abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 19:32:06 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207380500
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:30 schreef torentje het volgende:

[..]
De vuurwerkliefhebbers hebben niet als motto leven en laten leven. Zij leven en iedere andersdenkende moet de herrie die er met vuurwerk wordt gemaakt maar toestaan en voor lief nemen.
Heb je in een spiegel gekeken? :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207380597
Dit is dus waarom het niet gaat werken:

https://vm.tiktok.com/ZMF3mS2fY/
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207380833
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:30 schreef torentje het volgende:

[..]
De vuurwerkliefhebbers hebben niet als motto leven en laten leven. Zij leven en iedere andersdenkende moet de herrie die er met vuurwerk wordt gemaakt maar toestaan en voor lief nemen.
Je kan ook denken: zij krijgen 1 dag in het jaar hun zin, de rest 364 dagen.

En voor de goede orde, ik heb eigenlijk niets met vuurwerk afsteken. Zo'n show met echt mooi vuurwerk is wel mooi, maar zelf in de kou (dit jaar viel dat wel mee natuurlijk) klooien, terwijl je gewoon binnen aan de champagne kan zitten... niet mijn ding.
pi_207381075
Serieus reageren op @torentje is zo erg 2022 :')
pi_207381114
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:38 schreef DX11 het volgende:
Dit is dus waarom het niet gaat werken:

https://vm.tiktok.com/ZMF3mS2fY/
totaal verkeerde verwachting van die 12 gemeentes. Er zijn 332 gemeenten waar gewoon vuurwerk afgestoken mag worden en in 12 niet en dan verwachten dat brave vuurwerkvaders en asocialen zich aan het opgelegde verbod gaan houden..... Koekoek.

Zou er een landelijk verbod zijn dan zal het eerste jaar nog steeds veel vuurwerk afgestoken worden, zeker omdat het relatief makkelijk te koop is. Ik denk wel dat als het een aantal jaar duurt voordat het geaccepteerd wordt en dat na bijvoorbeeld tien jaar nog veel minder afgestoken wordt. Dit heb ik al een paar keer gevraagd aan de fokkers die vuurwerk echt fantastisch vinden en nog geen enkele reactie ontvangen dus dat sterkt mij in mijn verwachting. Sowieso erg prettig om zulke constructieve discussiepartners op fok te vinden
pi_207381336
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Blij dat zij niet door domme roepers laten beïnvloeden en gewoon snappen dat dit niets met Nederlands vuurwerk te maken heeft.
De vuurwerktraditie biedt natuurlijk wel een gemakkelijk opstapje aan tuig om met illegaal spul dingen op te blazen, anderen te belagen, etc. Maar goed, nu O&N al onlosmakelijk is verbonden met het afsteken van (il)legaal vuurwerk doet een totaalverbod vrij weinig verwacht ik.
Overigens vind ik alcohol in deze kwestie wel een beetje de olifant in de kamer. Los van de praktische kant ervan, in bijv de ziekenhuizen hebben ze op zo'n avond meer aan een zuipverbod dan een vuurwerkverbod.
I'll give you something to do
pi_207381431
Een verbod heeft misschien wat tijd nodig om effectief te worden, maar hopelijk komt er een eind aan die vuurwerkshit.
pi_207381688
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik niet. We kunnen er wel anders een verstandiger mee om leren gaan. Nu is alcohol drinken iets wat standaard is en als je niet drinkt krijg je al snel de waarom vraag. Dat is voor zoiets verslavends of schadelijks bijzonder. Wat is jouw idee erbij?
Ik ben ook tegen een algeheel alcoholverbod. Ik denk dat we beter kunnen inzetten op voorlichting en verstandig gebruik. Op die manier denk ik dat de overlast van alcohol misbruik, die dagelijks in heel het land merkbaar is, kan verminderen. Dat er minder inzet van politie en medisch personeel nodig gaat zijn, als ook minder nazorg door instellingen.

Ditzelfde zou ik overigens met vuurwerk doen. Betere voorlichting, illegaal vuurwerk minder interessant maken, legaal vuurwerk beter positioneren.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207382302
twitter

Lekker sterk ingrijpen ook weer. En dit soort wappies die zo te zien helemaal strak staat wordt dan weer gebruikt om vuurwerk te verbieden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_207382497
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
totaal verkeerde verwachting van die 12 gemeentes. Er zijn 332 gemeenten waar gewoon vuurwerk afgestoken mag worden en in 12 niet en dan verwachten dat brave vuurwerkvaders en asocialen zich aan het opgelegde verbod gaan houden..... Koekoek.

Zou er een landelijk verbod zijn dan zal het eerste jaar nog steeds veel vuurwerk afgestoken worden, zeker omdat het relatief makkelijk te koop is. Ik denk wel dat als het een aantal jaar duurt voordat het geaccepteerd wordt en dat na bijvoorbeeld tien jaar nog veel minder afgestoken wordt. Dit heb ik al een paar keer gevraagd aan de fokkers die vuurwerk echt fantastisch vinden en nog geen enkele reactie ontvangen dus dat sterkt mij in mijn verwachting. Sowieso erg prettig om zulke constructieve discussiepartners op fok te vinden
Je wil met geweld hun jaarlijkse pleziertje afpakken en vraagt je vervolgens af: waarom reageren ze niet vriendelijk en constructief?
pi_207382772
Blijft een lastige discussie, de argumenten die vaak gebruikt worden voor legalisering van (hard)drugs gelden uiteraard net zo goed tegen het verbieden van vuurwerk. Door het volledig de illegaliteit in te trekken verlies je ook een deel van de beheersing en natuurlijk van het financiële voordeel, terwijl de nadelen blijven bestaan.

Maar aan de andere kant is het ook wel duidelijk dat het op de huidige voet niet verder kan gaan.

Een verbod kan wel helpen de drempel voor het afsteken van vuurwerk te verhogen, wat zou kunnen bijdragen, maar dat effect is pas na enkele jaren zichtbaar denk ik. Dat hebben de voorgaande corona-jaren ook wel bewezen.

Verder blijft het bijzonder dat er binnen de EU zoveel verschillende wetgeving geldt tav de verkoop, bezit en zwaarte van vuurwerk. Vuurpijlen zijn in Nederland verboden maar je haalt ze wel in de Aldi over de grens.
#12 is not for sale!
pi_207382915
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan ook denken: zij krijgen 1 dag in het jaar hun zin, de rest 364 dagen.

Ik mis dat in de hele discussie. Het is 1 dag toegestaan.

Als je dan ook ziet hoeveel vuurwerk er verkocht is zijn er ook hele groepen mensen die dit wel leuk en interessant vinden. Gaat niet om een kleine groep.
pi_207384412
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:14 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Lekker sterk ingrijpen ook weer. En dit soort wappies die zo te zien helemaal strak staat wordt dan weer gebruikt om vuurwerk te verbieden.
Fietsen verbieden!
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 23:44:07 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207385331
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:14 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Fietsen verbieden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207385748
twitter
  maandag 2 januari 2023 @ 03:27:01 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207386088
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:36 schreef tja77 het volgende:
Is legaal siervuurwerk nu ineens ook gevaarlijk?
Ik heb je deze FEITEN al een keer eerder aangereikt. Misschien dat je het gewoon een keer moet lezen en geloven.

quote:
De helft van de slachtoffers met vuurwerkletsel had het vuurwerk niet zelf afgestoken. Veruit de meeste letsels, 81 procent, ontstonden door legaal vuurwerk, met name door siervuurwerk.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-helft-was-omstander
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 januari 2023 @ 03:31:39 #217
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207386093
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:

Je wil met geweld hun jaarlijkse pleziertje afpakken...
Wet- en regelgeving 'geweld' noemen. _O-

quote:
....en vraagt je vervolgens af: waarom reageren ze niet vriendelijk en constructief?
Tsja, tokkies will tok....

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:44 schreef Multatilu het volgende:

Ditzelfde zou ik overigens met vuurwerk doen. Betere voorlichting, illegaal vuurwerk minder interessant maken, legaal vuurwerk beter positioneren.
Er wordt al decennia lang aandacht aan besteed. Hoeveel decennia denk je nog nodig te hebben? :')

Het is al lang en breed aangetoond. Het Nederlandse volk is te dom om verantwoord met vuurwerk om te gaan. Tijd om er mee op te houden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207386243
Laat dat verbod er alsjeblieft komen. Wat een hoop ellende om niks.
pi_207386247
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 03:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wet- en regelgeving 'geweld' noemen. _O-
[..]
Tsja, tokkies will tok....

Natuurlijk is wet en regelgeving geweld. Het kan terecht geweld zijn bij het opsluiten van moordenaars, maar het kan ook dubieus geweld zijn bij het opsluiten van mensen met de verkeerde tuinplantjes. Ik zou het keihard handhaven tegen vaders met een vuurwerkpotje dat ze verantwoordelijk afsteken scharen onder dubieus geweld. Daar mag je best rekening mee houden bij het eisen van weer een nieuw verbod.

Altijd wel grappig om te starten met schelden terwijl je de ander voor tokkie uitmaakt.
pi_207386259
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 03:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Er wordt al decennia lang aandacht aan besteed. Hoeveel decennia denk je nog nodig te hebben? :')

Het is al lang en breed aangetoond. Het Nederlandse volk is te dom om verantwoord met vuurwerk om te gaan. Tijd om er mee op te houden.
Met alcohol bedoel je?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207386843
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 00:50 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dat is een troll account mag ik hopen.

Er moet een algeheel verbod op vuurwerk komen. Bij overtreding forse boetes. :Y
  maandag 2 januari 2023 @ 09:13:45 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207386880
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 00:50 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Wat overlast veroorzaakt is al illegaal. Vervolgens worden er allerlei onzin redenen bij gehaald die vrij weinig met vuurwerk te maken hebben, eerder met eigen overtuigingen en dat anderen net zo moeten leven als zij.

Dus flikker lekker op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 2 januari 2023 @ 09:14:44 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207386890
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:07 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat is een troll account mag ik hopen.

Er moet een algeheel verbod op vuurwerk komen. Bij overtreding forse boetes. :Y
Net zo'n algeheel verbod als er nu is op oa cobra's?

Je ziet dat het werkt :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 2 januari 2023 @ 09:27:36 #224
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207387022
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 03:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik heb je deze FEITEN al een keer eerder aangereikt. Misschien dat je het gewoon een keer moet lezen en geloven.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-helft-was-omstander
Feit is ook dat mensen liegen wanneer het gaat om zaken waarin ze de wet overtreden. Illegaal vuurwerk afsteken mag namelijk niet, als jij denkt dat die tokkies daar over NIET liegen, dan ben je wel heel erg naïef. Daarnaast is het overgrote deel van het vuurwerk dat wordt afgestoken legaal. Dus als er 1 miljoen kg. legaal vuurwerk verantwoordelijk is voor 80% van de slachtoffers, en 100 kg. illegaal vuurwerk verantwoordelijk is voor die overige 20%, wat is dan het meest gevaarlijke vuurwerk denk je?
pi_207387200
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Net zo'n algeheel verbod als er nu is op oa cobra's?

Je ziet dat het werkt :D
Je maakt het zo makkelijker handhaven als alles verboden is. Hup dikke boete als je ook maar iets van vuurwerk afschiet. :Y _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')