Al ben je er zelf natuurlijk ook nog bij.quote:Op zondag 18 december 2022 13:42 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of we uiteindelijk ook zover gaan komen dat mensen gechipt gaan worden.
Dat doe ik al jaren alleen de meeste nederlanders blijkbaar nietquote:Op maandag 19 december 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stem dan een keer anders en laat de traditionele partijen de klere krijgen. Die kunnen dit soort onzin ook tegenhouden/vernietigen.
Het gaat er niet om dat je geen geld hebt maar dat je dat geld straks niet mag uitgeven aan benzine omdat je aan je CO2 krediet maximum zit omdat je bv de kachel aan hebt gehad die maand. Dat is het gevaar van een digitale munt, de overheid kan dan ook bepalen wáár je je geld aan uitgeeft.quote:Op maandag 19 december 2022 13:50 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Alsof je nu naar de pomp gaat zonder geld. De meeste mensen budgetteren een beetje zodat ze niet zonder geld/CO2 krediet gaan tanken.
En als je zo'n grootvervuiler bent kun je vast wel wat credits bijkopen.
Dat gechipt worden gebeurt al bij mensen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Al ben je er zelf natuurlijk ook nog bij.
Voor veel mensen zal dit nog écht een brug te ver zijn.
Al zullen er best techgekkies zijn die vooraan staan!
Afgelopen jaren zie ik toch wel veel zaken die aanvankelijk complotten waren gewoon in de media/politiek voorbij komen. Die wappies blijken toch niet zo gek te zijn. Ik heb nog nooit in mijn leven gestemd, maar zit nu serieus erover na te denken om FvD te stemmen.quote:
Ik vermoed dat met name mensen die vooral aan hun gezondheid denken zo'n chip wel willen hebben.quote:Op maandag 19 december 2022 14:09 schreef Bocaj het volgende:
Er zit een limiet aan wat je uit kunt geven, want niet alles is gratis. Dat is toch prima? Het lijkt me vreemd dat CO2 uitstoten iets is waar mensen echt gelukkig van worden.quote:Op maandag 19 december 2022 14:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je geen geld hebt maar dat je dat geld straks niet mag uitgeven aan benzine omdat je aan je CO2 krediet maximum zit omdat je bv de kachel aan hebt gehad die maand. Dat is het gevaar van een digitale munt, de overheid kan dan ook bepalen wáár je je geld aan uitgeeft.
Het gaat er niet om dat iets gratis is of je er voor moet betalen, het gaat erom dat je straks de situatie krijgt dat je er én voor moet betalen én je binnen een bepaald CO2 budget moet blijven. Maandje te hoog gestookt dan mag je geen benzine meer kopen. Op vakantie geweest naar een ver land? Dan geen kachel aan die maand etc. De overheid gaat dus bepalen wáár jij je geld aan mag uitgeven ook al heb je dat geld gewoon.quote:Op maandag 19 december 2022 14:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Er zit een limiet aan wat je uit kunt geven, want niet alles is gratis. Dat is toch prima? Het lijkt me vreemd dat CO2 uitstoten iets is waar mensen echt gelukkig van worden.
Wat er na de belastingen overblijft is gewoon helemaal aan jou om uit te geven, daar heeft de overheid nu 0,0 over te zeggen.quote:Verder bepaald de overheid nu ook al waar ik mijn geld aan uit mag geven, dus daar veranderd verder weinig aan.
Dat is geen limiet bepaald door de overheid maar door je eigen vermogen. Waarom zie jij daar geen fundamenteel verschil in?quote:Op maandag 19 december 2022 14:28 schreef zuchtje het volgende:
Er zit een limiet aan wat je uit kunt geven, want niet alles is gratis.
Ik heb het meegemaakt.quote:Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat met name mensen die vooral aan hun gezondheid denken zo'n chip wel willen hebben.
Die directe koppeling met je medische data vind ik toch een pluspunt als je als wildvreemde bewusteloos na een ongeluk op de brancard wordt binnen gebracht. Ze weten dan gelijk wie je bent, wat je bloedgroep is voor het eventueel toedienen van bloed, waar je alergisch voor bent, wat je kwalen zijn, wat voor medicatie je gebruikt en andere zaken waar ze bij de behandeling rekening mee moeten houden.
En het hoeft natuurlijk geen ongeluk te zijn, je kunt ook onwel worden of een toeval krijgen ed. Mensen die dat vaker overkomt zijn misschien wel gebaat bij zo'n chip.
Net zoals een hont die niet kan praten wel via zijn chip kan laten weten wie hij is en waar hij vandaan komt.
Waar is die poll eigenlijk gebleven![]()
Nee, jij kiest, maar de overheid stelt een limiet.quote:Op maandag 19 december 2022 14:43 schreef Metro2005 het volgende:
Het gaat er niet om dat iets gratis is of je er voor moet betalen, het gaat erom dat je straks de situatie krijgt dat je er én voor moet betalen én je binnen een bepaald CO2 budget moet blijven. Maandje te hoog gestookt dan mag je geen benzine meer kopen. Op vakantie geweest naar een ver land? Dan geen kachel aan die maand etc. De overheid gaat dus bepalen wáár jij je geld aan mag uitgeven ook al heb je dat geld gewoon.
Ik mag geen Savage EKOG MSR 15 Recon 2.0 kopen. Of een AS565 Panther. Stomme overheid.quote:Wat er na de belastingen overblijft is gewoon helemaal aan jou om uit te geven, daar heeft de overheid nu 0,0 over te zeggen.
De digitale wallet, allerlei keronamaatregelen, nu dit co2-gedoe weer... War on cash gaat ook gewoon door. Banken krijgen nog verdergaande bevoegdheden en plichten om je in de gaten te houden.quote:
Als je geen onderhuidse chip neemt sluiten ze je gewoon uit, mag je geen winkels meer in, niet meer naar restaurants en evenementen, geen openbaar vervoer, niet naar je werkplek. Beetje zoals met het corona paspoort maar dan een stapje verder.quote:Op maandag 19 december 2022 14:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je mag iets niet kopen dat hier verboden is...... bijna hetzelfde ja.quote:Op maandag 19 december 2022 14:48 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Nee, jij kiest, maar de overheid stelt een limiet.
[..]
Ik mag geen Savage EKOG MSR 15 Recon 2.0 kopen. Of een AS565 Panther. Stomme overheid.
Het gaat te ver off-topic om te gaan discussiëren wat het verschil is tussen de ongelijkheid van vermogen en wat mensen verdienen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is geen limiet bepaald door de overheid maar door je eigen vermogen. Waarom zie jij daar geen fundamenteel verschil in?
En ze zien meteen of je je zorgverzekering wel op tijd betaald hebt, of je teveel vet en ongezond eten eet, wat je geaardheid is en of je stoute dingen op internet schrijft. En je vervolgens niet behandelen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die directe koppeling met je medische data vind ik toch een pluspunt als je als wildvreemde bewusteloos na een ongeluk op de brancard wordt binnen gebracht. Ze weten dan gelijk wie je bent, wat je bloedgroep is voor het eventueel toedienen van bloed, waar je alergisch voor bent, wat je kwalen zijn, wat voor medicatie je gebruikt en andere zaken waar ze bij de behandeling rekening mee moeten houden.
De overheid belet mij om mijn zuurverdiende centen uit te geven aan die dingen. Omdat het mij, of mijn buren, wil beschermen. CO2 wordt als gevaarlijk geacht, dus de overheid wil mij, of mijn buren, daar ook tegen beschermen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je mag iets niet kopen dat hier verboden is...... bijna hetzelfde ja.
Zijn dat importheffingen of exportheffingen? Wat vindt de WTO er van en waarom?quote:Op maandag 19 december 2022 14:08 schreef Bocaj het volgende:
Daar heeft de EU een oplossing voor bedacht: het CBAM (zie afbeelding hieronder). Zodra vervuilende bedrijven van buiten Europa hun spullen in Europa willen verkopen, betalen ze aan de grens voor hun CO2-uitstoot.
Verhogen ze dan wel de uitkering?quote:Op maandag 19 december 2022 14:30 schreef julius123 het volgende:
Maken ze het OV dan wel gratis voor iedereen?
Ja, alleen zouden ze het niet verbieden, je krijgt een tegoed. Om in jouw vergelijking te blijven: Schiet je de ene week een complete school overhoop dan moet je een maand wachten voor je weer nieuwe kogels mag kopen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:56 schreef zuchtje het volgende:
[..]
De overheid belet mij om mijn zuurverdiende centen uit te geven aan die dingen. Omdat het mij, of mijn buren, wil beschermen. CO2 wordt als gevaarlijk geacht, dus de overheid wil mij, of mijn buren, daar ook tegen beschermen.
Beetje wappie dit hè, kom je bij ons in BNW?quote:Op maandag 19 december 2022 14:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat iets gratis is of je er voor moet betalen, het gaat erom dat je straks de situatie krijgt dat je er én voor moet betalen én je binnen een bepaald CO2 budget moet blijven. Maandje te hoog gestookt dan mag je geen benzine meer kopen. Op vakantie geweest naar een ver land? Dan geen kachel aan die maand etc. De overheid gaat dus bepalen wáár jij je geld aan mag uitgeven ook al heb je dat geld gewoon.
[..]
Wat er na de belastingen overblijft is gewoon helemaal aan jou om uit te geven, daar heeft de overheid nu 0,0 over te zeggen.
Thx daddy.quote:Op maandag 19 december 2022 14:56 schreef zuchtje het volgende:
[..]
De overheid belet mij om mijn zuurverdiende centen uit te geven aan die dingen. Omdat het mij, of mijn buren, wil beschermen. CO2 wordt als gevaarlijk geacht, dus de overheid wil mij, of mijn buren, daar ook tegen beschermen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |