Ik kan me ook wel voorstellen dat het fijn kan zijn om iemand te verkrachten uit wraak. Respect dat ik dat niet doe zeg.quote:Op maandag 19 december 2022 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan me zo voorstellen dat Oekraïne eens een Russische stad wil bombarderen. Dat die burgers het ook eens voelen.
Het is zeker niet verstandig.quote:Op maandag 19 december 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet verstandig, want je geeft Rusland dan ook een aanleiding om kernwapens in te zetten. Er zijn natuurlijk al militaire doelen in Rusland aangevallen maar een stad beschieten is wel van een andere orde.
En kom nou niet met dat NOEKS gelul, dat is gewoon de nucleaire doctrine van RU, niks nieuws aan.
Tuurlijk. Het liefst wil je met gelijke munt terugbetalen. Door die nukes is er ook geen eerlijk speelveld. Want Rusland kan in Oekraïne z’n zalige gang gaan maar terugslaan kan niet.quote:Op maandag 19 december 2022 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is zeker niet verstandig.
Maar jee. Als je burgers iedere week raketaanvallen en drones over zich heen krijgen, wat zou ik dat graag een keertje terug willen doen.
En dit slaat ook nergens op. Want die Russische burgers zijn ook gewoon onschuldige mensen.
I know.
Hoezo is dat raar?quote:Op maandag 19 december 2022 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat het fijn kan zijn om iemand te verkrachten uit wraak. Respect dat ik dat niet doe zeg.
Ja, je kan je een hele boel voorstellen inderdaad.
Wat is dat nou weer voor iets raars... Het is gewoon not done dat te denken, klaar.
quote:Op maandag 19 december 2022 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat het fijn kan zijn om iemand te verkrachten uit wraak. Respect dat ik dat niet doe zeg.
Ja, je kan je een hele boel voorstellen inderdaad.
Wat is dat nou weer voor iets raars... Het is gewoon not done dat te denken, klaar.
Ja.quote:Op maandag 19 december 2022 22:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het liefst wil je met gelijke munt terugbetalen. Door die nukes is er ook geen eerlijk speelveld. Want Rusland kan in Oekraïne z’n zalige gang gaan maar terugslaan kan niet.
De Russen hebben totaal geen problemen om onschuldige Oekraïners en hun kinderen om te brengen.quote:Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Soort oergevoel van oog om oog, tand om tand. Een droneaanval op Kyiv, is een droneaanval op Moskou. Zoiets.
Maar dat zou tegelijkertijd ook weer zo ingaan tegen mijn eigen gevoel van dat je burgers niet bombardeert.
Maar die Russen zijn ook mede verantwoordelijk voor de oorlog. Er is veel steun vanuit de bevolking en weinig protesten.quote:Op maandag 19 december 2022 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Soort oergevoel van oog om oog, tand om tand. Een droneaanval op Kyiv, is een droneaanval op Moskou. Zoiets.
Maar dat zou tegelijkertijd ook weer zo ingaan tegen mijn eigen gevoel van dat je burgers niet bombardeert.
Johquote:Op maandag 19 december 2022 22:32 schreef quirina het volgende:
Rusland is de veroorzaker van deze oorlog en geheel verantwoordelijk
Ze faciliteren al eeuwenlang het ene misdadige regime na de andere dictatuur met koloniale ambities, helemaal "onschuldig" zijn ze dus ook niet. Desalniettemin kunnen de Oekraïners hun wapens beter gewoon tegen de Russische krijgsmacht inzetten; Russische burgers doden brengt de oorlog geen seconde eerder ten einde.quote:Op maandag 19 december 2022 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Want die Russische burgers zijn ook gewoon onschuldige mensen.
I know.
Jij zou daar wel begrip voor hebben? Voor zo'n aanval op Russische burgers.quote:Op maandag 19 december 2022 22:29 schreef quirina het volgende:
[..]
De Russen hebben totaal geen problemen om onschuldige Oekraïners en hun kinderen om te brengen.
Wat denk je nu dat er in de tweede wereld oorlog gebeurde, ook in Berlijn waren burgers maar het regende bommen.quote:Op maandag 19 december 2022 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij zou daar wel begrip voor hebben? Voor zo'n aanval op Russische burgers.
Het westen levert Oekraïne materieel om eens even flink wat Russische burgers te bombarderen. Zoiets?
Ik voel vaak dat oog om oog, tand om tand. Snap je heel goed.
Maar tegelijkertijd zijn dat burgerdoelen. Dat doe je niet. Punt.
If they go low, we go high. We zouden dan geen haar beter zijn dan de Russen.
Jij zou een bomaanval op een Russische stad op burgers wel okay vinden?quote:Op maandag 19 december 2022 22:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat denk je nu dat er in de tweede wereld oorlog gebeurde, ook in Berlijn waren burgers maar het regende bommen.
Dat is geen oog om oog, tand om tand maar omdat er een oorlog gaande is en men moet kunnen terugslaan.
Wat is dat nou voor vraag? denk je dat Moskou enkel een woonwijk is?quote:Op maandag 19 december 2022 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij zou een bomaanval op een Russische stad op burgers wel okay vinden?
Zou je ook wel begrip hebben voor wat Joegoslavische, Irakese of Syrische clusterbommen op Rotterdam of Amsterdam, om maar wat te noemen?quote:Op maandag 19 december 2022 22:29 schreef quirina het volgende:
[..]
De Russen hebben totaal geen problemen om onschuldige Oekraïners en hun kinderen om te brengen.
Ik denk dat je niet helemaal 100 bent.quote:Op maandag 19 december 2022 22:53 schreef capricia het volgende:
Dus de algemene consensus hier (bij sommigen) is dat we Oekraïne met met veel meer lange afstandsraketten (en inlichtingen) moeten voorzien. Zodat ze in Rusland ook burgers kunnen raken.
Wouw.
Ik denk dat we dat pad niet op moeten gaan.
Je hebt het over het bombarderen van burgers in Berlijn. En dat terugslaan in Moskou moet dan ook maar kunnen.quote:Op maandag 19 december 2022 22:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor vraag? denk je dat Moskou enkel een woonwijk is?
Je snapt dat de enige reden dat het geen full blown war is het feit is dat Rusland kernraketten heeft en Oekraïne niet (meer)?quote:Op maandag 19 december 2022 22:53 schreef capricia het volgende:
Dus de algemene consensus hier (bij sommigen) is dat we Oekraïne met met veel meer lange afstandsraketten (en inlichtingen) moeten voorzien. Zodat ze in Rusland ook burgers kunnen raken.
Wouw.
Ik denk dat we dat pad niet op moeten gaan.
Dat heet oorlog capricia. Dat gebeurt dan.quote:Op maandag 19 december 2022 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt het over het bombarderen van burgers in Berlijn. En dat terugslaan in Moskou moet dan ook maar kunnen.
Of lees ik je verkeerd?
Niet oké, maar als dat een overwinning dichterbij zou brengen, dan zouden ze mijn zegen hebbenquote:Op maandag 19 december 2022 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij zou een bomaanval op een Russische stad op burgers wel okay vinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |