abonnement Unibet Coolblue
pi_207400302


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democratic (221)
Republican (212)
Vacant (2)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/

SPOILER: Op verzoek de hearings
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:26:31 #2
342934 Kansenjongere
pi_207400306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben aan het multitasken vrolijke vriend. Dan gaat er weleens wat mis in de spelling. Je denkt toch niet dat ik in mijn vrije tijd op dit forum zit te hangen.
Wat een onnozele reactie. Alsof je opeens de meest elementaire taken niet meer zou kunnen uitvoeren wanneer je twee dingen tegelijk doet. Als jij op de wc op je telefoon kijkt, schijt je dan ook opeens naast de pot?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:29:48 #3
466498 Chivaz
pi_207400309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat een onnozele reactie. Alsof je opeens de meest elementaire taken niet meer zou kunnen uitvoeren wanneer je twee dingen tegelijk doet. Als jij op de wc op je telefoon kijkt, schijt je dan ook opeens naast de pot?
Wat een bizarre vergelijking, ik post op mijn foon tussen de werkzaamheden door. Ondertussen hou ik mijn crypto in de gaten en ben ik ook nog eens mensen aan het aansturen. Maak je geen zorgen om mij jongetje, het is het niet waard.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:36:20 #4
323401 Kijkertje
met filter
pi_207400316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet dat je kinderloos bent, dus het zal voor jou een ver van mijn bed show zijn. Ouders vinden het over het algemeen wel fijn dat volwassen onderwerpen niet onderwezen worden aan zeer jonge kinderen. Heeft weinig met politiek affiliatie te maken maar meer met gezond verstand.
Dat weet je helemaal niet, dat is jouw aanname (en heeft er ook helemaal niets me te maken)

Maar jij vindt dus dat ouders moeten bepalen wat er wel of niet onderwezen wordt? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:37:51 #5
466498 Chivaz
pi_207400317
quote:
85s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat weet je helemaal niet, dat is jouw aanname.

Maar jij vindt dus dat ouders moeten bepalen wat er wel of niet onderwezen wordt? :D
Dat heb je mij ooit wel eens verteld, dat was dus een leugen van jou kant…..?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:41:29 #6
323401 Kijkertje
met filter
pi_207400322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat heb je mij ooit wel eens verteld, dat was dus een leugen van jou kant…..?
Nee hoor, dat kan ik je nooit verteld hebben :D

Dat is een leugen van jouw kant :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 03-01-2023 05:14:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:42:36 #7
466498 Chivaz
pi_207400324
quote:
85s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee hoor, dat kan ik je nooit verteld hebben :D
Dan vergis ik mij mogelijk met iemand anders. Verder ook niet heel relevant voor het punt wat ik maakte.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 02:43:32 #8
323401 Kijkertje
met filter
pi_207400326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 02:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan vergis ik mij mogelijk met iemand anders. Verder ook niet heel relevant voor het punt wat ik maakte.
Seriously? Je gebruikt dit argument ook zo vaak bij andere users? Ik geloof er helemaal niets van want dit is al zeker de vijfde keer (BNW meegeteld) dat je mij lastig valt met deze (persoonlijke) speculatieve aanname als het over scholen gaat waarvan jezelf nb zegt dat het niet relevant is. Dat klopt idd en daarom heb ik daar ook nooit antwoord op gegeven. Maar waarom dan die aandrang bij jou om daar steeds weer mee te komen :?

Tip: hou het bij de inhoud en nee je maakt alweer geen punt :N

Nogmaals: ouders gaan voortaan bepalen wat er onderwezen wordt? :D

Jippie! Ieder jaar opnieuw stemmen daarover in de klas *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 03-01-2023 06:36:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 januari 2023 @ 03:22:55 #9
323401 Kijkertje
met filter
pi_207400360
Dat wordt wat:

twitter

quote:
A small band of Republican misfits has vowed to vote against Kevin McCarthy, the party's nominee for speaker. With a razor-thin majority, just five Republicans voting against him could deny Mr. McCarthy the gavel. This would be no small event. The House last failed to elect a speaker on the first ballot in 1923, and it's only happened once since the Civil War.

Electing a speaker is a responsibility given the House by the Constitution. Allowing the process to unravel into chaos would diminish the entire body and destroy Americans' confidence in the new Congress. Mr. McCarthy still has time to reach an agreement with his critics, and he should do all within reason to secure the speakership on the first vote. Otherwise, a self-serving power play by a small group of Republicans threatens to make a mockery of the institution and further cement the notion that the party is not prepared to lead.

A failed vote would badly weaken Mr. McCarthy or whoever the new speaker will be. The House is a majoritarian institution, and a speaker's power is ultimately derived from the ability to produce the 218 minimum votes needed to do business. If Republicans are unable to muster the votes for a speaker, it will make very clear from the outset they cannot be counted on to fulfill the body's basic responsibilities, such as funding the government and preventing a credit default by lifting the debt ceiling, both of which will be required this year.

Should Mr. McCarthy come up short on the first ballot, it could take several more votes -- and days -- until we have a new speaker. But no matter who emerges as the top House Republican, the prolonged spectacle would leave the Republican majority hopelessly damaged from the start, along with the institution of the House itself.

The Constitution requires that the House elect a speaker, and the vote takes priority over all other business. Nothing else can be done until the question is resolved. The House votes on a speaker before it formally adopts the set of rules governing the body. The incoming members of Congress won't even be sworn in until after they choose a speaker.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 januari 2023 @ 04:29:51 #10
323401 Kijkertje
met filter
pi_207400398
twitter

De dwarsliggers worden gewaarschuwd door Don Baker (R-NE) in een op-ed:

quote:
Every member of Conference had a chance to challenge Kevin and make their case. Once the Conference votes overwhelmingly for the speaker, as it did for McCarthy, it is right for all the members to coalesce and support the team.

Much has been made of me saying I would work with moderate Democrats to elect a more moderate speaker. But my actual words were that if the five refused to coalesce around what the vast majority of the conference wants, I’m willing to work across the aisle to find an agreeable Republican.

We cannot be held captive by a small number and run the risk of delaying the formation of committees and working on the agenda we promised Americans this past November.

We should not set a bad precedent and allow a few people to undercut the entire team of 222 members. Further, of the 16 new Republicans elected, 13 are affiliated with the Mainstreet GOP. It was the governing conservatives who got us the majority. (RELATED: REP. MATT GAETZ: Republicans Need A Real Leader, Not Kevin McCarthy)

The real complaint here should be with the small faction who refuse to work with the rest of the conference. They are putting our majority in the House at risk.

My point is that if a few won’t be part of the 218 members we need to govern, we’ll then find other ways to get to 218!
Daar willen de Democraten vast wel wat voor terug mocht het zover komen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 03-01-2023 07:10:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:48 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207403439
Kunnen we weer op een normale volwassen manier hier posten aub? Voor discussies over masturbatie hebben we SEX overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 12:26:19 #12
154335 Knipoogje
*smile*
pi_207403763
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 03:22 schreef Kijkertje het volgende:
Dat wordt wat:

[ twitter ]
[..]

Vindt het maar een pretentieus artikel. Ook al ontaardt dit in chaos, zodra er een speaker is gekozen is iedereen een maand later alweer vergeten hoe die verkiezing verliep en over een jaar is de speaker gewoon de speaker alsof hij het altijd al is geweest. Tot een ander het stokje weer overneemt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 3 januari 2023 @ 12:47:21 #13
147666 AnneX
pi_207404146
Het is vooral de pers/ de media, die het boeltje opstoken. Vergeefs vermoed ik.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:13:08 #14
340272 Frikandelbroodje
pi_207404452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 01:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uiteindelijk zullen de onderzoeken en het politiek theater erom heen tot een conclusie komen.
Jij en je geloofsgenoten hier hopen op een veroordeling en hopen dat Trump voor een bepaalde tijd de bak in gaat of op z’n minst zich niet meer verkiesbaar kan stellen.

Een veroordeling in 2023 lijkt me schier onmogelijk, zover ik weet lopen de onderzoeken nog volop. Sterker nog, een veroordeling binnen de vereiste 20 maanden lijkt me al bijna uitgesloten. Zo snel is justitie niet in de Verenigde Staten.

quote:
Ik denk dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen al hoop ik persoonlijk dat hij zich geen kandidaat stelt voor 2024.
Hij is al kandidaat. Trump staat gewoon op het stembiljet in 2024, of hij nou in de gevangenis zit of niet.
Incelfrikandel
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:37:46 #15
64488 Bluesdude
pi_207404699
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Hij is al kandidaat. Trump staat gewoon op het stembiljet in 2024, of hij nou in de gevangenis zit of niet.
Kandidaat voor republikeinse voorverkiezingen. Maar de stembiljetten daarvoor zijn nog niet gedrukt.

Het zou een schande zijn voor Amerika als een staatsgeheimendief, verkiezingsfraudeur en staatsgreepcomplotteur
recht heeft president te worden. Hoeveel Amerikanen hebben voor minder vergrijpen geen stemrecht meer ?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:50:25 #16
483621 Hanca
pi_207404801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het zou een schande zijn voor Amerika als een staatsgeheimendief, verkiezingsfraudeur en staatsgreepcomplotteur
recht heeft president te worden. Hoeveel Amerikanen hebben voor minder vergrijpen geen stemrecht meer ?
Dan moet de rechter dat specifiek als straf opleggen toch? Met strafblad mag je gewoon president worden. Nou lijkt me in dit geval het wel een logisch onderdeel van een veroordeling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:01:33 #17
64488 Bluesdude
pi_207404911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet de rechter dat specifiek als straf opleggen toch? Met strafblad mag je gewoon president worden. Nou lijkt me in dit geval het wel een logisch onderdeel van een veroordeling.
quote:
Bij de Amerikaanse verkiezingen kunnen zes miljoen mensen niet stemmen. Ze zijn (ex-)gedetineerd en hebben daarom hun stemrecht verloren. Ik reisde naar Amerika om de invloed op de democratie te peilen.
2016 https://decorrespondent.n(...)45783747378-cbf72e09
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:09:31 #18
483621 Hanca
pi_207404973
quote:
Ja, dat is beleid van de staten. Maar volgens mij mag iedereen presidentskandidaat zijn, als je van geboorte Amerikaan bent, 14 jaar in de VS woont en minstens 35 jaar oud bent en nog geen 2 termijnen president bent geweest, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 14:26:41 #19
408813 crew  trein2000
pi_207405116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet de rechter dat specifiek als straf opleggen toch? Met strafblad mag je gewoon president worden. Nou lijkt me in dit geval het wel een logisch onderdeel van een veroordeling.
Het kan niet. De vereisten voor het presidentschap liggen in de grondwet vast, daar mag je niets aan toevoegen als Congress of als staat. Een uitsluiting van federale ambten geldt dan ook voor alle ambten behalve het presidentschap (en mogelijk congresleden, maar dat weet ik zo niet uit m’n hoofd).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 14:27:23 #20
408813 crew  trein2000
pi_207405123
twitter

Chaos troef
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:37:45 #21
483621 Hanca
pi_207405218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het kan niet. De vereisten voor het presidentschap liggen in de grondwet vast, daar mag je niets aan toevoegen als Congress of als staat. Een uitsluiting van federale ambten geldt dan ook voor alle ambten behalve het presidentschap (en mogelijk congresleden, maar dat weet ik zo niet uit m’n hoofd).
Oké... ik dacht dat een stel rechters ooit was uitgesloten, maar dat kan ik niet meer terugvinden. Maar als je hem dus niet kan uitsluiten denk ik dat we zelfs bij een veroordeling niet van Trump af zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 03-01-2023 14:42:58 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:48:10 #22
483621 Hanca
pi_207405304
Er zijn wel wat mogelijkheden:

- iemand die impeached is (bron), dat is dus alleen te laat. Zo zijn er dus wel ooit 3 federale rechters uitgesloten.

- iemand die zijn eed aan de grondwet schendt (bron), dat lijkt me nog best een mogelijkheid. Je kunt het niet beschermen van de democratie best als het schenden van de eed aan de grondwet en het betrokken zijn bij een opstand zien, denk ik?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:33:27 #23
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_207405785
twitter


QFT! Throw the fuckers an anvil!

En Justin Amash is aan het lobbyen bij beide partijen om, als Independant speaker, speaker te worden. Het wordt interessant...
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:53:31 #24
225994 PaarsBeestje
pi_207406386
twitter

Net als Annex verwacht ik dat alles braaf in de pas meeloopt als het erop aankomt. Maar op dit moment is het best chaos als dit waar is :D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:08:30 #25
131703 pullup
smartie
pi_207406507
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:53 schreef PaarsBeestje het volgende:
[ twitter ]
Net als Annex verwacht ik dat alles braaf in de pas meeloopt als het erop aankomt. Maar op dit moment is het best chaos als dit waar is :D
Dat begint lekker. Popcorn tijd
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')