Maar je man heeft toch geen bitcoin farm staan? 17kwh voor gamen is vrij veel, ik denk dat het verbruik vooral te maken heeft met andere dingen.quote:Op maandag 19 december 2022 15:47 schreef roos94 het volgende:
Even nog van vorig topic.
Stroom kan ik weinig aan doen. Heb een gamer in huis.
Maar qua gas, wij zitten tussen 16.5 en 17 graden overdag. Vind het prima te doen alleen mijn man zeurt dat het koud is. Ben ook bijna de hele dag in beweging door mn peuter.
Wat voor monster pc heeft die kerel van je staan dan ?quote:Op maandag 19 december 2022 15:47 schreef roos94 het volgende:
Maar qua gas, wij zitten tussen 16.5 en 17 graden overdag. Vind het prima te doen alleen mijn man zeurt dat het koud is. Ben ook bijna de hele dag in beweging door mn peuter.
Misschien moettie wat minder gamen en meer bewegen. Heeftie het minder koud en minder stroomverbruik. Winwin.quote:Op maandag 19 december 2022 15:47 schreef roos94 het volgende:
Meten is weten. Probeer eens te onderzoeken waar dat verbruik vandaan komt m.b.v. een stroommeter. De wasdroger en vaatwasser zijn doorgaans de energieslurpers. Misschien heb je nog allerlei oude, onzuinige (keuken-)apparatuur en zou je kunnen besparen door die te vervangen.quote:Op maandag 19 december 2022 15:47 schreef roos94 het volgende:
Hoe hoog staat hij overdag als hij snachts op 19 staat?quote:Op maandag 19 december 2022 15:44 schreef rival het volgende:
Ik zet em nu op 19 als ik naar bed ga. (brrrrrr)
De volgende ochtend staat ie daar dan ook vaak. Ik denk dat mn buren niet veel meer stoken.
Oke ja nu je het zegt. Gister heb ik 2 wasmachines gedraaid en 2 drogers en 1 vaatwasser.quote:Op maandag 19 december 2022 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meten is weten. Probeer eens te onderzoeken waar dat verbruik vandaan komt m.b.v. een stroommeter. De wasdroger en vaatwasser zijn doorgaans de energieslurpers. Misschien heb je nog allerlei oude, onzuinige (keuken-)apparatuur en zou je kunnen besparen door die te vervangen.
Bij onze leverancier is het enkeltarief op dit moment 78 cent per kWh. Als je dagelijks 17 kWh verbruikt, zou je zo'n 411 euro aan elektriciteit alleen verbruiken in de maand december. Als je geen zonnepanelen hebt, moet je dat allemaal betalen. En gas zit daar nog niet eens bij in.
Voor een driepersoonshuishouden is het gemiddelde trouwens 9,6-9,9 kWh per dag (bron en bron).
En minder overgewichtquote:Op maandag 19 december 2022 16:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien moettie wat minder gamen en meer bewegen. Heeftie het minder koud en minder stroomverbruik. Winwin.
Kijk je koelkast en de losse vriezer maar eens na.quote:Op maandag 19 december 2022 19:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke ja nu je het zegt. Gister heb ik 2 wasmachines gedraaid en 2 drogers en 1 vaatwasser.
Nou dat mocht wat kosten dan, huis verwarmen van 12 naar 20 graden vanwege bezoek. Hoeveel kuub was je daarmee kwijt? Als je ze mee uit eten nam was je nog goedkoper uit geweestquote:Op maandag 19 december 2022 21:42 schreef Zelva het volgende:
12,5. Gisteren stond ie nog op 20 omdat er iemand op bezoek kwam, maar dat was binnen een paar uurtjes al weer bekeken.
Energielabel A
Ben het wel met je eens, hoewel ik moet toegeven dat het hier in huis ook niet erg extreem warm is, overdag op 15 soms 16 en soms als ik in de avond op de bank hang even naar 17.5 of 18.5quote:Op maandag 19 december 2022 21:47 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Nou dat mocht wat kosten dan, huis verwarmen van 12 naar 20 graden vanwege bezoek. Hoeveel kuub was je daarmee kwijt? Als je ze mee uit eten nam was je nog goedkoper uit geweest
Klopt inderdaad, net verwarmd naar 12 graden en dan voelt het gewoon lekker aan door de stralingshitte van de radiatoren. Voelt veel warmer dan 15 graden met de verwarming uit. Zeker als je er ook nog tegenaan gaat zitten met je rugquote:Op maandag 19 december 2022 21:53 schreef Nizno het volgende:
het verwarmen van de buizen en radiotoren maakt het al aangenaam. dus gewoon een halve graad of een graad hoger zetten dan dat het is op dat moment voelt voor bankhangen al prima.
als je verwarmt naar 12, hoe koud heb je het dan daarvoor gehad in huis?quote:Op maandag 19 december 2022 21:58 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, net verwarmd naar 12 graden en dan voelt het gewoon lekker aan door de stralingshitte van de radiatoren. Voelt veel warmer dan 15 graden met de verwarming uit. Zeker als je er ook nog tegenaan gaat zitten met je rug
Hij stond op 9 met die vrieskou, en dat kostte me nog steeds een paar kuub per dag.quote:Op maandag 19 december 2022 22:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je verwarmt naar 12, hoe koud heb je het dan daarvoor gehad in huis?
je doet je username wel eer aan dan.quote:Op maandag 19 december 2022 22:01 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Hij stond op 9 met die vrieskou, en dat kostte me nog steeds een paar kuub per dag.
tuulkquote:Op maandag 19 december 2022 22:02 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eeh, gaan we hier nou oneindig lang een spelletje van maken wie het beste tegen de kou kan? Ik zie het niet gebeuren dat de energiecrisis snel opgelost is, volgend jaar nog erger. Wordt nog leuk dit.
Opzich vond en vind ik het juist wel interessant, het geeft ook andere inzichten. Ik had nooit verwacht dat anderen met energielabel A zoveel verbruikten met het warm houden van de woning.quote:Op maandag 19 december 2022 22:02 schreef Discombobulate het volgende:
Maar eeh, gaan we hier nou oneindig lang een spelletje van maken wie het beste tegen de kou kan? Ik zie het niet gebeuren dat de energiecrisis snel opgelost is, volgend jaar nog erger. Wordt nog leuk dit.
Kan prima waar zijn, afgelopen zaterdag was het hier in huis 16 graden terwijl ik de temp nog niet omhoog had gezet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 00:09 schreef Elan het volgende:
Zaterdag non stop gestookt 13:00 tot 22:00 van 15 graden naar 17, volgens de Vattenfall app die dag 3 kuub gas verbruikt, kan toch niet?? Of is die app niet te vertrouwen?
Nu 15 graden maar heb het niet koud. Was buiten ook een stuk beter te doen.
Gister geen wasmachines of drogers aangehad en verbruik van 1 dag stroom was nu 9kwh dat ziet er beter uit ondanks dat man hele tijd gamedequote:Op maandag 19 december 2022 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meten is weten. Probeer eens te onderzoeken waar dat verbruik vandaan komt m.b.v. een stroommeter. De wasdroger en vaatwasser zijn doorgaans de energieslurpers. Misschien heb je nog allerlei oude, onzuinige (keuken-)apparatuur en zou je kunnen besparen door die te vervangen.
Bij onze leverancier is het enkeltarief op dit moment 78 cent per kWh. Als je dagelijks 17 kWh verbruikt, zou je zo'n 411 euro aan elektriciteit alleen verbruiken in de maand december. Als je geen zonnepanelen hebt, moet je dat allemaal betalen. En gas zit daar nog niet eens bij in.
Voor een driepersoonshuishouden is het gemiddelde trouwens 9,6-9,9 kWh per dag (bron en bron).
Dat is inderdaad veel beter, maar je kunt beter naar meerdere dagen kijken en je gemiddelde bepalen. Voor een dag met laag verbruik is 9 kWh namelijk nog steeds aan de hoge kant. Wij zitten in ons vierpersoonshuishouden op zulke dagen lager.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gister geen wasmachines of drogers aangehad en verbruik van 1 dag stroom was nu 9kwh dat ziet er beter uit ondanks dat man hele tijd gamede
Koude vingers is irritant met thuiswerken. Zorg i.i.g. voor warme voeten, dat heeft een positieve invloed op de rest van je lichaamstemperatuur.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:54 schreef Donna het volgende:
Het is nu 16.5 Ik zit thuis te werken en ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik er klaar mee ben, met die kou.
Ja, ik zit ook wel eens te denken aan zo'n elektrisch dekentje. Maar ik werk niet heel vaak thuis, dus dan is het misschien ook wat overbodig.quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:20 schreef ISVV het volgende:
[..]
Koude vingers is irritant met thuiswerken. Zorg i.i.g. voor warme voeten, dat heeft een positieve invloed op de rest van je lichaamstemperatuur.
Dus eigenlijk heeft het hoge verbruik meer met jouw hobbies te maken dan die van je man?quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gister geen wasmachines of drogers aangehad en verbruik van 1 dag stroom was nu 9kwh dat ziet er beter uit ondanks dat man hele tijd gamede
Hoe betaal je 18 ben je rijkquote:Op dinsdag 20 december 2022 09:50 schreef Selenophilia het volgende:
Ik vind 18 prima, alles went blijkbaar.
Alleen overdag, nacht zit het ook bij mij op 16,5. Mijn maandelijkse kosten waren al vrij hoog en ik kreeg ook altijd best wat geld terug, nu zal ik wel minder terugkrijgen, maar als ik mijn app moet geloven valt het kwa euro’s nog wel mee voor mij. 2023 even afwachten:pquote:Op dinsdag 20 december 2022 09:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe betaal je 18 ben je rijk
Ik zit op 16.5
Waarom snachts 16.5? Lees overal dat dan 15 wordt aangeradenquote:Op dinsdag 20 december 2022 10:26 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Alleen overdag, nacht zit het ook bij mij op 16,5. Mijn maandelijkse kosten waren al vrij hoog en ik kreeg ook altijd best wat geld terug, nu zal ik wel minder terugkrijgen, maar als ik mijn app moet geloven valt het kwa euro’s nog wel mee voor mij. 2023 even afwachten:p
Waarom 15 dan? Ik heb het op 16,5 staan, lager zet ik het niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom snachts 16.5? Lees overal dat dan 15 wordt aangeraden
21-22.(dat was voorheen 23-24)quote:Op maandag 19 december 2022 18:14 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Hoe hoog staat hij overdag als hij snachts op 19 staat?
Ik heb het al vaker getipt, maar koop een warmwaterkruik! Misschien heb je er nog een liggen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook wel eens te denken aan zo'n elektrisch dekentje. Maar ik werk niet heel vaak thuis, dus dan is het misschien ook wat overbodig.
Maar de CV op kantoor is stuk (..).
Sinds de regen van zondagavond is de luchtvochtigheid hier eindelijk weer boven de 40%, dat was echt drama met dat koude weer.... dusdanig dat ik de roosters op een gegeven moment maar bijna dicht heb gedaan en af en toe een pannetje kokend water op de eettafel gezet heb, want de luchtvochtigheid zat ruim onder de 30%.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:49 schreef Claudia_x het volgende:
Hier is het 20,1 graden met een gemiddelde luchtvochtigheid van 50,6%. De temperatuur van het water in de vloerverwarming staat weer wat lager (28 graden) en dat zorgt meteen voor een minder warme vloer, wat wel jammer is omdat een warme vloer zo fijn voelt.
Oh die heb ik wel idd. En ook wel een pittenzak, maar dat geeft minder warmte af denk ik. Zal het eens proberen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker getipt, maar koop een warmwaterkruik! Misschien heb je er nog een liggen?
Ik hoop dat je een warmtepomp en een goed geïsoleerd huis hebt, want als je dat in een doorwaaiwoning op gas moet stoken ga je faillietquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:44 schreef rival het volgende:
[..]
Omdat imho 24 ideaal is. Nu heb ik het nog niet behaaglijk warm eigenlijk.
Stadsverwarming. Dat is deze maand nog wel te betalenquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een warmtepomp en een goed geïsoleerd huis hebt, want als je dat in een doorwaaiwoning op gas moet stoken ga je failliet
Ik ben een echte koukleum maar als ik warme voeten heb, heb ik het meestal wel warm!quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh die heb ik wel idd. En ook wel een pittenzak, maar dat geeft minder warmte af denk ik. Zal het eens proberen.
Heb het ook niet volgehouden trouwens. De verwarming is op 18 gegaan. Voelt prima, dus nu op 17.5.
Elektrisch verwarmen is relatief duur.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:37 schreef Newone82 het volgende:
Vorige week nog 11 graden nu 17 graden.
Door electrisch kacheltje
Stroom krijg ik nog van de huurbaas voor ¤0.20 per kwh. Gas ¤3. Vorige week kreeg ik het niet warmer door buiten temperatuur ( jaren 50 appartement) nu welquote:Op dinsdag 20 december 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Elektrisch verwarmen is relatief duur.
1m3 gas = +-10kWh = op dit moment +-¤3,17
1kwh = op dit moment +-¤0,84
Met een airco verwarmen kan wel weer goedkoper zijn.
Ik word hier gewoon zenuwachtig van. Gewone verwarming of elektrisch kacheltje, wat is nu beter.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Elektrisch verwarmen is relatief duur.
1m3 gas = +-10kWh = op dit moment +-¤3,17
1kwh = op dit moment +-¤0,84
Met een airco verwarmen kan wel weer goedkoper zijn.
Stroom kan je weinig aan doen? Ik ben tot mijn energiecontract afliep 24/7 aan het cryptominen geweest met mijn game-PC (= max. stroomverbruik), en mijn verbruik was 7 tot 8 kWh/dag.quote:Op maandag 19 december 2022 15:47 schreef roos94 het volgende:
Elektrisch verwarmen is wellicht minder efficiënt en duurder, maar je kunt wel veel selectiever verwarmen. Als ik thuiswerk hoeft alleen het kleine werkkamertje te worden verwarmd en met vloerverwarming gaat dat niet zo makkelijk bij ons. Daarom is voor ons zo’n elektrisch kacheltje ideaal. Als ik die op een dag in totaal misschien 2 uur aanzet zit ik de hele dag warm voor 2¤ terwijl ik dan zeker een paar m3 gas nodig heb (a 3.44 per m3).quote:Op dinsdag 20 december 2022 23:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik word hier gewoon zenuwachtig van. Gewone verwarming of elektrisch kacheltje, wat is nu beter.
Voor mensen met echt hoge tarieven.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Elektrisch verwarmen is wellicht minder efficiënt en duurder, maar je kunt wel veel selectiever verwarmen. Als ik thuiswerk hoeft alleen het kleine werkkamertje te worden verwarmd en met vloerverwarming gaat dat niet zo makkelijk bij ons. Daarom is voor ons zo’n elektrisch kacheltje ideaal. Als ik die op een dag in totaal misschien 2 uur aanzet zit ik de hele dag warm voor 2¤ terwijl ik dan zeker een paar m3 gas nodig heb (a 3.44 per m3).
Je telefoon heeft geen betrouwbare temperatuur en luchtvochtigheid sensoren hèquote:Op dinsdag 20 december 2022 23:49 schreef DX11 het volgende:
Screenshot van de slaapkamer afgelopen weekend:
[ afbeelding ]
Ondertussen is het wat normaler, namelijk 13c in de slaapkamer (thermostaat woonkamer op 16). Fijn hoor die hoge gasprijzen.
Alleen een dekentje is goedkoper denk ik, dat verbruikt niet zoveel vermogen. Als je een dekentje hebt van 60W dan kost dat per dag iets van een euro.quote:Op dinsdag 20 december 2022 23:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik word hier gewoon zenuwachtig van. Gewone verwarming of elektrisch kacheltje, wat is nu beter.
Ik ben geen zwerver of student, nee bedankt.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen een dekentje is goedkoper denk ik, dat verbruikt niet zoveel vermogen. Als je een dekentje hebt van 60W dan kost dat per dag iets van een euro.
In huis net wat dragelijker nu de vorst weg is. Heel fijn.quote:
Dit is ook niet vanuit een telefoon gemeten.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je telefoon heeft geen betrouwbare temperatuur en luchtvochtigheid sensoren hè
Ik denk dat je vermoedelijk ook ergens wat lucht roosters hebt, en dan komt er soms soms koud briesje voorbij door de kamer, en dat laat je veel kouder voelen.quote:Op woensdag 21 december 2022 17:58 schreef Bocaj het volgende:
Raar wat de buitentemperatuur met je doet...
Denk ook de koude straling.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:11 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vermoedelijk ook ergens wat lucht roosters hebt, en dan komt er soms soms koud briesje voorbij door de kamer, en dat laat je veel kouder voelen.
En ja dit, valt me ook heel erg op. De ene 18 (of 19) graden is de andere niet. Vrij bijzonder.quote:Op woensdag 21 december 2022 17:58 schreef Bocaj het volgende:
Het is nu 18 binnen en kachel staat uit.
Vind het niet koud.
Toen het buiten -10 was vond ik 18 wel nog frisjes.
Raar wat de buitentemperatuur met je doet...
Lekker kleineballenquote:Op woensdag 21 december 2022 18:18 schreef Regilio_ het volgende:
Heb de verwarming volledig uitgezet toen m'n energierekening vorige maand ¤260 bleek, waar ik voorheen met een vast contract zo'n ¤60 betaalde.
Dus geen idee.
Weet niet hoe het met jou zit maar mijn ballen krimpen niet met de kou. Ga maar snel naar de dokter.quote:
Same here. Geen idee heoveel het zou worden maar ik zou alleen aan gas al 15kuub a 3.50euro kwijr zijn voor de waakvlam per maand.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:18 schreef Regilio_ het volgende:
Heb de verwarming volledig uitgezet toen m'n energierekening vorige maand ¤260 bleek, waar ik voorheen met een vast contract zo'n ¤60 betaalde.
Dus geen idee.
Ja, de luchtvochtigheid zit buiten vrijwel overal tegen de 100% aan. Als het buiten 8 graden is met 100% luchtvochtigheid (dauwpunt is dan ook 8 graden), dan heeft diezelfde lucht 60% als je het verwarmt naar 16 graden en 50% als je het verwarmt naar 19 graden.quote:Op donderdag 22 december 2022 09:44 schreef Xenorium het volgende:
De temperatuur is niet echt een probleem meer met deze hoge temps buiten, maar mijn relatieve luchtvochtigheid gaat wel door het dak overal, komt door de buien denk ik? Is dit bij iedereen?
Toen met de vrieskou en verwarming aan a 16 /17 graden was de luchtvochtigheid rond en onder de 50%. Nu soms tot aan de 70%.
Heb wel ramen even opengegooid maar het zakt amper, dus de lucht buiten is echt zeer nat. Mijn schuur waar amper ventilatiegaten in zitten is ook zeiknat binnen.
Nog een weekje volhouden en het prijsplafond komt eraan.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor mensen met echt hoge tarieven.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:46 schreef Centenbak het volgende:
Vandaag mezelf verwend met verwarming van 12 naar 16 graden![]()
Volgens mij is het sinds half november niet meer boven de 15 geweest dus dit is echt wel genieten geblazen![]()
En nu kan het omdat het buiten relatief warm is, dus blijft de warmte veel langer in huis en kost het veel minder gas.
Februari en maart kunnen ijskoud zijn hoorquote:Op zaterdag 24 december 2022 12:48 schreef Xenorium het volgende:
Deze temps zijn wel goed voor de gasrekening. 1 a 2 kuub per dag gas, meeste nog voor het douchen enzo. CV staat standaard op 15c en binnen is het 16,5 en in de slaapkamer 18c.
Bij ons gaat de rekening voor december denk erg meevallen door het bikkelen op lage temps, ongeveer 200 euro voor gas zal het worden.
Januari zal nog wel ergens koud worden en gedeelte februari en dan is dat weer voorbij. Op naar de lente.
Uiteraard, had toen 17 kuub. Overigens doen wij niet heel zuinig, enige dat we nu wat minder verspillen in verleden vergaten we nog wel eens de kachel uit te zetten.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef Xenorium het volgende:
Weekje bedoel je. Of was je rekening duurder in november? lijkt me onwaarschijnlijk.
Kan nog gewoon een 11 stedentocht komen in maart heur reken je niet rijkquote:Op zaterdag 24 december 2022 12:48 schreef Xenorium het volgende:
Deze temps zijn wel goed voor de gasrekening. 1 a 2 kuub per dag gas, meeste nog voor het douchen enzo. CV staat standaard op 15c en binnen is het 16,5 en in de slaapkamer 18c.
Bij ons gaat de rekening voor december denk erg meevallen door het bikkelen op lage temps, ongeveer 200 euro voor gas zal het worden.
Januari zal nog wel ergens koud worden en gedeelte februari en dan is dat weer voorbij. Op naar de lente.
Het weer kan snel omslaan idd, kijk maar naar 2 weken terug. Als de luchtstromingen omdraaien en de lucht weer uit Moskou komt is het hier binnen 3 uur vriezend koud.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kan nog gewoon een 11 stedentocht komen in maart heur reken je niet rijk
Dat is toch gewoon niet lekker meer?quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:46 schreef Centenbak het volgende:
Volgens mij is het sinds half november niet meer boven de 15 geweest dus dit is echt wel genieten geblazen![]()
En nu kan het omdat het buiten relatief warm is, dus blijft de warmte veel langer in huis en kost het veel minder gas.
Dat zou dan de eerste keer zijn in maart. Maar eind februari is geen uitzondering dus het zou kunnen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kan nog gewoon een 11 stedentocht komen in maart heur reken je niet rijk
Wat niet?quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon niet lekker meer?
En hoe vindt de visite het?quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:46 schreef Centenbak het volgende:
Maart en April zijn altijd twijfel gevallen, de ene jaar keihard vriezen en ander jaar 15 graden op buiten.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:55 schreef Xenorium het volgende:
Alles kan, sowieso een gedeelte in jan en feb zei ik toch. Dan maart is het grotendeels voorbij met hier en daar nog nachtvorst.
Hier idem.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:35 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Nu de temperatuur weer wat hoger is is het 19 graden als ik in de ochtend beneden kom. Als ik ga slapen is het meestal 20 waarbij de verwarming amper aan staat. Toen het vroor was het in de ochtend meestal zo’n 18 graden, dat was wel fris.
Maart kan heel wisselvallig zijn, april ook, volgens mij hadden we dat vorig in April nog, 1e weekend 22 graden, weekend erop sneeuw.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:07 schreef Xenorium het volgende:
Als je kijkt naar de afgelopen tijd zou het me niet verbazen als het in maart al stralend lenteweer is met 15 ~18 graden.
11 stedentocht lijkt me sterk, maar ik heb geen glazen bol dus wie weet. Ik heb liever een lage gasrekening dan een 11 stedentocht.
Hier komt zelden iemand, en ik ga geen torenhoge energiekosten betalen speciaal voor andere mensen.quote:
Ik heb de gaskraan volledig dichtgedraaid op 24 februari. Kouder dan 12 graden is het binnen niet geworden. Het is verrassend hoe snel je lichaam zich aanpast, het is nu 15 graden en ik voel me prima, zelfs geen extra vest meer aan.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:18 schreef Regilio_ het volgende:
Dus geen idee.
12 graden binnen, of 16 wat dat betreftquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:11 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat niet?
Net weer van 15 op 17 gezet en dat voelt nu super, juist omdat ik de warmte niet meer gewend was.
Terwijl ik hem 'vroeger' op 19-20 zou zetten 's avonds. Dus ik ben nu sneller tevreden met lagere temperaturen.
Uiteraard wel met een warm vest aan heel de dag.
Maart was wel heel zonnig, dat helpt bij veel huizen wel aardig mee in het opwarmen.quote:Op zondag 25 december 2022 09:10 schreef raptorix het volgende:
Net even gekeken, en Maart was vorig jaar erg qua wisselingen:
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2022/maart
Zou goed kunnen als je na afgelopen vorst periode niet meer hebt opgewarmdquote:Op zondag 25 december 2022 20:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Goed geïsoleerd en 12 graden. Ik vind dit best lastig te begrijpen
Ik heb na afgelopen vorst periode niet meer opgewarmd en dan is het standaard 18 graden.quote:Op zondag 25 december 2022 20:15 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Zou goed kunnen als je na afgelopen vorst periode niet meer hebt opgewarmd
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je goed geïsoleerd noemt. De cijfers die jij geeft doen me denken aan heel recente nieuwbouw, veel elektrische apparatuur die stiekem ook mee verwarmt en ventilatie met warmteterugwinning, wat in principe ook als een vorm van verwarmen gezien kan worden.quote:Op zondag 25 december 2022 20:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb na afgelopen vorst periode niet meer opgewarmd en dan is het standaard 18 graden.
Met vorst was de temperatuur hier in huis 16,5.
Ik heb eerder een huis gehad waar de binnentemperatuur bijkans hetzelfde was als de buitentemperatuur.
Dat is niet goed geïsoleerd dus.
Je bed als hooikist gebruiken, dat is win-win.quote:Op maandag 26 december 2022 20:10 schreef rosita1 het volgende:
Ik zet 'm in de nacht op 12.
Snelkoken
Dat gaat me te ver.quote:Op maandag 26 december 2022 22:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je bed als hooikist gebruiken, dat is win-win.
Energielabel G of zo?quote:Op maandag 26 december 2022 20:10 schreef rosita1 het volgende:
Ik zet 'm in de nacht op 12.
In de namiddag (ik wacht zo lang als mogelijk en soms blijft het gewoon uitstaan) op 18,5 en zet dat rond 20:00 weer uit.
Als ik bezoek krijg 19,5 (ik wil geen zeikerd zijn en al helemaal niet mijn truien uitlenen, kost me weer een was!)
Op een dag/avond met bezoek ben ik 10-12 euro kwijt.
Op een dag namiddag 5 uurtjes op 18,5 zo'n 7 euro.
Helemaal uit, is zo'n 3 euro (snelkoken/normaal douchen).
Een was doen, is extra 1,50 ongeveer, schat ik in.
Snelkoken
Zou je dan niet eerst iets aan isolatie doen als je huis in een nacht zonder verwarming ongeveer de buitentemperatuur aanneemt?quote:
Huur, gok ik zo.quote:Op maandag 26 december 2022 23:25 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zou je dan niet eerst iets aan isolatie doen als je huis in een nacht zonder verwarming ongeveer de buitentemperatuur aanneemt?
Sociale woningbouw hier. Een portiekwoning uit 1954 ofzoquote:Op maandag 26 december 2022 14:53 schreef Viezig het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je goed geïsoleerd noemt. De cijfers die jij geeft doen me denken aan heel recente nieuwbouw, veel elektrische apparatuur die stiekem ook mee verwarmt en ventilatie met warmteterugwinning, wat in principe ook als een vorm van verwarmen gezien kan worden.
Ik heb een huis dat je echt wel goed (maar niet perfect) geïsoleerd kan noemen, met type C ventilatie en dan is het na zo'n week vorst ook wel 10 graden als ik niet zou verwarmen. En als de vorst dan voorbij is klimt de temperatuur echt niet zo makkelijk terug naar 18 graden zonder te verwarmen. Het zou natuurlijk iets warmer blijven als ik niet zou ventileren, maar dat wil je natuurlijk ook niet. Ventileren zou je 24/7 moeten doen.
Soms kun je er ook echt niks aan doen hoor. Ik ben gezegend met woning die ik nu heb maar vorige woning was zo erg ruk.quote:Op maandag 26 december 2022 23:25 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zou je dan niet eerst iets aan isolatie doen als je huis in een nacht zonder verwarming ongeveer de buitentemperatuur aanneemt?
Dan heb je naast goede isolatie denk ik ook geluk met je buren die flink stoken!quote:Op woensdag 28 december 2022 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Sociale woningbouw hier. Een portiekwoning uit 1954 ofzo![]()
Alleen het koken is niet op gas.
Ik heb een nieuwe woning als het meezit. Onder mn woning zit een verpleeghuis voor dementerenden. Ik heb zo het idee dat ze daar niet op stookkosten zullen bezuinigen.quote:Op woensdag 28 december 2022 23:18 schreef Viezig het volgende:
[..]
Dan heb je naast goede isolatie denk ik ook geluk met je buren die flink stoken!
Hoe vinden de kinderen dat…?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:55 schreef roos94 het volgende:
16.5
Vermiddeld verbruik is hier 3 m3 per dag gemiddeld.
Denk niet dat de kinderen dat wat boeit..of lieten je ouders vroeger een opstel schrijven over het gebruik van jullie huishouden?quote:
Mij boeide het wel. Kinderen weten echt wel wat kou lijden is.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk niet dat de kinderen dat wat boeit..of lieten je ouders vroeger een opstel schrijven over het gebruik van jullie huishouden?
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Die hebben het nooit koud. Het is hier wekenlang 16.x graden geweest in de woonkamer en boven in hun kamers 14-15 en ze lopen hier met blote voeten en korte broek door het huis heen.quote:
Ze hebben het wel koud maar ze klagen niet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Die hebben het nooit koud. Het is hier wekenlang 16.x graden geweest in de woonkamer en boven in hun kamers 14-15 en ze lopen hier met blote voeten en korte broek door het huis heen.
Nee hoor. Mijn zoon heeft zelfs jarenlang in een korte broek gelopen (dus ook buiten en naar school enzo). Ook met sneeuw en strenge vorst. Pas deze week voor het eerst in jaren een lange broek aan.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:11 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ze hebben het wel koud maar ze klagen niet.
Groot verschil.
Die van mij vinden het koud als het in de ochtend 15.5 isquote:Op zaterdag 31 december 2022 20:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk niet dat de kinderen dat wat boeit..of lieten je ouders vroeger een opstel schrijven over het gebruik van jullie huishouden?
4 kids.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Die hebben het nooit koud. Het is hier wekenlang 16.x graden geweest in de woonkamer en boven in hun kamers 14-15 en ze lopen hier met blote voeten en korte broek door het huis heen.
Zet je ze een uur buiten neer...quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:41 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Die van mij vinden het koud als het in de ochtend 15.5 is
Ik had vanochtend 18 zonder verwarmingquote:Op maandag 2 januari 2023 18:22 schreef Xenorium het volgende:
Verwarming uit, 17,5 woonkamer en 20c slaapkamer. wtf.
Reken er maar niet op bij de ANWB, en je moet ook eerst toestemming krijgen om je maandbedrag lager te kunnen zetten.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:37 schreef IkEetSlakken het volgende:
Keurig 20 graden door de gevelkachel. Sinds 1 januari overgestapt naar anwb energie. Gas gebruik ik alleen sinds de zomer alleen nog voor warm water en koken. Zet ik de gemaakte kosten af tegen de termijnbedragen die ik betaald heb, dan moet ik voor dit jaar ¤ 1500 euro terug krijgen. Ben benieuwd of ik die ook daadwerkelijk krijg...
Nee, ik ben sinds 1 januari over naar anwb. Ik zat bij Eneco. Daar zou ik 1500 van terug moeten krijgenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:00 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Reken er maar niet op bij de ANWB, en je moet ook eerst toestemming krijgen om je maandbedrag lager te kunnen zetten.
ok dan weet ik het nietquote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Nee, ik ben sinds 1 januari over naar anwb. Ik zat bij Eneco. Daar zou ik 1500 van terug moeten krijgen
Afgelopen jaar heb ik ruim 1500 euro meer betaald dan wat ik daadwerkelijk verbruikt heb. Heb gelukkig ook overal screenshots van. Maar ben benieuwd naar de afrekening.quote:
Die krijg je na 3 weken ofzo. Was bij mij ook na overstap, krijg nog 800 euro terug van Vataanval.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:03 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heb ik ruim 1500 euro meer betaald dan wat ik daadwerkelijk verbruikt heb. Heb gelukkig ook overal screenshots van. Maar ben benieuwd naar de afrekening.
Hier 22quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:18 schreef Mortaxx het volgende:
Weer ruim 21 en nog steeds niet gestookt
Hoe kan het dat die woede nog steeds aanhoudt? Het is sympathiek dat je Oekraïne een hart onder de riem steekt, maar om nou in de extreme kou te gaan zitten... de president van Rusland trekt toch zijn plan wel. Jij bent niet verantwoordelijk voor deze oorlog.quote:Op zondag 25 december 2022 10:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb de gaskraan volledig dichtgedraaid op 24 februari. Kouder dan 12 graden is het binnen niet geworden. Het is verrassend hoe snel je lichaam zich aanpast, het is nu 15 graden en ik voel me prima, zelfs geen extra vest meer aan.
Ik heb 2 kruiken, een had ik op een kussen onder mijn voeten als ik stilzat. En een capuchon op. De ander legde ik zodra ik thuiskwam uit mijn werk in bed.
Bij vrieskou buiten een flink stuk fietsen, dan lijkt het binnen bij 12 graden heel aangenaam.
Ik doe dit overigens niet om geld te besparen, maar van woede: ik heb gezworen dat het gas uit blijft zolang Rusland in Oekraïne zit. Wat ik bespaar gaat dan ook niet in mijn eigen portemonnee, maar naar Oekraïense weeshuizen en ziekenhuizen voor generatoren, naar Franky en Coen voor patat en naar het leger. Ik ben nog steeds woedend, en daar word je ook best warm van.
En in mijn goedgeïsoleerde huis uit 1905 heb ik het warmer dan de Oekraïense soldaten in hun loopgraven.
In Nederland??quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:06 schreef Newone82 het volgende:
Even electrisch kacheltje aan gehad.
13 graden nu
Het is -3 nu. Zonder verwarming ga je daar naar toe, en lager.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Edje_NL_ op 22-01-2023 20:32:59 ]Probeer positief te blijven
Waarom? Zet je verwarming aan, de plafonprijs is ook een flink bedrag, maar het komt niet in de buurt van de prijs boven het plafond.quote:
Ook waar, maar doordeweeks ben ik op het werk en is het alleen voor die paar avonduren. Dan ga ik niet steeds heel die verwarming meer aanzetten want dan is het relatief veel duurder voor de uren dat ik er plezier van heb. Vanaf vrijdagavond + het weekend zet ik hem wel weer aan. Dan weet ik de warmte ook beter te waarderen dan wanneer het standaard altijd 18 graden zou zijn. Dagelijkse ritjes naar werk en terug met stoelverwarming + kachel op 25 zijn wel echt een genot btw, vaak blijf ik thuis nog even in de auto zitten om na te genieten van de warmtequote:Op woensdag 25 januari 2023 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom? Zet je verwarming aan, de plafonprijs is ook een flink bedrag, maar het komt niet in de buurt van de prijs boven het plafond.
Ik doe het juist andersom, koeler houden in de auto.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:12 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Dagelijkse ritjes naar werk en terug met stoelverwarming + kachel op 25 zijn wel echt een genot btw, vaak blijf ik thuis nog even in de auto zitten om na te genieten van de warmte![]()
Ik vraag me zelfs af of het niet voordeliger is om 's avonds gewoon in de auto te blijven zitten met stationair draaiende motor en kachel aan, met laptop erbij.
Doe dat dan bij voorkeur wel in een gesloten garage, dat warmt nog beter op.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:12 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Ook waar, maar doordeweeks ben ik op het werk en is het alleen voor die paar avonduren. Dan ga ik niet steeds heel die verwarming meer aanzetten want dan is het relatief veel duurder voor de uren dat ik er plezier van heb. Vanaf vrijdagavond + het weekend zet ik hem wel weer aan. Dan weet ik de warmte ook beter te waarderen dan wanneer het standaard altijd 18 graden zou zijn. Dagelijkse ritjes naar werk en terug met stoelverwarming + kachel op 25 zijn wel echt een genot btw, vaak blijf ik thuis nog even in de auto zitten om na te genieten van de warmte![]()
Ik vraag me zelfs af of het niet voordeliger is om 's avonds gewoon in de auto te blijven zitten met stationair draaiende motor en kachel aan, met laptop erbij.
Dan heb je een super goed geisoleerd huis, ik hield hem altijd op 15 graden 's nachts en alleen als ik thuis ben op 18 graden. Op zolder was het gisteren 6,5 graad.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:34 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik doe het juist andersom, koeler houden in de auto.
Vorige winters al meestal 21° in de auto en 20° thuis
Nu 18° thuis en probeer ik de auto ook na het opwarmen weer terug te draaien na 18 of lager..heb het idee dat ik hierdoor als ik thuiskom die 18° in huis veel aangenamer ervaar.
24/7 beneden 18°
Waardoor ca 15.5-17 boven en zolder
Wil je me dood hebben ofzoquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe dat dan bij voorkeur wel in een gesloten garage, dat warmt nog beter op.
Neejohquote:
Ja dat klopt goed geisoleerd, beneden vloerverwarming dan schiet het niet op als ik ga lopen zwieren aan die thermostaat.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:34 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Dan heb je een super goed geisoleerd huis, ik hield hem altijd op 15 graden 's nachts en alleen als ik thuis ben op 18 graden. Op zolder was het gisteren 6,5 graad.
Misschien een trui aandoen? 18 graden is voor mij altijd al prima geweest, maar ik loop natuurlijk niet in een t-shirt rond in de winter.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:04 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ja dat klopt goed geisoleerd, beneden vloerverwarming dan schiet het niet op als ik ga lopen zwieren aan die thermostaat.
Maar ik kan wel iets beter tegen koudere temperaturen zo lang ik alles een beetje gelijk houd dus ook in de auto.
Had nooit gedacht van mijzelf dat ik het zou uithouden met 18° dus hoe men het doet met nog veel minder...? Ik zou blauw uitslaan
Trui en vest aan, en op de bank ook nog onder mn kleedquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:05 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Misschien een trui aandoen? 18 graden is voor mij altijd al prima geweest, maar ik loop natuurlijk niet in een t-shirt rond in de winter.
Jaloers! ivm thuiswerken verwarming vanmorgen op 15 gezet, komend van 10. Inmiddels al 5 kuub er doorheen gejaagdquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:06 schreef dud0r het volgende:
18. Geen seconde gestookt vandaag. De zon zal wel op het raam gestaan hebben toen ik op kantoor zat
Ik heb 'm vanochtend ook even aangehad en naar 18 gestookt vanaf 16.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:07 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Jaloers! ivm thuiswerken verwarming vanmorgen op 15 gezet, komend van 10. Inmiddels al 5 kuub er doorheen gejaagd
Ik nu rond de 50 kuub, maar ligt er maar net op welke dagen ik thuis ben, meestal in het weekend alleen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb 'm vanochtend ook even aangehad en naar 18 gestookt vanaf 16.
Zit deze maand op 24m³
Ik werk 4 dagen in de week thuis. maar het blijft hier redelijk op temperatuur. zeker als er een beetje zon isquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:11 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Ik nu rond de 50 kuub, maar ligt er maar net op welke dagen ik thuis ben, meestal in het weekend alleen.
Rest van de week blijft de verwarming dan uit, ook in de avond. Vorig jaar toen ik er nog niet zo mee bezig was zat ik op 170 voor heel januari, maar toen was het ook nog veel thuiswerken ivm lockdown shit.
Godver dat wil ik ook kunnen 4 dagen thuiswerken. Ik mag maar 1 dag. Nu maak je me nog jaloerser! kutleefquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik werk 4 dagen in de week thuis. maar het blijft hier redelijk op temperatuur. zeker als er een beetje zon is
Drie dagen per week extra in 9 graden zitten? Jij liever dan ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:25 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Godver dat wil ik ook kunnen 4 dagen thuiswerken. Ik mag maar 1 dag. Nu maak je me nog jaloerser! kutleef
Nee dan zet ik de verwarming wel hoger als ik overdag stil zit in huis. Dat mag best wat extra kosten als ik daarmee thuis kan blijven werken.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:47 schreef Viezig het volgende:
[..]
Drie dagen per week extra in 9 graden zitten? Jij liever dan ik.
Gasprijs is op dit moment ¤1,35 bij dynamisch. Waar betaal jij ¤4 per kuub?quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vast contract is voorbij en nu zie ik de variabele prijzen in de app.
1.5 m3 is al 6 euro in totaal. En dan nog wat stroom. Goed dat dat plafond er is (ik zit daar wel onder), maar blijft bizar dat je met 18 graden in huis en amper vorst al op zo'n bedrag zit.
Mooi dat de prijzen wat zakken nu.
Vattenfall heeft voor 1,5 m3 in totaal ¤ 4,95. En dan de vaste kosten er bij. Kom ik op ¤ 5,80.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:43 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Gasprijs is op dit moment ¤1,35 bij dynamisch. Waar betaal jij ¤4 per kuub?
Jaquote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:44 schreef Elan het volgende:
Waarom zijn die gasprijzen nu zo laag dan? Vattenfall rekent nog steeds bijna 6 euro zie ikKrijgen ze dat allemaal gecompenseerd door de overheid?
Stervende hoerenquote:Op maandag 6 februari 2023 15:55 schreef StevenHyde het volgende:
15 graden beneden, maar op mijn werkkamer warmer omdat ik zo'n kleine (kk) kachel heb.
Nee want ik heb het gordijn dicht zitten anders schijnt de zon in m'n bakkesquote:Op zondag 26 februari 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
@:dud0r nu zijn we allemaal natuurlijk ook benieuwd of het bij jou ook zo hard gaat nu.
Een rasechte Fokker dusquote:Op zondag 26 februari 2023 12:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee want ik heb het gordijn dicht zitten anders schijnt de zon in m'n bakkes
Ja dan kan ik de tv niet zienquote:
Herkenbaar jaquote:
Ik heb het hier per ongeluk dusdanig ingericht dat dat helemaal geen probleem is hierquote:Op zondag 26 februari 2023 12:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee want ik heb het gordijn dicht zitten anders schijnt de zon in m'n bakkes
De enige manier waarop ik dat anders in kan richten is als ik m'n hele zithoek aan de voorkant naar achterkant gooi en dan zit je te kloten met de internetaansluiting en de deur van de woonkamer.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het hier per ongeluk dusdanig ingericht dat dat helemaal geen probleem is hier
Achter mijn bureau schijnt ie alleen in december in m'n bakkes, en dat is dan ook alleen maar 's ochtends.
21,5quote:Op maandag 13 maart 2023 14:02 schreef dud0r het volgende:
Het tikt de 20 aan met de zon op het raam.
@:nattekat hoe gaat het bij jou
lekker lekker. dat red ik niet bij de thermostaat. zal zo eens meten op de plek waar ik nu zit en de zon vol op staatquote:Op maandag 13 maart 2023 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
21,5
Ga wel wat meer luchten nu het nog zin heeft. Hoe langer ik de basis temperatuur op de 20 kan krijgen hoe beter. Het lijkt toch niet meer koud te worden.
Thermometer in de la van mijn bureau zit net boven de 21 ook, en die vertrouw ik doorgaans meer dan de thermostaat in mijn woonkamerquote:Op maandag 13 maart 2023 14:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
lekker lekker. dat red ik niet bij de thermostaat. zal zo eens meten op de plek waar ik nu zit en de zon vol op staat
24 in de zon
de thermostaat is wel redelijk. die hangt alleen aan de kant van de kamer waar nu geen zon staat. dus het duurt wat langer.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Thermometer in de la van mijn bureau zit net boven de 21 ook, en die vertrouw ik doorgaans meer dan de thermostaat in mijn woonkamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |