abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:21:38 #276
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207893687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:20 schreef quo_ het volgende:

[..]
Korting kun je alleen maar geven als er genoeg ruimte in je marge zit. En als die ruimte er bij hen in zit is die ook aanwezig bij een ander.
Kwestie van geduldig afwachten en goed om je heen kijken.
Gezond verstand en zulks :)
pi_207923517
Vattenfall besluit op basis van hun infantiele berekeningen doodleuk (zonder mij daarin te raadplegen) mijn maandbedrag op eigen houtje te verlagen naar 58 euro :') . Werkelijk gebruik ligt schat ik ergens tussen de 200-250 euro (inclusief prijsplafond) op de app staat een maandverbruik 370 euro.

Gelijk teruggezet. Straks weer janken dat er zoveel mensen zijn met betalingsachterstanden zeker?
blablablabla
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:41:05 #279
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207923952
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:06 schreef Elan het volgende:
Vattenfall besluit op basis van hun infantiele berekeningen doodleuk (zonder mij daarin te raadplegen) mijn maandbedrag op eigen houtje te verlagen naar 58 euro :') . Werkelijk gebruik ligt schat ik ergens tussen de 200-250 euro (inclusief prijsplafond) op de app staat een maandverbruik 370 euro.

Gelijk teruggezet. Straks weer janken dat er zoveel mensen zijn met betalingsachterstanden zeker?
Bij mij is het termijnbedrag nu ook verlaagd naar ¤57.
Afgelopen dinsdag hadden ze het nog over ¤91, terwijl het daarvoor ¤309 was.
Zie ook mijn post afgelopen dinsdag: MadMaster in WGR / Energietarieven #20 Met ups en downs

Ik zet het bedrag ook weer terug, liever iets terugkrijgen dan straks een naheffing.

Zie nu wel dat ik het tot maximaal ¤200 mag aanpassen...
En dit is dan de bevestigende tekst:
quote:
Je aangepaste termijnbedrag is:
¤ 200
Dit gaat in per 3 april 2023.

Je betaalt nog een keer je oude termijnbedrag.
Vervolgens kan je het termijnbedrag nog een keer aanpassen tot max. ¤400:
quote:
Je aangepaste termijnbedrag is:
¤ 309
Dit gaat in per 3 april 2023.

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 09-02-2023 16:48:04 ]
pi_207924017
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Bij mij is het termijnbedrag nu ook verlaagd naar ¤57.
Afgelopen dinsdag hadden ze het nog over ¤91, terwijl het daarvoor ¤309 was.
Zie ook mijn post afgelopen dinsdag: MadMaster in WGR / Energietarieven #20 Met ups en downs

Ik zet het bedrag ook weer terug, liever iets terugkrijgen dan straks een naheffing.

Vind wel kwalijk aangezien een deel van hun klanten een dergelijke naheffing van honderden of zelfs duizenden euro's in september straks helemaal niet kunnen betalen.

quote:
Zie nu wel dat ik het tot maximaal ¤200 mag aanpassen...
Hier kon hij tot 300 euro.

quote:
57 euro dus? Of wat je nu betaald.
blablablabla
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:50:12 #281
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207924055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Vind wel kwalijk aangezien een deel van hun klanten een dergelijke naheffing van honderden of zelfs duizenden euro's in september straks helemaal niet kunnen betalen.
[..]
Hier kon hij tot 300 euro.
Zie mijn edit, ik heb het bedrag nog een keer opgehoogd.
Dat kon nu tot ¤400...
quote:
57 euro dus? Of wat je nu betaald.
Geen idee, dat staat er niet bij.
Maar ik betaalde ¤309 tot en met deze maand...
pi_207924108
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zie mijn edit, ik heb het bedrag nog een keer opgehoogd.
Dat kon nu tot ¤400...
[..]
Geen idee, dat staat er niet bij.
Maar ik betaalde ¤309 tot en met deze maand...
Vind het maar vreemd je kan toch beter mensen terugbetalen dan dat je straks achter je geld aan moet. Helemaal nu er weer wat rente te verdienen valt.
blablablabla
pi_207924301
Bij mij staat er:
We hebben je termijnbedrag verlaagd. Je betaald nu 384,00 per maand.
Jah, dat bedrag betaal ik al sinds mijn afrekening in juni. Al verdubbelde het jaarbedrag, het is en blijft 384,00 :')
Heb alleen een nieuwe electra meter die ze maandelijks uit mogen lezen. Maar blijkbaar kunnen ze alleen een goede schatting maken als ik het minutelijks laat uitlezen, of zo :')
Gas vul ik braaf zelf steeds in, al doe ik dat nu ff niet. Geen idee of ze dan ineens het maandverbruik via de verdeling gaan berekenen.

Edit: en mijn jaarbedrag is van 6686,06 naar 7203,51 gegaan 8)7

Edit 2: ik ben van 383,00 naar 384,00 gegaan :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Mushanga71 op 09-02-2023 17:15:53 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:11:03 #284
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207924340
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Vind het maar vreemd je kan toch beter mensen terugbetalen dan dat je straks achter je geld aan moet. Helemaal nu er weer wat rente te verdienen valt.
Tot en met gisteren kon je helemaal niks aanpassen, toen stond alleen die tekst er dat ze mijn termijnbedrag aangepast hadden, zonder een bedrag te noemen.
Vage zooi inderdaad…
pi_207924609
Mijn maandbedrag is van ¤50,- naar ¤101,- aangepast bij Vattenfall, ook zonder overleg oid. Heel bijzonder… Ik kan het aanpassen naar ¤81,-. Die ¤50,- had ik met een medewerker van Vattenfall telefonisch besproken en hij zette het vast voor heel 2024. Heel stom dit…

De jaarafrekening kreeg ik ook, contract liep 1 januari af. We kregen meer dan ¤800,- terug over 2023, toen we nog vaste tarieven hadden.
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:41:18 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207924688
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn maandbedrag is van ¤50,- naar ¤101,- aangepast bij Vattenfall, ook zonder overleg oid. Heel bijzonder… Ik kan het aanpassen naar ¤81,-. Die ¤50,- had ik met een medewerker van Vattenfall telefonisch besproken en hij zette het vast voor heel 2024. Heel stom dit…

De jaarafrekening kreeg ik ook, contract liep 1 januari af. We kregen meer dan ¤800,- terug over 2023, toen we nog vaste tarieven hadden.
Ze hoeven toch op zich niet te overleggen? Essent doet dit ook jaarlijks. Die gaan daar echt niet eerst over bellen of mailen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207924756
Ik heb nog steeds niet mijn nieuwe voorschotbedrag gekregen voor 2023 :X Ook voor januari is er nog helemaal niks afgeschreven. Jaarafrekening 2022 is ook nog steeds niet geweest.
Ik begin mij nu toch wel erg zorgen te maken want straks gaan ze lekker 2x in 1 maand incasseren en ik weet niet of ik dat op kan vangen.

Als ik bel zeggen ze dat het komt omdat ze een nieuw systeem aan het invoeren zijn en daar is het wachten nu op.
Kan niet ergens op overstappen want ze hebben een contract met het gebouw waar ik in woon.
Twiddel
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:48:18 #288
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207924767
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze hoeven toch op zich niet te overleggen? Essent doet dit ook jaarlijks. Die gaan daar echt niet eerst over bellen of mailen.
Het hoeft misschien niet, maar zonder goede onderbouwing een bedrag drastisch aanpassen met de huidige energiemarkt en allerlei doemscenario’s die er dagelijks worden gepubliceerd over huishoudens die in de problemen dreigen te komen door naheffingen e.d. is dit wat kort door de bocht.
Er is wel een onderbouwende brief toegezegd, maar verstuur die dan eerst en pas daarna eventueel pas iets aan…
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:50:23 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207924801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:47 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nog steeds niet mijn nieuwe voorschotbedrag gekregen voor 2023 :X Ook voor januari is er nog helemaal niks afgeschreven. Jaarafrekening 2022 is ook nog steeds niet geweest.
Ik begin mij nu toch wel erg zorgen te maken want straks gaan ze lekker 2x in 1 maand incasseren en ik weet niet of ik dat op kan vangen.

Als ik bel zeggen ze dat het komt omdat ze een nieuw systeem aan het invoeren zijn en daar is het wachten nu op.
Kan niet ergens op overstappen want ze hebben een contract met het gebouw waar ik in woon.
Is dit ook bij Vattenfall?
Ik hoop dat je het een redelijk bedrag opzij hebt gezet voor het geval dat de rekening ineens wel op de mat valt…
pi_207924815
quote:

Hou het bedrag wat je verwacht te moeten betalen altijd apart, valt het mee prima, zo niet kun je het betalen. Snap ook niet dat er altijd mensen zijn dat geld er doodleuk doorheen jassen terwijl ze weten dat die rekening vroeg of laat hoe dan ook betaald zal moeten worden.
blablablabla
pi_207924823
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Is dit ook bij Vattenfall?
Ik hoop dat je het een redelijk bedrag opzij hebt gezet voor het geval dat de rekening ineens wel op de mat valt…
Nee, een plaatselijke stadsverwarming boer :P
Ik zou wel een bedrag opzij willen zetten maar ik heb echt geen idee hoe duur het gaat worden.
Twiddel
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:56:55 #292
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207924888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Nee, een plaatselijke stadsverwarming boer :P
Ik zou wel een bedrag opzij willen zetten maar ik heb echt geen idee hoe duur het gaat worden.
En je hebt geen eerdere gegevens van je verbruik?
Dan even een sommetje maken met de huidige prijzen en je weet al weer meer…
pi_207924912
Ik had vanwege tijdelijk 2 woningen een contract op 2 adressen en daar was het maandbedrag ook op gebaseerd. Nieuw maandbedrag per januari was fiks hoger,dus dat had ik in 2 stappen weer verlaagd. Voor het nieuwe huis heb ik sinds begin januari een andere leverancier en wat doet de oude leverancier nu ongevraagd?Juist ja, mijn termijnbedrag fiks verhogen en nu kan ik het niet meer verlagen omdat ik dat al het maximaal aantal keren heb gedaan.
Ik kreeg ook fijn een maandelijks energierapport van de oude woning van ze en voor vastrecht en 30 m2 gas zouden de kosten ¤118 zijn. Euh wat? Oh ja, prijsplafond hadden ze even niet meegenomen.
pi_207926437
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik heb met hen een afspraak dat ik een heel jaar ¤50,- als maandbedrag heb. Die afspraak heb ik 3 weken geleden gemaakt (telefonisch) en werd vastgezet voor een jaar (contract loopt tot eind december). Dan vind ik dat het overlegd mag worden, of op zijn minst aangekondigd. Het is dat ik nu hier jullie berichten lees en daardoor in de app kijk, anders had ik het niet geweten. Vind ik een rare gang van zaken.
pi_207926501
quote:

Dan zet je toch minimaal je oude bedrag opzij, maar liefst keer 1,5?
pi_207926582
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb met hen een afspraak dat ik een heel jaar ¤50,- als maandbedrag heb. Die afspraak heb ik 3 weken geleden gemaakt (telefonisch) en werd vastgezet voor een jaar (contract loopt tot eind december). Dan vind ik dat het overlegd mag worden, of op zijn minst aangekondigd. Het is dat ik nu hier jullie berichten lees en daardoor in de app kijk, anders had ik het niet geweten. Vind ik een rare gang van zaken.
Ik heb twee jaar terug ook telefonisch een bepaald bedrag afgesproken, dat is tot nu toe niet gewijzigd van hun kant uit. Maar ik hou het in de gaten nu ik dit hoor.
Ik heb trouwens ook nog geen bericht van nieuwe tarieven gehad, weet niet of het daar mee samenhangt?
pi_207927253
quote:

Dan kun je het anders ook niet betalen..

Maar blijkbaar zie je dat bedrag wat nu niet wordt afgeschreven deze maand als extraatje wat je overhoud. Maar dat kon je normaal ook niet uitgeven, dus nu ook niet, punt.

Allemachtig, als ik zoiets lees (of hoor) snap ik altijd weer dat er zoveel mensen in geldproblemen zitten. Ze zijn het vaak namelijk gewoon zelf schuld. :')
pi_207927499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dan kun je het anders ook niet betalen..

Maar blijkbaar zie je dat bedrag wat nu niet wordt afgeschreven deze maand als extraatje wat je overhoud. Maar dat kon je normaal ook niet uitgeven, dus nu ook niet, punt.

Allemachtig, als ik zoiets lees (of hoor) snap ik altijd weer dat er zoveel mensen in geldproblemen zitten. Ze zijn het vaak namelijk gewoon zelf schuld. :')
?
Veel aannames in deze post zeg.
Ik zie het bedrag wat word afgeschreven niet als extraatje. Ik zit niet in geldproblemen.
Ik vind het gewoon van der zotte dat we inmiddels in februari zitten en ik nog steeds mijn nieuwe termijnbedrag en mijn jaarafrekening niet heb.
Twiddel
  donderdag 9 februari 2023 @ 20:33:57 #299
6941 APK
Factual, I think.
pi_207927569
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:06 schreef Elan het volgende:

Heb je jouw jaarrekening al gehad?
Bij mij (ik betaalde te veel per maand) ging het maandbedrag dat Vattenfall voorstelde steeds verder omlaag naarmate de einddatum van de jaarperiode dichterbij kwam.
Het lijkt of ze rekenen tot het eind van de jaarperiode waarbij de bedoeling is op nul uit te komen. Daarna gaan ze dan weer een nieuw maandbedrag vaststellen waarbij je over een jaar gerekend ongeveer quitte speelt.

Anderhalve maand voor mijn jaarperiode verliep stelden ze voor om het maandbedrag te verlagen naar 4 euro of iets dergelijks, voor mijn nieuwe contractjaar hebben ze weer een hoger maandbedrag vastgesteld op basis van mijn verbruik afgelopen jaar.

Kan mij voorstellen dat ze het zo aanpakken, maar misschien is het toeval dat het bij mij zo verliep.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_207927637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 20:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]
?
Veel aannames in deze post zeg.
Ik zie het bedrag wat word afgeschreven niet als extraatje. Ik zit niet in geldproblemen.
Ik vind het gewoon van der zotte dat we inmiddels in februari zitten en ik nog steeds mijn nieuwe termijnbedrag en mijn jaarafrekening niet heb.
Ik krijg ook pas 18 februari de jaarafrekening van vorig jaar, maar kon hem al zien toen ik op de site inlogde (bij facturen). Contract liep tot eind december.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')