abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207387200
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Net zo'n algeheel verbod als er nu is op oa cobra's?

Je ziet dat het werkt :D
Je maakt het zo makkelijker handhaven als alles verboden is. Hup dikke boete als je ook maar iets van vuurwerk afschiet. :Y _O_
pi_207387238
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 00:50 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Alsof de echte Koning Kilo in z'n huidige fysieke staat snel genoeg kan wegrennen voor een dergelijke explosie :')
  maandag 2 januari 2023 @ 10:01:23 #227
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207387239
Mogelijk laatste jaarwisseling met alcohol?

https://www.gld.nl/amp/ni(...)tijdens-oud-en-nieuw

quote:
In het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) in Nijmegenwas het relatief rustig. "We hebben weinig vuurwerkslachtoffers gehad", zegt Bastiaan van der Steen van de SEH in Nijmegen. "Maar er zijn wel flink wat mensen geweest die zijn gevallen met alcohol op. Dat is bijna een groter probleem dan het vuurwerk op zich. We hebben twee slachtoffers met vuurwerkletsel binnengekregen en zeven met alcoholgerelateerde problemen. Een alcoholverbod zou ons meer opleveren dan een vuurwerkverbod", zegt Van der Steen.
Ruim 3 keer zoveel alcoholslachtoffers dan vuurwerkslachtoffers.
Trek zelf je conclusie.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:03:27 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207387262
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Je maakt het zo makkelijker handhaven als alles verboden is. Hup dikke boete als je ook maar iets van vuurwerk afschiet. :Y _O_
Plus dat vuurwerk als geheel minder genormaliseerd is bij een algeheel (verkoop)verbod.

Daarnaast valt groot deel van de slachtoffers door legaal vuurwerk dus als je dat wegneemt scheelt het sowieso al.

En tenslotte is het een kwestie van lange adem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207387281
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 03:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik heb je deze FEITEN al een keer eerder aangereikt. Misschien dat je het gewoon een keer moet lezen en geloven.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-helft-was-omstander
Feiten..weet niet hoe de informatie nu verzameld word maar weet van een vriend die op de eerste hulp belande door illegaal vuurwerk (eigen domme schuld) dat hij zelf kon invullen of het vuurwerk legaal of illegaal was en niemand verder vragen stelde.

Op de eerste hulp word ook genoeg gelogen over de oorzaak. Vingers hangen er naast en het was een astronautje....yeah right.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:06:49 #230
342627 tja77
pi_207387291
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Plus dat vuurwerk als geheel minder genormaliseerd is bij een algeheel (verkoop)verbod.

Daarnaast valt groot deel van de slachtoffers door legaal vuurwerk dus als je dat wegneemt scheelt het sowieso al.

En tenslotte is het een kwestie van lange adem.
Een groot deel van de afstekers van het relatief veiligere legale vuurwerk, gaat op zoek naar het gevaarlijkere illegale vuurwerk bij een verbod. Dus ja je krijgt geen slachtoffers meer door legaal vuurwerk maar wel een stijging in het aantal slachtoffers van illegaal vuurwerk.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:11:05 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207387338
quote:

[..]
-Vuurwerk komt toch het land wel in. In DE en BE is het gewoon te koop in de supermarkt. En jij denkt met vrije grenzen dat niemand dat haalt?
-Je ziet wat het doet in AMS en Nijmegen. Enorm veel afgestoken door enorm veel mensen. Jij denkt dat de politie daar genoeg mankracht voor heeft om te handhaven? Het is nu al gelukt...
-Illegaal spul is wat overlast veroorzaakt. Wordt ook niet op gehandhaafd.
-Als iemand knalt, is dat persoon al lang verdwenen. Alleen kan je iemand pakken op heterdaad. Dan moet je er zijn bij het afsteken. Succes, want je bent altijd te laat.

Zo maar 4 redenen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 2 januari 2023 @ 10:11:15 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207387341
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Een groot deel van de afstekers van het relatief veiligere legale vuurwerk, gaat op zoek naar het gevaarlijkere illegale vuurwerk bij een verbod. Dus ja je krijgt geen slachtoffers meer door legaal vuurwerk maar wel een stijging in het aantal slachtoffers van illegaal vuurwerk.
Groot deel geeft gewoon gehoor aan een verbod hoor.
Mensen die schijt hebben zullen al veel meer in de illegale sector zitten omdat je er beter en goedkoper vuurwerk kunt krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_207387352
quote:

[..]
Overheid en handhaven...das altijd een succes geweest. Zie dat filmpje van die gast die met een fiets gooit. Die moet je met zoveel agenten toch snoeihard tegen de grond werken zodat omstanders denken....daar begin ik niet aan. Zelfs als ze hem oppakken staat ie in notime meer buiten.

Dan vind je het gek dat ze geen respect meer hebben voor handhaving.

Al verwacht ik zelf dat ze de milieu/klimaat joker gaan spelen om vuurwerk te verbieden.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:13:14 #234
342627 tja77
pi_207387359
quote:

[..]
Dat hebben we in de steden gezien waar een algeheel verbod was. Het is simpelweg niet te handhaven. Wat ga je doen als handhaver wanneer om 00:00 in je stad of dorp 100-en mensen tegelijk vuurwerk afsteken? 2-3 boetes uitschrijven?
Succes ermee.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:16:26 #235
342627 tja77
pi_207387401
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Groot deel geeft gewoon gehoor aan een verbod hoor.
Mensen die schijt hebben zullen al veel meer in de illegale sector zitten omdat je er beter en goedkoper vuurwerk kunt krijgen.
Groot deel? _O-

https://www.ad.nl/amsterd(...)werkgeknal~a31bef14/

quote:
In Amsterdam was helemaal niets te merken van een afsteekverbod. Boven de hele stad was de lucht fel verlicht van het vele siervuurwerk dat werd afgestoken. Veel mensen gingen de straat op om vrienden, buren en bekenden een gelukkig nieuwjaar te wensen. Al sinds het einde van de middag was massaal het geluid van knalvuurwerk te horen.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:22:03 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207387468
quote:
Van de mensen die nu enkel legaal kopen bij de lokale bouwmarkt is een groot deel niet geneigd om over de grens illegaal vuurwerk te importeren hoor.

Totaalverbod op (verkoop van) vuurwerk gaat wat dat betreft echt wel zoden aan de dijk zetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 2 januari 2023 @ 10:30:41 #237
342627 tja77
pi_207387567
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Van de mensen die nu enkel legaal kopen bij de lokale bouwmarkt is een groot deel niet geneigd om over de grens illegaal vuurwerk te importeren hoor.

Totaalverbod op (verkoop van) vuurwerk gaat wat dat betreft echt wel zoden aan de dijk zetten.
Doe je nu een aanname of heb je hier cijfers van?
Want als er hier een verbod op consumentenvuurwerk komt, wrijven de handelaren van het illegale spul in hun handen. De vraag zal enorm toenemen, en je hoeft zelf niet de grens over om het te gaan halen, dat doet iemand anders wel voor je.
En je hebt de jaarwisseling 2021-2022 gezien? Toen was er een algeheel verkoop en afsteekverbod. Het werd massaal genegeerd en de rijen in België bij de vuurwerkshops waren ENORM.
pi_207387834
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 00:50 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit is de Braddie van FOK!
pi_207387841
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:07 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat is een troll account mag ik hopen.

Er moet een algeheel verbod op vuurwerk komen. Bij overtreding forse boetes. :Y
Oud-FOK!ker
pi_207387939
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Lijkt me een vrij redelijke aanname. Althans, hier in de straat zijn er volop suffe huisvaders die een paar boxen kopen bij de lokale vuurwerkwinkel. Die zie ik echt niet naar België rijden of Telegram afspeuren naar illegaal spul.

Zou wel zonde zijn, want dat vind ik het leukste van vuurwerk. Je gaat met een glas champagne de straat op en steekt met elkaar wat dingen af. Dat spul geeft ook nauwelijks kans op letsel of andere narigheid.
  maandag 2 januari 2023 @ 11:16:44 #241
342627 tja77
pi_207388101
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Lijkt me een vrij redelijke aanname. Althans, hier in de straat zijn er volop suffe huisvaders die een paar boxen kopen bij de lokale vuurwerkwinkel. Die zie ik echt niet naar België rijden of Telegram afspeuren naar illegaal spul.

Zou wel zonde zijn, want dat vind ik het leukste van vuurwerk. Je gaat met een glas champagne de straat op en steekt met elkaar wat dingen af. Dat spul geeft ook nauwelijks kans op letsel of andere narigheid.
Iedereen kent toch wel iemand in z’n familie, collega’s of vriendenkring die vuurwerk kan regelen? Dan hoef je het niet op te speuren of ver voor te rijden? Natuurlijk niet iedereen zal schijt hebben aan een verbod, maar ik denk dat jij je vergist hoeveel mensen dat wel hebben.
pi_207388654
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
Trek zelf je conclusie.
Met een grote kans dat ook het vuurwerkletsel niet op zichzelf staat maar veroorzaakt wordt door roekeloos gedrag onder invloed.
I'll give you something to do
pi_207388687
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Iedereen kent toch wel iemand in z’n familie, collega’s of vriendenkring die vuurwerk kan regelen? Dan hoef je het niet op te speuren of ver voor te rijden? Natuurlijk niet iedereen zal schijt hebben aan een verbod, maar ik denk dat jij je vergist hoeveel mensen dat wel hebben.
Dit dus...meeste mensen willen ff een leuk potje voor de deur met oud en nieuw. Zelfs de meest brave huisvaders wouden nog wel wat hebben.

Tis een mooi excuus om ff naar buiten te gaan en ook de buren ff gelukkig nieuw jaar te wensen.

Haal je dat vuurwerk excuus weg mis ook weer een stukje sociaal gebeuren op straat.
pi_207388698
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nou ja, het zou voor mij teveel gedoe zijn denk ik. Ik vind vuurwerk best aardig, maar ik heb er geen grote passie voor. En ik ga echt geen vuurwerk aansteken dat komt van een neefje die het weer via een schimmig figuur op de kop heeft getikt.

Zal ongetwijfeld anders zijn voor de gasten die nu ook al voor een paar duizend euro de lucht in knallen.
  maandag 2 januari 2023 @ 12:15:58 #245
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207388790
quote:

[..]
Trek zelf je conclusie.
Pracht idee! Ging ook zo ontzettend goed in de jaren dertig in de VS.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207388799
quote:

[..]
Want als er hier een verbod op consumentenvuurwerk komt, wrijven de handelaren van het illegale spul in hun handen. De vraag zal enorm toenemen, en je hoeft zelf niet de grens over om het te gaan halen, dat doet iemand anders wel voor je.
En je hebt de jaarwisseling 2021-2022 gezien? Toen was er een algeheel verkoop en afsteekverbod. Het werd massaal genegeerd en de rijen in België bij de vuurwerkshops waren ENORM.
Tijdens de jaarwisseling 2021-2022 waren er zo'n 40% minder vuurwerkslachtoffers (zie pagina 3 van https://open.overheid.nl/(...)seling-2021-2022.pdf) dan in 2019-2020.
Interessant genoeg wel weer een stuk meer dan in 2020-2021. Alsof men minder bereid is om een tweede jaar net zoveel gehoor te geven aan een verbod als het eerste.
I'll give you something to do
pi_207388855
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je in een spiegel gekeken? :D
Ik maak of maakte uit eigener beweging nooit herrie ,ik ben namelijk geen gelovige.
  maandag 2 januari 2023 @ 13:08:59 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207389271
quote:

[..]
In 2021-2022 waren er ook een stuk minder slachtoffers dan pre-corona toch?

We zullen zien wat de cijfers dit jaar doen ten opzichte van vorig jaar. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 2 januari 2023 @ 13:10:29 #249
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_207389283
je kan beter de mensen verbieden
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2023 @ 13:32:50 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207389542
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik maak of maakte uit eigener beweging nooit herrie ,ik ben namelijk geen gelovige.
Nee, je bent een figuur die anderen niets gunt. Het is een "ikke heb er last van, dus het moet verboden worden!!11!!". Bijna iedereen, een klein groepje uitzonderingen daargelaten, heeft gewoon persoonlijk een hekel aan vuurwerk en verzint al die argumenten als "maar de natuur, maar de dieren, maar de schade" er gratis bij. Het boeit jullie geen zak, werkelijk geen zak, wat er in tokkiewijken gebeurt. Maar het kan tegen vuurwerk gebruikt worden, dus op eens is het wel heel boeiend. Hypocrisie ten top.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207389948
* OscarMopperkont is groot voorstander voor het verbieden van mensen die alles maar willen verbieden ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_207390014
quote:

[..]
Trek zelf je conclusie.
Nijmegen had een vuurwerkverbod he`.
En 7 stelt natuurlijk niks voor.
pi_207390047
quote:

[..]
Dat is toch helemaal niet waar.
pi_207390060
quote:

[..]
Trek zelf je conclusie.
Oke, is een alcoholslachtoffer ernstiger dan een 11-jarige die een oog en hand moet missen?
Of een agent die met hersenschade plus gehoorbeschadiging uitgeschakeld is vanwege een Cobra die door iemand gericht naar zijn hoofd is gegooid?

https://www.linkedin.com/(...)137041180958720-xlop

ook in de tijd toen consumentenknalvuurwerk nog legaal was, ging de cobra als warme broodjes over de toonbank. Vuurwerk is geen eeuwenoude traditie, voor 1970 was er slechts een proffesionele vuurwerkshow en nog helemaal geen consumentenvuurwerk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207390175
De vergelijking van vuurwerk en alcohol gaat sowieso mank.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2023 @ 14:31:14 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207390196
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 14:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Oke, is een alcoholslachtoffer ernstiger dan een 11-jarige die een oog en hand moet missen?
Of een agent die met hersenschade plus gehoorbeschadiging uitgeschakeld is vanwege een Cobra die door iemand gericht naar zijn hoofd is gegooid?

https://www.linkedin.com/(...)137041180958720-xlop

ook in de tijd toen consumentenknalvuurwerk nog legaal was, ging de cobra als warme broodjes over de toonbank. Vuurwerk is geen eeuwenoude traditie, voor 1970 was er slechts een proffesionele vuurwerkshow en nog helemaal geen consumentenvuurwerk.
Er zijn door het jaar heen talloze kinderen die zwaar verminkt raken door wat voor reden dan ook. Alleen nu ligt het vergrootglas erop want vuurwerk slecht!!!111!!11
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')