abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207404255
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 21:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat is er toch al? 1 avond per jaar mag het, de overige avonden niet.
Ik heb het over die vele extreem luide knallen. Een compromis zou kunnen zijn dat die precies op 24.00 uur af mogen worden gestoken. en niet eerder en niet later.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:58:03 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207404304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb het over die vele extreem luide knallen. Een compromis zou kunnen zijn dat die precies op 24.00 uur af mogen worden gestoken. en niet eerder en niet later.
Ah, al die extreem illegale knallen. Afschaffen idd :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 januari 2023 @ 12:59:02 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207404317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Je bedoelt die illegale dingen? Ja, het zou wel goed zijn om ervoor te zorgen dat illegale dingen niet meer mogen inderdaad :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:08:09 #254
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207404386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Er zijn ook wel veel mensen die het geen 'prachtige traditie' vinden.
Voor kleine jongetjes is het fantastisch ja, als volwassene zou je toch wel over die zooi heen moeten groeien zou je denken
:')
Verkapt kijk mij de vuurwerkliefhebbers tot kleine jongetjes degraderen. Omdat jij iets niet leuk vindt, maakt het per definitie niet kinderachtig. Beetje bekrompen gedachte.
pi_207404391
Het zal altijd toegestaan blijven om zelf keihard PLOF te gaan schreeuwen, a la gilles de la tourette.
Ik bedoel, zo oefent defensie ook continu. Je kunt er voor de sfeer ook een scheet bij laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-01-2023 16:50:58 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:11:40 #256
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207404434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het zal altijd toegestaan blijven om zelf keihard PLOF te gaan schreeuwen, a la gillette de la tourette.
Ik bedoel, zo oefent defensie ook continu. Je kunt er voor de sfeer ook een scheet bij laten.
Trek het maar weer in het belachelijke. ^O^
pi_207404476
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld inderdaad

Trouwens. Mijn twee neefjes hebben vuurwerk afgestoken en die zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en hebben een leuke avond beleefd. Ik weet niet zeker wat het over vuurwerk zegt maar ik wil het wel als argument aandragen :P
Volgend jaar vingers eraf knallen, leren ze het meteen af. :Y
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:21:32 #258
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207404533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mijn neefje kreeg vuurwerk onder de mouw van z'n jas, was gewoon legaal vuurwerk. Tegen een 3e graads verbranding aan verwond. Mensen zien de gevaren van vuurwerk te weinig in, waardoor er jaarlijks gewonden en doden vallen.
Klinkt als een dombo.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Forum Admin dinsdag 3 januari 2023 @ 13:24:27 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207404570
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:08 schreef tja77 het volgende:

[..]
Verkapt kijk mij de vuurwerkliefhebbers tot kleine jongetjes degraderen. Omdat jij iets niet leuk vindt, maakt het per definitie niet kinderachtig. Beetje bekrompen gedachte.
Zo valt per keer het "rationele" masker af en gaat het gewoon om afgunst of het neerkijken op, want "ik vind het.."

En dan maar zoeken naar argumenten. Verbodsfetisjisten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:29:03 #260
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207404625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt wel want aan beide kanten heb je schreeuwers die geen cm naar elkaar toe willen bewegen :P
Als je kijkt naar vroeger en nu zijn er toch al dingen veranderd. We kunnen geen vuurpijlen, rotjes, Romeinse kaarsen en babypijlen meer kopen vanwege onverantwoord gedrag door sommige mensen met dit soort vuurwerk. Dat was tegelijk ook het goedkopere vuurwerk wat redelijk geluid maakte en bij bejaarden en dierenneukers woede opwekt.

Daarnaast zijn de toegestane afsteektijden ook regelmatig aangepast, toen ik 25 jaar jonger was mocht ik om 10 uur in de ochtend al beginnen en daarvoor durfde ik dat amper want straks komt de politie. Dat ze tegenwoordig schijt hebben aan de tijden en niet lijken te vrezen voor de politie, tja..
[/quote]
  Forum Admin dinsdag 3 januari 2023 @ 13:31:31 #261
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207404652
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:29 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Als je kijkt naar vroeger en nu zijn er toch al dingen veranderd. We kunnen geen vuurpijlen, rotjes, Romeinse kaarsen en babypijlen meer kopen vanwege onverantwoord gedrag door sommige mensen met dit soort vuurwerk. Dat was tegelijk ook het goedkopere vuurwerk wat redelijk geluid maakte en bij bejaarden en dierenneukers woede opwekt.

Daarnaast zijn de toegestane afsteektijden ook regelmatig aangepast, toen ik 25 jaar jonger was mocht ik om 10 uur in de ochtend al beginnen en daarvoor durfde ik dat amper want straks komt de politie. Dat ze tegenwoordig schijt hebben aan de tijden en niet lijken te vrezen voor de politie, tja..
De politie moet steeds meer met steeds minder mensen, de rek is er een keer uit. Om dan te zeggen dat het niet haalbaar is een vals argument.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207404683
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo valt per keer het "rationele" masker af en gaat het gewoon om afgunst of het neerkijken op, want "ik vind het.."

En dan maar zoeken naar argumenten. Verbodsfetisjisten.
Laten we het rationeel bekijken
Voor behoud vuurwerk
Leuk
Vrijheid
Geen verbod
Het is maar een dag per jaar (officieel 8 uur)

Tegen behoud legaal vuurwerk
Milieu
Gewonden
Gebruik als wapen
Vervuiling
Overlast
Geluid
Dieren
Schade

En die laatste groep is samen te vatten als 'afgunst'?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:37:53 #263
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207404700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ben geen expert.
Experts willen nu écht een vuurwerkverbod: ‘Helft van de slachtoffers is slechts omstander’
https://www.metronieuws.n(...)erts-vuurwerkverbod/

Wat is de overtreffende trap van 'nu écht'?

Waarom willen mensen zo graag het vuurwerk zelf kopen en afsteken?
Al zouden we alleen dat eerste doen dan krijg je Bring your own fireworks. BYOF
Waarom willen mensen zo graag vuurwerk kijken zonder zichzelf op een veilige plek te positioneren? Ik ben nog nooit geraakt door vuurwerk omdat ik binnen sta of achter een groot object, zoals een auto. Of ik stak het zelf af en als je dan goed vuurwerk hebt flikkert het niet zomaar om, of je zorg dat het stabiel staat tussen zwaardere dingen.

Gewonde passanten heb ik wel sympathie voor afhankelijk van wanneer ze passeren, veilig binnen blijven tussen 6 en 2 met oud en nieuw is wel in te plannen namelijk.
[/quote]
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:39:10 #264
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207404710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De politie moet steeds meer met steeds minder mensen, de rek is er een keer uit. Om dan te zeggen dat het niet haalbaar is een vals argument.
Correct, en makkelijk scoren vanuit elke burgemeester die een verbod oplegt, want dat kan niet maar dan is het de schuld van de politie. Prachtig dat de politie daarom zei dat ze niet gaan handhaven.
[/quote]
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:45:14 #265
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207404758
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor behoud vuurwerk
Leuk
Vrijheid
Geen verbod

Milieu
Gewonden
Gebruik als wapen
Vervuiling
Overlast
Geluid
Dieren
Schade

Vuurwerk afsteken is een minimale impact op het milieu. Er is zoveel overbodige uitstoot puur voor kapitalisme.
Je kan heel veel dingen als wapen gebruiken.
Vervuiling akkoord, al is groot siervuurwerk makkelijk op te ruimen
Overlast ervaar ik persoonlijk niet.
Geluid valt onder overlast.
Huisdieren kan je trainen of het ze zo gemakkelijk mogelijk maken, wilde dieren vinden hun weg wel maar is op zich zielig.
Schade bestaan verzekeringen voor, en laat ik die maatschappijen nou net niet zielig vinden.
[/quote]
pi_207404862
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:45 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Vuurwerk afsteken is een minimale impact op het milieu. Er is zoveel overbodige uitstoot puur voor kapitalisme.
Je kan heel veel dingen als wapen gebruiken.
Vervuiling akkoord, al is groot siervuurwerk makkelijk op te ruimen
Overlast ervaar ik persoonlijk niet.
Geluid valt onder overlast.
Huisdieren kan je trainen of het ze zo gemakkelijk mogelijk maken, wilde dieren vinden hun weg wel maar is op zich zielig.
Schade bestaan verzekeringen voor, en laat ik die maatschappijen nou net niet zielig vinden.
Als we op de puur rationele toer gaan kunnen we echt bizar veel zaken gaan afschaffen/verbieden. Motorrijden bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt niet, simpelweg omdat we hier (individuele) vrijheid en verantwoordelijkheid hoog in het vaandel hebben. Het uitgangspunt is doorgaans 'toegestaan, tenzij <>' waar je enorm zwaar wegende argumenten moet kunnen invullen om het onderwerp überhaupt bespreekbaar te maken.
I'll give you something to do
pi_207405656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ah, al die extreem illegale knallen. Afschaffen idd :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je bedoelt die illegale dingen? Ja, het zou wel goed zijn om ervoor te zorgen dat illegale dingen niet meer mogen inderdaad :)
Okee, aangezien jullie ook vuurwerkliefhebbers zijn, kunnen jullie goed de vuurwerkliefhebbers die zich niet aan de regels houden daarop aanspreken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 januari 2023 @ 15:53:09 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207405953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:20 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
Okee, aangezien jullie ook vuurwerkliefhebbers zijn, kunnen jullie goed de vuurwerkliefhebbers die zich niet aan de regels houden daarop aanspreken.
Maar dat zijn geen vuurwerkliefhebbers, per definitie. Vuurwerkliefhebbers willen namelijk geen verbod, en houden zich dus netjes aan de regels.

Vuurwerktokkies, dat zijn de mensen die zich niet aan de regels houden en die niet normaal met vuurwerk om gaan, voor wie het allemaal harder en extremer moet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:04:48 #269
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_207406066
Vuurwerk ook in in 1934 al discussiepunt

quote:
"De jeugd en ook vele ouderen kunnen het nog niet laten hier en daar eens een voetzoeker af te steken, als ze zich buiten den gezichtskring van een politieman bevinden", tekent een verslaggever van het Nieuwsblad van het Noorden in 1934 op vanuit Meppel. In de Drentse plaats geldt op dat moment een vuurwerkverbod tijdens de jaarwisseling, maar daar houdt blijkbaar lang niet iedereen zich aan.
quote:
In Arnhem kwam de politie in 1956 met een vuurwerkverbod. "Als alle Arnhemmers gehoorzame burgers zijn, is er op de laatste avond van het jaar geen geluid te horen", aldus de Arnhemse Courant daags voor de jaarwisseling van dat jaar.

Maar in hetzelfde krantenartikel worden de verwachtingen al getemperd. Een winkelier vertelt dat hij tot dan toe alleen maar meer vuurwerk heeft verkocht, want: "Wat niet mag, doet iedereen juist graag."
quote:
In de decennia daarna wordt tijdens Oud en Nieuw steeds meer vuurwerk afgestoken. En net als nu klinken er "pleidooien van politici die ieder jaar met Oud en Nieuw weer terugkomen, om alle vuurwerk rigoureus te verbieden", schrijft Het Parool op 31 december 1975.
quote:
"Je kan als arts, politicus of brandweerman makkelijk roepen dat je vindt dat er geen vuurwerk moet worden afgeschoten, maar eigenlijk weet iedereen dat handhaving een onmogelijke taak is."

En dat zag in 1933 ook de auteur van de genoemde rubriek 'Brieven van Bijltje' al. "We kunnen alles en nog wat ge- of verbieden, doch 't geeft niets als aan de opvolging der voorschriften de hand niet wordt gehouden."
_O_

De geschiedenis herhaalt zich voortdurend, maar nee hoor, nu gaat een verbod écht wat oplossen.
pi_207406183
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor behoud vuurwerk
Leuk
Vrijheid
Geen verbod

Milieu
Gewonden
Gebruik als wapen
Vervuiling
Overlast
Geluid
Dieren
Schade

Van sommige mensen met huisdieren heb ik heel het jaar last. Deze groep neem ik niet serieus.
pi_207406238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:18 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Van sommige mensen met huisdieren heb ik heel het jaar last. Deze groep neem ik niet serieus.
Er zijn wel (veel) meer dieren dan alleen huisdieren natuurlijk. Vogels zijn bijvoorbeeld ook altijd al groot liefhebber van vuurwerk geweest.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207406290
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dat zijn geen vuurwerkliefhebbers, per definitie. Vuurwerkliefhebbers willen namelijk geen verbod, en houden zich dus netjes aan de regels.

Vuurwerktokkies, dat zijn de mensen die zich niet aan de regels houden en die niet normaal met vuurwerk om gaan, voor wie het allemaal harder en extremer moet.
Die vuurwerktokkies zorgen er wel voor dat de echte vuurwerkliefhebbers ook met de nek aangekeken worden Lijkt me geen wenselijke situatie voor de echte vuurwerkliefhebbers..
pi_207406341
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
a la gillette de la tourette.

Go hard or go home
pi_207406367
Maar hemeltje temeltje, ik lees net dat er bijna meer slachtoffers zijn van elektrische fietsen dan van vuurwerk.
Misschien dat iedereen zich daar zo druk om kan maken want lieve ombudsman, dit kan toch niet zomaar?
Go hard or go home
pi_207406384
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:49 schreef Noek het volgende:
Maar hemeltje temeltje, ik lees net dat er bijna meer slachtoffers zijn van elektrische fietsen dan van vuurwerk.
Misschien dat iedereen zich daar zo druk om kan maken want lieve ombudsman, dit kan toch niet zomaar?
Ja. Je vergelijkt een jaar lang fietsen met 3 uurtjes vuurwerk afsteken.
Maar inderdaad, in veel landen dragen fietsers een helm. In Nederland niet. Zonder helm fietsen geeft meer vrijheid.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')