abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207403442
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:01 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
de verwachting is niet dat alle problemen direct opgelost zijn met een vuurwerkverbod.
In Antwerpen was echter wel een vuurwerkverbod plus strikte handhaving!
[..]
Ook te zien aan het aantal arrestaties in vergelijking met Amsterdam en Den Haag.
België heeft nooit een oud en nieuw traditie gehad zoals in Nederland. Dat hun vuurwerkwetgeving wat makkelijker is geweest dan de Nederlandse vuurwerkwetgeving is vooral gebruikt door Nederlanders die hoofdzakelijk de eigenaren zijn achter de vuurwerkwinkels in België. Maar goed ga jij je maar weer druk maken over een vuurwerk winkel in Duitsland misschien vind je er nog een F4 product wat onder F2 staat ofzo.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:11:19 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207403479
Ik vind het wel mooi hoe voorstanders van de status quo altijd met argumenten moeten komen, terwijl tegenstanders niet verder komen dan "maar dit is ook mooi". Het interesseert me geen ene zak hoe het in andere landen gebeurt, dat is ook totaal niet relevant voor deze discussie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207403597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:08 schreef ipa84 het volgende:

[..]
België heeft nooit een oud en nieuw traditie gehad zoals in Nederland. Dat hun vuurwerkwetgeving wat makkelijker is geweest dan de Nederlandse vuurwerkwetgeving is vooral gebruikt door Nederlanders die hoofdzakelijk de eigenaren zijn achter de vuurwerkwinkels in België. Maar goed ga jij je maar weer druk maken over een vuurwerk winkel in Duitsland misschien vind je er nog een F4 product wat onder F2 staat ofzo.
Elk jaar opnieuw onschuldige jonge mensen met ernstig leed dankzij een uitzondering op het gebruik van buskruit. Miljoenen schade. Voer je een vuurwerkverbod in en je bent 10 jaar verder dan zijn de getallen anders.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207403680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Elk jaar opnieuw onschuldige jonge mensen met ernstig leed dankzij een uitzondering op het gebruik van buskruit. Miljoenen schade. Voer je een vuurwerkverbod in en je bent 10 jaar verder dan zijn de getallen anders.
JA MAAR DE TRADITIE!! Dit begint een beetje op de zwarte pieten discussie te lijken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207403700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe voorstanders van de status quo altijd met argumenten moeten komen, terwijl tegenstanders niet verder komen dan "maar dit is ook mooi". Het interesseert me geen ene zak hoe het in andere landen gebeurt, dat is ook totaal niet relevant voor deze discussie.
Veel mensen weten ook amper wat er gebeurd wat betreft vuurwerk in het buitenland. Een mooi voorbeeld is dat IJsland jaren lang als voorbeeld is gebruikt voor een vuurwerkverbod terwijl daar gewoon vuurwerk verkocht wordt en afgestoken met oud en nieuw. In veel Zuid-Europese landen gebeurt het niet met oud en nieuw maar met bepaalde patroonheilige die geëerd worden. Als je kijk naar de landen in Europa dan wordt er vooral vuurwerk afgestoken in Nederland, Duitsland, Oosterrijk, Polen, Tsjechië, Zweden, Noorwegen en Denemarken met oud en nieuw. 14 juli vooral in Noord-Frankrijk, 1 Augustus in Zwitserland. In Spanje en Italië verschilt het per plaats en regio wanneer er vuurwerk wordt afgestoken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:23:36 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207403704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Je lijkt het maar niet aan te willen nemen hè? Dat is geen legaal vuurwerk, legaal vuurwerk kan helemaal geen handen opblazen en je moet wel echt een gigantische sukkel zijn om legaal vuurwerk in je oog te krijgen. Blijft over alle problemen die illegaal vuurwerk opleveren, en dat is al verboden, dus dat ga je niet oplossen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207403709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Vuurwerkshows zijn geen haalbare kaart. Dus dat kun je ook vergeten.
Dit inderdaad. Praktisch al onuitvoerbaar want we kennen in Nederland een handje vol mensen die een vuurwerkshow kunnen leiden en zij kunnen zich niet opsplitsen om een paar honferd vuurwerkshows tegelijk aan te bieden.

Daarnaast vervult een vuurwerkshow een behoefte die leeft bij een groep mensen die vuurwerk willen stoppen. Een show vervult niet het gemis dat een vuurwerkafsteker zou kwijtraken noch verzacht het. Het lost helaas niks op
pi_207403781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Jij vindt echt alle mensen die een andere mening dan jij hebben onredelijk of niet? Je geeft nu al een paar keer af op de andere kant
pi_207403788
Heb het idee dat er veel over de politie word gesproken maar hoeveel mensen hebben er met een agent over dit onderwerp gesproken?
pi_207403792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je lijkt het maar niet aan te willen nemen hè? Dat is geen legaal vuurwerk, legaal vuurwerk kan helemaal geen handen opblazen en je moet wel echt een gigantische sukkel zijn om legaal vuurwerk in je oog te krijgen. Blijft over alle problemen die illegaal vuurwerk opleveren, en dat is al verboden, dus dat ga je niet oplossen.
Mijn neefje kreeg vuurwerk onder de mouw van z'n jas, was gewoon legaal vuurwerk. Tegen een 3e graads verbranding aan verwond. Mensen zien de gevaren van vuurwerk te weinig in, waardoor er jaarlijks gewonden en doden vallen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:28:34 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207403818
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij vindt echt alle mensen die een andere mening dan jij hebben onredelijk of niet? Je geeft nu al een paar keer af op de andere kant
Ik zie dat een prachtige traditie helemaal zwart gemaakt wordt door "ikke vindt het helemaal niet leuk" figuren en dan moet ik gewoon heel lief en aardig daarop reageren? Pot ketel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin dinsdag 3 januari 2023 @ 12:28:37 #237
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207403820
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
JA MAAR DE TRADITIE!! Dit begint een beetje op de zwarte pieten discussie te lijken.
Dat klopt wel want aan beide kanten heb je schreeuwers die geen cm naar elkaar toe willen bewegen :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:30:12 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207403855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mijn neefje kreeg vuurwerk onder de mouw van z'n jas, was gewoon legaal vuurwerk. Tegen een 3e graads verbranding aan verwond. Mensen zien de gevaren van vuurwerk te weinig in, waardoor er jaarlijks gewonden en doden vallen.
Hoe zal hij daar ooit overeen komen :'(

Ja, hard, maar in een discussie waar opgeblazen handen en ander zwaar letse keer op keer op tafel gegooid wordt door de tegenstanders, stelt dit geen ene flikker voor natuurlijk. Je bent doelpalen aan het verschuiven omdat dat riedeltje inmiddels wel een behoorlijke drogreden genoemd kan worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207403942
Ik ben geen expert.
Experts willen nu écht een vuurwerkverbod: ‘Helft van de slachtoffers is slechts omstander’
https://www.metronieuws.n(...)erts-vuurwerkverbod/

Wat is de overtreffende trap van 'nu écht'?

Waarom willen mensen zo graag het vuurwerk zelf kopen en afsteken?
Al zouden we alleen dat eerste doen dan krijg je Bring your own fireworks. BYOF
pi_207403947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe zal hij daar ooit overeen komen :'(

Ja, hard, maar in een discussie waar opgeblazen handen en ander zwaar letse keer op keer op tafel gegooid wordt door de tegenstanders, stelt dit geen ene flikker voor natuurlijk. Je bent doelpalen aan het verschuiven omdat dat riedeltje inmiddels wel een behoorlijke drogreden genoemd kan worden.
Ho ho, jij hebt het over het feit dat legaal vuurwerk geen letsel aan kan brengen of dat je daar 'een gigantische sukkel' voor moet zijn. Er gebeuren simpelweg heel veel onverwachte dingen, ook met legaal vuurwerk en normaal gebruik. Mijn neefje komt er nu goed mee weg, maar zijn gewatteerde jas had ook in de fik kunnen vliegen.

Dat jij een gevoelloos iemand bent weten we al langer, maar dat leed / letsel van omstanders die per ongeluk worden geraakt door verkeerde inschattingen van particulieren, is voor mij voldoende reden om vuurwerk volledig te verbieden.
pi_207403980
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie dat een prachtige traditie helemaal zwart gemaakt wordt door "ikke vindt het helemaal niet leuk" figuren en dan moet ik gewoon heel lief en aardig daarop reageren? Pot ketel.
Volgens mij zijn die lui aan beide zijden aanwezig en helpen dit soort posts de discussie niet. Wat zou jij mij in jouw forum ook alweer adviseren... :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:36:21 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207403986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ho ho, jij hebt het over het feit dat legaal vuurwerk geen letsel aan kan brengen of dat je daar 'een gigantische sukkel' voor moet zijn. Er gebeuren simpelweg heel veel onverwachte dingen, ook met legaal vuurwerk en normaal gebruik. Mijn neefje komt er nu goed mee weg, maar zijn gewatteerde jas had ook in de fik kunnen vliegen.
Kap nou even met dat doelpalen verschuiven. Jullie tegenstanders krijgen maar geen genoeg van roepen hoe veel zwaar letsel vuurwerk wel niet veroorzaakt, met dat jochie van 11 die nu gigantisch veel misbruikt wordt als voorbeeld, terwijl dat helemaal niet van legaal vuurwerk komt. Ik veeg dat argument van tafel voor de miljoenste keer, en dan moet je niet op eens minder heftige voorbeelden gaan geven. Ik heb nooit gezegd dat legaal vuurwerk helemaal geen letsel kan veroorzaken, dus wat je hier noemt is een gigantische drogreden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207403997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ben geen expert.
Experts willen nu écht een vuurwerkverbod: ‘Helft van de slachtoffers is slechts omstander’
https://www.metronieuws.n(...)erts-vuurwerkverbod/

Wat is de overtreffende trap van 'nu écht'?

Waarom willen mensen zo graag het vuurwerk zelf kopen en afsteken?
Al zouden we alleen dat eerste doen dan krijg je Bring your own fireworks. BYOF
Dan kunnen ze het wel ineens handhaven? Paar weken terug was er ook een andere politiepipo die vond dat voetbalwedstrijden zonder publiek gespeeld moeten worden omdat ze er eigenlijk geen tijd voor hadden. Misschien moeten de Politie en BOA is gaan zeiken in Den Haag zodat er betere lonen komen en er meer mensen voor ze wilt werken in plaats van alles te verbieden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:38:51 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207404024
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die lui aan beide zijden aanwezig en helpen dit soort posts de discussie niet. Wat zou jij mij jouw forum ook alweer adviseren... :P
Nou ja, zolang elke discussie neer komt op:
1. tegenstander geeft reden om het af te schaffen
2. voorstander beargumenteert waarom het een kulreden is
3. tegenstander gaat niet op voorstander in en blijft die reden als argument gebruiken

Ga je natuurlijk nooit een fatsoenlijke discussie krijgen. Talloze voorstanders hebben al talloze keren uitgelegd waarom vuurwerkshows geen alternatief zijn, maar toch komt die onzin iedere keer weer naar boven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207404034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kap nou even met dat doelpalen verschuiven.
Want een 2e/3e graads verbranding is écht de doelpalen verschuiven? Er moeten per se handen, vingers, of ogen verminkt worden om het erg genoeg te maken voor een verbod? :') flikker toch op man, kinderachtig gejank over 'ik wil mijn vuurwerkpakket af kunnen steken' als volwassen vent.
pi_207404049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zijn ook wel veel mensen die het geen 'prachtige traditie' vinden.
Voor kleine jongetjes is het fantastisch ja, als volwassene zou je toch wel over die zooi heen moeten groeien zou je denken
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:40:34 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207404050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Want een 2e/3e graads verbranding is écht de doelpalen verschuiven? Er moeten per se handen, vingers, of ogen verminkt worden om het erg genoeg te maken voor een verbod? :')
Zo lang jullie verminkte handen, vingers of ogen als argumenten blijven geven waarom het verboden moet worden, ja.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 12:42:28 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207404079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Er zijn ook wel veel mensen die het geen 'prachtige traditie' vinden.
Voor kleine jongetjes is het fantastisch ja, als volwassene zou je toch wel over die zooi heen moeten groeien zou je denken
@opgebaarde en dit soort "ik ben beter dan jou' posts waar de tegenstanders ook mee blijven komen. Ben ik even vergeten, maar ook wel een mooi voorbeeld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207404148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
@:opgebaarde en dit soort "ik ben beter dan jou' posts waar de tegenstanders ook mee blijven komen. Ben ik even vergeten, maar ook wel een mooi voorbeeld.
Ach ach, ernstig dat je dit zo interpreteert.
pi_207404166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
@:opgebaarde en dit soort "ik ben beter dan jou' posts waar de tegenstanders ook mee blijven komen. Ben ik even vergeten, maar ook wel een mooi voorbeeld.
Mooi voorbeeld inderdaad

Trouwens. Mijn twee neefjes hebben vuurwerk afgestoken en die zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en hebben een leuke avond beleefd. Ik weet niet zeker wat het over vuurwerk zegt maar ik wil het wel als argument aandragen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')