OMG waar te beginnen
nu eerst stress om het huis op te ruimen en dan foto's te maken!
maar goed, eens even denken.
er is een LIJST.. eindelijk! met kleine ( 1 dags) medium ( 3 weken) en grote projecten ( maanden) .
we hebben inmiddels 2
koelkasten en 3 diepvriezen
er zijn twee poezels het huis ingekomen EN we hebben bijen
we hebben hier OOK last van een natte herfst, waardoor de stookruimte al een aantal keer onder water gelopen is.. ( de (septic?) tank loopt over in de rivier.. alleen het nivo van de rivier is nu zo hoog dat het water niet IN de rivier kan stromen dus een hoop water overal.. op de een of andere manier vinden we geen menselijke "resten" dus we moeten nog eens een keer goed uit laten zoeken hoe het nou precies zit. chef heeft het nummer van een mannetje, dus als ie weer terug is van z'n shift dan moet die maar eens lansg komen
verder was er vandag een dakdekker in de buurt en die kwam even bekijken hoe het met ons dak zit.. we hebben een rieten dak, en het riet zit er "op de oude manier" op. de nieuwe-oude manier is om het riet met ijzerdraad vast te maken, de oude-oude manier is om het riet met touw vast te maken. het nadeel van de oude-oude manier is dat het touw het vocht doortrekt naar de binnenkant van het dak. de dakdekker liet me zien waar je kon zien dat het hout nat werd.. het oordel: over ongeveer 2 jaar moet een deel van het dak vervangen worden, het deel wat met de oude-oude manier gedaan is.. de moderne manier kan /mag hier niet omdat het huis een monument is.. volgende week krijgen we een aanbieding, ik ben benieuwd
verder hebben chef en ik uitgevonden dat we niet samen kunnen slapen ( en werd er bij mij slaap apneu geconstateerd) dus hebben we nu twee slaapkamers naast elkaar ipv een walk-in closet en een slaapkamer. het is nog even een beetje zoeken waar ik alles kwijt kan

en binnenkort ga ik het grote ( 1.80) bed verwisselen voor een 1.60 bed dat we ook in het gastenverblijf hebben.. het liefst wil ik ook het plafond wit verfen om de kamer hoger te laten lijken .. ook wil ik graag een muur verfen, wsl de binnen muur, want de buiten muren moeten kunnen blijven ademen..
de collectie dierenhuiden breidt zich gestaag uit.. laatst tikte ik nog een mooie op de kop in de kringloop winkel, waar ik ook een tafeltje kocht voor mijn naaimachine

mijn hele kantoor moet ook nog steeds / weer op de schop want ik ben niet blij met hoe het nu staat

de was ruimte is ook niet mnaar m'n zin, en ik zit er aan te denken om de hele constructie die er nu is er uit te slopen, maar dat is wellicht ook weer zonde.
kort gezegd, we zijn gesetteld en willen alles toch weer anderd

zoals we ook wel verwachtten.. dus, in die fase zijn we nu. never ending story.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje