Gemiddeld valt er 0,6 fietsdode per dag, en raken er 200 gewond. Zo ver ik weet is er niemand overleden aan vuurwerk.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja. Je vergelijkt een jaar lang fietsen met 3 uurtjes vuurwerk afsteken.
Klopt. Maar heb het puur over mensen met huisdieren.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn wel (veel) meer dieren dan alleen huisdieren natuurlijk. Vogels zijn bijvoorbeeld ook altijd al groot liefhebber van vuurwerk geweest.
3 uurtjes, ik lees toch steeds dat die ellende al dagen zo niet weken al aan de gang is van alle dramaqueens hierquote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja. Je vergelijkt een jaar lang fietsen met 3 uurtjes vuurwerk afsteken.
Maar inderdaad, in veel landen dragen fietsers een helm. In Nederland niet. Zonder helm fietsen geeft meer vrijheid.
Krijgen we dan ook subsidie net zoals die mensen met een dubbel paspoort die we buurtvaders noemen en waarvan hun bestaan regelmatig ook geen fuck doet om overlast tegen te gaan?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:20 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Okee, aangezien jullie ook vuurwerkliefhebbers zijn, kunnen jullie goed de vuurwerkliefhebbers die zich niet aan de regels houden daarop aanspreken.
Niet zo gek, ik zit ook liever met oudjaar thuis op de bank.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:24 schreef RipCity het volgende:
Politiebaasje zit bij OP1 weer flink te lobbyen en te doempraten.
ah dankjewel hoor, maar nee. van mij mag alles. al knal je de hele oudejaarsdag.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:15 schreef Noek het volgende:
[..]
3 uurtjes, ik lees toch steeds dat die ellende al dagen zo niet weken al aan de gang is van alle dramaqueens hier
Ik ga niks missen aan het vuurwerk. Mijn honten helemaal niet maar ik gun mensen gewoon hun lol. Net als fietsen.
Mensen zoals jij maken de maatschappij en samenleving alleen maar lelijker en zuurder. bah bah
Waarom vraag jij geld aan personen die zelf onvoldoende krijgen?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:19 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook subsidie net zoals die mensen met een dubbel paspoort die we buurtvaders noemen en waarvan hun bestaan regelmatig ook geen fuck doet om overlast tegen te gaan?
Het is niet vaak dat de politie bekogeld wordt met fietsen, maar als fietsen verboden moeten worden dan zij het zoquote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:49 schreef Noek het volgende:
Maar hemeltje temeltje, ik lees net dat er bijna meer slachtoffers zijn van elektrische fietsen dan van vuurwerk.
Misschien dat iedereen zich daar zo druk om kan maken want lieve ombudsman, dit kan toch niet zomaar?
Deze editie eentje. Dat was al drie weken geledenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gemiddeld valt er 0,6 fietsdode per dag, en raken er 200 gewond. Zo ver ik weet is er niemand overleden aan vuurwerk.
Dit klopt. Vogels gaan massaal op de wieken als reactie op het afsteken van vuurwerk. Extra vervelend voor vogels omdat dit in een jaargetijde is waarbij zij hun reserves hard nodig hebben om de winter door te komen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn wel (veel) meer dieren dan alleen huisdieren natuurlijk. Vogels zijn bijvoorbeeld ook altijd al groot liefhebber van vuurwerk geweest.
Alle argumenten waarbij je het een (vuurwerk) blind met het ander (autorijden, bergbeklimmen, (e-bike) fietsen, teveel eten, alcohol drinken, te hard sporten, etc etc etc) kunt verruilen en dan even valide zijn, zijn erg algemene stellingen en gewoon niet zo sterk. Dat inzetten om beleid erdoor te drukken maakt het arbitrair en waarschijnlijk een of andere agenda volgend. Dat is gewoon terechte kritiek.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen zien de gevaren van vuurwerk te weinig in, waardoor er jaarlijks gewonden en doden vallen.
Onweer schijnt eenzelfde effect te hebben, misschien dat ook maar afschaffen?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit klopt. Vogels gaan massaal op de wieken als reactie op het afsteken van vuurwerk. Extra vervelend voor vogels omdat dit in een jaargetijde is waarbij zij hun reserves hard nodig hebben om de winter door te komen.
https://www.dumpert.nl/item/100050414_72e1610bquote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is niet vaak dat de politie bekogeld wordt met fietsen, maar als fietsen verboden moeten worden dan zij het zo
Ik ben voor de vogels.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:47 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit klopt. Vogels gaan massaal op de wieken als reactie op het afsteken van vuurwerk. Extra vervelend voor vogels omdat dit in een jaargetijde is waarbij zij hun reserves hard nodig hebben om de winter door te komen.
Ik ben tegen muizen en tegen marters. Daarom laat ik de katten graag buiten, helpt enorm tegen dit ongedierte.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben voor de vogels.
Katten binnen houden dus of aan de lijn uitlaten.
Katten zijn huisdieren, dus dat heeft weinig met natuur te maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben tegen muizen en tegen marters. Daarom laat ik de katten graag buiten, helpt enorm tegen dit ongedierte.
En met een vogel die zich laat pakken door een kat is iets mis. Natuurlijke selectie dus.
Euhm nee. Katten zijn gewoon erg goede roofdieren.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben tegen muizen en tegen marters. Daarom laat ik de katten graag buiten, helpt enorm tegen dit ongedierte.
En met een vogel die zich laat pakken door een kat is iets mis. Natuurlijke selectie dus.
Dat ligt niet aan het schrijnende tekort aan agenten op straat, dus een totaalverbod helpt!quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:35 schreef Zelva het volgende:
Nauwelijks boetes voor afsteken vuurwerk in gemeenten waar verbod gold
Eén boete in Nijmegen bijvoorbeeld. In zes gemeentes zelfs helemaal geen handhaving.![]()
Dat artikel eronderquote:Op woensdag 4 januari 2023 14:35 schreef Zelva het volgende:
Nauwelijks boetes voor afsteken vuurwerk in gemeenten waar verbod gold
Eén boete in Nijmegen bijvoorbeeld. In zes gemeentes zelfs helemaal geen handhaving.![]()
quote:Geen grote ongeregeldheden, toch pleiten burgemeesters voor vuurwerkverbod
quote:
Gewoon overal toestaan is ook eenduidig.quote:NPB-voorzitter Jan Struijs zet vraagtekens bij het beleid. "Hoe geloofwaardig zijn we als rechtsstaat als we zeggen dat in twaalf gemeenten een vuurwerkverbod geldt, en in de driehonderd andere niet? We hebben eenduidig beleid nodig, dan moet zo'n verbod voor alle gemeenten gelden. Dit jaar was het te onduidelijk."
Volgend jaar de ME de straten opsturen en neerknuppelen als er baldadig gedaan wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:22 schreef RipCity het volgende:
Tien miljoen euro schade tijdens oud en nieuw
https://www.ad.nl/binnenl(...)d-en-nieuw~a50baaad/
Minder schade dan eerdere jaren.
Kortom: doe meer aan voorlichting. Zorg voor veiliger en meer vuurwerk aanbod etc.
Waarom is die stunt/rund campagne er niet meer etc.?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |