abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207192285
pi_207192334
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:15 schreef Myraela het volgende:
Ik ging ergens met een scharrel naartoe. Kreeg wijn, ging op de schoot zitten van een andere man en daar ben ik nu mee getrouwd. Dus het hoeft niet volgens de regels.
_O_
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207192445
Ik kon eens invloed uitoefenen op wie de kamer ging huren in mijn ouderlijk huis. Ik stelde toen een meisje voor met de naam 'sigme', wat niet speciaal handig was ofzo, of dat ik haar nou zo aardig vond, maar (ik hoor het mezelf nóg zeggen): "ze heeft zo'n leuk vriendje".
27 dec ben ik 29 jaar met hem :7

29 Jaar geleden gingen we op kamp en toen heb ik gekeken welk bed hij genomen had en toen heb ik het naastgelegen stapelbed versleept zodat dat tegen het zijne aan kwam te staan en daar sliep ik *)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207192473
Shut. Topic dicht.

Quote Blues: Oh vreselijk echt!! Wie verzint die verpakkingen :X
Wie heeft er gewonnen :o

Moi ~:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Kaatje zónder pleister ~:)
pi_207192480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat idd een veel beter advies is :D

Ik probeer het ook zo in te richten dat als ik dan zo'n date doe, ik iets doe wat ik toch al wilde doen. Die lichtjesroute maandagavond wilde ik toch al wandelen en dan is het wel interessant om dat met iemand te doen die een date met me wil *)
Ik ben nu ook al iets van 4 keer op warme chocomel getrakteerd. Niet vervelend *)

De aandacht verschuift steeds meer naar bomenjongen. Zijn aandacht ook naar mij, heb ik de indruk *;
Gisteravond is hij op z'n telefoon in slaap gevallen terwijl hij me een berichtje aan het schrijven was _O- awww.
Dates gebruiken om gewoon wat gezelschap te hebben voor leuke dingen is natuurlijk nooit een slecht idee. :D En zodra je merkt dat er in je aandacht helemaal geen ruimte meer is voor een ander, stop je daar vanzelf weer mee.

Ik vond daten altijd wel tof. Maar als ik nu naar van die programma's kijk als 'Lang leven de liefde' vrees ik dat het me nu echt zou frustreren. Wat zijn mensen toch onmogelijk en kritisch. :') Al heb ik zelf ook flink wat flauwe afknappers.
pi_207192496
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:26 schreef sigme het volgende:
Ik kon eens invloed uitoefenen op wie de kamer ging huren in mijn ouderlijk huis. Ik stelde toen een meisje voor met de naam 'sigme', wat niet speciaal handig was ofzo, of dat ik haar nou zo aardig vond, maar (ik hoor het mezelf nóg zeggen): "ze heeft zo'n leuk vriendje".
27 dec ben ik 29 jaar met hem :7

29 Jaar geleden gingen we op kamp en toen heb ik gekeken welk bed hij genomen had en toen heb ik het naastgelegen stapelbed versleept zodat dat tegen het zijne aan kwam te staan en daar sliep ik *)
Heel strategisch. :D
pi_207192536
Nu eens terugLezen.
pi_207192539
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Heel strategisch. :D
Oh ja, dat meisje kreeg die kamer niet, dat was maar goed ook. Ik kreeg haar vriendje wel ;)
pi_207192598
@Myraela _O_
@Tele6 ik vind bomenjongen cute klinken O+ ik herken wel dat als je iemand alleen online spreekt je soms een vertekend beeld vormt, máár jij hebt deze wel ook al in het echt gezien. Dat maakt echt wel uit! Als je mega afknapt op iemands geur of uitstraling oid, dan had je dat in dat uurtje allang gemerkt.
Sowieso vind ik je een baas dat je zoveel dates hebt gehad al!

Ik meld me ook nog aan voor het WK overthinking. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik begin vd week dankzij de Kobo Plus aanraders de helft van "Leven met wind mee" (die titel :r ) las, en dat ergens toch wel wat deed. Hoofdboodschap: gedachten zijn ook maar gedachten, gedachten zijn helemaal niet per se waar en dat je een gedachte hebt, betekent helemaal niet dat je daar ook iets mee moet (aandacht aan moet besteden, in mee moet gaan, etc). Opmerken, weg laten waaien, doeii. Heel niet-zweverig geschreven, leest fijn. Ik wil niet zeggen dat ik dit nog nooit had gehoord, of dat ik dit nu ineens kan, maar het deed wel iets. Dus ik ga toch maar weer wat vaker mediteren/mindfulness doen (daarmee oefen je gedachten gewoon laten komen en gaan zonder erop in te gaan) en kijken of het wat voor me doet.

En inmiddels in bed en licht uit :W
pi_207192729
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, dat meisje kreeg die kamer niet, dat was maar goed ook. Ik kreeg haar vriendje wel ;)
:D >:)
pi_207192994
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:31 schreef sigme het volgende:

[..]
:D

Ik partycrashte een date van J en eiste hem de hele avond op. Toen zijn date ook nog slagroom van de piel van een stripper likte, hoefde ik eigenlijk niets meer te doen.
Spoilers!
pi_207193028
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik partycrashte een date van J en eiste hem de hele avond op. Toen zijn date ook nog slagroom van de piel van een stripper likte, hoefde ik eigenlijk niets meer te doen.
:') :D
pi_207193042
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Myraela _O_
@:Tele6 ik vind bomenjongen cute klinken O+ ik herken wel dat als je iemand alleen online spreekt je soms een vertekend beeld vormt, máár jij hebt deze wel ook al in het echt gezien. Dat maakt echt wel uit! Als je mega afknapt op iemands geur of uitstraling oid, dan had je dat in dat uurtje allang gemerkt.
Sowieso vind ik je een baas dat je zoveel dates hebt gehad al!

Ik meld me ook nog aan voor het WK overthinking. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik begin vd week dankzij de Kobo Plus aanraders de helft van "Leven met wind mee" (die titel :r ) las, en dat ergens toch wel wat deed. Hoofdboodschap: gedachten zijn ook maar gedachten, gedachten zijn helemaal niet per se waar en dat je een gedachte hebt, betekent helemaal niet dat je daar ook iets mee moet (aandacht aan moet besteden, in mee moet gaan, etc). Opmerken, weg laten waaien, doeii. Heel niet-zweverig geschreven, leest fijn. Ik wil niet zeggen dat ik dit nog nooit had gehoord, of dat ik dit nu ineens kan, maar het deed wel iets. Dus ik ga toch maar weer wat vaker mediteren/mindfulness doen (daarmee oefen je gedachten gewoon laten komen en gaan zonder erop in te gaan) en kijken of het wat voor me doet.

En inmiddels in bed en licht uit :W
Bomenjongen is echt belachelijk cute. Echt hoe dan. Zo cute.

en dankjewel. Ik voel me meestal niet echt baas hoor. Qua dates meer kind in een snoepwinkel :9
Ik was op de middelbare school en ook op de universiteit altijd een beetje een buitenbeentje. Niet dat mensen een hekel aan me hadden maar ik kwam niet echt mee. Niet op de hoogte, gruwelijk naïef, tikje vreemd. Ik dacht altijd dat de kans dat ik een relatie zou vinden nihil was. M'n eerste relatie was de eerste jongen die interesse in mij toonde en dat ik hem eigenlijk een beetje eng vond, deed er niet toe voor me want hij was vast de enige die ooit van me zou houden!! :o ! :') Dus wel verfrissend om nu mee te maken dat het allemaal niet zo schaars is. Stiekem is iedereen wel op de een of andere manier een buitenbeentje ook :+

Ik had ooit een therapeut die het beeld gebruikte van gedachten zijn herfstblaadjes die op de beek langs komen dobberen. Jij zit in het bos aan de kant van de beek en je kan kiezen welke blaadjes je opvist en welke je voorbij laat gaan. Ik probeer mezelf er ook regelmatig aan te herinneren. Blijft goed om het regelmatig te oefenen en op te frissen :Y

Welterusten *;
pi_207193106
@sigme zeer tactisch _O-
@Lucky_Strike _O_ _O_
pi_207193131
Mooi beeld Tele. :Y

Ik vind het wel lastig om te bepalen welke blaadjes waardevol genoeg zijn om op te vissen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207193363
Waarom zou je natte blaadjes opvissen. Mijn hoofd kan zulke dingen niet aan.
pi_207193371
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:02 schreef Lonaa het volgende:
Mooi beeld Tele. :Y

Ik vind het wel lastig om te bepalen welke blaadjes waardevol genoeg zijn om op te vissen.
Dat vind ik ook vaak lastig.

Veel categorieën ben ik inmiddels gewend / zijn in therapie langsgekomen en krijg ik dus goed uitgesorteerd.

• wat m'n moeder zou zeggen in een kritische bui ("Tele je bent een mislukkeling") (straffende ouder)
• wat m'n vader zou zeggen in een kritische bui ("Tele je doet niet genoeg je best") (strenge ouder)
• duidelijke doemdenkgedachten/spiralen/scenario's ("en dan gebeurt dit en dan gebeurt dat en daarna is iedereen kwaad op me")

--> weg.

De gedachten in categorieën waar ik wat mee moet maar die ook weer niet heel prettig zijn... lastiger.
Als ik oprecht iets eng vind kan ik die gedachte meestal niet zomaar weg laten dobberen. Dan moet ik er wat mee. Een plan maken, met iemand praten.
Als ik ergens echt verdrietig of kwaad over ben, dobbert dat ook niet. Uithuilen / een potje sporten / huis poetsen / met iemand praten.
Doemdenkgedachten die over m'n werk gaan, krijg ik niet zo makkelijk weg omdat ik nog niet zo snel kan zeggen "onrealistisch, doei" want ik ben er niet zo zeker van wat onrealistisch is. Dus daar blijf ik de laatste tijd regelmatig op steken. :{
Blijft een puzzel. Voelt regelmatig alsof het managen van m'n hoofd een soort fulltime baan is :')
pi_207193434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:14 schreef Myraela het volgende:
Waarom zou je natte blaadjes opvissen. Mijn hoofd kan zulke dingen niet aan.
pi_207193456
Arrhgh!! Ik moest nog 1000 dingen voordat mn familie morgen aankomst, maar ik kwam er eerder vanavond achter dat de winkel hier zaterdag dicht zijn, dus ik moest ineens paniek inkopen doen :X }:|

Dus nu moet ik nog steeds 998 dingen en ben ik af..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207193476
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:14 schreef Tele6 het volgende:
Voelt regelmatig alsof het managen van m'n hoofd een soort fulltime baan is
Same. :')
pi_207193618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat vind ik ook vaak lastig.

Veel categorieën ben ik inmiddels gewend / zijn in therapie langsgekomen en krijg ik dus goed uitgesorteerd.

• wat m'n moeder zou zeggen in een kritische bui ("Tele je bent een mislukkeling") (straffende ouder)
• wat m'n vader zou zeggen in een kritische bui ("Tele je doet niet genoeg je best") (strenge ouder)
• duidelijke doemdenkgedachten/spiralen/scenario's ("en dan gebeurt dit en dan gebeurt dat en daarna is iedereen kwaad op me")

--> weg.

De gedachten in categorieën waar ik wat mee moet maar die ook weer niet heel prettig zijn... lastiger.
Als ik oprecht iets eng vind kan ik die gedachte meestal niet zomaar weg laten dobberen. Dan moet ik er wat mee. Een plan maken, met iemand praten.
Als ik ergens echt verdrietig of kwaad over ben, dobbert dat ook niet. Uithuilen / een potje sporten / huis poetsen / met iemand praten.
Doemdenkgedachten die over m'n werk gaan, krijg ik niet zo makkelijk weg omdat ik nog niet zo snel kan zeggen "onrealistisch, doei" want ik ben er niet zo zeker van wat onrealistisch is. Dus daar blijf ik de laatste tijd regelmatig op steken. :{
Blijft een puzzel. Voelt regelmatig alsof het managen van m'n hoofd een soort fulltime baan is :')
Zeker niet om je puzzel te bagatelliseren maar het leven is ook bij vlagen enorm ingewikkeld. Vooral in periodes dat alles tegelijk gebeurt kan het makkelijk gebeuren dat je hoofd in overdrive schiet.

Succes met je puzzel :*
Spoilers!
pi_207193630
Ik zit nog te wachten op een pakketje. Is er nu echt bijnabijnabijna zegt de pakketboer.
pi_207193861
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:25 schreef sigme het volgende:
Ik zit nog te wachten op een pakketje. Is er nu echt bijnabijnabijna zegt de pakketboer.
Ik zou gisteren een pakje krijgen (via dpd). Toen ik om 2200 naar bed ging was het er nog niet, en dat stond ook in de app. Vanochtend stond er dat het afgeleverd was. Lag nergens rondom de voordeur, geen briefje niets. Vanmiddag kreeg ik een smsje van m’n buurman dat het gisteravond (toen ik thuis was) bij hen is afgeleverd :? :(
We have far more in common than that which devides us..
pi_207193954
Ik wacht op drie pakketjes. Allemaal vertraagd.
Maar ik maakte het dan ook spannend door ze gisteren te bestellen en eentje graag voor kerst binnen te hebben. Dus ik heb al een back up kado in gedachten, als het er zaterdag nog niet is.

Gelukkig allemaal brievenbuspost, hoef ik er niet voor thuis te blijven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207194005
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik wacht op drie pakketjes. Allemaal vertraagd.
Maar ik maakte het dan ook spannend door ze gisteren te bestellen en eentje graag voor kerst binnen te hebben. Dus ik heb al een back up kado in gedachten, als het er zaterdag nog niet is.

Gelukkig allemaal brievenbuspost, hoef ik er niet voor thuis te blijven.
Morgenmiddag komt er iets van postnl en morgenavond van crisp. Ik ben thuis :)
pi_207194019
Ik had een hele andere man en toen kwam ik deze tegen en toen was het heel lang rommelig en nu is het 15 jaar later en zitten we met 2 poezen en een hondje op de bank. Ik weet niets van online daten maar dit was ook wel een gedoetje.
pi_207194436
Even tussendoor: van het liddil toetje gegeten, bij de koffie 😎Alleen.
Mn.X had geen tijd, die ging toeteren.

Review: nogal machtig, zwaar. De caramel maakt veel goed.
Als @Myraela daar twee van op kan, op éen avond _O_
pi_207194675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Ik was op de middelbare school en ook op de universiteit altijd een beetje een buitenbeentje. Niet dat mensen een hekel aan me hadden maar ik kwam niet echt mee. Niet op de hoogte, gruwelijk naïef, tikje vreemd.
Dat lag niet aan jou. Kinderen leren door wat ze zien. Gezien wat jij over je moeder vertelt hier, is het indrukwekkend dat je je zoveel vaardigheden wel (semi?) normaal hebt kunnen aanleren.
Ben je er later met leren, is ook een manier.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207194841
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat lag niet aan jou. Kinderen leren door wat ze zien. Gezien wat jij over je moeder vertelt hier, is het indrukwekkend dat je je zoveel vaardigheden wel (semi?) normaal hebt kunnen aanleren.
Ben je er later met leren, is ook een manier.
Wat ook niet hielp was dat we een aantal dingen moesten of niet mochten van m'n moeder die niet per se goed overkwamen op de rest van de wereld :')

• Lente, zomer en herfst verplicht sokken met sandalen
• Boeken van Carry Slee verboden (ook niet op school lezen)
• Alles wat niet publieke omroep is, verboden (we mochten ook niet bij vriendjes kijken)
• Spelcomputers verboden (ook bij vriendjes)
• Softijs en kauwgom verboden
• Ik moest kort haar, want met lang haar was ik een trutje (?). Na veel drammen wel lang haar maar dan moest het altijd vast en niet in truttige haarstijlen maar gewoon een staart.
• Bijbaantjes (behalve zomerbaantjes) verboden. ¤1 zakgeld per week.
• Geen kleedgeld, maar m'n ouders betaalden voor kleding. Dan moest m'n moeder wel goed vinden wat ik wilde kopen. Ik heb o.a. heel lang op schoenen maat 44 gelopen omdat ze geloofde dat m'n voeten nog verder zouden groeien :')
• Hyves, Facebook, MSN, en al dat soort gevaarlijke internetonzin verboden.
• Oh en alle muziek van na 1990 is SLECHT.

Dus inhoudelijk had ik ook niet zoveel om met m'n klasgenoten over te praten en veel dingen mocht ik ook niet samen met ze doen.

Ik heb wel goede herinneringen aan de Sims spelen bij een klasgenootje. Hij en ik maakten lookalikes van onszelf en die kregen dan baby's en alles. Wel met alle cheatcodes want anders schoot het niet op. De Sims spelen mocht want op de computer spelletjes spelen mocht ik. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 22-12-2022 23:55:36 ]
pi_207195009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ach jeetje. Knuffels.

Wat doe je het nu dan fantastisch.
pi_207195030
Nou ja zeg. En dan vol vol vol verontwaardiging.

Daar is dan een mooi mens uit voortgekomen…een beetje later en na tegenslag.

Ga wel even je gedachten verzetten met een muziekje of zo. Anders hangt dit in je hoofd als je gaat slapen.

Welterusten :*
pi_207195911
@Tele6 echt ongelooflijk hoe goed jij, ondanks je moeder, uit je jeugd bent gekomen!

Echt, ik snap echt niet dat je voor autorijden theorie- en praktijkexamen moet doen en iedereen (ik weet dat het niet helemaal zo werkt) een kind mag maken....een ouderschapsexamen/-cursus zou echt niet zo gek zijn...
pi_207195928
Ach Tele :* Wat een lijst weer.

Ik snap goed dat je twijfelt aan wat wel hoort, mag, wat je gevoel is, of dat terecht is, etc.
Spoilers!
pi_207196040
En weet je @Tele6 . Het is echt zo gek als het klinkt en het slaat helemaal nergens op, maar het is niet zo zeldzaam als het misschien lijkt.

Ik kan zo nog 3 mensen bedenken, in mijn meer of minder nabije omgeving, waarvan ik weet dat ze met vergelijkbare achterlijke lijstjes opgegroeid zijn. Geen van die mensen is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het kost ze allemaal het nodige werk, de een wat meer dan de ander, om te 'normaliseren' en dit zoveel mogelijk achter zich te laten. En om te helen. Dat hoort er gewoon bij.
:*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207196054
En dat "normaliseren" is ook heel logisch, want de shit waar ze doorheen moesten is niet normaal.

@Tele6 je doet het zo fantastsich. :*
  vrijdag 23 december 2022 @ 08:30:35 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207196068
*gaap* mogguh. c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 23 december 2022 @ 08:32:40 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207196082
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:25 schreef sigme het volgende:
Ik heb door de wat handmatig en met spoed verlopen procedure geen T&T van mijn retourzending.
Dus nu de hele dag met gestrekte nek uit het raam spotten bij iedere dieselmotor die door de straat knort...

En net de draadloze deurbel gerepareerd die het bij nader inzien al zeker een week niet meer deed.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207196098
Spannend @fietsie :o
  vrijdag 23 december 2022 @ 08:39:09 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207196113
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:27 schreef Vanyel het volgende:
En weet je @:Tele6 . Het is echt zo gek als het klinkt en het slaat helemaal nergens op, maar het is niet zo zeldzaam als het misschien lijkt.

Ik kan zo nog 3 mensen bedenken, in mijn meer of minder nabije omgeving, waarvan ik weet dat ze met vergelijkbare achterlijke lijstjes opgegroeid zijn. Geen van die mensen is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het kost ze allemaal het nodige werk, de een wat meer dan de ander, om te 'normaliseren' en dit zoveel mogelijk achter zich te laten. En om te helen. Dat hoort er gewoon bij.
Wat een mooie en goede post .
" Ieder huisje zn kruisje " zeiden ze vroegah toch?
Soms is het fijn om te weten dat je heus niet de enige bent :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207196166
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:18 schreef AnneX het volgende:
Review: nogal machtig, zwaar. De caramel maakt veel goed.
Als @:Myraela daar twee van op kan, op éen avond _O_
Dat lukt mij ook niet hoor. :D Heb ik dat ergens gezegd? Want dan heb ik gelogen.
pi_207196171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:46 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat lukt mij ook niet hoor. :D Heb ik dat ergens gezegd? Want dan heb ik gelogen.
Jouw geloofwaardigheid is sowieso te grabbel :{w
pi_207196177
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:47 schreef Vanyel het volgende:

Dat snap ik wel, ja.
pi_207196180
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Wat een mooie en goede post .
" Ieder huisje zn kruisje " zeiden ze vroegah toch?
Soms is het fijn om te weten dat je heus niet de enige bent :*
Ik heb Teles lijstje ook naar eentje doorgestuurd ;)
Voor de herkenning
  vrijdag 23 december 2022 @ 08:48:49 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207196181
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, ja.
waarom ben jij niet meer roze
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207196183
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Spoilers!
pi_207196186
Zouden die gore dingen een reisje met de post doorstaan?
pi_207196188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:48 schreef Maanvis het volgende:
waarom ben jij niet meer roze
Roze?
  vrijdag 23 december 2022 @ 08:51:14 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207196195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:49 schreef Myraela het volgende:

[..]
Roze?
jij was toch roze?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207196200
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zouden die gore dingen een reisje met de post doorstaan?
Ik vrees ervoor.

Al begrijp ik niet helemaal waarom ze in de koelkast liggen.
pi_207196208
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:51 schreef Maanvis het volgende:
jij was toch roze?
Ik weet echt niet zo goed waar je het over hebt, dus nee. Ik denk het niet.
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:00:21 #51
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_207196260
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:53 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik weet echt niet zo goed waar je het over hebt, dus nee. Ik denk het niet.
Je Usericon had roze haar in het verleden. Of heeft, dat zie ik nu niet :P
pi_207196280
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:00 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Oh dat is nog wel zo. Wel een goede reminder om weer even een feestdag-UI in te stellen. Al sla ik de Kerstmis-variant even over en ga ik meteen voor m'n favoriete O&N-UI. *)
pi_207196289
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:27 schreef Vanyel het volgende:
En weet je @:Tele6 . Het is echt zo gek als het klinkt en het slaat helemaal nergens op, maar het is niet zo zeldzaam als het misschien lijkt.

Broertje en ik konden als kind verrassend goed opschieten met de zeer gristelijke kinderen in ons dorp (er zat een soort missionarissen-terug-in-NL-tijdelijk-oord). Die hadden lijstjes die redelijk overeenkwamen :D
pi_207196294
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:00 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Anthraxx! hoe gaat het?
pi_207196309
Mogge!

Iedereen heeft het al gezegd en dus nu nog een keer, je bent zo mooi uit die opvoeding gekomen, en wat ik ervan lees je broertje ook, wat een sterke mensen zijn jullie

Hoi @Anthraxx hoe gaat het bij jullie?
pi_207196322
Waarom registreert mijn hoofd nooit dat iemand al lang niet mee heeft gepost. Iedereen is direct wakker en valt het op. En mijn hoofd denkt gewoon 'Deze naam ken ik, deze post altijd al mee.' :')
pi_207196375
Mijn leidinggevende belde net. Half november hadden we besproken dat m'n contract verlengd wordt maar het verlengde contract was er niet, dus daar was ze nu maar achteraan gegaan bij HR.

Ik had ook echt geen idee dat je een nieuw contract krijgt als het verlengd wordt? Als ik voor een jaar een kamer huur en daarna er wil blijven wonen, heb ik ook nooit een nieuw contract hoeven tekenen.

Kortom, dit gaat ook weer lekker soepel :')
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:36:53 #58
13783 Anthraxx
pi_207196548
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Anthraxx! hoe gaat het?
Goed. Niets bijzonders. Druk met werk en druk met Marijn. Die gaat over een maand of twee naar de basisschool :o

Werk heb ik een ander functie gekregen en dat is vooral wennen en leren. Beetje zoeken naar een ritme.
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:37:32 #59
13783 Anthraxx
pi_207196553
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Anthraxx op 23-12-2022 09:37:47 ]
pi_207196558
Jeetje wat vliegt de tijd @Anthraxx :o
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:39:28 #61
13783 Anthraxx
pi_207196569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:38 schreef Tele6 het volgende:
Jeetje wat vliegt de tijd @:Anthraxx :o
Dat dachten wij ook. Heel cliché maar ook heel erg waar :').
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:41:01 #62
13783 Anthraxx
pi_207196578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:15 schreef Tele6 het volgende:
Mijn leidinggevende belde net. Half november hadden we besproken dat m'n contract verlengd wordt maar het verlengde contract was er niet, dus daar was ze nu maar achteraan gegaan bij HR.

Ik had ook echt geen idee dat je een nieuw contract krijgt als het verlengd wordt? Als ik voor een jaar een kamer huur en daarna er wil blijven wonen, heb ik ook nooit een nieuw contract hoeven tekenen.

Kortom, dit gaat ook weer lekker soepel :')
Ik dacht ook altijd dat er verlengd werd zonder nieuw contract. Nooit iets nieuws hoeven te tekenen.
pi_207196613
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik dacht ook altijd dat er verlengd werd zonder nieuw contract. Nooit iets nieuws hoeven te tekenen.
Misschien is het omdat ik weer een jaarcontract krijg.

Leidinggevende heeft wel beloofd komend jaar wat eerder te zijn met dit hele contractengedoe. Schijnt namelijk dat het 3 maanden voor je contract verloopt geregeld zou moeten zijn en mijn contract verloopt nu in februari dus dat is niet bepaald op tijd :')

Maar dit is dus weer iets wat ik niet had kunnen weten ook niet als ik wel een ervaren medewerker was geweest. Goed om te weten :D
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:57:58 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207196722
Zo.

Twee setjes kalkoendij-in-marinade liggen in de sous vide voor maandag; die gaan via de vriezer.
Hoef ik daar niet meer aan te denken de komende dagen.

Best nog leuk klusje, uitbenen en ontvliezen van een kalkoendij.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:03:19 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207196779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Leidinggevende heeft wel beloofd komend jaar wat eerder te zijn met dit hele contractengedoe. Schijnt namelijk dat het 3 maanden voor je contract verloopt geregeld zou moeten zijn en mijn contract verloopt nu in februari dus dat is niet bepaald op tijd :')

Maar dit is dus weer iets wat ik niet had kunnen weten ook niet als ik wel een ervaren medewerker was geweest. Goed om te weten :D
Als ik het zo snel even nalees wordt je contract automatisch met een jaar verlengd als niet 1 maand voor einddatum is aangezegd dat er geen verlenging plaatsvindt..
pi_207196801
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als ik het zo snel even nalees wordt je contract automatisch met een jaar verlengd als niet 1 maand voor einddatum is aangezegd dat er geen verlenging plaatsvindt..
Hmm, gek dan dat mijn leidinggevende wat anders zegt.
Waar lees je zoiets?
pi_207196939
Ik moest ook opnieuw tekenen :Y

Mogguh! Even verder teruglezen.
pi_207196946
Ik mag dinsdag al naar het ziekenhuis voor echo. En -wooptiefuckingdoo- de tietenpletter.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:23:12 #69
13783 Anthraxx
pi_207196985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Sowieso lijkt het allemaal redelijk willekeurig te zijn.

Nu met mijn nieuwe functie heb ik wel formeel moeten solliciteren er op. En allerlei processen door moeten lopen voordat het toegekend is.

Nog steeds blij met je werk? :)
pi_207197039
-O- Huisarts belde net, krijg een doorverwijzing naar een uroloog. Al die AB is natuurlijk ook niets, maar die medische molen in ook niet
pi_207197063
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hmm, gek dan dat mijn leidinggevende wat anders zegt.
Waar lees je zoiets?
Arbeidsrecht is dat je contract doorloopt onder dezelfde voorwaarden als het niet stopgezet wordt. En stopzetten van een tijdelijk contract moet tegenwoordig ook.
Voor de administratie van het bedrijf is dat onhandig, dus die willen een nieuw contract. Maar voor de werknemer is het niet nodig.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:36:00 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207197098
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar het kan ook al in het contract staan dat deze niet verlengd wordt. Dat mag ook. Maar dan nog is uiterlijk 1 maand de wettelijke termijn om te zeggen dat je toch wel wil verlengen als werkgever.
Dus ze zijn nog heel netjes op tijd bij Tele *O*
pi_207197148
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:23 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Sowieso lijkt het allemaal redelijk willekeurig te zijn.

Nu met mijn nieuwe functie heb ik wel formeel moeten solliciteren er op. En allerlei processen door moeten lopen voordat het toegekend is.

Nog steeds blij met je werk? :)
Gefeliciteerd met je nieuwe functie, ik hoop dat je snel je draai erin vindt O+

Nog steeds blij. Op dit moment even ietsje minder, want het is erg onrustig onder de collega's en dat kost me een hoop energie en ik ga ervan aan mezelf twijfelen, maar ik hoop dat dat in januari weer wat beter wordt als de feestdagenstress er in ieder geval vanaf is :)
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Arbeidsrecht is dat je contract doorloopt onder dezelfde voorwaarden als het niet stopgezet wordt. En stopzetten van een tijdelijk contract moet tegenwoordig ook.
Voor de administratie van het bedrijf is dat onhandig, dus die willen een nieuw contract. Maar voor de werknemer is het niet nodig.
Oh! Dus dan is het mooi hun probleem :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar het kan ook al in het contract staan dat deze niet verlengd wordt. Dat mag ook. Maar dan nog is uiterlijk 1 maand de wettelijke termijn om te zeggen dat je toch wel wil verlengen als werkgever.
Dus ze zijn nog heel netjes op tijd bij Tele *O*
Leidinggevende zei dat deel van de stress van het snel-nieuw-contract-maken ook is dat de lonen per januari omhoog gaan en ze bang is dat als m'n contract niet zwart op wit klaar is, er ineens toch nog in dingen gesneden moet worden en ze me dan kwijt moeten. Maar dat lijkt me eigenlijk een heel dubieus verhaal. De verlenging van m'n contract is toch al goedgekeurd o|O
pi_207197209
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik mag dinsdag al naar het ziekenhuis voor echo. En -wooptiefuckingdoo- de tietenpletter.
Ziekenhuis-boks! Ik moet dinsdag ook weer in een machine. Gezellig, zo tussen kerst en O&N.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als tamelijk ervaren tietenpletterdeskundige: het is niet leuk maar wel lekker kort. En voor een goed doel.
pi_207197226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:29 schreef Kaatje1 het volgende:
-O- Huisarts belde net, krijg een doorverwijzing naar een uroloog. Al die AB is natuurlijk ook niets, maar die medische molen in ook niet
Oh, dat is ook niet prettig. Alle opties zijn stom. Want niets doen kan ook niet.
pi_207197263
quote:
Fijn dat je snel terecht kan. Mijn lief moest/wilde laatst ook weer een rondje echo en tietenpletter en dat bleek gelukkig gewoon een cyste. Gun ik jou ook!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207197295
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:46 schreef yinu het volgende:

[..]
Ziekenhuis-boks! Ik moet dinsdag ook weer in een machine. Gezellig, zo tussen kerst en O&N.

SPOILER
En als tamelijk ervaren tietenpletterdeskundige: het is niet leuk maar wel lekker kort. En voor een goed doel.
Wat heftig joh -O- Zo'n wait-and-scan-beleid is enerzijds prettig omdat ze je goed in de gaten houden maar het levert ook een hoop spanning op natuurlijk. Hopelijk krijg je snel goed nieuws en heb je weer drie maanden rust.
pi_207197360
quote:

[..]

SPOILER
Jeetje @yinu ben er stil van -O-
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:59:42 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207197380
quote:
Meh ahjakkes.
pi_207197443
quote:

[..]

SPOILER
Oi. :{

Dat is echt heftig en naar. Ik heb, helaas, wel wat ervaringen in mijn directe omgeving met dingen op die plek. Dat kwam wel aan het licht door andere klachten. En werd opgelost.
pi_207197554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat heftig joh -O- Zo'n wait-and-scan-beleid is enerzijds prettig omdat ze je goed in de gaten houden maar het levert ook een hoop spanning op natuurlijk. Hopelijk krijg je snel goed nieuws en heb je weer drie maanden rust.
Ja het is een raar soort spanning. Als ik er heel erg mee bezig ben ga ik ook allemaal dingen voelen enzo maar meestal kan ik het wel naast me neerleggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jeetje @:yinu ben er stil van -O-
Da’s lief. Ik merk dat ik er soms wel wat over wil zeggen omdat mijn medische geschiedenis inmiddels soms best bepalend is voor mijn dagelijks leven (soms gelukkig ook helemaal niet!). En ik ben er zelf aan gewend. Maar ik merk ook dat het anderen soms ongemakkelijk maakt, omdat ze niet altijd weten hoe ze ‘moeten’ reageren. Dat is altijd een beetje raar. Zeker online. Maar live ook wel. Maar ja. Het leven is ook wel een beetje raar eigenlijk.
pi_207197574
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oi. :{

Dat is echt heftig en naar. Ik heb, helaas, wel wat ervaringen in mijn directe omgeving met dingen op die plek. Dat kwam wel aan het licht door andere klachten. En werd opgelost.
Opgelost is fijn. We hebben toch maar geluk dat er zoveel kan hier… dat denk ik altijd maar.
pi_207197734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:21 schreef yinu het volgende:

[..]
Opgelost is fijn. We hebben toch maar geluk dat er zoveel kan hier… dat denk ik altijd maar.
Wat een narigheid. Knap dat je hier positief erover doet.
Hóe spannend allemaal. Sterkte in megatons :*

@Lonaa ook zeg! Protocol is toch ook zó snel mogelijk door de molen en de uitslag.
Zitten natuurlijk de feestdagen tussen. :*

@Kaatje1 ook al doorverwezen! Niet gek in jouw situatie. Hopelijk ook snel aan de beurt dan. Ook jij 😘

En hé @Anthraxx jij ook weer eens hier 🎄En met stapjes bouwend aan je carrière.
Hoe is het met de kippen en de vossen in de regio?
pi_207198646
Is het bij jullie ook zo donker? Ik zit met het licht aan. Het scheelt ook wel dat de ramen gisterenochtend nog viezer dan normaal zijn geworden door landbouwverkeer. Het wordt tijd voor een flinke bui.
Spoilers!
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:35:38 #85
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207198668
Heel donker niet, maar wel droevig grijs
pi_207198697
Heel grijs hier. Ben stof aan het knippen en heb toch echt de lamp wel nodig
pi_207198777
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het bij jullie ook zo donker? Ik zit met het licht aan. Het scheelt ook wel dat de ramen gisterenochtend nog viezer dan normaal zijn geworden door landbouwverkeer. Het wordt tijd voor een flinke bui.
Grauw, grijs en veel regen op de Autobahn.
pi_207198840
quote:
Die is hier gaande. Wel jammer dat ik niet even op de buienradar heb gekeken want ik dacht nu de lange wandeling met de hond te gaan doen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:51:35 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207198885
quote:
Heel donker ja. Mistroostig
pi_207199053
We hebben nog 15 kerstkaarten gekregen. Best veel. Ik had verwacht dat meer mensen ze zouden wegbezuinigen.
Spoilers!
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:19:52 #91
13783 Anthraxx
pi_207199244
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een narigheid. Knap dat je hier positief erover doet.
Hóe spannend allemaal. Sterkte in megatons :*

@:Lonaa ook zeg! Protocol is toch ook zó snel mogelijk door de molen en de uitslag.
Zitten natuurlijk de feestdagen tussen. :*

@:kaatje1 ook al doorverwezen! Niet gek in jouw situatie. Hopelijk ook snel aan de beurt dan. Ook jij 😘

En hé @:Anthraxx jij ook weer eens hier 🎄En met stapjes bouwend aan je carrière.
Hoe is het met de kippen en de vossen in de regio?
De kippen gaan op zich wel goed. Van vossen en roofdieren weinig last :).

We broeden elk jaar een berg uit en die verdwijnen ook weer aan liefhebbers :). Dit jaar hebben we er 10 gedoneerd aan een kippenweide bij mijn ouders achter het huis. Die waren al hun (meer dan 50) verloren door vogelgriep. Dus hiermee hebben wij ze blij kunnen maken. Ze vertelde dat het anders zo'n 50 euro per kip kost om te vervangen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:20:37 #92
13783 Anthraxx
pi_207199251
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Grauw, grijs en veel regen op de Autobahn.
Hier hetzelfde, maar dan zonder de Autobahn :+. Enorm troosteloos.
pi_207199273
Best heftig @yinu
pi_207199338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
en dankjewel. Ik voel me meestal niet echt baas hoor. Qua dates meer kind in een snoepwinkel :9
Ik was op de middelbare school en ook op de universiteit altijd een beetje een buitenbeentje. Niet dat mensen een hekel aan me hadden maar ik kwam niet echt mee. Niet op de hoogte, gruwelijk naïef, tikje vreemd. Ik dacht altijd dat de kans dat ik een relatie zou vinden nihil was. M'n eerste relatie was de eerste jongen die interesse in mij toonde en dat ik hem eigenlijk een beetje eng vond, deed er niet toe voor me want hij was vast de enige die ooit van me zou houden!! :o ! :') Dus wel verfrissend om nu mee te maken dat het allemaal niet zo schaars is. Stiekem is iedereen wel op de een of andere manier een buitenbeentje ook :+
Nog even zonder verdere bijlees: ik vind je sowieso al een baas dat je op zoveel dates geweest bent - ik heb wel een paar gesprekken gehad op apps, maar zodra iemand voorstelt af te spreken schiet ik in een HELP-WAAROM-MOETDATECHT-IKDURFNIET kramp :') dus dat je dat gewoon doet en gaat en wel ziet of het leuk is of niet vind ik op zichzelf al lovenswaardig _O_
En wat fijn dat je nu merkt dat het inderdaad zo schaars niet is!! Ik merk dat nog niet echt, maar dat komt denk ik meer door bovenstaande kramp :+ ik heb met één jongen een tijd geleden wel wat dates gehad maar dat werd niks.
pi_207199374
Mijn kind is zijn muzieksmaak aan het onderzoeken.
Na 8362 keer kutkind hoor ik nu 3937262626 keer ik haat je.
Onder dwang iets anders uitgezocht.
ik moet zuipen
3 dagen samen thuis :'( :'( :'(
pi_207199422
Wil je mijn metalkind een poosje lenen? O-)

Hij zit sinds twee maanden op gitaarles. IEDER vrij moment wordt er gitaar gespeeld. Hij is nu bezig om zelf een song te schrijven. Ik word een beetje iebelig van het voortdurende getokkel om me heen. Ik ben maar blij dat we niet tot vioolles besloten hebben :')
pi_207199451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:38 schreef Clubsoda het volgende:

Hij zit sinds twee maanden op gitaarles. IEDER vrij moment wordt er gitaar gespeeld. Hij is nu bezig om zelf een song te schrijven. Ik word een beetje iebelig van het voortdurende getokkel om me heen. Ik ben maar blij dat we niet tot vioolles besloten hebben :')
Nee dank je. Lief aanbod.
Deze is ook nog een danser. Misschien kan ie expressief bij je komen dansen.
pi_207199518
Verder bijgelezen. Uiteraard eens met alle complimenten voor hoe jij jezelf hebt ontwikkeld @Tele6 O+

@yinu wat een heftig verhaal, ik kan me indenken dat zo'n scan dan inderdaad toch steeds weer spanning oplevert. Enerzijds fijn dat ze je in de gaten houden, anderszijds natuurlijk gewoon shit dat je daardoor toch ook steeds weer in spanning zit.

@Lonaa fijn dat je snel terecht kan

Hoop voor jullie allebei op goede uitslagen!

Ik heb minder spierpijn dan gister *O* . Dat gebeurt me op de tweede dag vrijwel nooit.
En ik heb zo'n fantastische PT-sportschool.
SPOILER
pi_207199521
Ik wacht op de bui. En tot ie vertrekt. Hij is te langzaam.
pi_207199522
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee dank je. Lief aanbod.
Deze is ook nog een danser. Misschien kan ie expressief bij je komen dansen.
Is wel verfrissend. Mijne háát dansen.

[ Bericht 87% gewijzigd door Clubsoda op 23-12-2022 13:50:45 ]
pi_207199554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:19 schreef yinu het volgende:

Ja het is een raar soort spanning. Als ik er heel erg mee bezig ben ga ik ook allemaal dingen voelen enzo maar meestal kan ik het wel naast me neerleggen.

Dat is lief. Ik merk dat ik er soms wel wat over wil zeggen omdat mijn medische geschiedenis inmiddels soms best bepalend is voor mijn dagelijks leven (soms gelukkig ook helemaal niet!). En ik ben er zelf aan gewend. Maar ik merk ook dat het anderen soms ongemakkelijk maakt, omdat ze niet altijd weten hoe ze ‘moeten’ reageren. Dat is altijd een beetje raar. Zeker online. Maar live ook wel. Maar ja. Het leven is ook wel een beetje raar eigenlijk.
Ik ben zo iemand die dan niet zo goed weet wat ze moet zeggen. Ik vind het wel heftig namelijk, maar wat schiet jij er nou eigenlijk mee op als iemand die je niet kent zegt dat het heftig is. Ik weet ook helemaal niet wat de impact van zo'n medische geschiedenis op je is. Theoretisch wel, niet hoe het echt voelt. Al kan ik me wel iets voorstellen bij de altijd aanwezige rare spanning.

En ja, het leven is absoluut wel een beetje raar ;)

Ik ken overigens ook een paar mensen met een heel bijzondere en nare jeugd, @Tele6
Mijn vroegere beste vriendin had zo'n jeugd. Als ik iets over haar aan anderen vertelde ('Ik ken iemand die....') dan dachten mensen vast dat ik een heleboel heel gekke mensen kende. Maar al die bizarre dingen gingen eigenlijk altijd over haar, Helemaal psychisch verknipt door haar moeder. Ik zat met haar op het vwo en daar had ik eigenlijk geen contact met haar, want ze was zo raar. Werd altijd van en naar school gebracht door haar moeder (dit dus tm 6 vwo), moeder kwam met haar lunchen op school, ze mocht geen gymles, ze kon niet zwemmen (elke vrouw in badpak wordt direct verkracht), haar moeder las haar boeken eerst en plakte bladzijden met seksuele dingen er op aan elkaar, ze mocht echt heel heel veel niet, te veel om hier op te noemen. Ze kwam aanwaaien toen ik met vriendinnen buiten zat omdat ze was weg gelopen, nu een eigen huis had, geen geld had voor eten en ze had honger. En ze kende mij nog van de middelbare school. Daarna zo'n 15 heel turbulente jaren gehad en daar heb ik uiteindelijk voor bedankt. Ik hield dat niet vol. Bij haar lijkt het oppervallig wel goed te zijn, maar nee, haar jeugd had een te grote impact.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207199556
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik wacht op de bui. En tot ie vertrekt. Hij is te langzaam.
Wij zitten nog steeeeeeds in de bui.
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:49:16 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199578
Ik haat terug te zijn 5 jaar geleden toen pakketjes nog spontaan kwamen.
Want ik heb geen T&T code.
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:50:23 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207199596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:49 schreef fietsie het volgende:
Ik haat terug te zijn 5 jaar geleden toen pakketjes nog spontaan kwamen.
Want ik heb geen T&T code.
Pakketbox for the win O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207199608
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij zitten nog steeeeeeds in de bui.
;(
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:51:33 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207199616
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben zo iemand die dan niet zo goed weet wat ze moet zeggen. Ik vind het wel heftig namelijk, maar wat schiet jij er nou eigenlijk mee op als iemand die je niet kent zegt dat het heftig is. Ik weet ook helemaal niet wat de impact van zo'n medische geschiedenis op je is. Theoretisch wel, niet hoe het echt voelt. Al kan ik me wel iets voorstellen bij de altijd aanwezige rare spanning.

Ik ken overigens ook een paar mensen met een heel bijzondere en nare jeugd, @:Tele6
Mijn vroegere beste vriendin had zo'n jeugd. Als ik iets over haar aan anderen vertelde ('Ik ken iemand die....') dan dachten mensen vast dat ik een heleboel heel gekke mensen kende. Maar al die bizarre dingen gingen eigenlijk altijd over haar, Helemaal psychisch verknipt door haar moeder. Ik zat met haar op het vwo en daar had ik eigenlijk geen contact met haar, want ze was zo raar. Werd altijd van en naar school gebracht door haar moeder (dit dus tm 6 vwo), moeder kwam met haar lunchen op school, ze mocht geen gymles, ze kon niet zwemmen (elke vrouw in badpak wordt direct verkracht), haar moeder las haar boeken eerst en plakte bladzijden met seksuele dingen er op aan elkaar, ze mocht echt heel heel veel niet, te veel om hier op te noemen. Ze kwam aanwaaien toen ik met vriendinnen buiten zat omdat ze was weg gelopen, nu een eigen huis had, geen geld had voor eten en ze had honger. En ze kende mij nog van de middelbare school. Daarna zo'n 15 heel turbulente jaren gehad en daar heb ik uiteindelijk voor bedankt. Ik hield dat niet vol. Bij haar lijkt het oppervallig wel goed te zijn, maar nee, haar jeugd had een te grote impact.
Nare shit dat

Ik snap alleen werkelijk niet hoe zoiets stand kan houden. Een moeder staat niet op zich, ondanks bijzondere en vaak dominante rol.
Vaak is er toch ook een vader, overige familieleden en kring.

Wat een eikel is de mens toch eigenlijk
pi_207199619
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:33 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kind is zijn muzieksmaak aan het onderzoeken.
Na 8362 keer kutkind hoor ik nu 3937262626 keer ik haat je.
Onder dwang iets anders uitgezocht.
ik moet zuipen
3 dagen samen thuis :'( :'( :'(
Hier is wat variatie voor hem.

Spoilers!
pi_207199643
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Is wel verfrissend. Mijne háát dansen.
Dees doet zelfs, geheel vanuit zichzelf, moderne dans (voor zover ik het kan beoordelen). Alles expressie en emooooootie.
pi_207199653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nog even zonder verdere bijlees: ik vind je sowieso al een baas dat je op zoveel dates geweest bent - ik heb wel een paar gesprekken gehad op apps, maar zodra iemand voorstelt af te spreken schiet ik in een HELP-WAAROM-MOETDATECHT-IKDURFNIET kramp :') dus dat je dat gewoon doet en gaat en wel ziet of het leuk is of niet vind ik op zichzelf al lovenswaardig _O_
En wat fijn dat je nu merkt dat het inderdaad zo schaars niet is!! Ik merk dat nog niet echt, maar dat komt denk ik meer door bovenstaande kramp :+ ik heb met één jongen een tijd geleden wel wat dates gehad maar dat werd niks.

Ik vond het eigenlijk wel verfrissend om dates te hebben met mensen van wie het me vrij weinig uitmaakte of het wat zou worden. Dan kun je lekker een eind aan blunderen zonder dat het uitmaakt, want niks te verliezen O-)

En je kramp heeft ergens wel gelijk want je moet niet echt. Tja ;)
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:53:58 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199657
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Pakketbox for the win O+
Dan mag je een machtige pakketbox hebben voor dit pakket....70x70x70cm...
pi_207199671
Oh ja, for the record, ik kan twee domes op in een uur, en ook twee salted caramel soufflés in een uur. Allevier lukt waarschijnlijk ook nog wel, als ik zou willen. Of dat positief is of niet, laat ik maar in het midden :+ en ik probeer over het algemeen het ook wel bij één toetje per avond te houden.

Vond de s'mores souffles lekkerder dan de salted caramel. Hoewel ik de tweede uit het pakje nog ga proberen zonder op te warmen, ik vermoed dat ik hem dan lekkerder vind.
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:55:46 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199680
pi_207199706
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Nare shit dat

Ik snap alleen werkelijk niet hoe zoiets stand kan houden. Een moeder staat niet op zich, ondanks bijzondere en vaak dominante rol.

Ja dat valt vies tegen dus.
Of ze doen mee, of het gezin was al geïsoleerd voor deze shit ging shitten, of de mensen eromheen merken niet hoe erg het is omdat naar de buitenwereld poeslief wordt gedaan, of mensen denken dat ze zich niet moeten bemoeien met een ander.
pi_207199724
quote:

Nare shit dat

Ze wist heel lang niet wie haar vader was. Denk dat ze 22 was toen ze hem leerde kennen. Moeder had 3 kinderen van 3 verschillende vaders en heeft alles wat met seks te maken had volkomen onderdrukt bij haar dochter. Toen ze op haar 19e vertelde dat ze een jongen gekust had sloeg haar moeder haar in het openbaar en noemde haar hoer. (de vrouw met 3 kinderen van 3 verschillende vaders met wie ze geen van allen was getrouwd),

Er is wel kinderbescherming langs geweest. Maar moeders had de 3 kinderen goed geïndoctrineerd dat ze dan in een vies en koud weeshuis terecht zouden komen en heel hard moesten werken. Zoals in de rare meisjesstripboeken/films. Ze hebben alle 3 keurig tegen de kinderbescherming gelogen dat alles in orde was. En er waren geen tekenen van fysieke mishandeling, dus wat moet je dan als hulpverlener.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207199727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, for the record, ik kan twee domes op in een uur, en ook twee salted caramel soufflés in een uur. Allevier lukt waarschijnlijk ook nog wel, als ik zou willen. Of dat positief is of niet, laat ik maar in het midden :+ en ik probeer over het algemeen het ook wel bij één toetje per avond te houden.

Vond de s'mores souffles lekkerder dan de salted caramel. Hoewel ik de tweede uit het pakje nog ga proberen zonder op te warmen, ik vermoed dat ik hem dan lekkerder vind.
Ik krijg al hoofdpijn als in het lees :o *)
pi_207199739
quote:

[..]
Nare shit dat

Die moeder heeft die vader ook niet voor niks uitgezocht. Of in ieder geval, mijn moeder heeft wel eens verteld dat ze m'n vader de ideale man vindt omdat hij zo'n doetje is en alles goed vindt wat ze wil. Hij kan echt geen nee zeggen en heeft een enorme hekel aan conflict.
Overige familieleden: als ze het er niet mee eens zijn wordt contact verbroken, dus dan blijven alleen de familieleden die ja knikken of die niks durven zeggen over.
Resterende kring hetzelfde, als die er te veel van vinden, geen contact meer.
En de vader gaat ook geen moeite doen om wel nog contact te houden, want dat zou ruzie opleveren en dat ziet hij niet zitten. Bovendien wordt er een heel verhaal gesponnen over dat de personen met wie contact verbroken wordt slechte mensen zijn, hypocrieten, onverstandig, wat dan ook.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:04:57 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199805
Ondertussen draait de voedselproductie op volle toeren:
- De kalkoenspiesjes van vanmorgen (voor de gourmet) zijn door de sous vide en liggen nu in de vriezer.
- Het buikspek ligt op een bed van zout, de vleeskant in de hoisin gedrenkt, vacuum getrokken in de koelkast.
- De schouder-met-bot voor de pulled pork is ingekerfd, gerubt, vacuum getrokken en gaat zo 24 uur op 76 graden sous vide

Ben nu de recepten voor de witlofsalade en de andere salades aan het verzamelen en aanpassen voor de "die en die mag dit en dat niet eten" lijstjes.
pi_207199817
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dees doet zelfs, geheel vanuit zichzelf, moderne dans (voor zover ik het kan beoordelen). Alles expressie en emooooootie.
Heeft ie dat van jou? :+
pi_207199831
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Heeft ie dat van jou? :+
Zie ik eruit alsof ik niet kan dansen? }:|

Hij heeft t van de Mrs ja. Ook zo theatraal.
pi_207199836
Broertje en ik waren als kind ook gewoon als de dood om iets te doen waar m'n moeder het niet mee eens zou zijn.

Ik herinner nog dat we in de zomer eens bij m'n tante gingen logeren. Die had een leuke tuin met een speelhuisje waar we dan met m'n neefje in speelden, en we mochten op matrassen bij m'n neefje op de kamer slapen. Ik ben toen 's avonds hysterisch geworden omdat m'n tante ons zonder de voeten te wassen naar bed liet gaan, maar van m'n moeder mochten we niet met vieze voeten naar bed. En ik kon niet goed genoeg bij de wastafel om het zelf te doen. We waren ervan overtuigd dat m'n moeder erachter zou komen als we met vieze voeten naar bed gingen alsof ze een of andere alwetende godheid was of zo. En omdat we dat wisten, biechtten we dat soort dingen vaak maar meteen op als we thuiskwamen, want dan kregen we in ieder geval niet ook nog op ons kop omdat we het geheim gehouden hadden. Zo bleef m'n moeder ook alwetend :+

Ik ben ook wel eens tot kotsen aan toe panisch geworden omdat er kauwgom bleek te zitten in een lolly die ik van iemand had gehad, dus ik had zonder het te weten kauwgom op :o

Ik vraag me nog wel eens af wat de volwassenen die daarbij waren gedacht zullen hebben. Vooral mijn tante want bij haar hebben we talloze situaties gehad (bv ook de glimmende dwz truttige haarspeldjes die ze in m'n haar wilde doen en het roze dwz truttige shirtje dat ze voor me wilde kopen). Maar ja, kinderen krijgen wel vaker meltdowns om de raarste dingen.
pi_207199839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:04 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen draait de voedselproductie op volle toeren:
- De kalkoenspiesjes van vanmorgen (voor de gourmet) zijn door de sous vide en liggen nu in de vriezer.
- Het buikspek ligt op een bed van zout, de vleeskant in de hoisin gedrenkt, vacuum getrokken in de koelkast.
- De schouder-met-bot voor de pulled pork is ingekerfd, gerubt, vacuum getrokken en gaat zo 24 uur op 76 graden sous vide

Dat zullen we nog wel eens zien >:)
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:07:31 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199841
*O* helden bij DPD: ik krijg van hen ineens melding van mijn T&T omdat ik een oud account daar nog had, blijkbaar :P

Nu weet ik dat ik veilig weg kan zo :P
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:07:53 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199845
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat zullen we nog wel eens zien >:)
Ik heb gelukkig ook een autonome grote sous vide oplossing :P
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:10:20 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207199873
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja dat valt vies tegen dus.
Of ze doen mee, of het gezin was al geïsoleerd voor deze shit ging shitten, of de mensen eromheen merken niet hoe erg het is omdat naar de buitenwereld poeslief wordt gedaan, of mensen denken dat ze zich niet moeten bemoeien met een ander.
Ja vandaar mijn slotzin als conclusie ;(

Hier ook een eikel kind maar dan in de goeie zin. Krijg net als dreigement te horen dat als ik niet doe wat ze zegt, ze mij gaat vermoorden met haar poepgat

:')

Moest lachen :')
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:10:43 #127
13783 Anthraxx
pi_207199877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:38 schreef Clubsoda het volgende:

Elektrische gitaar kun je tenminste nog combineren met een koptelefoon :P.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:11:33 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207199895
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze wist heel lang niet wie haar vader was. Denk dat ze 22 was toen ze hem leerde kennen. Moeder had 3 kinderen van 3 verschillende vaders en heeft alles wat met seks te maken had volkomen onderdrukt bij haar dochter. Toen ze op haar 19e vertelde dat ze een jongen gekust had sloeg haar moeder haar in het openbaar en noemde haar hoer. (de vrouw met 3 kinderen van 3 verschillende vaders met wie ze geen van allen was getrouwd),

Er is wel kinderbescherming langs geweest. Maar moeders had de 3 kinderen goed geïndoctrineerd dat ze dan in een vies en koud weeshuis terecht zouden komen en heel hard moesten werken. Zoals in de rare meisjesstripboeken/films. Ze hebben alle 3 keurig tegen de kinderbescherming gelogen dat alles in orde was. En er waren geen tekenen van fysieke mishandeling, dus wat moet je dan als hulpverlener.
Koekoek

Ja dat komt toch idd dan ook vaak met dat kroost ook gewoon echt niet meer goed.
Hopen dan maar dat die het niet op hun beurt weer doorgeven aan volgende generaties
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:12:13 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207199906
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die moeder heeft die vader ook niet voor niks uitgezocht. Of in ieder geval, mijn moeder heeft wel eens verteld dat ze m'n vader de ideale man vindt omdat hij zo'n doetje is en alles goed vindt wat ze wil. Hij kan echt geen nee zeggen en heeft een enorme hekel aan conflict.
Overige familieleden: als ze het er niet mee eens zijn wordt contact verbroken, dus dan blijven alleen de familieleden die ja knikken of die niks durven zeggen over.
Resterende kring hetzelfde, als die er te veel van vinden, geen contact meer.
En de vader gaat ook geen moeite doen om wel nog contact te houden, want dat zou ruzie opleveren en dat ziet hij niet zitten. Bovendien wordt er een heel verhaal gesponnen over dat de personen met wie contact verbroken wordt slechte mensen zijn, hypocrieten, onverstandig, wat dan ook.
Beide slappe eikels dus

Klote man
pi_207199909
quote:

[..]
Nare shit dat

Dat is een stuk makkelijker dan het lijkt. Mensen willen zich er niet mee bemoeien, ze zien niet het hele plaatje, accepteren dat iemand haar kind mishandelt is een te grote stap voor veel mensen. Er iets aan doen is een nog veel grotere stap.

Mijn vader is een goedgelovige sukkel die 10 jaar getrouwd was voor ik geboren werd. Mijn moeder heeft in die 10 jaar elk beetje initiatief en zelfstandigheid uit hem gehaald. Verder werkte hij de hele dag en werkte vaak over toen ik klein was. Ze had alle mogelijkheid om hem elke avond te indoctrineren over hoe verschrikkelijk ik die dag was geweest. Ze zegt dan dat iedereen (ouders van andere kinderen, juf, muziekleraar, sportlerares) er zo over dacht. Dat iedereen mij verschrikkelijk vond. Ondanks dat hij 100% voor mij had moeten kiezen, snap ik wel dat hij niet beter wist en ook min of meer dat hij haar geloofde.

Oma en tante stonden dichtbij. Maar wisten dat ze contact met mij en mijn vader zouden verliezen als ze in zouden grijpen. In plaats daarvan gaven ze me liefde en daar ben ik ze dankbaar voor.
Spoilers!
pi_207199923
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:55 schreef vlindertje89 het volgende:

Respect _O_
Spoilers!
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:15:10 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199946
Overigens kies ik er voor geen foto's te delen op het moment omdat het een enorme puinberg in huis is, en ik geen zin heb in eindeloos knippen in foto's om het er een beetje uit te laten zien..
pi_207199950
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:10 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Elektrische gitaar kun je tenminste nog combineren met een koptelefoon :P.
Ook dan is het niet stil, die snaren maken onversterkt ook gewoon geluid }:|
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:17:19 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207199984
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Een kast ombouwen tot "Studio" is geen optie?
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:18:53 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207200005
Te zoete taart op, nu misselijk :')

Dan maar boodschappen doen. Feesssttttt
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:20:11 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207200025
Hmz, ze hebben het met "de zaterdagoptie" verstuurd. Dus ik heb zo maar het gevoel dat het dan sowieso morgen komt.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:20:46 #137
13783 Anthraxx
pi_207200034
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Precies de reden dat ik de huiskamer uitgejaagd ben *).
pi_207200063
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja vandaar mijn slotzin als conclusie ;(

Hier ook een eikel kind maar dan in de goeie zin. Krijg net als dreigement te horen dat als ik niet doe wat ze zegt, ze mij gaat vermoorden met haar poepgat

Moest lachen :')
Ik heb er een te spelen. Onderweg naar huis liet ie me al weten dat ik een pak rammel ging krijgen als ik geen pannenkoeken voor hem ging bakken.
Ik heb liefjes uitgelegd dat ie zo'n tekst bij mij 1 x kan proberen, maar bij de tweede linea recta terug wordt vervoerd naar zijn eigen voordeur.
Stuk rustiger sindsdien.
pi_207200104
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb er een te spelen. Onderweg naar huis liet ie me al weten dat ik een pak rammel ging krijgen als ik geen pannenkoeken voor hem ging bakken.
Ik heb liefjes uitgelegd dat ie zo'n tekst bij mij 1 x kan proberen, maar bij de tweede linea recta terug wordt vervoerd naar zijn eigen voordeur.
Stuk rustiger sindsdien.
:o ik vind dat...bijzonder.
pi_207200109
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende: Ondanks dat hij 100% voor mij had moeten kiezen, snap ik wel dat hij niet beter wist en ook min of meer dat hij haar geloofde.
En toch had hij beter moeten weten. Hulp moeten zoeken als hij zelf twijfelde. Jij had er niet om gevraagd daar te landen, hij maakte zijn eigen keuzes. Jij had recht op normaal behandeld en liefgehad te worden.
pi_207200113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Een kast ombouwen tot "Studio" is geen optie?
Hij heeft een eigen kamer waar hij prima kan oefenen, maar het is nogal een kleverig type en is nog altijd het liefst op een klontje. Duurt vast niet lang meer :P
pi_207200137
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ook. Maar op deze leeftijd ga ik er vanuit dat het niet uit het kind zelf komt en voeg ik maar een corrigerende ervaring toe waar ik kan ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Het is elke keer raak met dit soort pogingen als ie komt en meestal blijft het bij 1, als wij een duidelijke grens trekken.
pi_207200142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:07 schreef fietsie het volgende:
*O* helden bij DPD: ik krijg van hen ineens melding van mijn T&T omdat ik een oud account daar nog had, blijkbaar :P

Nu weet ik dat ik veilig weg kan zo :P
Ha, zie mijn ervaring met DPD >:)
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:29:31 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207200176
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
dit
pi_207200194
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En toch had hij beter moeten weten. Hulp moeten zoeken als hij zelf twijfelde. Jij had er niet om gevraagd daar te landen, hij maakte zijn eigen keuzes. Jij had recht op normaal behandeld en liefgehad te worden.
Natuurlijk. Zonder twijfel.

Maar zijn karakter kennende, snap ik dus wel hoe het zo gelopen is. Dat praat zijn daden niet goed. Dat is weer een ander onderwerp.

Bijzonder, zo'n kind dat dreigt met een pak rammel.
Spoilers!
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:31:01 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207200209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ha, zie mijn ervaring met DPD >:)
Sowieso weet ik dat het pakket al in een DPD bus weg is, want dat is telefonisch bevestigd. Volgens de DPD automatisering is alleen het label nog maar afgedrukt. Dus mijn verwachting qua correcte informatie is laag.
Maar de productbeschrijving van de zaterdagdienst impliceert sowieso bezorging op zaterdag.
pi_207200221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:07 schreef Tele6 het volgende:
Broertje en ik waren als kind ook gewoon als de dood om iets te doen waar m'n moeder het niet mee eens zou zijn.

Ik herinner nog dat we in de zomer eens bij m'n tante gingen logeren. Die had een leuke tuin met een speelhuisje waar we dan met m'n neefje in speelden, en we mochten op matrassen bij m'n neefje op de kamer slapen. Ik ben toen 's avonds hysterisch geworden omdat m'n tante ons zonder de voeten te wassen naar bed liet gaan, maar van m'n moeder mochten we niet met vieze voeten naar bed. En ik kon niet goed genoeg bij de wastafel om het zelf te doen. We waren ervan overtuigd dat m'n moeder erachter zou komen als we met vieze voeten naar bed gingen alsof ze een of andere alwetende godheid was of zo. En omdat we dat wisten, biechtten we dat soort dingen vaak maar meteen op als we thuiskwamen, want dan kregen we in ieder geval niet ook nog op ons kop omdat we het geheim gehouden hadden. Zo bleef m'n moeder ook alwetend :+

Ik ben ook wel eens tot kotsen aan toe panisch geworden omdat er kauwgom bleek te zitten in een lolly die ik van iemand had gehad, dus ik had zonder het te weten kauwgom op :o

Ik vraag me nog wel eens af wat de volwassenen die daarbij waren gedacht zullen hebben. Vooral mijn tante want bij haar hebben we talloze situaties gehad (bv ook de glimmende dwz truttige haarspeldjes die ze in m'n haar wilde doen en het roze dwz truttige shirtje dat ze voor me wilde kopen). Maar ja, kinderen krijgen wel vaker meltdowns om de raarste dingen.
:'(
Spoilers!
pi_207200336
Kind in kwestie is net 8 overigens.
Voor het beeld
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:42:55 #149
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207200435
Is er al iemand in een supermarkt geweest vandaag?
Ik moet nog boodschappen doen maar ik ben bang dat het fuckkkking druk is :'(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:43:42 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207200454
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:38 schreef Vanyel het volgende:
Kind in kwestie is net 8 overigens.
Voor het beeld
Gewoon uitproberen en grenzen (ook die veel te ver gaan) uitproberen

Hier is het lollig verpakt maar ook gewoon om te proberen wat er dan gebeurt. Zal wel loslopen, mits je idd adequaat corrigeert

Vind het anders als ie 13 zou zijn ofzo

Komt goed *O*

Eurotrash song voor je stemming:

vrijdag 23 december 2022 @ 14:44:03 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207200461
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
Ik ga nu :*
pi_207200473
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
Hell no. Boodschappen zijn afgelopen weekend gedaan en de rest gisteren bezorgd. Morgen alleen even naar de vleesboerderij.
Spoilers!
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:46:01 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207200498
Ik wil graag van dat weer uit Wyoming :D
pi_207200581
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:46 schreef fietsie het volgende:
Ik wil graag van dat weer uit Wyoming :D
Jij liever dan ik. Vond vorige week koud genoeg
pi_207200622
AH overleefd :%

Knoop voor collega doorgehakt: laat mij maar (zoals gepland) werken met kerst en geef iemand anders vrij nu links en rechts cliënten in het ziekenhuis belanden.

Bultje op de poot van poes ontdekt. Voelt als een cyste, maar mooi dat hun APK eraan kwam. Kan ook best een maandje vroeger.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:53:31 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207200635
Influenza daar ook Cat?
pi_207200643
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:53 schreef fietsie het volgende:
Influenza daar ook Cat?
Nope. Laffe, luie nalatige huisartsen vooral :X
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 14:57:42 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207200712
SPOILER
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207200728
Ik was kort in de supermarkt, en dat viel reuze mee (rond lunchtijd). Moet nog wel een tweede keer, want was vergeten dat ik morgenavond een voorgerecht had beloofd. Kastanjesoep is het plan, want ik zag kastanjes bij de Lidl.
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 14:58:45 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207200734
Afgaande op parkeerplaats valt de Sligro mee, ga nu naar binnen :P
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:15:39 #161
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207200951
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nope. Laffe, luie nalatige huisartsen vooral :X
Ahjakkes.
pi_207201026
Ik heb vanochtend heerlijk 1.5u door de Soesterduinen en bos daar gewandeld met nicht, een paar druppeltjes miezer gehad maar dat mocht geen naam hebben. Eenmaal thuis nog even door de inmiddels zeikende regen naar de bakker gelopen voor tompoucen en appelbeignet voor de buren met kindjes die zo op verjaardagsvisite komen. Daarna de prullenbak eindelijk geleegd en nog een vuilniszak vol gegooid met spullen uit de koelkast/op de afzuigkap die weg moesten maar nog geen zin om prullenbak te legen :+ en die allebei buiten in de ondergrondse container gemikt. Nu op de bank, zo buren, en daarna rest vd dag heerlijk bankhangen. Als iemand tips heeft voor series/docu's/films op Videoland/HBO, hou ik me aanbevolen
pi_207201149
Fringe
Wel oud
pi_207201385
Fringe O+ Het lijkt me alleen niet heel erg des Vlinders.

Om bepaalde sport te kunnen kijken, hebben we een abonnement op Discovery+. Daar hebben ze 2 abonnementen: entertainment of entertainment plus sport. Niet alleen maar sport, heel flauw. Ik heb vanochtend eens gekeken wat er allemaal in dat abonnement aan entertainment zit. Dat is dus alles van Discovery, TLC, Food Network, Discovery ID en nog veel meer. Wat een ultieme verzameling pulp tv _O-
Spoilers!
pi_207201815
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fringe O+ Het lijkt me alleen niet heel erg des Vlinders.

Om bepaalde sport te kunnen kijken, hebben we een abonnement op Discovery+. Daar hebben ze 2 abonnementen: entertainment of entertainment plus sport. Niet alleen maar sport, heel flauw. Ik heb vanochtend eens gekeken wat er allemaal in dat abonnement aan entertainment zit. Dat is dus alles van Discovery, TLC, Food Network, Discovery ID en nog veel meer. Wat een ultieme verzameling pulp tv _O-
Ja ik had ook batwoman kunnen aanraden natuurlijk :D
pi_207201985
Ik zit nu naar Top Gun Maverick te kijken
pi_207201987
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:28 schreef Vanyel het volgende:
Fringe
Wel oud
Fringe is wel echt geweldig. Het leek aanvankelijk Monster of the Week te zijn, maar was dat uiteindelijk absoluut niet. Ik vond de acteurs zo leuk _O_
pi_207201991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit nu naar Top Gun Maverick te kijken
Die was véél leuker dan ik van te voren had gedacht :+
pi_207202214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken overigens ook een paar mensen met een heel bijzondere en nare jeugd, @:Tele6
@Isabeau soms is het ook gewoon wel fijn of nodig om het even te zeggen. Om jezelf in een context te plaatsen, en omdat het gewoon iets is dat je bezig houdt. Dan is er geen goede of foute reactie eigenlijk.

Verder had mijn vader een vergelijkbare jeugd met jouw vriendin en @Tele6 . Moeder met ook weer een heel verhaal waarom zij geworden is zoals ze geworden is, vreselijke dingen meegemaakt. Mijn vader kan het nu wel met liefde relativeren maar heeft er wel veel last van gehad. En het is hoopgevend dat hij ons (mij, broertje, zusje) een heel fijn en stabiel thuis heeft kunnen geven. Natuurlijk zijn er dingen die door blijven spelen maar iedereen heeft wel iets, en wij hebben er eigenlijk vrij weinig last van allemaal.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:23 schreef Vanyel het volgende:
Best heftig @:yinu
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder bijgelezen. Uiteraard eens met alle complimenten voor hoe jij jezelf hebt ontwikkeld @:Tele6 O+

@:yinu wat een heftig verhaal, ik kan me indenken dat zo'n scan dan inderdaad toch steeds weer spanning oplevert. Enerzijds fijn dat ze je in de gaten houden, anderszijds natuurlijk gewoon shit dat je daardoor toch ook steeds weer in spanning zit.

@:Lonaa fijn dat je snel terecht kan

Hoop voor jullie allebei op goede uitslagen!

Ik heb minder spierpijn dan gister *O* . Dat gebeurt me op de tweede dag vrijwel nooit.
En ik heb zo'n fantastische PT-sportschool.
SPOILER
:* Dank beide. En @vlindertje89 , dat klinkt als een fijne sportschool!

Ik had een confronterende middag: ik vind mezelf vaak best handig. En vind het fijn om dingen niet onnodig weg te gooien. Dus ik repareer graag. Nu had ik een verzameling in de loop der tijden gebroken keramiek, en een kintsugi-setje. Waarmee je dingen met een 'gouden randje' kunt repareren.

Dat viel dus even vies tegen. Het is met tweecomponentenlijm, goudpoeder en er komen handschoenen bij omdat die lijm niet fijn is voor je handen. Je moet snel werken, met plastic handschoenen, en heel precies, en de timing komt vrij nauw.

Lang verhaal kort: ik heb van de 6 'projectjes' nu 3 min of meer succesvol gelijmd. Of eigenlijk 2. Eentje is echt heel lelijk geworden en staat te drogen om te zien of ik er nog wat mee kan, ooit. 1 lijmpoging heb ik opgegeven en het gebroken kopje met OVERAL gouden lijm behalve op de plaats waar ik het bedoeld had alsnog maar in de vuilnisbak gemieterd. 2 bordjes had ik de kracht niet meer voor.

pi_207202716
De parkeerplaats bij de lidl was enorm druk. De winkel zelf niet. Kastanjes zijn binnen. Zou je die ook in de airfryer kunnen poffen :?.
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 17:17:37 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207202750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:14 schreef Tuindier het volgende:
De parkeerplaats bij de lidl was enorm druk. De winkel zelf niet. Kastanjes zijn binnen. Zou je die ook in de airfryer kunnen poffen :?.
Lijkt me wel, aangezien het een tafelmodel heteluchtoven is feitelijk :)
pi_207202755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:14 schreef Tuindier het volgende:
Verwarm de Airfryer voor op 200 graden. Leg de kastanjes in het mandje met de ingesneden kant omhoog. Dek af met een antispatdeksel. Pof de kastanjes een minuut of tien.
pi_207202776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb vanochtend heerlijk 1.5u door de Soesterduinen en bos daar gewandeld met nicht, een paar druppeltjes miezer gehad maar dat mocht geen naam hebben. Eenmaal thuis nog even door de inmiddels zeikende regen naar de bakker gelopen voor tompoucen en appelbeignet voor de buren met kindjes die zo op verjaardagsvisite komen. Daarna de prullenbak eindelijk geleegd en nog een vuilniszak vol gegooid met spullen uit de koelkast/op de afzuigkap die weg moesten maar nog geen zin om prullenbak te legen :+ en die allebei buiten in de ondergrondse container gemikt. Nu op de bank, zo buren, en daarna rest vd dag heerlijk bankhangen. Als iemand tips heeft voor series/docu's/films op Videoland/HBO, hou ik me aanbevolen
Chernobyl al gezien? Big Little Lies vond ik ook heel goed. Deel 2 nog niet gezien.

Wij zijn nu met Wednesday bezig. Ik krijg er wel enorme Harry Potter-vibes van :D
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 17:25:48 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207202830
pi_207203033
quote:
Goede actie.
In Hoek van Holland was toch ook zo’n actie. En gelukt. 🎉
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 17:45:59 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207203083
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goede actie.
In Hoek van Holland was toch ook zo’n actie. En gelukt. 🎉
Was het daar ook gelukt? Dit fenomeen komt op meer plekken in Nederland voor. Ze hadden geluk dat er een paar mensen op dat park zitten die juridisch goed onderlegd zijn.
pi_207203225
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Was het daar ook gelukt? Dit fenomeen komt op meer plekken in Nederland voor. Ze hadden geluk dat er een paar mensen op dat park zitten die juridisch goed onderlegd zijn.
M.b.v. radar of van kassa…

Oh kijk https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/577881
pi_207203292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:29 schreef yinu het volgende:

Ik had een confronterende middag: ik vind mezelf vaak best handig. En vind het fijn om dingen niet onnodig weg te gooien. Dus ik repareer graag. Nu had ik een verzameling in de loop der tijden gebroken keramiek, en een kintsugi-setje. Waarmee je dingen met een 'gouden randje' kunt repareren.

Dat viel dus even vies tegen. Het is met tweecomponentenlijm, goudpoeder en er komen handschoenen bij omdat die lijm niet fijn is voor je handen. Je moet snel werken, met plastic handschoenen, en heel precies, en de timing komt vrij nauw.

Lang verhaal kort: ik heb van de 6 'projectjes' nu 3 min of meer succesvol gelijmd. Of eigenlijk 2. Eentje is echt heel lelijk geworden en staat te drogen om te zien of ik er nog wat mee kan, ooit. 1 lijmpoging heb ik opgegeven en het gebroken kopje met OVERAL gouden lijm behalve op de plaats waar ik het bedoeld had alsnog maar in de vuilnisbak gemieterd. 2 bordjes had ik de kracht niet meer voor.

Dat klinkt als een leerzame middag :D Ik word al helemaal kriegelig als ik er aan denk.

Heftig verhaal ook over je gezondheid vanmiddag. Stressvol allemaal zeg.

Hoe oud ben jij eigenlijk (ongeveer)?
Spoilers!
pi_207203423
Fringe gegoogled, komt me wel enigszins bekend voor. Zo de eerste aflevering kijken. Wel benieuwd waarom je denkt dat het niet 'des Vlinders' is, Lucky!

Chernobyl ook niet gezien, Big Little Lies ook niet, dus die gaan ook op de lijst!

Oh ja, de chocolade salted caramel soufflés zijn koud veel lekkerder dan warm :Y
pi_207203524
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fringe gegoogled, komt me wel enigszins bekend voor. Zo de eerste aflevering kijken. Wel benieuwd waarom je denkt dat het niet 'des Vlinders' is, Lucky!

Chernobyl ook niet gezien, Big Little Lies ook niet, dus die gaan ook op de lijst!

Oh ja, de chocolade salted caramel soufflés zijn koud veel lekkerder dan warm :Y
Chernobyl was super indrukwekkend. En steengoede acteurs.
  vrijdag 23 december 2022 @ 18:30:38 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207203529
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Chernobyl was super indrukwekkend. En steengoede acteurs.
Dit :Y

Dark is ook een aanrader trouwens, wel vrij... donker
pi_207203540
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:30 schreef Molo het volgende:

Dit :Y

Dark is ook een aanrader trouwens, wel vrij... donker
En je moet je aandacht er heel erg bij houden. Ik heb twee categorieën tv-series: die waarbij ik ook iets anders kan doen en die waarbij ik absoluut niets anders kan doen. Dark valt 100% in de tweede categorie.
  vrijdag 23 december 2022 @ 18:33:28 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207203551
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En je moet je aandacht er heel erg bij houden. Ik heb twee categorieën tv-series: die waarbij ik ook iets anders kan doen en die waarbij ik absoluut niets anders kan doen. Dark valt 100% in de tweede categorie.
Ja mee eens!

Ik heb trouwens van de week de Oscar bekroonde film La Grande Belleza gezien en zit nog steeds in mijn hoofd.
Dikke dikke aanrader en valt ook in de tweede categorie _O_
pi_207203623
Top gun maverick keek lekker weg.
pi_207203628
Dark _O_ _O_ _O_ _O_
Spoilers!
pi_207203655
Ja Chernobyl vond ik ook tof ^O^

Tevens ontdekten wij zojuist iets schokkends.
De borrelhappenmix van de Lidl, voor oven en airfryer, bevat goede bitterballen O+

Knapperig korstje, prima binnenkant, goed te hachelen. Zo onverwacht!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 23-12-2022 18:58:13 ]
  vrijdag 23 december 2022 @ 18:54:40 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207203748
Albert Heijn en Lidl waren hier bijzonder rustig trouwens en hadden schappen nog vrijwel vol staan. Amazing.

Was veel rustiger dan ze verwacht hadden zeiden ze bij de kassa's.

Alles is ook wel echt achterlijk duur.

Heb broodjes besteld bij de Turkse bakker, ook gewoon 2 x wat ze vorig jaar kostten
  vrijdag 23 december 2022 @ 18:55:03 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207203751
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:43 schreef Vanyel het volgende:
Ja Chernobyl vond ik ook tof ^O^

Tevens ontdekten wij zojuist iets schokkends.
De borrelhappenmix van de Aldi, voor oven en airfryer, bevat goede bitterballen O+

Knapperig korstje, prima binnenkant, goed te hachelen. Zo onverwacht!
Lidl heeft ook meer dan prima ovenbitterballen! ^O^
pi_207203781
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Lidl heeft ook meer dan prima ovenbitterballen! ^O^
Stop de persen, de Mrs was bij de LIDL, niet bij de Aldi. Speciaal daarheen voor de fantastische pommes duchesses.
pi_207203824
De aardappelkroketjes van de Lidl zijn ook de allerallerbeste.
Spoilers!
pi_207203874
Hele dag in de auto in de regen is toch de moeite waard als de dag eindigt op de kerstmarkt met een racletti en neppe glühwein O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 december 2022 @ 19:28:50 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207204073
Vakantie *O*

Gegeven het weer morgen (en ook de regen rest van de week) morgen wel aan de wandel. Waterlinie dit keer :) Nieuwegein - Culemborg. Wrs wel via de Lekdijk ipv uiterwaarden, die zullen nu wel onderwater staan :+.

Nog een knuffel voor Tele. :)

Qua TV is het momenteel High Man in the Castle, Derry Girls S1. Net klaar: Fifa en de miniserie over Spotify. .
En ook nog de animeseries Sky x Family en One Piece probeer ik ook nog wat in te lopen :P Maar dat is soms wel Dragonball Z in het kwadraat qua rekken.

Oh en net Godfather 1 aangezet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 23 december 2022 @ 19:29:24 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207204084
Wij gaan StarWars bingen.

Ik heb begrepen dat dit de "juiste" volgorde zou zijn:

The Phantom Menace (1999)
Attack of the Clones (2002)
Revenge of the Sith (2005)
Solo (2018)
Rogue One (2016)
A New Hope (1977)
The Empire Strikes Back (1980)
The Return of the Jedi (1983)
The Force Awakens (2015)
The Last Jedi (2017)
The Rise of Skywalker (2019)
  vrijdag 23 december 2022 @ 19:45:59 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207204246
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Stop de persen, de Mrs was bij de LIDL, niet bij de Aldi. Speciaal daarheen voor de fantastische pommes duchesses.
Ah!

Nou kom ik eigenlijk nooit bij de Aldi, dus een vergelijking weet ik niet.
Maar idd, Lidl _O_ _O_ _O_

Man en kind hier lusten geen pommes duchesse dus die eten we nooit, maar geloof je op je woord :T
pi_207204556
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt als een leerzame middag :D Ik word al helemaal kriegelig als ik er aan denk.

Het was vreselijk, telkens met van die te grote plastic handschoenen waar al lijm aan zit priegelige stukjes porselein aan elkaar proberen te drukken en telkens weer vast blijven zitten en dan valt het weer uit elkaar…

quote:
Heftig verhaal ook over je gezondheid vanmiddag. Stressvol allemaal zeg.

Hoe oud ben jij eigenlijk (ongeveer)?
Ik ben ongeveer precies 45. En jij?
pi_207204566
Ik schrijf even mee wat betreft de series….
pi_207204607
Ik kreeg een beeld van je gepriegel met plakkend goudkleurig spul met plastic handschoentjes aan en ik vond het nog knap hoe ver je wel was gekomen, yinu _O_
pi_207204627
M'n chocolademousse is compleet geschift. Ik ben er alweer helemaal klaar mee. :')
pi_207204633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:08 schreef Myraela het volgende:
M'n chocolademousse is compleet geschift. Ik ben er alweer helemaal klaar mee. :')
O wat zonde :o En jammer.
pi_207204740
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind scifi, aliens en een boel ranzigheid en actie niet echt iets voor jou :D

Ik ben The 100 aan het kijken. Dat is ook best wel heel goed zeg. Het lijkt een tienerserie maar dat is het totaal niet. Een vriend met verstand van series raadde het aan, anders was ik er nooit aan begonnen.

@Tuindier, ik heb het recept van je soep opgeslagen. Ik heb hier nog 3 pakken gepofte kastanje liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:05 schreef yinu het volgende:

[..]
Het was vreselijk, telkens met van die te grote plastic handschoenen waar al lijm aan zit priegelige stukjes porselein aan elkaar proberen te drukken en telkens weer vast blijven zitten en dan valt het weer uit elkaar…
[..]
Ik ben ongeveer precies 45. En jij?
Precies? Jarig vandaag? ;)

Ik ben over 8 dagen precies 42.
Spoilers!
pi_207204797
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:05 schreef yinu het volgende:

[..]
[..]

Zie die ellende helemaal voor me
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:21:45 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207204822
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind scifi, aliens en een boel ranzigheid en actie niet echt iets voor jou :D

Ik ben The 100 aan het kijken. Dat is ook best wel heel goed zeg. Het lijkt een tienerserie maar dat is het totaal niet. Een vriend met verstand van series raadde het aan, anders was ik er nooit aan begonnen.

@:tuindier, ik heb het recept van je soep opgeslagen. Ik heb hier nog 3 pakken gepofte kastanje liggen.
[..]

Wat een jonkies hier allemaal :@
pi_207204837
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
*O*

Is de post al geweest?
Spoilers!
pi_207204870
quote:

[..]
Dat ben jij ook 😄
SPOILER
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:24:54 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207204884
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
*O*

Is de post al geweest?
Nee wel een DPD update. "Zaterdag bezorging" gecombineerd met "in verband met de drukte rekening houden met....."
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:28:12 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207204936
Kook update:
- Kalkoenpoot staat in kippen-bier-jus en is in principe gaar; morgen nog een uurtje heeeeeel zachtjes opwarmen.
- Schouder zit in de sous vide voor 24 uur

Ik heb alleen geen wortels ingekocht, en besloten niets meer te halen, dus ik moet een beetje freewheelen qua rettich salade.
pi_207204949
quote:

[..]

Goed ingeschat :D vijf minuten gekeken, afgezet :+
Ik vind bv TenneT, Interstellar en Gattaca wel tof, maar de meeste scifi films idd niet.
pi_207205132
Naar aanleiding van alle juichverhalen hier ben ik ook eens begonnen aan Dark. Ik heb geloof ik wel het einde van aflevering 1 gehaald, daarna slecht geslapen en geen haar op m'n hoofd die overweegt daar nog wat van te bekijken.
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:45:24 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207205209
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:41 schreef sigme het volgende:
Naar aanleiding van alle juichverhalen hier ben ik ook eens begonnen aan Dark. Ik heb geloof ik wel het einde van aflevering 1 gehaald, daarna slecht geslapen en geen haar op m'n hoofd die overweegt daar nog wat van te bekijken.
Ja ik heb dus denk ik aflevering 1 keer of 3 moeten kijken om echt verder te komen. Het wordt echt prachtig erna.
Maar snap wel je afkeer ja ;)
pi_207205214
quote:

[..]

:{w
Ik stelde niet the Boys voor ofzo
  vrijdag 23 december 2022 @ 20:46:18 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207205236
Ik begon aan Dark en ehm moest dat nog drie keer doen, en kwam nooit voorbij die eerste aflevering. Zo weinig "catching" wat mij betreft..
pi_207205237
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 18:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee.
We gaan niet naar de Aldi :7 Motten we weer naar een uithoek in Haarlem.
pi_207205256
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Goed ingeschat :D vijf minuten gekeken, afgezet :+
Ik vind bv TenneT, Interstellar en Gattaca wel tof, maar de meeste scifi films idd niet.
Teen Wolf
pi_207205284
Wij kijken nu Hugo op net5 met prachtige beelden, tot nu toe.

En vergeten om als toet een dome te eten.😉Die houden we tegoed.

Lekker bezig zeg @fietsie :Y) De oliebollentour vorig jaar ken ik nog van je.

@yinu wat een gefröbel. En een geduld.

De hele dag met die en gene ge’appt. waaronder met iemand met een rot bericht.
En ook nog gesport. ~:)

Nu benen hoog en film kijken.
pi_207205304
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december [quote]10s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2666426/3/98#p207205237]vrijdag 23 december 2022 20:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee.
We gaan niet naar de Aldi :7 Motten we weer naar een uithoek in Haarlem.
Naar de Lidl. Duh
pi_207205477
Ik ben nu in de docu bij hoe Meghan opeens werd aangevallen omdat ze populairder was dan Harry (en the Queen, Kate, William). Zelfs er vanuit gaande dat dat maar een pietsie waar is (en ik denk dat dit heel waar is), ben ik plots groot fan van Meghan :D
Wat een zielige eigengeilige ikbenbelangrijkerij :r
  vrijdag 23 december 2022 @ 21:07:07 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207205594
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 21:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben nu in de docu bij hoe Meghan opeens werd aangevallen omdat ze populairder was dan Harry (en the Queen, Kate, William). Zelfs er vanuit gaande dat dat maar een pietsie waar is (en ik denk dat dit heel waar is), ben ik plots groot fan van Meghan :D
Wat een zielige eigengeilige ikbenbelangrijkerij :r
Oh daar kan ik écht niet naar kijken :D
pi_207205747
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 21:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh daar kan ik écht niet naar kijken :D
Onwijs leuk man.
  vrijdag 23 december 2022 @ 21:36:29 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207206138
Dat gewoon een bijna 23 jaar oude film niet ouderwets voelt..... The Phantom Menace
pi_207206378
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 20:49 schreef Vanyel het volgende:

Naar de Lidl. Duh
Oh duh leesblind :{
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:03:17 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207206665
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 21:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Onwijs leuk man.
Ik vond Harry vroeger zo leuk, maar vind beide figuren echt vervelende uitstraling hebben tegenwoordig
Niet te doen :{
pi_207206727
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:03 schreef Molo het volgende:

Ik vond Harry vroeger zo leuk, maar vind beide figuren echt vervelende uitstraling hebben tegenwoordig
Alle koningshuizen zijn stomvervelende mensen :{w
Je zal er maar in geboren worden, de hel op een fiets :B
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 22:06:12 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207206735
Koningshuizen sowieso :r
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:10:19 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207206811
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Alle koningshuizen zijn stomvervelende mensen :{w
Je zal er maar in geboren worden, de hel op een fiets :B
Vriendin van me gaat regelmatig met de Hollandschen om, die geeft aan dat het prima lui zijn.

Maar zij of ik hebben verder ook niets tegen koningshuizen, helpt wellicht ook mee
pi_207206825
Harry & Meghan zou ik dan wel weer kijken ja. En Emily in Paris nieuwe seizoen. Alleen hebben mn ouders Netflix opgezegd tijdje geleden, en ik keek op hun account. Misschien toch maar maandje nemen. Heb discovery entertainment+sport en Viaplay opgezegd vorige maand, dus er kan ter compensatie wel weer wat bij ;) :D
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:13:27 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207206871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Harry & Meghan zou ik dan wel weer kijken ja. En Emily in Paris nieuwe seizoen. Alleen hebben mn ouders Netflix opgezegd tijdje geleden, en ik keek op hun account. Misschien toch maar maandje nemen. Heb discovery entertainment+sport en Viaplay opgezegd vorige maand, dus er kan ter compensatie wel weer wat bij ;) :D
Ik heb gisteren een aflevering van Emily in Paris gekeken. Wat een hersenloze aids is dat zeg, dit seizoen nog meer dan vorige, maar toch leuk _O-
pi_207206886
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb gisteren een aflevering van Emily in Paris gekeken. Wat een hersenloze aids is dat zeg, dit seizoen nog meer dan vorige, maar toch leuk _O-
Ja ik kijk dat precies daarvoor haha. Hersens uit, vermaak aan _O- nog meer dan vorig seizoen is wel knap :+
pi_207206916
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Nooit enige interesse gehad in een van beiden, maar de klootzakkerige arrogantie van de chief royals, de hoop van zoveel gekleurde mensen toen een vrouw met zwarte moeder in het koningshuis kon trouwen, het racisme, dat ze nog steeds 50 landen hebben, ik vind het nu echt machtig interessant.
pi_207206955
Heb die docu ook gekeken, en dat racisme was wel enorm schokkend, maar ook die familie van haar die zich overal mee bemoeien en dat ook hun recht vinden. Zeer apart
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:25:21 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207207039
Het kan me eerlijk gezegd geen ene moer schelen. Kut voor hun enzo maar ik ga niet kijken
pi_207207397
quote:
Er zijn er genoeg een stuk ouder hier, don't worry :P
pi_207207461
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:13 schreef Molo het volgende:
Oh, dit kan op mijn lijstje met 'kijken terwijl ik ook iets anders doe'?
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:49:11 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207207474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, dit kan op mijn lijstje met 'kijken terwijl ik ook iets anders doe'?
Zelfs op je lijstje 'kijken terwijl ik ook drie andere dingen doe' *)
pi_207207483
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:49 schreef Molo het volgende:

Zelfs op je lijstje 'kijken terwijl ik ook drie andere dingen doe' *)
Ik snap je. Top ^O^
pi_207207595
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:25 schreef Molo het volgende:
Het kan me eerlijk gezegd geen ene moer schelen. Kut voor hun enzo maar ik ga niet kijken
Zei iemand dat je moest?
pi_207207630
Oh ja @borisz mn.X reed vanmiddag over de dijk en volgens hem staan de uiterwaarden niet onder water. Of dat betekent dat de paden droog staan…is natuurlijk wel een vraag… O-)

Aan welke kant loop je? Langs fort Honswijk of langs Everdingen?
Wat een slingertraject zeg! Goeie tocht.
  vrijdag 23 december 2022 @ 23:02:44 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207207714
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zei iemand dat je moest?
Welnee :D
pi_207208077
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Welnee :D
Ik begrijp je wel hoor. Als een Vanyel zegt dit is wel wat, dan krijg je de drang om te volgen. Bijna sterker dan jezelf.
:* erop
pi_207208112
Uurtje op de bank getukt met kat gezellig bij me O+ andere kat in de krabpaal dit keer. Best comfortabel nog. Toch maar wel naar bed verhuisd, nog stuk comfortabeler. Slaap lekker allen!
  vrijdag 23 december 2022 @ 23:28:57 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207208169
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 23:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik begrijp je wel hoor. Als een Vanyel zegt dit is wel wat, dan krijg je de drang om te volgen. Bijna sterker dan jezelf.
:* erop
:P :*
pi_207209134
quote:

[..]

@:tuindier, ik heb het recept van je soep opgeslagen. Ik heb hier nog 3 pakken gepofte kastanje liggen.
[..]

:D zo precies nou ook weer niet.

Ik heb vanavond rode kool met kastanjes gegeten en ook nog kastanjes over dus ik ga die kastanjesoep ook opslaan!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 06:57:10 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207209736
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:57 schreef AnneX het volgende:
Oh ja @:borisz mn.X reed vanmiddag over de dijk en volgens hem staan de uiterwaarden niet onder water. Of dat betekent dat de paden droog staan…is natuurlijk wel een vraag… O-)

Aan welke kant loop je? Langs fort Honswijk of langs Everdingen?
Wat een slingertraject zeg! Goeie tocht.
Gegeven het boekje wordt sowieso gegeven de periode de Lekdijk ivm natte paden. :+. Maar we gaan het zien. :) En Honswijk denk ik Everdingen ligt aan de andere kant van het water
https://www.wandelnet.nl/wandelroute/836/Waterliniepad-etappe-15

En dan ook nog een deel van 14 vanaf het ziekenhuis.
pi_207210000
Nou, je loopt door Tull :D 5 km van ons huis. Bietje saai. Recht toe recht an.
En langs/door het verdronken bos: prachtig.
Voor uitzicht is even naar boven op Werk aan de Waalse wetering zeer de moeite waard, aan de overkant van het verdronken bos.
https://forten.nl/forten/werk-aan-de-waalse-wetering/
Het is nu droog wandelweer.

P.S. nog eens op je kaartje gekeken: op de Achterdijk loop je rustiger qua verkeer en net zo mooi. Veel gedaan een rondje Achterdijk, Pothuizerweg met buurvrouw en honden.
Vanaf de Achterdijk kun je dan weer rechtsaf doorsteken naar de Lekdijk en de pont naar Kuilenburg.

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 24-12-2022 08:43:59 ]
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 08:50:00 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207210063
Zo af en toe kijk ik op de FB van de opperidioot van het dorp. Dezelfde kerel die zegt te weten waar Willeke Drost ligt begraven en al een aantal keren heeft lopen graven en uiteraard niets heeft gevonden.

Nu heeft ie weer een complotpost over dat Caroline vd Plas een paard van Troje is. Iemand binnen de partij die marketing ed doet, zou dit ook voor Bayer hebben gedaan.

En volgens hem heeft Bayer 61% van de Greenpeace aandelen. Dus een stem op BBB is een stem op Greenpeace.

Ik was benieuwd, heeft Greenpeace aandelen? Waar komt deze onzin vandaan?

Nou ik heb de bron gevonden, het is waar!
*Tromgeroffel*
https://speld.nl/2019/02/(...)van-greenpeace-over/
  zaterdag 24 december 2022 @ 09:11:10 #245
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207210170
Wij gingen gister spontaan nog even een kerstkado kopen voor elkaar.
Dus opgesplitst de stad in en daarna samen nog even drankje in een café. Was super leuk.

Zetten we thuis de kadootjes onder de boom, allebei een heel vergelijkbaar pakketje (en met stof ingepakt, dus uit dezelfde geitenwollensok winkel)
Vriendje meteen overtuigd dat we NU de kadootjes moesten openmaken want we zouden hetzelfde kunnen hebben.

En ja hoor, allebei een rotpot. :')
Gelukkig is het niet erg om er meerdere te hebben, dus we gaan lekker fermenteren. *O*
pi_207210265
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:11 schreef gcjoel het volgende:
Wij gingen gister spontaan nog even een kerstkado kopen voor elkaar.
Dus opgesplitst de stad in en daarna samen nog even drankje in een café. Was super leuk.

Zetten we thuis de kadootjes onder de boom, allebei een heel vergelijkbaar pakketje (en met stof ingepakt, dus uit dezelfde geitenwollensok winkel)
Vriendje meteen overtuigd dat we NU de kadootjes moesten openmaken want we zouden hetzelfde kunnen hebben.

En ja hoor, allebei een rotpot. :')
Gelukkig is het niet erg om er meerdere te hebben, dus we gaan lekker fermenteren. *O*
_O-
Spoilers!
pi_207210290
Broekie meldt.

Ik moet zo nog even de aardappelpuree in elkaar joepsen, boontjes doppen en wat meuk uit de vriezer halen voor morgen. Verder moet ik de quest "mijn docs ophalen bij de schoenmaker" vandaag echt uitspelen. Ik weet dat jullie denken "hoe moeilijk kan dat zijn?" maar geloof me, it is :')

Daarna is het kerstmiddag *O* Vrienden, fladderen, bier, muziek.
pi_207210318
Mogge!

Twee zielen één gedachte bij jullie @gcjoel _O-

Mensen die de Speld (of een van die andere sites) blijven geloven (kennisje trapt er iedere keer weer in)
pi_207210332
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:34 schreef Lonaa het volgende:
Broekie meldt.

Ik moet zo nog even de aardappelpuree in elkaar joepsen, boontjes doppen en wat meuk uit de vriezer halen voor morgen. Verder moet ik de quest "mijn docs ophalen bij de schoenmaker" vandaag echt uitspelen. Ik weet dat jullie denken "hoe moeilijk kan dat zijn?" maar geloof me, it is :')

Ik denk niets van dat.
Mijn in te pakken pakket staat na 2 dagen geassembleerd. Dat vond ik al uitermate indrukwekkend van mezelf.
Nu nog schoonmaken
  zaterdag 24 december 2022 @ 09:44:34 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210360
quote:
Goed nieuws! Je bestelling van Kenners wordt vandaag bezorgd. Je chauffeur is
vandaag tussen 13:27 en 14:27*
op dit adres:
pi_207210377
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk niets van dat.
Mijn in te pakken pakket staat na 2 dagen geassembleerd. Dat vond ik al uitermate indrukwekkend van mezelf.
Nu nog schoonmaken
Ik bracht ze weg, dinsdag. "Donderdag eind van de middag kun je ze ophalen". Dus ik vroeg nog of het ook vrijdag mocht want dan moest ik toch nog in de binnenstad zijn, scheelt fietsen. "Is prima". Mooi, top.

Donderdag moest ik met m'n tiet naar de huisarts en dacht ik "nou ja ben toch onderweg ik haal ze wel op, misschien ben ik morgen nog wel zieker ditdat". Fiets twee en halve km naar de binnenstad, bordje op de deur "wegens ziekte sta ik in de winkel aan de andere kant van de stad. Sorry. Groetjes." met een 06-nummer.

Dus ik naar huis, bellen om te vragen of ie dan vrijdag wel weer in de binnenstad is, want daar zijn mijn schoenen. Wist ie niet. Waarschijnlijk. Zaterdag hoogstwaarschijnlijk soberso wel. Hij wist ook niet of ie mijn schoenen in de binnenstad had staan of in de andere winkel want hij had wel wat werk meegenomen. Ik moest even nummer sturen van m'n afhaalkaartje en dan zou ie me laten weten waar en wanneer ik mijn schoenen op kan halen.

Het is nu zaterdag. Ik weet niks.
  zaterdag 24 december 2022 @ 09:53:27 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210414
Stel je krijgt een eter vanavond die geen kool-soorten mag.

Zou Pastinaak en Selderijknol dan ook niet mogen? Mijn logica zegt dat het fundamenteel andere plantenfamilies zijn (Schermbloemigen volgens mij...)
pi_207210438
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:53 schreef fietsie het volgende:

Zou Pastinaak en Selderijknol dan ook niet mogen? Mijn logica zegt dat het fundamenteel andere plantenfamilies zijn (Schermbloemigen volgens mij...)
www.google.nl ?
pi_207210464
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:53 schreef fietsie het volgende:

Dat zijn inderdaad andere plantenfamilies.

Rucola en mosterdblad zijn ook kool trouwens, voor het geval je dat niet weet en het op je menu staat.
Spoilers!
  zaterdag 24 december 2022 @ 09:59:23 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210465
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
www.google.nl ?
Nou ik dacht ik vraag het hier omdat er hier wel mensen zitten die hun eigen allergieen helemaal hebben uitgepluisd
pi_207210468
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik dacht dat je via Instantpot.nl had besteld? Kenners is die wederverkoper op Bol toch?
Spoilers!
  zaterdag 24 december 2022 @ 10:00:16 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad andere plantenfamilies.

Rucola en mosterdblad zijn ook kool trouwens, voor het geval je dat niet weet en het op je menu staat.
Thnx :)

Nee Rucola is een gewas wat mij niet bekoort :P En mosterdblad hebben de winkels hier niet dat ik weet...
pi_207210509
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Thnx :)

Nee Rucola is een gewas wat mij niet bekoort :P En mosterdblad hebben de winkels hier niet dat ik weet...
Mosterdblad zit ook vaak in zakken gemixte sla.
Spoilers!
pi_207210520
@Lonaa je hebt toch zijn 06nummer. Bel die sjappie
pi_207210522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nou ik dacht ik vraag het hier omdat er hier wel mensen zitten die hun eigen allergieen helemaal hebben uitgepluisd
I know, was matig grapjon
pi_207210557
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:05 schreef Vanyel het volgende:
@:Lonaa je hebt toch zijn 06nummer. Bel die sjappie
Ja, "hoe moeilijk kan het zijn".
pi_207210561
quote:
Broekie meldt.

Je zou hier het huis eens moeten zien, volkomen ontploft lijkt wel ( en ik zit lekker koffie te drinken en de krant te lezen)
pi_207210593
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, "hoe moeilijk kan het zijn".
Nee.
Bel die sjappie.
Aanmoediging
pi_207210601
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik bracht ze weg, dinsdag. "Donderdag eind van de middag kun je ze ophalen". Dus ik vroeg nog of het ook vrijdag mocht want dan moest ik toch nog in de binnenstad zijn, scheelt fietsen. "Is prima". Mooi, top.

Donderdag moest ik met m'n tiet naar de huisarts en dacht ik "nou ja ben toch onderweg ik haal ze wel op, misschien ben ik morgen nog wel zieker ditdat". Fiets twee en halve km naar de binnenstad, bordje op de deur "wegens ziekte sta ik in de winkel aan de andere kant van de stad. Sorry. Groetjes." met een 06-nummer.

Dus ik naar huis, bellen om te vragen of ie dan vrijdag wel weer in de binnenstad is, want daar zijn mijn schoenen. Wist ie niet. Waarschijnlijk. Zaterdag hoogstwaarschijnlijk soberso wel. Hij wist ook niet of ie mijn schoenen in de binnenstad had staan of in de andere winkel want hij had wel wat werk meegenomen. Ik moest even nummer sturen van m'n afhaalkaartje en dan zou ie me laten weten waar en wanneer ik mijn schoenen op kan halen.

Het is nu zaterdag. Ik weet niks.
O.o.o.h. Pffft.

Succes!

En allen die met pre kerst geregel bezig zijn.
Vanmiddag alleen maar een toet maken met cranberrie turd. https://plumstreetcollect(...)rt-from-nyt-cooking/

@gcjoel wat een liefde! *;
  zaterdag 24 december 2022 @ 10:19:40 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210641
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik dacht dat je via Instantpot.nl had besteld? Kenners is die wederverkoper op Bol toch?
Is allemaal 1 bedrijf; Kenners is de holding, Sous-vide, InstantPot enz enz zijn allemaal handelsnamen waaronder dit bedrijf zich manifesteert.
  zaterdag 24 december 2022 @ 10:20:14 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210646
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
I know, was matig grapjon
Je mag best nog een poging wagen hoor mocht er iets in je opborrelen ;)
pi_207210650
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is allemaal 1 bedrijf; Kenners is de holding, Sous-vide, InstantPot enz enz zijn allemaal handelsnamen waaronder dit bedrijf zich manifesteert.
Ah, goed om te weten. Dan kan ik dus wel mijn 120 euro aan Bol-bonnen inzetten. Nou, dan is de keuze wel gemaakt geloof ik.
Spoilers!
  zaterdag 24 december 2022 @ 10:22:20 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207210661
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, goed om te weten. Dan kan ik dus wel mijn 120 euro aan Bol-bonnen inzetten. Nou, dan is de keuze wel gemaakt geloof ik.
Ik vond de service goed; ze hebben wel wat... slordigheids dingetjes maar die worden voor 99% veroorzaakt doordat dit apparaat totaal nieuw in het assortiment is en ook een fundamenteel afwijkende maatvoering heeft..
pi_207210730
Chocolademousse wit en melk is klaar, de gratin staat in de oven en de 'zalmbonbons' liggen opgerold klaar in de koelkast. Ik moet alleen nog de lenterolletjes en garnalencocktail maken. De rest doet de schoonzus. *O*
pi_207210736
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik kreeg op een vraag via mail ook vrijwel direct antwoord. En ze hebben zelf ook een pagina op instagram waar ze ook steeds meer recepten op plaatsen.
pi_207210751
Ik heb gisteren trouwens zo'n mooie lamp gekocht. O+ We gingen voor een cadeaubon naar Loods5, maar waren beide direct verliefd op deze lamp. O+

pi_207210811
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik vond de service goed; ze hebben wel wat... slordigheids dingetjes maar die worden voor 99% veroorzaakt doordat dit apparaat totaal nieuw in het assortiment is en ook een fundamenteel afwijkende maatvoering heeft..
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kreeg op een vraag via mail ook vrijwel direct antwoord. En ze hebben zelf ook een pagina op instagram waar ze ook steeds meer recepten op plaatsen.
Ik lees al jaren alleen maar positieve verhalen over die webshop. Daarom wilde ik juist niet via Bol bestellen omdat dat dan via zo'n vage wederwerkoper moest :D

Ik heb net mijn Bol-bonnen van Gfk uit laten betalen, heb er nog wat in de mail staan van Nipo en het CashbackXL ook in Bol-tegoed uit laten betalen. Het totaal is bijna 200 euro.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 10:50:17 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207210884
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 08:37 schreef AnneX het volgende:
Nou, je loopt door Tull :D 5 km van ons huis. Bietje saai. Recht toe recht an.
En langs/door het verdronken bos: prachtig.
Voor uitzicht is even naar boven op Werk aan de Waalse wetering zeer de moeite waard, aan de overkant van het verdronken bos.
https://forten.nl/forten/werk-aan-de-waalse-wetering/
Het is nu droog wandelweer.

P.S. nog eens op je kaartje gekeken: op de Achterdijk loop je rustiger qua verkeer en net zo mooi. Veel gedaan een rondje Achterdijk, Pothuizerweg met buurvrouw en honden.
Vanaf de Achterdijk kun je dan weer rechtsaf doorsteken naar de Lekdijk en de pont naar Kuilenburg.
Ik zal het zo even bekijken. Groeten uit Hajé. Koffiepauze ☕
pi_207211051
Door het huis heen gepoetst, afwasje gedaan, eerste wasje staat aan, dadelijk kerstkaart bij tante in de bus douwen, bestelde cupcakes ophalen en een fles limoncello scoren. Waarmee ik vanmiddag de kersttoet ga maken. Vanavond het altaar op en daarna warme chocomel en worstenbroodjes chez moi.

Bijna kerst *O*

En nu als achtergrond een Grote Productie uit de jaren 40 op tv O+ Kind is net geboren, film is al 15 minuten bezig met vertellers, dramatische orkesten en even dramatische koren en grote scènes, nu komt de eerste dialoog. Ik hou d’rvan.
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 11:13:05 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207211108
Kerstpuzzel van DvhN. 40 cryptische rebussen. De 13 makkelijkste al opgelost met vaders. Familieding die puzzel.

Konijnen liggen op het aanrecht daar begin ik straks mee.
  zaterdag 24 december 2022 @ 11:15:44 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207211126
quote:
Broekie meldt.

Ik kan bij anderen heel goed denken: tjonge waarom stel je dat uit.

En dan vervolgens zelf al weken over blik verf stappen die op de trap staat en nog veel meer van dat :')
pi_207211161
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 11:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik kan bij anderen heel goed denken: tjonge waarom stel je dat uit.

En dan vervolgens zelf al weken over blik verf stappen die op de trap staat en nog veel meer van dat :')
Herkenbaar ja.

Ik moet nog stééds op mijn leidinggevende reageren via de mail op salarisvoorstel en daarbij beoordelinggesprek samenvatting sturen. (Dat moest ook al weken...)
Zat het steeds uit te stellen, want met vuist op tafel slaan vind ik zelfs digitaal moeilijk...dus nu was het idee 'direct na kerst!' .
Sta ik vandaag met leidinggevende op de werkvloer.... dus met een beetje pech kan ik er nu niet meer omheen en heb ik face to face "HET" gesprek :')
pi_207211176
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 11:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Herkenbaar ja.

Ik moet nog stééds op mijn leidinggevende reageren via de mail op salarisvoorstel en daarbij beoordelinggesprek samenvatting sturen. (Dat moest ook al weken...)
Zat het steeds uit te stellen, want met vuist op tafel slaan vind ik zelfs digitaal moeilijk...dus nu was het idee 'direct na kerst!' .
Sta ik vandaag met leidinggevende op de werkvloer.... dus met een beetje pech kan ik er nu niet meer omheen en heb ik face to face "HET" gesprek :')
Je kan het *O* Voor jezelf opkomen *G*
pi_207211205
Ik heb afgelopen week een mail verstuurd na het maar te laten sudderen qua mijn werk voor die klote protocollen. Ik heb er geen tijd voor, ik wil er geen tijd voor maken, ik vind het stom werk, ik vind niet dat het aan ons is om protocollen te schrijven terwijl ik niet eens op die en die poli werk en bovendien wil ik die verantwoordelijkheid niet nemen. Ik heb geen zin om met 1000 mensen te mailen of dit zinnetje wel juist is of dat pilletje in die zin moet en al die stomme grafiekjes maken bovendien weet ik niet eens in de meeste gevallen waar het over gaat, zorgtechnisch.

Zo.

En toen had ik maandag ineens weer een mail over die dingen dat het bij mij 'stokt' en toen heb ik gemaild dat ik vanaf heden uit deze mailing wil en bij deze ook helemaal uit deze taak wil stappen.
Per direct en de verdere communicatie mag via mijn teamleider.
(die wel wist dat ik dit gedoe wilde teruggeven)

Meteen gelukt, hetzelfde uur nog. Ik kon er niet meer in, ik kreeg geen mails meer en ik voel me 1000 lichter.
WAAROM laat ik het dan toch zo lang sudderen en slapjes aangeven dat ik het 'eigenlijk' niet meer wil?
Metéén duidelijk zijn had gemoeten.
Ooit leer ik het nog wel eens :D
pi_207211519
Schoonzus, van het huis waar we zouden kerstdineren, heeft corona.
Ik heb een weekje daarna familiediner met m'n bejaarde ouders erbij, dus ik wil geen risico nemen -O-
pi_207211611
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 11:25 schreef Blues het volgende:
Ik heb afgelopen week een mail verstuurd na het maar te laten sudderen qua mijn werk voor die klote protocollen. Ik heb er geen tijd voor, ik wil er geen tijd voor maken, ik vind het stom werk, ik vind niet dat het aan ons is om protocollen te schrijven terwijl ik niet eens op die en die poli werk en bovendien wil ik die verantwoordelijkheid niet nemen. Ik heb geen zin om met 1000 mensen te mailen of dit zinnetje wel juist is of dat pilletje in die zin moet en al die stomme grafiekjes maken bovendien weet ik niet eens in de meeste gevallen waar het over gaat, zorgtechnisch.

Zo.

En toen had ik maandag ineens weer een mail over die dingen dat het bij mij 'stokt' en toen heb ik gemaild dat ik vanaf heden uit deze mailing wil en bij deze ook helemaal uit deze taak wil stappen.
Per direct en de verdere communicatie mag via mijn teamleider.
(die wel wist dat ik dit gedoe wilde teruggeven)

Meteen gelukt, hetzelfde uur nog. Ik kon er niet meer in, ik kreeg geen mails meer en ik voel me 1000 lichter.
WAAROM laat ik het dan toch zo lang sudderen en slapjes aangeven dat ik het 'eigenlijk' niet meer wil?
Metéén duidelijk zijn had gemoeten.
Ooit leer ik het nog wel eens :D
_O_
pi_207211615
quote:
8s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik heb een weekje daarna familiediner met m'n bejaarde ouders erbij, dus ik wil geen risico nemen -O-
Wat ga je nu last minute doen?

@Blues dat je daar ooit aan begonnen bent :o Het is toch wel handig als je protocollen schrijft dat je ook wel weet waar je het over hebt, anders kost het steeds overleggen, navragen, eventueel meekijken toch wel erg veel tijd. Goed dat je besloten hebt er mee te stoppen ^O^

@Candaasje jij succes! Ik hoorde gisteren dat het goed is om in onderhandelingen 5 argumenten klaar te hebben. Ik weet niet precies waarom 5. Maar dan heb je er doorgaans sowieso meer dan de andere partij. Je werkt hard, je bent heel flexibel, je weet steeds meer, ander werk verdient veel beter en als dit zo doorgaat moet je dat noodgedwongen wel gaan doen en dat is dan weer kapitaalverlies voor hun. Zo, 5 *)
pi_207211708
quote:
8s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:08 schreef sigme het volgende:
Ah wat jammer nou zo -O-
pi_207211727
Bij ons ook 1 positieveling -O- . Ik ga maar een deel van het voorbereide eten voor de deur zetten daar.
pi_207211737
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat ga je nu last minute doen?

@:Blues dat je daar ooit aan begonnen bent :o Het is toch wel handig als je protocollen schrijft dat je ook wel weet waar je het over hebt, anders kost het steeds overleggen, navragen, eventueel meekijken toch wel erg veel tijd. Goed dat je besloten hebt er mee te stoppen ^O^

@:Candaasje jij succes! Ik hoorde gisteren dat het goed is om in onderhandelingen 5 argumenten klaar te hebben. Ik weet niet precies waarom 5. Maar dan heb je er doorgaans sowieso meer dan de andere partij. Je werkt hard, je bent heel flexibel, je weet steeds meer, ander werk verdient veel beter en als dit zo doorgaat moet je dat noodgedwongen wel gaan doen en dat is dan weer kapitaalverlies voor hun. Zo, 5 *)
Tja...ik nam het 'tijdelijk' over van een langdurig zieke coll. Samen met de coll die nu weg is.
Zij zijn er destijds ook ingetuind met mooie praatjes :D
Ik kreeg 2 uurtjes training en zoek t verder maar uit.
Maar dit moet je er niet 'bij' doen, hier moeten gewoon mensen speciaal voor aangenomen worden omdat het veel, lastig, ingewikkeld werk is.
En het moet echt kloppen eenmaal gepubliceerd.
pi_207211767
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 11:13 schreef derLudolf het volgende:
Kerstpuzzel van DvhN. 40 cryptische rebussen. De 13 makkelijkste al opgelost met vaders. Familieding die puzzel.

Konijnen liggen op het aanrecht daar begin ik straks mee.
Ik zit een een vriendenappgroep net te praten over de Dr. Denker _O- Allemaal heel fanatiek.
pi_207211783
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:34 schreef Blues het volgende:
Tja...ik nam het 'tijdelijk' over van een langdurig zieke coll. Samen met de coll die nu weg is.
Maar dit moet je er niet 'bij' doen, hier moeten gewoon mensen speciaal voor aangenomen worden omdat het veel, lastig, ingewikkeld werk is.
Nou, dat dus allemaal! Je kan wel iemand helpen, maar die moet er dan sowieso verstand van hebben. Niet alles zelf moeten doen. Ben je continu bezig het wiel uit te vinden. Het lijkt me wel leuk werk hoor, daar niet van. Alleen moet het dus gewoon echt goed zijn, want het protocol dat wordt gebruikt.
pi_207211809
Huisvrouwengeluk.
Aardappels schillen met een nieuwe dunschiller.

Van Manufactum :@
pi_207211819
Ik wacht op de Kerstkaartjesexpres _O- Vrienden zijn met de auto een roadtrip door het Noorden aan het maken om kerstkaartjes te bezorgen. Ik heb er woensdag mijn enorme stapel naar toe gebracht. Ik ben dit jaar via vrienden die ik al 23 jaar ken bij een Wolven van Wakkerdam whatsappgroep gekomen en ze zijn allemaal zo fantastisch O+ Maar toen ik hoorde dat ze kerstkaarten naar iedereen gingen sturen voelde ik me dus ook verplicht om allemaal kerstkaarten te gaan schrijven. Van meestal geen kaarten naar een enorme stapel :') Maar zo dankbaar dat ik deze mensen heb mogen leren kennen dit jaar. Het was wat dat betreft een goed jaar.
pi_207211821
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:42 schreef Vanyel het volgende:
Huisvrouwengeluk.
Aardappels schillen met een nieuwe dunschiller.

Van Manufactum :@
Waar koop ik dat snel? :D Ik moet zo ook aardappels voor 10 man schillen.
pi_207211831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waar koop ik dat snel? :D Ik moet zo ook aardappels voor 10 man schillen.
Ik heb er 2. Kom er maar even een lenen :D
pi_207211839
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:45 schreef Vanyel het volgende:

Ik heb er 2. Kom er maar even een lenen :D
Dat kost me zeker 5-6 uur treinen huh :'(
Je woont niet heel toevallig sinds kort in Hoogeveen?
pi_207211841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat kost me zeker 5-6 uur treinen huh :'(
Je woont niet heel toevallig sinds kort in Hoogeveen?
Nein
pi_207211844
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:46 schreef Vanyel het volgende:
Nein
De kans was minimaal, maar moest het toch even vragen.
pi_207211848
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O-
Ik denk dat de Blokker sneller is
pi_207211849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wel terechte vraag ook. Je weet het nooit he?
pi_207211857
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:48 schreef Lonaa het volgende:

Nou, dat dus.

Heb jij al schoenen?
pi_207211862
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Kom jij nog in de buurt toevallig? O-)
pi_207211881
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, dat dus.

Heb jij al schoenen?
Nee, ik ga zo. Kerstmiddag is in de binnenstad, schoenmaker zit ook in de binnenstad. :7
pi_207211884
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kom jij nog in de buurt toevallig? O-)
Helaas.
pi_207211888
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Die mensen heten beleidsmedewerkers. Met al dan niet ‘kwaliteit’ in hun functienaam. *ooit zo’n functie heeft gehad*

Prima om de mensen die ermee moeten werken om input te vragen over inhoud, aandachtspunten en werkwijze, maar hen belasten met, zoals je al omschrijft, de punten, komma’s en andere zaken gedurende het hele proces én de eindredactie, dat is jullie taak en verantwoordelijkheid niet.
Tenzij je het echt leuk vindt, goede training krijgt en extra uren ervoor natuurlijk :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')