avond want dezelfde dag ga ik niet drinken natuurlijk.
pi_207953919
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:53 schreef j669 het volgende:
Simpel, iedere hoeveelheid alcohol kan je rijvaardigheid negatief beïnvloeden. Niks dus.
De meerderheid van de mensen drinkt en de meerderheid van de mensen heeft een rijbewijs. Dus als je echt nooit mag rijden de dag nadat je gedronken hebt is het fileprobleem opgelost denk ik.
pi_207954153
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Beide eigenlijk.

Maar mijn collega gaat bijvoorbeeld rustig naar de pub, drinkt 5 pints of guinness en rijdt dan weer naar huis.

Dat vind ik natuurlijk niet goed, vandaar de vraag hoeveel je mag drinken de VORIGE avond want dezelfde dag ga ik niet drinken natuurlijk.
A ja, je ‘maar iemand anders doet …. dus waahaaarom mag/kan/zou ik dat dan niet doen?’ riedeltje.

Je generaliseert. Stél dat je collega de volgende dag weer veilig mag rijden dan is zijn situatie heel anders dan de jouwe.

Hij heeft zijn rijbewijs al (mag ik hopen) en heeft wellicht al wat jaren rij ervaring. En dus routine. Waardoor je, ook met een duffe katerkop die binnen de wettelijke marges valt, een stuk veiliger rijdt dan wanneer jij met een duffe katerkop nieuwe (rij)vaardigheden moet aanleren.

Maar hey, laat je hier voorkauwen wat de algemene marge is (en hard hopen dat je stofwisseling ook volgens die marges werkt en je niet boven het minimum promillage blaast), ga op dat randje zitten, ga duf in een auto zitten en gooi dat lesgeld weg :W Mooie bijvangst zou zijn dat je daardoor nooit je rijbewijs gaat halen. Met dank aan de grote boze wereld die je weer tegenwerkt ^O^

Om positief af te sluiten: fijn dat je inziet dat dronken rijden echt een no-go is.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207954738
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
A ja, je ‘maar iemand anders doet …. dus waahaaarom mag/kan/zou ik dat dan niet doen?’ riedeltje.

Je generaliseert. Stél dat je collega de volgende dag weer veilig mag rijden dan is zijn situatie heel anders dan de jouwe.

Hij heeft zijn rijbewijs al (mag ik hopen) en heeft wellicht al wat jaren rij ervaring. En dus routine. Waardoor je, ook met een duffe katerkop die binnen de wettelijke marges valt, een stuk veiliger rijdt dan wanneer jij met een duffe katerkop nieuwe (rij)vaardigheden moet aanleren.

Maar hey, laat je hier voorkauwen wat de algemene marge is (en hard hopen dat je stofwisseling ook volgens die marges werkt en je niet boven het minimum promillage blaast), ga op dat randje zitten, ga duf in een auto zitten en gooi dat lesgeld weg :W Mooie bijvangst zou zijn dat je daardoor nooit je rijbewijs gaat halen. Met dank aan de grote boze wereld die je weer tegenwerkt ^O^

Om positief af te sluiten: fijn dat je inziet dat dronken rijden echt een no-go is.
Nou ja dan maar kraanwater op de vrijdagavond :r

Mag ik wel op donderdagavond drinken als ik op zaterdag moet rijden of is dat ook niet goed?

Want ik kan je al wel vertellen ik ga geen geheelonthouder worden, dat is gewoonweg niet realistisch.
pi_207955099
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou ja dan maar kraanwater op de vrijdagavond :r

Mag ik wel op donderdagavond drinken als ik op zaterdag moet rijden of is dat ook niet goed?

Want ik kan je al wel vertellen ik ga geen geheelonthouder worden, dat is gewoonweg niet realistisch.
Je gedraagt je als een klein kind met je ‘mag ik wel… of is dat ook niet goed’.

Grow up.
pi_207957165
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je gedraagt je als een klein kind met je ‘mag ik wel… of is dat ook niet goed’.

Grow up.
Ik wil het gewoon weten omdat ik hier geen ervaring mee heb.
pi_207957615
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik wil het gewoon weten omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Je wil het niet ‘gewoon weten’. Je zoekt naar opmerkingen om tegenaan te schoppen.

Trouwens: verwacht je op een NL forum parate kennis over Ierse wetgeving?
Ik denk dat Google hier je beste vriend is. Al zal die weinig terug zeggen als je het niet eens bent met de resultaten die dat oplevert.
pi_207957647
Wel grappig, je startte het topic als een soort dagboek.
En spuide kennis over de verschillen tussen NL en Ierse verkeersregels…. En nergens was iets te vinden over promillages?
pi_207957708
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je wil het niet ‘gewoon weten’. Je zoekt naar opmerkingen om tegenaan te schoppen.

Trouwens: verwacht je op een NL forum parate kennis over Ierse wetgeving?
Ik denk dat Google hier je beste vriend is. Al zal die weinig terug zeggen als je het niet eens bent met de resultaten die dat oplevert.
Nee ik wil weten hoeveel alcohol je kan drinken dat het de volgende dag nog veilig is, de wetgeving maakt in die zin niet uit want dat is in de hele EU ongeveer gelijk.
pi_207958144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 22:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee ik wil weten hoeveel alcohol je kan drinken dat het de volgende dag nog veilig is, de wetgeving maakt in die zin niet uit want dat is in de hele EU ongeveer gelijk.
Zonder enige kennis van je stofwisseling, gewicht, lichaamsbouw en andere factoren: 0%.

Graag gedaan.
pi_208009600
Mag mijn topic naar de Vergaarbak? Want daar staat nu ook mijn andere dagboektopic.
pi_208045346
Helaas . Net lenzen ingedaan kreeg ik een belletje

Rijles gaat niet door ivm platte band

Nou ja dan maar zuipen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')