SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het überhaupt vandaag? Ik meende te lezen “deze week”?quote:Op zondag 18 december 2022 19:54 schreef capricia het volgende:
Hoe laat wordt die toespraak van Poetin verwacht?
Oh okay. Deze week dus.quote:Op zondag 18 december 2022 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is het überhaupt vandaag? Ik meende te lezen “deze week”?
Hoe dan ook? Wat voor opties heeft hij?
-nieuwe mobilisatie
-volledige oorlogseconomie al dan niet icm martial law
-einde oorlog (gaat niet gebeuren maar wel een optie)
Misschien nog iets met Wit-Rusland. Ben eens benieuwd. Formele oorlogsverklaring zou ook nog kunnen.quote:Op zondag 18 december 2022 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh okay. Deze week dus.
Ja. Eens.
En een evil empire met Iran vormen ofzo.
Nieuwe mobilisatierondequote:Op zondag 18 december 2022 20:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien nog iets met Wit-Rusland. Ben eens benieuwd. Formele oorlogsverklaring zou ook nog kunnen.
Heb je nu een probleem met de EU ten opzichte van klimaatbeleid, of heb je een probleem met de EU ten opzichte van haar handelen in de oorlog van Rusland?quote:Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Nieuwe mobilisatieronde
(Dreigen met) nukes
Samenwerking met Xi
God weet. Gelukkig heeft de EU besloten dat we allemaal moeten fokken voor die klimaatwaanzin. Godtering.
Beidenquote:Op zondag 18 december 2022 20:15 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Heb je nu een probleem met de EU ten opzichte van klimaatbeleid, of heb je een probleem met de EU ten opzichte van haar handelen in de oorlog van Rusland?
Klimaat snap ik wel. Tevens het leeuwendeel van de beleidsvoering vanuit Brussel.quote:
1+2 en het is reeds begonnen met de raketaanvallen.quote:Op zondag 18 december 2022 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is het überhaupt vandaag? Ik meende te lezen “deze week”?
Hoe dan ook? Wat voor opties heeft hij?
-nieuwe mobilisatie
-volledige oorlogseconomie al dan niet icm martial law
-einde oorlog (gaat niet gebeuren maar wel een optie)
Dat Poetin het zich vanwege zijn eigen "gezondheid" niet kan veroorloven te verliezen.quote:Op zondag 18 december 2022 20:42 schreef Black_Baron het volgende:
Denk dat Poetin doodsbang is dat heel de RF uit mekaar gaat vallen.
Jullie?
Altijd het probleem met dictaturen. Dat ze een oorlog niet mogen verliezen, want dan zijn ze afquote:Op zondag 18 december 2022 20:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat Poetin het zich vanwege zijn eigen "gezondheid" niet kan veroorloven te verliezen.
Nu is het al een aantal jaren de trend dat de liberale democratie aan populariteit verliest en er meer geflirt word met autoritair nationalisme, dus geniet ervan zolang het nog duurt. Over 20 jaar zijn we ook een soort Rusland omdat we te bang waren om voor onze zwakheden op te komen.quote:Op zondag 18 december 2022 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Altijd het probleem met dictaturen. Dat ze een oorlog niet mogen verliezen, want dan zijn ze af
Democratie heeft dat probleem niet. Want er is altijd een nieuwe opvolger paraat.
(Vrij naar Timothy Snyder)
Rusland leeft in een andere tijdszone, vooral mentaal. Met een eeuwig durend rijk, denken ze. Ze noemen het Russische Vrede.
Ik noem het backwards en terreur.
Alleen al vanwege hun systeem van vriendjespolitiek gaan ze dit nooit winnen. Geen capable people.
Ik denk dat een scenario zoals bij Tito best realistisch kan zijn. Tito hield jarenlang iedereen onder de duim, maar toen hij het hoekje om ging brak alsnog de pleuris uit en viel het land uit elkaar.quote:Op zondag 18 december 2022 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Altijd het probleem met dictaturen. Dat ze een oorlog niet mogen verliezen, want dan zijn ze af
Democratie heeft dat probleem niet. Want er is altijd een nieuwe opvolger paraat.
(Vrij naar Timothy Snyder)
Rusland leeft in een andere tijdszone, vooral mentaal. Met een eeuwig durend rijk, denken ze. Ze noemen het Russische Vrede.
Ik noem het backwards en terreur.
Alleen al vanwege hun systeem van vriendjespolitiek gaan ze dit nooit winnen. Geen capable people.
Girkin blijft toch gewoon veilig in Rusland ook als Rusland verloren heeft? Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat door zo'n voorval hij naar Den Haag gestuurd gaat worden.quote:Op zondag 18 december 2022 20:22 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk wordt hij onder een Nederlandse vlag opgehangen.
[ twitter ]
Ik zou hier geen geld op durven inzetten.quote:Op zondag 18 december 2022 21:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Girkin blijft toch gewoon veilig in Rusland ook als Rusland verloren heeft? Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat door zo'n voorval hij naar Den Haag gestuurd gaat worden.
Ik acht het realistisch dat die hele klerezooi in elkaar lazert met de dood van Poetin tztquote:Op zondag 18 december 2022 21:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren.
Het scenario dat bij een machtswissel de oude kliek naar Den Haag wordt gestuurd is niet eens ondenkbaar. Het voordeel voor de nieuwe machthebbers is een enorm diplomatiek krediet en je bent van je oude rivalen af. Je kunt ze ook direct tegen de muur zetten, dan is er minder kans dat de bevolking ernaar terug verlangt.quote:Op zondag 18 december 2022 21:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Girkin blijft toch gewoon veilig in Rusland ook als Rusland verloren heeft? Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat door zo'n voorval hij naar Den Haag gestuurd gaat worden.
Dit is ook meteen de manco van zo’n op het Führerprinzip gestoeld systeem. Op het moment dat je de leider onthoofdt, weet niemand meer wat de bedoeling is en krijg je chaos.quote:Op zondag 18 december 2022 21:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik acht het realistisch dat die hele klerezooi in elkaar lazert met de dood van Poetin tzt
Ze hebben dat onder Jeltsin al eens geprobeerd. Maar die zatlap maakte er zo’n rotzooi van dat de bevolking weer een sterke man wou. Nou, de rest is geschiedenis.quote:Op zondag 18 december 2022 21:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het scenario dat bij een machtswissel de oude kliek naar Den Haag wordt gestuurd is niet eens ondenkbaar. Het voordeel voor de nieuwe machthebbers is een enorm diplomatiek krediet en je bent van je oude rivalen af. Je kunt ze ook direct tegen de muur zetten, dan is er minder kans dat de bevolking ernaar terug verlangt.
Maar dat komt vooral door Rusland. De aanvankelijke doelen zullen ze nooit meer bereiken. Het hoogst haalbare is een frozen conflict.quote:Op zondag 18 december 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Tja tis nog lang niet gedaan, deze oorlog.
Plaatsvervangende schaamte.quote:
De Russische federatie zie ik op zich nog wel uiteen vallen, maar ik zie inderdaad niet één Rus voor een tribunaal verschijnen in Den Haag.quote:Op zondag 18 december 2022 21:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:
Ik vind dat we er alles aan moeten doen om Putin en Rusland kapot te maken. En ik vind dat de sancties flink bijten en als Rusland iets had om massaal mee aan te vallen dat ze dat al lang gedaan hadden.quote:
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar goed... Er komt gewoon weer een nieuwe Poetin en de repressie blijft hetzelfde. Denk niet dat Girkin iets te vrezen heeft.quote:Op zondag 18 december 2022 21:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het scenario dat bij een machtswissel de oude kliek naar Den Haag wordt gestuurd is niet eens ondenkbaar. Het voordeel voor de nieuwe machthebbers is een enorm diplomatiek krediet en je bent van je oude rivalen af. Je kunt ze ook direct tegen de muur zetten, dan is er minder kans dat de bevolking ernaar terug verlangt.
welness rechts, schattig.quote:Op maandag 19 december 2022 00:05 schreef havanagila het volgende:
Russische propaganda is nu al zo wanhopig dat ze pogingen doen om steun te krijgen bij die Amerikaanse christen/maga/corona wappies door het een "heilige oorlog" te noemen...
Benieuwd of dat opgepikt gaat worden in de VS.
quote:Op maandag 19 december 2022 00:05 schreef havanagila het volgende:
Russische propaganda is nu al zo wanhopig dat ze pogingen doen om steun te krijgen bij die Amerikaanse christen/maga/corona wappies door het een "heilige oorlog" te noemen...
Benieuwd of dat opgepikt gaat worden in de VS.
Rusland dient in dezelfde ellende gestort te worden als waar het land in de jaren '90 in verkeerde, waarmee toen de criminaliteitscijfers omhoog vlogen, Russische mannen massaal door geweld en alcoholisme om het leven kwamen en het geboortecijfer dramatisch kelderde.quote:Op zondag 18 december 2022 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat we er alles aan moeten doen om Putin en Rusland kapot te maken. En ik vind dat de sancties flink bijten en als Rusland iets had om massaal mee aan te vallen dat ze dat al lang gedaan hadden.
Al die haat hier jegens Westerse politici en media komt vnl door kneuzen die niet door hebben dat ze 1 op 1 propaganda van een maffia-regime nablatenquote:Op maandag 19 december 2022 07:11 schreef Belugastroop het volgende:
Al die haat hier jegens Rusland (en alle andere politiek onwelgevallige landen in het verleden). Komt vnl door de brainwashing door westerse politieke opruiers en westerse mainstream media. Afentoe lees je nog een evenwichtig geluid, bijv. van de Guardian UK destijds
https://www.theguardian.c(...)ct/31/russia-georgia
Lees dat artikel vd Guardian uit 2008. Wat vind je daarvan. Hier in het westen werd alles destijds op Rusland afgeschoven. Terwijl westerse trekpop gruweldaden pleegde in de Caucasus. Lijkt bijna 1:1 op wat er nu gebeurt.quote:Op maandag 19 december 2022 07:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Al die haat hier jegens Westerse politici en media komt vnl door kneuzen die niet door hebben dat ze 1 op 1 propaganda van een maffia-regime nablaten
Onderzoek door BBC. Artikel vd Guardian. Jij noemt dat opinie. Omdat het niet in jouw totalitaire slinkse oorlogzuchtige straatje past ?quote:Op maandag 19 december 2022 07:38 schreef Kopstoot het volgende:
Dat is geen feiten beschrijvend artikel, maar een opinie van 14 jaar oud zonder enige relevantie.
Je weet best dat de gruweldaden nu zoals gewoonlijk met name door de Russen gepleegd worden. Dat is nu eenmaal hun modus operandi. En niet alleen nu overigens, maar ook al in 2014 en daarna. Vraag het eens aan de Krim tataren of aan politici (ipv maffiosi) in die neprepubliekjes in oost Oekraïne.
Er staat letterlijk ‘Opinion’ in koeienletters boven je stukjequote:Op maandag 19 december 2022 07:54 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Onderzoek door BBC. Artikel vd Guardian. Jij noemt dat opinie. Omdat het niet in jouw totalitaire slinkse oorlogzuchtige straatje past.
Oekraine plegen geen gruweldaden. De tientallen miljarden munitie die Orkraine van Biden en EU krijgen stoppen ze in anus. Lekker mee vingeren zeker.
Ho ho NCTV. Er wordt in dat stuk verwezen naar een BBC rapportage. Links in de bron.quote:Op maandag 19 december 2022 07:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Er staat letterlijk ‘Opinion’ in koeienletters boven je stukje
Gelijk iedereen links of erger noemen die het niet met je eens is is ook weer zoiets dat nergens op slaat.
Ik denk dat Oekraïners hun vingers gebruiken om de pin van een handgranaat eruit te verwijderen en de trekker over te halen. Er zijn namelijk schoften van nazi achtige alure hun land binnengevallen, dus men is druk bezig die lui eruit te schieten, zo ongecompliceerd is het.quote:Op maandag 19 december 2022 07:54 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Oekraine plegen geen gruweldaden. De tientallen miljarden munitie die Orkraine van Biden en EU krijgen stoppen ze in anus. Lekker mee vingeren zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |