Best raar dat je dan maar moet kijken bij je voorschot moet kijken om te zien of je erondrr zit.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:03 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik kan verderop in dit twitterdraadje ook niet goed opmaken of ze het wel gaan proberen.
[ twitter ]
Ze krijgen trouwens al 3/4 jaar geen variabele tarieven in die app verwerkt dus ik denk dat een plafond erbij 10 stappen te ver is.Tegen de tijd dat het gelukt is is het jaar alweer voorbij.
Wat wil je precies zien in die app?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:30 schreef Malavita het volgende:
[..]
Best raar dat je dan maar moet kijken bij je voorschot moet kijken om te zien of je erondrr zit.
Klinkt echt enorm vaag
Ze maken inderdaad niet echt duidelijk of ze Mijn Vattenfall nog gaan aanpassen. Ik vrees ervoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:03 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik kan verderop in dit twitterdraadje ook niet goed opmaken of ze het wel gaan proberen.
[ twitter ]
Ze krijgen trouwens al 3/4 jaar geen variabele tarieven in die app verwerkt dus ik denk dat een plafond erbij 10 stappen te ver is.Tegen de tijd dat het gelukt is is het jaar alweer voorbij.
hoeveel ik boven of onder zet plafond zit inclusief kostenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat wil je precies zien in die app?
Nouja, dat word dan excel'en.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:26 schreef Malavita het volgende:
[..]
hoeveel ik boven of onder zet plafond zit inclusief kosten
Ik verwacht dat dit net zo werkt als dynamische tarieven. Maar bestaat dat nog joh, daltarief.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Zijn door het prijsplafond het normaal- en het daltarief nu gelijk? Dan loont het dus niet meer om in het weekend de wasmachine en 's nachts de vaatwasser aan te zetten.
Slimme meters hebben standaard dubbeltariefquote:Op maandag 2 januari 2023 20:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dit net zo werkt als dynamische tarieven. Maar bestaat dat nog joh, daltarief.
Met mijn contract wel:quote:Op maandag 2 januari 2023 20:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dit net zo werkt als dynamische tarieven. Maar bestaat dat nog joh, daltarief.
Een dubbeltelwerk wel ja, maar dubbeltarief. Wist niet dat dat nog bestondquote:Op maandag 2 januari 2023 20:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Slimme meters hebben standaard dubbeltarief
Toen ik verhuisde naar een huis met slimme meter kreeg ik ongevraagd dubbeltarief, dat heb ik toen laten wijzigen. Daarna verhuisde ik naar een volgend huis met slimme meter en kreeg ik weer ongevraagd dubbel tarief en dat heb ik zo gelaten. Nu ben ik verhuisd naar nieuwbouw en heb ik ook weer dubbeltarief, maar een tijdelijke domme meter die alleen op laagtarief gezet is. Ik klaag niet, zullen we maar zeggenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een dubbeltelwerk wel ja, maar dubbeltarief. Wist niet dat dat nog bestondBij essent zit ik in ieder geval op enkeltarief en kan mij niet herinneren een keuze gehad te hebben.
Edit: Eens zien of switchen voor mij boeiend is
Mja ik moet zeggen dat ik zelden naar bedragen kijk. Eerder naar m3. Een stuk logischer ook om te kijken of je nog onder het plafond blijft.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:30 schreef Malavita het volgende:
[..]
Best raar dat je dan maar moet kijken bij je voorschot moet kijken om te zien of je erondrr zit.
Klinkt echt enorm vaag
Heb deze maand 130 verbruiktquote:Op maandag 2 januari 2023 18:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je hebt net de eerste echte stookmaand gehad. Kans is dus best aanwezig dat ze het nog niet eens heel fout hebben
Die "loyaliteit" kan je met/tot het energieplafond wel gedag zeggen en was een goede motivator om toch maar *dynamisch) elders te kijken.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se. Bij bijvoorbeeld Vattenfall krijg je korting, 25% op je variabele stroomcontract als je loyaal bent. Wellicht dat andere aanbieders ook een dergelijk systeem hanteren.
ja, is ook nooit weggeweest. alleen is het verschil wel steeds kleiner geworden..quote:Op maandag 2 januari 2023 20:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
ja dat is ook weer zo idd.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:36 schreef Elpis het volgende:
[..]
Mja ik moet zeggen dat ik zelden naar bedragen kijk. Eerder naar m3. Een stuk logischer ook om te kijken of je nog onder het plafond blijft.
(Kleine) thuisaccu dan geen optie?quote:Op maandag 2 januari 2023 15:03 schreef investeerdertje het volgende:
Dat zou dan betekenen dat we 550 dure kwh zullen moeten inkopen.
Die loyaliteitskorting bouw je op, voor elk jaar 5% meen ik. Volgend jaar is er geen prijsplafond meer dus dan is een dergelijke korting weer interessant.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die "loyaliteit" kan je met/tot het energieplafond wel gedag zeggen en was een goede motivator om toch maar *dynamisch) elders te kijken.
Hoe ga ik die in de winter vullen dan?quote:
Salderen is nog wel een ding ja, over 2 jaar als ze het niet weer veranderen al wat minder. Maar als je kWh moet kopen, dan kan je toch beter wat je zelf opwekt opslaan tot wat je zou moeten kopen?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hoe ga ik die in de winter vullen dan?Dan kan ik beter overstappen.
Immers salderen is gewoon nog een ding 😜
Ja maar salderen is nu gewoon veel voordeliger. Over twee jaar is dan. Koop ik nu die accu dan is hij en niet rendabel bezig geweest en ik heb er al slijtage inzitten als die zichzelf terug begint te verdienen. Dat terugverdienen zal dan sowieso nog in de zomer zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:46 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Salderen is nog wel een ding ja, over 2 jaar als ze het niet weer veranderen al wat minder. Maar als je kWh moet kopen, dan kan je toch beter wat je zelf opwekt opslaan tot wat je zou moeten kopen?
Met een accu kun je ook ervoor kiezen op andere momenten te verbruiken, of, terug te leveren (als dat invloed heeft op je terugleverprijs)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |