abonnement Unibet Coolblue
pi_207172014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:03 schreef ems. het volgende:

[..]
Dank! Nederland is een goed voorbeeld van een land wat wat dat betreft de goede kant op gaat. Helaas zijn er nog wel een hoop christelijke aanhangsels die eruit gesneden moeten worden en krijgt Islam ook net iets teveel ademruimte maar al met al zijn we op de goede weg.
In NL is er gewoon godsdienstvrijheid en het land valt uiteen als dat geschrapt wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207172021
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In NL is er gewoon godsdienstvrijheid en het land valt uiteen als dat geschrapt wordt.
Ik pleit dan ook helemaal niet voor het schrappen van de godsdienstvrijheid. Wel voor het inperken van de macht/invloed die die hobbyclubs hebben.
Conscience do cost.
pi_207172027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tja democratie werkt ook alleen als de verliezers hun verlies accepteren en dan moet je niet religieuze dingen gaan verbieden. Dat wordt door verliezers nooit geaccepteerd
Die regimes waren allesbehalve democratisch.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Plus dat de regimes, met hun westerse waarden, ook vol nepotisme en corruptie zaten. (Net als de religieuze regimes erna.)
Afghanistan was dan weer allesbehalve westers, maar juist pro-Sovjet.
Incelfrikandel
pi_207172154
Het is hun cultuur en daar moeten wij respect voor hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 21 december 2022 @ 13:25:38 #55
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_207172191
Wat zijn die laffe kerels toch ontzettend bang voor vrouwen 8)7
  woensdag 21 december 2022 @ 14:17:42 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207172880
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:25 schreef Flow3r het volgende:
Wat zijn die laffe kerels toch ontzettend bang voor vrouwen 8)7
Superman had kryptoniet, de Taliban hebben vrouwen die kunnen lezen.
pi_207172926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:25 schreef Flow3r het volgende:
Wat zijn die laffe kerels toch ontzettend bang voor vrouwen 8)7
Zijn ze ook omdat ze anders op hun minipikkie getrapt voelen. Het is in het algemeen bekend dat vrouwen op de universiteit beter presteren dan mannen. Dat zie je overal op de wereld.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207172952
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:50 schreef Cockwhale het volgende:
Je verwacht het niet van die onzekere incels met baarden tot hun zak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:57 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Zijn incel aanhangers ook
Mannen met baarden, 4 vrouwen en minimaal 10 kinderen incels noemen ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 21 december 2022 @ 14:25:48 #59
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_207172960
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Zijn ze ook omdat ze anders op hun minipikkie getrapt voelen. Het is in het algemeen bekend dat vrouwen op de universiteit beter presteren dan mannen. Dat zie je overal op de wereld.
Daarom, lekker dom houden en met mannelijke kracht op hun plaats zetten, alleen klappen werken bij die vrouwen tenslotte, laten zien wie de baas is :')
pi_207172979
Vrouwen onderwijs ontzeggen: :(
Het land sancties opleggen en tegoeden bevriezen waardoor diezelfde vrouwen sterven van de honger: ^O^
pi_207173072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:27 schreef Regenstorm. het volgende:
Vrouwen onderwijs ontzeggen: :(
Het land sancties opleggen en tegoeden bevriezen waardoor diezelfde vrouwen sterven van de honger: ^O^
Nee niet doen want anders wordt WOKE boos en vinden ze islamofobisch. Leg liever de schuld neer bij de witte hetero cisman.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:25 schreef Regenstorm. het volgende:

[..]
[..]
Mannen met baarden, 4 vrouwen en minimaal 10 kinderen incels noemen ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat ze bang zijn voor hun vrouwen, alleen maar spierkracht en geen hersens hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207176142
Een zware klap voor de genderwetenschap.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207176356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:50 schreef Nielsch het volgende:
Thierry Baudet krijgt een stijfje van dit beleid.
Is het dan de schuld van Thierry dan dat dit allemaal gebeurt. Of heb je zelf mischien op dat kartel gestemd wat dit alles in de kaart speelde?
pi_207176367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:57 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Zijn incel aanhangers ook
Thierry heeft een vrouw en zoon. Zo incel is hij dus niet. En die Taliban zijn ook geen incels. Die verkrachten gewoon wat vrouwen wanneer ze willen. Met mededogen van westerse imperialistiche beleid natuurlijk.
pi_207176387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Superman had kryptoniet, de Taliban hebben vrouwen die kunnen lezen.
En zie wat lezende vrouwen tegenwoordig allemaal in het westen aanrichten. Haram zeg ik je!
pi_207176558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:25 schreef Regenstorm. het volgende:

[..]
[..]
Mannen met baarden, 4 vrouwen en minimaal 10 kinderen incels noemen ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat de vrouwen worden gedwongen met een RPG in hun kut, hebben ze player skills? Suuuuure :')
pi_207176594
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:43 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Thierry heeft een vrouw en zoon. Zo incel is hij dus niet. En die Taliban zijn ook geen incels. Die verkrachten gewoon wat vrouwen wanneer ze willen. Met mededogen van westerse imperialistiche beleid natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:25 schreef Regenstorm. het volgende:

[..]
[..]
Mannen met baarden, 4 vrouwen en minimaal 10 kinderen incels noemen ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok incels
  woensdag 21 december 2022 @ 19:26:49 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207176844
quote:
16s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:45 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
En zie wat lezende vrouwen tegenwoordig allemaal in het westen aanrichten. Haram zeg ik je!
Levensgevaarlijk die hoogopgeleide parttime hobbyende feeksen!
pi_207176863
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:42 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Is het dan de schuld van Thierry dan dat dit allemaal gebeurt. Of heb je zelf mischien op dat kartel gestemd wat dit alles in de kaart speelde?
Dit is geen of / of situatie simpele.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 21 december 2022 @ 19:30:36 #70
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207176904
in de ogen van de Taliban horen vrouwen kinderen te baren en eten te koken.

Met dat beeld vind ik het verbod op studeren niet heel raar. Gewoon zonde van de investering en tijd.
Tot nooit .......
pi_207177579
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Omdat de vrouwen worden gedwongen met een RPG in hun kut, hebben ze player skills? Suuuuure :')
Taliban bans forced marriage of women in Afghanistan

Het hebben van “player skills” betekent overigens dat je vrouwen manipuleert om ze voor seks te gebruiken/misbruiken. Dat mag voor velen hier misschien een gewoonte zijn, maar mannen die zo omgaan met vrouwen krijgen daar van de Taliban de doodstraf, omdat het neerkomt op overspel en seks buiten het huwelijk. Je geeft daarmee tevens mooi weer hoe vrouwen hier gezien en behandeld worden en dat er hier wat betreft omgang met vrouwen ook het een en het andere valt te verbeteren. Op fok! lees je vaak hoe mannen denigrerend over vrouwen spreken, wat vrouwonvriendelijk/onwaardig is, ook jij met je moeder “grapjes” bijvoorbeeld. Verbeter dus de wereld, begin bij jezelf.
pi_207178489
:')
pi_207178503
Komt door Bidens laffe vertrek, slechtste geïnstalleerde toiletpot ooit die Biden.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_207178719
kennis is macht wola
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 24 januari 2023 @ 21:25:44 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207702154
Heel de shit zooi daar lekker laten zitten .
20 jaar zijn we daar bezig geweest.
En we vetrekken en de bevolking geeft zelfs hun eigen wapens en zitten op hun knieën.

Muur er omheen zo dat niemand er uit kunnen.
Anders zit het dadelijk allemaal hier.

Na 1000 jaar eens kijken of het wat geworden is.
Zo niet nog 1000 jaar laten zitten .
pi_207702161
Iemand die de quote van Kaag nog heeft? Kan niet meer vinden. Iets met hopen dat Taliban nu -na fucking decennia- ineens wel een democratisch en inclusieve regering zou vormen. Iets waar jullie Nederlandse regering niet eens aan kan vol doen lmao.

Echt bizar dat zulks wereldvreemd afval nu in onze regering zit :')
pi_207702978
t zou verboden moeten worden
  dinsdag 24 januari 2023 @ 23:36:12 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207704774
quote:
Dit stukje:

"She has been locked up at home for 491 days, banned from going to school or university by the Taliban."

is overdreven en lijkt bedoelt om in te spelen op de emoties.
pi_207704933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:47 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]
Dit stukje:

"She has been locked up at home for 491 days, banned from going to school or university by the Taliban."

is overdreven en lijkt bedoelt om in te spelen op de emoties.
Jou opmerking lijkt dan ook op het downplayen van de barbaarse terugval die de taliban in dat land veroorzaakt.
pi_207705341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jou opmerking lijkt dan ook op het downplayen van de barbaarse terugval die de taliban in dat land veroorzaakt.
* Jouw

Ik ben het vrouwenbeleid van de Taliban niet aan "downplayen", alleen hou ik van waarheid en heb een hekel aan het manipulatief bespelen van emoties van mensen op basis van propaganda en leugens. Het is erg genoeg als ze gewoon zou zeggen dat de Taliban vrouwen onderwijs ontzegt, dat zou ook waarachtig zijn geweest, echter dat stukje van dat ze thuis opgesloten wordt is niet nodig geweest en maakt de tweet ongeloofwaardig omdat het een leugen is. Ze beschadigd daarmee de boodschap van Sumaya in het filmpje.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 11:44:51 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207733076
Blijft een bijzonder, apart land. Verschrikkelijke omstandigheden om in te wonen en leven. Maar ergens wel erg bijzonder ook. Ook als je de reportage ziet 'Onze man bij de Taliban' komt dat weer naar voren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_207733687
Bijzonder omdat het zo ontzettend kut is ja. Eigenlijk niet zo bijzonder want zo zijn wel meer landen/situaties in landen.
Conscience do cost.
pi_207733979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:25 schreef Flow3r het volgende:
Wat zijn die laffe kerels toch ontzettend bang voor vrouwen 8)7
Denk dat ze bang zijn dat iedereen ontdekt dat de docenten van de land feitelijk nooit gestudeerd hebben. Dus helemaal geen kennis van belang kunnen doorgeven aan jongere nieuwsgierigen.
pi_207734253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Denk dat ze bang zijn dat iedereen ontdekt dat de docenten van de land feitelijk nooit gestudeerd hebben.
Dat interesseert ze natuurlijk geen vliegende fuck.
Conscience do cost.
pi_207734260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:47 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat interesseert ze natuurlijk geen vliegende fuck.
Waarom laten zij daar dan geen vrouwen meer studeren?
pi_207734266
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom laten zij daar dan geen vrouwen meer studeren?
Omdat die hun bek moeten houden en kinderen moeten werpen.
Conscience do cost.
pi_207766828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:50 schreef ems. het volgende:
Bijzonder omdat het zo ontzettend kut is ja. Eigenlijk niet zo bijzonder want zo zijn wel meer landen/situaties in landen.
Er zijn weinig landen in de wereld die zo lang in staat van oorlog verkeren.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 29 januari 2023 @ 16:26:06 #91
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207766932
Het Afghaanse volk heeft zelf deze regering gekozen, dus eigen schuld
  zondag 29 januari 2023 @ 16:35:47 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207767050
Ik vind het meest bijzonder hoe groot het verschil is tussen de Afghanen daar en hier. Ik heb denk ik nog nooit een groep vluchtelingen meegemaakt die zo ontzettend gemotiveerd is om er hier iets van te maken. Ik ken letterlijk niet één kind uit zo'n gezin dat niet uiteindelijk op de universiteit is beland en zich niet de tandjes leerde.

Dat zit dus ook in de Afghanen daar, maar die zijn murw. Dat er hier steeds geroepen wordt van "ja hier kiezen ze zelf voor" vind ik niet eerlijk, ten eerste al naar de vrouwen toe. De helft van dat land is al generaties lang elke millimeter ruimte aan het bevechten en is niks gevraagd. Het hele land heeft nog geen jaar zonder gedoe en een functionerende samenleving en dus ook onderwijssysteem gekend.

En toch komen die mensen hier en beginnen meteen aan te pakken. En dan gaat een stel Nederlanders, die al in paniek raken als hun bidet een dag verstopt zit en die zichzelf hoogopgeleid noemen met een studie vrijetijdskunde, roepen dat het de eigen stomme schuld is van de mensen die met geen nagel om hun kont te krabben weten te overleven.
pi_207767275
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er zijn weinig landen in de wereld die zo lang in staat van oorlog verkeren.
Exact mijn punt.
Conscience do cost.
  zondag 29 januari 2023 @ 21:49:03 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207771294
NPO Documentaire

https://www.npostart.nl/onze-man-bij-de-taliban/VPWON_1339722
Onze man bij de Taliban
Als na het plotselinge vertrek van de Amerikanen en hun westerse bondgenoten, ook buitenlandse journalisten Afghanistan verlaten, gaat journalist Thomas Erdbrink juist voor een paar maanden naar Kabul. Hij ervaart daar hoe de Taliban elke dag de touwtjes steeds iets strakker aanhalen.
  maandag 30 januari 2023 @ 00:20:13 #95
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207772902
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:35 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind het meest bijzonder hoe groot het verschil is tussen de Afghanen daar en hier. Ik heb denk ik nog nooit een groep vluchtelingen meegemaakt die zo ontzettend gemotiveerd is om er hier iets van te maken. Ik ken letterlijk niet één kind uit zo'n gezin dat niet uiteindelijk op de universiteit is beland en zich niet de tandjes leerde.

Dat zit dus ook in de Afghanen daar, maar die zijn murw. Dat er hier steeds geroepen wordt van "ja hier kiezen ze zelf voor" vind ik niet eerlijk, ten eerste al naar de vrouwen toe. De helft van dat land is al generaties lang elke millimeter ruimte aan het bevechten en is niks gevraagd. Het hele land heeft nog geen jaar zonder gedoe en een functionerende samenleving en dus ook onderwijssysteem gekend.

En toch komen die mensen hier en beginnen meteen aan te pakken. En dan gaat een stel Nederlanders, die al in paniek raken als hun bidet een dag verstopt zit en die zichzelf hoogopgeleid noemen met een studie vrijetijdskunde, roepen dat het de eigen stomme schuld is van de mensen die met geen nagel om hun kont te krabben weten te overleven.
Allemaal ontzettend mooie anekdotes uit je persoonlijke ervaringen. Prima hoor. Volgens onderzoek blijkt het opleidingsniveau onder kinderen met een Afghaanse achtergrond inderdaad relatief hoog te zijn.

Maar we hebben hier een totale populatie van zo'n 50.000 mensen met een Afghaanse achtergrond (dus grootouders, ouders en kinderen). Het land telt meer dan 40 miljoen inwoners. Grofweg woont hier dus in totaal zo'n 0,12% van de bevolking van Afghanistan. Jouw persoonlijke ervaringen met nog eens een veel kleiner deel van die 0,12% zeggen dus echt geen fuck over de algehele bevolking aldaar.

Er is helemaal geen kwestie van "schuld" van iets of om Afghanen als stom of dom volk weg te zetten. Het simpele feit is gewoon dat het Westen meer dan 20 jaar lang is beziggeweest om de macht uit handen van de Taliban te houden. Direct na het vertrek van westerse troepen hebben ze die macht weer overgenomen. Dat houdt simpelweg gewoon in dat het merendeel van de bevolking daar liever op die wijze leeft dan vanuit onze idealen. Daar kun je vanalles van vinden vanuit je eigen overtuigingen, maar dat is gewoon wat het is.

Als het overgrote merendeel van de bevolking zo liberaal, geëmancipeerd en vooruitstrevend zou willen zijn zoals de mensen uit jouw persoonlijke ervaringen, was dat inmiddels wel gebeurd. Blijkbaar is dat gewoon niet zo. Iets dat er niet is bij de overgrote meerderheid, kun je nu eenmaal niet forceren. Wil het overgrote merendeel dit echt, dan zal het vanuit de bevolking zelf moeten komen. Hier is het ook niet 'gebracht' of afgedwongen door anderen, daarvoor is een intrinsieke motivatie vanuit de bevolking zelf nodig.

Dat kun je allemaal ontzettend oneerlijk vinden voor het deel van de bevolking dat dat wel wil en dat is zeer begrijpelijk, maar je kunt er verder weinig mee. Nogmaals: het is wat het is.
  maandag 30 januari 2023 @ 01:44:21 #96
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207773044
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:35 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind het meest bijzonder hoe groot het verschil is tussen de Afghanen daar en hier. Ik heb denk ik nog nooit een groep vluchtelingen meegemaakt die zo ontzettend gemotiveerd is om er hier iets van te maken. Ik ken letterlijk niet één kind uit zo'n gezin dat niet uiteindelijk op de universiteit is beland en zich niet de tandjes leerde.

Dat zit dus ook in de Afghanen daar, maar die zijn murw. Dat er hier steeds geroepen wordt van "ja hier kiezen ze zelf voor" vind ik niet eerlijk, ten eerste al naar de vrouwen toe. De helft van dat land is al generaties lang elke millimeter ruimte aan het bevechten en is niks gevraagd. Het hele land heeft nog geen jaar zonder gedoe en een functionerende samenleving en dus ook onderwijssysteem gekend.

En toch komen die mensen hier en beginnen meteen aan te pakken. En dan gaat een stel Nederlanders, die al in paniek raken als hun bidet een dag verstopt zit en die zichzelf hoogopgeleid noemen met een studie vrijetijdskunde, roepen dat het de eigen stomme schuld is van de mensen die met geen nagel om hun kont te krabben weten te overleven.
Ik deel grotendeels diezelfde ervaring.

Op mijn werk hebben we een hoop Afghanen gehad, allemaal hoger onderwijs, en ontzettend vriendelijk.

De meeste Afghaanse meisjes die ik ken dragen geen hoofddoek, in tegenstelling tot veel Syrische vluchtelingen.

Wellicht omdat veel Afghanen vluchten voor meer vrijheid, en Syrische asielzoekers vaak ook voor Assad, en niet altijd hierheen komen omdat we een democratisch land zijn.

Ik denk sowieso dat Afghanen een beetje op Iraniërs lijken, die zijn meestal ook wel beleefd en goed opgeleid.
  maandag 30 januari 2023 @ 10:23:32 #97
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207774806
Tja moslims gonna moslim. Is er ook maar iemand die hier oprecht verbaast over is? :')
pi_207777628
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 01:44 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik deel grotendeels diezelfde ervaring.

Op mijn werk hebben we een hoop Afghanen gehad, allemaal hoger onderwijs, en ontzettend vriendelijk.

De meeste Afghaanse meisjes die ik ken dragen geen hoofddoek, in tegenstelling tot veel Syrische vluchtelingen.

Wellicht omdat veel Afghanen vluchten voor meer vrijheid, en Syrische asielzoekers vaak ook voor Assad, en niet altijd hierheen komen omdat we een democratisch land zijn.

Ik denk sowieso dat Afghanen een beetje op Iraniërs lijken, die zijn meestal ook wel beleefd en goed opgeleid.
Het grootste deel van Afghanistan spreekt Farsi of Dari, een Perzische taal.
pi_207778611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom laten zij daar dan geen vrouwen meer studeren?
Mag niet van Allah.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207778859
ow ja, de taliban en verboden

Iets waar gematigde moslims die enigszins hun sympathie voor rechts beleid in geloof georienteerde zaken nogal van in een identiteitscrisis zakken. Want moet je dit nu toejuichen en jezelf als oosters laten zien, of afkeuren en voor westers georienteerde vrouwenrechten strijden. Dus maar een hybride niks-zeggende mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')