abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207181415
pi_207181461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik hoorde vandaag dat er morgen na werk een "spontane" kerstborrel (eigen hapjes en drankjes meenemen) gaat zijn met onze hele verdieping.

Nou heb ik de afgelopen dagen thuisgewerkt. M'n ouders testen allebei positief en hebben dezelfde klachten als ik, ik test dan wel negatief maar ik hoest en snotter nog flink en dan lijkt het me niet handig om naar m'n werk in het ziekenhuis te gaan.

Collega vandaag zei "kom op, gewoon komen, hier snottert en kucht iedereen ook en we malen er niet om" maar ik neig ernaar om niet te gaan.

Ik weet alleen niet goed of dit m'n oude sociale-angst-brein is dat uitvluchten aan het verzinnen is omdat met de hele verdieping borrelen eng is (überhaupt, wat doen mensen op een borrel en wat voor hapjes/drankjes zou ik dan mee moeten nemen) of dat het m'n realistische anti-corona-brein is of dat ik me aanstel met de anti-corona. Maar het is een zíekenhuis en ik kan m'n werk prima vanuit huis doen.

Ik neig ernaar om niet te gaan.

Ik heb wel een fles fris en een pak kerstkransjes om eventueel mee te nemen.

*zucht*

@:vlindertje89 jij bent altijd goed met andermans gedachtegangen in dit soort situaties, wat zeg jij? ;)
pi_207181466
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:56 schreef Candaasje het volgende:
Avond :O

Wie deed vandaag (onder professionele begeleiding) de anesthesie voor zowel een thoracotomie (openen borstholte, moest een tumor tussen de longen worden weggehaald), als pinnen verwijderen uit poot als een hernia operatie?

8-)

Juist, ondergetekende *O*

Wie is nu helemaal afgedraaid en zit met loddige oogjes op de bank?

Ook ondergetekende :')

Maar het was wel gaaf O+
_O_
pi_207181532
Haha :D

Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!

@Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
pi_207181617
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:08 schreef Candaasje het volgende:
Haha :D

Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!

@:Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
Liters snot, check. Van dat mooie groengele O+ :9
Slijmerig hoestje, check.
:{

Ik denk dat ik het vooral zou doen omdat ik bang ben dat mensen me stom vinden als ik niet kom? dat ik wat mis? dat ik geen goede collega ben als ik dit soort extra's mis?

Ik denk ook dat ik me de afgelopen paar weken een beetje te druk heb gemaakt. Veel nieuwe dingen, een ambitieus sportschema, veel onrust op werk, het Sinterklaasfeest en m'n vaders verjaardag. Vrije momenten gebruikt om bij te slapen of om het huishouden te doen. Veel van hetzelfde gegeten. (o.a. twee weken lang shepherd's pie elke dag :') )
Nou ga ik kerst vrij minimaal vieren. Tussen kerst en oud en nieuw komt m'n vriendengroep bij elkaar maar ik kom niet. Oud en nieuw in een klein groepje. Hopelijk heb ik na de kerstvakantie weer wat meer energie en wat meer ruimte in m'n hoofd _O-
pi_207181644
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
en nu ga ik dus óók al niet naar de kerstborrel?
pi_207181795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
Slaap er een nachtje over. Morgen is het vast makkelijker om een beslissing te nemen.
Spoilers!
pi_207181900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
Als je geen energie hebt voor sociale dingen ga je het beetje dat je hebt zeker niet verspillen aan een brave werknemer zijn op een borrel waar je niet heen wil.

Je gaat lekker niet en wie weet krijg je door voor jezelf te zorgen genoeg energie om deze vakantie nog iets leuk te doen met mensen die er voor jou echt toe doen.

Ook is de enige goeie manier de manier die jou past, vandaag en morgen en dit weekend. Wtf Tele, kerst vieren op de goede manier. Hou op met me.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207182688
@Tele6 ik zou inderdaad vooral even kijken hoe je je er zometeen bij opstaan over voelt. Ik merk dat als ik eigenlijk wel wil, ik in de ochtend een stuk minder beren op de weg zie dan 's avonds. Lijken alle beren dus ineens verdwenen, en je hebt er zin in en energie voor? Lekker gaan. Zijn de beren er nog steeds, heb je geen zin of geen energie? Sla alsjeblieft lekker over!
Als je echt denkt dat het met angst voor het sociale deel te maken heeft, zou ik overigens wel gaan, al is het maar eventjes (omdat vaak het gaan zelf de grootste drempel is en het dan meestal heel leuk is als je er eenmaal bent), maar als ik het zo lees dan zit de angst hem eerder in wat 'ze' zullen denken als je niet gaat - en als je dan ook nog eens geen puf en geen zin hebt, zou ik dus juist niet gaan. Ten eerste: 'ze' vinden daar meestal niks van, en als wel, vooral jammer, maar niet meer dan dat. Over hoe iemand kerst invult of viert vinden collega's meestal al helemaal niks. En als ze er al wat van vinden, is dat volstrekt irrelevant :).

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-12-2022 06:54:45 ]
pi_207182694
Ik heb overigens als het aan mij ligt nooit kerstdingen in huis (oke dit jaar voor het eerst een lichtgevend hert, maar thats it) en heb behalve wat kaartjes voor de paar buren in de straat ook nog nooit een kerstkaart gestuurd. En die ook alleen maar omdat ze mij allemaal kerstkaart brachten en ik dat zo lief vond. En ik ga ook al niet naar familie met kerst, ook al had mn broertje me wel uitgenodigd tweede kerstdag bij de familie van z'n vriendin (teveel praktische onhandigheden). De enige goede manier om kerst te vieren is de manier waarop jij er zin in hebt. Niet behoort daar ook toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 22-12-2022 06:56:18 ]
pi_207182745
En voor de drie op een rij, wat een kutnacht. Sliep rond 23u, werd 3u wakker en heb sindsdien niet meer geslapen. Ik begon net weer een beetje in slaap te vallen toen mn wekker ging om 6.15. Mn horloge heeft überhaupt geen slaap geregistreerd :')

Vandaag stond op de planning: tentamen bijzitten tot 11u, even heen en weer naar Leiden voor een verjaardags-iets dat niet goed blijft tot na kerst (denk dat ze iets voor me hadden gebakken oid) en lunch, in Amsterdam mn werk laptop ophalen en laten installeren, dan nog een afspraak met collega om tentamen te bespreken en dan 16.30 nog een online meeting met student.

Extra blij nu dat ik niet naar het afdelingsdiner ga dat om 19.00 pas start met inloop :+

Laptop afspraak ga ik verzetten naar 10 januari, ga er in m'n vakantie toch niks mee doen. Hopelijk zijn er surveillanten bij het tentamen zo, dan kan ik om 10u al weg. Dan dus voor de lunch al in Leiden maar wel even thee met collega, en dan ben ik rond 12.30-13u wss wel weer terug. Dan kijken of mn afspraak met collega van 14.30 naar 12.30/13u kan, zodat ik om 13.30/14u naar huis kan en dan hopelijk nog even kan slapen voor de meeting van 16.30 :Z
pi_207182823
Wijze woorden O+

De nieuwe vloek is dat ik stipt om 2 uur moet plassen en dan zeer moeizaam weer inslaap }:| Tevens heb ik zometeen mijn mystery-afspraak in het ziekenhuis *)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207182885
Yay voor alle Lidl-toetjes. O+

Ik wil vandaag ook nog eens kijken of ze ze weer hebben.
pi_207182889
'morgen. Het wordt al steeds rustiger op kantoor, steeds meer mensen hebben vakantie. Nog eeeeven en ik kan me bij ze aansluiten.
pi_207182892
Oh ja, de s'mores chocolade souffle toetjes vd Lidl zijn ook lekker, vind ik. Voor vanavond staat een pure chocolade salted caramel souffle op de planning.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 december 2022 @ 07:59:51 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207182900
Ik heb thuis alleen een houten kerstboom met ballen lichtjes erin :P. Dat is genoeg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207182915
Ik heb ook nog altijd niets in huis voor Kerstmis. Maar van mij mag het allemaal eigenlijk ook wel weer voorbij zijn. Dit jaar doet het me allemaal gewoon even niets. Wat heel vreemd is voor mij, maarja. Wel zin in een paar wat rustigere dagen, dus dat is wel fijn.
pi_207182918
Wanneer is het tijd om naar een andere werkgever te gaan kijken? :+

Mèèèèèn wat had ik vanmorgen geen zin om naar het werk te gaan zeg!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207182928
Tip van Fles: 19 jaar is te lang ;)

Tevens goedemorgen allen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207182978
Goedemorgen!

Het is nevelig buiten, en niet koud. Ik loop een langzaam rondje met drie honden, kan lief nog even slapen.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207183009
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd :+
pi_207183014
Dagstart gevideobeld met de collega's. Waar ik verwachtte de enige thuiswerker te zijn (want kerstborrel) zitten er een hoop anderen ook thuis. Kennelijk gaat er een verkoudheid en een griep rond naast de corona :') en de mensen die niet ziek zijn blijven ook thuis omdat ze niet net voor de kerst nog ziek willen worden _O-
Wordt een gezellige kerstborrel dan. Ik had niet het idee dat ik veel ga missen ^O^

Verder beroerd geslapen en nog steeds zoveel snot, dus fijn om nu rustig thuis aan de dag te beginnen O+

bedankt @Vanyel en @vlindertje89 voor jullie stof tot nadenken *;
pi_207183075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:31 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd :+
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
pi_207183090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?
pi_207183101
Sowieso kan rondkijken nooit kwaad, al is het om bevestigd te krijgen dat je nog wel goed zit.
pi_207183112
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?
Mja.. ober 3 jaar zit er weer een andere manager en gaan de dingen weer anders.. is het nu een kwestie van deze manager uitzitten, of zit er structureel iets mis, waardoor ik niet meer bij mn werkgever pas? Mn werk vind ik inhoudelijk namelijk wel enorm leuk.. alleen al het gepush en bureaucratische geneuzel is gedoe..
pi_207183122
Zo heb ik bij O&N zo'n gevoel over het 'op de goede manier vieren'. We blijven thuis, en ik sluit niet uit dat we gewoon op tijd in bed kruipen en gaan slapen.
pi_207183123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:51 schreef Tuindier het volgende:
Sowieso kan rondkijken nooit kwaad, al is het om bevestigd te krijgen dat je nog wel goed zit.
Ja, precies dit :Y

Ik vind drie jaar best heel lang om uit te zingen, zeker als je niet weet wat voor manager je er voor terug krijgt.
pi_207183154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:56 schreef Tuindier het volgende:
Zo heb ik bij O&N zo'n gevoel over het 'op de goede manier vieren'. We blijven thuis, en ik sluit niet uit dat we gewoon op tijd in bed kruipen en gaan slapen.
Ja, precies! Ik probeer dan ook gewoon schijt te hebben aan wat 'hoort'.
Waarschijnlijk trekken we de bubbels uit m'n kerstpakket al bij/na het avondeten open, doen we nog een online pubquiz van Upbeatles (als we al tot 23.00 wakker blijven) en komen we om 00.00 even ons bed uit om vuurwerk te kijken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 december 2022 @ 09:25:19 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207183295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:56 schreef Tuindier het volgende:
Ik was vorig jaar op 1 januari om 9u aan de wandel :P. Gewoon doen waar je zin in hebt.

Zolang je maar de ZDF Kultnacht kijkt. B-)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207183312
Ik werk met O&N, hoef ik er ook niet over na te denken :P

Eens kijken of mezelf uit bed gesleept krijg. Genoeg te doen maar weinig zin.
pi_207183314
Oh en rondkijken kan nooit kwaad toch? :)
pi_207183324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:02 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ja, precies! Ik probeer dan ook gewoon schijt te hebben aan wat 'hoort'.
Waarschijnlijk trekken we de bubbels uit m'n kerstpakket al bij/na het avondeten open, doen we nog een online pubquiz van Upbeatles (als we al tot 23.00 wakker blijven) en komen we om 00.00 even ons bed uit om vuurwerk te kijken.
Die pubquiz is wel een goed idee, dank je.

Meestal gaan we het ene jaar naar vrienden voor een druk feest en het andere jaar naar vrienden voor een avond met zijn vieren op de bank. Het drukke feest trek ik dit jaar sowieso niet en het is de vraag of het naar vrienden gaan wel lukt. Die vriendin zit ook tegen een opname aan dus het hangt niet alleen van mij af. Een pubquiz is wel een enorm goed plan voor als we de deur niet uit gaan.
Spoilers!
pi_207183352
Omg ik word zo blij van m'n salaris deze maand. *O* Ik heb soort van m'n 13e maand (ikb) laten uitbetalen. Soms moet je daar toch even van genieten.
pi_207183356
Liefste heeft laten weten dat hij geen bezwaar heeft tegen werken op oudjaarsdag, en dat hij ook niet voor middernacht thuis hoeft te zijn. Ik doe er niks aan. Behalve oliebollen. Ik doe eigenlijk wel altijd aan oliebollen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207183410
Oja, ik heb wel oliebollen besteld bij de lokale scouting. Dus die eten we sowieso.
pi_207183491
Ik heb een frituur nodig voor oliebollen... -O-
pi_207183510
Il wilde al blij roepen dat ik wel elk jaar oliebollen haal bij de kraam naast het tuincentrum.... maar ik woon daar heul niet meer in de buurt. En om nu 30 minuten heen, 45 minuten in de rij, en 30 minuten terug onderweg te zijn.... is ook misschien wat overdreven :')

Geen idee nog waar ik hier goede oliebollen kan halen.
pi_207183533
Oliebollen vallen altijd tegen. Maar dit jaar ga ik er toch weer eentje halen. Gewoon omdat die teleurstelling er ook bij hoort.
pi_207183542
Ik zag op de Facebookpagina van de kraam hier iets over Oreo-oliebollen :o
pi_207183577
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallen }:| Ja ik heb het tegen jou @Myraela

Oliebollen en appelbeignets. Allebei al gehad, maar nog niet van de bakker van @Clubsoda . Al weet ik ook niet of die dit jaar nog even subliem zullen zijn, dus maar goed dat ik ze al elders heb geproefd.

Verder ben ik niet zo goed in conformeren. En is de fomo er wel uit gemept de laatste jaren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207183579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:03 schreef Myraela het volgende:
Oliebollen vallen altijd tegen. Maar dit jaar ga ik er toch weer eentje halen. Gewoon omdat die teleurstelling er ook bij hoort.
Nietus, die van die tuincentrumkraam niet :9

En mijn vader bakt ook prima exemplaren. Mijn schoonmoeder bestelt ze altijd bij de kerk, en daar kreeg ik altijd enorm veel maagzuur van ;( (Naast dat ik dus nu niet weet wat ze er in gooien, een goede reden om die af te slaan).

Mijn werkgever stelde vorig jaar wel wat teleur. Er lagen wel wat oliebollen (hoewel ik ook zelf had meegenomen), en er stond.... kinder champagne.......... :')
(Het is niet alsof er normaal op feestjes geen alcohol geschonken wordt. Of dat de keukenkastjes en de koelkast van de managers er niet sowieso al altijd mee vol staan... ... )
pi_207183653
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallen }:| Ja ik heb het tegen jou @:Myraela
Ik zie je ervaring met vertrouwen tegemoet.
pi_207183712
Ik kreeg deze maand de afrekening van uitbetaling vakantie-uren, eindejaarsuitkering, vakantiegeld en transitievergoeding van Utrecht, loon incl eindejaarsuitkering (met deel uitruil fiets) van Leiden en loon incl eindejaarsuitkering (met deel uitruil fiets) van Amsterdam. Daar werd ik ook wel gelukkig van O+ . Vooral van de Utrecht afrekening, die viel ¤1000 hoger uit dan ik zelf had berekend. Mogelijk omdat zij een te laag percentage belasting hebben geheven ergens, anders zou ik niet weten waarom, maar dat kan ik niet zien want (nog) geen loonstrook waar ik bij kan. En sowieso probleem voor later als dat zo is :+ . Heb meteen voor twee strippenkaarten geld in m'n PT-spaarpotje gestopt :)

Oud en Nieuw ben ik alleen, wil niet ergens heen ivm de katten. Ondanks dat ze meestal het redelijk goed doen, het gaat hier zodanig los dat ik er gewoon wil zijn. De meeste buren komen wel om 00:00 naar buiten dus dat is alsnog wel gezellig. Ik haal appelbeignets, borrelhapjes en iets lekkers te drinken, kijk de oudejaarsconference, ga even naar buiten, kijk wat vuurwerk vanaf binnen en dan ga ik lekker slapen.

@Barreltje drie jaar uitzitten klinkt idd als heel lang. Rondkijken kan nooit kwaad, denk ik. Verder om dezelfde redenen als @Clubsoda zelf geen ervaring mee :+
pi_207183760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:36 schreef Myraela het volgende:
Omg ik word zo blij van m'n salaris deze maand. *O* Ik heb soort van m'n 13e maand (ikb) laten uitbetalen. Soms moet je daar toch even van genieten.
Ik deed dat ook. Lekker.
Nou had ik niet zo heel veel meer over, ik koop altijd maximale uren, maar toch altijd leuk als je salaris meer is. Helemaal als je zelf kunt kiezen.
pi_207183842
Succes met je mystery date @Clubsoda
pi_207183869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:32 schreef Tele6 het volgende:
Dagstart gevideobeld met de collega's. Waar ik verwachtte de enige thuiswerker te zijn (want kerstborrel) zitten er een hoop anderen ook thuis. Kennelijk gaat er een verkoudheid en een griep rond naast de corona :') en de mensen die niet ziek zijn blijven ook thuis omdat ze niet net voor de kerst nog ziek willen worden _O-
Wordt een gezellige kerstborrel dan. Ik had niet het idee dat ik veel ga missen ^O^

Verder beroerd geslapen en nog steeds zoveel snot, dus fijn om nu rustig thuis aan de dag te beginnen O+

bedankt @:Vanyel en @:vlindertje89 voor jullie stof tot nadenken *;
Dat lijkt me een opluchting toch? Ik ben introvert en ga helemaal niet goed op werkborrels en dat soort gelegenheden. Zie liever mensen in kleine of meer gestructureerde situaties. Dus ik kan me voorstellen dat zo’n borrel stress oproept in alle situaties.

En misschien probeerde jouw collega die zei ‘kom vooral, maakt niet uit dat je verkouden bent’ wel jouw misschien merkbare ongemak wat te verzachten?
Of zichzelf wat moed in te praten want misschien heeft hij/zij er ook wel geen zin in. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat als je wél gaat, het soms inderdaad best leuk kan zijn. Maar als je niet gaat ben jij, en je collega’s ook, dat weer heel snel vergeten. Beter je energie steken om wat lekkerder in je vel te komen zitten door leuke dingen doen, goed uit te rusten, en aardige dingen over jezelf te denken.

Daarnaast vind ik in het algemeen dat het best wat normaler zou mogen zijn we rekening houden met het niet willen besmetten van Jan en alleman met griep of verkoudheid… dus ik vond jouw oorspronkelijke vraag een hele terechte. Ik vind het zelf buitengewoon vervelend als er mensen in mijn buurt buitensporig staan te snotteren en te hoesten en dan maakt het mij niet uit of het Corona is (want daar ben ik tegen gevaccineerd). Ik heb liever ook geen nare verkoudheid of griep. En zeker in een omgeving waarin veel gehandenschud, rondgelopen, gegeten en gedronken wordt, zoals een borrel. Dus namens het deel van de mensheid dat niet zo snel vooraan staat om te roepen: ‘we moeten er toch doorheen !’ ‘Het is goed voor je immuunsysteem!’ ‘Iedereen snottert en kucht weleens dus waar maak je je druk over’ en dergelijke uitspraken… dank dat je daar ook rekening mee houdt. Dat we eens besmet raken met iets is onvermijdelijk maar sommige vervelende dingen kun je ook vermijden, zonder dat je meteen hoeft te worden uitgemaakt voor een hypochonder.
pi_207183941
Oh en O&N vond ik altijd een van de meest teleurstellende evenementen van het jaar, vroegah toen ik nog dacht dat dat echt een episch feest moest zijn. Dat je dan leuk met een groepje mensen ergens at en gezellig samen was en dan kaartjes moest hebben voor een feest waar het minder leuk was dan waar je eerst was maar dat je wel van tevoren allemaal verwachtingen opbouwde waardoor het nog extra tegenviel. Meh.
pi_207183973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:40 schreef yinu het volgende:

[..]
Dat lijkt me een opluchting toch? Ik ben introvert en ga helemaal niet goed op werkborrels en dat soort gelegenheden. Zie liever mensen in kleine of meer gestructureerde situaties. Dus ik kan me voorstellen dat zo’n borrel stress oproept in alle situaties.
Zeker een opluchting :D
Hier denk ik dat het vooral ook is dat de afgelopen weken het best wel onrustig is geweest op de afdeling - gedoe over geld, mensen die bang zijn dat hun werk komend jaar veel gaat veranderen of dat ze overbodig worden, mensen met persoonlijk drama thuis die dat dan naar hun werk meenemen en midden op kantoor gaan zitten huilen (niet dat ik het ze kwalijk neem maar het is lastig om mee om te gaan), een hoop gekibbel over wie welke taak mag doen, collega terug van zwangerschapsverlof die alleen maar moppert over haar kind en ongewenst kindloze collega's die daar heel erg kriebelig van worden, enz enz. Alleen maar onrust. Ik hoop dat na de kerstvakantie iedereen een minder kort lontje heeft. Maar nu kan ik m'n collega's wel achter het behang plakken en dan kan ik het lastig opbrengen om gezellig te gaan doen op zo'n borrel :')
quote:
En misschien probeerde jouw collega die zei ‘kom vooral, maakt niet uit dat je verkouden bent’ wel jouw misschien merkbare ongemak wat te verzachten?
Of zichzelf wat moed in te praten want misschien heeft hij/zij er ook wel geen zin in. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat als je wél gaat, het soms inderdaad best leuk kan zijn. Maar als je niet gaat ben jij, en je collega’s ook, dat weer heel snel vergeten. Beter je energie steken om wat lekkerder in je vel te komen zitten door leuke dingen doen, goed uit te rusten, en aardige dingen over jezelf te denken.
De afgelopen 2 jaar konden er geen kerstborrels en zo, dus sommige collega's hebben ook iets van "nu kan het weer dus nu moet het ook superleuk worden!!!" maar die stress zou ik ook eigenlijk aan me voorbij moeten laten gaan - de afgelopen 2 jaar werkte ik daar met kerst helemaal nog niet dus ik heb 0 kerstborrels gemist en dus niks in te halen :P
quote:
Daarnaast vind ik in het algemeen dat het best wat normaler zou mogen zijn we rekening houden met het niet willen besmetten van Jan en alleman met griep of verkoudheid… dus ik vond jouw oorspronkelijke vraag een hele terechte. Ik vind het zelf buitengewoon vervelend als er mensen in mijn buurt buitensporig staan te snotteren en te hoesten en dan maakt het mij niet uit of het Corona is (want daar ben ik tegen gevaccineerd). Ik heb liever ook geen nare verkoudheid of griep. En zeker in een omgeving waarin veel gehandenschud, rondgelopen, gegeten en gedronken wordt, zoals een borrel. Dus namens het deel van de mensheid dat niet zo snel vooraan staat om te roepen: ‘we moeten er toch doorheen !’ ‘Het is goed voor je immuunsysteem!’ ‘Iedereen snottert en kucht weleens dus waar maak je je druk over’ en dergelijke uitspraken… dank dat je daar ook rekening mee houdt. Dat we eens besmet raken met iets is onvermijdelijk maar sommige vervelende dingen kun je ook vermijden, zonder dat je meteen hoeft te worden uitgemaakt voor een hypochonder.
:S___D
pi_207184017
Ik ga alleen naar de kerstborrel als ik toevallig die dag al moet werken. No way dat ik er 180km voor op en neer ga rijden, zo heel bijzonder is het toch nooit en het is ook niet zo dat iedereen aanwezig is.

Zodoende mis ik de borrel dit jaar ook, want deze is vanavond en ik ben vandaag vrij :)
pi_207184021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zeker een opluchting :D
Hier denk ik dat het vooral ook is dat de afgelopen weken het best wel onrustig is geweest op de afdeling - gedoe over geld, mensen die bang zijn dat hun werk komend jaar veel gaat veranderen of dat ze overbodig worden, mensen met persoonlijk drama thuis die dat dan naar hun werk meenemen en midden op kantoor gaan zitten huilen (niet dat ik het ze kwalijk neem maar het is lastig om mee om te gaan), een hoop gekibbel over wie welke taak mag doen, collega terug van zwangerschapsverlof die alleen maar moppert over haar kind en ongewenst kindloze collega's die daar heel erg kriebelig van worden, enz enz. Alleen maar onrust. Ik hoop dat na de kerstvakantie iedereen een minder kort lontje heeft. Maar nu kan ik m'n collega's wel achter het behang plakken en dan kan ik het lastig opbrengen om gezellig te gaan doen op zo'n borrel :')

Oh, dat is wel veel drama ja. Dat plus drank plus hooggespannen verwachtingen over de leukheid van de kerstborrel lijkt me een recept voor janken of ruzie.

quote:
[..]
De afgelopen 2 jaar konden er geen kerstborrels en zo, dus sommige collega's hebben ook iets van "nu kan het weer dus nu moet het ook superleuk worden!!!" maar die stress zou ik ook eigenlijk aan me voorbij moeten laten gaan - de afgelopen 2 jaar werkte ik daar met kerst helemaal nog niet dus ik heb 0 kerstborrels gemist en dus niks in te halen :P

Soms is FOMO even besmettelijk als griep ;)
pi_207184032
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je geen energie hebt voor sociale dingen ga je het beetje dat je hebt zeker niet verspillen aan een brave werknemer zijn op een borrel waar je niet heen wil.

Je gaat lekker niet en wie weet krijg je door voor jezelf te zorgen genoeg energie om deze vakantie nog iets leuk te doen met mensen die er voor jou echt toe doen.

Ook is de enige goeie manier de manier die jou past, vandaag en morgen en dit weekend. Wtf Tele, kerst vieren op de goede manier. Hou op met me.
Ja dit. Ik was die collega die meestal wel ging omdat ik dacht dat anderen dat verwachtten van me, maar het is gewoon niet slim. De laatste corono-jaren hebben me daar toch wel anders naar laten kijken. Plus, sta jij daar met je 'goede' gedrag, waren er al-tijd collega's die toch niet kwamen opdagen omdat ze te moe waren of niet fit. Energie verspild voor niks.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207184103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:01 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh, dat is wel veel drama ja. Dat plus drank plus hooggespannen verwachtingen over de leukheid van de kerstborrel lijkt me een recept voor janken of ruzie.
Eindelijk een reden om wel te gaan O+

* Vanyel = ramptoerist
pi_207184111
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Eindelijk een reden om wel te gaan O+

* Vanyel = ramptoerist
Dat schoot ook even door mijn hoofd ja :D
pi_207184332
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:37 schreef Vanyel het volgende:
Succes met je mystery date @:Clubsoda
Dank! Het was eigenlijk een boven verwachting prettig gesprek (nou had ik ook niet echt een verwachting omdat ik niet wist wat we gingen bespreken :P ), dus daar ben ik erg blij mee.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallen }:| Ja ik heb het tegen jou @:Myraela

Oliebollen en appelbeignets. Allebei al gehad, maar nog niet van de bakker van @:Clubsoda . Al weet ik ook niet of die dit jaar nog even subliem zullen zijn, dus maar goed dat ik ze al elders heb geproefd.

Verder ben ik niet zo goed in conformeren. En is de fomo er wel uit gemept de laatste jaren.
Ik heb ook eigenlijk geen idee of ze dit jaar weer zelf gaan bakken :o Dat moet ik maar eens uit gaan zoeken.
pi_207184362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:47 schreef yinu het volgende:
Oh en O&N vond ik altijd een van de meest teleurstellende evenementen van het jaar, vroegah toen ik nog dacht dat dat echt een episch feest moest zijn. Dat je dan leuk met een groepje mensen ergens at en gezellig samen was en dan kaartjes moest hebben voor een feest waar het minder leuk was dan waar je eerst was maar dat je wel van tevoren allemaal verwachtingen opbouwde waardoor het nog extra tegenviel. Meh.
Nou dit. Wat een ellende. Thuis met gezin maakt het een heel stuk dragelijker O+
pi_207184510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Oké je hebt het voor elkaar.
Gaan naar een ah xl voor wat luxe dingesen in H'lem en hebben zojuist gekeken waar er een lidl zit.
:D
pi_207184569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:36 schreef Myraela het volgende:
#metoo *G*
Kunnen zelfs weer wat geld op de spaarrekening zetten + de apk van laatst betalen O+
pi_207184589
En er is hier iets wat licht geeft buiten :o
pi_207184593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nou dit. Wat een ellende. Thuis met gezin maakt het een heel stuk dragelijker O+
Oh ja en die spanning plus drank plus ‘terugkijken op het jaar’ = garantie voor janken bij sommige van mijn vriendinnen. Garantie voor stomdronken onder een flipperkast/statafel/goot uitgetrokken moeten worden voor anderen. Zo vermoeiend. En dan de katers.

Momenteel is mijn grootste stress de hond + vuurwerk. En dat er dan uiteindelijk altijd een plasje binnen gedaan wordt. Dat opruimen is ook een stuk minder naar zonder kater. Dus ik vind mijn saaie leven prima.
pi_207184596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:54 schreef Blues het volgende:
En er is hier iets wat licht geeft buiten :o
Hier ook! *O*
pi_207184602
Gisteren gewerkt met 3 nieuwe mensen _O-
'Moeder overste' werd ik genoemd... best pittig, maar als je mindset goed staat gaat alles goed en toen ik wegging werd ik bedankt voor mijn geduld O+
Ik ben van plan om ze goed op te leiden *G*
pi_207184618
Is het mysteriesodading iets met gender?
pi_207184620
Bijgelezen. *)
pi_207184652
Oh @Tele6 je twijfel over kerstdinges is nu vanzelf opgelost toch? ^O^
pi_207184676
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:56 schreef Blues het volgende:
Is het mysteriesodading iets met gender?
Nee hoor, ik kreeg een paar weken geleden opeens een mail dat ik verwezen was naar Ziekenhuis. Zonder vermelding naar welk specialisme überhaupt en zeker niet met mijn medeweten (laat staan toestemming) :') Mijn verloskundige was wat voorbarig. Uiteindelijk heeft ze zich verontschuldigd maar werd de precieze reden van het consult me nog steeds niet duidelijk. Daarom mysterieus :7
pi_207184706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:01 schreef Blues het volgende:
Oh @:Tele6 je twijfel over kerstdinges is nu vanzelf opgelost toch? ^O^
zeker!

ik kijk ernaar uit om vanavond wat tijd voor mezelf te hebben (en evt wat met bomenjongen kletsen weer)
Mijn hoest lijkt vandaag een stuk beter dus misschien ga ik vanavond een klein beetje sporten O+
en ik kan alle kerstkransjes dan zelf opeten *G*
pi_207184718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:55 schreef Blues het volgende:
Gisteren gewerkt met 3 nieuwe mensen _O-
'Moeder overste' werd ik genoemd... best pittig, maar als je mindset goed staat gaat alles goed en toen ik wegging werd ik bedankt voor mijn geduld O+
Ik ben van plan om ze goed op te leiden *G*
Hebben hullie een blik nieuwe gevonden? *O*

@Barreltje jeetje… zit je nu niet vast met je nieuwe huis? Dat is balen zo.

En @Tele6 wat een gedoe zeg. Met al die aanvullende zaken die je nu vertelt, zou ik ook niet staan te springen.
Vorige week was er een dringende mail om op te geven voor de vrijwilligersdborrel mèt present. Dat loopt niet weg. En gemaild, dat ik verhinderd was. Toen ik het ging afhalen, stonden er nog een stuk of 30 van die dozen in de hoek te wachten.
En kwam de coördinator ook nog even langs bij ons om haar speech over te doen.
Er was zelfs een complimentje ~:) De display van boeken en de kersterige inrichting van de bieb.
pi_207184723
Fijn dat de mysterie date goed was Clubsoda!

Hier kreeg ik vandaag een bericht dat ik mn landgoed aan moet melden bij de landbouw vereniging.. _O- :o

Binnenkort maar eens een topic openen.. hoe lang kan je als niet-mod de OP nog aan blijven passen?
pi_207184736
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:Barreltje jeetje… zit je nu niet vast met je nieuwe huis? Dat is balen zo.

Ik zit niet vast hoor.. ik wil hier sowieso blijven.. en er zijn zat banen hier in de omgeving, ik maak me geen zorgen.. meer dat het een hele stap is om een andere werkgever te zoeken.. :@ ik ben niet zo goed in dat soort stappen
pi_207184781
De voorstelling met als thema kerst gisteravond ging precies over de dilemma’s die familie en alles eromheen (vaak) met zich meebrengt. En dan vooral het moeten gezellig zijn. En eenzaamheid. En herinneringen.
Na afloop was er een klein thema presentje met een kaartje: “wat doe jij anders met deze kerst?”
Dat gaf bij de nazit met soms onbekenden ook nog een verrassend gesprek.

Een nieuwe oliebollenkraam gevonden en vorige week geproefd. Helemaal goed. ~:)
pi_207184783
Ik heb nog twee doosjes chocoladetoetjes. :7 Dit keer ook de melk-variant kunnen bemachtigen.
pi_207184799
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik zit niet vast hoor.. ik wil hier sowieso blijven.. en er zijn zat banen hier in de omgeving, ik maak me geen zorgen.. meer dat het een hele stap is om een andere werkgever te zoeken.. :@ ik ben niet zo goed in dat soort stappen
Oh goed zo.
Dan komt het goed.
Hoe is het met je nieuwe taal inmiddels? Kun je het al volgen en een zin vormen?
pi_207184827
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:08 schreef AnneX het volgende:

Een klein blikje met wat geschuif en wat tijdelijke mensen die toch langer mogen blijven.
Dus ga ik ze ook meer dingen leren ^O^ Voor hen ook leuker en afwisselender.
pi_207184830
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:54 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh ja en die spanning plus drank plus ‘terugkijken op het jaar’ = garantie voor janken bij sommige van mijn vriendinnen. Garantie voor stomdronken onder een flipperkast/statafel/goot uitgetrokken moeten worden voor anderen. Zo vermoeiend. En dan de katers.

Momenteel is mijn grootste stress de hond + vuurwerk. En dat er dan uiteindelijk altijd een plasje binnen gedaan wordt. Dat opruimen is ook een stuk minder naar zonder kater. Dus ik vind mijn saaie leven prima.
Ja, inderdaad, dat sentimentele en dat brakke gevoel na afloop :N De afgelopen twee jaar deden we op 1 januari een rondje hardlopen (en dan de rest van de dag vegeteren). Dat hielp zo enorm tegen de katerigheid. Rondjes van 5 kilometer lukken me inmiddels niet meer, maar een klein stukje nog wel en anders maar een stevige wandeling.
pi_207184845
Hilarisch was de scène aan een laaaange tafel met alle familie en aanhang +/- 15 mensen: een theatrale en dramatische opsomming van allerlei traditionele kerstgerechten: alle diverse sauzen, de hoofdgerechten, de toetjes. Vienneta >:O
pi_207184968
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dank! Het was eigenlijk een boven verwachting prettig gesprek (nou had ik ook niet echt een verwachting omdat ik niet wist wat we gingen bespreken :P ), dus daar ben ik erg blij mee.
[..]
Ik heb ook eigenlijk geen idee of ze dit jaar weer zelf gaan bakken :o Dat moet ik maar eens uit gaan zoeken.
^O^ fijn
Doe dat en laat weten :s)
pi_207184972
Inmiddels zoveel Kersten achter de rug. Nu bekijk ik het maar per jaar.
Dit jaar was ook weer familiedrama met wel/niet oudste zwager uitnodigen. Wèl.
Komtie wel/niet. Nièt. En mnX er maar tussenin als bemiddelaar en iedereen in zijn waarde laten.

O&N was jarenlang thuis met alle 9 buren. Sommigen bakten de oliebollen, en het was zoete inloop en proeven in de schuur van één. Die was leeggehaald en ingericht als feestruimte. Later op de avond samen hilarisch spelletjes doen. Na 12 uur naar buiten en dan vuurwerk, en weer hapjes en een vuurtje en een soort staande receptie omdat de grote buurt dan langs kwam.
Dat is veranderd.
In ieder geval blijf ik het liefste thuis. Geen zin om het dorp uit te gaan met alle gekkigheid van tegenwoordig.
#oude vrouw. niet wijs.
pi_207185013
Ik vind het ook dit jaar weer geweldig dat we niet naar mijn ouders hoeven met kerst. En dat ik ze ook niet op 31 december voor mijn verjaardag en op 1 januari voor nieuwjaarswensen hoef te zien *O*

Tevens een *O* omdat Albert nu eindelijk voor de deur staat met de boodschappen. Dan kan ik straks lekker op de bank gaan liggen.
Spoilers!
pi_207185468
Weet iemand waarom er in de chocolademouse van de Lidl alcohol zit? (En waarom dat alleen achterop-onderop te zien is)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207185475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:06 schreef Barreltje het volgende:
Wanneer is het tijd om naar een andere werkgever te gaan kijken? :+

Mèèèèèn wat had ik vanmorgen geen zin om naar het werk te gaan zeg!
Als het landgoed is afbetaald :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207185483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee hoor, ik kreeg een paar weken geleden opeens een mail dat ik verwezen was naar Ziekenhuis. Zonder vermelding naar welk specialisme überhaupt en zeker niet met mijn medeweten (laat staan toestemming) :') Mijn verloskundige was wat voorbarig. Uiteindelijk heeft ze zich verontschuldigd maar werd de precieze reden van het consult me nog steeds niet duidelijk. Daarom mysterieus :7
Was het omdat je bejaard bent?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207185538
Ik had vroegah zelden issues met oud en nieuw.
Misschien omdat weinig nostalgie en veel drank. En nog wat drank. En een extra drankje. Daar ging ik wel goed op voor ik bejaard werd.

Is al een jaar of 12 aan de saaie kant dus.
pi_207185633
Zusje en zwager en nichtje en hond zijn inmiddels vertrekken richting thuisland.. morgen ouders ophalen van het vliegveld.. ik heb er best zin in ^O^ O+

Met oud en nieuw ga ik naar m'n zusje die na kerst wat noordelijker gaat zitten.. daar kaasfonduen , een glaasje drinken en een spelletje spelen ^O^
Prrrrima!!
pi_207185807
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Was het omdat je bejaard bent?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet eens! Omdat ik een hart heb wat een eigen leven leidt :6 Mijn bejaardheid speelt wel een rolletje in de verdere afweging die we daarin gaan maken, maar is vooralsnog van redelijk ondergeschikt belang.

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 22-12-2022 13:55:21 ]
pi_207185938
Special ride naar de Lidl in een buitenwijk van Haarlem, jullie schuld :{w

SPOILER
pi_207185953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Niet eens! Omdat ik een hart heb wat een eigen leven leidt :6 Mijn bejaardheid speelt wel een rolletje in de verdere afweging die we daarin gaan maken, maar is vooralsnog van redelijk ondergeschikt belang.

SPOILER
O+ Bevalplan O+
Licht gedimd, paar flakkerende kaarsen, nightwish op de boxen.
zoiets?
pi_207185964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef fietsie het volgende:
Weet iemand waarom er in de chocolademouse van de Lidl alcohol zit? (En waarom dat alleen achterop-onderop te zien is)
Was jaaaaaren terug bij de Jumbo ook een hele heissa. Die toetjes, waaronder de chocolademousse, hebben ook nog altijd alcohol. Maar staat nu wel op de voorkant. Ze zeiden toen dat het gewoon voor de smaak was. Maarja, dat is sowieso onzin.
pi_207185974
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:55 schreef Blues het volgende:
Special ride naar de Lidl in een buitenwijk van Haarlem, jullie schuld :{w

SPOILER
Omg, jaaaaa! Enjoy! *O*

Ik ben wel een goede influencer. Ik ga Lidl vragen om me de volgende keer te sponsoren.
pi_207185982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

SPOILER
Registers *O*
Om boosch van te worden ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 22-12-2022 14:08:15 ]
pi_207186039
quote:
89s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ Bevalplan O+
zoiets?
Zoiets ja :6 En affirmatiekaarten *O* (Ik begrijp daar oprecht niets van, want ik was de vorige keer niet in staat op welke manier dan ook iets mee te krijgen van mijn omgeving. Toen gingen zich ook allemaal mensen aan me voorstellen bij aankomst in het ziekenhuis met babbelen en een handje geven :? )

Maar nee, eerder in de trant van thuis of ziekenhuis, wel of geen inleiding.
pi_207186046
Mijn familie woont 220km enkele reis verderop, en we vierden vanaf mijn 0e tot mijn 42e -altijd- daar O&N.
En nu dus al een paar jaar niet meer, en ergens mis ik het, maar mis ik het 440km op een dag rijden + oliebollen bakken + salades maken enz niet.

Maar afgelopen O&N deed ik wel een spontane secret-oliebollen-bezorg-route van een paar honderd kilometer, puur omdat leuk en mensen blij maken.
Maar ik weet niet of dat dit jaar weer op het programma staat.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
Was jaaaaaren terug bij de Jumbo ook een hele heissa. Die toetjes, waaronder de chocolademousse, hebben ook nog altijd alcohol. Maar staat nu wel op de voorkant. Ze zeiden toen dat het gewoon voor de smaak was. Maarja, dat is sowieso onzin.
Ik kocht bij de AH een vergelijkbaar product en daar staat het iig niet op...
pi_207186090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, inderdaad, dat sentimentele en dat brakke gevoel na afloop :N De afgelopen twee jaar deden we op 1 januari een rondje hardlopen (en dan de rest van de dag vegeteren). Dat hielp zo enorm tegen de katerigheid. Rondjes van 5 kilometer lukken me inmiddels niet meer, maar een klein stukje nog wel en anders maar een stevige wandeling.
Ja, fris beginnen! Veel beter.
pi_207186095
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Blues op 22-12-2022 14:07:57 ]
pi_207186196
Nou, het tentamen en afspraak in Leiden zit erop, over 10 min ben ik thuis en heb ik de afspraak met collega. Ik hoop dat we dat in een half uurtje er doorheen kunnen jassen zodat ik daarna anderhalf uur kan slapen O+ voor m'n laatste meeting. Ben echt gesloopt.

10.000 stappen zijn wel al binnen. Dat dan weer wel.
pi_207186297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:03 schreef fietsie het volgende:
Mijn familie woont 220km enkele reis verderop, en we vierden vanaf mijn 0e tot mijn 42e -altijd- daar O&N.
En nu dus al een paar jaar niet meer, en ergens mis ik het, maar mis ik het 440km op een dag rijden + oliebollen bakken + salades maken enz niet.

Maar afgelopen O&N deed ik wel een spontane secret-oliebollen-bezorg-route van een paar honderd kilometer, puur omdat leuk en mensen blij maken.
Maar ik weet niet of dat dit jaar weer op het programma staat.
[..]
Ik kocht bij de AH een vergelijkbaar product en daar staat het iig niet op...
Wat een reis om de wereld was dat ja met je oliebollen *O*
pi_207186313
quote:
89s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ Bevalplan O+
zoiets?
In een bad in de kamer O+
pi_207186335
Ja verdorie, dat bad wilde ik ook maar ik had zomaar ineens al te veel ontsluiting om 'm nog op te zetten in het ziekenhuis }:| En vervolgens duurde de laatste 2 cm + bevalling zelf nog 8 uur }:|
pi_207186344
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:54 schreef yinu het volgende:

[..]
Hier ook! *O*
Het is alweer weg :(
pi_207186803
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zoiets ja :6 En affirmatiekaarten *O* (Ik begrijp daar oprecht niets van, want ik was de vorige keer niet in staat op welke manier dan ook iets mee te krijgen van mijn omgeving. Toen gingen zich ook allemaal mensen aan me voorstellen bij aankomst in het ziekenhuis met babbelen en een handje geven :? )

Maar nee, eerder in de trant van thuis of ziekenhuis, wel of geen inleiding.
Wattes?

Ik snap je punt wel. Hou op met je duizend handjes.
pi_207186868
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:28 schreef Morgane89 het volgende:
Ja verdorie, dat bad wilde ik ook maar ik had zomaar ineens al te veel ontsluiting om 'm nog op te zetten in het ziekenhuis }:| En vervolgens duurde de laatste 2 cm + bevalling zelf nog 8 uur }:|
Oh man man man traaaaaaaaage bevallingen had ik ook bij alle3.
Paar centimeter per dag.
Pffft :%
  donderdag 22 december 2022 @ 15:24:40 #102
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207186969
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Paar centimeter per dag.
Ohhh dan mag ik niet klagen hoor. Bij mij begonnen de weeën donderdag eind van de middag en vrijdagochtend rond 7.00 werd hij geboren. Alsnog denkt alles in mij nog 'nooit meer', maar dat terzijde :D
pi_207187047
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ohhh dan mag ik niet klagen hoor. Bij mij begonnen de weeën donderdag eind van de middag en vrijdagochtend rond 7.00 werd hij geboren. Alsnog denkt alles in mij nog 'nooit meer', maar dat terzijde :D
Er moesten ook altijd weeën-opwekkende infusen aan te pas komen :{w
  donderdag 22 december 2022 @ 15:32:07 #104
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207187095
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:29 schreef Blues het volgende:

[..]
Er moesten ook altijd weeën-opwekkende infusen aan te pas komen :{w
Hmm, dat klinkt als een niet erg meewerkend lijf :X

And now for something completely different: Ons huis is definitief verkocht *O* de hypotheek van de kopers is al rond.
Wat een achtbaan, in 2 maanden een huis kopen en verkopen.

En ondertussen een dreumes die elke dag weer nieuwe dingen leert en die ik fantastisch vind en een seconde later weer achter het behang wil plakken.
pi_207187112
*O* *O*
pi_207187199
Wat zijn affirmatiekaarten?

Ik trapte laatst ook weer in zo'n mousse met alcohol van AH :N
Spoilers!
pi_207187260
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

sokken wel schoon gekregen?
pi_207187276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Spoilers!
  donderdag 22 december 2022 @ 15:42:04 #109
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207187292
Hahahaha ik snapte 'm eerst niet en nu kom ik niet meer bij _O-
pi_207187314
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Paar centimeter per dag.
Bij mij precies andersom. En dat klinkt enorm luxe (dat vertellen mensen je ook graag), maar het heeft ook zo zijn nadelen. Nu het weer actueel wordt, merk ik na 11 jaar dat dit toch een klein traumaatje is :s) Daarom is een gesprek over een eventuele inleiding best een thema, want bij de gedachte wat er gaat gebeuren als je mijn lichaam gaat stimuleren in weeën verkramp ik acuut :D
pi_207187338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]
pi_207187362
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

Kaarten met opbeurende teksten die je tijdens de bevalling kan ophangen. https://annebrechtje.nl/winkel/geboorte-affirmatie-kaartenset/

Ik verdronk echt in het zelfverwijt door het bestaan van dit soort gezweef, dus ik krijg er nog meer jeuk van dan jullie :+
pi_207187412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:32 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Hmm, dat klinkt als een niet erg meewerkend lijf :X

And now for something completely different: Ons huis is definitief verkocht *O* de hypotheek van de kopers is al rond.
Wat een achtbaan, in 2 maanden een huis kopen en verkopen.

En ondertussen een dreumes die elke dag weer nieuwe dingen leert en die ik fantastisch vind en een seconde later weer achter het behang wil plakken.
*O* *O* Yay, wat fijn dat de hypotheek van de kopers rond is!
pi_207187414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Kaarten met opbeurende teksten die je tijdens de bevalling kan ophangen. https://annebrechtje.nl/winkel/geboorte-affirmatie-kaartenset/

Ik verdronk echt in het zelfverwijt door het bestaan van dit soort gezweef, dus ik krijg er nog meer jeuk van dan jullie :+
Je liet jezelf geloven dat het niet FANTAAAASTIES ging omdat je niet in deze troepshit geloofde?
pi_207187445
quote:

[..]

oh! ik heb van een therapeut ooit dat soort teksten moeten schrijven voor mezelf. "Ik kan dit" "Ik ben goed genoeg" "ik mag tevreden zijn met mezelf" "ik ben de moeite waard" enz enz. en dat in m'n kamer aan de muur gehangen. Was een groot succes want elke keer als ik ernaar keek werd ik weer hartstikke kwaad dat m'n gevoel niet matchte met wat er op die kaarten stond _O-

vanwaar jouw zelfverwijt? (ik zie niet helemaal voor me wat je jezelf verweet?)
pi_207187480
Je kan dit! Je bent hiervoor gemaakt! _O- :r
pi_207187493
JIJ WILDE DIT! JIJ KAN NIET MEER TERUG })
pi_207187498
Ok. Ik ga maar eens wat doen hier :D
pi_207187499
"Elke wee brengt me dichter bij mijn kindje" als ie uit je buik in een wiegje ligt is ie toch juist verder weg? Dichterbij dan in je kan toch haast niet.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:52:05 #120
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207187507
Hehe, het puf-ezelsbruggetje van m'n (door corona online) bevallingscursus was deze-wee-komt-nooit-meer-terug. In mijn hoofd werd dat altijd deze-wee-gaat-nooit-meer-weg :@
pi_207187668
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je liet jezelf geloven dat het niet FANTAAAASTIES ging omdat je niet in deze troepshit geloofde?
Ik deed dat vreselijke hypnobirthing (met een boek, geen cursus) en daarin zeggen ze dat je vooral pijn hebt als je niet ontspant 8)7 Op het moment zelf had ik heel erg het gevoel dat ik het verkeerd deed omdat ik tussen de weeën door niet kon ontspannen. Pas achteraf begreep ik dat er gewoon helemaal nooit een 'tussen de weeën door' is geweest. Maar ik wist niet dat dat bestond want bevallingen duren immers ALTIJD HEEL LANG.

Nu ik oud en wijs ben, snap ik overigens dat het sowieso al net zoveel onzin is als 'kerst verkeerd doen' :+
pi_207187773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik deed dat vreselijke hypnobirthing (met een boek, geen cursus) en daarin zeggen ze dat je vooral pijn hebt als je niet ontspant 8)7 Op het moment zelf had ik heel erg het gevoel dat ik het 'verkeerd' deed omdat ik tussen de weeën door niet kon ontspannen. Pas achteraf begreep ik dat er gewoon helemaal nooit een 'tussen de weeën door' is geweest. Maar ik wist niet dat dat bestond want bevallingen duren immers ALTIJD HEEL LANG.
Hee, ik had dit nooit een 'tussen de weeën door' ook een tijd, alleen duurde mijn bevalling ook nog best lang ^O^ . Toen ging een vriendin die gehypnobirthththt had ook roepen dat je alleen pijn had als je het zelf niet goed aanpakte met ontspannen enzo zij deed nl xxx en had nergens last van en bla.
Begin van het einde van onze vriendschap wel, dat.
quote:
Nu ik oud en wijs ben, snap ik overigens dat het sowieso al net zoveel onzin is als 'kerst verkeerd doen' :+
O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 22-12-2022 16:20:57 ]
pi_207187781
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:51 schreef Tele6 het volgende:
"Elke wee brengt me dichter bij mijn kindje" als ie uit je buik in een wiegje ligt is ie toch juist verder weg? Dichterbij dan in je kan toch haast niet.
Het houdt alleen zo lastig vast, een kind in de baarmoeder.
pi_207187825
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hee, ik had dit nooit een 'tussen de weeën door' ook een tijd, alleen duurde mijn bevalling ook nog best lang ^O^ . Toen ging een vriendin die gehyonobirthththt had ook roepen dat je alleen pijn had als je het zelf niet goed aanpakte met ontspannen enzo zij deed nl xxx en had nergens last van en bla.
Begin van het einde van onze vriendschap wel, dat.
[..]
O+
O+ Volkomen invoelbaar ook, doei :{w Ik kende het wel als fase in een bevalling, vooral bij inleiding, maar dat je halve bevalling één reusachtige wee kon zijn was een verrassing :+
pi_207187855
Leuk he, die verrassingen O+
pi_207187909
quote:

[..]

Holy shit wat verschrikkelijk voor de wereld dat dat bestaat :o

Wij kunnen anders wel wat mooie teksten voor je schrijven hoor.

DIT DOET TYFUSVEEL PIJN

WAAROM BEGON IK HIER AAN

IK MOET POEPEN
Spoilers!
pi_207187939
IK BLAF NAAR DE EERSTVOLGENDE DIE ME EEN HAND GEEFT
Spoilers!
pi_207187943
IK ZAL MIJN KIND NOOIT ANNEBRECHTJE NOEMEN
Spoilers!
pi_207187975
O+ Allemaal zo waar O+ Ik heb echt die hele bevalling vijf zinnen gezegd en het zijn bijna deze. Alleen moest ik kotsen :')
pi_207187992
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:21 schreef Vanyel het volgende:
Leuk he, die verrassingen O+
Ik ga zo goed op verrassingen O+ Waarom ga je dan bevallen, vraag je je af. Ik weet het ook niet :')

Hoewel, enige vorm van gesprek vooraf kan theoretisch natuurlijk wel verrassingen wegnemen.
pi_207188031
IK WIL NIET MEER, IK GA NAAR HUIS. PERS DAT KIND ER ZELF MAAR UIT }:|
pi_207188043
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
IK ZAL MIJN KIND NOOIT ANNEBRECHTJE NOEMEN
Deze keer 8 :')
  donderdag 22 december 2022 @ 16:35:06 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207188052
Tja, niet neuken is ook geen optie
pi_207188065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:34 schreef Leintjeuh het volgende:
IK WIL NIET MEER, IK GA NAAR HUIS. PERS DAT KIND ER ZELF MAAR UIT }:|
Deze is zo prachtig O+ Het schijnt echt veel te gebeuren, dat vrouwen zoiets roepen als 'ja jongens, ik stop ermee, ik ga naar huis, zoek het maar uit met z'n allen' O+ O+
pi_207188071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tja, niet neuken is ook geen optie
Niet geneukt *O*
pi_207188082
Ja dat is wel echt een heel scherpe&passende opmerking van Piet hier _O-
pi_207188083
Over namen gesproken. Ik vind mijn naam sinds kort een stuk minder stom.

Ik ben dus naar beide opa's vernoemd op een te ingewikkelde manier. Opa's heetten hetzelfde dus dat was wel simpel. Ik hoorde laatst van mijn tante dat alle mannen in mijn vaders stamboom al vele generaties lang twee namen afwisselen. Dus bijvoorbeeld Arie met een zoon Bert die weer een zoon Arie heeft met een zoon Bert.

Mijn vader is een Bert, mijn opa een Arie en diens vader blijkbaar ook een Bert en zo verder. En ik dus (fictief) Arianne. Dat is toch best geinig.
Spoilers!
pi_207188096
Dubbel
Spoilers!
pi_207188098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:35 schreef Clubsoda het volgende:

Deze is zo prachtig O+ Het schijnt echt veel te gebeuren, dat vrouwen zoiets roepen als 'ja jongens, ik stop ermee, ik ga naar huis, zoek het maar uit met z'n allen' O+ O+
Ja ik O+ . Droogkloot verloskundige zei wel: daar ben je nu een béétje laat mee hoor
pi_207188105
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ja ik O+ . Droogkloot verloskundige zei wel: daar ben je nu een béétje laat mee hoor
Ik zie het je doen.
Spoilers!
pi_207188128
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik zie het je doen.
kaasplankje ook, als ie niet op de gang had gezeten ;(
pi_207188167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:41 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
kaasplankje ook, als ie niet op de gang had gezeten ;(
Met zijn manflu :{w
Spoilers!
  donderdag 22 december 2022 @ 16:46:46 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207188180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:36 schreef Tele6 het volgende:
Ja dat is wel echt een heel scherpe&passende opmerking van Piet hier _O-
Geen Boomergrapje?
  donderdag 22 december 2022 @ 16:47:23 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207188188
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
:D :D _O-
pi_207188226
DE WEEK VAN 6 FEBRUARI KRIJG IK MIJN APPARTEMENT
pi_207188232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Wooooo *O* *O* Goed nieuws O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207188265
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik ben dus naar beide opa's vernoemd op een te ingewikkelde manier. Opa's heetten hetzelfde dus dat was wel simpel. Ik hoorde laatst van mijn tante dat alle mannen in mijn vaders stamboom al vele generaties lang twee namen afwisselen. Dus bijvoorbeeld Arie met een zoon Bert die weer een zoon Arie heeft met een zoon Bert.

Mijn vader is een Bert, mijn opa een Arie en diens vader blijkbaar ook een Bert en zo verder. En ik dus (fictief) Arianne. Dat is toch best geinig.
Een verhaal achter je naam is altijd mooi O+ Mijn naam was gewoon in de mode. Dus tsja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207188286
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geen Boomergrapje?
Nee hoor, de Boomers in mijn omgeving reageren anders.
pi_207188325
We gaan overigens niet naar Engeland -O-

Jross' moeder is gevallen en kan haar bed niet uit van de pijn en ze zou ons ophalen van het vliegveld en weer brengen. Vanaf het vliegtuig rijdt een trein. Maar naar het vliegveld toe op Boxing Day rijden geen treinen :') Een vliegticket voor 2 personen voor de dinsdag was inmiddels schrikbarend duur.
pi_207188370
quote:
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_207188380
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:59 schreef Isabeau het volgende:

Jross' moeder is gevallen en kan haar bed niet uit van de pijn en ze zou ons ophalen van het vliegveld en weer brengen. Vanaf het vliegtuig rijdt een trein. Maar naar het vliegveld toe op Boxing Day rijden geen treinen :') Een vliegticket voor 2 personen voor de dinsdag was inmiddels schrikbarend duur.
Oh no en een taxi?
pi_207188391
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:02 schreef Blues het volgende:

Oh no en een taxi?
Het is 180 km *O*
pi_207188403
-O- Isa :{
pi_207188429
quote:
Joepie!!!!! Heb je al je "planning en hoe ga ik het inrichten" af?

@Isabeau dat is balen... -O-
pi_207188436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:04 schreef Isabeau het volgende:

Het is 180 km *O*
He verdorie -O-
pi_207188439
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:30 schreef Clubsoda het volgende:
O+ Allemaal zo waar O+ Ik heb echt die hele bevalling vijf zinnen gezegd en het zijn bijna deze. Alleen moest ik kotsen :')
Ik zei (nadat de ruggenprik erin ging)
IK MOET NU EEN FRIKANDEL SPECIAAL
NU
HET INTERESSEERT ME NIET ALS IK DAN MOET KOTSEN
GEEF ME EEN FRIKANDEL SPECIAAL

Echte klasse laat zich niet verbergen. Zelfs niet tijdens een bevalling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 22-12-2022 17:17:59 ]
pi_207188454
Ik leef nog steeds.

Druk, rennen, vliegen, van alles aan de hand en tegelijk en ingewikkeld en ondertussen mokerverkouden, drek uit m'n longen, koude rillingen maar geen koorts en nog zoveel te doen. }:|

Het goede nieuws is wel dat de huisarts me zo straks met 99,95% gerust kon stellen.
SPOILER
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207188456
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:07 schreef Vanyel het volgende:
IK MOET NU EN FRIKANDEL SPECIAAL
NU

Wow, wat een inspiratiebron. O+
pi_207188457
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:04 schreef Tele6 het volgende:
-O- Isa :{
Oh dit. Isa ;(
pi_207188462
quote:

[..]
NU

Oh dit is prachtig. O+
pi_207188475
quote:

Jij heet heul geen Arianne :{w
Zijn gewone naam had ik niet zo lang onthouden *)
pi_207188477
quote:

[..]
NU

MET HELA
Spoilers!
pi_207188483
quote:
NU

Poetisch O+

En, kwam er een frikandel speciaal?
pi_207188496
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
MET HELA
Dat hoefde ik bij mijn geliefde na 5 jaar toch niet meer te zeggen
pi_207188500
Onderweg: score

Macarons uitverkocht. 🌲
pi_207188525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is 180 km *O*
Ook geen bussen? National express of megabus oid? -O-
pi_207188530
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik leef nog steeds.

Druk, rennen, vliegen, van alles aan de hand en tegelijk en ingewikkeld en ondertussen mokerverkouden, drek uit m'n longen, koude rillingen maar geen koorts en nog zoveel te doen. }:|

Het goede nieuws is wel dat de huisarts me zo straks met 99,95% gerust kon stellen.
SPOILER
[ afbeelding ]
Ziek & veel te doen hebben is een onhandige combi. En :* voor de spoiler.

Ik heb niets meer te doen :') Ik had het huis al schoon gemaakt om niet als totale viezeriken over te komen bij de Poes-oppas, dus zelfs dat is al gedaan. Neefje gebeld dat we eerste kerstdag ook een hapje komen doen, dus ook kerstdiner is geregeld.
pi_207188531
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Poetisch O+

En, kwam er een frikandel speciaal?
Over het vervolg van dit bevaltrauma kan ik beter niet spreken.
pi_207188546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:13 schreef Memento-Mori het volgende:

Ook geen bussen? National express of megabus oid? -O-
Jawel, 3x overstappen en heul lang onderweg en dan 6 uur niks doen op de luchthaven *O*
OV in een derde wereld land, jongens. Eh, UK.

(oh ja, en dan moest iemand ons alsnog naar een station brengen voor de bus en anders moesten we ca 20 km de heuvels afwandelen)
pi_207188547
quote:

Nou zeg -O-
Spoilers!
pi_207188568
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:06 schreef Yinny het volgende:

[..]
Joepie!!!!! Heb je al je "planning en hoe ga ik het inrichten" af?

..
Haha nee.
Ik ben nu al een aantal dagen aan het nadenken over een kleur voor de slaapkamer. Woonkamer moet ik eens wat kleurstaaltjes voor halen, welke tinten het ongeveer worden heb ik wel al bedacht.
Vandaag had ik een internetpagina gevonden die kleurenpaletten maakt op basis van je favoriete kleuren. Daar zitten wel wat mooie combi's bij maar ik moet er nog even op broeden. :P
Heb ergens de neiging om voor goeie hysterische kleuren te gaan gewoon omdat het kan. Ik woon nu al 8 jaar in gehuurde kamers waar alles RAL zoveel vieswit moet zijn. :( :(

Ik heb nog geen conclusies getrokken over wat voor vloer ik zou willen doen. En of ik dan een vloerenbedrijf moet inschakelen. Of dat ik toch zelf laminaat ga leggen. En zo ja welk laminaat dan en welke kleur. Ik weet eigenlijk ook niet of het appartement drempels heeft of dat we het zo door zouden kunnen leggen.

Ik heb wel al even gekeken of Ikea de meubels had die ik zou willen hebben, maar het was niet helemaal naar m'n zin. Wat ook niet helpt is dat nergens staat hoe hoog de plafonds precies zijn dus ik weet niet hoe hoge kasten ik kwijt zal kunnen. (Ik heb nu een inbouwkast en die heb ik straks niet, dus ik zal iets moeten doen)
Maar nieuwe meubels kan ook wachten tot ik er al een tijdje woon.

De mail van de verhuurder had ook tips over hoe je stadsverwarming, elektriciteit, water en internet af moet sluiten. Want dat moet natuurlijk ook.

Carnaval/voorjaarsvakantie is gelukkig geen enorm knelpunt op werk (de fulltimers werken dan allemaal gewoon, de parttimers willen vrij voor de kinderen maar ach die werken al parttime) dus ik ga in februari gewoon een heleboel vrije dagen opnemen *G*
pi_207188575
quote:
*O* *O*
Spoilers!
pi_207188579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ziek & veel te doen hebben is een onhandige combi. En :* voor de spoiler.

Ik heb niets meer te doen :') Ik had het huis al schoon gemaakt om niet als totale viezeriken over te komen bij de Poes-oppas, dus zelfs dat is al gedaan. Neefje gebeld dat we eerste kerstdag ook een hapje komen doen, dus ook kerstdiner is geregeld.
Wel echt klote hoor voor jullie. :{
pi_207188605
quote:

Ik snap t niet helemaal al weet ik wat je naam is.
Het voorbeeld zou dan toch Ariberti moeten zijn of zo?

Mijn naam is Trijntje.
Maar zo heet mijn moeder ook en die vond dat niet leuk, dus mochten broers en zussen de roepnaam kiezen.
WAAROM NOEM JE ME ZO ALS JE HET ZELF OOK STOM VIND }:|
Nou zit ik niet alleen met een stomme doopnaam, maar ook nog met een stomme roepnaam :{w
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 17:17:48 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207188613
quote:

Balen.
Jullie hebben beide geen rijbewijs? Zodat je n auto kunt ze huren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207188627
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Mijn naam is Trijntje.
Maar zo heet mijn moeder ook en die vond dat niet leuk, dus mochten broers en zussen de roepnaam kiezen.
Nou zit ik niet alleen met een stomme doopnaam, maar ook nog met een stomme roepnaam :{w
Nee bloes. Allebei de opa's heten Arie dus Lucky heet ook Arie, maar dan een niet voor de hand liggende vrouwelijke versie.
Als Lucky dan een dochter zou krijgen zou die Bertinella moeten heten of een andere niet voor de hand liggende versie op Bert. ;)
pi_207188629
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef AnneX het volgende:
[ link | afbeelding ]
Macarons uitverkocht. 🌲
:D *O*
pi_207188631
quote:

Mijn naam is Trijntje.
Je broers en zussen waren aan het trollen toen dat begrip nog niet bestond _O-
pi_207188648
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:17 schreef derLudolf het volgende:
Balen.
Jullie hebben beide geen rijbewijs? Zodat je n auto kunt ze huren?
Hebben we ook naar gekeken. Wordt redelijk duur voor 4 dagen. En ik ga niet rijden. En je hebt een credit card nodig op naam van degene die wel gaat rijden en Jross heeft geen cc *O*
pi_207188652
Haha zo deden ze het bij m'n vader thuis ook, en hij en z'n broer hebben als kind dus tot ze groot genoeg waren om er wat te vinden met meisjes-roepnamen rondgelopen omdat de zussen dat leuke namen vonden. Incl op z'n geboortekaartje. Best schattig :P
Voordeel van een roepnaam is dat je het ook zo kunt veranderen, het staat niet op z'n paspoort of zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 22-12-2022 18:04:58 ]
pi_207188663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha nee.
Ik ben nu al een aantal dagen aan het nadenken over een kleur voor de slaapkamer. Woonkamer moet ik eens wat kleurstaaltjes voor halen, welke tinten het ongeveer worden heb ik wel al bedacht.
Vandaag had ik een internetpagina gevonden die kleurenpaletten maakt op basis van je favoriete kleuren. Daar zitten wel wat mooie combi's bij maar ik moet er nog even op broeden. :P
Heb ergens de neiging om voor goeie hysterische kleuren te gaan gewoon omdat het kan. Ik woon nu al 8 jaar in gehuurde kamers waar alles RAL zoveel vieswit moet zijn. :( :(

Ik heb nog geen conclusies getrokken over wat voor vloer ik zou willen doen. En of ik dan een vloerenbedrijf moet inschakelen. Of dat ik toch zelf laminaat ga leggen. En zo ja welk laminaat dan en welke kleur. Ik weet eigenlijk ook niet of het appartement drempels heeft of dat we het zo door zouden kunnen leggen.

Ik heb wel al even gekeken of Ikea de meubels had die ik zou willen hebben, maar het was niet helemaal naar m'n zin. Wat ook niet helpt is dat nergens staat hoe hoog de plafonds precies zijn dus ik weet niet hoe hoge kasten ik kwijt zal kunnen. (Ik heb nu een inbouwkast en die heb ik straks niet, dus ik zal iets moeten doen)

De mail van de verhuurder had ook tips over hoe je stadsverwarming, elektriciteit, water en internet af moet sluiten. Want dat moet natuurlijk ook.

Carnaval/voorjaarsvakantie is gelukkig geen enorm knelpunt op werk (de fulltimers werken dan allemaal gewoon, de parttimers willen vrij voor de kinderen maar ach die werken al parttime) dus ik ga in februari gewoon een heleboel vrije dagen opnemen *G*
Van dat mooie knalblauw O+
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 17:21:17 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207188668
quote:

[..]

Nee, want het is om en om qua naam. Ik vind het wel bijzonder dat je er zo late leeftijd pas achter komt dat je vernoemd bent :+

Ik heb niet vernoemd, had wel gemogen. Dan was ik Hilko geweest. M'n opa had roepnaam Koos, geen idee of dit dan ook werd overgenomen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207188671
En dat ik overal zeg dat 'het duur' wordt: we kregen dit jaar de energietoeslag. Zoveel inkomen is er.
  donderdag 22 december 2022 @ 17:21:30 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207188688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je broers en zussen waren aan het trollen toen dat begrip nog niet bestond _O-
Trol had wel leuk geweest O+ :D :P
pi_207188689
Isa :/

Bertinella _O- _O- _O-
Ik stem voor een nickchange voor @Lucky_Strike
Desnoods wil ik er zelfs voor betalen
pi_207188701
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Van dat mooie knalblauw O+
Ik wil m'n woonkamer idd groenig blauw maken. Net als m'n stoelen al zijn. Of die kleurenlijn iig. Deel van de muren iets lichter en een muur iets donkerder dan de stoelen, denk ik.

Maar de slaapkamer..... ik overweeg nu toch weer oranje. Er moet wel een oranje te vinden zijn die matcht met m'n paarse deken O-)
pi_207188703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:21 schreef Isabeau het volgende:
En dat ik overal zeg dat 'het duur' wordt: we kregen dit jaar de energietoeslag. Zoveel inkomen is er.
:*
pi_207188707
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee, want het is om en om qua naam. Ik vind het wel bijzonder dat je er zo late leeftijd pas achter komt dat je vernoemd bent :+

Ik heb niet vernoemd, had wel gemogen. Dan was ik Hilko geweest. M'n opa had roepnaam Koos, geen idee of dit dan ook werd overgenomen.
Jouw opa is de vader van @Molo 's kinT :Y :Y)
pi_207188714
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:22 schreef Vanyel het volgende:
Isa :/

Bertinella _O- _O- _O-
Ik stem voor een nickchange voor @:Lucky_Strike
Desnoods wil ik er zelfs voor betalen
Ik heb heel lang aan de stamboom van mijn familie gewerkt en vooral de Drentse tak was heel erg creatief in het bedenken van meisjesnamen vernoemd naar opa's. Wat een vreselijke namen kwamen er langs zeg :X Allemaal varianten op een mannelijke naam. Bertinella had er prima tussen gepast.
pi_207188748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik wil m'n woonkamer idd groenig blauw maken. Net als m'n stoelen al zijn. Of die kleurenlijn iig. Deel van de muren iets lichter en een muur iets donkerder dan de stoelen, denk ik.

Maar de slaapkamer..... ik overweeg nu toch weer oranje. Er moet wel een oranje te vinden zijn die matcht met m'n paarse deken O-)
In de jaren zeventig ging oranje uitstekend met paars samen, dus dat kan nu ook.
Gewoon doen.
pi_207188749
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:22 schreef Lonaa het volgende:

Het is er nu alleen maar goedkoper op geworden *O* Geen treinen, geen drankjes op luchthavens, geen cadeautjes voor iedereen omdat dat verwacht wordt (van mijn geld) voor mensen waar ik nooit iets van hoor, zelfs niet als er een nier uit wordt gehaald *O* *O*
pi_207188759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is er nu alleen maar goedkoper op geworden *O* Geen treinen, geen drankjes op luchthavens, geen cadeautjes voor iedereen omdat dat verwacht wordt (van mijn geld) voor mensen waar ik nooit iets van hoor, zelfs niet als er een nier uit wordt gehaald *O* *O*
De start van een nieuwe traditie O+
pi_207188776
Frikandellen liggen al klaar( uit te stomen), patat bakt nu.
:7
pi_207188780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest googlen wat daar de regels voor zijn.
:o
Met minstens 1 heuse echte baan en ook nog 's nachts.
pi_207188793
1 broer vernoemd naar roepnaam vader. Oudhollands naam.
1 zus naar een oma, redelijke unieke naam en leuk, 1 zus naar opa omdat 1 broertje die die naam zou krijgen doodgeboren werd, dus die naam schoof door, 1 broer naar 3e doopnaam vader.
Tja....
pi_207188797
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef sigme het volgende:
Frikandellen liggen al klaar( uit te stomen), patat bakt nu.
:7
Bejje aan het bevallen ofzo?
pi_207188807
quote:

[..]
Goedzo!
Zal ze leren }:|
Toch best tikje jammer -O-
pi_207188822
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:29 schreef Blues het volgende:
Goedzo!
Zal ze leren }:|
Toch best tikje jammer -O-
Ik moest huilen -O-
Dus ik vind het wel heel jammer. Probeer de positieve kant maar te zien.
pi_207188829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha nee.

Mijn eerste huis had een lila muur, roze muur, oranje muur, zilveren plinten en grijze vloertegels met rode ertussen. Helaas ging ik later samenwonen met iemand die idee van Ikea hoekje uitzoeken en dan alles daarvan kopen het toppunt van interieur design vindt. Alle muren zijn dus roomwit in dit huis en alleen een paar kussentjes voor kleur.... :'(
pi_207188831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:30 schreef Isabeau het volgende:

Ik moest huilen -O-
Dus ik vind het wel heel jammer. Probeer de positieve kant maar te zien.
Als het gezakt is iets anders leuks doen out of the box?
En krijg je wel je vluchtkosten terug qua annuleren :o
pi_207188853
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:32 schreef Blues het volgende:

Als het gezakt is iets anders leuks doen out of the box?
En krijg je wel je vluchtkosten terug qua annuleren :o
Nee, dat kan niet meer. Kreeg wel de treintickets voor JRoss terug van de NS :o (kan niet, volgens de website en de eerste zin van de klantenservice medewerker).

We denken er over om maandag iets leuks te gaan doen met z'n tweeën :Y
pi_207188923
quote:

[..]

Ben nog aan het bijlezen, maar als ik dit ooit aan een van mijn zwangere familieleden of vriendinnen had gegeven was ik vast met grote verbazing aangekeken en zou gevraagd worden of ik wel in orde was
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 22 december 2022 @ 17:46:10 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207188979
Mijn opa was een wijs man. Die leerde mij, "Het zijn niet de gekken die het maken" (het zijn de gekken die het kopen)
  donderdag 22 december 2022 @ 17:48:58 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207189006
Zou Annebregje het commerciëlere zusje van Sterre zijn?
pi_207189020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee bloes. Allebei de opa's heten Arie dus Lucky heet ook Arie, maar dan een niet voor de hand liggende vrouwelijke versie.
Als Lucky dan een dochter zou krijgen zou die Bertinella moeten heten of een andere niet voor de hand liggende versie op Bert. ;)
Zo inderdaad. Dingen goed uitleggen is momenteel niet mijn forte. Ik krijg al weken met regelmaat te horen dat ik in geheimtaal spreek en schrijf. Ik doe heus mijn best maar ja.

Overigens. Om het verwarrender te maken. Mijn beste vriendin heeft dus 20 jaar geleden besloten dat ze de naam van mijn vader niet bij hem vindt passen dus ze noemt hem daadwerkelijk Bert.

En nee @Vanyel, ik doe geen nickchange naar Bertinella :N
Spoilers!
pi_207189045
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

En nee @:vanyel, ik doe geen nickchange naar Bertinella :N
Kan ik je omkopen?
pi_207189062
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kan ik je omkopen?
Nog niet met 1000 frikandellen met Hela, gemberpindakaasboterhammen en Ottolenghi-olie.

Neen.
Spoilers!
pi_207189065
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nog niet met 1000 frikandellen met Hela, gemberpindakaasboterhammen en Ottolenghi-olie.

Neen.
Ik DM je
pi_207189068
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef AnneX het volgende:
[ link | afbeelding ]
Macarons uitverkocht. 🌲
Lekker bezig! *O* Al neem ik geen verantwoordelijkheid voor de souffle, die vond ik matig. ;( Al had ik niet die met karamel.
pi_207189087
quote:
Autch.
pi_207189102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:56 schreef Myraela het volgende:

Autch.
De schone zus van de Portugese kant stuurde overigens wel bloemen en berichtjes. Maar die was er deze kerst ook niet.
pi_207189217
(schoon)familie blijft een apart iets.
pi_207189233
quote:
Ik leef nog steeds.

SPOILER
[ afbeelding ]
pi_207189239
Wat rot @Isabeau -O-
pi_207189243
Ow Loooonie ik heb trouwens ook koude rillingen maar geen koorts.
Zusjeeees
pi_207189446
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:54 schreef Myraela het volgende:

[..]
Lekker bezig! *O* Al neem ik geen verantwoordelijkheid voor de souffle, die vond ik matig. ;( Al had ik niet die met karamel.
Stond mij bij, dat je dat had opgemerkt.
Kon moeilijk het hele topic of twee terugscrollen bij lidl.
Caramel gaf de doorslag. Verslag volgt.

Gut @Lonaa …wat een schrik. Je was druk en dat dit ook nog.
Sterkte met wachten. :*

En @Isabeau wat een tegenvaller en dan ook die uitgaven al gedaan.
UK is echt een 3e wereldland geworden sinds brexit.
Fijn, dat je welkom bent bij neef.
Wat is iets leuks samendoen op 3e kerstdag? Eropuit of samen wow?
pi_207189466
En @Tele6 mag je al eerder erin om maten te nemen enzo? *O*
pi_207189520
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:27 schreef AnneX het volgende:
En @:Tele6 mag je al eerder erin om maten te nemen enzo? *O*
Nee ;(

Zelfs: het is de week van 6 februari en in de mail staat dat het dus best kan zijn dat je pas aan het eind van de week aan de beurt bent om een sleutel te krijgen. Maar je betaalt wel huur vanaf 6 februari hoor! Dit om de drukte in het gebouw te spreiden of zo. Alsof het de week erna niet alsnog hartstikke druk in het gebouw gaat worden als iedereen aan het klussen en verhuizen slaat. :')
pi_207189597
@Isabeau dubbel :* , voor de voldoen aan eisen energietoeslag en de in het water gevallen UK trip ;(

@AnneX ik had genoemd dat ik vanavond de caramel zeezout souffle ga proberen :)

@Tele6 wat suf zeg! Kun je wel een plattegrond van ze krijgen? Die zouden ze toch moeten hebben.

Ik kan je de Peacock Pride zeer aanraden, ik vind hem nog steeds prachtig O+ ik heb wel zes verschillende groen-blauw kleuren in proefpotjes nodig gehad voordat ik degene vond die ik echt mooi vond :+

Oranje! Leuk! Ik had op mijn eerste studentenkamer ook een muur knaloranje O+
pi_207189604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Isabeau dubbel :* , voor de voldoen aan eisen energietoeslag en de in het water gevallen UK trip ;(

@:AnneX ik had genoemd dat ik vanavond de caramel zeezout souffle ga proberen :)

@:Tele6 wat suf zeg! Kun je wel een plattegrond van ze krijgen? Die zouden ze toch moeten hebben.

Ik kan je de Peacock Pride zeer aanraden, ik vind hem nog steeds prachtig O+ ik heb wel zes verschillende groen-blauw kleuren in proefpotjes nodig gehad voordat ik degene vond die ik echt mooi vond :+

Oranje! Leuk! Ik had op mijn eerste studentenkamer ook een muur knaloranje O+
Ja er staat een plattegrond online! Alle afmetingen weet ik, behalve de hoogte van het plafond want de plattegrond is 2D :+

Ik heb m'n stoelen in een groenblauwtint van Karwei eigen merk. Kleur IG PS-1184. :D

Ik probeerde een plaatje te plakken maar kan het niet vinden. Was misschien toch niet zo handig om een huismerk kleur te doen toen :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Tele6 op 22-12-2022 18:51:39 ]
pi_207189633
@Lonaa da's best schrikken. Huisarts heeft dat natuurlijk vaker bij de hand, hopelijk bij het rechte eind, en voor al het andere -O-

Balen @Isabeau niet naar Engeland. En wat sneu voor je schoonmoeder

@Tele6 kan je niet aan de verhuurder vragen hoe hoog de plafonds zijn?
Heel lang geleden werden hier de woningen ook per 2 etages opgeleverd. Dus mensen boven woonden er al, toen ik nog maar net de sleutel had.
Oranje, dat heb ik (tot schrik van mijn ouders) gehad toen ik een jaar of 10 was. Nu zit ik er weer middenin want de bedrijfskleur is oranje.

Ik dacht het al, maar gisteren ook de bevestiging gekregen dat ik weer blaasontsteking heb. Al weer bezig met AB (de 6e kuur sinds eind september, dat zijn meer AB kuren dan in de afgelopen 61 jaar). Morgen gesprek met de HA om een profilaxe te geven. Dat duurt (als ik het goed heb) een half jaar. Toevallig had een vriendin het er dinsdag over, dat hielp bij haar wel.

Vandaag nam de directeur afscheid. Hij heeft het bedrijf verkocht. Denk dat de nieuwe eigenaar een stuk minder ouderwets is. Toen hij echt vertrok was het een beetje een tranendal bij mijn collega's.

Kreeg een boeket (heb ik net aan de buren gegeven, zitten allemaal bloemen in waar de diva's mee aan de haal gaan) en een bon (ook fijn).

Nu even de boodschappen van AH uitpakken (bank app was stuk, kreeg het er warm van, nu maar gewoon met pasje betaald) en wat eten. En lang weekend *O*
pi_207189673
quote:
Ik leef nog steeds.

SPOILER
[ afbeelding ]
Dit miste ik ff totaal.
Knuffel! :{ :*
pi_207189695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja er staat een plattegrond online! Alle afmetingen weet ik, behalve de hoogte van het plafond want de plattegrond is 2D :+

Ik heb m'n stoelen in een groenblauwtint van Karwei eigen merk. Kleur IG PS-1184. :D

Plafondhoogte bij nieuwbouw moet minimaal 2.60 zijn :)

Haha, één van mijn proefpotjes was IG PS-1183 :D
pi_207189709
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Dit miste ik ff totaal.
Knuffel! :{ :*
Ik ook :o
pi_207189729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:45 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa da's best schrikken. Huisarts heeft dat natuurlijk vaker bij de hand, hopelijk bij het rechte eind, en voor al het andere -O-

Balen @:Isabeau niet naar Engeland. En wat sneu voor je schoonmoeder

@:Tele6 kan je niet aan de verhuurder vragen hoe hoog de plafonds zijn?
Heel lang geleden werden hier de woningen ook per 2 etages opgeleverd. Dus mensen boven woonden er al, toen ik nog maar net de sleutel had.
Oranje, dat heb ik (tot schrik van mijn ouders) gehad toen ik een jaar of 10 was. Nu zit ik er weer middenin want de bedrijfskleur is oranje.
Vast wel. De plafondhoogte staat niet per se bovenaan m'n lijstje met dingen om nu uit te zoeken of te doen, denk ik.
Eerst maar eens de kerstkaarten versturen en de zorgverzekering overstappen.
quote:
Ik dacht het al, maar gisteren ook de bevestiging gekregen dat ik weer blaasontsteking heb. Al weer bezig met AB (de 6e kuur sinds eind september, dat zijn meer AB kuren dan in de afgelopen 61 jaar). Morgen gesprek met de HA om een profilaxe te geven. Dat duurt (als ik het goed heb) een half jaar. Toevallig had een vriendin het er dinsdag over, dat hielp bij haar wel.

Vandaag nam de directeur afscheid. Hij heeft het bedrijf verkocht. Denk dat de nieuwe eigenaar een stuk minder ouderwets is. Toen hij echt vertrok was het een beetje een tranendal bij mijn collega's.

Kreeg een boeket (heb ik net aan de buren gegeven, zitten allemaal bloemen in waar de diva's mee aan de haal gaan) en een bon (ook fijn).

Nu even de boodschappen van AH uitpakken (bank app was stuk, kreeg het er warm van, nu maar gewoon met pasje betaald) en wat eten. En lang weekend *O*
Wat balen dat je weer die blaasontsteking hebt, hopen dat profylaxe helpt :*
pi_207189734
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Plafondhoogte bij nieuwbouw moet minimaal 2.60 zijn :)

Haha, één van mijn proefpotjes was IG PS-1183 :D
Hoe weet je dat nog _O- ik moest het potje er even bij pakken om te kijken wat het ook alweer was :D
pi_207189748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat nog _O- ik moest het potje er even bij pakken om te kijken wat het ook alweer was :D
Foto's gemaakt van de proefvlakken met stickertjes met naam erbij :7
pi_207189775
Volgens mij hebben ze 'm nu hernoemd naar KH IG KH S-245. :s)

De kleurenwaaier website die ik vandaag gevonden had, produceerde o.a.:

waar ik wel vrolijk van werd. Enige jammere is dat het 4 tamelijk onsubtiele kleuren zijn dus ik zou er dan nog wel een rustigere tint bij moeten zoeken zodat het geen circustent wordt :+

Ik zie ook dat het blauw niet bepaald matcht. Het paars waarschijnlijk ook niet want m'n dekentje tegen m'n computer aan houden lijkt slecht te werken :')
pi_207189828
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:56 schreef Tele6 het volgende:

[ afbeelding ]
:{w
Wij bejaarden noemen dat gewoon min of meer petrol
pi_207189886
Ik heb de TT in huis B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207189902
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb de TT in huis B-)
Ik heb er 8. 2x2 puur, 2x2 melk.
pi_207189929
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

waar ik wel vrolijk van werd. Enige jammere is dat het 4 tamelijk onsubtiele kleuren zijn dus ik zou er dan nog wel een rustigere tint bij moeten zoeken zodat het geen circustent wordt :+

Ik zie ook dat het blauw niet bepaald matcht. Het paars waarschijnlijk ook niet want m'n dekentje tegen m'n computer aan houden lijkt slecht te werken :')
Toffe kleuren wel!

Misschien helpt het al om niet alle muren een kleur te geven :). En gewoon eens je dekentje mee naar de bouwmarkt en naast de kleurstalen houden haha!

Waar had je de plafondhoogte voor nodig? Voor hoe hoog je kast kan? Ik heb de hoge versie van de PAX van Ikea, heerlijk veel ruimte (ook 2.60 plafondhoogte hier). Twee meter breed en met schuifdeuren O+ voor ¤150 van marktplaats, goede deal was dat :D
pi_207189989
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:01 schreef Vanyel het volgende:

:{w
Wij bejaarden noemen dat gewoon min of meer petrol
Petrol _O_ Ook prachtig voor kleding O+
pi_207190045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet meer. Kreeg wel de treintickets voor JRoss terug van de NS :o (kan niet, volgens de website en de eerste zin van de klantenservice medewerker).

We denken er over om maandag iets leuks te gaan doen met z'n tweeën :Y
Je kunt wel luchthaven belasting en misschien nog wat van die kosten terugvragen. Weten ze in Travel vast meer van. Wel balen -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207190076
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb er 8. 2x2 puur, 2x2 melk.

Ik nu eentje. Alleen puur. Want melk was er niet.

Vanavond testen zodat ik morgen bij de twee Lidls waar ik langskom binnen kan wippen.
De Lidl-waar-ik-vandaag-was-en-die-ze-heeft… die ligt nu 20 km de verkeerde kant uit. Toewijding heeft een einde :7
pi_207190204
Ik heb gekookt en gegeten. Dat was toch al de tweede keer deze week :')
pi_207190216
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik zie je ervaring met vertrouwen tegemoet.
Dit zal je dan verbazen.

Niet
Te
Vreten

Ik heb het koekje eraf gepeuterd en schoongepoetst, dat vond ik wel vrij fantastisch, maar de rest krijg ik met geen mogelijkheid weg. Mrs V weigert zelfs het koekje.
Kind V van 8 daarentegen zit te smullen.

@Clubsoda , 3 pure hebben?
pi_207190242
Ik vertrouwde op SCUL.
Zoveel dat ik 4 van die pakken kocht -O-
pi_207190271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Toffe kleuren wel!

Misschien helpt het al om niet alle muren een kleur te geven :). En gewoon eens je dekentje mee naar de bouwmarkt en naast de kleurstalen houden haha!

Waar had je de plafondhoogte voor nodig? Voor hoe hoog je kast kan? Ik heb de hoge versie van de PAX van Ikea, heerlijk veel ruimte (ook 2.60 plafondhoogte hier). Twee meter breed en met schuifdeuren O+ voor ¤150 van marktplaats, goede deal was dat :D
Ja, het is een leuke site voor kleuren: https://www.khroma.co/generator

Ik heb nog wat restjes stof van het dekentje, dus die kunnen mee naar de bouwmarkt.
(Daarom ben ik ook zo aan het ding gehecht, het heeft me een paar dagen bloed-zweet-tranen gekost om het zelf te maken op de naaimachine. Dat ga ik niet weer doen in een andere kleur)

Binnenkort maar eens een tripje bouwmarkt maken, wat kleurstalen meenemen om thuis over te piekeren O+

Ja, ik zal als ik daar woon een nieuwe kast nodig hebben want nu ben ik in het bezit van één ladekast en één boekenkast, mijn kleren hangen in een inbouwkast. De kledingkast die ik als kind had mag ik van m'n ouders hebben maar die wil ik niet, dat is een goedkoop grenen gedrocht in duidelijke halverwege-jaren-negentig-stijl :')
Waarschijnlijk kan ik gewoon voor een hoge pax gaan of zo. Ik moet nog even bedenken of ik smaak heb in kasten of dat ik voor functioneel ga :+
pi_207190338
Ondertussen heb ik een bijzonder matige pasta rode saus geproduceerd. Kan deze week niet alvast voorbij zijn :')
pi_207190363
Wat rot @Isabeau en sterkte @Lonaa

En ik heb geen kinderen maar als iemand mij affirmatiekaarten van Annebrechtje zou geven zou diegene de hypothetische baby lekker zelf mogen uitpoepen.
pi_207190379
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:39 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen heb ik een bijzonder matige pasta rode saus geproduceerd. Kan deze week niet alvast voorbij zijn :')
hear hear.

mijn kaasschnitzels werden niet krokant. For whatever reason. Wel volgezogen met olie. Ik kan echt niks goed doen deze week.
pi_207190424
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
hear hear.

mijn kaasschnitzels werden niet krokant. For whatever reason. Wel volgezogen met olie. Ik kan echt niks goed doen deze week.
Ja ik heb dus het rookalarm af laten gaan bij het bakken van wat uien voor in de saus.
te moe om opnieuw te beginnen dus nu heb ik pasta rode saus geblakerde uien. Ach ja.

RIP aan de kaasschnitzels ;(
pi_207190433
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef Lonaa het volgende:
Goed bezig hoor. Ik heb het deze week 1 keer gered. Vandaag ook K&K maar dat kwam omdat het zo’n dag was dat dit een soort van ontbijt was, als ik de cup a soup van drie uur niet meereken.

Voor morgen ligt er een loeigrote Lidl zalmmoot met bladerdeeg klaar, oven aardappels en oven groente. Dat is pas Delicieux koken, zeg maar :P

quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit zal je dan verbazen.

Niet
Te
Vreten

Ik heb het koekje eraf gepeuterd en schoongepoetst, dat vond ik wel vrij fantastisch, maar de rest krijg ik met geen mogelijkheid weg. Mrs V weigert zelfs het koekje.

@:Clubsoda , 3 pure hebben?

*loert naar schoteltje waar de dome ligt te wachten op consumptie*
pi_207190447
quote:

[..]
Dit zal je dan verbazen.

Niet
Te
Vreten

Nou, je weet het lekker te verkopen _O-
pi_207190479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja ik heb dus het rookalarm af laten gaan bij het bakken van wat uien voor in de saus.
te moe om opnieuw te beginnen dus nu heb ik pasta rode saus geblakerde uien. Ach ja.

RIP aan de kaasschnitzels ;(
Ja, dit doe ik ook. Moest verplicht van mezelf iets eten ergens van de week. Tunamelt in de pan, aan laten branden, geen nieuwe willen maken, ook niet echt het zwarte eraf willen halen want moeite, beetje met de kaasschaaf er overheen schrapen. "I'll eat it".

Het gaat vast binnenkort beter, met ons. Vast.
pi_207190531
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nog een review dan, twee happen bezig dus LIVELIVELIVE report *O*

Knisperigheid is lollig, chocolade is dik oké, caramel proef ik niet echt en algehele conclusie: als ik meer pakken had gekocht waren die echt wel op gegaan, maar er zijn andere, veel lekkerder toetjes.

Ik wilde sorry zeggen tegen alle fans maar hey: meer voor jullie :+
pi_207190567
Ook geen zin in koken. Dus blikje ragout uit het kerstpakket verwarmd. Waarom waarom waarom? Ik weet dat het niet lekker is, maar wanneer ik er aan denk, proef ik m'n eigen ragout, dat duurt totdat ik echt een hap neem bbbrrrrr
pi_207190595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat zag ik nu net ook :@
Ik kan ze morgen meenemen naar school of proberen Mrs mee te geven? Vind jij ze net zo goor, gaan ze tweedehands in de kliko. Anders Lidlfeest in huize Soda *O*
pi_207190600
En goffer, de cadeaubon wilde ik op m'n bol.com account zetten. Heel voorzichtig het stickertje van de pincode eraf peuteren en nog gaat het fout.
Dus weer mailen met hen, foto van de kaart erbij, zodat ze het op m'n account kunnen zetten.
pi_207190601
@Kaatje1 en @Lucky_Strike
Vandaag hadden de katten woonkamer plus tuin… er wordt nog steeds heen en weer gelopen en ik word nog steeds misbruikt als handdoek.
Kater vond er gisteren blijkbaar minder van dan ik dacht.
pi_207190646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, het is een leuke site voor kleuren: https://www.khroma.co/generator

Ik heb nog wat restjes stof van het dekentje, dus die kunnen mee naar de bouwmarkt.
(Daarom ben ik ook zo aan het ding gehecht, het heeft me een paar dagen bloed-zweet-tranen gekost om het zelf te maken op de naaimachine. Dat ga ik niet weer doen in een andere kleur)

Binnenkort maar eens een tripje bouwmarkt maken, wat kleurstalen meenemen om thuis over te piekeren O+

Ja, ik zal als ik daar woon een nieuwe kast nodig hebben want nu ben ik in het bezit van één ladekast en één boekenkast, mijn kleren hangen in een inbouwkast. De kledingkast die ik als kind had mag ik van m'n ouders hebben maar die wil ik niet, dat is een goedkoop grenen gedrocht in duidelijke halverwege-jaren-negentig-stijl :')
Waarschijnlijk kan ik gewoon voor een hoge pax gaan of zo. Ik moet nog even bedenken of ik smaak heb in kasten of dat ik voor functioneel ga :+
Open een topic in K&W voor kleurideeën!

Het hoeft misschien niet knaloranje te zijn als basis maar meer een terra of een oker? Dat is denk ik ook mooi met paars. Wat lichter of wat donkerder dan de kleur die je eerder postte. Of combinaties van wat meer en minder verzadigde tinten.
pi_207190675
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:kaatje1 en @:Lucky_Strike
Vandaag hadden de katten woonkamer plus tuin… er wordt nog steeds heen en weer gelopen en ik word nog steeds misbruikt als handdoek.
hoe vaak gaan ze normaal naar buiten/andere delen van het huis? Dat ze er zo overstuur van zijn terwijl ze alles bij de hand hadden.
Heb de diva's ooit de toegang tot bak en eten ontnomen door de deur van de kleine kamer waar toen alles stond dicht te doen. Er is geplast in de gootsteen en geplast en gepoept in een mandje (was een beetje bang voor bank of kleed). Maar heb daarna geen trauma's waargenomen.
Nika glipt nog wel eens de voordeur uit en die komt dan in de tijgersluipgang met buik over de grond weer het huis ingeslopen maar ze doet het een uur later zo weer
pi_207190700
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Misschien een behang zoeken met deze kleuren. Dat is wat rustiger dan alle kleuren op andere manieren terug laten komen.
pi_207190709
quote:

[..]
Dit zal je dan verbazen.

Niet
Te
Vreten

Nooooh. Hoe dan. ;(

Al geef ik toe, die vulling die ze 'mousse' noemen is flut.
pi_207190781
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:kaatje1 en @:Lucky_Strike
Of hij vindt er vandaag nog steeds iets van.
Spoilers!
pi_207190807
Lees later wel terug.

Ben hiermee al 12 minuten aan het worstelen.
Manmanman.
Wáarom?

Het zijn 2 knoop batterijtjes.
pi_207190921
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:06 schreef AnneX het volgende:
Lees later wel terug.

Manmanman.
Wáarom?
[ link | afbeelding ]
Erg is dat. Heb je de pleisters klaarliggen?
Een oud collega heeft een paar keer in een winkel aangegeven dat hij een artikel wel wil kopen (doet dat ook) maar dat de winkel dat plastic (zeker dat harde plastic bij IT dingen) eraf moet halen _O-
pi_207191164
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:06 schreef AnneX het volgende:
Lees later wel terug.

Manmanman.
Wáarom?
[ link | afbeelding ]
Oh vreselijk echt!! Wie verzint die verpakkingen :X
Wie heeft er gewonnen :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 22-12-2022 20:29:32 ]
pi_207191173
Moest toch ff lache woar, kerss liedjie op zijn utregs

pi_207191207
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat zag ik nu net ook :@
Ik kan ze morgen meenemen naar school of proberen Mrs mee te geven? Vind jij ze net zo goor, gaan ze tweedehands in de kliko. Anders Lidlfeest in huize Soda *O*
Ik heb morgen alleen brengdienst maar ben meestal wat vroeger dan jij.
pi_207191382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb morgen alleen brengdienst maar ben meestal wat vroeger dan jij.
Hoe weet jij dat?
pi_207191407
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat?
Omdat wij er altijd zijn als de deuren open gaan en ik je dan nooit zie en ik ook geen verweesd kind van je tegenkom :D
pi_207191469
Oh God nee ik was er 1x toen de deur open ging.
pi_207191514
Ik at vanavond vier plakjes vlees van de antipasti schaal, twee dropjes en een appel. Ik lunchte wel vrij ruim én met (een beetje) groente, en heb dus ook niet echt meer trek. Daarna huilde ik achtereenvolgens bij de nieuwste aflevering van Special Forces VIPS en bij de nieuwste aflevering van het perfecte plaatje (en ben bij die pas halverwege). Ik denk dat het na deze aflevering tijd is om mezelf naar bed te sturen :+
pi_207191543
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:36 schreef Vanyel het volgende:
Oh God nee ik was er 1x toen de deur open ging.
Zie?
pi_207191556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zie?
Jajaaa
Jullie zijn vreemde ochtendmensen.
pi_207191633
Zorgverzekering gewisseld. Opgegeven voor sportevenement in januari. Kaartjes gekocht voor concert ook in januari.
Dat tikt af op de to do list *G*
Nu op m'n lauweren rusten O+

@vlindertje89 :* jij ook al klaar met vandaag dus.
pi_207191646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
hoe vaak gaan ze normaal naar buiten/andere delen van het huis? Dat ze er zo overstuur van zijn terwijl ze alles bij de hand hadden.
Heb de diva's ooit de toegang tot bak en eten ontnomen door de deur van de kleine kamer waar toen alles stond dicht te doen. Er is geplast in de gootsteen en geplast en gepoept in een mandje (was een beetje bang voor bank of kleed). Maar heb daarna geen trauma's waargenomen.
Nika glipt nog wel eens de voordeur uit en die komt dan in de tijgersluipgang met buik over de grond weer het huis ingeslopen maar ze doet het een uur later zo weer
Hij was niet overstuur hoor :P
Heeft gisteren waarschijnlijk prrrrrima geslapen in de woonkamer.
Kater is wel degene die het liefste een frisse neus haalt. Maar dat op en neer lopen is niet ongewoon. Denk dat hij het buiten leuk vindt, blij is dat ik thuis ben en regelmatig even moet komen checken of ik er nog ben, omdat ik ook deze week best veel weg was O+ Is een tevreden vent.

Dit duo plast en poept niet op rare plaatsen. Dat deed de rooie (RIP).

quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Of hij vindt er vandaag nog steeds iets van.
En dit. Uiteraard. Want het is en blijft mijn autist die er echt wel een paar maanden over heeft gedaan om helemaal relaxed in huis te zijn nadat de kitten stroom een jaar geleden opdroogde.
pi_207191689
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef Lonaa het volgende:
Ach, Lonaa, hele dikke knuffel en ik hoop zo voor je dat je eens weer eens beter voelt en de dagen gaan zoals je dat hoopt
pi_207191714
Ik zit vies vol van dat Lidl toetje :')

Komt misschien ook wel omdat ik al mijn calorieën van vandaag in drie uur heb gegeten. Daar zijn diëten op gestoeld, maar die bestaan vast niet alleen uit K&K suikerrijke zaken :')

Nu afwachten of ik morgen een uur langer kan blijven liggen of niet.
SPOILER
pi_207191734
Goed bezig Tele!
Ja, uiteindelijk had ik 14.30-15.15 meeting en toen om 16.00 de laatste, en daarna wel even op de bank liggen chillen maar niet geslapen. Dus ik ben inmiddels bijna 18 uur wakker en dat doet mijn emotionele stabiliteit meestal geen goed :+

Ik las net de insta posts van Kaj en Donny over SF VIPS en toen moest ik weer huilen :') en de post van Donny over zijn teelbalkanker en toen weer. Verder gaat het wel prima hoor, een nachtje slaap doet hopelijk wonderen. Hoop wel dat ik niet ziek word, beetje keelpijn vandaag, maar hopelijk lost nachtje normale slaap ook dat op. Ook overal spierpijn van PT dus ik zie al uit naar morgen (tweededags spierpijn is het ergst). Maar na morgen wordt dat ook weer beter *O*

Morgen hoef ik pas 9u de deur uit, even anderhalf uur wandelen met nicht in duinen tussen ons in, dus daar heb ik zin in, en eind vd middag de buren op verjaardagsvisite, dus verder heb ik wel zin in morgen :Y

Hopelijk uur langer slapen voor jou morgen Cat!
pi_207191761
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:49 schreef Yinny het volgende:

[..]
Ach, Lonaa, hele dikke knuffel en ik hoop zo voor je dat je eens weer eens beter voelt en de dagen gaan zoals je dat hoopt
Das lief. :*

Van de rest ook, overigens. Het komt allemaal wel goed, uiteindelijk. Dag voor dag.
pi_207191778
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoop wel dat ik niet ziek word, beetje keelpijn vandaag,
Jammer voor je, dit is hoe het begint.
pi_207191786
Ik voel me al een week kut. Zet nét niet door. Zo irritant.
pi_207191828
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zit vies vol van dat Lidl toetje :')
Daar heb ik ook elke avond last van. Erg vervelend.
pi_207191837
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jammer voor je, dit is hoe het begint.
Ik ben de afgelopen maanden echt al veel te vaak ziek geweest dus ik vind van niet :{w en ik ben niet heel dichtbij veel mensen geweest de afgelopen week dus ik heb nog een beetje hoop. Laatste tijd ook wel vaker een keer een dag of twee wat keelpijn en dan weer weg.
Hoor je dat, lichaam? Het blijft dus hierbij :Y
pi_207191860
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik voel me al een week kut. Zet nét niet door. Zo irritant.
Wacht maar. Het gaat heus doorzetten. Net op het moment dat je het niet meer verwacht.
Spoilers!
pi_207191862
HOOR JE DAT VLINDERTJES LICHAAM HIER BLIJFT HET BIJ
pi_207191867
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ben de afgelopen maanden echt al veel te vaak ziek geweest dus ik vind van niet :{w en ik ben niet heel dichtbij veel mensen geweest de afgelopen week dus ik heb nog een beetje hoop. Laatste tijd ook wel vaker een keer een dag of twee wat keelpijn en dan weer weg.
Hoor je dat, lichaam? Het blijft dus hierbij :Y
Ik hoop dat het voor je werkt. Ik probeerde dit trucje ook, mislukte.
pi_207191871
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wacht maar. Het gaat heus doorzetten. Net op het moment dat je het niet meer verwacht.
Halverwege je kerstdiner :Y
pi_207191879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:59 schreef Tele6 het volgende:
HOOR JE DAT VLINDERTJES LICHAAM HIER BLIJFT HET BIJ
Affirmatief :Y
Spoilers!
pi_207191892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:45 schreef Tele6 het volgende:
Nu op m'n lauweren rusten
Stond appen met bomenjong niet nog op de lijst?
pi_207191901
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Affirmatief :Y
_O-

Thanks @Lonaa, ik hoop het ook. En dat het bij jou ook maar snel op mag hoepelen. Bij alle zieken in de sc, for that matter.

Winnaar gezien, weer gehuild, tijd voor bed met vrolijk boek voor het slapengaan :Z goedenacht allen!
pi_207191904
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Stond appen met bomenjong niet nog op de lijst?
Bomenjongen is vandaag de hele middag & avond Warschau aan het verkennen dus ik vraag 'm morgen wel even hoe het was :)
We hebben wel vanochtend even geappt ^O^
pi_207191924
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
_O-

Thanks @:Lonaa, ik hoop het ook. En dat het bij jou ook maar snel op mag hoepelen. Bij alle zieken in de sc, for that matter.

Winnaar gezien, weer gehuild, tijd voor bed met vrolijk boek voor het slapengaan :Z goedenacht allen!
Er zijn zo ontzettend veel mensen ziek/zwak/verkouden. Echt bizar.

Slaap lekker. :*
pi_207191940
Neejoh, het gaat allemaal niet doorzetten. En iedereen is straks ook gewoon ineens beter. O+ We gaan voor een kerstwondertje.
pi_207191995
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Bomenjongen is vandaag de hele middag & avond Warschau aan het verkennen dus ik vraag 'm morgen wel even hoe het was :)
We hebben wel vanochtend even geappt ^O^
^O^
Heb je nog side-dates op de rol staan?
Ik snap daar echt niks van trouwens, als je deze toch leuk vind dan hoef je op dit moment toch niet te kijken wat er nog meer aan prinsessespul rondloopt? Maar dat zal aan mij liggen ;)
pi_207192017
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik hoor het inderdaad ook enorm om me heen. Wat dat betreft ben ik blij met weinig live kerstplannen (één keer borrel, twee keer videobellen), kan dat in elk geval niet in het water vallen door zieken. Vooralsnog lijkt de griepprik wel de nu rondgaande varianten van de griep te bevatten, als ik zo op rivm site kijk, dus misschien kom ik goed weg. Al gaan er ook nog drie andere virussen rond, maargoed. Ik hoop dat ik na bijna drie jaar alle virussen behalve corona (op 1x na) oppikken, alle corona vaccinaties en drie griepvaccinaties toch ergens iets van weerstand tegen heb opgebouwd :+ Positive thinking enzo.

Jij ook een goede nacht gewenst straks, en betere dagen in het algemeen :*
pi_207192038
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Twee winters van weinig direct contact, virussen hoefden minder hard te muteren voor extra kwakkeligheid *O* In mijn omgeving regent het ook zieken. Inclusief elke drie/vier dagen een verse Covid besmetting.
pi_207192109
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:05 schreef sigme het volgende:

[..]
^O^
Heb je nog side-dates op de rol staan?
Ik snap daar echt niks van trouwens, als je deze toch leuk vind dan hoef je op dit moment toch niet te kijken wat er nog meer aan prinsessespul rondloopt? Maar dat zal aan mij liggen ;)
_O- dat filmpje _O-

De side-dates zijn op dit moment allemaal afgewimpeld ^O^

Ik heb geen idee hoe dit werkt. Ik heb gegoogeld "hoe online daten" en daar werd gezegd, als je iemand online ontmoet heb je sneller de neiging om allerlei droombeelden van diegene te krijgen dan wanneer je IRL datet, dus houd jezelf een beetje in. Je kan superleuke appjes uitwisselen met iemand en dan blijkt hij IRL te stinken of zo. Dus die advies-websites raden aan om niet te fixeren/dromen met één online date maar er meerdere tegelijk te hebben lopen of heel bewust je aandacht te verleggen of net hoe je het oplost. Zodat je je niet vastklampt aan een droombeeld van iemand terwijl je geen IRL indruk van iemand hebt.

Bomenjongen en ik hebben een uurtje gewandeld en een uurtje gepraat. Verder hebben we een heleboel met elkaar geappt. Ik hoop dus nu ook maar dat als ik hem straks weer IRL zie, het net zo goed klikt als wanneer we appen. Want die 2 uurtjes dat ik hem IRL gezien heb begin deze maand, tja.

* Tele6 overweegt zich op te geven voor het WK overthinking
pi_207192132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gegoogeld "hoe online daten"
Ik vind jou zo'n dotje. O+
pi_207192145
Dan heb je 🥇
pi_207192150
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:11 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 overweegt zich op te geven voor het WK overthinking
Mag ik meedoen?
pi_207192156
Overigens gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Als dat andere dates zijn, prima. Als je wel lekker wil dromen over de bomenjongen en dat rustig aan wil kijken zonder afleiding is dat ook helemaal prima.
pi_207192162
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mag ik meedoen?
Er zal ongetwijfeld een onderdeel in teams zijn ^O^
pi_207192185
Ik ging ergens met een scharrel naartoe. Kreeg wijn, ging op de schoot zitten van een andere man en daar ben ik nu mee getrouwd. Dus het hoeft niet volgens de regels.
pi_207192276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:13 schreef Myraela het volgende:
Overigens gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Als dat andere dates zijn, prima. Als je wel lekker wil dromen over de bomenjongen en dat rustig aan wil kijken zonder afleiding is dat ook helemaal prima.
Ik denk dat dat idd een veel beter advies is :D

Ik probeer het ook zo in te richten dat als ik dan zo'n date doe, ik iets doe wat ik toch al wilde doen. Die lichtjesroute maandagavond wilde ik toch al wandelen en dan is het wel interessant om dat met iemand te doen die een date met me wil *)
Ik ben nu ook al iets van 4 keer op warme chocomel getrakteerd. Niet vervelend *)

De aandacht verschuift steeds meer naar bomenjongen. Zijn aandacht ook naar mij, heb ik de indruk *;
Gisteravond is hij op z'n telefoon in slaap gevallen terwijl hij me een berichtje aan het schrijven was _O- awww.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')