abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207254383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zal het ook niet een beetje zijn dat er voor corona gewoon doorgewerkt werd en er nu bij snotneus al thuis gebleven wordt?
Nee die indruk heb ik niet. Of althans, dan wordt er gewoon thuisgewerkt. Maar het valt me echt op hoeveel mensen er echt plat liggen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:10:26 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207254622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
It ain’t over until Chantal sings?
just a joke :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207254688
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 22:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mensen met long covid klachten..

Hebben vaak niet eens covid gehad.

En na covid krijg je wat. En na de griep ook. Etc etc.

Als het niet meer is dan het was, is covid niet zo doeltreffend.
Onzin. Kom niet met dit soort onzin aan.

Long Covid is een serieus probleem voor vele.
pi_207254725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Beweren dat mensen met long covid klachten vaak geen covid gehad hebben, benieuwd of daar ook maar enige bronnen bij komen :D
pi_207254738
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee die indruk heb ik niet. Of althans, dan wordt er gewoon thuisgewerkt. Maar het valt me echt op hoeveel mensen er echt plat liggen.
Dat denk ik ook als ik zo om mij heen kijk idd.
pi_207254745
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is toch geen serieuze uitleg van of iets wel of niet werk man. Hoop dat je dat zelf ook ziet

Verder is mijn halve team nu gevloerd door de griep, vlak na covid met zijn allen. Echt top dit
En je immuunsysteem kan na een paar maanden nog steeds bezig of aan het herstellen zijn na een Covid-19 infectie.
Een griepje, of verkoudheidje kan na een Covid-19 infectie zwaarder zijn (maar hoeft natuurlijk niet).

quote:
Op naar weer genormaliseerde weerstand alsjeblieft. Helemaal klaar hiermee
Dat staat er toch los van?
Genormaliseerde weerstand, betekent eigenlijk ook gewoon vaccineren. De kans op een zwaardere corona infectie is daardoor lager.
pi_207254850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:17 schreef Malavita het volgende:

[..]
Beweren dat mensen met long covid klachten vaak geen covid gehad hebben, benieuwd of daar ook maar enige bronnen bij komen :D
Er is 1 onderzoek daarvan geweest, volgens mij de UK. Maar dat was meer een interview onderzoek als ik het nog goed weet. Dit onderzoek blijft alleen maar terug komen icm dit soort claims.
En ja er zullen er vast wel zijn, die idd geen C19 gehad hebben, maar toch long covid claimen. Maar dat zijn de uitzonderingen.
Ik was ook nooit positief getest, maar toch zijn alle artsen er er wel over eens dat ik een covid-19 infectie heb gehad in de eerste golf en dat ik dus long covid heb gehad.

Is long covid een mega groot probleem in absolute getallen, gelukkig niet, maar het is wel een serieus probleem voor vele, en wat we nog niet kunnen verklaren op vele aspecten.
gelukkig is de wuhan variant hiervoor het meest verantwoordelijk geweest. Met Alfa en Delta was het al minder en met Omikron, is het nog minder geworden als ik rondkijk of de Fysio spreek. Maar het is er nog steeds en er komen nog steeds nieuwe gevallen bij en heeft een hele grote impact voor die personen.
Je kunt letterlijk bijvoorbeeld de trap niet meer normaal oplopen.

Dit soort bagatellisatie is daarom triest.
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:30:50 #233
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207254948
Kijk @Rolfieo is ongetwijfeld een beste kerel, die het beste met zichzelf en anderen voorheeft. Alleen zijn visie is anders dan de mainstream visie die op dit moment geldt.

Het is niks anders dan een dilemma:

-> ik/maatschappij willen doorgaan en accepteren dat sommige mensen schade door het virus -zoals andere virussen- oplopen zodat het sociale- en economische verkeer door kan gaan.
-> @Rolfieo/Bleekers/Mooy willen maatregelen hervatten zodat kwetsbaren (enige mate) beschermd worden maar er tegelijkertijd bij iedereen (enige mate) schade optreedt omdat het sociale- en economische verkeer (enige mate) beperkt wordt.

Het rondstrooien van onderzoeken omtrent corona wordt ongeveer net zo gewantrouwd als de persverklaringen van https. kremlin.ru

Tjah, het is gewoon kiezen geblazen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207255182
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk @:Rolfieo is ongetwijfeld een beste kerel, die het beste met zichzelf en anderen voorheeft. Alleen zijn visie is anders dan de mainstream visie die op dit moment geldt.

Het is niks anders dan een dilemma:

-> ik/maatschappij willen doorgaan en accepteren dat sommige mensen schade door het virus -zoals andere virussen- oplopen zodat het sociale- en economische verkeer door kan gaan.
-> @:rolfieo/Bleekers/Mooy willen maatregelen hervatten zodat kwetsbaren (enige mate) beschermd worden maar er tegelijkertijd bij iedereen (enige mate) schade optreedt omdat het sociale- en economische verkeer (enige mate) beperkt wordt.
Waar zeg ik dat ik momenteel maatregelen wil van wegen long covid?

Kom eens met een voorbeeld waarin ik dit momenteel wil of adviseer of nodig vind?

Ik zeg alleen wel dat long covid een serieus probleem is en dat je dit niet moet bagatelliseren of moet ontkennen.

Ik ken er diverse die heel lang hiermee bezig zijn geweest, of dat dit nog steeds hun leven compleet beïnvloed.

Maar waar adviseer ik dan momenteel maatregelen? Ik zou daar graag een actueel voorbeeld van willen zien.

quote:
Het rondstrooien van onderzoeken omtrent corona wordt ongeveer net zo gewantrouwd als de persverklaringen van https. kremlin.ru
Volgens mij zit je dan in het verkeerde forum.
Er komen nog steeds voldoende goede betrouwbare onderzoeken uit icm Covid.
pi_207255829
Die discussie is ondertussen wel wat vermoeiend toch?

Ja, er zijn mensen met long covid. Alleen ook weer niet zo veel als dat sommigen beweren. Het is geen excuus om maar weer maatregelen in te voeren, al zie ik dat ook niet beweerd worden hier.

Tegelijkertijd zijn er ook mensen die last hebben gekregen van het vaccin. Maar ook daar geldt dat dat er lang niet zoveel zijn als dat er beweerd wordt door bepaalde extremisten.

Kunnen het er beter op houden dat het gewoon kut is als je een van die personen bent die wel daadwerkelijk long covid heeft. Of iemand die wel daadwerkelijk nadelige effecten heeft opgelopen van het vaccin. Allemaal kut.
  dinsdag 27 december 2022 @ 14:26:43 #236
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_207256145
Corred en goed te pakken. Zere keel, hoesten, hoofdpijn en algehele malaise. Maar het ergste is wel de ongelofelijke spierpijn.

Vorige keer was veel milder.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 27 december 2022 @ 14:29:57 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207256219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
Corred en goed te pakken. Zere keel, hoesten, hoofdpijn en algehele malaise. Maar het ergste is wel de ongelofelijke spierpijn.

Oei, sterkte..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207256245
quote:

Beterschap!
  dinsdag 27 december 2022 @ 14:47:13 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207256796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:18 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En je immuunsysteem kan na een paar maanden nog steeds bezig of aan het herstellen zijn na een Covid-19 infectie.
Een griepje, of verkoudheidje kan na een Covid-19 infectie zwaarder zijn (maar hoeft natuurlijk niet).
[..]
Dat staat er toch los van?
Genormaliseerde weerstand, betekent eigenlijk ook gewoon vaccineren. De kans op een zwaardere corona infectie is daardoor lager.
Kan allemaal

Staat niet los van elkaar. Verminderde blootstelling door maatregelen etc zorgt nu voor een hause aan ziektelast van van alles, inhaalslag.
Fijn als we daarin weer een normale modus vinden. Inclusief vaccinatie, blootstelling, gezond leven etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 27 december 2022 @ 14:47:34 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207256808
quote:

Klote man

Beterschap!
pi_207256831
quote:

Sterkte maat.

Wel lekker antistoffen opbouwen.

Check deze grap @Oriente
pi_207256880
Het wordt vooral tijd dat die discussie nou eindelijk eens een keer veel conceptueler getrokken wordt en dat daar beleid op wordt gemaakt.

Koopmans heeft natuurlijk wel degelijk gelijk in haar stelling dat dit soort pandemieën een direct en niet te voorkómen gevolg zijn van de levenswijze die wij onszelf hebben aangemeten, van overbevolking tot globalisatie tot direct contact met beesten tot intensieve veehouderij en ga zo maar door. Alleen praat zij vanuit een kokervisie, net als alle vakmensen dat doen: vraag een vulkanoloog of je in Napels moet gaan wonen.

De facto zijn er maar twee keuzes te maken en dat is óf wezenlijke veranderingen in die levenswijze aanbrengen (en dan wereldwijd) óf adapatie aan de gevolgen daarvan. Koopmans zelf zit van nature op de linkerflank en maakt zich sterk voor het realiseren van dat eerste, utilitair lijkt mij voornamelijk inzetten op dat tweede het meest verwezenlijkbaar.

Om die discussie breder te kúnnen trekken, zal je bij jezelf moeten starten. Met een intensieve evaluatie om te beginnen. Niet om te zwartepieten, maar om lering te trekken. En met een vertaling van die evaluatie naar toekomstig beleid: financiering, observatie, draaiboeken, versterken van internationale samenwerking; dat soort werk.

Dáár is een overheid voor; de tijd van adhoc moeten handelen is al lang en breed voorbij en tenenkrommende paternalistische spotjes over nóg een booster sorteren én geen effect én is de zoveelste vorm van micromanagement. Tijd voor daadkracht dus, maar van welke kant die in godsnaam zou moeten komen is me een raadsel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_207256905
quote:

Wordt je druiper ook erger ervan?

Sterkte!
Friedman on Donahue
pi_207260243
Bovenhandse handjesklap!

Friedman on Donahue
  dinsdag 27 december 2022 @ 17:35:49 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207261243
Nou in Duitsland zijn ze ook aan het overwegen om de laatste maskerplichten af te schaffen hoor.

Nederland is straks al bijna een jaar zonder regels maar de Duitsers leven wel vaker in het verleden.
  dinsdag 27 december 2022 @ 17:39:11 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 27 december 2022 @ 18:03:07 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207261781
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Net als 17 miljoen artsen hebben we ook 17 miljoen voetbaltrainers in dit land...
:*
pi_207262894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Sure buddy. Dezelfde symptomen ook voor anderen. Schijnt behoorlijk wat aanwijzing te zijn voor psycho somatisch. En ja, dat geloof ik gelijk, want van een serieus probleem op macro niveau is geen enkele sprake. Nooit aantoonde dat covid die papieren van die specifieke symptomen heeft verergerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207263917
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:49 schreef nostra het volgende:
Bovenhandse handjesklap!

[ afbeelding ]
Idee van Chantal of Ginny? -O-
pi_207264294
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:49 schreef nostra het volgende:
Bovenhandse handjesklap!

[ afbeelding ]
die 3 zoenen zijn sowieso verschrikkelijk nep. Prima ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')