abonnement Unibet Coolblue
pi_207156866
SPOILER: OP deel 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 2! Na een tijdje met een aannemer gerommeld te hebben, plannen gemaakt te hebben en toch weer te wijzigen, zijn we eind juni 2022 eigenhandig begonnen met de verbouwing van ons huis. Er is al een hoop gedaan en geleerd, en momenteel zijn we eindelijk in de fase van zaken afmaken.

Voorlopige (simpele versie van de heel lange) to do lijst:
• Wanden en plafonds schuren, voorstrijken, schilderen
• Keuken plaatsen
• Houtwerk schuren en schilderen
• Geplaatste tegels voegen (WC + garderobe)
• Elektra verder aansluiten
• Deuren inhangen

Er gaan vast weer een hoop vragen komen in dit topic dus welkom en lees vooral mee *O*.

Wat recente plaatjes:

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 december 2022 @ 11:07:14 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_207157008
Gastgereekst
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:27:54 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_207162390
Nice! Ik was je topic even kwijt geloof ik. Maar wat gaat het mooi worden! Wanneer komt de keuken ongeveer? *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_207168951
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:27 schreef monsterd. het volgende:
Nice! Ik was je topic even kwijt geloof ik. Maar wat gaat het mooi worden! Wanneer komt de keuken ongeveer? *O*
We hebben de kastjes grotendeels al opgebouwd :D maar juist de muur in de keuken is nog niet droog genoeg om af te werken :(.

Daarover gesproken, geef me al jullie “hoe schilder je vers gestucte muren tips”!

We gaan sowieso schuren en ontvetten, maar dan? Randen insnijden en kitten? Voorstrijk 1 laag? Of 2? Basislaag latex, 1 of 2? En wat is de beste Sigma verf voor met name de keuken?

super spannend, we hebben gister besloten het plafond mee te schilderen in de keuken :@. In F&B Red Earth O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207169203
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 07:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]
We hebben de kastjes grotendeels al opgebouwd :D maar juist de muur in de keuken is nog niet droog genoeg om af te werken :(.

Daarover gesproken, geef me al jullie “hoe schilder je vers gestucte muren tips”!

We gaan sowieso schuren en ontvetten, maar dan? Randen insnijden en kitten? Voorstrijk 1 laag? Of 2? Basislaag latex, 1 of 2? En wat is de beste Sigma verf voor met name de keuken?

super spannend, we hebben gister besloten het plafond mee te schilderen in de keuken :@. In F&B Red Earth O+
Zorg vooral dat je verf niet te hard droogt op de verse muur, dan krijg je banen die je er nauwelijks meer afkrijgt zonder heel grondig te schuren. Ik zou bijna zeggen keuken neerzetten en later schilderen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207169288
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 07:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]
We hebben de kastjes grotendeels al opgebouwd :D maar juist de muur in de keuken is nog niet droog genoeg om af te werken :(.

Daarover gesproken, geef me al jullie “hoe schilder je vers gestucte muren tips”!

We gaan sowieso schuren en ontvetten, maar dan? Randen insnijden en kitten? Voorstrijk 1 laag? Of 2? Basislaag latex, 1 of 2? En wat is de beste Sigma verf voor met name de keuken?

super spannend, we hebben gister besloten het plafond mee te schilderen in de keuken :@. In F&B Red Earth O+
Wij hebben Sigma Clean (Matt) op de wanden. We hebben geen spatrand o.i.d. Ook niet achter de kookplaat. Werkt prima tot nu toe (in maart zit het er 2 jaar op). Je veegt het er zo af. Wel aan te raden om 2 lagen aan te brengen. Hebben wij zelf niet gedaan overigens maar was tip van de schilder.

Wij hebben die wand (achter de kookplaat) 1 x voorgestreken maar daar zat dan ook maar een kleine laag stuc op. Is gewoon glad getrokken met de rest van de wand waar al wel stuc zat. Alleen de achterwand van de oude keuken en oude bovenkastjes moest gedaan worden. De rest van de keuken was al gestukt.
pi_207169319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:28 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Zorg vooral dat je verf niet te hard droogt op de verse muur, dan krijg je banen die je er nauwelijks meer afkrijgt zonder heel grondig te schuren. Ik zou bijna zeggen keuken neerzetten en later schilderen.
Hmm, ja, dat is niet echt een optie, alleen al vanwege de 2 hoge kasten waardoor we amper meer bij plafond gaan komen. Hopelijk droogt het gewoon goed komende week met combinatie van ventilator en kachel erop :D!

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wij hebben Sigma Clean (Matt) op de wanden. We hebben geen spatrand o.i.d. Ook niet achter de kookplaat. Werkt prima tot nu toe (in maart zit het er 2 jaar op). Je veegt het er zo af. Wel aan te raden om 2 lagen aan te brengen. Hebben wij zelf niet gedaan overigens maar was tip van de schilder.

Wij hebben die wand (achter de kookplaat) 1 x voorgestreken maar daar zat dan ook maar een kleine laag stuc op. Is gewoon glad getrokken met de rest van de wand waar al wel stuc zat. Alleen de achterwand van de oude keuken en oude bovenkastjes moest gedaan worden. De rest van de keuken was al gestukt.
Okay top! 2 lagen heeft eigenlijk altijd de voorkeur al is het maar omdat je dan zeker bent dat 'ie echt goed dekt overal :). De stuclaag is heftig bij ons vanwege al grove muren overal, maar neem aan dat na 1 laag voorstrijk en 1 of 2x Histor monodek, de basis voldoende is voor een kleur toch?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207169375
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:51 schreef Debsterr het volgende:
Okay top! 2 lagen heeft eigenlijk altijd de voorkeur al is het maar omdat je dan zeker bent dat 'ie echt goed dekt overal :). De stuclaag is heftig bij ons vanwege al grove muren overal, maar neem aan dat na 1 laag voorstrijk en 1 of 2x Histor monodek, de basis voldoende is voor een kleur toch?
De laag/lagen Histor doe je dan om er alvast een basis op te zetten? Ik zou dan eerder nog een extra laag Sigma aanbrengen direct op de Sigmafix primer aanbrengen maar dat is wellicht niet de goedkoopste optie. Tot nu is het bij mij altijd met 2 max 3 lagen gelukt. 3 dan in het geval dat ik een donkere muur licht wilde maken. Lichter muur donker is me vooralsnog met 2 lagen gelukt.
pi_207169641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 09:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
De laag/lagen Histor doe je dan om er alvast een basis op te zetten? Ik zou dan eerder nog een extra laag Sigma aanbrengen direct op de Sigmafix primer aanbrengen maar dat is wellicht niet de goedkoopste optie. Tot nu is het bij mij altijd met 2 max 3 lagen gelukt. 3 dan in het geval dat ik een donkere muur licht wilde maken. Lichter muur donker is me vooralsnog met 2 lagen gelukt.
Oh we hebben diepgrond van de Hornbach lol, als voorstrijk. En idd om een basis op te zetten en eventuele resterende zuiging tegen te gaan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 21 december 2022 @ 09:36:29 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207169674
Kijk uit met diepgrond. Voorkom ten allertijde druppels. Als het droogt wordt het knetterhard en als je er over heen text heb je dus overal druppels die je niet weg krijgt. Zelfs wegschuren is lastig.
pi_207169928
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 09:36 schreef bleiblei het volgende:
Kijk uit met diepgrond. Voorkom ten allertijde druppels. Als het droogt wordt het knetterhard en als je er over heen text heb je dus overal druppels die je niet weg krijgt. Zelfs wegschuren is lastig.
Nu ben ik bang :'). Is er een alternatief dat minder risicovol is qua aanbrengen?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207170025
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:03 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nu ben ik bang :'). Is er een alternatief dat minder risicovol is qua aanbrengen?
Niet bang zijn, vertrouwen in jezelf hebben en de informatie meenemen :Y
  woensdag 21 december 2022 @ 11:28:59 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207170963
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:03 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nu ben ik bang :'). Is er een alternatief dat minder risicovol is qua aanbrengen?
Wat hierboven staat, niet bang zijn en gewoon opletten ;) . Evt een droge roller er naast klaar leggen om plekken waar de voorstrijk tot druppels leidt (dat zijn de plekken waar stucwerk verzadigd is) even "droog" te rollen.
pi_207171096
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:03 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nu ben ik bang :'). Is er een alternatief dat minder risicovol is qua aanbrengen?
Ik heb vrij veel geverfd en ben er wel handig in, maar werken met voorstrijk vond ik doffe ellende. Het is zulk dun spul, en de voorstrijk die ik had kon ik niet goed zien zitten.

Ik heb wel eens begrepen dat je ook aangelengde latex kun gebruiken als voorstrijk. Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar misschien weet iemand anders of dat raadzaam is.

Heb je eigenlijk overwogen om een verfspuit te gebruiken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207171842
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb vrij veel geverfd en ben er wel handig in, maar werken met voorstrijk vond ik doffe ellende. Het is zulk dun spul, en de voorstrijk die ik had kon ik niet goed zien zitten.

Ik heb wel eens begrepen dat je ook aangelengde latex kun gebruiken als voorstrijk. Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar misschien weet iemand anders of dat raadzaam is.

Heb je eigenlijk overwogen om een verfspuit te gebruiken?
Verfspuit mogen we als het goed is lenen van mijn zwager dus die halen we sowieso in huis volgende week :). En de diepgrond/voorstrijk is blauw, dus daarmee zichtbaar, dat scheelt hopelijk al!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207174789
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:48 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Verfspuit mogen we als het goed is lenen van mijn zwager dus die halen we sowieso in huis volgende week :). En de diepgrond/voorstrijk is blauw, dus daarmee zichtbaar, dat scheelt hopelijk al!
Als je gaat spuiten niet voorstrijken maar gewoon twee lagen spuiten. Sneller en ging hier prima
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207177009
Voorstrijken is inderdaad nog bijna belangrijker/lastiger dan het schilderen zelf. Wat ik heb gedaan ik goede voorstrijk halen en een grote swiffer gebruiken om de muren hiermee in de smeren. Even goed uitwringen en smeren maar, voordeel is dat het supersnel gaat en minimaal risico op druipers. Met schilderen verder gewoon goed nat blijven werken dan kan het bijna niet mis gaan.
pi_207181206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:38 schreef Debuteer het volgende:
Voorstrijken is inderdaad nog bijna belangrijker/lastiger dan het schilderen zelf. Wat ik heb gedaan ik goede voorstrijk halen en een grote swiffer gebruiken om de muren hiermee in de smeren. Even goed uitwringen en smeren maar, voordeel is dat het supersnel gaat en minimaal risico op druipers. Met schilderen verder gewoon goed nat blijven werken dan kan het bijna niet mis gaan.
Dit lijkt mij een hele goede tip, met de swiffer. Ik heb de voorstrijk zelf met een blokkwast aangebracht want daar kon ik beter mee doseren, met een roller krijg je met dat dunne spul toch gauw druppels als je iets harder duwt. Maar als ik het nog een keer doe, hoop ik dat ik de tip van de swiffer onthoud.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:21:31 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207200046
Gevoegd toilet O+


En gevoegde garderobe O+


Net ook een gepoedercoate zwarte garderobestang besteld. Hopelijk morgen de WC (als eerste ruimte in het huis) schuren, schilderen en afmaken *O*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207200070
Mooi!! O+

(En ik hou doorgaans niet eens van roze :D )
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:38:11 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207200335
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:22 schreef Candaasje het volgende:
Mooi!! O+

(En ik hou doorgaans niet eens van roze :D )
Extra dank je wel dan :D!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 23 december 2022 @ 21:58:02 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207206557
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Voeg naar de muur is veel te breed.
Ok... ^O^ .
Maar ff meer context helpt denk ik. Dus om te helpen, rechter voeg in de garderobekast is wat aan de brede kant (ik gok ergens tussen de 0.5 en 1cm)?

Ja eens :P .
Maar. Voor een garderobe kast... dichtsmeren, komt waarschijnlijk een barst in. Niemand die het ziet want er hangt een jas voor ;) .
pi_207206810
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 21:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ok... ^O^ .
Maar ff meer context helpt denk ik. Dus om te helpen, rechter voeg in de garderobekast is wat aan de brede kant (ik gok ergens tussen de 0.5 en 1cm)?

Ja eens :P .
Maar. Voor een garderobe kast... dichtsmeren, komt waarschijnlijk een barst in. Niemand die het ziet want er hangt een jas voor ;) .
In het toilet, rechtervoeg naar onder.

Maar was zelf ook ah tegelen en heb strakke voegen onderschat door daar niet secuur genoeg op te zijn. Strak werk krijg je door de voeg overal exact even breed te houden om zodoende een strakke kitnaad te kunnen maken.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:39:54 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207207315
Het is idd geen perfect tegelwerk. De muren qua rechtheid echter ook niet :’). Dus tsjaa, oplossen met wat kit en dan geloven we het wel.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 23 december 2022 @ 22:50:38 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207207503
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 december 2022 22:39 schreef Debsterr het volgende:
Het is idd geen perfect tegelwerk. De muren qua rechtheid echter ook niet :’). Dus tsjaa, oplossen met wat kit en dan geloven we het wel.
Evt. Profieltje overheen plakken. Werkt beter dan een kitvoeg die allerlei breedtes heeft.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:14:48 #26
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207402076
WC update: meeste voorzieningen hangen en de verlichting is ook aangesloten :).




Verder flink aan het schuren en schilderen geweest afgelopen week maar geen goede foto's van. Hopelijk komende week de ein-de-lijk het deel van de keuken aanpakken, stucwerk was vorige week nog steeds vochtig op sommige plekken.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 4 januari 2023 @ 19:14:02 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207421584
Dat lampje in de nis met die zwarte rand eromheen O+ . Mooi hoor, beetje Art Deco gevoel krijg ik erbij.
Resistance is futile.
  donderdag 5 januari 2023 @ 08:27:08 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207426898
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:14 schreef Seven. het volgende:
Dat lampje in de nis met die zwarte rand eromheen O+ . Mooi hoor, beetje Art Deco gevoel krijg ik erbij.
Thanks <3! Wij zijn ook heel blij met die uitstraling.

Gisteren weer lekker bezig geweest. Man had overdag de bijkeuken geschilderd zodat we gisteravond ons keukenblokje daar konden gaan monteren. Door een foutje in het opbouwen hadden we namelijk onnodig een 80 breed kastje opgebouwd, vervolgens besloten er dan een 40 kastje naast te zetten zodat we in de bijkeuken meteen goeie opbergruimte hebben voor o.a. het wasmiddel enzo.

Plan is 1 lang werkblad te plaatsen boven de kastjes en wasmachines, en in de toekomst een droger op dat werkblad te zetten. Is dat heel ambitieus of moet dat goed gaan met de juiste versteviging onder dat werkblad?

Oh ja, ik heb last van een wollig hoofd want we waren laatst naar IKEA gegaan voor dat 40 kastje + lades + deurtjes enzo. Bleek gister dat ik heel dat 40 kastje niet gekocht had. Wij op en neer, kastje gebouwd, bezig met de inrichting... mis ik ook nog een lade en 2 lade fronten :').

Nu even opgelost met een 40x40 ladefront wat we als staaltje hadden gekocht (Askersund) voor de andere keuken, op de plek van wat je hier als gat ziet. Maar moet dus nogmaals even langs IKEA voor wat aanvullingen :@.



Excuses voor het ultiem gare moeie hoofd _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:31:33 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207427799
Sjieke bijkeuken hoor. Droger op het aanrechtblad lijkt mij niet te ambitieus.

En de herkenning van op en neer moeten rijden (en dan uiteindelijk maar laten bezorgen en met teveel meuk eindigen :') )
Resistance is futile.
pi_207428010
Als ik het zo zie zijn het gewoon de metod kastjes van de ikea toch? Daar zit de sektion poot onder en die kan 125 kg per stuk dragen. Een wasdroger is een 40-60 kg zegt google, dus dat moet prima kunnen.

Toffe combinaties maken jullie, die tegeltjes zijn echt heel gaaf O+
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:53:07 #31
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207428021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:51 schreef Puala het volgende:
Als ik het zo zie zijn het gewoon de metod kastjes van de ikea toch? Daar zit de sektion poot onder en die kan 125 kg per stuk dragen. Een wasdroger is een 40-60 kg zegt google, dus dat moet prima kunnen.
Oh ja, droger komt wel helemaal links waar geen keukenkastje onderstaat, maar (heel erg verstopt in deze belachelijke groothoekfoto), de wasmachine. Man zou dan een flink frame maken onder het werkblad zodat de draagkracht verdeeld wordt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207428027
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:53 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh ja, droger komt wel helemaal links waar geen keukenkastje onderstaat, maar (heel erg verstopt in deze belachelijke groothoekfoto), de wasmachine. Man zou dan een flink frame maken onder het werkblad zodat de draagkracht verdeeld wordt.
Dus t wordt dan wasmachine, werkblad, droger dr bovenop?
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:54:21 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207428034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Dus t wordt dan wasmachine, werkblad, droger dr bovenop?
Yep! Ook omdat we nu nog geen droger hebben, en er anders tussen werkblad en wasmachine zo'n bermuda driehoek van rotzooi ontstaat waarschijnlijk :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207428048
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:54 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yep! Ook omdat we nu nog geen droger hebben, en er anders tussen werkblad en wasmachine zo'n bermuda driehoek van rotzooi ontstaat waarschijnlijk :').
Ik zou dat ook wel aandurven zonder frame, moet t blad wel echt op de wasmachine liggen. Risico is evt wel geluidsoverlast ivm trillen, maar dat kan je met een rubberen mat/rubberen pootjes wel oplossen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:58:38 #35
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207428075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik zou dat ook wel aandurven zonder frame, moet t blad wel echt op de wasmachine liggen. Risico is evt wel geluidsoverlast ivm trillen, maar dat kan je met een rubberen mat/rubberen pootjes wel oplossen.
Op doppen zetten is inderdaad wel slim denk ik :). Thanks!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207431616
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik zou dat ook wel aandurven zonder frame, moet t blad wel echt op de wasmachine liggen. Risico is evt wel geluidsoverlast ivm trillen, maar dat kan je met een rubberen mat/rubberen pootjes wel oplossen.
Hier ook wasmachine op de grond en droger op werkblad. Heb alleen een stalen hoekprofieltje op de muur geschroefd waar het werkblad op steunt. Niets aan het handje
  vrijdag 13 januari 2023 @ 08:14:04 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207536433
Huidige status van de bijkeuken O+


Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:20:16 #38
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207607744
Nieuwe trapbekleding. Zo. Zacht O+.

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 18 januari 2023 @ 13:31:24 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207611634
En kleur in de keuken :D

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 18 januari 2023 @ 13:42:55 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207611772
Jullie mogen ook wel wat zeggen ipv alleen duimpjes ;(
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:25:28 #41
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207612269
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:42 schreef Debsterr het volgende:
Jullie mogen ook wel wat zeggen ipv alleen duimpjes ;(
Als ik sociaal vaardig was geweest, had ik niet op FOK! gezeten. ;( Goed bezig jullie. Je zou bijna voor je genot op de trap gaan zitten met zulke vloerbedekking. O+
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:26:21 #42
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207612282
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:25 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Als ik sociaal vaardig was geweest, had ik niet op FOK! gezeten. ;( Goed bezig jullie. Je zou bijna voor je genot op de trap gaan zitten met zulke vloerbedekking. O+
Dank je O+. Ik ben gisteravond wel gewoon even op de overloop gaan zitten ja, waar het tapijt ook ligt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:26:30 #43
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207612283
Die trap ziet er echt supercomfy uit inderdaad O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207612318
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:42 schreef Debsterr het volgende:
Jullie mogen ook wel wat zeggen ipv alleen duimpjes ;(
Ja irritant he :D :@

Heftig kleurtje! Wat voor kleur keuken komt er bij?
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:52:56 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207612595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:29 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja irritant he :D :@

Heftig kleurtje! Wat voor kleur keuken komt er bij?
Een donker frontje en een wit met groen/goud achtig geaderd marmer blad :).

Kleur oogt zo wel wat meer gesatureerd/donkerder dan 'ie opdroogt heb ik het gevoel.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:04:27 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_207612745
Zit je nou elke avond je trap te aaien?
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:15:27 #47
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207612862
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:04 schreef SQ het volgende:
Zit je nou elke avond je trap te aaien?
Soberso.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207613089
Mooie kleuren bij de trap O+

En in de keuken natuurlijk ook, maar dat zou een beetje vreemd zijn als ik die niet mooi zou vinden :P
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:38:39 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_207613119
Ik verheug me nu al op een lekkere cappuccino aan de bar O+
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:40:29 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207613148
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:38 schreef SQ het volgende:
Ik verheug me nu al op een lekkere cappuccino aan de bar O+
Moet ik wel een melkopschuimer kopen :@.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207613466
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:52 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Een donker frontje en een wit met groen/goud achtig geaderd marmer blad :).

Kleur oogt zo wel wat meer gesatureerd/donkerder dan 'ie opdroogt heb ik het gevoel.
oh dat lijkt me wel heel vet O+
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:34:50 #52
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207613874
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:15 schreef Debsterr het volgende:
Soberso.
Je bent van harte welkom om er meer over te vertellen, zie TT: R&P / [R&P SC #7957] Bespreek hier je kinks.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:35:21 #53
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207613887
Denk dat het echt een mooie warme keuken wordt. Koperen spoelbak en kraan erbij, nu nog sparen voor een servies haha _O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207614368
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:35 schreef Debsterr het volgende:
Denk dat het echt een mooie warme keuken wordt. Koperen spoelbak en kraan erbij, nu nog sparen voor een servies haha _O-
Ik wilde net zeggen dat die combinatie me heel mooi lijkt! Ben benieuwd hoe het straks is met alles erin. O+
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:33:48 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_207614556
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Moet ik wel een melkopschuimer kopen :@.
Ik lust ook espresso hoor 8-)
disclaimer
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 18:59:16 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207615757
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:31 schreef Debsterr het volgende:
En kleur in de keuken :D

[ afbeelding ]
Wat voor kleur heeft de keuken ? Komen er dan geen tegels aan de wand ? :)
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:40:22 #57
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207617650
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:52 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Een donker frontje en een wit met groen/goud achtig geaderd marmer blad :).

Kleur oogt zo wel wat meer gesatureerd/donkerder dan 'ie opdroogt heb ik het gevoel.
Deze combi @Vonkenboer :) en geen tegels inderdaad. Koken sowieso op het eiland, verf is Sigma met extreme schrobkwaliteit dus dat durven we wel aan. En op het stukje muur bij de spoelbak komt een smetplint.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 21:58:00 #58
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207619033
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Deze combi @:vonkenboer :) en geen tegels inderdaad. Koken sowieso op het eiland, verf is Sigma met extreme schrobkwaliteit dus dat durven we wel aan. En op het stukje muur bij de spoelbak komt een smetplint.
Oh zo, er komt dus nog een kookeiland. Dan snap ik de keuze wel.
Ben benieuwd hoe de keuken straks oogt samen met de geschilderde muur ^O^
pi_207622100
Ik kan het me niet zo goed visualiseren, dus ben erg benieuwd naar het resultaat! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 19 januari 2023 @ 16:39:34 #60
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207628370
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:52 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Een donker frontje en een wit met groen/goud achtig geaderd marmer blad :).

Kleur oogt zo wel wat meer gesatureerd/donkerder dan 'ie opdroogt heb ik het gevoel.
Dat blad O+

Wij zijn nu keukens aan het uitzoeken, de keuzes :o
pi_207629873
Haha wij wisten eigenlijk al meteen dat het een IKEA keuken zou worden dus dat maakte het misschien wel makkelijker :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207638368
Lekker kleurtje, hoor! Dit is toch het plan voor de keuken, maar dan met een ander blad?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 12:33:04 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207639365
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:40 schreef Debsterr het volgende:
Haha wij wisten eigenlijk al meteen dat het een IKEA keuken zou worden dus dat maakte het misschien wel makkelijker :).
Dat was eerst ook het plan, maar toen bleek de keuken die wij mooi vinden maar in een paar maten beschikbaar.
En omdat het ongeveer het laatste is wat moet gebeuren lijkt het me ook wel heeeel lekker als het dan gewoon binnen 2 dagen klaar is O+
Maar het kan altijd nog ikea worden op dit moment :D
  vrijdag 20 januari 2023 @ 12:46:10 #64
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207639503
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker kleurtje, hoor! Dit is toch het plan voor de keuken, maar dan met een ander blad?

[ afbeelding ]
Yes! Alleen die accentdeurtjes vooraan, zijn toch ook de gewone zoals de rest van de keuken geworden omdat het eiland iets korter is geworden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 20 januari 2023 @ 12:46:35 #65
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207639505
Het verven gaat momenteel erg voorspoedig, dus wellicht kunnen we morgen eens een begin gaan maken met de keuken daadwerkelijk plaatsen O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:45:21 #66
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207640241
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:46 schreef Debsterr het volgende:
Het verven gaat momenteel erg voorspoedig, dus wellicht kunnen we morgen eens een begin gaan maken met de keuken daadwerkelijk plaatsen O+.
Zo tof! O+
Hebben jullie extra vrij genomen voor het klussen?
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:51:26 #67
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207640311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zo tof! O+
Hebben jullie extra vrij genomen voor het klussen?
Ehh, mijn man heeft eind oktober zijn baan opgezegd :') en nog niks nieuws. Dus dat is ergens wel fijn, want daardoor kunnen er meters gemaakt worden. Anders had het echt nog ZO lang geduurd allemaal.

maar het zou wel prettig zijn als er binnenkort weer iets nieuws op zijn pad komt uiteraard
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:57:22 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207640391
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:51 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ehh, mijn man heeft eind oktober zijn baan opgezegd :') en nog niks nieuws. Dus dat is ergens wel fijn, want daardoor kunnen er meters gemaakt worden. Anders had het echt nog ZO lang geduurd allemaal.

maar het zou wel prettig zijn als er binnenkort weer iets nieuws op zijn pad komt uiteraard
Oh ja aan de ene kant wel fijn inderdaad. Hopelijk vind hij snel iets
  zondag 22 januari 2023 @ 19:42:21 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207675610
Mensen, wij zitten gewoon op de bank O+ met een TV en een eettafel in de kamer en het voelt gewoon als een thuis O+!

Vandaag dankzij @SQ heel mooi behang in de gang geplakt gekregen, er is een hoop gesjouwd en gedaan, maar het einde komt gewoon eindelijk in zicht *O*.

Foto’s volgen nog hoor maar ik ben blij O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207675634
oh wauw dat klinkt goed! _O_
  donderdag 26 januari 2023 @ 11:04:52 #71
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207718912
Waar blijven die foto's! :{w
pi_207719033
Ja! Goeie vraag! Man is beroerd sinds maandag, de keuken staat nog steeds ongeplaatst opgestapeld en ik ben elke avond te moe en te blij met mijn bank :@.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207719116
Hoe hebben jullie het verven eigenlijk aangepakt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207719232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe hebben jullie het verven eigenlijk aangepakt?
Deels gerold, deels gespoten, deels wel voorstrijk en deels niet (spijt van :') ).

Woonkamer is geheel gespoten, keuken geheel gerold. Mijn man dacht elke keer dat afplakken echt drama zou zijn voor spuiten maar heeft nu spijt dat 'ie dat ding niet meer gebruikt heeft _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207719247
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Deels gerold, deels gespoten, deels wel voorstrijk en deels niet (spijt van :') ).
Spijt van de delen zonder voorstrijk? Wat merk je daarvan? Ik ben nog aan het twijfelen tussen voorstrijken en met water verdunde latex gebruiken als eerste laag.

quote:
Woonkamer is geheel gespoten, keuken geheel gerold. Mijn man dacht elke keer dat afplakken echt drama zou zijn voor spuiten maar heeft nu spijt dat 'ie dat ding niet meer gebruikt heeft _O-.
^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207719736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Spijt van de delen zonder voorstrijk? Wat merk je daarvan? Ik ben nog aan het twijfelen tussen voorstrijken en met water verdunde latex gebruiken als eerste laag.
[..]
^O^
Zonder voorstrijk pakte het echt vele malen slechter, daardoor ook 1 wandje uiteindelijk behangen omdat het er niet zonder vegen en strepen opkwam. En voorstrijken viel uiteindelijk erg mee. Diepgrond van Hornbach gebruikt en gerold, zat er zo op.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207719753
Oh en in de keuken het rollen ging met name heel soepel volgens mij omdat we daar geïnvesteerd hadden in verf van Sigma, de rest is Hornbach verf.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207720409
Man lijkt zich wat beter te voelen want kreeg net wat foto's dat 'ie de keuken aan het uitruimen is ter voorbereiding op montage. Ben benieuwd naar de status als ik thuis kom :D
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:56:53 #79
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207733798
De eerste paar kastjes staan O+ *O*. Ik denk dat er zondag wel eens een mooie foto update kan komen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:33:49 #80
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207734740
Benieuwd naar de foto's! *O*
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:42:39 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207735419
Zoo leuk! Zijn jullie daarna klaar of nog meer grote projecten?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:52:07 #82
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207735513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:42 schreef gcjoel het volgende:
Zoo leuk! Zijn jullie daarna klaar of nog meer grote projecten?
Zowel voor- als achtertuin hebben nog wel een goeie facelift nodig. Maar dat wordt richting de zomer en afhankelijk van budget, want nu met een baby op komst is het even kijken wat gaat lukken allemaal :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 28 januari 2023 @ 18:00:43 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207749785
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:52 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zowel voor- als achtertuin hebben nog wel een goeie facelift nodig. Maar dat wordt richting de zomer en afhankelijk van budget, want nu met een baby op komst is het even kijken wat gaat lukken allemaal :).
Baby?! Gefeliciteerd O+
Zo gegund :*
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:04:50 #84
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207750541
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Baby?! Gefeliciteerd O+
Zo gegund :*
Yes, ruim 9 weken zwanger nu O+. Duimen dat dit keer alles goed gaat.

De keuken staat voor de helft, ruwbouw dan. Wat een geklooi met passtukken en bedekkingspanelen enzo zeg, gaat echt veel tijd in zitten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:07:00 #85
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207750562
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:52 schreef Debsterr het volgende:
SPOILER: OP deel 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 2! Na een tijdje met een aannemer gerommeld te hebben, plannen gemaakt te hebben en toch weer te wijzigen, zijn we eind juni 2022 eigenhandig begonnen met de verbouwing van ons huis. Er is al een hoop gedaan en geleerd, en momenteel zijn we eindelijk in de fase van zaken afmaken.

Voorlopige (simpele versie van de heel lange) to do lijst:
• Wanden en plafonds schuren, voorstrijken, schilderen
• Keuken plaatsen
• Houtwerk schuren en schilderen
• Geplaatste tegels voegen (WC + garderobe)
• Elektra verder aansluiten
• Deuren inhangen

Er gaan vast weer een hoop vragen komen in dit topic dus welkom en lees vooral mee *O*.

Wat recente plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-
  maandag 30 januari 2023 @ 18:42:05 #86
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207781915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:07 schreef rosita1 het volgende:

[..]
-
:?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 30 januari 2023 @ 18:42:51 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207781933
Foto update blijft nog even uit, helaas. WAT een werk zo’n keuken monteren en doen. Dus het is 1 grote teringbende hier, niet fotowaardig :N
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 30 januari 2023 @ 19:36:05 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207782813
Ik blijf je topic verversen! :D
  maandag 30 januari 2023 @ 19:48:53 #89
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207783051
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:36 schreef gcjoel het volgende:
Ik blijf je topic verversen! :D
Foto update van work in progress is ook interessant natuurlijk. Klinkt ook stukken beter dan teringbende.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 30 januari 2023 @ 21:45:02 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207785566


Corrie waardeerde dit als koekjes loket 😂

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 30 januari 2023 @ 21:47:11 #91
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207785609
Vooruit dan @AirwiN en @gcjoel ;)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207785746
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 januari 2023 @ 22:00:22 #93
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207785810
Corrie O+
En tof die hoge kasten!
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207785823
Corrie O+
Tap tap tap
  dinsdag 31 januari 2023 @ 06:43:20 #96
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207788133
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:47 schreef Debsterr het volgende:
Vooruit dan @:airwin en @:gcjoel ;)
Kijk, al een eind op weg! *O*

Goed bezig die KM van je. _O_
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 31 januari 2023 @ 07:33:14 #97
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207788225
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 06:43 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Kijk, al een eind op weg! *O*

Goed bezig die KM van je. _O_
Pas op hè, KM is niet de enige die de keuken bouwt ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 31 januari 2023 @ 07:39:15 #98
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207788241
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 07:33 schreef Debsterr het volgende:
Pas op hè, KM is niet de enige die de keuken bouwt ;).
Jaja, ik adoreer jou al meer dan genoeg vind ik. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 31 januari 2023 @ 09:21:08 #99
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207788807
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 07:39 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Jaja, ik adoreer jou al meer dan genoeg vind ik. :P
En terecht. Ik ben zeer adorable.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 1 februari 2023 @ 08:42:14 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207801727
Vandaag werkblad inmeten *O* 8 weken levertijd -O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:13:06 #101
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207802518
En het is iets minder teringbende op het moment. We hebben wel (weer) een aanpassing gedaan aan de inrichting. Omdat door de boiler voor de kokendwaterkraan er geen lades passen in de spoelbak kast (zelfs geen 37 cm diep helaas), hebben we besloten die zijde van de keuken volledig van deuren te voorzien. Ik word alleen heel ongelukkig van 60 cm diep zwarte void, dus gaan er wel lades achter, maar dan als binnenlade. Zo houden we wel 1 lijn qua uitstraling aan die zijde (geen middenlijn) maar wel de functionaliteit van lades :).



Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207802606
Wauw O+

T verandert echt snel he, als je de kastjes hebt staan en de volgorde klopt enz.
Dat van die lades is bij Ikea inderdaad wel heel irritant. Ik had ruimte achter de keuken, dus daar staat mijn boiler. Maar dat moet je maar net hebben inderdaad.
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:26:03 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_207802621
Ja onze boiler zit in de loze ruimte in het eiland, waar ook de afzuiging en de elektra zit. Anders ben je zo een half kastje kwijt, irritant.
disclaimer
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:35:56 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207802717
Hadden we toch het werkblad moeten verdiepen :+. Nou ja, we verzinnen er wel wat op, enige nadeel is dat ik daar ook de afvalbakjes wilde plaatsen.. maar misschien dat 1x deze nog wel past:

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:40:33 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_207802759
Ja en sowieso 1 grote bak in de bijkeuken voor je plastic afval. Misschien kun je daar sowieso wel een recycling station maken, het is op zich dicht bij de keuken.
disclaimer
  woensdag 1 februari 2023 @ 10:43:58 #106
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207802796
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:40 schreef SQ het volgende:
Ja en sowieso 1 grote bak in de bijkeuken voor je plastic afval. Misschien kun je daar sowieso wel een recycling station maken, het is op zich dicht bij de keuken.
Hebben we nu idd ook, dat is echt de grootste afvalberg. Dus als we in de keuken zelf rest + GFT kwijt kunnen, die hoeven waarschijnlijk maar af en toe geleegd te worden dan. Glas en plastic en papier gaat in kratjes in de bijkeuken inderdaad, dan zijn we er al :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 1 februari 2023 @ 12:23:30 #107
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207804011
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:13 schreef Debsterr het volgende:
Zo houden we wel 1 lijn qua uitstraling aan die zijde (geen middenlijn) maar wel de functionaliteit van lades :).
Dit soort weloverwogen keuzes. _O_
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 1 februari 2023 @ 12:26:18 #108
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207804063
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:23 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Dit soort weloverwogen keuzes. _O_
`
Ik moet zeggen, dit is wel KM die even doorduwde qua mening hoor :P. Ik dacht alleen maar NEEEEEE mijn lades ;(.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 1 februari 2023 @ 12:33:08 #109
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207804162
Wauw! O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:16:11 #110
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207804766
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]
`
Ik moet zeggen, dit is wel KM die even doorduwde qua mening hoor :P. Ik dacht alleen maar NEEEEEE mijn lades ;(.
Wat een held :7
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:17:22 #111
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207804780
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:16 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Wat een held :7
Daar zijn we het sowieso over eens.

Oh man, ik word echt zo blij van de keuken O+. En vooral bepaalde kleinere details zoals dat we nog een bedekkingspaneel bovenop de hoge kasten plaatsen, zodat het een soort ombouw lijkt van panelen waarin dan de kasten vallen. Finishing touches O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:53 #112
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207806335
Kennen we iemand in Groningen toevallig? We missen nog 1 deurtje :')
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207810716
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:13 schreef Debsterr het volgende:
En het is iets minder teringbende op het moment. We hebben wel (weer) een aanpassing gedaan aan de inrichting. Omdat door de boiler voor de kokendwaterkraan er geen lades passen in de spoelbak kast (zelfs geen 37 cm diep helaas), hebben we besloten die zijde van de keuken volledig van deuren te voorzien. Ik word alleen heel ongelukkig van 60 cm diep zwarte void, dus gaan er wel lades achter, maar dan als binnenlade. Zo houden we wel 1 lijn qua uitstraling aan die zijde (geen middenlijn) maar wel de functionaliteit van lades :).

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat je ook zou kunnen overwegen is wel laden aan de spoelkant, maar dan onder de spoelbak 2 deuren van 60x40 hangen en die koppelen. Daar heeft IKEA ook koppelbeslag voor. Dan heb aan die zijde je én laden (praktisch, ieder een eigen front) én de doorgetrokken lijn.

https://www.ikea.com/nl/n(...)oor-deuren-30366917/
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:27:40 #114
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207810819
Heel mooi wordt dit _O_
pi_207811227
Wij hebben deze in het kastje onder de spoelbak gehangen, past precies met de Quooker.
Wel even goed kijken naar de maten.

Ik vind ze ideaal voor bijvoorbeeld gft (en papier. Maar wij hebben voor rest en plastic nog twee losse grotere bakken)

  donderdag 2 februari 2023 @ 07:21:13 #116
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207815316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Wat je ook zou kunnen overwegen is wel laden aan de spoelkant, maar dan onder de spoelbak 2 deuren van 60x40 hangen en die koppelen. Daar heeft IKEA ook koppelbeslag voor. Dan heb aan die zijde je én laden (praktisch, ieder een eigen front) én de doorgetrokken lijn.

https://www.ikea.com/nl/n(...)oor-deuren-30366917/
Aangezien er sowieso een 30cm tussen zit met 1 front en de vriezer met 1 front, zijn we toch voor deuren gegaan :). Maar wel een goeie suggestie!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 2 februari 2023 @ 07:21:50 #117
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207815320
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:50 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben deze in het kastje onder de spoelbak gehangen, past precies met de Quooker.
Wel even goed kijken naar de maten.

Ik vind ze ideaal voor bijvoorbeeld gft (en papier. Maar wij hebben voor rest en plastic nog twee losse grotere bakken)

[ afbeelding ]
Oh dat ziet er goed uit ja! Welk merk is dit?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207815943
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:43 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hebben we nu idd ook, dat is echt de grootste afvalberg. Dus als we in de keuken zelf rest + GFT kwijt kunnen, die hoeven waarschijnlijk maar af en toe geleegd te worden dan. Glas en plastic en papier gaat in kratjes in de bijkeuken inderdaad, dan zijn we er al :).
Hebben wij ook: een grote vuilnisbak voor plastic en de rest gaat in kleine bakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:01:48 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_207815978
Ik heb onder mijn gootsteen 4 bakjes: gft, rest, papier en nespressocupjes. Maar voor de keuken vind ik alleen gft en rest echt essentieel. Plastic gaat ook in een aparte grote bak. Dus met 2 bakjes red je het denk ik wel :Y
disclaimer
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:04:09 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_207815999
En ik wilde nog even zeggen dat het echt heel vet wordt O+
disclaimer
pi_207816229
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:50 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben deze in het kastje onder de spoelbak gehangen, past precies met de Quooker.
Wel even goed kijken naar de maten.

Ik vind ze ideaal voor bijvoorbeeld gft (en papier. Maar wij hebben voor rest en plastic nog twee losse grotere bakken)

[ afbeelding ]
Ik gebruik zulke voor gft en rest. Het meeste afval is plastic, dus daar heb ik een gewone prullenbak voor. En dan nog een kastje voor papier en een mandje voor glas en lege flessen en zo staat de boel toch aardig vol.
Tap tap tap
  Vis een optie? donderdag 2 februari 2023 @ 09:59:05 #122
70532 loveli
N
pi_207816487
quote:
17s.gif Op donderdag 2 februari 2023 07:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh dat ziet er goed uit ja! Welk merk is dit?
https://www.brabantia.com(...)ullenbakken/sort-go/
crap in = crap out
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:37:50 #123
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207818819
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:01 schreef SQ het volgende:
Ik heb onder mijn gootsteen 4 bakjes: gft, rest, papier en nespressocupjes. Maar voor de keuken vind ik alleen gft en rest echt essentieel. Plastic gaat ook in een aparte grote bak. Dus met 2 bakjes red je het denk ik wel :Y
Wij hebben 2 bakken 1 voor plastic en 1 voor rest. Voor gft heb ik een klein los bakje wat ik tijdens het koken op de aanrecht zet en daarna meteen weggooi en afwas. Plastic is vaak het snelste vol.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 2 februari 2023 @ 12:53:30 #124
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207819056
Thanks voor alle input :D altijd fijn om ff outside info te krijgen, voor alle mogelijkheden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207819245
Ik heb ook dat Brabantiabakje en ben fan!

Verder wordt het prachtig. Ik vind vooral het meegeschilderde plafond echt zó goed werken! _O_
pi_207819366
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 12:37 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij hebben 2 bakken 1 voor plastic en 1 voor rest. Voor gft heb ik een klein los bakje wat ik tijdens het koken op de aanrecht zet en daarna meteen weggooi en afwas. Plastic is vaak het snelste vol.
Wij hebben exact hetzelfde. GFT wil je toch iedere dag weg hebben. Zeker in de zomer. Rest en plastic redden we vaak wel paar dagen mee.

@Debsterr mooi om alle vorderingen te zien. Kost allemaal een hoop tijd en energie maar je gaat daar nog lang van mogen nagenieten.
pi_207819526
Wij hebben ook plastic en rest groot, en dan een klein gft bakje op het aanrecht. Rest ging nooit zo hard, totdat we opeens plasluiers weg te gooien hadden. :+
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:28:49 #128
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207819608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:04 schreef yinu het volgende:
Ik heb ook dat Brabantiabakje en ben fan!

Verder wordt het prachtig. Ik vind vooral het meegeschilderde plafond echt zó goed werken! _O_
Dank je wel :D daar ben ik ook echt zo zo zo content mee. Heerlijk warme ruimte is het.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 2 februari 2023 @ 13:29:11 #129
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207819616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:11 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wij hebben exact hetzelfde. GFT wil je toch iedere dag weg hebben. Zeker in de zomer. Rest en plastic redden we vaak wel paar dagen mee.

@:Debsterr mooi om alle vorderingen te zien. Kost allemaal een hoop tijd en energie maar je gaat daar nog lang van mogen nagenieten.
yup, het is echt een enorm project maar zo vet dat we uiteindelijk nagenoeg ALLES zelf in onze handen gehad hebben.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 4 februari 2023 @ 09:08:28 #130
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207842543
We zijn een soort van.. klaar?



Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207842738
Mooi! O+ die kleuren op de muren ook O+
Tap tap tap
pi_207842861
Mijlpaal! Dat ziet er tof uit. Leuke tafel ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 09:50:08 #133
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207843002
Echt heel gaaf! O+ Die eethoek ziet er echt ontzettend gezellig uit zo O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 4 februari 2023 @ 10:42:58 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207843723
Heel erg gaaf! Mooie kleuren, meegeschilderd plafond, mooie keuken met mooie lijnen, gezellige eethoek _O_ .
Resistance is futile.
pi_207844351
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:08 schreef Debsterr het volgende:
We zijn een soort van.. klaar?

[ afbeelding ]


OMG, is dat een Corgi? O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 11:32:35 #136
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207844451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
OMG, is dat een Corgi? O+
Zeker :D!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207847284
Wauw! Ben ook erg benieuwd naar het blad. Wat is de levertijd daarvan?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 15:20:13 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207847374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:11 schreef yinu het volgende:
Wauw! Ben ook erg benieuwd naar het blad. Wat is de levertijd daarvan?
8 weken helaas ;(.

Komende week wel de nieuwe bank *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 4 februari 2023 @ 15:21:14 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_207847388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:24 schreef Bami het volgende:
Wij hebben ook plastic en rest groot, en dan een klein gft bakje op het aanrecht. Rest ging nooit zo hard, totdat we opeens plasluiers weg te gooien hadden. :+
Die gaan bij ons in een aparte prullenbak, maar goed, in ons dorp kun je zelfs luiers apart inleveren :P

Het is echt prachtig geworden debs!
disclaimer
pi_207848459
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]
8 weken helaas ;(.

Komende week wel de nieuwe bank *O*
Dan heb je in ieder geval nog iets om je op te verheugen O+
pi_207848483
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 09:08 schreef Debsterr het volgende:
We zijn een soort van.. klaar?

[ afbeelding ]
Mooi! Wat voor kleur hebben jullie op de muur?
En waar is die tv-kast van?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 17:46:58 #142
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207849116
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Mooi! Wat voor kleur hebben jullie op de muur?
En waar is die tv-kast van?
In de keuken of de rest :)?

Besta van IKEA! Komt vermoedelijk nog 1 smal deel bij, de hele kast iets naar links en een doorlopende plank overheen. Maar dat is toekomst ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 4 februari 2023 @ 17:47:19 #143
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207849124
Dank jullie wel allemaal voor de complimenten!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207849672
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]
In de keuken of de rest :)?

Besta van IKEA! Komt vermoedelijk nog 1 smal deel bij, de hele kast iets naar links en een doorlopende plank overheen. Maar dat is toekomst ;).
De kleur in de woonkamer, waar die tv kast tegenaan staat.

Wat voor deurtjes zijn dat onder die open delen van de tv-kast. Gezien de plaatsing van de deurknoppen zou ik bijna zeggen dat het geen openslaande deurtjes zijn, maar deuren die naar beneden gaan?
Als dat inderdaad het geval is, hoe hebben jullie dat gedaan?
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:42:20 #145
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207849807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:33 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
De kleur in de woonkamer, waar die tv kast tegenaan staat.

Wat voor deurtjes zijn dat onder die open delen van de tv-kast. Gezien de plaatsing van de deurknoppen zou ik bijna zeggen dat het geen openslaande deurtjes zijn, maar deuren die naar beneden gaan?
Als dat inderdaad het geval is, hoe hebben jullie dat gedaan?
Daar moet ik ff het nummertje van opzoeken thuis, is een Hornbach kleur.

Nee zijn geen deurtjes maar lades :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207850386
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Daar moet ik ff het nummertje van opzoeken thuis, is een Hornbach kleur.

Nee zijn geen deurtjes maar lades :).
Och ja, lades.... die was ik vergeten :) Ben zelf zoekende naar een Besta deur, die je naar beneden open kunt doen, dus ik was helemaal gefocust daarop :P

Maar mooi hoor!
  zondag 5 februari 2023 @ 09:49:55 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207860373
Wauw jullie wonen in een woonmagazine ofzo! Echt heel gaaf alles doorgestyled O+
  zondag 5 februari 2023 @ 11:47:10 #148
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207862232
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:49 schreef gcjoel het volgende:
Wauw jullie wonen in een woonmagazine ofzo! Echt heel gaaf alles doorgestyled O+
:D wat een lief compliment!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:00:30 #149
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207891014
Lampjes O+


Gordijnen O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:00:54 #150
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207891021
Kapotte vaatwasser ;( nieuw opgestart, meteen foutcode dat 'ie niet afpompt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207891121
Die lampjes O+
Tap tap tap
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:13:00 #152
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207891189
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:00 schreef Debsterr het volgende:
Kapotte vaatwasser ;( nieuw opgestart, meteen foutcode dat 'ie niet afpompt.
Met de hand afwassen in je nieuwe keuken is niet echt hoe je het voor had gesteld ;(
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:30:07 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207891360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Met de hand afwassen in je nieuwe keuken is niet echt hoe je het voor had gesteld ;(
Boven in de badkamer want we willen de nieuwe spoelbak niet beschadigen :')
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:38:23 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_207891449
Wat een matige actie -O-
disclaimer
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:40:52 #155
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207891479
En Bosch begon meteen te bakkesen dat het "wel aan het sifon zou liggen". Nee, kut. Hij pompt niet af, de slang blijft leeg, doet niks.

Maar goed, IKEA heeft toegezegd dat als Bosch komt, ze kosten gaan berekenen, dit door IKEA opgelost gaat worden. Dus toch maar monteur langs laten komen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 februari 2023 @ 13:01:38 #156
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207892550
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:30 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Boven in de badkamer want we willen de nieuwe spoelbak niet beschadigen :')
Noooo _O-
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:34:34 #157
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207894868
Er zat toch nog een stopje ergens in de sifon.

:') :') :')

maar hij draait *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:50:17 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_207895009
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:34 schreef Debsterr het volgende:
Er zat toch nog een stopje ergens in de sifon.

:') :') :')

maar hij draait *O*
:') :') :') :') :') :') :') :')
disclaimer
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:53:17 #159
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_207908259
tof huis !
Ex nihilo nihil fit
  woensdag 8 februari 2023 @ 18:51:53 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207910879
Wat ik dus nog steeds niet had geshowd, is het behang dat O+ SQ O+ heeft geplakt *O*. Het is goud en dus fotografeert het he-le-maal ruk met kunstlicht :’) maar het is even alles wat ik heb.



Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:16:51 #161
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207922221
De nieuwe bank wordt nu geleverd O+ de ribstof loopt precies anders dan ons was toegezegd :').

I.p.v. verticaal loopt de rib horizontaal. Nu ben ik vooral benieuwd of dit invloed heeft op de duurzaamheid van de stof? Lijkt me dat 'ie op de rib sneller strecht/lubbert dan tegen de rib in namelijk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:17:48 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_207922240
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:51 schreef Debsterr het volgende:
Wat ik dus nog steeds niet had geshowd, is het behang dat O+ SQ O+ heeft geplakt *O*. Het is goud en dus fotografeert het he-le-maal ruk met kunstlicht :’) maar het is even alles wat ik heb.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer strak behangetje :7
disclaimer
pi_207928396
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:16 schreef Debsterr het volgende:
De nieuwe bank wordt nu geleverd O+ de ribstof loopt precies anders dan ons was toegezegd :').

I.p.v. verticaal loopt de rib horizontaal. Nu ben ik vooral benieuwd of dit invloed heeft op de duurzaamheid van de stof? Lijkt me dat 'ie op de rib sneller strecht/lubbert dan tegen de rib in namelijk.
Je hebt hem niet direct retour afzender gestuurd?
A mind with a heart of it's own
pi_207928429
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:51 schreef Debsterr het volgende:
Wat ik dus nog steeds niet had geshowd, is het behang dat O+ SQ O+ heeft geplakt *O*. Het is goud en dus fotografeert het he-le-maal ruk met kunstlicht :’) maar het is even alles wat ik heb.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omg wat een pracht-effect :o _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:26:21 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_207928660
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:16 schreef Debsterr het volgende:
De nieuwe bank wordt nu geleverd O+ de ribstof loopt precies anders dan ons was toegezegd :').

I.p.v. verticaal loopt de rib horizontaal. Nu ben ik vooral benieuwd of dit invloed heeft op de duurzaamheid van de stof? Lijkt me dat 'ie op de rib sneller strecht/lubbert dan tegen de rib in namelijk.
Nee dat lijkt me niet de bedoeling, ook niet qua zitcomfort. Ik zie online ook alleen plaatjes met verticale rib?
disclaimer
  donderdag 9 februari 2023 @ 21:58:22 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207929270
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Je hebt hem niet direct retour afzender gestuurd?
De oude bank is al weg.

Winkel heeft toegezegd dat we deze gewoon mogen gebruiken, dat ze het ook zeer ongewoon vinden hoe die geproduceerd is en dat ze gaat overleggen met de leverancier. Dus, even afwachten :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207929344
quote:
17s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
De oude bank is al weg.

Winkel heeft toegezegd dat we deze gewoon mogen gebruiken, dat ze het ook zeer ongewoon vinden hoe die geproduceerd is en dat ze gaat overleggen met de leverancier. Dus, even afwachten :).
Ah oké. Nette oplossing ^O^
A mind with a heart of it's own
  donderdag 9 februari 2023 @ 22:25:03 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207929798
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Zeer strak behangetje :7
Skills _O_
Resistance is futile.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 07:03:12 #169
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207931306
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 21:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee dat lijkt me niet de bedoeling, ook niet qua zitcomfort. Ik zie online ook alleen plaatjes met verticale rib?
Yup.. het klopt gewoon niet 😂. Ben benieuwd.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:38:37 #170
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207936479
Vanochtend al het telefoontje: nieuwe producent, minder snijverlies dus kiezen ze voor horizontaal., maar dat wist dus niemand. Er wordt een nieuwe geproduceerd en tot die tijd gebruiken we gewoon deze!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 20 februari 2023 @ 13:36:29 #171
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208075101
(Nog) even geen foto update, maar de klusjes vorderen prima hier de laatste tijd. Zo kregen we houten jaloeziën van de buren die ze over hadden en die zijn dus opgehangen, maar is er ook een kooflat voor gemaakt om de bevestiging boven aan te verbergen. De dakkoepel heeft een bekisting aan de binnenzijde gekregen, de WC deur hangt er (na heel veel gevloek van de vriend die hem kwam inhangen) in, passtukken van de keuken zijn geplaatst, laatste elektra is aangesloten, allemaal van die dingetjes die je niet echt ziet, maar toch een groot verschil maken *O*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208080131
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:38 schreef Debsterr het volgende:
Vanochtend al het telefoontje: nieuwe producent, minder snijverlies dus kiezen ze voor horizontaal., maar dat wist dus niemand. Er wordt een nieuwe geproduceerd en tot die tijd gebruiken we gewoon deze!
Maar komt dus sowieso 'n nieuwe nog?
  maandag 20 februari 2023 @ 21:16:47 #173
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208080861
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Maar komt dus sowieso 'n nieuwe nog?
Yep!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:11:40 #174
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208097548
We hadden, na 1,5 week geleden al een keer het riool door te hebben laten spuiten, alweer opkomende problemen...

We bleken dus tijdens de verbouwing nog een ouderwetse beerput te hebben, waarvan vervolgens onze buis en die van de buren buiten samen kwamen in NOG een beerput. Aan onze zijde alvast een PVC aansluiting gemaakt en wat we aan kapotte gresbuis vonden, vervangen door PVC. Helaas blijkt het verderop, richting de gezamenlijke put, dus ook hartstikke kaduk te zijn.

Enige optie is nu eigenlijk die gezamenlijke put eruit (en de buren dus ook de hele bende vervangen door PVC, middels een Y stuk 1 aansluiting naar de hoofdaansluiting) OF een eigen aansluiting richting het hoofdriool via de gemeente regelen. Maar dat laatste zal vast niet zo makkelijk gaan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208098441
Is de beerput geen erfscheidingsput?
Bij ons zit het samenkomen met de buren na de erfscheidingsput. Dat gedeelte is van de gemeente dus toen daar problemen bleken te zitten was het aan de gemeente om dat op te lossen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:38:46 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208098574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:29 schreef Elleska het volgende:
Is de beerput geen erfscheidingsput?
Bij ons zit het samenkomen met de buren na de erfscheidingsput. Dat gedeelte is van de gemeente dus toen daar problemen bleken te zitten was het aan de gemeente om dat op te lossen.
Hmm, dat is een goede vraag. Rioolbedrijf gaf wel aan op basis van inspectie dat daar waar het probleem zit, onder de tuin van de buren ligt. Zou de erfscheidingsput dan niet buiten onze beide tuinen moeten liggen? Ik zou wel willen informeren bij de gemeente maar ben een beetje bang dat dat 6 weken gaat duren :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208098698
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hmm, dat is een goede vraag. Rioolbedrijf gaf wel aan op basis van inspectie dat daar waar het probleem zit, onder de tuin van de buren ligt. Zou de erfscheidingsput dan niet buiten onze beide tuinen moeten liggen? Ik zou wel willen informeren bij de gemeente maar ben een beetje bang dat dat 6 weken gaat duren :').
Meestal ongeveer 1meter binnen de erfgrens begreep ik al kan ik me zo voorstellen dat in hele oude situaties met gresbuis het niet allemaal volgens de huidige regelgeving zit

De gemeente is zelfs buiten kantoortijden bereikbaar voor verstoppingen dus dat zou geen 6 weken moeten duren.
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:55:10 #178
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208098815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:46 schreef Elleska het volgende:

[..]
Meestal ongeveer 1meter binnen de erfgrens begreep ik al kan ik me zo voorstellen dat in hele oude situaties met gresbuis het niet allemaal volgens de huidige regelgeving zit

De gemeente is zelfs buiten kantoortijden bereikbaar voor verstoppingen dus dat zou geen 6 weken moeten duren.
Thanks, het is nu niet dicht verstopt dus heb even een mail gedaan, en anders bel ik ze vrijdag nog eens na :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 21 maart 2023 @ 09:53:34 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208475988
Bumptiebump - eindelijk het echte keukenblad op de keuken O+

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 21 maart 2023 @ 09:54:25 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208475995
Vet blad!!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 10:13:22 #181
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208476169
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:53 schreef Debsterr het volgende:
Bumptiebump - eindelijk het echte keukenblad op de keuken O+

[ afbeelding ]
Mooi hoor. :Y
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:37:52 #182
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208478276




O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 12:41:40 #183
225562 crew  Speedfight
pi_208478339
quote:
Prachtig!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:44:15 #184
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208478389
quote:
Wauw O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:42:51 #185
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208482319
Wat is het tof geworden O+
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:19:53 #186
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208491887
Top. Ik kwam dus gister thuis en spotte binnen 5 minuten een scheurtje in het blad :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208492131
quote:
17s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:19 schreef Debsterr het volgende:
Top. Ik kwam dus gister thuis en spotte binnen 5 minuten een scheurtje in het blad :').
Oh wat balen!

Het is wel heel mooi geworden!
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:06:55 #188
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208492650
quote:
17s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:19 schreef Debsterr het volgende:
Top. Ik kwam dus gister thuis en spotte binnen 5 minuten een scheurtje in het blad :').
Fuck. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:36:12 #189
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208493678
quote:
17s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:19 schreef Debsterr het volgende:
Top. Ik kwam dus gister thuis en spotte binnen 5 minuten een scheurtje in het blad :').
Nooo, hoe dan? :o
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:06:58 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208494067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nooo, hoe dan? :o
Ja, goeie vraag... het is wel echt vanuit de hoek dus snap de plek van scheuren wel, en onder dat hoogglans zie je het ook alleen maar vanuit de juiste hoek natuurlijk. Maar ik voel het ook als ik mijn nagel over het blad haal. Wil natuurlijk vooral niet dat dit in de toekomst verder gaat scheuren.

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:27:15 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_208495036
Oh wat kak zeg -O-
disclaimer
pi_208496893
Oh, wat balen! -O-
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:51:43 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208497617
Beetje balen van het scheurtje maar ik neem aan dat dat opgelost wordt. Prachtige keuken zo!
Resistance is futile.
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:51:15 #194
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208506041
Hmm, nou, tot nu toe ben ik nog niet zo happy met het antwoord aangaande het scheurtje.

quote:
Ik heb het voorval hier getoond aan onze expert.

Hij geeft aan dat dit een oppervlakkige breuk is enkel in de glaslaag die op de keramiek zit.

Het is dus geen breuk in de keramiek.

Er is dus geen gevaar voor verdere schade of kans op grotere schade.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208506059
quote:
18s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:51 schreef Debsterr het volgende:
Hmm, nou, tot nu toe ben ik nog niet zo happy met het antwoord aangaande het scheurtje.
[..]

:')
"Verdere schade", dus het is schade, dus zou verholpen moeten worden.
Tap tap tap
  donderdag 23 maart 2023 @ 14:00:41 #196
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208506118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]
:')
"Verdere schade", dus het is schade, dus zou verholpen moeten worden.
Mjah. Kijk, het kutte is dat er is afgetekend door mijn man dat het werkblad volledig zonder schade is geïnstalleerd. Maar ja, er ligt wel voor bijna 8k in ons huis nu waarbij 1 deel gewoon zichtbare schade heeft. Is wel een erg makkelijke manier van de leverancier om te zeggen: :O
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 14:04:43 #197
70532 loveli
N
pi_208506152
Zoals zij het omschrijven klinkt het bijna als iets wat carglass zou kunnen oplossen.

Hoe groot is de kans dat er door die barst verkleuring optreedt in het blad eronder, of dat er vuil achterblijft? Die laag is (ook) voor hygiëne, glad, makkelijk te reinigen.
crap in = crap out
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:40:33 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208588804
Ik durf er wel op te vertrouwen dat er geen verdere schade zal ontstaan, maar heb aangegeven dat ik er toch heel erg van baal aangezien we flink geïnvesteerd hebben en of er geen reparatie of compensatie mogelijk is.

Wedervraag: wat we zelf in gedachten hebben qua compensatie.

Wat zouden jullie redelijk vinden hierin? Werkbladen hebben alles bij elkaar 8k gekost.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:52:51 #199
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208588908
quote:
17s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Ik durf er wel op te vertrouwen dat er geen verdere schade zal ontstaan, maar heb aangegeven dat ik er toch heel erg van baal aangezien we flink geïnvesteerd hebben en of er geen reparatie of compensatie mogelijk is.

Wedervraag: wat we zelf in gedachten hebben qua compensatie.

Wat zouden jullie redelijk vinden hierin? Werkbladen hebben alles bij elkaar 8k gekost.
Ik zou insteken op een schriftelijke bevestiging dat zij de schade kostenloos repareren en/of zorgdragen voor vervanging als de schade erger wordt.

Evt. kun je ook vragen of ze tips/middelen hebben om deze oppervlakkige scheur te fixen zodat je m niet meer voelt?

Nu compensatie accepteren kan ook worden gezien als het afkopen van het risico door de leverancier.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_208589415
quote:
17s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Ik durf er wel op te vertrouwen dat er geen verdere schade zal ontstaan, maar heb aangegeven dat ik er toch heel erg van baal aangezien we flink geïnvesteerd hebben en of er geen reparatie of compensatie mogelijk is.

Wedervraag: wat we zelf in gedachten hebben qua compensatie.

Wat zouden jullie redelijk vinden hierin? Werkbladen hebben alles bij elkaar 8k gekost.
Nou, een product zonder schade? Je hebt er genoeg voor betaald ;)
pi_208600129
Ik zou spotrepair voorstellen. Er zijn bedrijven die dit onzichtbaar weg kunnen werken. Dat laten betalen door de leverancier en de afspraak dat ze vervangen als het erger word.
  donderdag 13 april 2023 @ 14:00:34 #202
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208758522
De baas van de firma komt volgende week dinsdag even kijken zelf. Heb nog een haarscheur ontdekt op de lange zijde dus ben sowieso niet zo heel blij.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:37:05 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208813871
Krijgen een nieuw blad, heb uiteindelijk 5 (!) scheuren in het vlakke deel van het eiland ontdekt en 1 in de wang. Eigenaar wil wel even afwachten mbt de ontwikkeling van de scheur in de wang omdat daar geen druk op zou mogen zitten.

Dus even 5 à 6 weken afwachten, dan contact en nieuwe levering/montage :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:44:15 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_208813959
Heb je er dan nog wel vertrouwen in? Want waarom zou dat bij een volgend blad niet gebeuren?
disclaimer
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:50:06 #205
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208814031
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:44 schreef SQ het volgende:
Heb je er dan nog wel vertrouwen in? Want waarom zou dat bij een volgend blad niet gebeuren?
Hij was niet tevreden over de montage, teveel speling en flexibiliteit nu. Dus dat moet sowieso beter gaf ie aan. Het is waarschijnlijk ook deels te wijten aan de afwerking (gepolijst = glaslaagje op het blad). Dat veert niet mee terwijl het blad nu wel die ruimte had door de montage.

Maar ben zeker benieuwd inderdaad, of dit geen herhalend drama gaat worden (net als de bank trouwens 😂, daar wachten we ook nog opnieuw op aangezien de eerste “nieuwe” hetzelfde geproduceerd was als de foute).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')