quote:Op woensdag 21 december 2022 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik hoorde vandaag dat er morgen na werk een "spontane" kerstborrel (eigen hapjes en drankjes meenemen) gaat zijn met onze hele verdieping.
Nou heb ik de afgelopen dagen thuisgewerkt. M'n ouders testen allebei positief en hebben dezelfde klachten als ik, ik test dan wel negatief maar ik hoest en snotter nog flink en dan lijkt het me niet handig om naar m'n werk in het ziekenhuis te gaan.
Collega vandaag zei "kom op, gewoon komen, hier snottert en kucht iedereen ook en we malen er niet om" maar ik neig ernaar om niet te gaan.
Ik weet alleen niet goed of dit m'n oude sociale-angst-brein is dat uitvluchten aan het verzinnen is omdat met de hele verdieping borrelen eng is (überhaupt, wat doen mensen op een borrel en wat voor hapjes/drankjes zou ik dan mee moeten nemen) of dat het m'n realistische anti-corona-brein is of dat ik me aanstel met de anti-corona. Maar het is een zíekenhuis en ik kan m'n werk prima vanuit huis doen.
Ik neig ernaar om niet te gaan.
Ik heb wel een fles fris en een pak kerstkransjes om eventueel mee te nemen.
*zucht*
@:vlindertje89 jij bent altijd goed met andermans gedachtegangen in dit soort situaties, wat zeg jij?
quote:Op woensdag 21 december 2022 22:56 schreef Candaasje het volgende:
Avond![]()
Wie deed vandaag (onder professionele begeleiding) de anesthesie voor zowel een thoracotomie (openen borstholte, moest een tumor tussen de longen worden weggehaald), als pinnen verwijderen uit poot als een hernia operatie?
![]()
Juist, ondergetekende![]()
Wie is nu helemaal afgedraaid en zit met loddige oogjes op de bank?
Ook ondergetekende![]()
Maar het was wel gaaf
Liters snot, check. Van dat mooie groengelequote:Op woensdag 21 december 2022 23:08 schreef Candaasje het volgende:
Haha![]()
Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!
@:Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
Slaap er een nachtje over. Morgen is het vast makkelijker om een beslissing te nemen.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
en nu ga ik dus óók al niet naar de kerstborrel?
Als je geen energie hebt voor sociale dingen ga je het beetje dat je hebt zeker niet verspillen aan een brave werknemer zijn op een borrel waar je niet heen wil.quote:Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
en nu ga ik dus óók al niet naar de kerstborrel?
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..quote:Op donderdag 22 december 2022 08:31 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?quote:Op donderdag 22 december 2022 08:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
Mja.. ober 3 jaar zit er weer een andere manager en gaan de dingen weer anders.. is het nu een kwestie van deze manager uitzitten, of zit er structureel iets mis, waardoor ik niet meer bij mn werkgever pas? Mn werk vind ik inhoudelijk namelijk wel enorm leuk.. alleen al het gepush en bureaucratische geneuzel is gedoe..quote:Op donderdag 22 december 2022 08:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?
Ja, precies ditquote:Op donderdag 22 december 2022 08:51 schreef Tuindier het volgende:
Sowieso kan rondkijken nooit kwaad, al is het om bevestigd te krijgen dat je nog wel goed zit.
Ja, precies! Ik probeer dan ook gewoon schijt te hebben aan wat 'hoort'.quote:Op donderdag 22 december 2022 08:56 schreef Tuindier het volgende:
Zo heb ik bij O&N zo'n gevoel over het 'op de goede manier vieren'. We blijven thuis, en ik sluit niet uit dat we gewoon op tijd in bed kruipen en gaan slapen.
Ik was vorig jaar op 1 januari om 9u aan de wandelquote:Op donderdag 22 december 2022 08:56 schreef Tuindier het volgende:
Zo heb ik bij O&N zo'n gevoel over het 'op de goede manier vieren'. We blijven thuis, en ik sluit niet uit dat we gewoon op tijd in bed kruipen en gaan slapen.
Die pubquiz is wel een goed idee, dank je.quote:Op donderdag 22 december 2022 09:02 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, precies! Ik probeer dan ook gewoon schijt te hebben aan wat 'hoort'.
Waarschijnlijk trekken we de bubbels uit m'n kerstpakket al bij/na het avondeten open, doen we nog een online pubquiz van Upbeatles (als we al tot 23.00 wakker blijven) en komen we om 00.00 even ons bed uit om vuurwerk te kijken.
Nietus, die van die tuincentrumkraam nietquote:Op donderdag 22 december 2022 10:03 schreef Myraela het volgende:
Oliebollen vallen altijd tegen. Maar dit jaar ga ik er toch weer eentje halen. Gewoon omdat die teleurstelling er ook bij hoort.
Ik zie je ervaring met vertrouwen tegemoet.quote:Op donderdag 22 december 2022 10:09 schreef Vanyel het volgende:
4 pakken van die vermaledijde lidl domes in de ijskast. Dat ze maar niet tegenvallenJa ik heb het tegen jou @:Myraela
Ik deed dat ook. Lekker.quote:Op donderdag 22 december 2022 09:36 schreef Myraela het volgende:
Omg ik word zo blij van m'n salaris deze maand.Ik heb soort van m'n 13e maand (ikb) laten uitbetalen. Soms moet je daar toch even van genieten.
Dat lijkt me een opluchting toch? Ik ben introvert en ga helemaal niet goed op werkborrels en dat soort gelegenheden. Zie liever mensen in kleine of meer gestructureerde situaties. Dus ik kan me voorstellen dat zo’n borrel stress oproept in alle situaties.quote:Op donderdag 22 december 2022 08:32 schreef Tele6 het volgende:
Dagstart gevideobeld met de collega's. Waar ik verwachtte de enige thuiswerker te zijn (want kerstborrel) zitten er een hoop anderen ook thuis. Kennelijk gaat er een verkoudheid en een griep rond naast de coronaen de mensen die niet ziek zijn blijven ook thuis omdat ze niet net voor de kerst nog ziek willen worden
Wordt een gezellige kerstborrel dan. Ik had niet het idee dat ik veel ga missen
Verder beroerd geslapen en nog steeds zoveel snot, dus fijn om nu rustig thuis aan de dag te beginnen
bedankt @:Vanyel en @:vlindertje89 voor jullie stof tot nadenken
Zeker een opluchtingquote:Op donderdag 22 december 2022 10:40 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat lijkt me een opluchting toch? Ik ben introvert en ga helemaal niet goed op werkborrels en dat soort gelegenheden. Zie liever mensen in kleine of meer gestructureerde situaties. Dus ik kan me voorstellen dat zo’n borrel stress oproept in alle situaties.
De afgelopen 2 jaar konden er geen kerstborrels en zo, dus sommige collega's hebben ook iets van "nu kan het weer dus nu moet het ook superleuk worden!!!" maar die stress zou ik ook eigenlijk aan me voorbij moeten laten gaan - de afgelopen 2 jaar werkte ik daar met kerst helemaal nog niet dus ik heb 0 kerstborrels gemist en dus niks in te halenquote:En misschien probeerde jouw collega die zei ‘kom vooral, maakt niet uit dat je verkouden bent’ wel jouw misschien merkbare ongemak wat te verzachten?
Of zichzelf wat moed in te praten want misschien heeft hij/zij er ook wel geen zin in. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat als je wél gaat, het soms inderdaad best leuk kan zijn. Maar als je niet gaat ben jij, en je collega’s ook, dat weer heel snel vergeten. Beter je energie steken om wat lekkerder in je vel te komen zitten door leuke dingen doen, goed uit te rusten, en aardige dingen over jezelf te denken.
quote:Daarnaast vind ik in het algemeen dat het best wat normaler zou mogen zijn we rekening houden met het niet willen besmetten van Jan en alleman met griep of verkoudheid… dus ik vond jouw oorspronkelijke vraag een hele terechte. Ik vind het zelf buitengewoon vervelend als er mensen in mijn buurt buitensporig staan te snotteren en te hoesten en dan maakt het mij niet uit of het Corona is (want daar ben ik tegen gevaccineerd). Ik heb liever ook geen nare verkoudheid of griep. En zeker in een omgeving waarin veel gehandenschud, rondgelopen, gegeten en gedronken wordt, zoals een borrel. Dus namens het deel van de mensheid dat niet zo snel vooraan staat om te roepen: ‘we moeten er toch doorheen !’ ‘Het is goed voor je immuunsysteem!’ ‘Iedereen snottert en kucht weleens dus waar maak je je druk over’ en dergelijke uitspraken… dank dat je daar ook rekening mee houdt. Dat we eens besmet raken met iets is onvermijdelijk maar sommige vervelende dingen kun je ook vermijden, zonder dat je meteen hoeft te worden uitgemaakt voor een hypochonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |