abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207195744
Let's go!

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207195757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:59 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat is er mis met al dan niet gedwongen evacuaties tijdens een noodsituatie?
Ja [Z] heeft liever dat ze blijven natuurlijk, menselijk schild, drama in media enzo
Als je inzit met je bevolking probeer je de oorlog te stoppen of je mensen te beschermen.
Ik zie het tegendeel.
Maar hey we blijven supporteren...tot de dood ons scheidt...of we er allemaal aangaan als ie zn totale oorlog krijgt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207195851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:29 schreef Grems het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als die gekke omvolkingstheorie, raar dat nu zich leent voor zulke complotpraat.
Wat een walgelijke post
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 09:19:24 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207196395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik bepaal mijn standpunt zelf wel dank u.

Ow en nu sturen die fijne buurlanden al hun wapens op terwijl de slachting onverminderd voort duurt. En ondertussen kelderen ze zichzelf economisch in de hoop de aanvaller te treffen...
Strategie is er nie echt op verbeterd...

En bevrijding van den duits...de late hollywood cavalerie van de VS had het niet gehaald hoor. Laat ons de immense opoffering van de rus niet vergeten aub.
En daarna is Europa tot een welvarende economie dankzij de goedkope russische energie. En toch altijd hen als vijand blijven bestempelen, in opdracht van en ten voordele van die aan de andere kant van de oceaan. En nog blijven we er slaafs achter lopen, ook al lopen we onze ondergang tegemoet.
[..]
En het zelenski Hollywood bezoekje vandaag is voor de russen bevestiging dat hij maar een puppet van de VS is.
+1 voor Putin...
Jouw zero sum game is dat jouw waarheid de enige waarheid is en daar zul je altijd naar toe redeneren. Je staat helemaal niet open voor discussie.

De rest van je post is een grote bende geschiedvervalsing. Het was voornamelijk de Marshall hulp die Europa er weer bovenop heeft geholpen en je zou eens moeten opzoeken hoeveel materieel, voedsel en geld er vanuit de VS naar de USSR is gegaan, zonder die hulp was het afgelopen voor de ussr.

Zoek "stalins missed chance" maar eens op, het was evident dat de unie namelijk het derde reik ging aanvallen. Alleen hadden ze niet gerekend op de move van Hitler.

Was het de geallieerden alleen gelukt? Dat denk wél, zeker nadat de VS zich er mee ging bemoeien. Dus ja, de ussr heeft ontzettend veel manschappen verloren, ook voor onze vrijheid, maar je moet dan wel het hele verhaal vertellen en niet, om in jouw woorden te blijven : een hollywood vertolking van het machtige rode leger. Want die deden toen al wat hun nazaten nu doen, plunderen verkrachten en vernielen en zonder geallieerde hulp was zelfs dat niet gelukt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207196425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Putin wordt hierboven ergens "haatdwerg" genoemd, en daar reageer je niet op. Typisch...
Niet typisch, ik had het niet gelezen. Wat mij betreft zijn dat soort benamingen of iemand afrekenen op uiterlijkheden nooit oké. Ik vind ook Putler niet oké, bijvoorbeeld. En ik zal ook niet aan van Meijeren refereren als complotmarmot ofzo. Hun uiterlijk is op geen enkele manier van belang voor hun daden, of ze nou goed of slecht zijn. Ik vind mensen afrekenen op uiterlijkheden een zwaktebod.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 09:28:40 #6
pi_207196470
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet typisch, ik had het niet gelezen. Wat mij betreft zijn dat soort benamingen of iemand afrekenen op uiterlijkheden nooit oké. Ik vind ook Putler niet oké, bijvoorbeeld. En ik zal ook niet aan van Meijeren refereren als complotmarmot ofzo. Hun uiterlijk is op geen enkele manier van belang voor hun daden, of ze nou goed of slecht zijn. Ik vind mensen afrekenen op uiterlijkheden een zwaktebod.
Dat is het ook. Geuzentermpjes voegen nooit wat toe en zullen een discussie zelden ten goede komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207196497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef UncleScorp het volgende:

En daarna is Europa tot een welvarende economie dankzij de goedkope russische energie. En toch altijd hen als vijand blijven bestempelen, in opdracht van en ten voordele van die aan de andere kant van de oceaan. En nog blijven we er slaafs achter lopen, ook al lopen we onze ondergang tegemoet.
Rusland is helemaal niet altijd als viand bestempeld. Er is heel veel gedaan om te proberen de relatie te normaliseren. We handelden met elkaar, onder andere in gas en olie, waar ze dus goede inkomsten uit konden halen om in het land te stoppen en er een welvarend land van te maken. De Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, werden er gehouden. Toerisme kwam op. Ze hebben er alleen niets mee gedaan. Al wat ze verdienden hebben ze in de zakken van een aantal rijke lui gestopt en niet hun land mee opgebouwd, de welvaart en het welzijn van het volk verbeterd. En landje-pik blijven spelen. Dat werkt bepaald niet vertrouwenwekkend.
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 09:39:50 #8
pi_207196571
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rusland is helemaal niet altijd als viand bestempeld. Er is heel veel gedaan om te proberen de relatie te normaliseren. We handelden met elkaar, onder andere in gas en olie, waar ze dus goede inkomsten uit konden halen om in het land te stoppen en er een welvarend land van te maken. De Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, werden er gehouden. Toerisme kwam op. Ze hebben er alleen niets mee gedaan. Al wat ze verdienden hebben ze in de zakken van een aantal rijke lui gestopt en niet hun land mee opgebouwd, de welvaart en het welzijn van het volk verbeterd. En landje-pik blijven spelen. Dat werkt bepaald niet vertrouwenwekkend.
Waarbij de nuancering wel is dat dit de zelfverrijkende top is geweest. Ik heb altijd al moeite gehad "de Rus" er op af te rekenen. Niet in de laatste plaats omdat dat tientallen etniciteiten zijn, maar ook omdat "de Rus" (iig het overgrote deel ervan) bewust dom is gehouden en net als in andere autoritaire staten het extreem moeilijk is gemaakt om te rebelleren.

Maar goed er is jaren aan appeasement gedaan en dat heeft totaal niet gewerkt dus nu moet het wel over een andere boeg.
pi_207196625
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarbij de nuancering wel is dat dit de zelfverrijkende top is geweest. Ik heb altijd al moeite gehad "de Rus" er op af te rekenen. Niet in de laatste plaats omdat dat tientallen etniciteiten zijn, maar ook omdat "de Rus" (iig het overgrote deel ervan) bewust dom is gehouden en net als in andere autoritaire staten het extreem moeilijk is gemaakt om te rebelleren.

Maar goed er is jaren aan appeasement gedaan en dat heeft totaal niet gewerkt dus nu moet het wel over een andere boeg.
Dat is ook wat ik bedoel. Er zijn best pogingen gedaan, middels die appeasement inderdaad, maar de hoge herern van Rusland zelf hebben verzuimd om daarmee een welvarender Rusland op te bouwen, en men heeft vooral een welvarender rijke top gesubsidieerd.
pi_207196665
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ook wat ik bedoel. Er zijn best pogingen gedaan, middels die appeasement inderdaad, maar de hoge herern van Rusland zelf hebben verzuimd om daarmee een welvarender Rusland op te bouwen, en men heeft vooral een welvarender rijke top gesubsidieerd.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens want de welvaart is zeker wel omhoog gegaan in Rusland.
Ook de infrastructuur is verbeterd.
Je kan nu naar Vladivostok rijden zonder het asfalt te hoeven verlaten.
pi_207196747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens want de welvaart is zeker wel omhoog gegaan in Rusland.
Ook de infrastructuur is verbeterd.
Je kan nu naar Vladivostok rijden zonder het asfalt te hoeven verlaten.
Applaus hoor.

Rusland heeft zoveel natuurlijke voorraden dat ze het rijkste land van de wereld zijn, maar liever helpen ze zichzelf om zeep.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:00:42 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207196752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja [Z] heeft liever dat ze blijven natuurlijk, menselijk schild, drama in media enzo
Als je inzit met je bevolking probeer je de oorlog te stoppen of je mensen te beschermen.
Ik zie het tegendeel.
Maar hey we blijven supporteren...tot de dood ons scheidt...of we er allemaal aangaan als ie zn totale oorlog krijgt.
En waarom gaat Rusland door?

Zoals je zelf al aan geeft is het alleen maar een waste van mensenlevens toch?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207196810
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Applaus hoor.

Rusland heeft zoveel natuurlijke voorraden dat ze het rijkste land van de wereld zijn, maar liever helpen ze zichzelf om zeep.
Dat klopt maar de USA probeert dat uit alle macht te vermijden.
Als Rusland rijk en machtig wordt gaat dat ten koste van de USA.
En Rusland maakt er zelf ook klerezooi van natuurlijk.
pi_207196911
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt maar de USA probeert dat uit alle macht te vermijden.
Waar baseer je dat op?
pi_207197036
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Vanwege de sancties die opleggen aan Rusland.
Dat is al jaren bezig.
Daarom proberen ze ook landen als Georgië en Oekraïne bij de NAVO te krijgen, om Rusland klein te houden.
Ze waren ook enorm tegen de nord stream leidingen, ze zijn bang dat wij meer met Rusland gaan samenwerken en dat gaat ten koste van de USA.
pi_207197072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
En waarom gaat Rusland door?

Zoals je zelf al aan geeft is het alleen maar een waste van mensenlevens toch?
Wsl demilitarisering, hoe meer wapens wij sturen hoe langer het duurt
Wsl zijn ze de hegemonie van de VS beu, ganse wereld wordt zo goed als herschikt momenteel.
pi_207197076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al jaren bezig.
Daarom proberen ze ook landen als Georgië en Oekraïne bij de NAVO te krijgen, om Rusland klein te houden.
Ze waren ook enorm tegen de nord stream leidingen, ze zijn bang dat wij meer met Rusland gaan samenwerken en dat gaat ten koste van de USA.
En waarom denk je dat die sancties er zijn?

Daarbij is jou en je mede-bnwers al honderd keer vertelt dat de NAVO niet werkt op basis van uitnodigingen, maar dat het initiatief altijd vanuit het land moet komen dat bij de NAVO wil.
pi_207197089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al jaren bezig.
Er zijn toch ook geruchten/plannen dat ze gans Rusland willen kelderen en opdelen in kleine stukken. Rara wie daarvan de vruchten zou willen plukken.
pi_207197129
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:33 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
En waarom denk je dat die sancties er zijn?

Daarbij is jou en je mede-bnwers al honderd keer vertelt dat de NAVO niet werkt op basis van uitnodigingen, maar dat het initiatief altijd vanuit het land moet komen dat bij de NAVO wil.
Als je mondiaal kijkt.
Welk land is er dan agressiever, Rusland of de USA?
Dat is dus de USA, niet dat Rusland onschuldig is maar de USA maakt er een grotere bende van.
Waarom dan wel sancties tegen Rusland en niet tegen Amerika?
pi_207197150
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jouw zero sum game is dat jouw waarheid de enige waarheid is en daar zul je altijd naar toe redeneren. Je staat helemaal niet open voor discussie.

Geldt voor 99% van users hier :)
En voor de rest maakt iedereen fouten en is niemand alwetend, ook ik niet.
Ook geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar.
pi_207197158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:39 schreef Candymannetje het volgende:

Waarom dan wel sancties tegen Rusland en niet tegen Amerika?
Mijn hond plast ook niet tegen mijn been
pi_207197207
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:

Rusland is helemaal niet altijd als viand bestempeld. Er is heel veel gedaan om te proberen de relatie te normaliseren.
Maar ondertussen wel een militaire alliantie blijven opzetten en zoveel mogelijk uitbreiden
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:50:00 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207198867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wsl demilitarisering, hoe meer wapens wij sturen hoe langer het duurt
Wsl zijn ze de hegemonie van de VS beu, ganse wereld wordt zo goed als herschikt momenteel.
Wat gek, Rusland kan gewoon ten allertijden terug trekken van andermans grondgebied.

Het is niet de keuze van Oekraïne maar van Rusland.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:52:35 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207198898
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Er zijn toch ook geruchten/plannen dat ze gans Rusland willen kelderen en opdelen in kleine stukken. Rara wie daarvan de vruchten zou willen plukken.
Eh newsflash val van Sovjet Unie was eind jaren 80 begin 90, dat Rusland een ander land binnen valt is hun keuze.
Niet die van VS of NATO als ze zich niet bemoeid hadden met hun buurland was er gewoon niks loos geweest en konden we vrolijk zaken doen met elkaar.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:54:00 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207198915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel een militaire alliantie blijven opzetten en zoveel mogelijk uitbreiden
Jah waarom zou men dat toch doen?

Waarom willen landen een alliantie vormen zodat ze niet door een groter land worden binnen gevallen..

Jah dat is inderdaad heul raar.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:59:55 #26
451005 Grems
Clown World
pi_207198985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat een walgelijke post
Raar artikel inderdaad.
pi_207199276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh newsflash val van Sovjet Unie was eind jaren 80 begin 90, dat Rusland een ander land binnen valt is hun keuze.
Niet die van VS of NATO als ze zich niet bemoeid hadden met hun buurland was er gewoon niks loos geweest en konden we vrolijk zaken doen met elkaar.
Hij bedoeld het huidige Rusland.
pi_207199405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
“I may not agree with what you have to say, but I will defend to the death your right to say it.”
Er zal een moment komen dat ik deze stelling zal testen
Niet nu, geef je eerst een paar maanden om jezelf goed voor te bereiden :7
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207199446
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sja kan ik niet aan doen dat mijn afwezigheid als een rode lap werkt bij bepaald groepje modjes :s)
In that case, carry on soldier B-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:28:18 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207200158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij bedoeld het huidige Rusland.
Oekraïne hoort niet bij Rusland dus verder valt er niet veel meer uit elkaar te vallen, de regionen die zich af wouden scheiden hadden dit al gedaan, en de regios die er na zich af wouden scheiden worden zo hard onder drukt dat die niet eens een beetje weer stand meer kunnen leveren.

Valt Rusland verder uit elkaar..
Nee wat moet er nog gaf vallen en niemand heeft daar baat bij.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:31:56 #31
451005 Grems
Clown World
pi_207200222
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekraïne hoort niet bij Rusland dus verder valt er niet veel meer uit elkaar te vallen, de regionen die zich af wouden scheiden hadden dit al gedaan, en de regios die er na zich af wouden scheiden worden zo hard onder drukt dat die niet eens een beetje weer stand meer kunnen leveren.

Valt Rusland verder uit elkaar..
Nee wat moet er nog gaf vallen en niemand heeft daar baat bij.
"Niemand heeft baat bij het beschikbaar komen en onder controle brengen van gigantische hoeveelheden grondstoffen die nu nog toebehoren aan een grote geopolitieke concurrent"

Dat je het uitgetypt krijgt :+
pi_207200406
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 14:49:11 #33
pi_207200561
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik raad je aan de grens niet op te zoeken.
  vrijdag 23 december 2022 @ 18:07:46 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207203329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:31 schreef Grems het volgende:

[..]
"Niemand heeft baat bij het beschikbaar komen en onder controle brengen van gigantische hoeveelheden grondstoffen die nu nog toebehoren aan een grote geopolitieke concurrent"

Dat je het uitgetypt krijgt :+
Nope, want stel voor Rusland valt uit elkaar in tig kleine mini staatjes, dan moeten al die pijpleidingen door meer en meer landen en dan gaan die landen huur of grondgebied kosten etc vragen voor gebruik van die leiding, want ze kunnen dit dan ook op slot doen.
Dus heeft iemand daar baat bij.. nee niet echt.
pi_207203871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:59 schreef Grems het volgende:

[..]
Raar artikel inderdaad.
-weg-

Niet op de man, maar op de discussie.

[ Bericht 11% gewijzigd door loveyoulongtime op 23-12-2022 20:26:19 ]
pi_207203917
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niks mis met een genocidale dictator een dwerg te noemen als macho vertoon onderdeel van zijn propaganda is.

Zeker als je weet dat hij er onzeker over is.

Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 20:25:10 #37
pi_207204888
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 19:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niks mis met een genocidale dictator een dwerg te noemen als macho vertoon onderdeel van zijn propaganda is.

[ afbeelding ]

Het voegt echt heel weinig toe..
pi_207204911
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het voegt echt heel weinig toe..
Oh..
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 20:28:39 #39
pi_207204943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh..
Ik snap het wel he, dat zal geen geheim zijn, maar als je een beetje inhoudelijk wil babbelen, zeker hier of in nws, voegt het niks toe. Integendeel.
  vrijdag 23 december 2022 @ 21:19:12 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207205762
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 19:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Grappig dat Napoleon complex, terwijl Napoleon gewoon een normale lengte had voor de periode.
pi_207211638
Wat een zieke figuren zijn die Russen: https://www.ad.nl/buitenl(...)jn-flappie~a58f5c86/
pi_207212533
"De stemmige boodschap: steun aan Oekraïne wordt duur betaald."

Wat is hier onjuist aan dan?
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 13:56:36 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207212545
Ligt een beetje aan je definitie van duur denk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207212638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef Grems het volgende:

Ze schetsen het beeld wat al jaren in Rusland het geval is... Hele land is leeggeroofd door Putin en zijn crimele vriendjes.

Mijn kerst ziet er niet zo uit. De jouwe wel?
pi_207212698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:06 schreef The_End het volgende:

[..]
Ze schetsen het beeld wat al jaren in Rusland het geval is... Hele land is leeggeroofd door Putin en zijn crimele vriendjes.

Mijn kerst ziet er niet zo uit. De jouwe wel?
De gemiddelde Rus heeft het zeer significant beter dan 10-20 jaar geleden, zoals ik je al eerder aangetoond heb met een vrij besteedbaar inkomen vergelijkbaar met de Europese middenmoot.

Reclame moet nu ineens een 100% accurate weerspiegeling zijn van de werkelijkheid? Ik heb ook nooit vleugels gekregen na het drinken van een Red Bull, jij wel?
pi_207212778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:12 schreef Grems het volgende:

[..]
De gemiddelde Rus heeft het zeer significant beter dan 10-20 jaar geleden, zoals ik je al eerder aangetoond heb met een vrij besteedbaar inkomen vergelijkbaar met de Europese middenmoot.
Beter dan 20 jaar geleden zegt niks, want 20 jaar geleden was nog steeds dramatisch. Rusland is een 2e wereld land zonder democratie. Waarom moet je dat zonodig verdedigen? Daarnaast heb je dat niet aangetoond. Je ongelijk is aangetoond, maar dat wilde je niet toegeven.
quote:
Reclame moet nu ineens een 100% accurate weerspiegeling zijn van de werkelijkheid? Ik heb ook nooit vleugels gekregen na het drinken van een Red Bull, jij wel?
De Russen zijn talloze doden aan het maken in Oekraine. Waar is die ziekelijke reclame voor nodig? Ben je een voorstander van deze propaganda?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2022 14:23:52 ]
pi_207212796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef Grems het volgende:

Meesten denken dat het wel opgelost wordt door de verwarming een graadje lager te zetten.
Het effect op onze economie moet nog komen...
pi_207212803
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:23 schreef The_End het volgende:

[..]
Beter dan 20 jaar geleden zegt niks, want 20 jaar geleden was nog steeds dramatisch. Rusland is een 2e wereld land zonder democratie. Waarom moet je dat zonodig verdedigen? Daarnaast heb je dat niet aangetoond. Je ongelijk is aangetoond, maar dat wilde je niet toegeven.
[..]
De Russen zijn talloze doden aan het maken in Oekraine. Waar is die ziekelijke reclame voor nodig? Ben je een voorstander van deze propaganda?
Uiteraard heb ik dat wel aangetoond, met je eigen bron zelfs.

Heb jij ooit vleugels gekregen na het drinken van een Red Bull of ook niet?

Een reclame over een koude kerst vol zorgen bevat een grotere kern van waarheid voor een bepaald segment van de bevolking dan een pseudo-orgasme krijgen van het nuttigen van een Lindt-chocolaatje.
pi_207212840
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:23 schreef The_End het volgende:

Rusland is een 2e wereld land zonder democratie. Waarom moet je dat zonodig verdedigen?
daarom dat de VS het ganse midden-oosten gedestabiliseerd heeft met hun pogingen tot regime change? Zoals gewoonlijk was het resultaat het tegenovergestelde. Zo vergaat het ook oekraine...
pi_207212898
De 'we haten het westen, maar wonen er wel graag figuren' zijn weer gearriveerd zo te zien. Jammer dat BNW niet meer over echte complotten gaat, maar alleen over het haten van het westen.
pi_207212942
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:35 schreef The_End het volgende:
De 'we haten het westen, maar wonen er wel graag figuren' zijn weer gearriveerd zo te zien. Jammer dat BNW niet meer over echte complotten gaat, maar alleen over het haten van het westen.
Nu weet ik nog steeds niet of bij jou wel de verlichting spontaan begint te branden als er rond kerst een stoet Coca Cola vrachtwagens langs komt denderen.
pi_207212951
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:40 schreef Grems het volgende:

[..]
Nu weet ik nog steeds niet of bij jou wel de verlichting spontaan begint te branden als er rond kerst een stoet Coca Cola vrachtwagens langs komt denderen.
O, is dat ook propaganda van een regime wat duizenden doden op zijn naam heeft staan?
pi_207212962
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:41 schreef The_End het volgende:

[..]
O, is dat ook propaganda van een regime wat duizenden doden op zijn naam heeft staan?
Bevat het een grotere of kleinere kern van waarheid dan een pseudo-orgasme ontvangen bij het nuttigen van een Lindt-chocolaatje?
pi_207212969
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:43 schreef Grems het volgende:

[..]
Bevat het een grotere of kleinere kern van waarheid dan een pseudo-orgasme ontvangen bij het nuttigen van een Lindt-chocolaatje?
Het is geen reclame. Het is propaganda. Begrijp jij het verschil?
pi_207212993
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:44 schreef The_End het volgende:

[..]
Het is geen reclame. Het is propaganda. Begrijp jij het verschil?
Alle reclame is propaganda.

Grotere of minder grote?
pi_207213022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Grotere of minder grote?
Ok, je begrijpt dus niet dat er een verschil is.

Wel zielig voor de Russen dat ze er zelf zo bij zitten, behalve dan dat de vader er niet is, die is kapot geschoten aan het front.
pi_207213102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:51 schreef The_End het volgende:

[..]
Ok, je begrijpt dus niet dat er een verschil is.

Wel zielig voor de Russen dat ze er zelf zo bij zitten, behalve dan dat de vader er niet is, die is kapot geschoten aan het front.
Dat zal met de energieprijzen in Rusland wel meevallen.
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:20:43 #58
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207213283
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:43 schreef Grems het volgende:

[..]
Ik zag net dat we hamsters vreten met kerst.
Een Lindt kan er niet meer vanaf he.
pi_207213404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:00 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat zal met de energieprijzen in Rusland wel meevallen.
Ja, wat zullen de kindertjes blij zijn met de lage energie prijzen. Dat papa dood is boeit niet. 8)7

Weet je al wat het verschil is tussen reclame en propaganda of wil je het liever daar niet meer over hebben?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2022 15:33:34 ]
pi_207213580
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:32 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja, wat zullen de kindertjes blij zijn met de lage energie prijzen. Dat papa dood is boeit niet. 8)7

Weet je al wat het verschil is tussen reclame en propaganda of wil je het liever daar niet meer over hebben?
Heb je al nagedacht over welke reclame een grotere kern van waarheid bevat?
pi_207213849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:50 schreef Grems het volgende:

[..]
Heb je al nagedacht over welke reclame een grotere kern van waarheid bevat?
Nee, want ze zijn niet te vergelijken. Het ene is reclame. Het andere propaganda.
pi_207214123
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:20 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, want ze zijn niet te vergelijken. Het ene is reclame. Het andere propaganda.
pi_207214259
dit heeft niets met bnw te maken

[ Bericht 95% gewijzigd door Straatcommando. op 24-12-2022 18:22:12 ]
pi_207214265
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:51 schreef Grems het volgende:

[..]
Nee, dat is een leugen. Nogmaals, je begrijpt het verschil (blijkbaar) niet.

Discussies als dit zijn zinloos. Als jij zelfverzonnen definities van woorden gaat gebruiken, dan zijn we wel uitgepraat.
  zaterdag 24 december 2022 @ 17:06:03 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207214277
Rusland heeft het centrum van Kherson bestookt.
Onder andere met lucht aanvallen.

Daarbij zijn tot dusver 7 burger slachtoffers gevallen en 20 gewond.

https://9gag.com/gag/a5XM8mV?ref=android

pi_207214399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:04 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat is een leugen. Nogmaals, je begrijpt het verschil (blijkbaar) niet.

Discussies als dit zijn zinloos. Als jij zelfverzonnen definities van woorden gaat gebruiken, dan zijn we wel uitgepraat.
https://theconversation.c(...)blic-relations-44393

"Having seen how effective propaganda could be during war, Bernays wondered whether it might prove equally useful during peacetime.

Yet propaganda had acquired a somewhat pejorative connotation (which would be further magnified during World War II), so Bernays promoted the term “public relations.”

Drawing on the insights of his Uncle Sigmund – a relationship Bernays was always quick to mention – he developed an approach he dubbed “the engineering of consent.” He provided leaders the means to “control and regiment the masses according to our will without their knowing about it.” To do so, it was necessary to appeal not to the rational part of the mind, but the unconscious.

Bernays acquired an impressive list of clients, ranging from manufacturers such as General Electric, Procter & Gamble, and the American Tobacco Company, to media outlets like CBS and even politicians such as Calvin Coolidge. To counteract President Coolidge’s stiff image, Bernays organized “pancake breakfasts” and White House concerts with Al Jolson and other Broadway performers. With Bernays’ help, Coolidge won the 1924 election.

Bernays’ publicity campaigns were the stuff of legend. To overcome “sales resistance” to cigarette smoking among women, Bernays staged a demonstration at the 1929 Easter parade, having fashionable young women flaunt their “torches of freedom.”

He promoted Lucky Strikes by convincing women that the forest green hue of the cigarette pack was among the most fashionable of colors. The success of this effort was manifested in innumerable window displays and fashion shows.

In the 1930s, he promoted cigarettes as both soothing to the throat and slimming to the waistline. But at home, Bernays was attempting to persuade his wife to kick the habit. When would find a pack of her Parliaments in their home, he would snap every one of them in half and throw them in the toilet. While promoting cigarettes as soothing and slimming, Bernays, it seems, was aware of some of the early studies linking smoking to cancer.

Bernays used the same techniques on children. To convince kids that bathing could be fun, he sponsored soap sculpture competitions and floating contests. These were designed to prove that Ivory bars were more buoyant than competing products.

Bernays also used fear to sell products. For Dixie cups, Bernays launched a campaign to scare people into thinking that only disposable cups were sanitary. As part of this campaign, he founded the Committee for the Study and Promotion of the Sanitary Dispensing of Food and Drink.

Bernays’ ideas sold a lot more than cigarettes and Dixie cups
Even though Bernays saw the power of propaganda during war and used it to sell products during peacetime, he couldn’t have imagined that his writings on public relations would become a tool of the Third Reich.

In the 1920s, Joseph Goebbels became an avid admirer of Bernays and his writings – despite the fact that Bernays was a Jew. When Goebbels became the minister of propaganda for the Third Reich, he sought to exploit Bernays’ ideas to the fullest extent possible. For example, he created a “Fuhrer cult” around Adolph Hitler."
pi_207214562
Leuk stukje over de geschiedenis. Weet je al wat het verschil is?
pi_207214621
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:35 schreef The_End het volgende:
Een beetje verder kan je lustig gaan groepsrukken op dode russen hoor. Onlangs weer geile pics van verbrande russische soldaten enzo. Waar is de tijd dat het nog om nieuws ging …
  zaterdag 24 december 2022 @ 17:44:01 #69
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_207214629
twitter

:7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_207214632
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:38 schreef The_End het volgende:
Er is geen verschil, vandaar dat je in de rebranding van propaganda naar marketing gevallen bent _O-
pi_207214649
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:44 schreef Grems het volgende:

[..]
Er is geen verschil, vandaar dat je in de rebranding van propaganda naar marketing gevallen bent _O-
Je begrijpt het verschil niet. Dat is wat anders.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2022 17:47:19 ]
pi_207214688
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Je begrijpt het verschil niet. Dat is wat anders.
De grootvader van PR en aartspropagandist Bernays, inspiratiebron voor Goebbels, gebruikt exact dezelfde technieken ( nog steeds in gebruik op werkelijk iedere business gerelateerde opleiding waar dan ook ) om presidentskandidaten, oorlogen, sigaretten en Dixie cups aan de man te brengen maar er is echt een enorm verschil jongens, echt _O-
pi_207214704
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een beetje verder kan je lustig gaan groepsrukken op dode russen hoor. Onlangs weer geile pics van verbrande russische soldaten enzo. Waar is de tijd dat het nog om nieuws ging …
Dat is niet zo gek hé. Hoe. Meer slachteroffers er vallen aan Russische zijde deste beter het is voor Oekraïne. Moeten ze maar niet massaal tot moorden overgaan in een ander land.
pi_207214707
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:49 schreef Grems het volgende:

[..]
De grootvader van PR en aartspropagandist Bernays, inspiratiebron voor Goebbels, gebruikt exact dezelfde technieken ( nog steeds in gebruik op werkelijk iedere business gerelateerde opleiding waar dan ook ) om presidentskandidaten, oorlogen, sigaretten en Dixie cups aan de man te brengen maar er is echt een enorm verschil jongens, echt _O-
Klopt. Weet je al wat het verschil is? :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2022 17:51:54 ]
pi_207214715
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:51 schreef The_End het volgende:

[..]
Klopt.
Tussen je oren wellicht.
pi_207214842
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:51 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat is niet zo gek hé. Hoe. Meer slachteroffers er vallen aan Russische zijde deste beter het is voor Oekraïne. Moeten ze maar niet massaal tot moorden overgaan in een ander land.
Ja en elke dode oekraiense soldaat is een stap dichter naar einde van het conflict, zo hebben wij gekozen
  zaterdag 24 december 2022 @ 18:18:24 #77
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207214975
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja en elke dode oekraiense soldaat is een stap dichter naar einde van het conflict, zo hebben wij gekozen
Je weet dat de bevolking niet blij is met Russische bezetter en dat er ontzettend veel verzet word gepleegd.

Dus nogmaals ik snap niet wat Rusland wil bereiken er valt niks meer te bereiken, ze hebben gegokt maar gefaald men dacht dat men als helden werd binnengehaald.
Dit pakte nogal verkeerd uit.

En ondertussen is Rusland niks anders aan het doen dan hun doelpalen verschuiven met wat men denkt nog mogelijk te kunnen krijgen.

Rusland is koppig en wil verlies niet erkennen.
En wil men Oekraïene er onder krijgen moet men dus het hele land veroveren de regering afzetten en een bezetting macht voor de komende decennia er neer pleuren.

En dat is nou niet bepaald een makkelijk haalbaar doel.

Integendeel.
pi_207215166
quote:

[..]
Steun je Rusland ook als ze terug willen naar het Russische rijk en dus ook Polen en de Baltische Staten etc binnenvallen?
pi_207215597
quote:

[..]
Triest dat je een bezetter steunt. Waar hebben de Oekrainers dat aan te danken?
pi_207215623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Steun je Rusland ook als ze terug willen naar het Russische rijk en dus ook Polen en de Baltische Staten etc binnenvallen?
Ik gok dat ie Mars wil … de rode planeet. :')
pi_207215627
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:30 schreef The_End het volgende:

[..]
Triest dat je een bezetter steunt. Waar hebben de Oekrainers dat aan te danken?
Uncle Sam. *O*
pi_207215631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik gok dat ie Mars wil … de rode planeet. :')
Maar nu ff serieus?
pi_207215844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:34 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Maar nu ff serieus?
De inhoud van de vraag is allesbehalve serieus dus …
pi_207215877
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De inhoud van de vraag is allesbehalve serieus dus …
Hoezo? Ik bedoel het wel degelijk serieus
pi_207215991
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik bedoel het wel degelijk serieus
Goh het zou best kunnen…wie gaat em nog tegen houden ?
pi_207216003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
M’n vraag was of je Rusland dan nog steeds steunt
pi_207216038
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
M’n vraag was of je Rusland dan nog steeds steunt
Graag op het topic houden, en niet tegen elkaar met oneliners het topic verneuken.

Dit geldt voor beide, maar vooral nu voor jou @UncleScorp
Lach met een schone bips
pi_207216323
Lijkt me gewoon redelijk ontopic
pi_207216439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:37 schreef Raw85 het volgende:
Lijkt me gewoon redelijk ontopic
Als jullie een welles nietes spelletje beginnen zijn we zo 5 pagina's verder :)
Lach met een schone bips
pi_207216552
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:18 schreef theguyver het volgende:
Rusland is koppig en wil verlies niet erkennen.

Euh lol … verlies erkennen?
Het demilitariseren is nog volop aan de gang en zal blijven doorgaan zolang wij blijven bewapenen.

En verlies? Wie is er de rus aan het verslaan dan?
Heb ik iets gemist terwijl ik kalkoen aan het smullen was?
  zaterdag 24 december 2022 @ 21:25:57 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207216843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Euh lol … verlies erkennen?
Het demilitariseren is nog volop aan de gang en zal blijven doorgaan zolang wij blijven bewapenen.

En verlies? Wie is er de rus aan het verslaan dan?
Heb ik iets gemist terwijl ik kalkoen aan het smullen was?
Nou jah demilitariseren afzetten van de regering Denazification..
Uitbreiding NATO.

De enige wat men voor elkaar heeft gekregen is dat men eh niks.

NATO - is/word uitgebreid.
Demilitariseren - eh tja misschien hun eigen leger?
Afzetten regering - misschien die van hun zelf maar Oekraïnse regering is in populariteit toegenomen.
Denazification - tja als je elke Oekraïener een nazi noemt en uitmoord ja dan wel.

Men is nu bijna jaar verder en men heeft in de afgelopen 8 maand behoorlijk gezichtsverlies geleden.

En begint beetje op Afghanistan te lijken al lukte dat beter en leed men niet zo veel verliezen als toen en dat was over een tijdspanne van bijna 10 jaar.
pi_207217650
Poll: Had Trump als president de oorlog kunnen voorkomen?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_207217683
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:25 schreef theguyver het volgende:

NATO - is/word uitgebreid.
Demilitariseren - eh tja misschien hun eigen leger?
Afzetten regering - misschien die van hun zelf maar Oekraïnse regering is in populariteit toegenomen.
Denazification - tja als je elke Oekraïener een nazi noemt en uitmoord ja dan wel.
NATO… dan toch zonder oekraine
Demilitariseren…als je enkel cijfertjes van mrZ gelooft is het een succesverhaal. Realiteit zal anders zijn.
Afzetten eigen regering ? ..’ hoop daar maar niet teveel op. Vervolg zou nog veel slechter kunnen zijn.
Denazis…wie zijn wij om de ernst daarvan te beoordelen.
pi_207217744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Demilitariseren…als je enkel cijfertjes van mrZ gelooft is het een succesverhaal. Realiteit zal anders zijn.
Afzetten eigen regering ? ..’ hoop daar maar niet teveel op. Vervolg zou nog veel slechter kunnen zijn.
Mooi om te zien dat je zelf ook geen flauw idee meer hebt wat je nog moet zeggen. Dit slaat toch helemaal nergens meer op? Om mijn vraag durf je ook al geen antwoord meer te geven
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 december 2022 @ 23:06:00 #95
485843 crew  Jippie
pi_207218117
Op slot tbv moderatie.
pi_207228278
Topic is weer open, maar let er op dat we het over de discussie hebben en we hier echt niet op de man gaan spelen. Tevens uitspraken dat dode soldaten aan beide kanten gewenst zijn gaan we niet doen. Let hier a.u..b. op

[ Bericht 1% gewijzigd door loveyoulongtime op 25-12-2022 18:29:58 ]
Lach met een schone bips
  zondag 25 december 2022 @ 18:34:44 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207228376
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even voor jou De punten van Poetin er is ook een 4 uur durende versie.

Maar goed dit waren de doelen van Rusland die dus voor geen meter kunnen worden nageleefd en verder zijn dan ooit.

Of wil je beweren dat de situatie er ontzettend gunstig voor staat bij Rusland en zo ja waarom?
Want zelfs op de telegram groepjes word daar al niet meer over gepraat maar over hoe koud we het wel niet hebben in Europa en hoe evil VS wel niet is enzo.
  zondag 25 december 2022 @ 19:15:21 #98
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207228717
https://9gag.com/gag/aA0gVRZ?ref=android

En ze zijn weer met fosfor aan het gooien.
pi_207234899
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 18:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
[modbreak] uitspraken dat dode soldaten aan beide kanten gewenst zijn gaan we niet doen. Let hier a.u..b. op [/modbreak]
Is dit algemene Fok policy ? Of special treatment voor het ongewenste tegengeluid alhier ?
pi_207242686
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 07:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is dit algemene Fok policy ? Of special treatment voor het ongewenste tegengeluid alhier ?
Los van het feit dat ik mod ben, vraag ik me af waarom iemand dit zou willen? Maar dat is mijn persoonlijke mening Uncle.

Iedere dode is er in mijn ogen 1 teveel.
Lach met een schone bips
pi_207250130
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 18:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Los van het feit dat ik mod ben, vraag ik me af waarom iemand dit zou willen? Maar dat is mijn persoonlijke mening Uncle.

Iedere dode is er in mijn ogen 1 teveel.
Ik ook niet hoor. Ben zelf van in begin voorstander geweest van een diplomatieke oplossing van dit conflict doch helaas.
Ik stel gewoon de vraag omdat het mij nu eenmaal opvalt dat er tussen de verschillende subforums afwijkende regels en verschil in moderatie lijken te zijn. Lastig om dan de Fok policy nog te begrijpen O-)
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:03:28 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207250426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 08:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik ook niet hoor. Ben zelf van in begin voorstander geweest van een diplomatieke oplossing van dit conflict doch helaas.
Ik stel gewoon de vraag omdat het mij nu eenmaal opvalt dat er tussen de verschillende subforums afwijkende regels en verschil in moderatie lijken te zijn. Lastig om dan de Fok policy nog te begrijpen O-)
Wat zou de oplossing zijn in dit geval?
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 09:39:35 #103
pi_207250882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 08:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tja hier hoeft ook niet aan bronvermelding te worden gedaan, en zo zijn er wel meer verschillen op dat niveau.
pi_207250980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja hier hoeft ook niet aan bronvermelding te worden gedaan, en zo zijn er wel meer verschillen op dat niveau.
Bronvermelding ivm oorlog is sowieso dubieus want alle bronnen zijn uiteindelijk propaganda enerzijde.
pi_207251009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat zou de oplossing zijn in dit geval?
Voor wat ?
Conflict of forumregels? :)
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 09:51:44 #106
pi_207251044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bronvermelding ivm oorlog is sowieso dubieus want alle bronnen zijn uiteindelijk propaganda enerzijde.
Zit wat in, maar niet alleen over de oorlog, maar in geheel bnw
  FOK!fotograaf dinsdag 27 december 2022 @ 11:17:48 #107
364681 over_hedge
pi_207252475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Onzin.

Nos: Er is een aanval op kiev geweest met rakketen. Hier heb je het filmpje van de raket die inslaat.
bron nos.nl

Hoe is dat precies propaganda als het gewoon een feit is?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207254538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Onzin.

Nos: Er is een aanval op kiev geweest met rakketen. Hier heb je het filmpje van de raket die inslaat.
bron nos.nl

Ok
Rt.ru meldt dat Z naar VS gevlogen is.
Bron rt.ru
En is waar
Vanaf nu is alles wat rt.ru meldt waar.
Lekker zo
  FOK!fotograaf dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:21 #109
364681 over_hedge
pi_207254560
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok
Rt.ru meldt dat Z naar VS gevlogen is.
Bron rt.ru
En is waar
Vanaf nu is alles wat rt.ru meldt waar.
Lekker zo
Dat zeg ik toch helemaal niet :? Ik zeg dat niet elke bron altijd maar propaganda is. Zeg nergens dat vanaf nu alles waar is?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207254949
https://www.dailymail.co.(...)O-ally-sabotage.html

quote:
CIA is behind spate of explosions in Russia': US Army Special Ops veteran claims intelligence agency and NATO ally are conducting sabotage missions
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:20:41 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207259576
https://english.alarabiya(...)predicts-war-in-West

Oki sure Medvedev.
Krijg je als je zoveel propaganda spuwt dan ga je er zelf in geloven.

Former Russian President Dmitry Medvedev, an arch loyalist of Vladimir Putin given a new job this week, predicted war between Germany and France next year and a civil war in the United States that would lead to Elon Musk becoming president.

Musk kan geeneens president worden.
Maar goed.

Nja misschien valt hij binnenkort ook nog uit een raam.
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:30:07 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207259802
quote:
Informatie en technologie verschaffen, [ja] actief deelnemen [nee].

Waren ze gesnapt -> ww3
Te groot risico.

Russische bronnen beweren met van alles dat de VS er achter zit om de boel te kunnen laten escaleren.

Als er ook maar 1 gesnapt word kan Rusland dit gebruiken om de boel te laten escaleren en zo ook de landen over te halen die zich er momenteel niet mee bemoeien maar die wel een enorm leger hebben bijvoorbeeld China en India.
Daarom is er ook een lijst met buitenlanders die in Oekraïne vechten deze zijn ook ingelijfd in het Oekraïense leger zodat geen van de landen waar de vrijwilligers komen dus actief mee vechten.

Nu is het nog hoog van de toren roepen maar kan men geen bewijs leveren, zie pijplijn verhaal..
Iedereen wijst naar iedereen omdat veel partijen er baat bij hebben.
  dinsdag 27 december 2022 @ 17:04:02 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207260592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Onzin.

bron nos.nl

Oef dit is bnw ik raad je aan om even de oudere topics er bij te halen.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld het ISS dit is een object wat boven de aarde rond cirkelt en zelfs mogelijk is om met het blote oog te waarnemen.
BNW / Fakery in Space #12 - Dragon Crew

Of het wtc 9/11 topic, wat live instorten en waarbij we dus daadwerkelijk iets live het gebouw in zagen vliegen.

Dit soort dingen werden/worden alsnog in twijfel gebracht.

En met de huidige technieken kan je best wel wat in scène zetten.
Ik zag ook users hier de hele oorlog in twijfel trekken.

Dus ja ..
Het kan wel.
pi_207261421
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Informatie en technologie verschaffen, [ja] actief deelnemen [nee].

Waren ze gesnapt -> ww3
Te groot risico.

Russische bronnen beweren met van alles dat de VS er achter zit om de boel te kunnen laten escaleren.

Als er ook maar 1 gesnapt word kan Rusland dit gebruiken om de boel te laten escaleren en zo ook de landen over te halen die zich er momenteel niet mee bemoeien maar die wel een enorm leger hebben bijvoorbeeld China en India.
Daarom is er ook een lijst met buitenlanders die in Oekraïne vechten deze zijn ook ingelijfd in het Oekraïense leger zodat geen van de landen waar de vrijwilligers komen dus actief mee vechten.

Nu is het nog hoog van de toren roepen maar kan men geen bewijs leveren, zie pijplijn verhaal..
Iedereen wijst naar iedereen omdat veel partijen er baat bij hebben.
Dit is toch geen Russische bron?
pi_207263015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En grappig hoe wanhopig alles omgedraaid wordt...Rusland zoekt escalatie??
Het westen weet amper wat ze nog kunnen sturen naar oekraine...
Neenee de VS zal uiteindelijk zoeken naar een mogelijkheid om NATO in het conflict te slepen wanneer de situatie uitzichtloos zal worden. En als specialist ter zake zullen zij een false flag opzetten om de deur voor NATO tussenkomst open te zetten. En dan zullen we zien hoe sterk het NATO bondgenootschap is en wie er effectief tegen Rusland zal willen strijden, voor den amerikaan zijn hegemonische dromen.
Het gaat al lang niet meer om oekraine maar om herverdeling van wereldmacht(en). En iedereen zal tegen de rus mogen gaan vechten, 1 van de grote concurrenten.
pi_207264300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Neenee de VS zal uiteindelijk zoeken naar een mogelijkheid om NATO in het conflict te slepen wanneer de situatie uitzichtloos zal worden. En als specialist ter zake zullen zij een false flag opzetten om de deur voor NATO tussenkomst open te zetten. En dan zullen we zien hoe sterk het NATO bondgenootschap is en wie er effectief tegen Rusland zal willen strijden, voor den amerikaan zijn hegemonische dromen.
Het gaat al lang niet meer om oekraine maar om herverdeling van wereldmacht(en). En iedereen zal tegen de rus mogen gaan vechten, 1 van de grote concurrenten.
Als Rusland zich geroepen voelde een soeverein land binnen te vallen had er niemand hoeven vechten.
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 19:56:42 #117
pi_207264311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wie viel Oekraïne binnen?
quote:
Dat weten ze best, gaat elke dag meer zooi naar toe
quote:
Hier is geen enkele onderbouwing voor en bestaat tot nu toe alleen in je hoofd.
pi_207265108
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:03 schreef UncleScorp het volgende: En als specialist ter zake zullen zij een false flag opzetten om de deur voor NATO tussenkomst open te zetten. En dan zullen we zien hoe sterk het NATO bondgenootschap is en wie er effectief tegen Rusland zal willen strijden, voor den amerikaan zijn hegemonische dromen.
Concurrent op welk gebied dan? Volgens mij is Rusland helemaal niet zo interessant/niet zo’n risico meer voor de VS als in het verleden het geval was. In tegenstelling tot China.
pi_207265365
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Concurrent op welk gebied dan? Volgens mij is Rusland helemaal niet zo interessant/niet zo’n risico meer voor de VS als in het verleden het geval was. In tegenstelling tot China.
Ik ben het wel met hem eens dat dit niet een simpele oorlog tussen Rusland en Oekraïne is.
Ja Rusland is Oekraïne binnen gevallen maar niet zo maar.
Oekraïne was een vazalstaat van Rusland en dreigt nu een vazalstaat van de USA te worden wat een bedreiging is voor Rusland.
Rusland is een enorm groot land met veel grondstoffen en daarom een bedreiging voor de USA.
Ze zijn in Amerika als de dood dat wij meer gaan samenwerken met Rusland want dan komt de dollar in gevaar.
Daarom waren ze ook zo fel tegen de nord stream leidingen.
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 20:39:31 #120
pi_207265500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben het wel met hem eens dat dit niet een simpele oorlog tussen Rusland en Oekraïne is.
Oekraïne was een vazalstaat van Rusland en dreigt nu een vazalstaat van de USA te worden wat een bedreiging is voor Rusland.
Rusland is een enorm groot land met veel grondstoffen en daarom een bedreiging voor de USA.
Ze zijn in Amerika als de dood dat wij meer gaan samenwerken met Rusland want dan komt de dollar in gevaar.
Ik zit zelf meer in het kamp van opportunisme. Ik denk niet dat op dit conflict is aangestuurd maar dat het wel helemaal uitgespeeld wordt.

Eerlijk is eerlijk, dit is voor de VS een uitgelezen kans voor een habbekrats Rusland decennialang uit te schakelen.
pi_207265946
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zit zelf meer in het kamp van opportunisme. Ik denk niet dat op dit conflict is aangestuurd maar dat het wel helemaal uitgespeeld wordt.

Eerlijk is eerlijk, dit is voor de VS een uitgelezen kans voor een habbekrats Rusland decennialang uit te schakelen.
Heb je dit stukje wel eens gelezen?
Documenten van wikileaks.
https://cafeweltschmerz.n(...)u-veroorzaken-video/
Er zijn meerdere sites die het bevestigen mocht je deze site niet vertrouwen.
Ik denk dus dat de USA wel wist dat Rusland iets zou doen maar dat ze het toch hebben doorgedrukt om hun doel te bereiken.
  Forum Admin dinsdag 27 december 2022 @ 21:01:58 #122
pi_207266232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heb je dit stukje wel eens gelezen?
Documenten van wikileaks.
https://cafeweltschmerz.n(...)u-veroorzaken-video/
Er zijn meerdere sites die het bevestigen mocht je deze site niet vertrouwen.
Ik denk dus dat de USA wel wist dat Rusland iets zou doen maar dat ze het toch hebben doorgedrukt om hun doel te bereiken.
Interessant stuk, maar ik blijf bij mijn initiële standpunt. Dat het hier op de spits wordt gedreven lijkt me opportunisme. De VS heeft/had geen boodschap aan de houding van Rusland en het was een kwestie van tijd tot ex Sovjet Staten toenadering tot de NAVO zouden zoeken. We weten wat er in grozny is gebeurd
pi_207267373
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De VS en zomaar opportunisme...uhu

Maar ondertussen worden oekrainers zonder blozen opgeofferd, zoals ik zei, voor de VS' opportunisme. Tuurlijk wordt de oorlog in stand gehouden...tot de laatste oekrainer...cheers
pi_207267572
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Wie viel Oekraïne binnen?
Alles is actie<>reactie

quote:
Dat weten ze best, gaat elke dag meer zooi naar toe
Zoek de inventarislijsten...het vermindert zienderogen

quote:
Hier is geen enkele onderbouwing voor en bestaat tot nu toe alleen in je hoofd.
Lekker BNW :P
  dinsdag 27 december 2022 @ 21:54:49 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207268133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jou bron niet maar, ik zeg ook Russische bronnen beweren.. etc etc.

Een special ops gast claimt..
Een claim is geen feit.
Maar goed het is bnw.

Snappie.
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:03:10 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207268461
quote:

[..]
Rusland en de VS waren nauw aan samen werken al jaren dit had voordeel voor beide landen.
VS heeft een enorme industrie en een stekker bij een grote zakenpartner er uit halen en verruilen voor een veel kleinere is nou niet bepaald gunstig.
De enige die zwaar paranoïde is Rusland.
Alle omliggende landen lieten de touwtjes behoorlijk vieren als het gaat om land verdediging er vormde geen dreiging meer, tuurlijk waren er her en der incidenten zoals een aantal jaar geleden waarbij er klein conflict was om een neer geschoten straaljager tussen Turkije en Rusland maar dat was het ook wel.
NATO was enorm gereduceerd en de omringende landen gooiden de grenzen makkelijker open en bezuinigden op hun leger.

Nu Rusland een buurland binnen valt grenzen werden dicht gegooid legers werden opgebouwd en grensbewaking is weer terug naar Sovjet tijd.

Puur omdat Rusland nu met van alles en nog wat dreigt en die dreigingen moet je serieus nemen want ze houden het niet alleen bij dreigen dat hebben we dus sinds februari ondervonden.
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:08:51 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207268689
quote:

[..]
Oekraïne WAS inderdaad een vazalstaat maar net als 6 omringende landen.

En er was maar een keer een issue en dat was toen de Sovjet Unie viel dat grotendeels van hun nucleaire arsenaal nog op hun grond stond.
En die wouden ze terug.

Voor de rest neigde Oekraïne al jaren voor 2014 al dat men steeds meer naar de westerse kant op wou, de reden is simpel die andere landen doen het tig keer beter dan onder Russische omstandigheden en dan is het niet gek dat men een andere richting op wil.

Maar dan NOG is het aan het land zelf om dit te beslissen NIET hun buurland.

En je zin er door heen drukken omdat je buurland een ander besluit neemt dan wat jij wil is gewoon not done.

En al helemaal niet om het dan maar binnen te vallen.

Het is niet zo moeilijk.
pi_207274930
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekraïne WAS inderdaad een vazalstaat maar net als 6 omringende landen.

En er was maar een keer een issue en dat was toen de Sovjet Unie viel dat grotendeels van hun nucleaire arsenaal nog op hun grond stond.
En die wouden ze terug.

Voor de rest neigde Oekraïne al jaren voor 2014 al dat men steeds meer naar de westerse kant op wou, de reden is simpel die andere landen doen het tig keer beter dan onder Russische omstandigheden en dan is het niet gek dat men een andere richting op wil.

Maar dan NOG is het aan het land zelf om dit te beslissen NIET hun buurland.

En je zin er door heen drukken omdat je buurland een ander besluit neemt dan wat jij wil is gewoon not done.

En al helemaal niet om het dan maar binnen te vallen.

Het is niet zo moeilijk.
Dat klopt wel maar zo werkt het helaas niet.
Er zijn wat grootmachten in de wereld die hun invloed willen behouden en indien mogelijk uitbreiden.
Dat is niet iets van de laatste jaren maar zo gaat het al eeuwen.
En dat is best klote maar dat zal altijd wel zo blijven.
  woensdag 28 december 2022 @ 09:31:36 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207275006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt wel maar zo werkt het helaas niet.
Er zijn wat grootmachten in de wereld die hun invloed willen behouden en indien mogelijk uitbreiden.
Dat is niet iets van de laatste jaren maar zo gaat het al eeuwen.
En dat is best klote maar dat zal altijd wel zo blijven.
Klopt maar dan is de uitkomst simpel.
Rusland is gewoon fout bezig.
pi_207275344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt maar dan is de uitkomst simpel.
Rusland is gewoon fout bezig.
De één is z'n invloed aan het uitbreiden en de ander wilt z'n invloed behouden.
Geen idee wie er nou echt fout is.
De Oekraïners zijn er in ieder geval niet mee geholpen.
Als ze Oekraïne echt hadden willen helpen dan hadden ze toe gewerkt naar lidmaatschap van de EU.
Met een economisch blok bouw je welvaart op en de NAVO is een militair blok.
pi_207275683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze Oekraïne echt hadden willen helpen dan hadden ze toe gewerkt naar lidmaatschap van de EU.
Dat treft. Oekraïne heeft namelijk wel lidmaatschap voor de EU aangevraagd, maar nog nooit voor de NAVO.
pi_207275739
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat treft. Oekraïne heeft namelijk wel lidmaatschap voor de EU aangevraagd, maar nog nooit voor de NAVO.
quote:
De betrekkingen tussen Oekraïne en de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) begonnen in 1992. Oekraïne diende in 2008 een aanvraag in om een NAVO-lidmaatschap op te starten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Betrekkingen_tussen_Oekraïne_en_de_NAVO
pi_207275807
quote:
Dat is meer een voorverkenning, het vervolg is er nooit aan gegeven.
pi_207275867
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:31 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat is meer een voorverkenning, het vervolg is er nooit aan gegeven.
Klopt daarna kwam er weer een Russische marionet aan de macht en daarna weer een Amerikaanse.
Dat spelletje is echt al lang bezig en Rusland heeft dat verloren en nu zitten ze in een oorlog.
  woensdag 28 december 2022 @ 14:44:23 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207281765
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet?

Nou wij verschillen van mening hier in.

Als ik daarom maar even daarom je auto in brand zet omdat we van mening verschillen wie is er dan fout?

(Rustig nmodjes dit is voorbeeld bedoel het niet persoonlijk)
pi_207285053
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet?

Nou wij verschillen van mening hier in.

Als ik daarom maar even daarom je auto in brand zet omdat we van mening verschillen wie is er dan fout?

(Rustig nmodjes dit is voorbeeld bedoel het niet persoonlijk)
Ja wij verschillen van mening, dat is al een tijdje duidelijk :P
pi_207286746
quote:
Zelfs als het er letterlijk staat is het nog niet waar. :')
  Forum Admin woensdag 28 december 2022 @ 18:21:36 #138
pi_207286919
Een land kan niet aansluiten bij navo als het in een gewapend conflict zit overigens.
  woensdag 28 december 2022 @ 20:45:27 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207290987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja wij verschillen van mening, dat is al een tijdje duidelijk :P
Klopt maar je je begrijpt denk ik niet volledig wat ik bedoel of wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Een land kan niet aansluiten bij navo als het in een gewapend conflict zit overigens.
Geld ook voor burgeroorlog.

Even terugblik naar de reportage wat op dag 1 gebeurde bij het vliegveld nabij Kiev.

Russische paramilitaire eenheden werden daar gedropt door middel van helicopters, men weet vast nog wel de beelden van laag overvliegende helicopters.

Wat men niet weet is dat Oekraïeners een aantal heeft weten neer te schieten voor men aankwam bij het vliegveld.

Daarbij werd dus al een groot gedeelte van deze elite militaire eenheid gedecimeerd, volgens verschillende bronnen hadden ze als opdracht eerst het vliegveld in te nemen wachten op versterking en daarna dus gelijk het gevangen nemen/uitschakelen van de regering.

Moet je nagaan hoe cruciaal de gevechten dus wel niet waren rond dat vliegveld.
pi_207291746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 20:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt maar je je begrijpt denk ik niet volledig wat ik bedoel of wel.

Klopt maar dat is wederzijds, we denken gewoon verschillend.
Maar ik respecteer jou mening.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:05:19 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207408773
The battle of hostomel airfield.

De reden waarom ik hier nog even wat dieper op in ga, is omdat dit de belangrijkste slag is die gelijk vanaf dag 1 uitgevochten werd.

In het begin van het topic en door de Russische media werd er geregeld gemeld dat Rusland deze oorlog binnen 3 dagen ging winnen.
De reden voor dit was de belangrijke slag rondom dit vliegveld en wat vele daarom niet weten is dat als deze slag werd verloren de kaart er nu anders uit had gezien.

Het vliegveld ligt namelijk enkele kilometers van Kiev en Rusland zijn beste troepen zouden daar kunnen landen en dus een enorme slag kunnen toebrengen door Kiev in te nemen en mogelijk dus ook de regering af te kunnen zetten.

Doordat Oekraïne heel snel het vliegveld heeft kunnen terug veroveren heeft men er voor kunnen zorgen dat er geen extra troepen konden landen Rusland had een grote en professionele troepenmacht klaar staan om gelijk na de landing op het vliegveld te kunnen doorstromen naar Kiev.
Dit niet alleen Oekraïene zou in deze regio dan 2 plekken moeten verdedigen en mogelijk opgesloten raken en dus enorm veel manschappen verliezen zoals wat bij Marioepol gebeurde.

En als de regering gevangen was genomen zou de weerstand van Oekraïne waarschijnlijk ook heel snel de nek worden omgedraaid.
Naar mijn mening was dit de beste strategische beslissing geweest van Rusland helaas had men niet verwacht dat de eerste landingen zo snel onder vuur zouden komen.

Als deze slag gelukt was, zou Rusland naar mijn mening Oekraïene waarschijnlijk daadwerkelijk binnen een week de nek om hebben gedraaid.

Ja natuurlijk weerstand maar het verlies van hoofdstad en regering zou een enorme klap zijn geweest voor Oekraïene.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:13:28 #142
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207410193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:05 schreef theguyver het volgende:
The battle of hostomel airfield.

De reden waarom ik hier nog even wat dieper op in ga, is omdat dit de belangrijkste slag is die gelijk vanaf dag 1 uitgevochten werd.

In het begin van het topic en door de Russische media werd er geregeld gemeld dat Rusland deze oorlog binnen 3 dagen ging winnen.
De reden voor dit was de belangrijke slag rondom dit vliegveld en wat vele daarom niet weten is dat als deze slag werd verloren de kaart er nu anders uit had gezien.

Het vliegveld ligt namelijk enkele kilometers van Kiev en Rusland zijn beste troepen zouden daar kunnen landen en dus een enorme slag kunnen toebrengen door Kiev in te nemen en mogelijk dus ook de regering af te kunnen zetten.

Doordat Oekraïne heel snel het vliegveld heeft kunnen terug veroveren heeft men er voor kunnen zorgen dat er geen extra troepen konden landen Rusland had een grote en professionele troepenmacht klaar staan om gelijk na de landing op het vliegveld te kunnen doorstromen naar Kiev.
Dit niet alleen Oekraïene zou in deze regio dan 2 plekken moeten verdedigen en mogelijk opgesloten raken en dus enorm veel manschappen verliezen zoals wat bij Marioepol gebeurde.

En als de regering gevangen was genomen zou de weerstand van Oekraïne waarschijnlijk ook heel snel de nek worden omgedraaid.
Naar mijn mening was dit de beste strategische beslissing geweest van Rusland helaas had men niet verwacht dat de eerste landingen zo snel onder vuur zouden komen.

Als deze slag gelukt was, zou Rusland naar mijn mening Oekraïene waarschijnlijk daadwerkelijk binnen een week de nek om hebben gedraaid.

Ja natuurlijk weerstand maar het verlies van hoofdstad en regering zou een enorme klap zijn geweest voor Oekraïene.
Niet om een discussie uit te lokken voor anderen hier, maar in feite de theorie dat Rusland de Oekraine binnen 3 tot 10 dagen "kon" overnemen gaat dus wel op? Alleen hebben ze hier dus een kapitale fout gemaakt? Hadden ze dit vliegveld wel ingenomen was het vrij snel "over" geweest?

Ik blijf ook deze theorie lastig vinden, zou het dan niet echt op een ongecontroleerde guerrilla oorlog uitdraaien? De meeste Oekrainers zouden zich ook nooit zomaar aan de Russen over leveren.

Er zijn meer landen geweest waarbij de bevolking bleef vechten tegen de bezetter, ook zonder regering en die hebben niet altijd verloren.
Lach met een schone bips
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:47:29 #143
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207411087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Niet om een discussie uit te lokken voor anderen hier, maar in feite de theorie dat Rusland de Oekraine binnen 3 tot 10 dagen "kon" overnemen gaat dus wel op? Alleen hebben ze hier dus een kapitale fout gemaakt? Hadden ze dit vliegveld wel ingenomen was het vrij snel "over" geweest?

Ik blijf ook deze theorie lastig vinden, zou het dan niet echt op een ongecontroleerde guerrilla oorlog uitdraaien? De meeste Oekrainers zouden zich ook nooit zomaar aan de Russen over leveren.

Er zijn meer landen geweest waarbij de bevolking bleef vechten tegen de bezetter, ook zonder regering en die hebben niet altijd verloren.
Dat van 3 dagen werd aangegeven door heel veel verschillende bronnen zowel Russische als westerse bronnen.

Puur omdat dit simpelweg de verwachtingen waren.

Ik zelf had gedacht dat men na week of 2 weken wel even Oekraïene kon oprollen, maar het pakte anders uit.

Totaal boven alle verwachtingen van de hele wereld kon men enorm veel weerstand bieden.

En het vliegveld was de spil van de eerste week, het was de doorslag gevende slag van de hele oorlog.

In dit geval ja verzet, maar ik dulde op het aansturen van het leger, verplaatsen troepen etc zonder aansturing van het leger is het snel gedaan.
Natuurlijk zal men weerstand bieden maar niet zoals nu.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:53:01 #144
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207411307
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:47 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat van 3 dagen werd aangegeven door heel veel verschillende bronnen zowel Russische als westerse bronnen.

Puur omdat dit simpelweg de verwachtingen waren.

Ik zelf had gedacht dat men na week of 2 weken wel even Oekraïene kon oprollen, maar het pakte anders uit.

Totaal boven alle verwachtingen van de hele wereld kon men enorm veel weerstand bieden.

En het vliegveld was de spil van de eerste week, het was de doorslag gevende slag van de hele oorlog.

In dit geval ja verzet, maar ik dulde op het aansturen van het leger, verplaatsen troepen etc zonder aansturing van het leger is het snel gedaan.
Natuurlijk zal men weerstand bieden maar niet zoals nu.
Hadden wij als het westen dan ook op dezelfde manier ingegrepen als de invasie van Rusland op deze manier gelukt was? Zeg Oekraine was in neem het breed in 5 dagen overrompeld door de russen. Was het westen dan net zo ver gegaan in hun steun aan de Oekraine of verder?

Of hadden ze de Oekraine dan laten gaan?
Lach met een schone bips
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:06:29 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207411668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hadden wij als het westen dan ook op dezelfde manier ingegrepen als de invasie van Rusland op deze manier gelukt was? Zeg Oekraine was in neem het breed in 5 dagen overrompeld door de russen. Was het westen dan net zo ver gegaan in hun steun aan de Oekraine of verder?

Of hadden ze de Oekraine dan laten gaan?
Goeie vraag, als de regering zou zijn gevallen.
Wat het plan was dan zou eventuele samenwerking en levering van materiaal zoals nu het geval is wel heel lastig zijn.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:13:20 #146
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207411848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat het plan was dan zou eventuele samenwerking en levering van materiaal zoals nu het geval is wel heel lastig zijn.
Ik denk dat het westen dan helemaal niks anders had gedaan als politieke statements maken. Oekraine is geen Navo, dus dan was het gewoon een 'occupied' country geworden. En zouden er meer Navo versterkingen die kant opgebracht worden om Navo grenzen te bewaken wat Rusland alleen nog meer een steuntje zou geven. Een directe aanval van Nato op Rusland en vice versa lag nooit in de plannen denk ik. Het is een afwachtend spelletje geweest van beide kanten hoe het zou gaan.
Lach met een schone bips
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:17:20 #147
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207411927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Maar hoe zie jij dit eindigen de komende maanden? Ik kan me niet voorstellen dat dit jarenlang doorgaat. Wat denk jij?
Lach met een schone bips
  dinsdag 3 januari 2023 @ 23:02:18 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207413086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maar hoe zie jij dit eindigen de komende maanden? Ik kan me niet voorstellen dat dit jarenlang doorgaat. Wat denk jij?
Nee, ik vermoed het komende jaar dat wit-rusland meer gaat bemoeien door middel van een inval.

Rusland doet al maanden een poging om Bakhmut in te nemen, ze leden afgelopen week enorme verliezen doordat een van de barakken geraakt werd in de regio waarbij er volgens Russische telling 63 soldaten werden gedood, maar volgens verschillende regionale en russische bronnen meer dan 500 soldaten de dood vonden.
De meeste aanvallen zijn dus behoorlijk gestaakt en dat was een enorme klap.

Rusland voert geen grote aanvallen uit het zijn meer kleine slecht georganiseerde aanvallen.
Ik vind dit bizar want in dit soort manier van oorlogvoeren is omcirkelen de beste tactiek.

Aftasten waar de verdediging zwak is en daar alles tegenaan gooien.
In plaats daarvan vallen ze sterke posities aan wat totaal nutteloos is.

Oekraïne wacht nu af tot Rusland goed kapot is van al deze debiele aanvallen en zal een enorme tegenaanval uitvoeren en als ik een gok moet geven en je pakt de kaart er bij verwacht ik dat deze in de buurt van Orikhiv zal plaatsvinden en daarbij naar zuiden oprukt.

Daarna zal men weer een poging doen om de Krim brug op te blazen en op die manier de hele Krim en Cherson regionen afsnijden van Russische bevoorrading.

Misschien daarna na de tafel begeven en Rusland de kans geven zich volledig terug te laten trekken met achter laten van alle voorraden zodat ze de komende jaren geen nieuwe poging meer kunnen ondernemen.

Maar goed so zou ik het doen en als ik even terug lees naar mijn eigen voorspellingen van de afgelopen 5/6 maand zat ik nog behoorlijk goed.

Andere reden waarom juist daar is omdat die regio in verhouding heel rustig is en men dit dus absoluut niet verwacht.

Over de deelname van wit-rusland is dat behoorlijk kansloos als men dat probeert de bruggen zijn onklaar en er ligt een enorm mijnenveld een echte verassing vanuit daar valt bijna niet meer te doen.

Maar goed dat gok ik.
pi_207413380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Dat zie ik in conflicten als dit minder snel gebeuren.
Oekraïeners en Russen blijven toch min of meer broedervolk.
Beide zijden zullen wel separatisten hebben(PMC?)
Maar situaties als in het midden oosten zie ik daar niet ontstaan.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 23:15:18 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207413397
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja broeder volk dat is totaal niet meer aan de order sinds februari vorig jaar.
pi_207413474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook ja. Leuke broeders wel, die je willen denazificeren, desataniseren, door de kou willen laten sterven.. Neu, die broederband is kapot voor de komende generaties lang
pi_207413629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ze hebben nog altijd dezelfde cultuur en levenswijze.
Er zal wel wat wrijving zijn maar ik zie daar geen guerrillaoorlog ontstaan.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 23:43:04 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207414012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee.
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:19:55 #154
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207414304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee, ik vermoed het komende jaar dat wit-rusland meer gaat bemoeien door middel van een inval.

Rusland doet al maanden een poging om Bakhmut in te nemen, ze leden afgelopen week enorme verliezen doordat een van de barakken geraakt werd in de regio waarbij er volgens Russische telling 63 soldaten werden gedood, maar volgens verschillende regionale en russische bronnen meer dan 500 soldaten de dood vonden.

Rusland voert geen grote aanvallen uit het zijn meer kleine slecht georganiseerde aanvallen.
Ik vind dit bizar want in dit soort manier van oorlogvoeren is omcirkelen de beste tactiek.

Oekraïne wacht nu af tot Rusland goed kapot is van al deze debiele aanvallen en zal een enorme tegenaanval uitvoeren en als ik een gok moet geven en je pakt de kaart er bij verwacht ik dat deze in de buurt van Orikhiv zal plaatsvinden en daarbij naar zuiden oprukt.

Daarna zal men weer een poging doen om de Krim brug op te blazen en op die manier de hele Krim en Cherson regionen afsnijden van Russische bevoorrading.

Misschien daarna na de tafel begeven en Rusland de kans geven zich volledig terug te laten trekken met achter laten van alle voorraden zodat ze de komende jaren geen nieuwe poging meer kunnen ondernemen.

Maar goed so zou ik het doen en als ik even terug lees naar mijn eigen voorspellingen van de afgelopen 5/6 maand zat ik nog behoorlijk goed.

Andere reden waarom juist daar is omdat die regio in verhouding heel rustig is en men dit dus absoluut niet verwacht.

Over de deelname van wit-rusland is dat behoorlijk kansloos als men dat probeert de bruggen zijn onklaar en er ligt een enorm mijnenveld een echte verassing vanuit daar valt bijna niet meer te doen.

Maar goed dat gok ik.
Ik hoop dat jouw gedachten de juiste zijn, dan zal het eerder klaar zijn dan velen van ons dachten. Zou het Kremlin ooit een verlies accepteren zonder zijn "bijzondere" wapens in te zetten?

Bedoel niet kernwapens, maar ze pochten als ruim voor deze oorlog met wat ze ontwikkeld hadden. Zou Poetin dat durven in te zetten?
Lach met een schone bips
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:30:23 #155
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207414361
quote:

[..]
Ik denk dat het broedervolk gevoel wel een poosje weg is helaas.. Dat gaat decennia duren voor ze elkaar het licht in de ogen weer gunnen. En dan maakt de reden van de oorlog niet eens meer uit.
quote:

[..]
Joegoslavië? Rommelt nu weer, en hiervoor wilden de mensen in het voormalige land al weinig van elkaar weten. Broeders? Denk Rus-Oek gaat nog veel dieper zitten.

Bizar hoe we met onze medemens omgaan Candy, triest wel.
Lach met een schone bips
pi_207414467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 00:30 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat het broedervolk gevoel wel een poosje weg is helaas.. Dat gaat decennia duren voor ze elkaar het licht in de ogen weer gunnen. En dan maakt de reden van de oorlog niet eens meer uit.
[..]
Joegoslavië? Rommelt nu weer, en hiervoor wilden de mensen in het voormalige land al weinig van elkaar weten. Broeders? Denk Rus-Oek gaat nog veel dieper zitten.

Bizar hoe we met onze medemens omgaan Candy, triest wel.
Na WO2 zijn wij ook snel weer samen gaan werken met de Duitsers.
Oorlog was voorbij en hoewel er nog voldoende haat en nijd was vanwege de oorlog zijn we gewoon weer handel gaan drijven.
Ook omdat we broedervolk zijn.
Nou heb ik geen glazen bol maar mijn onderbuik vertelt mij dat Oekraïne wat land gaat verliezen aan Rusland.
Het westen zal flink wat geld pompen in het westerse deel van Oekraïne en Rusland zal flink wat geld pompen in de delen die ze van Oekraïne hebben gepakt.
De toekomst zal het leren.
pi_207414985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 00:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik hoop dat jouw gedachten de juiste zijn, dan zal het eerder klaar zijn dan velen van ons dachten.
Onze wapenleveringen doen het langer duren

quote:
Zou het Kremlin ooit een verlies accepteren zonder zijn "bijzondere" wapens in te zetten?

Bedoel niet kernwapens, maar ze pochten als ruim voor deze oorlog met wat ze ontwikkeld hadden. Zou Poetin dat durven in te zetten?
Even belangrijke vraag : zal de VS/NATO een verlies accepteren ?
pi_207414993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 01:08 schreef Candymannetje het volgende:

Het westen zal flink wat geld pompen in het westerse deel van Oekraïne
Plus mogen wij ook alle door de VS geleverde wapens afbetalen *O*
pi_207415003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:02 schreef theguyver het volgende:

Maar goed dat gok ik.
Goh wat een succesverhalen alweer.
Onbegrijpelijk dat de oorlog ginds nog doorgaat :?

En grappig hoe de westerse media rapporteert over de slachtoffers van die barak aanval.
100 doden ? Ik dacht dat de russen sowieso massale verliezen leden in de oorlog ?
Moet idd deugd als je es over zoveel slachotffers kan rapporteren als je zelfs dagelijks een veelvoud hiervan verliest.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 08:58:47 #160
5428 crew  miss_sly
pi_207415338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 07:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En grappig hoe de westerse media rapporteert over de slachtoffers van die barak aanval.
100 doden ? Ik dacht dat de russen sowieso massale verliezen leden in de oorlog ?
Moet idd deugd als je es over zoveel slachotffers kan rapporteren als je zelfs dagelijks een veelvoud hiervan verliest.
https://nos.nl/artikel/24(...)kraiense-raketaanval

De Russen hebben in dit geval echt een enorme fout gemaakt. En dat heeft ze in een klap een hoop manschappen en munitie gekost.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 09:09:53 #161
5428 crew  miss_sly
pi_207415416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oekraïne was meer naar het westen aan het trekken. Precies een van de redenen dat Rusland de oorlog startte. En het paradoxale is dat deze oorlog de verwestering versneld heeft.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-oligarchen-a4153124
pi_207415635
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)kraiense-raketaanval

De Russen hebben in dit geval echt een enorme fout gemaakt. En dat heeft ze in een klap een hoop manschappen en munitie gekost.
Tuurlijk
Maar ik blijf het cynisch vinden dat dit zo victorieus gerapporteerd wordt terwijl oekraine zulke verliezen meer dan dagelijks lijdt.

En er zouden idd raketten op afgevuurd zijn nav onderschepping van gsm-signalen, zelfde als er gebeurd is bij de gevechten in Kherson, op oekrainers dan.
pi_207415649
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Oekraïne was meer naar het westen aan het trekken. Precies een van de redenen dat Rusland de oorlog startte. En het paradoxale is dat deze oorlog de verwestering versneld heeft.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-oligarchen-a4153124
versnelling van verwestering ... mja
Ondertussen worden de globale machtsverhoudingen grondig door elkaar geschud, en wie weet wat er nog zal overblijven van het "machtige westen" als het economisch op de knieën gaat.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 09:45:52 #164
5428 crew  miss_sly
pi_207415759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tuurlijk
Maar ik blijf het cynisch vinden dat dit zo victorieus gerapporteerd wordt terwijl oekraine zulke verliezen meer dan dagelijks lijdt.

En er zouden idd raketten op afgevuurd zijn nav onderschepping van gsm-signalen, zelfde als er gebeurd is bij de gevechten in Kherson, op oekrainers dan.
Beide kanten lijden grote verliezen. Dat is intens triest. Maar de Oekraïeners willen blijven vechten en hun motivatie is groot. De Russen sturen slecht of ongetrainde dienstplichtigen die voor het waanbeeld van hun leider moeten sterven. Dat is een groot verschil.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 09:46:20 #165
5428 crew  miss_sly
pi_207415768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
versnelling van verwestering ... mja
Ondertussen worden de globale machtsverhoudingen grondig door elkaar geschud, en wie weet wat er nog zal overblijven van het "machtige westen" als het economisch op de knieën gaat.
Hoezo gaat het economisch op de knieën?
pi_207415891
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo gaat het economisch op de knieën?
Time will tell ...

Het rimpeleffect van de steen in het water begint nog maar met uitdijen.
Of denk je dat we deze energiecrisis ff oplossen door onze verwarming een graadje lager te zetten ?
pi_207415995
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Beide kanten lijden grote verliezen. Dat is intens triest. Maar de Oekraïeners willen blijven vechten en hun motivatie is groot. De Russen sturen slecht of ongetrainde dienstplichtigen die voor het waanbeeld van hun leider moeten sterven. Dat is een groot verschil.
Dat eerste ben ik met je eens, erg triest al die doden.
Maar ik zie erg veel Russische veteranen die opgeroepen zijn en nu aan het strijden zijn en ze zijn de ongetrainde nu aan het trainen.
De verhalen dat Rusland zijn mensen ongetraind naar Oekraïne stuurt geloof ik niet zo.
Misschien dat ze de gevangenen uit de gevangenis halen en als kanonnenvoer gebruiken maar verder gaan ze best goed met hun militairen om.
Voor zover je goed met je militairen om kan gaan natuurlijk want je stuurt ze een oorlog in.
pi_207416026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Time will tell ...

Of denk je dat we deze energiecrisis ff oplossen door onze verwarming een graadje lager te zetten ?
Geen zorgen, de CBDC komt ons redden.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 10:21:04 #169
5428 crew  miss_sly
pi_207416048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Time will tell ...

Je weet dat de gasprijs inmiddels weer op het niveau van voor de oorlog ligt?

Er moet genoeg veranderen in het westen, wat mij betreft, maar ik geloof er nog niet in dat we economisch op de knieën worden gebracht. De meeste landen kunnen simpelweg niet meer zonder andere landen, lang leve globalisatie, dus zal men moeite blijven doen om te kunnen blijven handelen. Het is niet voor niks dat China ook niet openlijk pro-Russisch te werk gaat. Ook zij kunnen zich dat niet veroorloven.
pi_207416077
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Je weet dat de gasprijs inmiddels weer op het niveau van voor de oorlog ligt?
Maar nog steeds factor 3-4 hoger dan de periode 2018-2021
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207416102
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Er moet genoeg veranderen in het westen, wat mij betreft, maar ik geloof er nog niet in dat we economisch op de knieën worden gebracht. De meeste landen kunnen simpelweg niet meer zonder andere landen, lang leve globalisatie, dus zal men moeite blijven doen om te kunnen blijven handelen. Het is niet voor niks dat China ook niet openlijk pro-Russisch te werk gaat. Ook zij kunnen zich dat niet veroorloven.
Nou als alle industrie hier vertrekt vanwege te hoge gasprijzen... Dan is dat economisch een grote aderlating, zien we wel enigszins terug in de wisselkoers van Europese munten.

Rusland kan beter zonder ons dan andersom, die gas baten kunnen ze ook via China binnenhalen... Neemt niet weg dat die oorlog zo debiel als ik weet niet wat is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207416127
https://www.nytimes.com/2(...)sualties-deaths.html

Absurd gewoon.
In Nederland geven we in het verkeer dus 2 miljoen uit om 1 mensenleven te redden.
Dit zijn gezonde jonge mannen voornamelijk, die zijn gemiddeld "meer waard" omdat ze nog langer te leven hebben dan oudjes, dat voel je wel aan als rechtvaardig als je eerlijk naar jezelf bent... Dus zou nog meer kosten.

Een som die in de geneeskunde wordt gemaakt is 80.000 per QALY, - quality adjusted life years. Die 2 miljoen zou dan 25 jaar goede levensjaren moeten zijn.

Een beetje soldaat van onder de 30 zou er nog wel 40 moeten hebben... Dan praat je echt over 3 miljoen schade in mensenlevens, als je het in geld zou mogen uitdrukken - zonder dat mensen er enorm overheen vallen gelijk. -

3 miljoen * 200.000 levens = 600 miljard.
Dan alle militaire materiële schade nog, de infrastructuur, de geestelijke schade...

Naja goed, misschien moet ik het niet zo benaderen maar het is allemaal echt enorm debiel.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 10:30:18 #173
5428 crew  miss_sly
pi_207416143
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar nog steeds factor 3-4 hoger dan de periode 2018-2021
Omdat Rusland helemaal niet zo'n goede handelspartner is. Daar zou je sowieso geen zaken mee moeten doen.
pi_207416195
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat Rusland helemaal niet zo'n goede handelspartner is. Daar zou je sowieso geen zaken mee moeten doen.
Rusland stelde zelf voor om die gascontracten langer vast te zetten steeds, maar de spot-prijs vond men leuker, dat zijn eigen keuzes verder.

Dat Rusland opeens zijn marktmacht op de gasmarkt ging inzetten tjah, dat kunnen we inderdaad wel zien, maar contractueel gezien allemaal binnen de regels.

Als Rusland geen regels verbreekt of contracten opzegt of wat dan ook vind ik niet dat ze veel te verwijten hebben.

Verder is die oorlog binnen Oekraïne ook maar vaag, er werd binnen Oekraine voor de inval ook gewoon oorlog gevoerd.

Ja die hadden een BUK raket, dus ik geloof opzicht wel dat ze ondersteuning hadden vanuit Rusland.... Met de olympische spelen was het ook raak met dopingsartsen omleggen..

Ik neem het Putin / de politiek daar meer kwalijk dan de gewone Rus, die leeft vooral in matige armoede terwijl het een land is met veel (dure) grondstoffen. De bevolking heeft nog het meeste te lijden.
pi_207416222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:13 schreef Candymannetje het volgende:

De verhalen dat Rusland zijn mensen ongetraind naar Oekraïne stuurt geloof ik niet zo.

En ondertussen van het oekrains front geen nieuws.
Die putten nog steeds uit hun bodemloze voorraad perfect getrainde militairen.
pi_207416223
quote:

[..]
Meen je dit serieus?
Kijk hoeveel sancties Nederland heeft tegen Rusland ingesteld door de jaren heen.
En dan is Rusland geen goede handelspartner?
  Forum Admin woensdag 4 januari 2023 @ 10:40:42 #177
pi_207416224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rusland stelde zelf voor om die gascontracten langer vast te zetten steeds, maar de spot-prijs vond men leuker, dat zijn eigen keuzes verder.

Dat Rusland opeens zijn marktmacht op de gasmarkt ging inzetten tjah, dat kunnen we inderdaad wel zien, maar contractueel gezien allemaal binnen de regels.

Als Rusland geen regels verbreekt of contracten opzegt of wat dan ook vind ik niet dat ze veel te verwijten hebben.
Dat het op papier contractueel klopte maakte het niet in de praktijk juist. Het geeikel met de flow begon al even terug. Onderhoud, kapotte turbines etc.

Dit alles om de markt te verstoren en onrust te stoken. Nu is het masker definitief gevallen. Partijen die met ok deze manier met levensbehoeftes omgaan moet je links laten liggen.
pi_207416233
quote:

[..]
sja dat blijkt het westen nu ook zelf te zijn B-)
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 10:42:54 #179
5428 crew  miss_sly
pi_207416242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sja dat blijkt het westen nu ook zelf te zijn B-)
Want?
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 10:43:38 #180
5428 crew  miss_sly
pi_207416245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Meen je dit serieus?
Kijk hoeveel sancties Nederland heeft tegen Rusland ingesteld door de jaren heen.
Er waren jaren van appeasement en toenadering, zaken doen, etc. Als Rusland dan gaat lopen eikelen en een ander land zomaar binnenvalt, kunnen ze ook sancties verwachten, natuurlijk.
pi_207416254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat het op papier contractueel klopte maakte het niet in de praktijk juist. Het geeikel met de flow begon al even terug. Onderhoud, kapotte turbines etc.
Oh, gewoon het dichtdraaien van de kraan ook hoor, ook zonder expliciete redenen.
En de prijs zal wel te goedkoop geweest zijn / onze afhankelijkheid was erg groot en ze kunnen vragen wat ze willen en wij willen het zelf niet oplossen met ons eigen gas........

Ik kan die extreme prijzen ook wel zien als een soort van oorlog verklaring maar dat begint niet bij factor 3-4 van de prijs, dat zou nog wel binnen de redelijkheid vallen. Dat we dat niet gewend zijn weten we wel.

Eigenlijk hebben we jarenlang spot-goedkoop gas gehad van Rusland en was Rusland op die gasmarkt eigenlijk best wel een goede partner juist. Vooral ook Duitsland wilde heel hard profiteren van die lage kosten.

Amerika vond dat niks die had ook genoeg gas te verkopen tegen veel hogere prijzen. Zonder Russisch gas had de prijs van gas - veel hoger gelegen - simpelweg omdat het alternatief LNG vanuit Amerika nooit zo goedkoop kan zijn.

Dat de prijs vervolgens in een oorlog situatie veel verder escaleert, tjah, ik ben ook tegen oorlog, maar dat is sowieso een debiele exercitie.
  Forum Admin woensdag 4 januari 2023 @ 10:46:55 #182
pi_207416262
quote:

[..]
Meen je dit serieus?
Die hadden wel een grondslag natuurlijk
pi_207416266
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er waren jaren van appeasement en toenadering, zaken doen, etc. Als Rusland dan gaat lopen eikelen en een ander land zomaar binnenvalt, kunnen ze ook sancties verwachten, natuurlijk.
Maar waarom nemen we dan alleen sancties als Rusland slechte dingen doet?
Saoedie mag Jemen bombarderen, China mag oeigoeren in kampen opsluiten, USA mag overal bommen gooien.
Daar stellen we geen sancties tegen in, enkel tegen Rusland.
Snap je mijn punt?
Prima als je Rusland sancties op legt maar doe het dan bij de rest ook.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 10:47:27 #184
364681 over_hedge
pi_207416267
quote:
Misschien dat ze de gevangenen uit de gevangenis halen en als kanonnenvoer gebruiken maar verder gaan ze best goed met hun militairen om.
_O- wat een grapjas ben je zo af en toe toch ook.

Rusland gaat zo goed met hun super goede getrainde militairen om. Dat ze er 600 in 1 gebouw stoppen inclusief ammo. :')

oh en dit soort berichten laat ook wel zien hoe goed het gaat daar
twitter

En als rusland echt alleen goed getrainde soldaten had. En goed met hun soldaten omgegaan waren dan was heel de oorlog klaar geweest in een week of 2. Maar het is zo shitshow dat we bijna een jaar verder zijn en de frontline totaal stilstaat

[ Bericht 20% gewijzigd door over_hedge op 04-01-2023 10:54:36 ]
  Forum Admin woensdag 4 januari 2023 @ 10:47:49 #185
pi_207416270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh, gewoon het dichtdraaien van de kraan ook hoor, ook zonder expliciete redenen.
En de prijs zal wel te goedkoop geweest zijn / onze afhankelijkheid was erg groot en ze kunnen vragen wat ze willen en wij willen het zelf niet oplossen met ons eigen gas........

Ik kan die extreme prijzen ook wel zien als een soort van oorlog verklaring maar dat begint niet bij factor 3-4 van de prijs, dat zou nog wel binnen de redelijkheid vallen. Dat we dat niet gewend zijn weten we wel.

Eigenlijk hebben we jarenlang spot-goedkoop gas gehad van Rusland en was Rusland op die gasmarkt eigenlijk best wel een goede partner juist. Vooral ook Duitsland wilde heel hard profiteren van die lage kosten.

Amerika vond dat niks die had ook genoeg gas te verkopen tegen veel hogere prijzen. Zonder Russisch gas had de prijs van gas - veel hoger gelegen - simpelweg omdat het alternatief LNG vanuit Amerika nooit zo goedkoop kan zijn.
Dat we onszelf onnodig afhankelijk hebben gemaakt van goedkope energie klopt. Vooral dld heeft dat gedaan en merkt daar nu de zure vruchten van. Verklaart hun rare houding ook enigszins.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 10:50:48 #186
5428 crew  miss_sly
pi_207416281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar waarom nemen we dan alleen sancties als Rusland slechte dingen doet?
Saoedie mag Jemen bombarderen, China mag oeigoeren in kampen opsluiten, USA mag overal bommen gooien.
Daar stellen we geen sancties tegen in, enkel tegen Rusland.
Snap je mijn punt?
Prima als je Rusland sancties op legt maar doe het dan bij de rest ook.
Dat het bij andere landen ook zou moeten en niet (voldoende) gebeurt, betekent toch niet dat het bij Rusland dan dus óók maar niet (voldoende) moet gebeuren?

Daar komt bij dat er natuurlijk wel een extra motivatie is, omdat dit zich op ons continent afspeelt en potentie heeft om zich verder over Europa te verspreiden, gezien de woorden en wensen van Poetin en consorten.
pi_207416296
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat het bij andere landen ook zou moeten en niet (voldoende) gebeurt, betekent toch niet dat het bij Rusland dan dus óók maar niet (voldoende) moet gebeuren?

Daar komt bij dat er natuurlijk wel een extra motivatie is, omdat dit zich op ons continent afspeelt en potentie heeft om zich verder over Europa te verspreiden, gezien de woorden en wensen van Poetin en consorten.
Het maakt ons wel een meer onbetrouwbare handelspartner dan Rusland in mijn ogen.
Wat Poetin zegt doet mij niet zo veel, ik vind politici niet zo betrouwbaar.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 10:56:54 #188
5428 crew  miss_sly
pi_207416322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het maakt ons wel een meer onbetrouwbare handelspartner dan Rusland in mijn ogen.
Wat Poetin zegt doet mij niet zo veel, ik vind politici niet zo betrouwbaar.
Poetin is geen politicus. Poetin is een dictatoriale alleenheerser. Betrouwbaar issie zeker niet, maar dat hij niet ophoudt met oorlogvoeren en landje-pik als hij niet militair wordt gestopt, lijkt me vrij duidelijk.

Wij zijn geen onbetrouwbare handelspartner. Rusland is onbetrouwbaar en onderneemt acties die tegen het algemeen (handels)belang ingaan. Dan kun je daarop sancties verwachten. Echt de omgekeerde wereld wat mij betreft om ons als onbetrouwbare handelspartners neer te zetten omdat we reageren met sancties op de gewelddadige acties van Rusland.
pi_207416336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat we onszelf onnodig afhankelijk hebben gemaakt van goedkope energie klopt. Vooral dld heeft dat gedaan en merkt daar nu de zure vruchten van. Verklaart hun rare houding ook enigszins.
Tjah zo werkt industrie? Op zoek naar de goedkoopste productiemethode.
Als je weet dat je zwak staat qua afhankelijkheid van een enkele partij zou je wat garanties moeten inbouwen, dat kost geld.
Als je Rusland niet wilt betalen voor garanties dan is het wel enigszins op jezelf afroepen dat de prijs in de toekomst gaat stijgen, allicht niet zoveel, maar toch, dit was wel heel fragiel.

Duitsland wilt die energie gewoon houden van Rusland, daarom is het oorlog technisch ook interessant om die pijplijn door te knippen voor eenieder die Duitsland wilt meekrijgen in een hardere houding naar Rusland, de economische baten van de vriendschap met Rusland zijn door het vernietigen van NS doorgeknipt.

Maar hier op Fok - maar ook zeker elders - zijn er hordes mensen die denken dat Rusland zijn eigen pijplijn kapot gaat maken, wat een grap.
pi_207416361
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Poetin is geen politicus. Poetin is een dictatoriale alleenheerser. Betrouwbaar issie zeker niet, maar dat hij niet ophoudt met oorlogvoeren en landje-pik als hij niet militair wordt gestopt, lijkt me vrij duidelijk.

Wij zijn geen onbetrouwbare handelspartner. Rusland is onbetrouwbaar en onderneemt acties die tegen het algemeen (handels)belang ingaan. Dan kun je daarop sancties verwachten. Echt de omgekeerde wereld wat mij betreft om ons als onbetrouwbare handelspartners neer te zetten omdat we reageren met sancties op de gewelddadige acties van Rusland.
We zijn inderdaad prima betrouwbaar zolang men geen politieke keuzes maakt waar wij erg op tegen zijn.

Maar we hebben wel een blind oog voor andere problematiek hoor, / wordt gewoon niet door ons nieuws gecovered.
  woensdag 4 januari 2023 @ 13:21:39 #191
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207417957
quote:

[..]

Nou wijs maar aan op de kaart waar de rus zijn succes heeft behaald de afgelopen 6 maand.

Enige succes wat ze hebben is dat ze niet meer grondgebied zijn kwijtgeraakt.

Men heeft een half miljoen extra mensen in de strijd gegooid, en de geruchten gaan dat men al weer de volgende grote aantallen met conscripts er bij gaan halen.

Sinds de eerste lichting zijn ze weer een enorm stuk gebied kwijt.

Dit heeft niks met succes verhaal te maken maar gewoon wat er gaande is.

Plus ik ontken ook absoluut niet dat Oekraïene geen grote aantallen met mannen heeft verloren.

Weet je nog juni toen melden de Oekraïeners zelf dat het heel slecht ging en dat men veel verliezen had.

Je moet de hele situatie van 2 kanten bekijken dat zeg ik ook constant en als je op die manier zou bekijken dan zal je al snel tot dezelfde conclusie komen wat ik nu doe.
  woensdag 4 januari 2023 @ 13:24:46 #192
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207417990
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ipv samenwerken met westen, heeft hij het volk opgejut richting het westen, Rusland deed het sinds 2000 een heel stuk beter dan de periode er voor puur omdat men samenwerkte met het westen.

Samenwerking is gewoon beter dan er tegen aan schoppen.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 13:35:19 #193
364681 over_hedge
pi_207418114
quote:

[..]

:')

Waren geen barak aanvallen maar himars. Het is nieuws omdat er ergens tussen de 300 en 600 russen met 1 aanval dood zijn. Het is dan ook wel te debiel voor woorden dat je 600 soldaten in 1 gebouw + ammo plaatst in een gebied wat in het bereik van de tegenstander Artillery ligt.

En nee is niet onbegrijpelijk dat het door gaat. Ook niemand die zegt dat het bijna over zou zijn. Dus weet niet waar je dit nou weer vandaan haalt. Er wordt al een tijdje geroepen dat je in de winter niet veel hoeft te verwachten. En dat is tot nu toe ook gewoon zo
pi_207420129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ipv samenwerken met westen, heeft hij het volk opgejut richting het westen, Rusland deed het sinds 2000 een heel stuk beter dan de periode er voor puur omdat men samenwerkte met het westen.

Samenwerking is gewoon beter dan er tegen aan schoppen.
Ja spijtig dat de VS ons ook decennia lang opgejut heeft tegen Rusland.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 17:06:24 #195
5428 crew  miss_sly
pi_207420149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kun je eens uitleggen hoe de VS dat dan hebben gedaan?
pi_207420164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:')

Waren geen barak aanvallen maar himars. Het is nieuws omdat er ergens tussen de 300 en 600 russen met 1 aanval dood zijn. Het is dan ook wel te debiel voor woorden dat je 600 soldaten in 1 gebouw + ammo plaatst in een gebied wat in het bereik van de tegenstander Artillery ligt.

En nee is niet onbegrijpelijk dat het door gaat. Ook niemand die zegt dat het bijna over zou zijn. Dus weet niet waar je dit nou weer vandaan haalt. Er wordt al een tijdje geroepen dat je in de winter niet veel hoeft te verwachten. En dat is tot nu toe ook gewoon zo
Ah de himars...ja
6 stuks afgevuurd aan 5.100.000 $ per stuk = 30.600.000$ om een 100-tal soldaten te doden.
Het amerikaans militair industrieel complex smult ervan en kan weer champagne knallen.
pi_207420180
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nutteloze NATO
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 17:12:50 #198
364681 over_hedge
pi_207420208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ah de himars...ja
6 stuks afgevuurd aan 5.100.000 $ per stuk = 30.600.000$ om een 100-tal soldaten te doden.
Het amerikaans militair industrieel complex smult ervan en kan weer champagne knallen.
5 miljoen per stuk? Wat? :') Hoe kom je hier nou weer bij. De launcher zelf kost 5 miljoen. Niet de rakketen. En hoeveel ze wel kosten ligt aan welke type ze gebruiken. Maar het is hoe dan ook niet eens dichtbij de 5 000 000 per raket

En ja 500 soldaten + ammo is die moeite meer dan waard.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 17:13:50 #199
5428 crew  miss_sly
pi_207420217
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nutteloze NATO
O, als dat het argument is, houdt het wel een beetje op.
Jij beschuldigt ze expliciet van opjutten tegen Rusland en komt dan niet verder dan "nutteloze NATO". Dat is geen antwoord.
pi_207420237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
5 miljoen per stuk? Wat? :') Hoe kom je hier nou weer bij.

En ja 500 soldaten + ammo is die moeite meer dan waard.
Ik vond ze niet in de AH en heb dus maar gegoogled
https://www.google.com/se(...)nt=mobile-gws-wiz-hp
pi_207420244
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, als dat het argument is, houdt het wel een beetje op.
Jij beschuldigt ze expliciet van opjutten tegen Rusland en komt dan niet verder dan "nutteloze NATO". Dat is geen antwoord.
Prima
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 17:18:32 #202
364681 over_hedge
pi_207420246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik vond ze niet in de AH en heb dus maar gegoogled
https://www.google.com/se(...)nt=mobile-gws-wiz-hp
Misschien je google resultaten de volgende keer iets beter lezen dan. Als je conclusie was dat 1 raket 5 miljoen kost :*
pi_207420279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Misschien je google resultaten de volgende keer iets beter lezen dan. Als je conclusie was dat 1 raket 5 miljoen kost :*
quote:
De kosten van een enkele HIMARS-draagraket bedragen $ 5,1 miljoen.
pi_207420282
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wel eens van de ‘Wolfowitz doctrine’ gehoord? Daarin staat letterlijk dat de wederopstanding van Rusland als wereldspeler ten koste van alles moest worden voorkomen, omdat de Russen de grootste struikelblok konden worden in Amerika’s doelstelling om de enige supermacht te blijven, waar alle andere landen voor zouden moeten buigen. Om die reden moest de traditionele Russische invloed uit het voormalige Oostblok, en dus ook uit Oekraïne, worden verbannen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_207420296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:22 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Wel eens van de ‘Wolfowitz doctrine’ gehoord? Daarin staat letterlijk dat de wederopstanding van Rusland als wereldspeler ten koste van alles moest worden voorkomen, omdat de Russen de grootste struikelblok konden worden in Amerika’s doelstelling om de enige supermacht te blijven, waar alle andere landen voor zouden moeten buigen. Om die reden moest de traditionele Russische invloed uit het voormalige Oostblok, en dus ook uit Oekraïne, worden verbannen.
Zinlois joh...ze willen of kunnen het niet vatten
pi_207420304
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 13:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland is altijd bereid geweest tot samenwerking, ze hebben nota bene in 2001 nog een verzoek tot toetreding tot de NAVO gedaan.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 17:25:15 #207
364681 over_hedge
pi_207420305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Plaats dan minimaal de website waar je deze geweldige info vandaan haalt.
Maar als je zoekopdracht himars kostprijs was. Zoals de link die je net stuurde. Snap ik best dat je de kosten van de launcher en de raket door elkaar haalt.

100k per raket. 5 miljoen voor het hele systeem. Dus je was weer eens een hoop onzin aan het vertellen ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door over_hedge op 04-01-2023 17:37:55 ]
pi_207420438
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:22 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
En zo werken wij mee aan de poging tot instandhouding van de VS hegemonie door opoffering van oekrains land en volk...
Moet ik nu juichen of wenen?
pi_207420462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:25 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Rusland is altijd bereid geweest tot samenwerking, ze hebben nota bene in 2001 nog een verzoek tot toetreding tot de NAVO gedaan.
Precies, hoe meer vrienden je hebt hoe minder kans op problemen.
Maar de USA wilt Rusland niet als vriend.
pi_207420475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Plaats dan minimaal de website waar je deze geweldige info vandaan haalt.
Maar als je zoekopdracht himars kostprijs was. Zoals de link die je net stuurde. Snap ik best dat je de kosten van de launcher en de raket door elkaar haalt.

[ afbeelding ]
100k per raket. 5 miljoen voor het hele systeem. Dus je was weer eens een hoop onzin aan het vertellen ^O^

Och gottekes proficiat kiddo.
Iemand die zogezrgde zelfmoord van 1 russische soldaat aanhaalt als representatief voor het geheel, neem ik niet meer serieus.
En is trouwens deadporn voor ander forum.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 17:43:27 #211
364681 over_hedge
pi_207420501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Och gottekes proficiat kiddo.
Iemand die zogezrgde zelfmoord van 1 russische soldaat aanhaalt als representatief voor het geheel, neem ik niet meer serieus.
En is trouwens deadporn voor ander forum.
Moeilijk he zeggen; Ah shit je hebt gelijk. Ik heb idd een leesfoutje gemaakt en haalde het hele systeem en 1 raket prijs door elkaar.

Kan gebeuren. Maar om nu weer allemaal dingen die niks bij die discussie hoort er bij gaan te halen om maar te ontkennen dat je ongelijk hebt is wel een beetje kansloos
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:45:03 #212
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207420522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Oh?
Ik weet dat we op Dumpert only Russia videos hadden maar dat was het dan ook wel.
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:49:14 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207420579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies, hoe meer vrienden je hebt hoe minder kans op problemen.
Maar de USA wilt Rusland niet als vriend.
Niet?
Ligt een beetje aan de president, Trump bijvoorbeeld wou maar al te graag de relatie aansterken, was groot deel van zijn president campagne.
En andersom ook.
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:52:50 #214
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207420614
quote:

[..]
Dat eerste ben ik met je eens, erg triest al die doden.
Maar ik zie erg veel Russische veteranen die opgeroepen zijn en nu aan het strijden zijn en ze zijn de ongetrainde nu aan het trainen.
Voor zover je goed met je militairen om kan gaan natuurlijk want je stuurt ze een oorlog in.
Beetje 50/50 ligt aan waar ze getraind worden, zoals ik al eerder heb aangegeven de Russische legerleiding is zo corrupt als de tyfus, dus als Russische conscripts moet je hopen dat je legerleiding niet zo corrupt is.

Oh en klopt dat de opgeroepen Wagner ex gevangenen als kanon voer worden gebruikt.
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:55:06 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207420636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En zo werken wij mee aan de poging tot instandhouding van de VS hegemonie door opoffering van oekrains land en volk...
Moet ik nu juichen of wenen?
Nochmals de oekraieners willen niet onder Russische bewind vallen daarom vecht men.
Als dat niet het geval was geweest was regering zelensky allang gevallen.
pi_207420659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet?
Ligt een beetje aan de president, Trump bijvoorbeeld wou maar al te graag de relatie aansterken, was groot deel van zijn president campagne.
En andersom ook.
Klopt helemaal, Trump wilde geen oorlog.
Die wilde zaken doen en Putin wilde dat ook.
Maar Trump is weg en de oorlog begint weer.
pi_207420701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
4 jaar lang kakken op Trump maar geen probleem dat we na 2 jaar Biden op de rand van wereldoorlog staan.
pi_207420750
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
4 jaar lang kakken op Trump maar geen probleem dat we na 2 jaar Biden op de rand van wereldoorlog staan.
Je kan het nog zo goed doen als president maar als je de bilderberg media tegen je hebt ben je kansloos.
pi_207420779
quote:

[..]
Afghanistan verneukt ook, Opa Biden is lekker aan het slopen gegaan.
pi_207420882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Afghanistan verneukt ook, Opa Biden is lekker aan het slopen gegaan.
Afghanistan ging duidelijk niet goed nee maar wat heeft hij verder zoal gesloopt dan?
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 18:42:59 #221
5428 crew  miss_sly
pi_207421240
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De oorlog is weer begonnen omdat Poetin Oekraïne binnenviel.
pi_207421281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Afghanistan ging duidelijk niet goed nee maar wat heeft hij verder zoal gesloopt dan?
Afghanistan ging wel goed, Trump had een akkoord over terugtrekking met de Taliban gesloten. Grappig wel hoe dat soort feiten ineens niet meer lijken te bestaan

https://en.wikipedia.org/wiki/US%E2%80%93Taliban_deal

Verder kreeg ook onder Trump Oekraine militaire hulp uit de VS, dit was namelijk door het Republikeinse Congress besloten en door Trump uitgevoerd totdat hij probeerde om Zelensky voor eigen gewin te chanteren.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2023 18:47:49 ]
pi_207421293
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De oorlog is weer begonnen omdat Poetin Oekraïne binnenviel.
Denk je nou echt dat hij dat zo maar doet?
Dat er geen geopolitieke belangen van meerdere grootmachten meespelen?
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 18:49:41 #224
5428 crew  miss_sly
pi_207421309
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik dacht dat het alleen was vanwege de nazi's, maar daar vergis ik me dan in, kennelijk :')

Kan me niets schelen wat hij in zijn hoofd had en voor excuses heeft bedacht, hij had niet het recht een soevereine staat binnen te vallen. End of story. En van die mening krijg je me niet af dus ik ga niet weer met jou of iemand de non-discussie aan over de navo en de eu en arme Poetin die geen uitweg meer zag.
pi_207421346
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik dacht dat het alleen was vanwege de nazi's, maar daar vergis ik me dan in, kennelijk :')

Kan me niets schelen wat hij in zijn hoofd had en voor excuses heeft bedacht, hij had niet het recht een soevereine staat binnen te vallen. End of story. En van die mening krijg je me niet af dus ik ga niet weer met jou of iemand de non-discussie aan over de navo en de eu en arme Poetin die geen uitweg meer zag.
Ja dat is een behoorlijke vergissing.
Ik snap niet dat je Putins woorden zo geloofwaardig vind.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 18:53:22 #226
5428 crew  miss_sly
pi_207421369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dat is een behoorlijke vergissing.
Ik snap niet dat je Putins woorden zo geloofwaardig vind.
Dat zal het zijn, dat ik Poetins woorden geloofwaardig vind, en jij niet.
  woensdag 4 januari 2023 @ 19:36:23 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207421808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:25 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Nou het was niet schriftelijk maar ze hebben het wel over gehad, maar om toe te treden bij de Navo zijn er veel regels aan verbonden, en bepaalde regels waren een hekel punt van Rusland zelf.

Turkije bijvoorbeeld is al decennia lid van de Navo en heeft het momenteel niet zo nauw meer met die regels, vaak ook onderwerp van debat bij de Navo.
pi_207421842
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Afghanistan ging wel goed, Trump had een akkoord over terugtrekking met de Taliban gesloten. Grappig wel hoe dat soort feiten ineens niet meer lijken te bestaan

Verder kreeg ook onder Trump Oekraine militaire hulp uit de VS, dit was namelijk door het Republikeinse Congress besloten en door Trump uitgevoerd totdat hij probeerde om Zelensky voor eigen gewin te chanteren.
Ook weer zoiets, dat Trump informatie wilde over Biden van Zelensky komt breeduit in de media.
Maar wat vader en zoon Biden in Oekraïne hebben uitgevreten hoor je bijna niks over.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 20:27:23 #229
364681 over_hedge
pi_207422401
quote:

[..]
Ja want dat is de schuld van Biden natuurlijk :')
pi_207422442
Vraagje. In hoeverre mag je Rusland steunen op fok?
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:38:53 #231
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207422549
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
Vraagje. In hoeverre mag je Rusland steunen op fok?
Jij mag je mening geven of het nou om Rusland of de Oekraine gaat. Dat is helemaal aan jou, blijf alleen wel respectvol naar anderen toe. Geen ranzige oorlogsplaatjes. Dit is trouwens voor beide meningen van toepassing hoor, niet alleen voor iemand die Rusland steunt.

Nou het netjes, dan kan iedereen zijn of haar mening verkondigen. ^O^
Lach met een schone bips
pi_207422669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja want dat is de schuld van Biden natuurlijk :')
Ik denk dat deze oorlog de resultaat is van de ultieme ideologische strijd die gevoerd wordt. Waar het 50 jaar geleden ging om de economische systemen gaat het nu meer over de culturele waarden. Het westen is best wel known voor het willen pushen van hun ideologie als de enige echte goede ideologie. Er heerst een soort grootheidswaanzin in westelijke landen.

Nou wil ik niet zeggen dat Biden de schuld moet krijgen, maar het is wel zo dat Biden gezien kan worden als de persoon die deze westerse ideologie representeert.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 20:51:54 #233
364681 over_hedge
pi_207422842
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:44 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Ik denk dat deze oorlog de resultaat is van de ultieme ideologische strijd die gevoerd wordt. Waar het 50 jaar geleden ging om de economische systemen gaat het nu meer over de culturele waarden. Het westen is best wel known voor het willen pushen van hun ideologie als de enige echte goede ideologie. Er heerst een soort grootheidswaanzin in westelijke landen.

Nou wil ik niet zeggen dat Biden de schuld moet krijgen, maar het is wel zo dat Biden gezien kan worden als de persoon die deze westerse ideologie representeert.
"Het westen is best wel known voor het willen pushen van hun ideologie"
Maar al is dat al zo. Dan nog is Rusland toch echt de enige schuldige van deze oorlog. En is ook heel makkelijk op te lossen. Rot op uit Oekraïne en het is over.

Helpt ook niet dat Rusland zelf om de maand zo ongeveer blijft aanpassen wat nou precies de reden is waarom ze binnen vallen.
pi_207422879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Coronabeleid was heel drastisch.

En dat land loopt 20 jaar achter qua armoede.
pi_207423859
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik doel meer op de wijze van vertrek. Kreeg Biden toen ook vanuit z’n eigen partij wel gezeur over:
https://www.volkskrant.nl(...)aftocht-vs~b879e2fc/
pi_207423894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Coronabeleid was heel drastisch.

En dat land loopt 20 jaar achter qua armoede.
Dat is toch geen onderbouwing voor je bewering dat Biden alles sloopt?
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:34:30 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207424757
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet zomaar.
Omdat Oekraïene niet meer in zee wou met Rusland.
Maar meer neigde naar Europa.

En klein clubje geëmigreerde Russen ging daar niet mee akkoord begonnen een opstand in hun regio en Rusland vond dat ze dat kleine clubje moesten ondersteunen en aangezien het land alsnog niet zwichtte en verzet bood besloot hij dan maar het hele land binnen te vallen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:45:50 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207425022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
"Het westen is best wel known voor het willen pushen van hun ideologie"
Maar al is dat al zo. Dan nog is Rusland toch echt de enige schuldige van deze oorlog. En is ook heel makkelijk op te lossen. Rot op uit Oekraïne en het is over.

Helpt ook niet dat Rusland zelf om de maand zo ongeveer blijft aanpassen wat nou precies de reden is waarom ze binnen vallen.
Oekraïne gingen van.
Broeders, naar Nazi's naar satanisten..

Wat volgt?
Bedoel wie kan Rusland nog serieus nemen hoe kwaad ze Oekraïene proberen af te schilderen.
pi_207425114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet zomaar.
Omdat Oekraïene niet meer in zee wou met Rusland.
Maar meer neigde naar Europa.

En klein clubje geëmigreerde Russen ging daar niet mee akkoord begonnen een opstand in hun regio en Rusland vond dat ze dat kleine clubje moesten ondersteunen en aangezien het land alsnog niet zwichtte en verzet bood besloot hij dan maar het hele land binnen te vallen.
En dan met name op militair gebied.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 23:04:11 #240
364681 over_hedge
pi_207425285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En dan met name op militair gebied.
En wat dan nog? Is dat een reden om een land binnen te vallen met tot nu toe zo rond de 400 000 doden als gevolg? Omdat ze dichter bij europa kwamen op militair gebied? En dan neem je het land in. Heb je opeens een extra lange grens met Nato :') Nog los van dat finland nu ook bij nato wilt en je grens nog ff paar k langer wordt. Geweldig plan
pi_207425311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:52 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is toch geen onderbouwing voor je bewering dat Biden alles sloopt?
Corona beleid had toch wel impact op vrij veel, en Afghanistan en Rusland zijn niet prettig.
pi_207425347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Corona beleid had toch wel impact op vrij veel, en Afghanistan en Rusland zijn niet prettig.
Je roept maar wat dus. Duidelijk.
pi_207425354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En wat dan nog? Is dat een reden om een land binnen te vallen met tot nu toe zo rond de 400 000 doden als gevolg? Omdat ze dichter bij europa kwamen op militair gebied? En dan neem je het land in. Heb je opeens een extra lange grens met Nato :') Nog los van dat finland nu ook bij nato wilt en je grens nog ff paar k langer wordt. Geweldig plan
Voor Rusland schijnbaar wel.
Zover als ik begrepen heb is Oekraïne strategisch best belangrijk.
Nadat Oekraïne het associatieverdrag sloot met de EU annexeerde Rusland de Krim, waarschijnlijk vanwege de zwarte Zeevloot.
Daarop besloot de Oekraïense regering om er een prioriteit van te maken om bij de NAVO aan te sluiten waarop Rusland Oekraïne is binnen gevallen.
pi_207425384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je roept maar wat dus. Duidelijk.
Nee, Covid beleid heeft impact op vrij veel is gewoon een feitelijke constatering.
En wat we nu zien met Afghanistan en Rusland is maar de vraag of dat met een persoon dat fitter was geweest / niet Biden, wel zou hebben plaatsgevonden.

Met je roept maar wat. :')
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 23:14:00 #245
364681 over_hedge
pi_207425395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Voor Rusland schijnbaar wel.
Zover als ik begrepen heb is Oekraïne strategisch best belangrijk.
Nadat Oekraïne het associatieverdrag sloot met de EU annexeerde Rusland de Krim, waarschijnlijk vanwege de zwarte Zeevloot.
Daarop besloot de Oekraïense regering om er een prioriteit van te maken om bij de NAVO aan te sluiten waarop Rusland Oekraïne is binnen gevallen.
Ja dat Rusland van wel vind dat weten we. Gaat gelukkig alleen niet zo goed voor ze tot nu toe. Helaas alleen dat het zoveel mensen levens kost. En voor wat. Om dat een dictatortje vind dat Oekraïne niet bij Eu en/of nato mag horen.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 23:15:19 #246
364681 over_hedge
pi_207425417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, Covid beleid heeft impact op vrij veel is gewoon een feitelijke constatering.
En wat we nu zien met Afghanistan en Rusland is maar de vraag of dat met een persoon dat fitter was geweest / niet Biden, wel zou hebben plaatsgevonden.

Maar het weg gaan uit Afghanistan heeft trump juist in gang gezet?
pi_207425429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat Rusland van wel vind dat weten we. Gaat gelukkig alleen niet zo goed voor ze tot nu toe. Helaas alleen dat het zoveel mensen levens kost. En voor wat. Om dat een dictatortje vind dat Oekraïne niet bij Eu en/of nato mag horen.
Ik probeer alleen aan te geven waarom Rusland is binnen gevallen.
Een soort van analyse, ik praat niks goed.
pi_207425433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar het weg gaan uit Afghanistan heeft trump juist in gang gezet?
Dat zal Trump vast hebben gedaan, maar zo slordig en abrupt vertrekken en miljarden aan militaire goodies achterlaten? Hack no.
pi_207425436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vroeg wat ie gesloopt heeft aangezien je hem sloper noemt. Nog steeds geen concreet antwoord gehad maar ik geloof t wel verder. Laten we maar weer ontopic gaan
pi_207425444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vroeg wat ie gesloopt heeft aangezien je hem sloper noemt. Nog steeds geen concreet antwoord maar ik geloof t wel verder. Laten we maar weer ontopic gaan
Kerel. Wat is er niet concreet aan, ik kan toch geen opsomming geven wat corona beleid allemaal raakt in de samenleving? Die lijst is eindeloos, iedereen is geraakt.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2023 @ 23:19:24 #251
364681 over_hedge
pi_207425480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zal Trump vast hebben gedaan, maar zo slordig en abrupt vertrekken en miljarden aan militaire goodies achterlaten? Hack no.
Dat was idd 1 grote shit show. Maar om daar biden allemaal de schuld van te geven is wel raar.
ben verre van biden fan. Want vind niet dat iemand die elk moment dood kan neervallen en na 3 zinnen al niet meer weet waar hij het over had de macht moet hebben van het sterkste leger van de wereld.

Maar om nou alles op hem te gooien is ook niet helemaal eerlijk.
pi_207425504
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat was idd 1 grote shit show. Maar om daar biden allemaal de schuld van te geven is wel raar.
ben verre van biden fan. Want vind niet dat iemand die elk moment dood kan neervallen en na 3 zinnen al niet meer weet waar hij het over had de macht moet hebben van het sterkste leger van de wereld.

Maar om nou alles op hem te gooien is ook niet helemaal eerlijk.
Tjah tot bepaalde hoogte kan ik het daar mee eens zijn maar Biden is supreme commander van het leger, hier is dom debiel abrupt keihard aan een bepaalt touwtje getrokken. Klopt geen reet van die shit-show.

Kan me niet voorstellen dat professionele mensen in het leger dit zouden veroorzaken zonder een of ander raar dictaat van een of andere noob.

Political fuck up dus, niet een militaire. Als je enige doel opeens is het land verlaten en er heerst ook nog chaos op hetzelfde moment dan gaat het helemaal fout.

Als Trump deze fout had gemaakt had die levenslang gekregen overigens _O-
Biden heeft nergens last van, geen enkele weerstand vanuit de media.
pi_207425536
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah tot bepaalde hoogte kan ik het daar mee eens zijn maar Biden is supreme commander van het leger, hier is dom debiel abrupt keihard aan een bepaalt touwtje getrokken. Klopt geen reet van die shit-show.

Kan me niet voorstellen dat professionele mensen in het leger dit zouden veroorzaken zonder een of ander raar dictaat van een of andere noob.

Political fuck up dus, niet een militaire. Als je enige doel opeens is het land verlaten en er heerst ook nog chaos op hetzelfde moment dan gaat het helemaal fout.

Die heeft de media en de social media achter zich staan.
  donderdag 5 januari 2023 @ 00:38:28 #254
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207426002
quote:

[..]

Trump heeft paar honderd rechtzaken tegen zich gehad, en heeft in totaal nog geen minuut in de cel gezeten dus dat is onzin.

Maar goed VS is ander topic.
pi_207426232
quote:

[..]
Kerel. Wat is er niet concreet aan, ik kan toch geen opsomming geven wat corona beleid allemaal raakt in de samenleving? Die lijst is eindeloos, iedereen is geraakt.
Wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Wil je nu echt beweren dat Rusland Oekraine is binnengevallen vanwege covid beleid?
pi_207426237
quote:

[..]

Trump heeft een akkoord met de Taliban gesloten: https://en.wikipedia.org/wiki/US%E2%80%93Taliban_deal

Volgens dat akkoord had de VS al veel eerder Afghanistan moeten verlaten.
  donderdag 5 januari 2023 @ 06:18:45 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207426498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 02:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Trump heeft een akkoord met de Taliban gesloten: https://en.wikipedia.org/wiki/US%E2%80%93Taliban_deal

Volgens dat akkoord had de VS al veel eerder Afghanistan moeten verlaten.
Bij akkoordje ook even een compleet leger in vrijheid gesteld.
Maar dat zijn maar kleine details.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:47:20 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207429320
quote:

[..]
Meen je dit serieus?
Dat begon al ruim voor de recente invasie, met het gekloot rond die nieuwe pijpleiding. Dat hele onbetrouwbare gedrag deed de gasprijzen ook al veel stijgen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:00:00 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207429455
quote:

[..]
Ze zijn juist langer gebleven en hebben meer gedaan dan volgens het plan van Trump eigenlijk de bedoeling was. Moeilijk voor te stellen dat het dan met Trump als president beter was gegaan...
Onikaan ni ov dovah
pi_207429486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ze zijn juist langer gebleven en hebben meer gedaan dan volgens het plan van Trump eigenlijk de bedoeling was. Moeilijk voor te stellen dat het dan met Trump als president beter was gegaan...
De grootste fuck up in recente militaire geschiedenis van de VS, en jij kunt je moeilijk voorstellen dat het beter had gegaan?

De optie "het had slechter gegaan" is praktisch niet mogelijk. Natuurlijk was het bij iedere nitwit wél beter gegaan.
pi_207429746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat begon al ruim voor de recente invasie, met het gekloot rond die nieuwe pijpleiding. Dat hele onbetrouwbare gedrag deed de gasprijzen ook al veel stijgen.
Denk je niet dat het door de inflatie en dreigende oorlog kwam dat de prijzen stijgen.
Iedereen wilde ineens z'n gas voorraden aanvullen, ja dan stijgen de prijzen hè en de speculanten hebben er ook aardig aan verdiend.
  donderdag 5 januari 2023 @ 18:19:07 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207433051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk je niet dat het door de inflatie en dreigende oorlog kwam dat de prijzen stijgen.
Iedereen wilde ineens z'n gas voorraden aanvullen, ja dan stijgen de prijzen hè en de speculanten hebben er ook aardig aan verdiend.
Heeft er wel mee te maken maar niet de enige reden van de inflatie.

Deze was vorig jaar al bekend.

Btw een cease fire bespreek je met een vijand je kondigt dit niet af mr Poetin.
https://apnews.com/articl(...)b047d2a322005c861fd0

Zal me weinig verbazen als er weer een himars raket in een barak beland.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 05-01-2023 18:32:54 ]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 01:40:52 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207438693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
De grootste fuck up in recente militaire geschiedenis van de VS, en jij kunt je moeilijk voorstellen dat het beter had gegaan?

De optie "het had slechter gegaan" is praktisch niet mogelijk. Natuurlijk was het bij iedere nitwit wél beter gegaan.
Dus met meer haast en minder werk was het beter gegaan?
Onikaan ni ov dovah
pi_207439861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 01:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dus met meer haast en minder werk was het beter gegaan?
Dat is de conclusie die jij trekt uit dit verhaal ja? Okay. :')
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:57:16 #265
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207440794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is de conclusie die jij trekt uit dit verhaal ja? Okay. :')
Dat is wat het is ja. Volgens de oorspronkelijke afspraak zouden ze nog eerder weg zijn gegaan.
Onikaan ni ov dovah
  FOK!fotograaf vrijdag 6 januari 2023 @ 11:06:37 #266
364681 over_hedge
pi_207440881
De grootste fuck up was dat ze jaren het leger van Afghanistan getraind hebben. En het 0 geholpen heeft. Want die gaven al op voor het begon :')

Van de rest is het allemaal wel beetje offtopic he.
pi_207440925
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:06 schreef over_hedge het volgende:
De grootste fuck up was dat ze jaren het leger van Afghanistan getraind hebben. En het 0 geholpen heeft. Want die gaven al op voor het begon :')

Van de rest is het allemaal wel beetje offtopic he.
Het lijkt me voor de Afghaanse militairen ook niet makkelijk als bij wijze van spreken je buurman je vijand is en je gezin en familie met de dood bedreigd.
Zelf zou ik dan ook kiezen voor m'n familie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 06-01-2023 11:17:09 ]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:20:15 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207442109
Rusland verkondigd een staakt het vuren af, en schend zijn eigen staakt het vuren door raketten te schieten op Cherson.
Wie zag dat aankomen.
pi_207442950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:20 schreef theguyver het volgende:
Rusland verkondigd een staakt het vuren af, en schend zijn eigen staakt het vuren door raketten te schieten op Cherson.
Wie zag dat aankomen.
Maar Oekraïne is daar toch niet mee akkoord gegaan?
pi_207442978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat is wat het is ja. Volgens de oorspronkelijke afspraak zouden ze nog eerder weg zijn gegaan.
Juist, volgens oorspronkelijke afspraak, staat er ook in die afspraak dat het chaotisch moet verlopen en er miljarden aan militaire apparatuur moet worden achtergelaten?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:23:22 #271
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207443030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar Oekraïne is daar toch niet mee akkoord gegaan?
Dus je verkondigd dat je niet gaat schieten, vandaag nog in speciale mededeling op de buis.
Dat om 12 uur men stopt met schieten.
En om 12:15 schiet je 2 raketten af op Oekraïene.

Doet me beetje denken aan de zelfde aankondiging 3 dagen voor de inval dat men absoluut niet de Oekraïne zou binnen vallen.
pi_207443106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus je verkondigd dat je niet gaat schieten, vandaag nog in speciale mededeling op de buis.
Dat om 12 uur men stopt met schieten.
En om 12:15 schiet je 2 raketten af op Oekraïene.

Doet me beetje denken aan de zelfde aankondiging 3 dagen voor de inval dat men absoluut niet de Oekraïne zou binnen vallen.
Ja als je wilt stoppen met schieten en je tegenstander zegt dat hij niet gaat stoppen en doet dat ook niet dan is het toch niet zo raar dat je dan zelf ook weer gaat schieten?
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 14:31:35 #273
5428 crew  miss_sly
pi_207443156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja als je wilt stoppen met schieten en je tegenstander zegt dat hij niet gaat stoppen en doet dat ook niet dan is het toch niet zo raar dat je dan zelf ook weer gaat schieten?
Het is nogal cynisch om op kerstavond Cherson te bestoken met raketten, op Nieuwjaarsdag heel Oekraïne te trakteren op een berg raketten, en dan op de dag die jij belangrijk vindt ineens te verwachten dat een ander ingaat op je verzoek tot een staakt-het-vuren.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:38:30 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207443250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het was een eenzijdige staakt het vuren.

On Thursday, Russian President Vladimir Putin ordered Defense Minister Sergey Shoygu to introduce a cease-fire regime along the entire line of contact with Ukraine from 12 noon local time (0900GMT) on Friday till midnight (2100GMT) on Saturday
pi_207443549
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is nogal cynisch om op kerstavond Cherson te bestoken met raketten, op Nieuwjaarsdag heel Oekraïne te trakteren op een berg raketten, en dan op de dag die jij belangrijk vindt ineens te verwachten dat een ander ingaat op je verzoek tot een staakt-het-vuren.
Heeft Oekraïne een staakt het vuren aangevraagd op de dag die zij belangrijk vonden?
pi_207443567
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het was een eenzijdige staakt het vuren.

On Thursday, Russian President Vladimir Putin ordered Defense Minister Sergey Shoygu to introduce a cease-fire regime along the entire line of contact with Ukraine from 12 noon local time (0900GMT) on Friday till midnight (2100GMT) on Saturday
Al blijk van goede wil, best netjes toch?
Als Oekraïne zo'n voorstel zou doen zou ik het ook netjes vinden.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 15:11:02 #277
5428 crew  miss_sly
pi_207443599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heeft Oekraïne een staakt het vuren aangevraagd op de dag die zij belangrijk vonden?
Zij waren door schade en schande al wijs geworden met alle humanitaire corridors die geopend zouden worden en waar ieder staakt-het-vuren wrd geschonden door de Russen. Dus nee, die moeite hebben ze zich bespaard.
pi_207443613
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zij waren door schade en schande al wijs geworden met alle humanitaire corridors die geopend zouden worden en waar ieder staakt-het-vuren wrd geschonden door de Russen. Dus nee, die moeite hebben ze zich bespaard.
Dus daarom is Rusland doorgegaan met schieten.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 15:14:21 #279
5428 crew  miss_sly
pi_207443635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus daarom is Rusland doorgegaan met schieten.
Rusland kan zonder enig probleem zorgen dat er een kerst zonder beschietingen is: ze kunnen stoppen en teruggaan naar Rusland en de oorlog beeindigen. Ze gaan door met schieten, omdat Poetin niet tegen zijn verlies kan en tot het einde door wil vechten. Niet omdat Oekraïne niet om een staakt-het-vuren heeft gevraagd. Dat is echt een niet-passende en -kloppende conclusie.
pi_207443651
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rusland kan zonder enig probleem zorgen dat er een kerst zonder beschietingen is: ze kunnen stoppen en teruggaan naar Rusland en de oorlog beeindigen. Ze gaan door met schieten, omdat Poetin niet tegen zijn verlies kan en tot het einde door wil vechten. Niet omdat Oekraïne niet om een staakt-het-vuren heeft gevraagd. Dat is echt een niet-passende en -kloppende conclusie.
Ja maar ik denk niet dat Rusland de oorlog wilt verliezen.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 15:16:27 #281
5428 crew  miss_sly
pi_207443665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja maar ik denk niet dat Rusland de oorlog wilt verliezen.
Hadden ze aan moeten denken voor ze hem begonnen :+
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:44:09 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207443959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gezien alles wat er gaande is en was zitten die nog heel ver van 'netjes' vandaan.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:29:00 #283
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207444440
quote:

[..]
Blijk van goeie wil???

Was de inval de duizenden doden miljoenen mensen verjagen en land platbombarderen een blijk van goeie wil?

Als je commander in chief de opdracht geeft om te stoppen met vuren, dan stop je met vuren.

Blijkbaar hebben zijn commandanten overal schijt aan want de hele front linie ligt ook gewoon onder artillerie vuur ..
Terwijl er toch duidelijk een eenzijdige staakt het vuren is afgekondigd.

Of te wel Rusland liegt weer over van alles, ze zeggen A maar doen B beetje zoals de hele oorlog er aan toe gaat.
pi_207444464
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
Blijk van goeie wil???

Was de inval de duizenden doden miljoenen mensen verjagen en land platbombarderen een blijk van goeie wil?
Je weet dat een invasie iets anders is dan een staakt het vuren?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:41:34 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207444541
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je weet dat een invasie iets anders is dan een staakt het vuren?
Volgens Rusland maakt het geen fuck uit.

Ze beloven iets en doen exact tegenovergestelde.

We vallen niet binnen.
Valt binnen.

We laten de burgers naar Oekraïne evacueren.
Dirigeren de andere kant op.

We stoppen met vuren.
Begint gelijk te schieten.

Gelukkig hebben ze vaker gedreigd met nukes, nu weten we tenminste zeker dat ze het niet doen.

Want ze doen exact het tegenovergestelde.
pi_207444680
Wel grappig de posts alsof mensen weten precies wat er aan de hand daar is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:05:49 #287
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207444760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:56 schreef Tingo het volgende:
Wel grappig de posts alsof mensen weten precies wat er aan de hand daar is.
Precies nee, maar goed geïnformeerd zijn over de situatie..
Is gewoon mogelijk, je weet wel internet en zo ;)
pi_207456186
quote:

[..]
Blijk van goede wil. Tijdens de feestdagen en de jaarwisseling hebben ze nog massaal raketten afgevuurd. Flikker toch op met je goede wil :')
pi_207469553
Eentje voor @Schaamlap

quote:

Dweept Oekraïne openlijk met nazistische figuren? Herdenking ultranationalist Stepan Bandera doet wenkbrauwen fronsen

“Het Oekraïens parlement herdenkt nazicollaborateurs.” Geen statement van een Russische tv-host, maar van de Poolse premier. Op 1 januari postte het Oekraïens parlement op Twitter hoe ze de 114ste verjaardag van Stepan Bandera herdenken. Bandera riep als eerste de Oekraïense onafhankelijkheid uit, maar is een uiterst controversieel figuur. Hij zou verantwoordelijk zijn voor de etnische zuivering van duizenden Joden en Polen.

Het zoveelste bericht waarin Oekraïne zichzelf op de borst klopt, zou je denken. Maar de realiteit is minder onschuldig. Het bericht wordt onmiddellijk opgepikt door een Poolse EU-diplomaat, Kacper Płażyński. “Bandera was een moordenaar, verantwoordelijk voor de genocide van het Oekraïense leger in Polen in ‘43-‘44. Maar liefst 100.000 burgers kwamen om”, schrijft hij.

Het zoveelste bericht waarin Oekraïne zichzelf op de borst klopt, zou je denken. Maar de realiteit is minder onschuldig. Het bericht wordt onmiddellijk opgepikt door een Poolse EU-diplomaat, Kacper Płażyński. “Bandera was een moordenaar, verantwoordelijk voor de genocide van het Oekraïense leger in Polen in ‘43-‘44. Maar liefst 100.000 burgers kwamen om”, schrijft hij.

https://www.hln.be/nieuws(...)en-fronsen~a5ca108c/

Hopelijk is de poolse mobilisatie bedoeld om te komen “helpen” :7
pi_207470685
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 14:11 schreef UncleScorp het volgende:
Eentje voor @:schaamlap
[..]
Je loopt een tijdje achter, het denazificeren is al lang geen doel meer. Wel het narratief blijven volgen hè :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2023 15:32:46 ]
pi_207470761
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 14:11 schreef UncleScorp het volgende:
Eentje voor @:schaamlap
[..]
Nog even en de mensen die de Oekraïense vlag voeren worden uitgemaakt voor nazi.
pi_207476970
quote:
Een duidelijke deepfake gepost door een account genaamd ‘Zyclown B’. Gaat ie lekker?
pi_207477012
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Een duidelijke deepfake gepost door een account genaamd ‘Zyclown B’. Gaat ie lekker?
Natuurlijk verdedig jij dat ventje...
Boeit me niet wat jouw mening is
pi_207477067
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:08 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Laat je niet zo gek maken door alles wat je online ziet man. Met alle respect, maar als je niet door hebt dat dit filmpje niet ‘echt’ is.. tja.
pi_207477103
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Laat je niet zo gek maken door alles wat je online ziet man. Met alle respect, maar als je niet door hebt dat dit filmpje niet ‘echt’ is.. tja.
En al die beschietingen en drama die je ziet op tv over Oekraïne is wel origineel en authentiek wat ze ons voorschotelen?
  Forum Admin zondag 8 januari 2023 @ 23:19:40 #297
pi_207477120
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:08 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Minder aanvallend jongen, nergens voor nodig.

Wat je daar post is overduidelijk nep. Dat je andere zaken in twijfel trekt is tot daar aan toe.
pi_207477147
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Minder aanvallend jongen, nergens voor nodig.

Wat je daar post is overduidelijk nep. Dat je andere zaken in twijfel trekt is tot daar aan toe.
Alles wat ze je voorschotelen is nep, commando
tja, en nu?
  Forum Admin zondag 8 januari 2023 @ 23:25:28 #299
pi_207477174
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:22 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Alles wat ze je voorschotelen is nep, commando
tja, en nu?
Niet alles ;)
pi_207477203
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet alles ;)
Nou, ok dan, alleen wat je echt kunt zien als je erbij bent.
De rest is gissen.
pi_207479045
Sowieso wel lastig hoor met al die propaganda en fake news.
Zelf trap ik er ook wel eens in.
Social media gebruik ik bijna niet maar als ik er eens op kijk zie ik veel nieuws wat achteraf gewoon onzin blijkt.
Dat onze overheid zelf ook een partij onzin verkondigd helpt ook niet.
En nou weer die deep fake video's....
Ik ben daar te oud voor :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')