Waarom zouden ze dat niet doen? Het is een tarief wat aan de netbeheerder betaald wordt.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:54 schreef Leandra het volgende:
Ik zou me niet vast verheugen op een verlaging van het capaciteitstarief, dat doen ze niet op basis van 1 jaar verbruik onder de 500m³ helaas.
Wijs ze er wel even op dat je capaciteitstarief naar beneden moet na de jaarafrekening.
Klopt, maar ik lees dat er nogal eens moeilijk over gedaan wordt, dus ze er wel even op wijzen.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen? Het is een tarief wat aan de netbeheerder betaald wordt.
Ik heb het bevestigd gekregen, zal het in de gaten houden komend jaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar ik lees dat er nogal eens moeilijk over gedaan wordt, dus ze er wel even op wijzen.
Nee, ik zal ze even aanpassen, en de dode link ook fixenquote:Op maandag 2 januari 2023 11:34 schreef miss_sly het volgende:
Als ik de OP bekijk, zitten wij met ons gasverbruik erg netjes op de helft van het gemiddelde. Valt me erg mee!
Elektra moet ik dus nog even afwachten, maar als ik het gemiddelde voor een 3-persoons huishouden in de OP bekijke, zitten we daar ook ruim onder. En dat vind ik redelijk onbegrijpelijk, want daar letten we echt nog te weinig op.
Zijn de gemiddelden in de OP wel een beetje accuraat?
een gemiddelde TV gaat 6 jaar mee dus dat is netjes dat die het 13 jaar heeft volgehouden. 13 jaar is echt lang geleden en ik dacht zelf dat de energiebesparing nu wel meer zou zijn, Dit hangt wel af van het mdoel, want plasma tvs zijn gelukkig nog amper meer.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:53 schreef skrn het volgende:
Mijn tv uit 2010 is overleden en nu een nieuwe gekocht. Oude gebruikte gewoon 200 watt, nieuwe 60 watt. Echt een enorme verbetering, had ik niet verwacht omdat 2010 niet heel lang geleden was.
Heb je geen app waar het per maand in staat? Dan hoef je alleen de maanden even op te tellen.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn contract loopt van aug tot aug dus kan niet zo makkelijk mn verbruikt van jan tot dec meten
Gedaanquote:Op maandag 2 januari 2023 12:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb je geen app waar het per maand in staat? Dan hoef je alleen de maanden even op te tellen.
ik denk formaat, want 200 kuub is wel klein, maar het hangt van de inhoud van de tweekapper af.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:04 schreef Vanyel het volgende:
Waarin zou het gemiddeld verbruik van een hoekwoning 200m³ lager zijn dan van een tweekapper? Formaat?
Dit denk ik nietquote:Op maandag 2 januari 2023 13:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Gedaan
2022:
Stroom verbruikt: 3.530 kWh
Stroom teruggeleverd: 2.323 MWh
Gas verbruikt: 164 m3
excuus is nergens voor nodig joh. Zou wel tof zijn trouwens, als je dát terug zou leverenquote:
Niet om te zeiken, maar die 1.566 kWh is niet je daadwerkelijke verbruik maar is wat je moet afrekenen.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:18 schreef d.k. het volgende:
Net ook even alles van 2022 op een rijtje:
totale afname stroom = 4547 en teruglevering = 2978 (dus daadwerkelijk verbruik 1568)
gas 849,3
Huishouden met vier personen in hele ruime tweekapper uit 2018, 1 elektrische auto en 1 hybride waarmee veel thuis geladen wordt.
Ik denk idd dat dat meespeelt.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:04 schreef Vanyel het volgende:
Waarin zou het gemiddeld verbruik van een hoekwoning 200m³ lager zijn dan van een tweekapper? Formaat?
Wat is het verschil tussen opwek en teruglevering?quote:Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef d.k. het volgende:
Op die manier:
Afname: 4547
Teruglevering: 2978
Opwek: 5006
Het werkelijk gebruik is dan in ons geval 2028 + 4547 = 6575
Dat is veel, maar het valt me reuze mee als ik bedenk dat we twee auto's laden en ook de hybride zoveel mogelijk op stroom rijden.
Opwek = wat panelen geproduceerd hebben, bv 3500 kwh (= 3,5 MWh)quote:Op maandag 2 januari 2023 13:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen opwek en teruglevering?
Je hebt in december de helft van je volledige jaarlijkse elektriciteitsverbruik?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Rijtjeshuis uit 2014
December 2022
Gas: 99 m3
Elektra: 216 kWh
December 2021
Gas: 98 m3
Elektra: 296 kWh
2022
Gas: 2318 kWh
Elektra: 433m3
Ik had gas en elektra doorelkaar gehaaldquote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt in december de helft van je volledige jaarlijkse elektriciteitsverbruik?
Je hebt zonnepanelen en je rekent de teruglevering als verminderd verbruik voor de rest van het jaar?
Ja, ik zag hetquote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik had gas en elektra doorelkaar gehaald
Zie edit
de grootste boosdoeners zijn alles wat licht geeft als je de lampen uit hebt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 06:17 schreef investeerdertje het volgende:
Pff ik ben rustig sluipverbruik/standby verbruik in huis aan het jagen. Ik heb een homewizard p1 stekker. Nu heb ik gisteren een magisch getal van 96 watt in de nacht gehaald waar mijn tovenaar zegt dat ik een standby verbruik van 75 watt heb.
Iemand nog suggesties waar ik het nog kan zoeken? 🤣
Modem enz zijn het iig niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:43 schreef CoolGuy het volgende:
Modem /netwerk componenten. Cv ketel. Alles wat een lampje/display heeft zoals oven, magnetron, etc.?
Die is niet aanwezig in mn woning.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:59 schreef qajariaq het volgende:
Er zijn meer mensen achter gekomen maar een elektrisch verstelbare bedbodem slurpt ook meer dan je verwacht.
Wasmachine heeft hier ook sluipverbruik als de stekker er in zit. Zou eventuele afwasmachine ook controleren.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die is niet aanwezig in mn woning.
Denk dat de oven en magnetron nog wel een goede zijn.
De wasmachine is echt verwaarloosbaar. Dat verbaasde mij ook. 24 uur gemetenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:28 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Wasmachine heeft hier ook sluipverbruik als de stekker er in zit. Zou eventuele afwasmachine ook controleren.
Het gaat er meer om dat je soms tegen onverwachte dingen aan loopt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die is niet aanwezig in mn woning.
Denk dat de oven en magnetron nog wel een goede zijn.
Ik heb voor praktisch alles wel een prima beeld. De opties van bv coolguy had ik nog niet zo aangemerkt. Al die overige obvious verbruikers zijn verder echt al wel weg. Er is geen switch die onnodig aan staat, geen router. Computers gaan (onder voorwaarden) uit na sensorwaardewisselingen. Beeldschermen gaan 100% uit na inactiviteit in de ruimte. Zelfs al zo ver dat ik zelfs m'n tussenstekkers moet overwegen als verbruiker xDquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je soms tegen onverwachte dingen aan loopt.
Ooit gehoord van een eindversterker die dus 50 Watt trok als ie uit stond.
De beruchte Ziggo box, ook 50 Watt.
Verder alles wat iets ouder is en met afstandsbediening kan werken.
Je kan systematisch gaan zoeken door alle groepen een voor een uit te zetten maar dan moet je daarna een klokken rondje doen.
Dat is mooi laag, maar 37m3 voor een heel jaar? Dat is alleen zuinig douchen oid?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:32 schreef cubje het volgende:
2021
gas 37 m3
electra 902 kWh
appartement 75 m2 uit 1959, geen isolatie.
alleenstaand.
dagelijks koken, en zuinig en kouder douchen (en, in de winter zeker, vaker douchen bij de sportschool )quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is mooi laag, maar 37m3 voor een heel jaar? Dat is alleen zuinig douchen oid?
En blokverwarming?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:46 schreef cubje het volgende:
[..]
dagelijks koken, en zuinig en kouder douchen (en, in de winter zeker, vaker douchen bij de sportschool )
Geef nog eens wat meer informatie, want met die cijfers verwarm je dus nooit.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:11 schreef cubje het volgende:
[..]
nee. gewoon een eigen cv ketel van begin 2000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |