Alsof de echte Koning Kilo in z'n huidige fysieke staat snel genoeg kan wegrennen voor een dergelijke explosiequote:
Ruim 3 keer zoveel alcoholslachtoffers dan vuurwerkslachtoffers.quote:In het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) in Nijmegenwas het relatief rustig. "We hebben weinig vuurwerkslachtoffers gehad", zegt Bastiaan van der Steen van de SEH in Nijmegen. "Maar er zijn wel flink wat mensen geweest die zijn gevallen met alcohol op. Dat is bijna een groter probleem dan het vuurwerk op zich. We hebben twee slachtoffers met vuurwerkletsel binnengekregen en zeven met alcoholgerelateerde problemen. Een alcoholverbod zou ons meer opleveren dan een vuurwerkverbod", zegt Van der Steen.
Plus dat vuurwerk als geheel minder genormaliseerd is bij een algeheel (verkoop)verbod.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je maakt het zo makkelijker handhaven als alles verboden is. Hup dikke boete als je ook maar iets van vuurwerk afschiet.![]()
Feiten..weet niet hoe de informatie nu verzameld word maar weet van een vriend die op de eerste hulp belande door illegaal vuurwerk (eigen domme schuld) dat hij zelf kon invullen of het vuurwerk legaal of illegaal was en niemand verder vragen stelde.quote:Op maandag 2 januari 2023 03:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb je deze FEITEN al een keer eerder aangereikt. Misschien dat je het gewoon een keer moet lezen en geloven.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-helft-was-omstander
Een groot deel van de afstekers van het relatief veiligere legale vuurwerk, gaat op zoek naar het gevaarlijkere illegale vuurwerk bij een verbod. Dus ja je krijgt geen slachtoffers meer door legaal vuurwerk maar wel een stijging in het aantal slachtoffers van illegaal vuurwerk.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Plus dat vuurwerk als geheel minder genormaliseerd is bij een algeheel (verkoop)verbod.
Daarnaast valt groot deel van de slachtoffers door legaal vuurwerk dus als je dat wegneemt scheelt het sowieso al.
En tenslotte is het een kwestie van lange adem.
-Vuurwerk komt toch het land wel in. In DE en BE is het gewoon te koop in de supermarkt. En jij denkt met vrije grenzen dat niemand dat haalt?quote:Op maandag 2 januari 2023 09:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je maakt het zo makkelijker handhaven als alles verboden is. Hup dikke boete als je ook maar iets van vuurwerk afschiet.![]()
Groot deel geeft gewoon gehoor aan een verbod hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een groot deel van de afstekers van het relatief veiligere legale vuurwerk, gaat op zoek naar het gevaarlijkere illegale vuurwerk bij een verbod. Dus ja je krijgt geen slachtoffers meer door legaal vuurwerk maar wel een stijging in het aantal slachtoffers van illegaal vuurwerk.
Overheid en handhaven...das altijd een succes geweest. Zie dat filmpje van die gast die met een fiets gooit. Die moet je met zoveel agenten toch snoeihard tegen de grond werken zodat omstanders denken....daar begin ik niet aan. Zelfs als ze hem oppakken staat ie in notime meer buiten.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat hebben we in de steden gezien waar een algeheel verbod was. Het is simpelweg niet te handhaven. Wat ga je doen als handhaver wanneer om 00:00 in je stad of dorp 100-en mensen tegelijk vuurwerk afsteken? 2-3 boetes uitschrijven?quote:Op maandag 2 januari 2023 09:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Groot deel?quote:Op maandag 2 januari 2023 10:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Groot deel geeft gewoon gehoor aan een verbod hoor.
Mensen die schijt hebben zullen al veel meer in de illegale sector zitten omdat je er beter en goedkoper vuurwerk kunt krijgen.
quote:In Amsterdam was helemaal niets te merken van een afsteekverbod. Boven de hele stad was de lucht fel verlicht van het vele siervuurwerk dat werd afgestoken. Veel mensen gingen de straat op om vrienden, buren en bekenden een gelukkig nieuwjaar te wensen. Al sinds het einde van de middag was massaal het geluid van knalvuurwerk te horen.
Van de mensen die nu enkel legaal kopen bij de lokale bouwmarkt is een groot deel niet geneigd om over de grens illegaal vuurwerk te importeren hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Groot deel?![]()
https://www.ad.nl/amsterd(...)werkgeknal~a31bef14/
[..]
Doe je nu een aanname of heb je hier cijfers van?quote:Op maandag 2 januari 2023 10:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Van de mensen die nu enkel legaal kopen bij de lokale bouwmarkt is een groot deel niet geneigd om over de grens illegaal vuurwerk te importeren hoor.
Totaalverbod op (verkoop van) vuurwerk gaat wat dat betreft echt wel zoden aan de dijk zetten.
Oud-FOK!kerquote:Op maandag 2 januari 2023 09:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat is een troll account mag ik hopen.
Er moet een algeheel verbod op vuurwerk komen. Bij overtreding forse boetes.
Lijkt me een vrij redelijke aanname. Althans, hier in de straat zijn er volop suffe huisvaders die een paar boxen kopen bij de lokale vuurwerkwinkel. Die zie ik echt niet naar België rijden of Telegram afspeuren naar illegaal spul.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Doe je nu een aanname of heb je hier cijfers van?
Iedereen kent toch wel iemand in z’n familie, collega’s of vriendenkring die vuurwerk kan regelen? Dan hoef je het niet op te speuren of ver voor te rijden? Natuurlijk niet iedereen zal schijt hebben aan een verbod, maar ik denk dat jij je vergist hoeveel mensen dat wel hebben.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij redelijke aanname. Althans, hier in de straat zijn er volop suffe huisvaders die een paar boxen kopen bij de lokale vuurwerkwinkel. Die zie ik echt niet naar België rijden of Telegram afspeuren naar illegaal spul.
Zou wel zonde zijn, want dat vind ik het leukste van vuurwerk. Je gaat met een glas champagne de straat op en steekt met elkaar wat dingen af. Dat spul geeft ook nauwelijks kans op letsel of andere narigheid.
Met een grote kans dat ook het vuurwerkletsel niet op zichzelf staat maar veroorzaakt wordt door roekeloos gedrag onder invloed.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef tja77 het volgende:
Mogelijk laatste jaarwisseling met alcohol?
https://www.gld.nl/amp/ni(...)tijdens-oud-en-nieuw
[..]
Ruim 3 keer zoveel alcoholslachtoffers dan vuurwerkslachtoffers.
Trek zelf je conclusie.
Dit dus...meeste mensen willen ff een leuk potje voor de deur met oud en nieuw. Zelfs de meest brave huisvaders wouden nog wel wat hebben.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iedereen kent toch wel iemand in z’n familie, collega’s of vriendenkring die vuurwerk kan regelen? Dan hoef je het niet op te speuren of ver voor te rijden? Natuurlijk niet iedereen zal schijt hebben aan een verbod, maar ik denk dat jij je vergist hoeveel mensen dat wel hebben.
Nou ja, het zou voor mij teveel gedoe zijn denk ik. Ik vind vuurwerk best aardig, maar ik heb er geen grote passie voor. En ik ga echt geen vuurwerk aansteken dat komt van een neefje die het weer via een schimmig figuur op de kop heeft getikt.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iedereen kent toch wel iemand in z’n familie, collega’s of vriendenkring die vuurwerk kan regelen? Dan hoef je het niet op te speuren of ver voor te rijden? Natuurlijk niet iedereen zal schijt hebben aan een verbod, maar ik denk dat jij je vergist hoeveel mensen dat wel hebben.
Pracht idee! Ging ook zo ontzettend goed in de jaren dertig in de VS.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef tja77 het volgende:
Mogelijk laatste jaarwisseling met alcohol?
https://www.gld.nl/amp/ni(...)tijdens-oud-en-nieuw
[..]
Ruim 3 keer zoveel alcoholslachtoffers dan vuurwerkslachtoffers.
Trek zelf je conclusie.
Tijdens de jaarwisseling 2021-2022 waren er zo'n 40% minder vuurwerkslachtoffers (zie pagina 3 van https://open.overheid.nl/(...)seling-2021-2022.pdf) dan in 2019-2020.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want als er hier een verbod op consumentenvuurwerk komt, wrijven de handelaren van het illegale spul in hun handen. De vraag zal enorm toenemen, en je hoeft zelf niet de grens over om het te gaan halen, dat doet iemand anders wel voor je.
En je hebt de jaarwisseling 2021-2022 gezien? Toen was er een algeheel verkoop en afsteekverbod. Het werd massaal genegeerd en de rijen in België bij de vuurwerkshops waren ENORM.
In 2021-2022 waren er ook een stuk minder slachtoffers dan pre-corona toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 10:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want als er hier een verbod op consumentenvuurwerk komt, wrijven de handelaren van het illegale spul in hun handen. De vraag zal enorm toenemen, en je hoeft zelf niet de grens over om het te gaan halen, dat doet iemand anders wel voor je.
En je hebt de jaarwisseling 2021-2022 gezien? Toen was er een algeheel verkoop en afsteekverbod. Het werd massaal genegeerd en de rijen in België bij de vuurwerkshops waren ENORM.
Nee, je bent een figuur die anderen niets gunt. Het is een "ikke heb er last van, dus het moet verboden worden!!11!!". Bijna iedereen, een klein groepje uitzonderingen daargelaten, heeft gewoon persoonlijk een hekel aan vuurwerk en verzint al die argumenten als "maar de natuur, maar de dieren, maar de schade" er gratis bij. Het boeit jullie geen zak, werkelijk geen zak, wat er in tokkiewijken gebeurt. Maar het kan tegen vuurwerk gebruikt worden, dus op eens is het wel heel boeiend. Hypocrisie ten top.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik maak of maakte uit eigener beweging nooit herrie ,ik ben namelijk geen gelovige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |