abonnement Unibet Coolblue
pi_207410161
Zitten hier op fok ook mensen die helemaal tot rust komen door het sorteren, indelen en organiseren van kasten?











Ik volg sinds kort #organization en #organizedhome en alleen van de filmpjes kijken word ik al lekker zen :P . Binnenkort krijgen we een nieuwe keuken, dus ik zoek inspiratie, maar als je je hacks wil delen over andere ruimtes/kasten: ga je gang!

OP van @Seven.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:13:52 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_207410201
Scheelt wel dat als je je bus deo elke dag leegspuit, je er ook geen kastje voor nodig hebt, enkel een flinke pedaalemmer.
disclaimer
pi_207410342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:13 schreef SQ het volgende:
Scheelt wel dat als je je bus deo elke dag leegspuit, je er ook geen kastje voor nodig hebt, enkel een flinke pedaalemmer.
Ik mag niet reageren maar dat doe ik natuurlijk wel. Je hebt een kast nodig voor al die bussen hoor.

Godsallejezus ik besef me nu opeens dat ik hem best vaak in een lift of trein of whatever ben tegengekomen.

Baggerlucht, zelfs als je het met mate spuit :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_207410350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:13 schreef SQ het volgende:
Scheelt wel dat als je je bus deo elke dag leegspuit, je er ook geen kastje voor nodig hebt, enkel een flinke pedaalemmer.
:X :X :X :X

Ik heb inderdaad op de badkamer een grote pedaalemmer staan.

Deo staat netjes in de rij in een kastje.
7 flesjes achter elkaar..

En laten we nu maar weer ontopic gaan :)
pi_207410413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:19 schreef stropdaz het volgende:

[..]
:X :X :X :X

Ik heb inderdaad op de badkamer een grote pedaalemmer staan.

Deo staat netjes in de rij in een kastje.
7 flesjes achter elkaar..

En laten we nu maar weer ontopic gaan :)
Jij bent echt af :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_207411049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:54 schreef Sorella het volgende:
Ik wil ook graag met bakjes werken e.d maar ze zijn of te hoog of te laag of te groot of te klein, het past nooit goed in mijn kasten/lades :'(. Hoe doen jullie dat, met een meetlint en de binnenmaten van alles gaan shoppen ofzo ?
Meestal gewoon hopen dat het past :D
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207411243
Meten is weten inderdaad. En verder heb je ook flexibele ladeverdelers die je op maat kunt knippen.
Nu heb ik best veel bakjes en mandjes enzo verzameld in mijn leven en probeer ik ook gewoon wat dingen uit met wat er in huis voorhanden is. Zo heb ik op zolder in een lade van een Alex ladeblok een sorteerbox waarvan het deksel demontabel was in gebruik als verdeler voor naaispulletjes (het deksel ligt er onder en de overtollige tussenschotjes staan ernaast). Dat bevalt aardig, maar ik heb ook nog van die op maat te knippen verdelers die ik daar beter voor kan gebruiken en dan kan de sorteerbox voor het sorteren van schroefjes en aanverwanten gebruikt worden in de schuur.
Lades zijn ook wel mijn redding hoor, overzicht O+
pi_207411709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:39 schreef Donna het volgende:
Helaas in onze mini badkamer geen ruimte voor een meubel. Dus een oldschool plankje met de hoognodige dingen it is.
Minimaliseren jwt. :Y)
Mijn oplossing voor mini badkamer is een spiegelkast. Voorheen stonden veel spullen op het plankje onder de spiegel.
Er waren mensen die zeiden dat een badkamer daardoor nog kleiner lijkt maar eigenwijs toch gedaan want geen zooi in het zicht en ik vind het groter lijken doordat de spiegel zichtbaar is zonder zooi ervoor.
pi_207411855
Vrijdag wordt onze spiegelkast in de badkamer eindelijk opgehangen, dan kan ik eindelijk daar aan de slag, nu ligt al weken het hoognodige voor het grijpen in de hoge badkamerkast en op de wastafel en de rest zit nog in de verhuisdozen of zwerft tijdelijk ergens in de kleedkamer rond.
pi_207411977
Good old Hema heeft 1+1 gratis op alle opbergboxen https://www.hema.nl/wonen-slapen/opbergen/opbergboxen en daar zitten ook best interessante dingen tussen. Enne, ze hebben draaiplateau’s met vakverdeling https://www.hema.nl/wonen(...)31x9.5-39822231.html en nu wil ik die O+
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:42:49 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207412595
Ik zou op zich wel wat selectiever kunnen zijn met het aanhalen van spullen voor de badkamer, maar voor mij werkt het systeem wel heel erg goed (het zijn veel spullen maar het blijft altijd netjes zo staan O+ ).

Als ik er zo over nadenk.. ik ben eigenlijk best wel een badkamerhoarder :@ .
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 22:47:20 #12
382129 crew  Donna
pi_207412701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
SQ had toch geen teringzooibende? Of heb ik wat foto's gemist :D
Nee viel mij mee, maar daar dacht de man anders over. Das toch haar man die het een bende noemde? Toch. (8>
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 22:47:59 #13
382129 crew  Donna
pi_207412717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:07 schreef Elleska het volgende:

[..]
Mijn oplossing voor mini badkamer is een spiegelkast. Voorheen stonden veel spullen op het plankje onder de spiegel.
Er waren mensen die zeiden dat een badkamer daardoor nog kleiner lijkt maar eigenwijs toch gedaan want geen zooi in het zicht en ik vind het groter lijken doordat de spiegel zichtbaar is zonder zooi ervoor.
Ja ik denk dat dat een goede oplossing is voor na het renoveren. Voor die paar tandenborstels en het potje gel nu hoeft het niet.
pi_207515350
Nou, ik had dus wel een teringzooibende. De kast in mijn slaapkamer voor al mijn pyjama's, tokkie-kloffies, handdoeken en beddengoed.

Er kwam bijna een volle vuilniszak uit voor de kliko :@

Sinds die kast er stond heb ik er nooit meer naar omgekeken eigenlijk.

Voor:


En nu O+ :


De kast moet trouwens nog verhuisd worden naar de kleedkamer maar die is al helemaal ontploft. En nieteens met mijn kleding :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208264212
De spiegelkast op de badkamer hangt nog steeds niet wegens ziekte van de monteur (die ook het nieuwe aanrechtblad moet komen monteren), ik raak gewend aan de huidige situatie -O-
Verder bevalt de theelade erg goed, maar de binnenlade daarboven voor de kruiden niet, dus de kruidenpotjes staan nu wat minder overzichtelijk weer rechtop in een kleinere la. Ik moet eens goed gaan nadenken wat nou de oplossing moet gaan worden.

Iemand nog leuke uitdagingen, vorderingen en/of foto’s?
  maandag 6 maart 2023 @ 12:58:57 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_208264252
Wij gaan binnenkort de wc renoveren dus misschien komt er dan wel weer iets. Zit nu een enorme kast in, maar daardoor dus ook te veel spullen :')
disclaimer
pi_208264812
Zojuist werd een doos met 500 vaatwastabletten afgeleverd, waar laat ik die nou weer? Ik heb lekker veel ruimte in mijn keuken, maar daarvoor echt niet. Ik ga maar een plekje op zolder zoeken
pi_208270638
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zojuist werd een doos met 500 vaatwastabletten afgeleverd, waar laat ik die nou weer? Ik heb lekker veel ruimte in mijn keuken, maar daarvoor echt niet. Ik ga maar een plekje op zolder zoeken
Ik heb ze in een plastic bak gemikt onder de gootsteen
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 20:51:41 #19
382129 crew  Donna
pi_208270656
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zojuist werd een doos met 500 vaatwastabletten afgeleverd, waar laat ik die nou weer? Ik heb lekker veel ruimte in mijn keuken, maar daarvoor echt niet. Ik ga maar een plekje op zolder zoeken
Ik had 900 in de kelderskast staan. Ze zijn nu bijna op. :P
pi_208271181
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:50 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik heb ze in een plastic bak gemikt onder de gootsteen
Zo veel ruimte heb ik daar niet, maar gelukkig op zolder wel. In de lade onder de gootsteen staat nu een bakje met een voorraad voor een maand ofzo en als dat bakje bijna leeg is dan neem ik het wel mee naar zolder om bij te vullen.
In het vorige huis had ik planken in de trapkast voor dergelijke voorraad, hier moet het allemaal op zolder, daar moet ik tzt nog eens een fatsoenlijke kast voor gaan bedenken.
pi_208271677
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zojuist werd een doos met 500 vaatwastabletten afgeleverd, waar laat ik die nou weer? Ik heb lekker veel ruimte in mijn keuken, maar daarvoor echt niet. Ik ga maar een plekje op zolder zoeken
Als je ook nog een flinke bak Chloor een cocabladeren besteld kan je een Coke-lab beginnen...... 8-)
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208271713
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Zojuist werd een doos met 500 vaatwastabletten afgeleverd, waar laat ik die nou weer? Ik heb lekker veel ruimte in mijn keuken, maar daarvoor echt niet. Ik ga maar een plekje op zolder zoeken
wat is momenteel een goede deal voor vaatwastabletten? Ik ben er ook bijna doorheen

[ Bericht 78% gewijzigd door Elleska op 07-03-2023 08:47:21 ]
pi_208272370
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:08 schreef Elleska het volgende:
wat is momenteel een goede deal voor vaatwastabletten? Ik ben er ook bijna doorheen
Ik zou het @Doedezemaar vragen :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208278311
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:08 schreef Elleska het volgende:

[..]
wat is momenteel een goede deal voor vaatwastabletten? Ik ben er ook bijna doorheen
www.voordeelmuis.nl ? Die site gebruik ik altijd voor mijn aanbiedingen.
Somebody that I used to know
pi_208287075
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Zo veel ruimte heb ik daar niet, maar gelukkig op zolder wel. In de lade onder de gootsteen staat nu een bakje met een voorraad voor een maand ofzo en als dat bakje bijna leeg is dan neem ik het wel mee naar zolder om bij te vullen.
In het vorige huis had ik planken in de trapkast voor dergelijke voorraad, hier moet het allemaal op zolder, daar moet ik tzt nog eens een fatsoenlijke kast voor gaan bedenken.
Ik ben blij dat de kinderen nu zo groot zijn dat ik niet bang hoef te zijn dat ze vaatwastabletten opeten _O-
pi_208287096
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:55 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik ben blij dat de kinderen nu zo groot zijn dat ik niet bang hoef te zijn dat ze vaatwastabletten opeten _O-
_O-
Ik ken wel iemand waarvan het kind inderdaad zo’n ding heeft gegeten

[ Bericht 5% gewijzigd door Doedezemaar op 08-03-2023 12:04:33 ]
pi_208292540
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
_O-
Ik ken wel iemand waarvan het kind inderdaad zo’n ding heeft gegeten
Was dat niet gewoon een TikTok challenge?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208293882
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 19:38 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Was dat niet gewoon een TikTok challenge?
Nee, een kind van anderhalf doet niet aan TikTok
pi_208293911
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:46 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, een kind van anderhalf doet niet aan TikTok
_O-
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 09:48:32 #30
5428 crew  miss_sly
pi_208368946
Ik stelde het lang uit, maar heb afgelopen zondag ein-de-lijk het gootsteenkastje opgeruimd. Het was zo erg, dat ik geen voor-foto heb gemaakt, maar over ‘na’ ben ik we zeer tevreden.
e127e85812c6649c30d8424805a7f5947e9fbea8.jpg?1678783654

Grootste uitdaging is zorgen dat man en kind de dingen ook weer zo netjes opruimen als ze iets gebruikt hebben. Die pleuren alles volgens mij zonder kijken ongeveer in het kastje of de la waar ze het uitgehaald hebben :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208369119
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik stelde het lang uit, maar heb afgelopen zondag ein-de-lijk het gootsteenkastje opgeruimd. Het was zo erg, dat ik geen voor-foto heb gemaakt, maar over ‘na’ ben ik we zeer tevreden.
[ afbeelding ]

Grootste uitdaging is zorgen dat man en kind de dingen ook weer zo netjes opruimen als ze iets gebruikt hebben. Die pleuren alles volgens mij zonder kijken ongeveer in het kastje of de la waar ze het uitgehaald hebben :')
Goed bezig geweest ^O^
En dat zonder kijken ergens in pleuren, gek word ik ervan.

Volgens mij heb je daar ook nog wel ruimte voor iets als dit https://www.ikea.com/nl/n(...)re-bak-wit-40241795/, ik vind ze geniaal voor de schoonmaakdoekjes enzo, ik heb er 2 en bij 1 heb ik bij het monteren achterin 1 stokje weggelaten zodat daar stoffer en blik in kunnen liggen (op hun zijkant en de stelen rusten dan op een stokje)
pi_208369430
Ooh, een perfect topic voor mij! Ik houd ook helemaal van kastjes opruimen! :p

Het enige wat ik niet onder de knie krijg is mijn kledingkast, omdat ik daar gewoon te wenig plaats heb *ofgewoonteveelkleding*…

We hebben een relatief klein appartement, dus we moeten ook constant blijven uitmesten, wat eigenlijk wel goed is!

Zal vanmiddag eens wat foto‘tjes plaatsen ! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208369468
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik stelde het lang uit, maar heb afgelopen zondag ein-de-lijk het gootsteenkastje opgeruimd. Het was zo erg, dat ik geen voor-foto heb gemaakt, maar over ‘na’ ben ik we zeer tevreden.
[ afbeelding ]

Grootste uitdaging is zorgen dat man en kind de dingen ook weer zo netjes opruimen als ze iets gebruikt hebben. Die pleuren alles volgens mij zonder kijken ongeveer in het kastje of de la waar ze het uitgehaald hebben :')
Die stapelbakjes zijn perfect! Waar heb je die vandaan? Precies die kastjes moet ik ook nog uitmesten!

Eigenlijk ben ik daarvoor ook op zoek naar kinderveilige bakjes met deksel - mocht iemand hier ideetjes hebben! :))

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 14-03-2023 10:42:13 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 10:34:17 #34
5428 crew  miss_sly
pi_208369486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:33 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Die stapelbakjes zijn perfect! Waar heb je die vandaan? Precies die kastjes moet ik ook nog uitmesten!

Eigenlijk ben ik daarvoor ook op zoek naar kinderveilige bakjes met deksel - mocht iemand hier idee‘tjes hebben! :))
https://www.ikea.com/nl/nl/p/kuggis-bak-met-deksel-wit-40485854/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208369676
quote:
Thanks voor de tip! :D Ga misschien vanmiddag eens kijken! We hebben hier om de hoek zo‘n Ikea met alleen het ‘Markthal‘ gedeelte.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208369787
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:33 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Die stapelbakjes zijn perfect! Waar heb je die vandaan? Precies die kastjes moet ik ook nog uitmesten!

Eigenlijk ben ik daarvoor ook op zoek naar kinderveilige bakjes met deksel - mocht iemand hier ideetjes hebben! :))
Ik zou gewoon een kinderslot in je gootsteenkast plaatsen ;)

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208370577
Da’s inderdaad misschien een beter idee, ik herinner me nu inderdaad dat mijn ouders dat vroeger ook hadden, maar dan aan de buitenkant! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208370832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:17 schreef margaretha_01 het volgende:
Da’s inderdaad misschien een beter idee, ik herinner me nu inderdaad dat mijn ouders dat vroeger ook hadden, maar dan aan de buitenkant! :p
Ik had ze destijds alleen in de keukenlades maar al het schoonmaakspul stond hoog in de inbouwvoorraadkast :)

Hier zijn mijn vrienden van CoolBlue net geweest. Ik had een tafelmodel koelkast en vriezer even als tussenoplossing.

Die koelkast was echt een onding :X

Dus nu een mooie koelvriescombinatie, past helaas niet in de keuken dus in de kleedkamer geplaatst.

Net ingericht O+ De koelkast is mee retour gegaan en de vriezer gehouden dus eindelijk kan ik weer eens een zak patat e.d. kopen want heb nu alles bijelkaar denk ik zo'n 170 liter aan vriesruimte _O_ *O*

image upload

En deze koelvriescombinatie is het O+ :

Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 13:22:09 #39
382129 crew  Donna
pi_208371216
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:17 schreef margaretha_01 het volgende:
Da’s inderdaad misschien een beter idee, ik herinner me nu inderdaad dat mijn ouders dat vroeger ook hadden, maar dan aan de buitenkant! :p
Wij hebben aan de binnenkant een mega sterke magneet. M'n moeder krijgt 'm amper open. :7
pi_208375636
Oke, nu ga ik ook een paar van mijn keukenkastjes laten zien. Bij de meeste kastjes maakt het niet uit wat je doet, ze zien er uiteindelijk niet mooi uit. Zou ook nooit zo'n open kast of glazen kastdeurtjes kunnen hebben in de keuken.

Voor het lelijkste kastje heb ik vanmiddag bij de IKEA uiteindelijk deze doorzichtige voorraaddoos met deksel gehaald en nog een doos voor de vaatwastabletten. Als alles goed gaat, verwachten mijn vriend en ik ons eerste kind in April. Voordat ie gaat kruipen moeten we er inderdaad nog voor zorgen dat we kinderslotjes op de kastjes hebben, maar tot die tijd doen we het zo. :s)

Voor:



Na:



(De schoonmaakmiddelen hebben we ergens hoog in een kast in de badkamer)

De glazen en servieskasten vind ik het leukst om mee bezig te zijn. Tijdens mijn nesteldrang had ik de behoefte om onze mix aan mokken eindelijk te vervangen voor een mooie set. We zijn nog niet zo perfect dat ons hele servies van hetzelfde merk is, maar dat hoeft van mij ook niet. >:)

Voor:



Na:



De oude bekers heb ik nog niet weggegooid, omdat ik het gevoel heb dat ze nog wel eens van pas kunnen komen. Deze zitten nu in een andere kast weggestopt:



Van het tweede kastje glazen/servies heb ik alleen een 'na' foto:



In principe hebben we een open keuken, maar een klein deel daarvan zit achter een een halfmuurtje, dus die zie je niet vanuit de woonkamer. Gelukkig maar, want daar staat een hoop lelijks waar we in de kastjes geen plaats voor hebben. Daarboven hebben we een hoop 0,0% wijn en sekt flessen verzameld die we hebben gekregen, maar ik vind ze helemaal niet zo lekker - dus die wachten nu op de volgende persoon die zwanger is, zodat we ze weer cadeau kunnen doen! :P

Voor:



Na:



En dan hebben we nog een paar kastjes met eten en keukengerei die er voor mijn gevoel nooit mooi uit zullen zien. Een voorbeeldje (dat er nog het best uitziet):



[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 14-03-2023 19:47:59 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208375963
_O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:12 #42
382129 crew  Donna
pi_208376006
Goddelijk
  Spellchecker dinsdag 14 maart 2023 @ 19:47:35 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208376037
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Okay, nu ga ik ook een paar van mijn keukenkastjes laten zien. Bij de meeste kastjes maakt het niet uit wat je doet, ze zien er uiteindelijk niet mooi uit. Zou ook nooit zo'n open kast of glazen kastdeurtjes kunnen hebben in de keuken.

1. Voor het lelijkste kastje heb ik vanmiddag bij de IKEA uiteindelijk deze doorzichtige voorraaddoos met deksel gehaald en nog een doos voor de vaatwastabletten. Als alles goed gaat, verwachten mijn vriend en ik ons eerste kind in April. Voordat ie gaat kruipen moeten we er inderdaad nog voor zorgen dat we kinderslotjes op de kastjes hebben, maar tot die tijd doen we het zo. :s)

Voor:

[ afbeelding ]

Na:

[ afbeelding ]

(De schoonmaakmiddelen hebben we ergens hoog in een kast in de badkamer)

De glazen en servieskasten vind ik het leukst om mee bezig te zijn. Tijdens mijn nesteldrang had ik de behoefte om onze mix aan mokken eindelijk te vervangen voor een mooie set. We zijn nog niet zo perfect dat ons hele servies van hetzelfde merk is, maar dat hoeft van mij ook niet. >:)

Voor:

[ afbeelding ]

Na:

[ afbeelding ]

De oude bekers heb ik nog niet weggegooid, omdat ik het gevoel heb dat ze nog wel eens van pas kunnen komen. Deze zitten nu in een andere kast weggestopt:

[ afbeelding ]

Van het tweede kastje glazen/servies heb ik alleen een 'na' foto:

[ afbeelding ]

In principe hebben we een open keuken, maar een klein deel daarvan zit achter een een halfmuurtje, dus die zie je niet vanuit de woonkamer. Gelukkig maar, want daar staat een hoop lelijks waar we in de kastjes geen plaats voor hebben. Daarboven hebben we een hoop 0,0% wijn en sekt flessen verzameld die we hebben gekregen, maar ik vind ze helemaal niet zo lekker - dus die wachten nu op de volgende persoon die zwanger is, zodat we ze weer cadeau kunnen doen! :P

Voor:

[ afbeelding ]

Na:

[ afbeelding ]

En dan hebben we nog een paar kastjes met eten en keukengerei die er voor mijn gevoel nooit mooi uit zullen zien. Een voorbeeldje (dat er nog het best uitziet):

[ afbeelding ]
Wow!!!


Voor vóór en na :@ ^O^
pi_208376461
Dankjulliewel! :D Kan er zelf ook altijd van genieten als het er zo netjes uitziet! Mijn vriend begrijpt zoiets dan weer niet - dat ik daar plezier uit kan halen :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 20:12:33 #45
382129 crew  Donna
pi_208376635
Ik heb vandaag nog kleding allemaal uitgezocht en gesorteerd. Binnenkort weer zo'n inzameling op school waar je betaalt krijgen per kilo. ^O^
Word er altijd heerlijk zen van.
pi_208376646
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Tijdens mijn nesteldrang had ik de behoefte om onze mix aan mokken eindelijk te vervangen voor een mooie set.
Zomaar mokken en bekers vervangen, pas je wel op :o met mij had je ruzie gekregen :D
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208377099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:13 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Zomaar mokken en bekers vervangen, pas je wel op :o met mij had je ruzie gekregen :D
Ik had gelukkig de zegen van mijn vriend, omdat ze van zijn favoriete merk waren! :p En nu ik erover nadenk… geen een van de oude bekers was van hem, dus daar had ie sowieso geen zeggenschap over gehad! :D

(De woning waar we nu inzitten is de eerste woning die we ongemeubileerd huren - daarvoor woonden we op kamers en toen we voor het eerst gingen samenwonen was die woning gemeubileerd - dus we zijn wisselend (en lelijk) servies gewend!) :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208378700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:12 schreef Donna het volgende:
Ik heb vandaag nog kleding allemaal uitgezocht en gesorteerd. Binnenkort weer zo'n inzameling op school waar je betaalt krijgen per kilo. ^O^
Word er altijd heerlijk zen van.
Ja, kleding probeer ik ook regelmatig uit te mesten en het geeft inderdaad zo’n voldaan gevoel elke keer als er wat weg kan!

(Als ik er alleen nog minder van zou kopen, zou nog beter zijn natuurlijk - hoewel ik het al goed vind van mezelf dat ik bijna enkel nog tweedehands kleding koop)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 22:16:57 #49
382129 crew  Donna
pi_208378780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:11 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Ja, kleding probeer ik ook regelmatig uit te mesten en het geeft inderdaad zo’n voldaan gevoel elke keer als er wat weg kan!

(Als ik er alleen nog minder van zou kopen, zou nog beter zijn natuurlijk - hoewel ik het al goed vind van mezelf dat ik bijna enkel nog tweedehands kleding koop)
Ja dit is 95% kinderkleding wat ik voor ons zelf niet nog een ronde mee wil laten gaan. Ik koop voor mezelf en de kinderen ongeveer 80% tweedehands denk ik. Voornamelijk fijn voor de bankrekening, maar vind duurzaam een fijne bijkomstigheid.
pi_208406874
Twee andere dingen die ik leuk vind om te organiseren zijn onze boekenkast en een kledingrek dat naast mijn kledingkast staat, omdat niet alles daarin past... :') (tenminste het zou wel passen, maar dan heel gepropt) Uiteraard ziet dat kledingrek er zelden zo georganiseerd uit, maar het streven is er! :+

Ik heb nu ook de hangers verwisseld. Ik had altijd een mix van houten, metalen en goedkope plastic hangers. Ik zou het liefst alles op hout hangen, maar die zijn zo zwaar en nemen veel ruimte in. De metalen hangers zijn oke, maar zo dun dat de kleding die daarop hangt soms niet meer zichtbaar is tussen de andere hangers. De plastic hangers waren een miskoop. Ze zijn wel licht, maar gaan super snel kapot.

Nu heb ik van die hangers met zo'n rubberachtige antislip laag erover heen, ideaal! En ook wel een rust voor het oog dat alles er nu hetzelfde uitziet! :P



En onze kleine boekenkast in de woonkamer daar kan ik ook van genieten! We hebben uiteraard nog meer boeken, dan hieronder op de foto, maar die zitten in andere kastjes achter gesloten deurtjes op de gang. In deze kast hebben hebben mijn vriend allebei een plank met boeken.

Ik heb ooit in een boekhandel gewerkt en sindsdien moeten mijn boeken altijd op alfabetische volgorde staan! })



...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')