abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2022 @ 18:37:38 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_207149337
Minder uitbundig
Kerstdiner simpeler en cadeautjes kleiner: velen bezuinigen met kerst

Beste FOK!kers,

Hoe maakt u het? Het zijn drukke tijden en afgelopen weekend in de beste Haerlemsche sferen :Y) :9 sprak ik een politicus van de VVD. In de opmaat naar de feestdagen is het u reeds bekend dat functionarissen op locatie Amsterdam en Haarlem u jaarlijks mooie dagen toewensen én deze ook van harte gunnen *; waarbij men u uiteraard allerhande bijpassende en smaakvolle kerstproducten toewenst, want zo zijn wij! :7~

En als één van de eindverantwoordelijken onder het veelkoppige personeel wat dagelijks op een ronduit wervelende Zuid As rondgaat, waaronder 'n aantal andere zeer gewaardeerde hoge pieten waarmee wij een goede samenwerking bezigen met politiek Den Haag en verschillende grote niet nader te noemen megabedrijven die het ook voor de wind gaan *), is het mij een waar genoegen u mede te mogen delen dat er voor bepaalde bevolkingsgroepen die op de lagere maatschappelijke ladder 'balanceren' komende feestdagen óók dit jaar genoeg in het vat zal zitten. :9

Houd er echter rekening mee dat dit helaas lang niet voor iedereen zal gelden, aangezien noodzakelijke bezuiniging voor 'gewone' hardwerkende burgers en bijstandsgerechtigden helaas een vervelende bijkomstigheid is geworden nu boodschappen en energieprijzen door het dak gaan. :lijstje: Men kan iemand ook blij maken met kleinigheden. ;)
Het is de lezer intussen al geruime tijd bekend dat men op deze geweldige locatie te Amsterdam Zuid zich gaarne bezig houdt met maatschappelijk welzijn én welvaart. Dat laatste betekent dan ook dat wij wat financiën betreft een streepje voor hebben op veel anderen :Y) :9 en het welverdiend breed laten hangen qua luxe. :7~

Dat gezegd hebbende, hangt het er sterk vanaf hoe het financiële plaatje er voor u als lezer op FOK! voorstaat. Mensen als ik op betere locaties kunnen immers niet in uw portemonnee kijken, maar gunnen u uiteraard ook een fijne Kerst met alles erop en eraan wat het feest voor velen zo compleet maakt. :Y)
Zelf heb ik er nooit een geheim van gemaakt hoe heerlijk deze dagen zijn in de betere kringen en families die wonen in meest gegoede buurten in de gemeente Bloemendaal, Wassenaar en Haarlem uiteraard. *)

Wat zal ik zeggen? Uiteraard zijn er helaas ook groepen die het moeten doen met 'minder'. Al betekent dit niet per se dat men geen leuke Kerst of jaarwisseling beleven kan. Lang niet alles draait om geld en het geluk zit meestal ook in de persoon zelf, en in ons geval is het gewoon een gelukkige combi van allebei. *)
Als gevolg van bijzonder goed betaalde en niet te onderschatten verantwoordelijke functies op zeer hoog niveau *), kan men zich het gehele jaar door al erg veel permitteren zoals m'n partner en ikzelf. :Y)

De glühwein zal straks wederom naar hartenlust worden gedronken, en er zal binnen menig gezin of gezelschap ook weer stevig worden gegourmet waar alle financiën goed op orde zijn. Mensen die weten met geld om te gaan, niet blowen en andere zaken bezigen die geldverslindend zijn, kunnen ondanks alle stijgende prijzen uitzien naar allerlei heerlijkheden voor de kerstdagen. :9~ *) :9 Ondanks alle niet wenselijke ontwikkelingen die dit jaar de revue passeren zal vrijwel niemand een serieuze stap terug hoeven doen, alleen moet men het wel met minder doen dan verschillende managers en functionarissen die hun strepen in de maatschappij dik hebben verdiend *) zoals wij. :7~

Maar zelfs dan is het voor anderen (waaronder u) die aanzienlijk minder te besteden hebben allemaal nog steeds een groot feest ~:), mij dunkt. :) :Y)

Fijne avond!

Scjvb

====

quote:
Door Gijs Rademaker
17 december 2022 15:38 Aangepast 18 december 2022 09:37

Beeld ter illustratie

Veel mensen vieren kerst dit jaar minder uitbundig dan anders. 40 procent van de mensen die normaal geld uitgeven met kerst, verwacht deze feestdagen te bezuinigen vanwege de gestegen kosten voor energie en levensonderhoud. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws, uitgevoerd door DVJ Insights.

De mensen die bezuinigen op de feestdagen doen dat allereerst op de kerstmaaltijd: bijna de helft (44 procent) bereidt die met minder luxe producten. "Eén kuipje roomboter kost nu 3 euro dat laat ik staan", zegt een deelnemer. "Geen kerststol van de bakker, maar van de supermarkt. En zelf het vlees voor de gourmetschotel snijden en alvast in de vriezer doen." Ruim een kwart (27 procent) geeft ook aan dat ze er voor kiezen minder 'uit eten' te gaan rond de feestdagen en vaker thuis of bij familie te gaan eten.

Minder en kleinere cadeaus
Ook cadeautjes zijn voor velen bezuinigingspost, blijkt uit het onderzoek. Mensen kopen minder of kleinere presentjes. Sommigen hebben dat elegant of creatief opgelost: "In plaats van voor iedereen kadootjes te kopen, hebben we nu lootjes getrokken. Dan koop je dus iets voor één persoon." Anderen kiezen er bijvoorbeeld voor om cadeaus voor de volwassen gasten over te slaan - maar niet voor de kinderen.

Ook kerstverlichting wordt veel genoemd: minder lampjes in huis en tuin. "Dit jaar hebben we een kleiner boompje in huis genomen, waar minder verlichting in past." Ook wordt de verlichting vaker uitgezet en geven mensen aan dat ze zich inhouden met de aankoop van nieuwe kerstversieringen.

Geldzorgen
Niet alleen met kerst wordt bezuinigd. Ondanks het instellen van een prijsplafond voor energie vrezen veel mensen voor de komende dure maanden. "Ik weet niet welke extra kosten er nog aankomen. Hopelijk gaat er niets stuk in huis."
Bijna de helft (45 procent) maakt zich (redelijk tot veel) zorgen over de financiële situatie van hun eigen huishouden. Vooral de rekeningen van energie en dagelijkse boodschappen zijn hoofdbrekens en kunnen door mensen met lagere inkomens niet altijd meer worden betaald. "De prijzen stijgen en stijgen maar. Het is niet meer te doen om op één salaris te leven", zegt een deelnemer.

Het onderzoek is uitgevoerd op 15 en 16 december, door DVJ Insights in opdracht van RTL Nieuws en gehouden onder een representatieve steekproef van 1000 respondenten.

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)iner-cadeaus-energie

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 19-12-2022 19:39:17 ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 19 december 2022 @ 18:38:10 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207149345
Soberso cadeaus met Kerst :')
  maandag 19 december 2022 @ 18:42:44 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207149403
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 18:38 schreef BasEnAad het volgende:
Ieder zijn meug.

Het wordt wel wat veel als je dat zowel met sinterklaas als kerst doet.
pi_207149751
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2022 18:37 schreef Scjvb het volgende:
Minder uitbundig
Kerstdiner simpeler en cadeautjes kleiner: velen bezuinigen met kerst

Beste FOK!kers,

Hoe maakt u het? Het zijn drukke tijden en afgelopen weekend in de beste Haerlemsche sferen :Y) :9 sprak ik een politicus van de VVD. In de opmaat naar de feestdagen is het u reeds bekend dat functionarissen op locatie Amsterdam en Haarlem u jaarlijks mooie dagen toewensen én deze ook van harte gunnen *; waarbij men u uiteraard allerhande bijpassende en smaakvolle kerstproducten toewenst, want zo zijn wij! :7~

En als één van de eindverantwoordelijken onder het veelkoppige personeel wat dagelijks op een ronduit wervelende Zuid As rondgaat, waaronder 'n aantal andere zeer gewaardeerde hoge pieten waarmee wij een goede samenwerking bezigen met politiek Den Haag en verschillende grote niet nader te noemen megabedrijven die het ook voor de wind gaan *), is het mij een waar genoegen u mede te mogen delen dat er voor bepaalde bevolkingsgroepen die op de lagere maatschappelijke ladder 'balanceren' komende feestdagen óók dit jaar genoeg in het vat zal zitten. :9

Houdt er echter rekening mee dat dit helaas lang niet voor iedereen zal gelden aangezien noodzakelijke bezuiniging voor 'gewone' hardwerkende burgers en bijstandsgerechtigden helaas een vervelende bijkomstigheid is geworden nu boodschappen en energieprijzen door het dak gaan. :lijstje: Men kan iemand ook blij maken met kleinigheden. ;)
Het is de lezer intussen al geruime tijd bekend dat men op deze geweldige locatie te Amsterdam Zuid zich gaarne bezig houdt met maatschappelijk welzijn én welvaart. Dat laatste betekent dan ook dat wij wat financiën betreft een streepje voor hebben op veel anderen :Y) :9 en het welverdiend breed laten hangen qua luxe. :7~

Dat gezegd hebbende, hangt het er sterk vanaf hoe het financiële plaatje er voor u als lezer op FOK! voorstaat. Mensen als ik op betere locaties kunnen immers niet in uw portemonnee kijken, maar gunnen u uiteraard ook een fijne Kerst met alles erop en eraan wat het feest voor velen zo compleet maakt. :Y)
Zelf heb ik er nooit een geheim van gemaakt hoe heerlijk deze dagen zijn in de betere kringen en families die wonen in meest gegoede buurten in de gemeente Bloemendaal, Wassenaar en Haarlem uiteraard. *)

Wat zal ik zeggen? Uiteraard zijn er helaas ook groepen die het moeten doen met 'minder'. Al betekend dit niet per se dat men geen leuke Kerst of jaarwisseling beleven kan. Lang niet alles draait om geld en het geluk zit meestal ook in de persoon zelf, en in ons geval is het gewoon een gelukkige een combi van allebei. *)
Als gevolg van bijzonder goed betaalde en niet te onderschatten verantwoordelijke functies op zeer hoog niveau *), kan men zich het gehele jaar door al erg veel permitteren zoals m'n partner en ikzelf. :Y)

De glühwein zal straks wederom naar hartenlust worden gedronken, en er zal binnen menig gezin of gezelschap ook weer stevig worden gegourmet binnen dat alle financiën goed op orde heeft. Mensen die weten met geld om te gaan, niet blowen en andere zaken bezigen die geldverslindend zijn kunnen ondanks alle stijgende prijzen uitzien naar allerlei heerlijkheden voor de kerstdagen. :9~ *) :9 Ondanks alle niet wenselijke ontwikkelingen die dit jaar de revue passeren zal vrijwel niemand een serieuze stap terug hoeven doen, alleen moet men het wel met minder doen dan verschillende managers en functionarissen die hun strepen in de maatschappij dik hebben verdiend *) zoals wij. :7~

Maar zelfs dan is het voor anderen (waaronder u) die aanzienlijk minder te besteden hebben allemaal nog steeds een groot feest ~:), mij dunkt. :) :Y)

Fijne avond!

Scjvb

====
[..]

Ik doe het af als onzin prognoses

Wacht maar op de berichten

- met kerst weer meer uitgegeven dan afgelopen jaren
- weer meer vuurwerk verkocht dan voor de Corona

Wedden?
pi_207150037
Cadeautjes met kerst. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207150147
Wie leest die onzinverhalen nog?
pi_207150235
quote:
Normaler met Kerst als met sinterklaas. Zeker als je geen kinderen hebt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207150244
OP van TS niet gelezen uiteraard
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207150805
Er wordt zelfs als gesproken over een energiezuinig kerstdiner. De Nederlandse mentaliteit is wel heel duidelijk gestoeld op calvinisme en soberheid. En energiezuinig koken is natuurlijk lekker burgerlijk.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)diner-gourmetten-het
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  maandag 19 december 2022 @ 20:40:53 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207151560
Bedankt weer voor uw bijzonder gedetailleerde bijdrage aan dit forum Scjvb. ^O^

Helaas is het hier in lagere Limburgsche kringen echter iets kariger dan normaal met kerst. Dit komt doordat men heeft besloten iets spaarzamer te zijn vanwege de toch wat onzekere toekomst. :{

Maar een Limburger zou een Limburger niet zijn als hij niet de tafel op bourgondische wijze gaat overladen zodat er met de hele familie en aanhang onder het genot van wat Limburgse wijn gesmuld kan worden van allerlei diverse lekkernijen.
c_/ :Y) B:)B

Denk hierbij aan: :lijstje:
-Zuurvlees (zoervleisj)
-Konijn in het zuur (knien in ‘t zoer)
-Aspergesoep
-Koude schotel (kow sjottel)
-Kersenvlaai

Uiteraard wensen wij u (ondanks uw vermoeiende VVD fetisjisme) vanuit het diepe zuiden ook een fijn kerstfeest toe. ~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 19-12-2022 20:46:36 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 19 december 2022 @ 20:51:05 #11
345631 Scjvb
pi_207151699
@Fok-it, @Dementor,

Heren,

Zowel negatief als positief commentaar is hierbij altijd welkom, want het gaat er uiteindelijk om hoe u hier eventueel mee omgaat. Wij gunnen namelijk iedereen het allerbeste voor de feestdagen. ~:)

@SnodeSnuiter, uw reactie is ook welkom, maar het quoten van de OP kunt u voortaan gewoon achterwege laten. :)

Allen gegroet,
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_207152148
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2022 20:51 schreef Scjvb het volgende:
@:Fok-it, @:Dementor,

Heren,

Zowel negatief als positief commentaar is hierbij altijd welkom, want het gaat er uiteindelijk om hoe u hier eventueel mee omgaat. Wij gunnen namelijk iedereen het allerbeste voor de feestdagen. ~:)

@:SnodeSnuiter, uw reactie is ook welkom, maar het quoten van de OP kunt u voortaan gewoon achterwege laten. :)

Allen gegroet,
Ook met je tenenkrommende OP's wens ik je fijne feestdagen hoor, wees niet bang
  maandag 19 december 2022 @ 21:24:38 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_207152385
Ik hoef niet te bezuinigen maar met wat minder consumeren is niks mis dus wat mij betreft een goede trend. Hopelijk creeert t wat bewustwording. Dat gevreet en gespend alsof je leven ervan af hangt is wel een beetje geweest.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 19 december 2022 @ 21:41:41 #14
345631 Scjvb
pi_207152684
quote:
80s.gif Op maandag 19 december 2022 21:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ook met je tenenkrommende OP's wens ik je fijne feestdagen hoor, wees niet bang
Hm..

Dat eerste durft men hier ernstig te betwijfelen. Maar in de wetenschap dat onze dagen als vanouds uitermate gezellig en smaakvol zullen verlopen, kan ik het toewensen van fijne feestdagen door anderen evengoed erg waarderen. :)

Dat neemt niet weg dat men van hogerhand denkt dat anderen deze jaarlijkse kerstwensen nu aanzienlijk beter kunnen gebruiken. ;)
  maandag 19 december 2022 @ 21:44:10 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207152720
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 21:24 schreef ZarB het volgende:
Ik hoef niet te bezuinigen maar met wat minder consumeren is niks mis dus wat mij betreft een goede trend. Hopelijk creeert t wat bewustwording. Dat gevreet en gespend alsof je leven ervan af hangt is wel een beetje geweest.
De tuin vol verlichting hangen is ook wel een beetje 2000, toen de bomen tot in de hemel groeiden.

Buiten de goed bij kas zittende mensen of juist huizen in volkswijken om, dan.
pi_207152805
Allemaal volgens Klaus Schwab zijn plannetje.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_207152837
Ik ben zo benieuwd naar deze TS
pi_207153132
Met de kerstdagen altijd hooguit iets kleins aan de naaste familie. Uitpakken doen we met Sinterklaas al.
En qua eten: mijn beurs wordt alleen maar groter, als mier tussen de krekels. Dus gewoon uit eten, een lekker diner-voor-twee op de andere dag en daarna gezellig nog een paar daagjes weg in hetzelfde gezelschap.
pi_207153205
ik eet spagetti met zout met kerst
pi_207153489
Met Sinterklaas is er méér uitgegeven dan normaal.

Met kerst zal dat niet anders zijn vermoed ik. Misschien een varkenshaasje in plaats van een hele kalkoen maar dat was het ook wel.
En nu er ook weer geknald mag worden met nieuwjaar na de coronatijd zal er extra veel geld de lucht ingeschoten worden.
Ik geloof er weinig van dat men massaal gaat bezuinigen met al het extra geld dat is verkregen. Eigenlijk bedoeld voor de energiekosten maar dat gaat niet gebeuren bij veel mensen vrees ik.
pi_207153831
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 22:10 schreef pokkerdepok het volgende:
ik eet spagetti met zout met kerst
Kijk meneer de patser hier, met z'n luxe spaghetti. Wij delen een zakje instant noodles met ons zessen.
pi_207154092
Met sinterklaas doen wij ( de drie zussen, aanhang en kinderen) met de grote kinderen en volwassenen lootjes trekken en een cadeau voor de kleine kinderen. Met kerst eten wij (weer die drie zussen met aanhang en kinderen) samen en letten niet op wat het kost en op kerstavond ben ik met mijn dochter samen en koop ik er lekker op los voor haar *O* en krijg van haar iets kleins O+
pi_207154095
Ach of dat je bij het proletarisch winkelen nu rijst of kaviaar in je zak stopt; het mag allebei niet dus dan kun je net zo goed meteen voor kwaliteit gaan.
pi_207154107
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 22:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Kijk meneer de patser hier, met z'n luxe spaghetti. Wij delen een zakje instant noodles met ons zessen.
Die luxe kerst noodles zeker!
pi_207154648
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 22:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
ja dat kan ik niet betalen he, fancy noodles. zeker met serving suggestions en al dat.
pi_207154703
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 23:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja dat kan ik niet betalen he, fancy noodles. zeker met serving suggestions en al dat.
Ja borden zijn wel duur idd, wij eten het gewoon van een tegel die we uit de badkamer gebikt hebben.
pi_207154734
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 00:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja borden zijn wel duur idd, wij eten het gewoon van een tegel die we uit de badkamer gebikt hebben.
wij gebruiken onze handen als bord.
pi_207154950
Ik zuip me gewoon een stuk in de kraag en zie wel hoe ik de volgende dag mijn nest uit rol.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207155031
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 23:02 schreef -river- het volgende:
Met sinterklaas doen wij ( de drie zussen, aanhang en kinderen) met de grote kinderen en volwassenen lootjes trekken en een cadeau voor de kleine kinderen. Met kerst eten wij (weer die drie zussen met aanhang en kinderen) samen en letten niet op wat het kost en op kerstavond ben ik met mijn dochter samen en koop ik er lekker op los voor haar *O* en krijg van haar iets kleins O+

Cadeautip.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 01:57:14 ]
  dinsdag 20 december 2022 @ 08:59:28 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207155909
quote:
Hoezo? Ze worden gebracht. :)

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207155917
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:34 schreef Dementor het volgende:
Wie leest die onzinverhalen nog?
Vooral door al die smilies snel doorgescrold
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:01:52 #32
Why is all the rum gone?
pi_207155927
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Normaler met Kerst als met sinterklaas. Zeker als je geen kinderen hebt
Dit jaar eerste jaar dat we geen Sinterklaas meer doen. Ik geef een recordbedrag uit aan kerst. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:03:45 #33
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207155937
OP niet gelezen,

maar idd, mijn ouders willen het ook iets minder uitbundig dit jaar, we vieren het morgen al want mn zus gaat op wintersport a.s. vrijdag dus die is er de 24ste niet.
En mn ouders zijn nu bezig met verhuizen en hebben momenteel 2 hypotheken dus geld voor cadeautjes is er nu even niet.
We hebben lootjes getrokken en een max bedrag van 50euro afgesproken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:09:55 #34
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207155974
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 19:39 schreef Fok-it het volgende:
OP van TS niet gelezen uiteraard
Ik ging erlangs met mijn ogen (op zoek naar het nieuwsbericht eronder) en kreeg meteen een epileptische aanval agv al die smileys.
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:11:12 #35
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207155983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 01:55 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Cadeautip.
Worstplank zou een prima naam zijn geweest.
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:12:51 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207155999
Kerst zou soberso een periode van bezinning, warmte en vriendschap moeten zijn.

En niet van knipperende gekleurde kermisverlichting, je viesdik vreten en veel geld uitgeven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:17:50 #37
Why is all the rum gone?
pi_207156030
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:12 schreef Perrin het volgende:
Kerst zou soberso een periode van bezinning, warmte en vriendschap moeten zijn.

En niet van knipperende gekleurde kermisverlichting, je viesdik vreten en veel geld uitgeven.
Bezinning, warmte en vriendschap doe ik het hele jaar door. Jij alleen met kerst? :')

Gaat overigens prima samen met een kerstboom, lekker eten in gezelschap en geld uitgeven. ^O^
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:22:54 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207156076
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Bezinning, warmte en vriendschap doe ik het hele jaar door. Jij alleen met kerst? :')

Gaat overigens prima samen met een kerstboom, lekker eten in gezelschap en geld uitgeven. ^O^
De rest van het jaar heb ik daar geen tijd voor hoor.

Het is een periode om het afgelopen jaar te overpeinzen en te bedenken wat er het komend jaar beter kan. Om uitgebreid samen met de hele familie door te brengen.. het is jammer als dat zoals als vele andere feesten transformeert in de zoveelste commerciële spendeerorgie en het transcendente aspect ervan wordt bedolven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:26:34 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207156107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 01:08 schreef Hathor het volgende:
Ik zuip me gewoon een stuk in de kraag en zie wel hoe ik de volgende dag mijn nest uit rol.
Same. Als ik het goed plan dan haal ik het diner met de schoonfamilie niet eens.
  Redactie Sport dinsdag 20 december 2022 @ 09:26:40 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_207156110
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:09 schreef Kopiko het volgende:
agv
De beschrijving van je kerstdiner?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 december 2022 @ 09:27:33 #41
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207156116
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De beschrijving van je kerstdiner?
_O-

NB: klopt :D
pi_207156129
Ik heb mijn kerstpakket aan Oekraïne gedoneerd en nodig 4 vluchtelingen uit om samen te gourmetten.

Ja het is duur, maarja dit is wel een mooi signaal naar Poetin dat hij te ver gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sapstengel op 20-12-2022 09:38:51 ]
  dinsdag 20 december 2022 @ 10:05:26 #43
Why is all the rum gone?
pi_207156467
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 december 2022 09:22 schreef Perrin het volgende:

De rest van het jaar heb ik daar geen tijd voor hoor.
2 dagen per jaar tijd voor bezinning, warmte en vriendschap. Wat een kut-leven heb je dan.

quote:
....het is jammer als dat zoals als vele andere feesten transformeert in de zoveelste commerciële spendeerorgie en het transcendente aspect ervan wordt bedolven.
Spoken like a true christen-reli-fundi. :')

Van origine was het natuurlijk een heidens feest waarin oud en nieuw werd gevierd met veel drank en eten, offers gebracht aan andere goden dan die van jou en tijdens de wilde jacht werden gevangen ter dood veroordeeld.

Merry Christmas. *O*
pi_207164716
Gek he, dat mensen minder uitgeven. Het leuke is dat hogere belastingen, stijging in gas & licht prijzen en ander noodzakelijke zaken uiteindelijk alsnog het kapitalistische verdienmodel om zeep helpen. Hoe dan ook snijdt deze debiele overheid zichzelf in de poten.
pi_207215180
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 22:24 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Met Sinterklaas is er méér uitgegeven dan normaal.

Met kerst zal dat niet anders zijn vermoed ik. Misschien een varkenshaasje in plaats van een hele kalkoen maar dat was het ook wel.
En nu er ook weer geknald mag worden met nieuwjaar na de coronatijd zal er extra veel geld de lucht ingeschoten worden.
Ik geloof er weinig van dat men massaal gaat bezuinigen met al het extra geld dat is verkregen. Eigenlijk bedoeld voor de energiekosten maar dat gaat niet gebeuren bij veel mensen vrees ik.
Ik kwoot mezelf even.

Nederlanders betalen kerstinkopen vaker dan ooit met pin

Bij de Bijenkorf in Amsterdam stonden de mensen zaterdag opnieuw buiten in de rij om naar binnen te mogen. :')

22 miljoen betalingen
Alles bij elkaar telde de Betaalvereniging vrijdag meer dan 22 miljoen betalingen met pinpassen en creditcards aan de Nederlandse winkelkassa's, goed voor ruwweg ¤740 miljoen. Dat is beduidend meer dan de drukste dag in 2019, het laatste jaar voor de coronapandemie. Toen werden op zaterdag 21 december ongeveer 21 miljoen kaarttransacties verwerkt voor een totaalbedrag van zo'n ¤675 miljoen.

Het is eigenlijk al de hele week druk in de winkelstraten. Sinds vorige week zaterdag is in Nederland al voor ruim ¤3,5 miljard met een pasje uitgegeven. Dat is bijna ¤1 miljard meer dan in een gewone week.
https://www.telegraaf.nl/(...)ker-dan-ooit-met-pin

Tot zover de mensonterende [tampon]armoede en de vele bezuinigingen.
Fijne kerst allen! ~:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')