Die heb ik hier nog nooit gezien dus dat zal wel niet. Maar is niet erg rond kerst mag ik weer uit mijn quarantainequote:
Ik besefte mij net wel dat ik echt wat beter te werk moet gaan met boodschappen doen..quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:41 schreef CherryLips het volgende:
Toen ik met m'n zieke kop in isolatie zat was iedereen met vakantie
Maar wie haalt er nou steeds voor twee weken aan eten in huis?quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:42 schreef Senn88 het volgende:
[..]
Ik besefte mij net wel dat ik echt wat beter te werk moet gaan met boodschappen doen..
Als ik sommige winkelwagens zie deze dagen, hebben sommigen genoeg voor een groot deel van januariquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar wie haalt er nou steeds voor twee weken aan eten in huis?
Veel mensen. Aan de karren te zien.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap dat ook nooit. Ik kan hooguit drie dagen vooruit denkenquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik haal niet teveel, op 2e kerstdag is het lekker rustig in de supermarktquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Veel mensen. Aan de karren te zien.
Ik maak vaak een keurig lijstje voor de hele week, maar veel groente blijft niet zolang goedquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik snap dat ook nooit. Ik kan hooguit drie dagen vooruit denken
Ook dat, ja.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik maak vaak een keurig lijstje voor de hele week, maar veel groente blijft niet zolang goed
En dan halverwege komt er iets tussendoor en klopt het niet meer en dan kan ik dingen weggooien, dat is zonde.
En op dag 2 bedenk ik me dat ik toch geen zin hem om te koken wat op de planning stond en haal ik weer iets anders.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik snap dat ook nooit. Ik kan hooguit drie dagen vooruit denken
Maar m'n veestapel vreet alleen vers.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:00 schreef Senn88 het volgende:
Groente heb ik altijd wel in de vriezer liggen.
vers is wel lekkerder..quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar m'n veestapel vreet alleen vers.
Ik bij voorkeur ook.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar m'n veestapel vreet alleen vers.
Mwah, textuur van sommige dingen wordt wel minder. Broccoli enzo.quote:
alleen doperwten uit de vriezer zijn prima.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mwah, textuur van sommige dingen wordt wel minder. Broccoli enzo.
Geen last van maar ik verwerk het toch zodat het niet te herleiden isquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die kook ik toch dood.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat deed mijn moeder ook altijd. Daarom lustte ik bloemkool en broccoli nooit. Sinds ik weet hoe het wel moet vind ik vooral broccoli echt zoooo lekkerquote:
Kort stomen en dan wokken in oestersaus, sambal en knoflookquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat deed mijn moeder ook altijd. Daarom lustte ik bloemkool en broccoli nooit. Sinds ik weet hoe het wel moet vind ik vooral broccoli echt zoooo lekker
Bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 20 december 2022 23:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kort stomen en dan wokken in oestersaus, sambal en knoflook
O ja idd, pas als t gata druipen gooi ik t wegquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:48 schreef Tegan het volgende:
Paprika, sperziebonen of bloemkool kan prima een week in de koelkast. Begin van de boodschappenweek sla en andere kort houdbare dingen. En dan later of in nood de diepvriesspinazie of rode kool uit pot. Doe maar drie keer per maand boodschappen ofzo.
Oh ja, dingen als bloemkool eet ik vaak twee keer van, dan blijft de andere helft ook zo een week in de koelkast liggen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:48 schreef Tegan het volgende:
Paprika, sperziebonen of bloemkool kan prima een week in de koelkast. Begin van de boodschappenweek sla en andere kort houdbare dingen. En dan later of in nood de diepvriesspinazie of rode kool uit pot. Doe maar drie keer per maand boodschappen ofzo.
Als je die prijzen op reddit leestquote:Op dinsdag 20 december 2022 23:58 schreef Barbusse het volgende:
Gelukkig zijn groenten hier nog zeer betaalbaar, zeker lokaal spul.
Ja, daar vallen die verhogingen hier bij in het niets.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je die prijzen op reddit leestIn Australië en de VS, daar is bloemkool zowat onbetaalbaar volgens mij.
Maar tandpastaquote:Op woensdag 21 december 2022 10:37 schreef Senn88 het volgende:
[..]
Ik haat ook niet op jouw groente! #doeslief
Dat is wel een voordeel van het wonen in een van de grootste groenteproducerende landen ter wereld.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je die prijzen op reddit leestIn Australië en de VS, daar is bloemkool zowat onbetaalbaar volgens mij.
Dat deden ze bij mij ook een paar jaar geleden. Blijkbaar duurt dat dus een jaar langerquote:Op woensdag 21 december 2022 09:29 schreef TaMieke het volgende:
Werd net gebeld door mn huurorganisatie. Dat ik zogenaamd 2x handmatig de huur over gemaakt zou hebben. Ik heb al jaren automatische incasso staan en heb nog nooit handmatig iets over gemaakt naar hun. En 2x huur betalen zou ik echt wel missen qua geld.lekker vaag weer.
Ze gaan het uitzoeken iig.
Kreeg gisteren ook ineens weer zorgtoeslag gestort terwijl ik die in juli stop had gezet. Flikker op met je zooi. Ik hoef je geld niet meer, als ik daarna weer alles terug moet betalen.
Wat duurt een jaar langer? Ik snap het niet.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat deden ze bij mij ook een paar jaar geleden. Blijkbaar duurt dat dus een jaar langer
Dat gedoe met de zorgtoeslag. Althans zo ging het bij mij.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:51 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Wat duurt een jaar langer? Ik snap het niet.
Ow ja. Heb al tijden gezeik met de belastingdienst. Heb net alles stop gezet en terug betaald. Tis goed met hun. Ik heb er geen recht op, laat me dan ook met rust.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat gedoe met de zorgtoeslag. Althans zo ging het bij mij.
Ik had dat dus ook niet, maar kreeg wel voorschot en moest dat ook terugbetalenquote:Op woensdag 21 december 2022 10:54 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ow ja. Heb al tijden gezeik met de belastingdienst. Heb net alles stop gezet en terug betaald. Tis goed met hun. Ik heb er geen recht op, laat me dan ook met rust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |