Heb helaas (nog) geen zonnepanelen, maar onze VVE heeft nu wel verduurzamen op de agenda staan. Ons platte dak lijkt mij hier ideaal voor, misschien komt het er ooit nog van.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je easyenergy als voorbeeld hebt komt bovenop de 15 cent gemiddeld nog 17.968 cent. Dat is 32 cent in totaal.
Sure nog steeds goedkoper, maar voordat je jezelf heel erg rijk rekent
Heb je zonnepanelen?
Ik heb hem even gebruikt, het zou realistischer zijn als hij het echt per maand gaf, in plaats van een max per dag. Ik mag tot mijn jaarnota volgens dit ding 2.90m3 gas/dag gebruiken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:33 schreef Elpis het volgende:
Voor wie het plafond toch graag in een app wil volgen is dit wellicht een optie.
Heb hem zelf niet getest dus garantie tot aan de deur.
[ twitter ]
Wat is je situatie qua gezin en woning? Zo slecht lijken me die cijfers namelijk niet..quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:00 schreef ISVV het volgende:
Meh, deze maand 68 m³ gas en 214 KwH elektriciteit vebruikt. Had voor allebei op wat minder gehoopt.
Energielabel A, tussenwoning van ~116 m². Mijn vriendin en ik. Maar bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt, een paar keer bezoek gehad (dan zetten we de verwarming wat hoger) en veel thuisgewerkt. Dan gaat het ineens hard. December en januari zijn bij ons de maanden met het hoogste verbruik, in februari/maart altijd drie weken op vakantie. Daarna helpt het weer een handje.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is je situatie qua gezin en woning? Zo slecht lijken me die cijfers namelijk niet..
Zelfde situatie voor ons maar met een slechter energielabel (denk C?) > 113m3 en 160kwh.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:08 schreef ISVV het volgende:
[..]
Energielabel A, tussenwoning van ~116 m². Mijn vriendin en ik. Maar bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt, een paar keer bezoek gehad (dan zetten we de verwarming wat hoger) en veel thuisgewerkt. Dan gaat het ineens hard. December en januari zijn bij ons de maanden met het hoogste verbruik, in februari/maart altijd drie weken op vakantie. Daarna helpt het weer een handje.
Hij is gemaakt voor traditionele leveranciers. Niet voor maand afrekenaars.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Die app heeft een behoorlijk fundamentele fout (naja meerdere) en is gewoon rotzooi lol
Plafond per periode voor/na afrekening, geen rekening houden met maand plafonds
Het plafond is ingedeeld in maanden, de app maker doet gewoon plafond/dagen jaarquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hij is gemaakt voor traditionele leveranciers. Niet voor maand afrekenaars.
Ja, maar je neemt je maanden mee tot het moment van je afrekening. Als je afrekening per maand is heb je inderdaad gelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Het plafond is ingedeeld in maanden, de app maker doet gewoon plafond/dagen jaar
Prijsplafond is inclusief btw en belasting.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:38 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een bende
Ga van 128 naar 54 advies.
Mijn gasprijs is 2,05, en wordt dus 1,45, maar de btw en energiekorting wordt weer geschrapt en mijn volume blijft gelijk. Dus had verwacht tientje meer, of tientje minder.
Hier klopt allemaal geen reet van.
maar wat is jouw verbruik dan?quote:Op zondag 8 januari 2023 09:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Vattenfall![]()
Contract afgelopen 31-12-2022
Termijn¤190 vermoedelijk terug ¤890
Vorige week
verlaag naar ¤2
Verlaag naar ¤41
Gisteren verlaag naar ¤81
Vandaag verhoog naar ¤297
Er is totaal geen touw meer aan vast te knopen
Toch wel handig zo een reactor in je kelder.quote:Op zondag 8 januari 2023 10:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Whaha, de energieleverancier schat het jaarverbruik (prognose) aan electra van het oude huis op -253825 kWh
die 1400 is best pittig en als je dat doorberekend met alleen de prijs vh prijsplafond zit je al op 170 euro per maand.quote:Op zondag 8 januari 2023 10:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
1400m3
4400kw waarvan 3800kw teruglevering
Een kerncentrale in de kelder gezet?quote:Op zondag 8 januari 2023 10:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Whaha, de energieleverancier schat het jaarverbruik (prognose) aan electra van het oude huis op -253825 kWh
Zonder de situatie te kennen kun je niet beoordelen of dat pittig is, het gaat ook niet om het geld wel de manier waarop ze iets proberen te berekenen.quote:Op zondag 8 januari 2023 10:40 schreef Malavita het volgende:
[..]
die 1400 is best pittig en als je dat doorberekend met alleen de prijs vh prijsplafond zit je al op 170 euro per maand.
Dat het van 2 naar 40 naar 80 etc zo snel veranderd is wel raar idd
ok.... ik denk dat het pittig is dan. Idd ik ken de situatie niet maar als je qua gebruik boven het plafond zit vind ik het pittig .quote:Op zondag 8 januari 2023 10:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zonder de situatie te kennen kun je niet beoordelen of dat pittig is, het gaat ook niet om het geld wel de manier waarop ze iets proberen te berekenen.
Chaos en wanbeleid noem ik het.
Wel knap hoe dit werkt. Oh er is een subsidiegrens. Alles daar boven is ineens pittig 🤣quote:Op zondag 8 januari 2023 11:12 schreef Malavita het volgende:
[..]
ok.... ik denk dat het pittig is dan. Idd ik ken de situatie niet maar als je qua gebruik boven het plafond zit vind ik het pittig .
Die voorschot van 2nogwat is met dat gebruik gewoon logisch, maar prima als dat niet jouw punt is
Gemiddeld 116m3 per maand vind ik pittig iddquote:Op zondag 8 januari 2023 11:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wel knap hoe dit werkt. Oh er is een subsidiegrens. Alles daar boven is ineens pittig 🤣
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |