Opwek = wat panelen geproduceerd hebben, bv 3500 kwh (= 3,5 MWh)quote:Op maandag 2 januari 2023 13:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen opwek en teruglevering?
Je hebt in december de helft van je volledige jaarlijkse elektriciteitsverbruik?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Rijtjeshuis uit 2014
December 2022
Gas: 99 m3
Elektra: 216 kWh
December 2021
Gas: 98 m3
Elektra: 296 kWh
2022
Gas: 2318 kWh
Elektra: 433m3
Ik had gas en elektra doorelkaar gehaaldquote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt in december de helft van je volledige jaarlijkse elektriciteitsverbruik?
Je hebt zonnepanelen en je rekent de teruglevering als verminderd verbruik voor de rest van het jaar?
Ja, ik zag hetquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik had gas en elektra doorelkaar gehaald
Zie edit
de grootste boosdoeners zijn alles wat licht geeft als je de lampen uit hebt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 06:17 schreef investeerdertje het volgende:
Pff ik ben rustig sluipverbruik/standby verbruik in huis aan het jagen. Ik heb een homewizard p1 stekker. Nu heb ik gisteren een magisch getal van 96 watt in de nacht gehaald waar mijn tovenaar zegt dat ik een standby verbruik van 75 watt heb.
Iemand nog suggesties waar ik het nog kan zoeken? 🤣
Modem enz zijn het iig niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:43 schreef CoolGuy het volgende:
Modem /netwerk componenten. Cv ketel. Alles wat een lampje/display heeft zoals oven, magnetron, etc.?
Die is niet aanwezig in mn woning.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:59 schreef qajariaq het volgende:
Er zijn meer mensen achter gekomen maar een elektrisch verstelbare bedbodem slurpt ook meer dan je verwacht.
Wasmachine heeft hier ook sluipverbruik als de stekker er in zit. Zou eventuele afwasmachine ook controleren.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die is niet aanwezig in mn woning.
Denk dat de oven en magnetron nog wel een goede zijn.
De wasmachine is echt verwaarloosbaar. Dat verbaasde mij ook. 24 uur gemetenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:28 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Wasmachine heeft hier ook sluipverbruik als de stekker er in zit. Zou eventuele afwasmachine ook controleren.
Het gaat er meer om dat je soms tegen onverwachte dingen aan loopt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die is niet aanwezig in mn woning.
Denk dat de oven en magnetron nog wel een goede zijn.
Ik heb voor praktisch alles wel een prima beeld. De opties van bv coolguy had ik nog niet zo aangemerkt. Al die overige obvious verbruikers zijn verder echt al wel weg. Er is geen switch die onnodig aan staat, geen router. Computers gaan (onder voorwaarden) uit na sensorwaardewisselingen. Beeldschermen gaan 100% uit na inactiviteit in de ruimte. Zelfs al zo ver dat ik zelfs m'n tussenstekkers moet overwegen als verbruiker xDquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je soms tegen onverwachte dingen aan loopt.
Ooit gehoord van een eindversterker die dus 50 Watt trok als ie uit stond.
De beruchte Ziggo box, ook 50 Watt.
Verder alles wat iets ouder is en met afstandsbediening kan werken.
Je kan systematisch gaan zoeken door alle groepen een voor een uit te zetten maar dan moet je daarna een klokken rondje doen.
Dat is mooi laag, maar 37m3 voor een heel jaar? Dat is alleen zuinig douchen oid?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:32 schreef cubje het volgende:
2021
gas 37 m3
electra 902 kWh
appartement 75 m2 uit 1959, geen isolatie.
alleenstaand.
dagelijks koken, en zuinig en kouder douchen (en, in de winter zeker, vaker douchen bij de sportschool )quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is mooi laag, maar 37m3 voor een heel jaar? Dat is alleen zuinig douchen oid?
En blokverwarming?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:46 schreef cubje het volgende:
[..]
dagelijks koken, en zuinig en kouder douchen (en, in de winter zeker, vaker douchen bij de sportschool )
Geef nog eens wat meer informatie, want met die cijfers verwarm je dus nooit.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:11 schreef cubje het volgende:
[..]
nee. gewoon een eigen cv ketel van begin 2000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |