abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207181415
pi_207181461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik hoorde vandaag dat er morgen na werk een "spontane" kerstborrel (eigen hapjes en drankjes meenemen) gaat zijn met onze hele verdieping.

Nou heb ik de afgelopen dagen thuisgewerkt. M'n ouders testen allebei positief en hebben dezelfde klachten als ik, ik test dan wel negatief maar ik hoest en snotter nog flink en dan lijkt het me niet handig om naar m'n werk in het ziekenhuis te gaan.

Collega vandaag zei "kom op, gewoon komen, hier snottert en kucht iedereen ook en we malen er niet om" maar ik neig ernaar om niet te gaan.

Ik weet alleen niet goed of dit m'n oude sociale-angst-brein is dat uitvluchten aan het verzinnen is omdat met de hele verdieping borrelen eng is (überhaupt, wat doen mensen op een borrel en wat voor hapjes/drankjes zou ik dan mee moeten nemen) of dat het m'n realistische anti-corona-brein is of dat ik me aanstel met de anti-corona. Maar het is een zíekenhuis en ik kan m'n werk prima vanuit huis doen.

Ik neig ernaar om niet te gaan.

Ik heb wel een fles fris en een pak kerstkransjes om eventueel mee te nemen.

*zucht*

@:vlindertje89 jij bent altijd goed met andermans gedachtegangen in dit soort situaties, wat zeg jij? ;)
pi_207181466
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:56 schreef Candaasje het volgende:
Avond :O

Wie deed vandaag (onder professionele begeleiding) de anesthesie voor zowel een thoracotomie (openen borstholte, moest een tumor tussen de longen worden weggehaald), als pinnen verwijderen uit poot als een hernia operatie?

8-)

Juist, ondergetekende *O*

Wie is nu helemaal afgedraaid en zit met loddige oogjes op de bank?

Ook ondergetekende :')

Maar het was wel gaaf O+
_O_
pi_207181532
Haha :D

Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!

@Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
pi_207181617
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:08 schreef Candaasje het volgende:
Haha :D

Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!

@:Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
Liters snot, check. Van dat mooie groengele O+ :9
Slijmerig hoestje, check.
:{

Ik denk dat ik het vooral zou doen omdat ik bang ben dat mensen me stom vinden als ik niet kom? dat ik wat mis? dat ik geen goede collega ben als ik dit soort extra's mis?

Ik denk ook dat ik me de afgelopen paar weken een beetje te druk heb gemaakt. Veel nieuwe dingen, een ambitieus sportschema, veel onrust op werk, het Sinterklaasfeest en m'n vaders verjaardag. Vrije momenten gebruikt om bij te slapen of om het huishouden te doen. Veel van hetzelfde gegeten. (o.a. twee weken lang shepherd's pie elke dag :') )
Nou ga ik kerst vrij minimaal vieren. Tussen kerst en oud en nieuw komt m'n vriendengroep bij elkaar maar ik kom niet. Oud en nieuw in een klein groepje. Hopelijk heb ik na de kerstvakantie weer wat meer energie en wat meer ruimte in m'n hoofd _O-
pi_207181644
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
en nu ga ik dus óók al niet naar de kerstborrel?
pi_207181795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
Slaap er een nachtje over. Morgen is het vast makkelijker om een beslissing te nemen.
Spoilers!
pi_207181900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
Als je geen energie hebt voor sociale dingen ga je het beetje dat je hebt zeker niet verspillen aan een brave werknemer zijn op een borrel waar je niet heen wil.

Je gaat lekker niet en wie weet krijg je door voor jezelf te zorgen genoeg energie om deze vakantie nog iets leuk te doen met mensen die er voor jou echt toe doen.

Ook is de enige goeie manier de manier die jou past, vandaag en morgen en dit weekend. Wtf Tele, kerst vieren op de goede manier. Hou op met me.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207182688
@Tele6 ik zou inderdaad vooral even kijken hoe je je er zometeen bij opstaan over voelt. Ik merk dat als ik eigenlijk wel wil, ik in de ochtend een stuk minder beren op de weg zie dan 's avonds. Lijken alle beren dus ineens verdwenen, en je hebt er zin in en energie voor? Lekker gaan. Zijn de beren er nog steeds, heb je geen zin of geen energie? Sla alsjeblieft lekker over!
Als je echt denkt dat het met angst voor het sociale deel te maken heeft, zou ik overigens wel gaan, al is het maar eventjes (omdat vaak het gaan zelf de grootste drempel is en het dan meestal heel leuk is als je er eenmaal bent), maar als ik het zo lees dan zit de angst hem eerder in wat 'ze' zullen denken als je niet gaat - en als je dan ook nog eens geen puf en geen zin hebt, zou ik dus juist niet gaan. Ten eerste: 'ze' vinden daar meestal niks van, en als wel, vooral jammer, maar niet meer dan dat. Over hoe iemand kerst invult of viert vinden collega's meestal al helemaal niks. En als ze er al wat van vinden, is dat volstrekt irrelevant :).

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-12-2022 06:54:45 ]
pi_207182694
Ik heb overigens als het aan mij ligt nooit kerstdingen in huis (oke dit jaar voor het eerst een lichtgevend hert, maar thats it) en heb behalve wat kaartjes voor de paar buren in de straat ook nog nooit een kerstkaart gestuurd. En die ook alleen maar omdat ze mij allemaal kerstkaart brachten en ik dat zo lief vond. En ik ga ook al niet naar familie met kerst, ook al had mn broertje me wel uitgenodigd tweede kerstdag bij de familie van z'n vriendin (teveel praktische onhandigheden). De enige goede manier om kerst te vieren is de manier waarop jij er zin in hebt. Niet behoort daar ook toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 22-12-2022 06:56:18 ]
pi_207182745
En voor de drie op een rij, wat een kutnacht. Sliep rond 23u, werd 3u wakker en heb sindsdien niet meer geslapen. Ik begon net weer een beetje in slaap te vallen toen mn wekker ging om 6.15. Mn horloge heeft überhaupt geen slaap geregistreerd :')

Vandaag stond op de planning: tentamen bijzitten tot 11u, even heen en weer naar Leiden voor een verjaardags-iets dat niet goed blijft tot na kerst (denk dat ze iets voor me hadden gebakken oid) en lunch, in Amsterdam mn werk laptop ophalen en laten installeren, dan nog een afspraak met collega om tentamen te bespreken en dan 16.30 nog een online meeting met student.

Extra blij nu dat ik niet naar het afdelingsdiner ga dat om 19.00 pas start met inloop :+

Laptop afspraak ga ik verzetten naar 10 januari, ga er in m'n vakantie toch niks mee doen. Hopelijk zijn er surveillanten bij het tentamen zo, dan kan ik om 10u al weg. Dan dus voor de lunch al in Leiden maar wel even thee met collega, en dan ben ik rond 12.30-13u wss wel weer terug. Dan kijken of mn afspraak met collega van 14.30 naar 12.30/13u kan, zodat ik om 13.30/14u naar huis kan en dan hopelijk nog even kan slapen voor de meeting van 16.30 :Z
pi_207182823
Wijze woorden O+

De nieuwe vloek is dat ik stipt om 2 uur moet plassen en dan zeer moeizaam weer inslaap }:| Tevens heb ik zometeen mijn mystery-afspraak in het ziekenhuis *)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207182885
Yay voor alle Lidl-toetjes. O+

Ik wil vandaag ook nog eens kijken of ze ze weer hebben.
pi_207182889
'morgen. Het wordt al steeds rustiger op kantoor, steeds meer mensen hebben vakantie. Nog eeeeven en ik kan me bij ze aansluiten.
pi_207182892
Oh ja, de s'mores chocolade souffle toetjes vd Lidl zijn ook lekker, vind ik. Voor vanavond staat een pure chocolade salted caramel souffle op de planning.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 december 2022 @ 07:59:51 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207182900
Ik heb thuis alleen een houten kerstboom met ballen lichtjes erin :P. Dat is genoeg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207182915
Ik heb ook nog altijd niets in huis voor Kerstmis. Maar van mij mag het allemaal eigenlijk ook wel weer voorbij zijn. Dit jaar doet het me allemaal gewoon even niets. Wat heel vreemd is voor mij, maarja. Wel zin in een paar wat rustigere dagen, dus dat is wel fijn.
pi_207182918
Wanneer is het tijd om naar een andere werkgever te gaan kijken? :+

Mèèèèèn wat had ik vanmorgen geen zin om naar het werk te gaan zeg!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207182928
Tip van Fles: 19 jaar is te lang ;)

Tevens goedemorgen allen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207182978
Goedemorgen!

Het is nevelig buiten, en niet koud. Ik loop een langzaam rondje met drie honden, kan lief nog even slapen.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207183009
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd :+
pi_207183014
Dagstart gevideobeld met de collega's. Waar ik verwachtte de enige thuiswerker te zijn (want kerstborrel) zitten er een hoop anderen ook thuis. Kennelijk gaat er een verkoudheid en een griep rond naast de corona :') en de mensen die niet ziek zijn blijven ook thuis omdat ze niet net voor de kerst nog ziek willen worden _O-
Wordt een gezellige kerstborrel dan. Ik had niet het idee dat ik veel ga missen ^O^

Verder beroerd geslapen en nog steeds zoveel snot, dus fijn om nu rustig thuis aan de dag te beginnen O+

bedankt @Vanyel en @vlindertje89 voor jullie stof tot nadenken *;
pi_207183075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:31 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd :+
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
pi_207183090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?
pi_207183101
Sowieso kan rondkijken nooit kwaad, al is het om bevestigd te krijgen dat je nog wel goed zit.
pi_207183112
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?
Mja.. ober 3 jaar zit er weer een andere manager en gaan de dingen weer anders.. is het nu een kwestie van deze manager uitzitten, of zit er structureel iets mis, waardoor ik niet meer bij mn werkgever pas? Mn werk vind ik inhoudelijk namelijk wel enorm leuk.. alleen al het gepush en bureaucratische geneuzel is gedoe..
pi_207183122
Zo heb ik bij O&N zo'n gevoel over het 'op de goede manier vieren'. We blijven thuis, en ik sluit niet uit dat we gewoon op tijd in bed kruipen en gaan slapen.
pi_207183123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:51 schreef Tuindier het volgende:
Sowieso kan rondkijken nooit kwaad, al is het om bevestigd te krijgen dat je nog wel goed zit.
Ja, precies dit :Y

Ik vind drie jaar best heel lang om uit te zingen, zeker als je niet weet wat voor manager je er voor terug krijgt.
pi_207183154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:56 schreef Tuindier het volgende:
Zo heb ik bij O&N zo'n gevoel over het 'op de goede manier vieren'. We blijven thuis, en ik sluit niet uit dat we gewoon op tijd in bed kruipen en gaan slapen.
Ja, precies! Ik probeer dan ook gewoon schijt te hebben aan wat 'hoort'.
Waarschijnlijk trekken we de bubbels uit m'n kerstpakket al bij/na het avondeten open, doen we nog een online pubquiz van Upbeatles (als we al tot 23.00 wakker blijven) en komen we om 00.00 even ons bed uit om vuurwerk te kijken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 december 2022 @ 09:25:19 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207183295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:56 schreef Tuindier het volgende:
Ik was vorig jaar op 1 januari om 9u aan de wandel :P. Gewoon doen waar je zin in hebt.

Zolang je maar de ZDF Kultnacht kijkt. B-)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207183312
Ik werk met O&N, hoef ik er ook niet over na te denken :P

Eens kijken of mezelf uit bed gesleept krijg. Genoeg te doen maar weinig zin.
pi_207183314
Oh en rondkijken kan nooit kwaad toch? :)
pi_207183324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:02 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ja, precies! Ik probeer dan ook gewoon schijt te hebben aan wat 'hoort'.
Waarschijnlijk trekken we de bubbels uit m'n kerstpakket al bij/na het avondeten open, doen we nog een online pubquiz van Upbeatles (als we al tot 23.00 wakker blijven) en komen we om 00.00 even ons bed uit om vuurwerk te kijken.
Die pubquiz is wel een goed idee, dank je.

Meestal gaan we het ene jaar naar vrienden voor een druk feest en het andere jaar naar vrienden voor een avond met zijn vieren op de bank. Het drukke feest trek ik dit jaar sowieso niet en het is de vraag of het naar vrienden gaan wel lukt. Die vriendin zit ook tegen een opname aan dus het hangt niet alleen van mij af. Een pubquiz is wel een enorm goed plan voor als we de deur niet uit gaan.
Spoilers!
pi_207183352
Omg ik word zo blij van m'n salaris deze maand. *O* Ik heb soort van m'n 13e maand (ikb) laten uitbetalen. Soms moet je daar toch even van genieten.
pi_207183356
Liefste heeft laten weten dat hij geen bezwaar heeft tegen werken op oudjaarsdag, en dat hij ook niet voor middernacht thuis hoeft te zijn. Ik doe er niks aan. Behalve oliebollen. Ik doe eigenlijk wel altijd aan oliebollen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207183410
Oja, ik heb wel oliebollen besteld bij de lokale scouting. Dus die eten we sowieso.
pi_207183491
Ik heb een frituur nodig voor oliebollen... -O-
pi_207183510
Il wilde al blij roepen dat ik wel elk jaar oliebollen haal bij de kraam naast het tuincentrum.... maar ik woon daar heul niet meer in de buurt. En om nu 30 minuten heen, 45 minuten in de rij, en 30 minuten terug onderweg te zijn.... is ook misschien wat overdreven :')

Geen idee nog waar ik hier goede oliebollen kan halen.
pi_207183533
Oliebollen vallen altijd tegen. Maar dit jaar ga ik er toch weer eentje halen. Gewoon omdat die teleurstelling er ook bij hoort.
pi_207183542
Ik zag op de Facebookpagina van de kraam hier iets over Oreo-oliebollen :o
pi_207183577
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallen }:| Ja ik heb het tegen jou @Myraela

Oliebollen en appelbeignets. Allebei al gehad, maar nog niet van de bakker van @Clubsoda . Al weet ik ook niet of die dit jaar nog even subliem zullen zijn, dus maar goed dat ik ze al elders heb geproefd.

Verder ben ik niet zo goed in conformeren. En is de fomo er wel uit gemept de laatste jaren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207183579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:03 schreef Myraela het volgende:
Oliebollen vallen altijd tegen. Maar dit jaar ga ik er toch weer eentje halen. Gewoon omdat die teleurstelling er ook bij hoort.
Nietus, die van die tuincentrumkraam niet :9

En mijn vader bakt ook prima exemplaren. Mijn schoonmoeder bestelt ze altijd bij de kerk, en daar kreeg ik altijd enorm veel maagzuur van ;( (Naast dat ik dus nu niet weet wat ze er in gooien, een goede reden om die af te slaan).

Mijn werkgever stelde vorig jaar wel wat teleur. Er lagen wel wat oliebollen (hoewel ik ook zelf had meegenomen), en er stond.... kinder champagne.......... :')
(Het is niet alsof er normaal op feestjes geen alcohol geschonken wordt. Of dat de keukenkastjes en de koelkast van de managers er niet sowieso al altijd mee vol staan... ... )
pi_207183653
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallen }:| Ja ik heb het tegen jou @:Myraela
Ik zie je ervaring met vertrouwen tegemoet.
pi_207183712
Ik kreeg deze maand de afrekening van uitbetaling vakantie-uren, eindejaarsuitkering, vakantiegeld en transitievergoeding van Utrecht, loon incl eindejaarsuitkering (met deel uitruil fiets) van Leiden en loon incl eindejaarsuitkering (met deel uitruil fiets) van Amsterdam. Daar werd ik ook wel gelukkig van O+ . Vooral van de Utrecht afrekening, die viel ¤1000 hoger uit dan ik zelf had berekend. Mogelijk omdat zij een te laag percentage belasting hebben geheven ergens, anders zou ik niet weten waarom, maar dat kan ik niet zien want (nog) geen loonstrook waar ik bij kan. En sowieso probleem voor later als dat zo is :+ . Heb meteen voor twee strippenkaarten geld in m'n PT-spaarpotje gestopt :)

Oud en Nieuw ben ik alleen, wil niet ergens heen ivm de katten. Ondanks dat ze meestal het redelijk goed doen, het gaat hier zodanig los dat ik er gewoon wil zijn. De meeste buren komen wel om 00:00 naar buiten dus dat is alsnog wel gezellig. Ik haal appelbeignets, borrelhapjes en iets lekkers te drinken, kijk de oudejaarsconference, ga even naar buiten, kijk wat vuurwerk vanaf binnen en dan ga ik lekker slapen.

@Barreltje drie jaar uitzitten klinkt idd als heel lang. Rondkijken kan nooit kwaad, denk ik. Verder om dezelfde redenen als @Clubsoda zelf geen ervaring mee :+
pi_207183760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:36 schreef Myraela het volgende:
Omg ik word zo blij van m'n salaris deze maand. *O* Ik heb soort van m'n 13e maand (ikb) laten uitbetalen. Soms moet je daar toch even van genieten.
Ik deed dat ook. Lekker.
Nou had ik niet zo heel veel meer over, ik koop altijd maximale uren, maar toch altijd leuk als je salaris meer is. Helemaal als je zelf kunt kiezen.
pi_207183842
Succes met je mystery date @Clubsoda
pi_207183869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:32 schreef Tele6 het volgende:
Dagstart gevideobeld met de collega's. Waar ik verwachtte de enige thuiswerker te zijn (want kerstborrel) zitten er een hoop anderen ook thuis. Kennelijk gaat er een verkoudheid en een griep rond naast de corona :') en de mensen die niet ziek zijn blijven ook thuis omdat ze niet net voor de kerst nog ziek willen worden _O-
Wordt een gezellige kerstborrel dan. Ik had niet het idee dat ik veel ga missen ^O^

Verder beroerd geslapen en nog steeds zoveel snot, dus fijn om nu rustig thuis aan de dag te beginnen O+

bedankt @:Vanyel en @:vlindertje89 voor jullie stof tot nadenken *;
Dat lijkt me een opluchting toch? Ik ben introvert en ga helemaal niet goed op werkborrels en dat soort gelegenheden. Zie liever mensen in kleine of meer gestructureerde situaties. Dus ik kan me voorstellen dat zo’n borrel stress oproept in alle situaties.

En misschien probeerde jouw collega die zei ‘kom vooral, maakt niet uit dat je verkouden bent’ wel jouw misschien merkbare ongemak wat te verzachten?
Of zichzelf wat moed in te praten want misschien heeft hij/zij er ook wel geen zin in. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat als je wél gaat, het soms inderdaad best leuk kan zijn. Maar als je niet gaat ben jij, en je collega’s ook, dat weer heel snel vergeten. Beter je energie steken om wat lekkerder in je vel te komen zitten door leuke dingen doen, goed uit te rusten, en aardige dingen over jezelf te denken.

Daarnaast vind ik in het algemeen dat het best wat normaler zou mogen zijn we rekening houden met het niet willen besmetten van Jan en alleman met griep of verkoudheid… dus ik vond jouw oorspronkelijke vraag een hele terechte. Ik vind het zelf buitengewoon vervelend als er mensen in mijn buurt buitensporig staan te snotteren en te hoesten en dan maakt het mij niet uit of het Corona is (want daar ben ik tegen gevaccineerd). Ik heb liever ook geen nare verkoudheid of griep. En zeker in een omgeving waarin veel gehandenschud, rondgelopen, gegeten en gedronken wordt, zoals een borrel. Dus namens het deel van de mensheid dat niet zo snel vooraan staat om te roepen: ‘we moeten er toch doorheen !’ ‘Het is goed voor je immuunsysteem!’ ‘Iedereen snottert en kucht weleens dus waar maak je je druk over’ en dergelijke uitspraken… dank dat je daar ook rekening mee houdt. Dat we eens besmet raken met iets is onvermijdelijk maar sommige vervelende dingen kun je ook vermijden, zonder dat je meteen hoeft te worden uitgemaakt voor een hypochonder.
pi_207183941
Oh en O&N vond ik altijd een van de meest teleurstellende evenementen van het jaar, vroegah toen ik nog dacht dat dat echt een episch feest moest zijn. Dat je dan leuk met een groepje mensen ergens at en gezellig samen was en dan kaartjes moest hebben voor een feest waar het minder leuk was dan waar je eerst was maar dat je wel van tevoren allemaal verwachtingen opbouwde waardoor het nog extra tegenviel. Meh.
pi_207183973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:40 schreef yinu het volgende:

[..]
Dat lijkt me een opluchting toch? Ik ben introvert en ga helemaal niet goed op werkborrels en dat soort gelegenheden. Zie liever mensen in kleine of meer gestructureerde situaties. Dus ik kan me voorstellen dat zo’n borrel stress oproept in alle situaties.
Zeker een opluchting :D
Hier denk ik dat het vooral ook is dat de afgelopen weken het best wel onrustig is geweest op de afdeling - gedoe over geld, mensen die bang zijn dat hun werk komend jaar veel gaat veranderen of dat ze overbodig worden, mensen met persoonlijk drama thuis die dat dan naar hun werk meenemen en midden op kantoor gaan zitten huilen (niet dat ik het ze kwalijk neem maar het is lastig om mee om te gaan), een hoop gekibbel over wie welke taak mag doen, collega terug van zwangerschapsverlof die alleen maar moppert over haar kind en ongewenst kindloze collega's die daar heel erg kriebelig van worden, enz enz. Alleen maar onrust. Ik hoop dat na de kerstvakantie iedereen een minder kort lontje heeft. Maar nu kan ik m'n collega's wel achter het behang plakken en dan kan ik het lastig opbrengen om gezellig te gaan doen op zo'n borrel :')
quote:
En misschien probeerde jouw collega die zei ‘kom vooral, maakt niet uit dat je verkouden bent’ wel jouw misschien merkbare ongemak wat te verzachten?
Of zichzelf wat moed in te praten want misschien heeft hij/zij er ook wel geen zin in. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat als je wél gaat, het soms inderdaad best leuk kan zijn. Maar als je niet gaat ben jij, en je collega’s ook, dat weer heel snel vergeten. Beter je energie steken om wat lekkerder in je vel te komen zitten door leuke dingen doen, goed uit te rusten, en aardige dingen over jezelf te denken.
De afgelopen 2 jaar konden er geen kerstborrels en zo, dus sommige collega's hebben ook iets van "nu kan het weer dus nu moet het ook superleuk worden!!!" maar die stress zou ik ook eigenlijk aan me voorbij moeten laten gaan - de afgelopen 2 jaar werkte ik daar met kerst helemaal nog niet dus ik heb 0 kerstborrels gemist en dus niks in te halen :P
quote:
Daarnaast vind ik in het algemeen dat het best wat normaler zou mogen zijn we rekening houden met het niet willen besmetten van Jan en alleman met griep of verkoudheid… dus ik vond jouw oorspronkelijke vraag een hele terechte. Ik vind het zelf buitengewoon vervelend als er mensen in mijn buurt buitensporig staan te snotteren en te hoesten en dan maakt het mij niet uit of het Corona is (want daar ben ik tegen gevaccineerd). Ik heb liever ook geen nare verkoudheid of griep. En zeker in een omgeving waarin veel gehandenschud, rondgelopen, gegeten en gedronken wordt, zoals een borrel. Dus namens het deel van de mensheid dat niet zo snel vooraan staat om te roepen: ‘we moeten er toch doorheen !’ ‘Het is goed voor je immuunsysteem!’ ‘Iedereen snottert en kucht weleens dus waar maak je je druk over’ en dergelijke uitspraken… dank dat je daar ook rekening mee houdt. Dat we eens besmet raken met iets is onvermijdelijk maar sommige vervelende dingen kun je ook vermijden, zonder dat je meteen hoeft te worden uitgemaakt voor een hypochonder.
:S___D
pi_207184017
Ik ga alleen naar de kerstborrel als ik toevallig die dag al moet werken. No way dat ik er 180km voor op en neer ga rijden, zo heel bijzonder is het toch nooit en het is ook niet zo dat iedereen aanwezig is.

Zodoende mis ik de borrel dit jaar ook, want deze is vanavond en ik ben vandaag vrij :)
pi_207184021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zeker een opluchting :D
Hier denk ik dat het vooral ook is dat de afgelopen weken het best wel onrustig is geweest op de afdeling - gedoe over geld, mensen die bang zijn dat hun werk komend jaar veel gaat veranderen of dat ze overbodig worden, mensen met persoonlijk drama thuis die dat dan naar hun werk meenemen en midden op kantoor gaan zitten huilen (niet dat ik het ze kwalijk neem maar het is lastig om mee om te gaan), een hoop gekibbel over wie welke taak mag doen, collega terug van zwangerschapsverlof die alleen maar moppert over haar kind en ongewenst kindloze collega's die daar heel erg kriebelig van worden, enz enz. Alleen maar onrust. Ik hoop dat na de kerstvakantie iedereen een minder kort lontje heeft. Maar nu kan ik m'n collega's wel achter het behang plakken en dan kan ik het lastig opbrengen om gezellig te gaan doen op zo'n borrel :')

Oh, dat is wel veel drama ja. Dat plus drank plus hooggespannen verwachtingen over de leukheid van de kerstborrel lijkt me een recept voor janken of ruzie.

quote:
[..]
De afgelopen 2 jaar konden er geen kerstborrels en zo, dus sommige collega's hebben ook iets van "nu kan het weer dus nu moet het ook superleuk worden!!!" maar die stress zou ik ook eigenlijk aan me voorbij moeten laten gaan - de afgelopen 2 jaar werkte ik daar met kerst helemaal nog niet dus ik heb 0 kerstborrels gemist en dus niks in te halen :P

Soms is FOMO even besmettelijk als griep ;)
pi_207184032
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je geen energie hebt voor sociale dingen ga je het beetje dat je hebt zeker niet verspillen aan een brave werknemer zijn op een borrel waar je niet heen wil.

Je gaat lekker niet en wie weet krijg je door voor jezelf te zorgen genoeg energie om deze vakantie nog iets leuk te doen met mensen die er voor jou echt toe doen.

Ook is de enige goeie manier de manier die jou past, vandaag en morgen en dit weekend. Wtf Tele, kerst vieren op de goede manier. Hou op met me.
Ja dit. Ik was die collega die meestal wel ging omdat ik dacht dat anderen dat verwachtten van me, maar het is gewoon niet slim. De laatste corono-jaren hebben me daar toch wel anders naar laten kijken. Plus, sta jij daar met je 'goede' gedrag, waren er al-tijd collega's die toch niet kwamen opdagen omdat ze te moe waren of niet fit. Energie verspild voor niks.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207184103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:01 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh, dat is wel veel drama ja. Dat plus drank plus hooggespannen verwachtingen over de leukheid van de kerstborrel lijkt me een recept voor janken of ruzie.
Eindelijk een reden om wel te gaan O+

* Vanyel = ramptoerist
pi_207184111
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Eindelijk een reden om wel te gaan O+

* Vanyel = ramptoerist
Dat schoot ook even door mijn hoofd ja :D
pi_207184332
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:37 schreef Vanyel het volgende:
Succes met je mystery date @:Clubsoda
Dank! Het was eigenlijk een boven verwachting prettig gesprek (nou had ik ook niet echt een verwachting omdat ik niet wist wat we gingen bespreken :P ), dus daar ben ik erg blij mee.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallen }:| Ja ik heb het tegen jou @:Myraela

Oliebollen en appelbeignets. Allebei al gehad, maar nog niet van de bakker van @:Clubsoda . Al weet ik ook niet of die dit jaar nog even subliem zullen zijn, dus maar goed dat ik ze al elders heb geproefd.

Verder ben ik niet zo goed in conformeren. En is de fomo er wel uit gemept de laatste jaren.
Ik heb ook eigenlijk geen idee of ze dit jaar weer zelf gaan bakken :o Dat moet ik maar eens uit gaan zoeken.
pi_207184362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:47 schreef yinu het volgende:
Oh en O&N vond ik altijd een van de meest teleurstellende evenementen van het jaar, vroegah toen ik nog dacht dat dat echt een episch feest moest zijn. Dat je dan leuk met een groepje mensen ergens at en gezellig samen was en dan kaartjes moest hebben voor een feest waar het minder leuk was dan waar je eerst was maar dat je wel van tevoren allemaal verwachtingen opbouwde waardoor het nog extra tegenviel. Meh.
Nou dit. Wat een ellende. Thuis met gezin maakt het een heel stuk dragelijker O+
pi_207184510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Oké je hebt het voor elkaar.
Gaan naar een ah xl voor wat luxe dingesen in H'lem en hebben zojuist gekeken waar er een lidl zit.
:D
pi_207184569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:36 schreef Myraela het volgende:
#metoo *G*
Kunnen zelfs weer wat geld op de spaarrekening zetten + de apk van laatst betalen O+
pi_207184589
En er is hier iets wat licht geeft buiten :o
pi_207184593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nou dit. Wat een ellende. Thuis met gezin maakt het een heel stuk dragelijker O+
Oh ja en die spanning plus drank plus ‘terugkijken op het jaar’ = garantie voor janken bij sommige van mijn vriendinnen. Garantie voor stomdronken onder een flipperkast/statafel/goot uitgetrokken moeten worden voor anderen. Zo vermoeiend. En dan de katers.

Momenteel is mijn grootste stress de hond + vuurwerk. En dat er dan uiteindelijk altijd een plasje binnen gedaan wordt. Dat opruimen is ook een stuk minder naar zonder kater. Dus ik vind mijn saaie leven prima.
pi_207184596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:54 schreef Blues het volgende:
En er is hier iets wat licht geeft buiten :o
Hier ook! *O*
pi_207184602
Gisteren gewerkt met 3 nieuwe mensen _O-
'Moeder overste' werd ik genoemd... best pittig, maar als je mindset goed staat gaat alles goed en toen ik wegging werd ik bedankt voor mijn geduld O+
Ik ben van plan om ze goed op te leiden *G*
pi_207184618
Is het mysteriesodading iets met gender?
pi_207184620
Bijgelezen. *)
pi_207184652
Oh @Tele6 je twijfel over kerstdinges is nu vanzelf opgelost toch? ^O^
pi_207184676
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:56 schreef Blues het volgende:
Is het mysteriesodading iets met gender?
Nee hoor, ik kreeg een paar weken geleden opeens een mail dat ik verwezen was naar Ziekenhuis. Zonder vermelding naar welk specialisme überhaupt en zeker niet met mijn medeweten (laat staan toestemming) :') Mijn verloskundige was wat voorbarig. Uiteindelijk heeft ze zich verontschuldigd maar werd de precieze reden van het consult me nog steeds niet duidelijk. Daarom mysterieus :7
pi_207184706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:01 schreef Blues het volgende:
Oh @:Tele6 je twijfel over kerstdinges is nu vanzelf opgelost toch? ^O^
zeker!

ik kijk ernaar uit om vanavond wat tijd voor mezelf te hebben (en evt wat met bomenjongen kletsen weer)
Mijn hoest lijkt vandaag een stuk beter dus misschien ga ik vanavond een klein beetje sporten O+
en ik kan alle kerstkransjes dan zelf opeten *G*
pi_207184718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:55 schreef Blues het volgende:
Gisteren gewerkt met 3 nieuwe mensen _O-
'Moeder overste' werd ik genoemd... best pittig, maar als je mindset goed staat gaat alles goed en toen ik wegging werd ik bedankt voor mijn geduld O+
Ik ben van plan om ze goed op te leiden *G*
Hebben hullie een blik nieuwe gevonden? *O*

@Barreltje jeetje… zit je nu niet vast met je nieuwe huis? Dat is balen zo.

En @Tele6 wat een gedoe zeg. Met al die aanvullende zaken die je nu vertelt, zou ik ook niet staan te springen.
Vorige week was er een dringende mail om op te geven voor de vrijwilligersdborrel mèt present. Dat loopt niet weg. En gemaild, dat ik verhinderd was. Toen ik het ging afhalen, stonden er nog een stuk of 30 van die dozen in de hoek te wachten.
En kwam de coördinator ook nog even langs bij ons om haar speech over te doen.
Er was zelfs een complimentje ~:) De display van boeken en de kersterige inrichting van de bieb.
pi_207184723
Fijn dat de mysterie date goed was Clubsoda!

Hier kreeg ik vandaag een bericht dat ik mn landgoed aan moet melden bij de landbouw vereniging.. _O- :o

Binnenkort maar eens een topic openen.. hoe lang kan je als niet-mod de OP nog aan blijven passen?
pi_207184736
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:Barreltje jeetje… zit je nu niet vast met je nieuwe huis? Dat is balen zo.

Ik zit niet vast hoor.. ik wil hier sowieso blijven.. en er zijn zat banen hier in de omgeving, ik maak me geen zorgen.. meer dat het een hele stap is om een andere werkgever te zoeken.. :@ ik ben niet zo goed in dat soort stappen
pi_207184781
De voorstelling met als thema kerst gisteravond ging precies over de dilemma’s die familie en alles eromheen (vaak) met zich meebrengt. En dan vooral het moeten gezellig zijn. En eenzaamheid. En herinneringen.
Na afloop was er een klein thema presentje met een kaartje: “wat doe jij anders met deze kerst?”
Dat gaf bij de nazit met soms onbekenden ook nog een verrassend gesprek.

Een nieuwe oliebollenkraam gevonden en vorige week geproefd. Helemaal goed. ~:)
pi_207184783
Ik heb nog twee doosjes chocoladetoetjes. :7 Dit keer ook de melk-variant kunnen bemachtigen.
pi_207184799
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik zit niet vast hoor.. ik wil hier sowieso blijven.. en er zijn zat banen hier in de omgeving, ik maak me geen zorgen.. meer dat het een hele stap is om een andere werkgever te zoeken.. :@ ik ben niet zo goed in dat soort stappen
Oh goed zo.
Dan komt het goed.
Hoe is het met je nieuwe taal inmiddels? Kun je het al volgen en een zin vormen?
pi_207184827
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:08 schreef AnneX het volgende:

Een klein blikje met wat geschuif en wat tijdelijke mensen die toch langer mogen blijven.
Dus ga ik ze ook meer dingen leren ^O^ Voor hen ook leuker en afwisselender.
pi_207184830
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:54 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh ja en die spanning plus drank plus ‘terugkijken op het jaar’ = garantie voor janken bij sommige van mijn vriendinnen. Garantie voor stomdronken onder een flipperkast/statafel/goot uitgetrokken moeten worden voor anderen. Zo vermoeiend. En dan de katers.

Momenteel is mijn grootste stress de hond + vuurwerk. En dat er dan uiteindelijk altijd een plasje binnen gedaan wordt. Dat opruimen is ook een stuk minder naar zonder kater. Dus ik vind mijn saaie leven prima.
Ja, inderdaad, dat sentimentele en dat brakke gevoel na afloop :N De afgelopen twee jaar deden we op 1 januari een rondje hardlopen (en dan de rest van de dag vegeteren). Dat hielp zo enorm tegen de katerigheid. Rondjes van 5 kilometer lukken me inmiddels niet meer, maar een klein stukje nog wel en anders maar een stevige wandeling.
pi_207184845
Hilarisch was de scène aan een laaaange tafel met alle familie en aanhang +/- 15 mensen: een theatrale en dramatische opsomming van allerlei traditionele kerstgerechten: alle diverse sauzen, de hoofdgerechten, de toetjes. Vienneta >:O
pi_207184968
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dank! Het was eigenlijk een boven verwachting prettig gesprek (nou had ik ook niet echt een verwachting omdat ik niet wist wat we gingen bespreken :P ), dus daar ben ik erg blij mee.
[..]
Ik heb ook eigenlijk geen idee of ze dit jaar weer zelf gaan bakken :o Dat moet ik maar eens uit gaan zoeken.
^O^ fijn
Doe dat en laat weten :s)
pi_207184972
Inmiddels zoveel Kersten achter de rug. Nu bekijk ik het maar per jaar.
Dit jaar was ook weer familiedrama met wel/niet oudste zwager uitnodigen. Wèl.
Komtie wel/niet. Nièt. En mnX er maar tussenin als bemiddelaar en iedereen in zijn waarde laten.

O&N was jarenlang thuis met alle 9 buren. Sommigen bakten de oliebollen, en het was zoete inloop en proeven in de schuur van één. Die was leeggehaald en ingericht als feestruimte. Later op de avond samen hilarisch spelletjes doen. Na 12 uur naar buiten en dan vuurwerk, en weer hapjes en een vuurtje en een soort staande receptie omdat de grote buurt dan langs kwam.
Dat is veranderd.
In ieder geval blijf ik het liefste thuis. Geen zin om het dorp uit te gaan met alle gekkigheid van tegenwoordig.
#oude vrouw. niet wijs.
pi_207185013
Ik vind het ook dit jaar weer geweldig dat we niet naar mijn ouders hoeven met kerst. En dat ik ze ook niet op 31 december voor mijn verjaardag en op 1 januari voor nieuwjaarswensen hoef te zien *O*

Tevens een *O* omdat Albert nu eindelijk voor de deur staat met de boodschappen. Dan kan ik straks lekker op de bank gaan liggen.
Spoilers!
pi_207185468
Weet iemand waarom er in de chocolademouse van de Lidl alcohol zit? (En waarom dat alleen achterop-onderop te zien is)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207185475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:06 schreef Barreltje het volgende:
Wanneer is het tijd om naar een andere werkgever te gaan kijken? :+

Mèèèèèn wat had ik vanmorgen geen zin om naar het werk te gaan zeg!
Als het landgoed is afbetaald :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207185483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee hoor, ik kreeg een paar weken geleden opeens een mail dat ik verwezen was naar Ziekenhuis. Zonder vermelding naar welk specialisme überhaupt en zeker niet met mijn medeweten (laat staan toestemming) :') Mijn verloskundige was wat voorbarig. Uiteindelijk heeft ze zich verontschuldigd maar werd de precieze reden van het consult me nog steeds niet duidelijk. Daarom mysterieus :7
Was het omdat je bejaard bent?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207185538
Ik had vroegah zelden issues met oud en nieuw.
Misschien omdat weinig nostalgie en veel drank. En nog wat drank. En een extra drankje. Daar ging ik wel goed op voor ik bejaard werd.

Is al een jaar of 12 aan de saaie kant dus.
pi_207185633
Zusje en zwager en nichtje en hond zijn inmiddels vertrekken richting thuisland.. morgen ouders ophalen van het vliegveld.. ik heb er best zin in ^O^ O+

Met oud en nieuw ga ik naar m'n zusje die na kerst wat noordelijker gaat zitten.. daar kaasfonduen , een glaasje drinken en een spelletje spelen ^O^
Prrrrima!!
pi_207185807
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Was het omdat je bejaard bent?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet eens! Omdat ik een hart heb wat een eigen leven leidt :6 Mijn bejaardheid speelt wel een rolletje in de verdere afweging die we daarin gaan maken, maar is vooralsnog van redelijk ondergeschikt belang.

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 22-12-2022 13:55:21 ]
pi_207185938
Special ride naar de Lidl in een buitenwijk van Haarlem, jullie schuld :{w

SPOILER
pi_207185953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Niet eens! Omdat ik een hart heb wat een eigen leven leidt :6 Mijn bejaardheid speelt wel een rolletje in de verdere afweging die we daarin gaan maken, maar is vooralsnog van redelijk ondergeschikt belang.

SPOILER
O+ Bevalplan O+
Licht gedimd, paar flakkerende kaarsen, nightwish op de boxen.
zoiets?
pi_207185964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef fietsie het volgende:
Weet iemand waarom er in de chocolademouse van de Lidl alcohol zit? (En waarom dat alleen achterop-onderop te zien is)
Was jaaaaaren terug bij de Jumbo ook een hele heissa. Die toetjes, waaronder de chocolademousse, hebben ook nog altijd alcohol. Maar staat nu wel op de voorkant. Ze zeiden toen dat het gewoon voor de smaak was. Maarja, dat is sowieso onzin.
pi_207185974
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:55 schreef Blues het volgende:
Special ride naar de Lidl in een buitenwijk van Haarlem, jullie schuld :{w

SPOILER
Omg, jaaaaa! Enjoy! *O*

Ik ben wel een goede influencer. Ik ga Lidl vragen om me de volgende keer te sponsoren.
pi_207185982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

SPOILER
Registers *O*
Om boosch van te worden ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 22-12-2022 14:08:15 ]
pi_207186039
quote:
89s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ Bevalplan O+
zoiets?
Zoiets ja :6 En affirmatiekaarten *O* (Ik begrijp daar oprecht niets van, want ik was de vorige keer niet in staat op welke manier dan ook iets mee te krijgen van mijn omgeving. Toen gingen zich ook allemaal mensen aan me voorstellen bij aankomst in het ziekenhuis met babbelen en een handje geven :? )

Maar nee, eerder in de trant van thuis of ziekenhuis, wel of geen inleiding.
pi_207186046
Mijn familie woont 220km enkele reis verderop, en we vierden vanaf mijn 0e tot mijn 42e -altijd- daar O&N.
En nu dus al een paar jaar niet meer, en ergens mis ik het, maar mis ik het 440km op een dag rijden + oliebollen bakken + salades maken enz niet.

Maar afgelopen O&N deed ik wel een spontane secret-oliebollen-bezorg-route van een paar honderd kilometer, puur omdat leuk en mensen blij maken.
Maar ik weet niet of dat dit jaar weer op het programma staat.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
Was jaaaaaren terug bij de Jumbo ook een hele heissa. Die toetjes, waaronder de chocolademousse, hebben ook nog altijd alcohol. Maar staat nu wel op de voorkant. Ze zeiden toen dat het gewoon voor de smaak was. Maarja, dat is sowieso onzin.
Ik kocht bij de AH een vergelijkbaar product en daar staat het iig niet op...
pi_207186090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, inderdaad, dat sentimentele en dat brakke gevoel na afloop :N De afgelopen twee jaar deden we op 1 januari een rondje hardlopen (en dan de rest van de dag vegeteren). Dat hielp zo enorm tegen de katerigheid. Rondjes van 5 kilometer lukken me inmiddels niet meer, maar een klein stukje nog wel en anders maar een stevige wandeling.
Ja, fris beginnen! Veel beter.
pi_207186095
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Blues op 22-12-2022 14:07:57 ]
pi_207186196
Nou, het tentamen en afspraak in Leiden zit erop, over 10 min ben ik thuis en heb ik de afspraak met collega. Ik hoop dat we dat in een half uurtje er doorheen kunnen jassen zodat ik daarna anderhalf uur kan slapen O+ voor m'n laatste meeting. Ben echt gesloopt.

10.000 stappen zijn wel al binnen. Dat dan weer wel.
pi_207186297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:03 schreef fietsie het volgende:
Mijn familie woont 220km enkele reis verderop, en we vierden vanaf mijn 0e tot mijn 42e -altijd- daar O&N.
En nu dus al een paar jaar niet meer, en ergens mis ik het, maar mis ik het 440km op een dag rijden + oliebollen bakken + salades maken enz niet.

Maar afgelopen O&N deed ik wel een spontane secret-oliebollen-bezorg-route van een paar honderd kilometer, puur omdat leuk en mensen blij maken.
Maar ik weet niet of dat dit jaar weer op het programma staat.
[..]
Ik kocht bij de AH een vergelijkbaar product en daar staat het iig niet op...
Wat een reis om de wereld was dat ja met je oliebollen *O*
pi_207186313
quote:
89s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ Bevalplan O+
zoiets?
In een bad in de kamer O+
pi_207186335
Ja verdorie, dat bad wilde ik ook maar ik had zomaar ineens al te veel ontsluiting om 'm nog op te zetten in het ziekenhuis }:| En vervolgens duurde de laatste 2 cm + bevalling zelf nog 8 uur }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')