abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2023 @ 01:43:51 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207414509



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  woensdag 4 januari 2023 @ 01:44:18 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207414510
Mijn laatste post:
-----
De Aachener Zeitung meldt dat er een update wordt uitgerold voor de FLIRT 3C-treinstellen (inbouw ETCS) maar dat er tijdens praktijktests een fout is gevonden in Aachen Hbf. Dat is de reden voor de uitval.

https://www.aachener-zeit(...)-gefahr_aid-82316469

Mijn vermoeden (verder nergens op gebaseerd): de FLIRT 3C's zijn nu voorzien van alle software die nodig is voor België, waaronder ook TBL1+ en ETCS. In Aachen Hbf liggen een aantal TBL1+-balises, misschien snapt de trein niet wat hij daarmee moet doen omdat TBL1+ niet wordt verwacht in Duitsland.
pi_207415967
quote:
Mijn vermoeden (verder nergens op gebaseerd): de FLIRT 3C's zijn nu voorzien van alle software die nodig is voor België, waaronder ook TBL1+ en ETCS. In Aachen Hbf liggen een aantal TBL1+-balises, misschien snapt de trein niet wat hij daarmee moet doen omdat TBL1+ niet wordt verwacht in Duitsland.
Die meuk moet als je een grens over gaat toch allemaal met de hand ingesteld worden?
Bier.
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:55:28 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207417622
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Die meuk moet als je een grens over gaat toch allemaal met de hand ingesteld worden?
Als ik het goed heb begrepen liggen er op de grensovergangen balises die de trein vertellen waar hij nu rijdt zodat de omschakeling automatisch kan gebeuren.
pi_207417697
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:55 schreef James1988 het volgende:

[..]
Als ik het goed heb begrepen liggen er op de grensovergangen balises die de trein vertellen waar hij nu rijdt zodat de omschakeling automatisch kan gebeuren.
Je had gewoon kunnen zeggen dat ERTMS er een functie voor heeft want dit klopt mag ik hopen technisch gezien niet :P
Bier.
  woensdag 4 januari 2023 @ 13:52:21 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207418259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Je had gewoon kunnen zeggen dat ERTMS er een functie voor heeft want dit klopt mag ik hopen technisch gezien niet :P
Ik bedoelde dus balises voor een omschakeling ATB<>PZB. :Y

Zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=40663.0
pi_207418381
Pfff, wat een hobbyisme allemaal.
Bier.
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:59:34 #8
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_207418922
Ja, je krijgt een transitie level STM ATB naar Level STM PZB/LZB of andersom. TBL1+ werkt vermoedelijk op basis van berichten uit een bakje bedoeld voor een STM binnen balises. Waarschijnlijk krijgt de trein dan informatie via de TBL1+-balise die niet past in het format dat hoort bij PZB/LZB.
  woensdag 4 januari 2023 @ 15:05:55 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207418991
Op Somda is dit gepost door gebruiker mich:
quote:
De ETCS versie is volledig goedgekeurd. De tijdelijke toelating van de ATB versies is ingetrokken. Ondanks uitgebreide en zorgvuldige testritten op alle mogelijke transities doet zich nu toch nog een probleem voor wat er eigenlijk helemaal niet zou moeten/mogen zijn. Het willen omschakelen op het verkeerde systeem bij uitrijden Aachen. Op dit moment wordt uitgezocht of het probleem in het spoor zit (balise geeft verkeerde informatie) of in de trein (software). Er wordt met man en macht aan gewerkt.
pi_207421187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 00:02 schreef mart_83 het volgende:

[..]
hoe? ik vraag dit voor mezelf.
Er gaat sinds kort een trein tussen Warschau en Vilnius, zie seat61 voor details.
pi_207421415
twitter


Vandaag is het probleem in ieder geval nog niet opgelost :P
  woensdag 4 januari 2023 @ 18:59:06 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207421433
Volgens de melding op ns.nl rijden er ook morgen geen treinen op die route.
pi_207421450
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Er gaat sinds kort een trein tussen Warschau en Vilnius, zie seat61 voor details.
Sterker nog, die trein rijdt zelfs tussen Krakau en Vilnius, via Warschau:
https://www.seat61.com/tr(...)vilnius-by-train.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2023 19:00:33 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 januari 2023 @ 20:09:07 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_207422164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:05 schreef James1988 het volgende:
Op Somda is dit gepost door gebruiker mich:
[..]

Knullig, maar goed dat bekend is waar het aan ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_207422175
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:00 schreef J.B. het volgende:

[..]
Sterker nog, die trein rijdt zelfs tussen Krakau en Vilnius, via Warschau:
https://www.seat61.com/tr(...)vilnius-by-train.htm
Wel erg traag, de bus is sneller. Maar dat is in dit deel van Europa nou ook niet bepaald een uitzondering.

Gek genoeg is er tussen Vilnius en Minsk wel een redelijk snelle verbinding en ook nog met modern materieel. Dat was jaren geleden al zo, ben toen nog op een neer geweest naar Wit-Rusland vanuit Vilnius.

[ Bericht 11% gewijzigd door Spablauw214 op 04-01-2023 20:19:23 ]
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:27:55 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207422408
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Zeker. Daarom is de toelating in België nog niet rond, al kan de DVIS altijd wel wat nieuws verzinnen natuurlijk ;)
De toelating in België is meer dan alleen ETCS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_207423080
quote:
3s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:27 schreef Duvel het volgende:

[..]
De toelating in België is meer dan alleen ETCS.
Toch is het vreemd dat het jaren moet duren om de toelating van zo’n mainstream trein als een FLIRT geregeld te krijgen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd :P
pi_207423174
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:00 schreef J.B. het volgende:

[..]
Sterker nog, die trein rijdt zelfs tussen Krakau en Vilnius, via Warschau:
https://www.seat61.com/tr(...)vilnius-by-train.htm
Klopt maar als ik dit ga doen wil ik een stop-over doen in Warschau.
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:23:11 #19
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_207423408
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wel erg traag, de bus is sneller. Maar dat is in dit deel van Europa nou ook niet bepaald een uitzondering.

Gek genoeg is er tussen Vilnius en Minsk wel een redelijk snelle verbinding en ook nog met modern materieel. Dat was jaren geleden al zo, ben toen nog op een neer geweest naar Wit-Rusland vanuit Vilnius.
Volgens mij is de grens tussen Litouwen en Belarus potdicht door eerst corona en later de speciale militaire operatie in Oekraïne.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:32:37 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207423530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch is het vreemd dat het jaren moet duren om de toelating van zo’n mainstream trein als een FLIRT geregeld te krijgen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd :P
Dat ligt wel aan ETCS volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_207423647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Volgens mij is de grens tussen Litouwen en Belarus potdicht door eerst corona en later de speciale militaire operatie genocidale veroveringsoorlog in Oekraïne.
Heb het even opgezocht. De trein rijdt niet meer maar de grens is verder gewoon open.
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:01:01 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207424069
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:32 schreef Duvel het volgende:

[..]
Dat ligt wel aan ETCS volgens mij.
Klopt.

Arriva dacht een ontheffing te kunnen krijgen voor de ETCS-eis maar kreeg nul op het rekest. Of ze dat risico bewust namen of dat ze verkeerd zijn geïnformeerd is de vraag.

Vandaag de dag maakt het ook niet meer uit, Visé-grens - Luik is nu volledig voorzien van ETCS. Grotendeels L1 Limited Supervision, L2 in zone Luik.
pi_207430616
In het FD een stuk over de Eurostar, die vanuit Nederland op halve capaciteit rijdt omdat de marechaussee niet meer reizigers kan verwerken en Amsterdam en Rotterdam C onvoldoende capaciteit hebben. Serieuze verbetering hoeven we voor 2036(!) niet te verwachten want dan wordt alles naar Amsterdam Zuid verplaatst.

De vroegste trein is pas om 11:00 in Londen en de laatste vertrekt te vroeg waardoor het voor zakenlui die een dagje op en neer willen totaal onbruikbaar is.

Ja zo wordt de Eurostar wel echt een goed alternatief voor het vliegtuig natuurlijk :')
pi_207430973
Ik kan het artikel niet lezen maar de Eurostar heeft toch altijd al op halve capaciteit gereden? De helft van de trein werd vrijgehouden voor instappers in Brussel (en mensen die alleen Asd/Rtd - Brussel willen doen, maar dat is sinds covid al niet meer te boeken)..
pi_207431002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:21 schreef Ireyon het volgende:
Ik kan het artikel niet lezen maar de Eurostar heeft toch altijd al op halve capaciteit gereden? De helft van de trein werd vrijgehouden voor instappers in Brussel (en mensen die alleen Asd/Rtd - Brussel willen doen, maar dat is sinds covid al niet meer te boeken)..
In het artikel wordt aangevoerd dat het te maken zou hebben met een gebrek aan beschikbare marechaussees en infrastructurele beperkingen op de Nederlandse stations (er passen simpelweg geen 600+ mensen op perron 15 van Amsterdam C)
pi_207431033
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
Bier.
pi_207431089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
Ik heb wel eens zitten denken of je niet beter gewoon een tunnel kan maken vanaf de Non-Schengen vertrekhal naar een afgescheiden perron op het treinstation. Dan kan je de security en paspoortchecks allemaal centraal regelen.

Weet niet of dat in te passen valt met het bagagesysteem onder de grond, maar op papier wel een efficiënt idee.
pi_207433517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
(er passen simpelweg geen 600+ mensen op perron 15 van Amsterdam C)
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat een probleem is. Er vertrekt ook regelmatig dubbel-Thalys met 700 reizigers en treinen van de A2 corridor handelen per stuk 1200 reizigers af op een perron wat nauwelijks breder is.
pi_207433674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
:D _O- :')

Kun je schudden, overal liggen bagagekelders omheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207433806
Dan bouw je ze eronder.
Bier.
pi_207433887
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
:D _O- :')

Kun je schudden, overal liggen bagagekelders omheen.
Nou ja, uiteindelijk zijn de capaciteit van het station en de tunnel natuurlijk gewoon onvoldoende.
pi_207433963
De Brusselse Noord-Zuid-verbinding was altijd nog een stukkie drukker geloof ik. Geen idee of dat nog zo is. Maargoed, op Schiphol stopt praktisch alles.
Bier.
pi_207433999
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan bouw je ze eronder.
Zul je zien dat daar funderingspalen van 35 meter lang onder zitten. Is nogal een drassig zootje daar hmm.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk zijn de capaciteit van het station en de tunnel natuurlijk gewoon onvoldoende.
Ja, maar niet echt iets aan te doen op een reële manier. Ja door er tientallen milajrden tegenaan te gooien en 30 jaar in een bouwput te gaan zitten klooien. Dat is dus niet mijn idee van "een reële manier".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207434025
of a la Sloterdijk een boog ergens bovenop zetten.

overigens is er ooit een begin gemaakt met een aftakking in de tunnel naar Aalsmeer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207434189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zul je zien dat daar funderingspalen van 35 meter lang onder zitten. Is nogal een drassig zootje daar hmm.
[..]
Ja, maar niet echt iets aan te doen op een reële manier. Ja door er tientallen milajrden tegenaan te gooien en 30 jaar in een bouwput te gaan zitten klooien. Dat is dus niet mijn idee van "een reële manier".
Die verlengde NZ-lijn wordt toch ook ondergronds uitgevoerd op Schiphol? Dus blijkbaar kan het wel.
pi_207434319
Toch wel impressive dat er op Schiphol op die zes sporen bijna net zoveel reizigers afgehandeld worden als in Rotterdam Centraal.
Bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:55:32 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207434506
We mochten het eerder deze week wel hebben over grensovergangen. Op Somda kwam ik deze link tegen van een cabinerit Heerlen - Aken v.v. met een Arriva FLIRT3. De voice-over praat honderduit over wat elk sein en bordje betekent :Y

De link gaat naar vertrek vanuit Aken, de grenspassage D>NL is vanaf 42:45 te zien.



[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 05-01-2023 20:03:54 ]
pi_207435071
Dit is echt heel leerzaam, dankjewel!
Bier.
pi_207435168
Ik moet een beetje huilen van 't feit dat niemand bedacht heeft dat je dat soort bakens gewoon ff niets zou kunnen laten uitzenden op het moment dat er geen trein staat die een relevante rijweg heeft (of mogelijk een handmatige override mocht het een rare beweging zijn en tóch nodig om TBL1+ te gebruiken).

Of dat er niet in het protocol zit dat er gewoon tegen treinen wordt gezegd waarvan het systeem weet dat ze van het PZB naar het TBL1+ gebied gaan dat ze moeten omschakelen.
Bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:38:11 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207435184
De video is overigens enigszins verouderd.

Heerlen - Landgraaf is tegenwoordig dubbelspoor, en de ATB-NG is vervangen door EG + Vv. Daarmee is Heerlen - Aken nu beschikbaar als omleidingsroute voor goederentreinen, wat handig is tijdens de werkzaamheden voor het 3e spoor Emmerich - Oberhausen.
pi_207435212
Ik geloof dat ik daar nog geen cabride van tegen ben gekomen, eens kijken of ik die kan vinden.
Bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:42:18 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207435243
Dat is ook echt nog maar nét opgeleverd dus ik denk niet dat daar heel veel van te vinden zal zijn. :P
pi_207436187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die verlengde NZ-lijn wordt toch ook ondergronds uitgevoerd op Schiphol? Dus blijkbaar kan het wel.
De vraag is vooral waar die moet komen en wat daarvoor dan jarenlang niet beschikbaar is voor Schiphol..
  vrijdag 6 januari 2023 @ 07:38:08 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207439190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:39 schreef b2py het volgende:

[..]
De vraag is vooral waar die moet komen en wat daarvoor dan jarenlang niet beschikbaar is voor Schiphol..
Die moet er gewoon niet komen. De NZL doortrekken naar een vliegveld dat moet krimpen is weggegooid geld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 januari 2023 @ 07:42:46 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207439204
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]
Klopt.

Arriva dacht een ontheffing te kunnen krijgen voor de ETCS-eis maar kreeg nul op het rekest. Of ze dat risico bewust namen of dat ze verkeerd zijn geïnformeerd is de vraag.

Vandaag de dag maakt het ook niet meer uit, Visé-grens - Luik is nu volledig voorzien van ETCS. Grotendeels L1 Limited Supervision, L2 in zone Luik.
Zoiets heb ik ook vernomen. Afgelopen zomer hebben de Arriva-treinen veel ritten uitgevoerd in België, ik vond deze op Flickr.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_207439513
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:38 schreef Duvel het volgende:

[..]
Die moet er gewoon niet komen. De NZL doortrekken naar een vliegveld dat moet krimpen is weggegooid geld.
Dat is een betere uitkomst inderdaad
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 10:01:51 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207440283
Als er voldoende alternatieven /zitplaatsen zijn voor reizen naar Berlijn, München, Hamburg, London, Lyon/Nice, Milaan om maar een aantal te noemen, hoeven er ook niet zoveel mensen naar Schiphol.

Welke groot station zou capaciteit hebben eigenlijk voor meer internationale treinen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:19:16 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207440399
Den Haag Centraal heeft een perron over waar vroeger RandstadRail binnenkwam. Als je daar één spoor legt, het buitenste perron wat breder maakt en wat hekken plaatst, kun je daar volgens mij wel een Eurostar kwijt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_207440512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:38 schreef James1988 het volgende:
de werkzaamheden voor het 3e spoor Emmerich - Oberhausen.
Die werkzaamheden die tegelijk begonnen zijn met de bouw van de Dom van Keulen toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207441188
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:01 schreef derLudolf het volgende:
Welke groot station zou capaciteit hebben eigenlijk voor meer internationale treinen?
Deventer *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')