abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207136930
Nieuw deel. Game on.
pi_207136955
Hoe laat wordt die toespraak van Poetin verwacht?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207137011
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 19:54 schreef capricia het volgende:
Hoe laat wordt die toespraak van Poetin verwacht?
Is het überhaupt vandaag? Ik meende te lezen “deze week”?

Hoe dan ook? Wat voor opties heeft hij?
-nieuwe mobilisatie
-volledige oorlogseconomie al dan niet icm martial law
-einde oorlog (gaat niet gebeuren maar wel een optie)
pi_207137017
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207137031
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

-nieuwe mobilisatie
Oh okay. Deze week dus.
Ja. Eens.
En een evil empire met Iran vormen ofzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207137034
twitter
pi_207137058
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh okay. Deze week dus.
Ja. Eens.
En een evil empire met Iran vormen ofzo.
Misschien nog iets met Wit-Rusland. Ben eens benieuwd. Formele oorlogsverklaring zou ook nog kunnen.
pi_207137096
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien nog iets met Wit-Rusland. Ben eens benieuwd. Formele oorlogsverklaring zou ook nog kunnen.
Nieuwe mobilisatieronde
(Dreigen met) nukes
Samenwerking met Xi

God weet. Gelukkig heeft de EU besloten dat we allemaal moeten fokken voor die klimaatwaanzin. Godtering. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207137194
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef vosss het volgende:

[..]
Nieuwe mobilisatieronde
(Dreigen met) nukes
Samenwerking met Xi

God weet. Gelukkig heeft de EU besloten dat we allemaal moeten fokken voor die klimaatwaanzin. Godtering. :r
Heb je nu een probleem met de EU ten opzichte van klimaatbeleid, of heb je een probleem met de EU ten opzichte van haar handelen in de oorlog van Rusland?
pi_207137271
Hopelijk wordt hij onder een Nederlandse vlag opgehangen.

twitter
pi_207137396
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:15 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Heb je nu een probleem met de EU ten opzichte van klimaatbeleid, of heb je een probleem met de EU ten opzichte van haar handelen in de oorlog van Rusland?
Beiden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207137508
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 20:30 schreef vosss het volgende:

[..]
Beiden :)
Klimaat snap ik wel. Tevens het leeuwendeel van de beleidsvoering vanuit Brussel.

Toch zie ik niet hoe we als collectief westen anders in dit conflict hadden moeten staan. Niets doen had veel grotere gevolgen gehad.

Hoe kijk jij hier naar?
pi_207137531
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2022 19:59 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
_O-
pi_207137548
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

-nieuwe mobilisatie
1+2 en het is reeds begonnen met de raketaanvallen.
Vakman pur sang
pi_207137572
Denk dat Poetin doodsbang is dat heel de RF uit mekaar gaat vallen.
Jullie?
pi_207137589
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:42 schreef Black_Baron het volgende:
Denk dat Poetin doodsbang is dat heel de RF uit mekaar gaat vallen.
Jullie?
Dat Poetin het zich vanwege zijn eigen "gezondheid" niet kan veroorloven te verliezen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207137597
quote:
[ twitter ]
Mien God. Dit is nou wat je noemt emotionele chantage. :')
Vakman pur sang
pi_207137664
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2022 20:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat Poetin het zich vanwege zijn eigen "gezondheid" niet kan veroorloven te verliezen.
Altijd het probleem met dictaturen. Dat ze een oorlog niet mogen verliezen, want dan zijn ze af :')

Democratie heeft dat probleem niet. Want er is altijd een nieuwe opvolger paraat.

(Vrij naar Timothy Snyder)

Rusland leeft in een andere tijdszone, vooral mentaal. Met een eeuwig durend rijk, denken ze. Ze noemen het Russische Vrede.
Ik noem het backwards en terreur.
Alleen al vanwege hun systeem van vriendjespolitiek gaan ze dit nooit winnen. Geen capable people.
  zondag 18 december 2022 @ 20:57:55 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207137833
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Altijd het probleem met dictaturen. Dat ze een oorlog niet mogen verliezen, want dan zijn ze af :')

Democratie heeft dat probleem niet. Want er is altijd een nieuwe opvolger paraat.

Rusland leeft in een andere tijdszone, vooral mentaal. Met een eeuwig durend rijk, denken ze. Ze noemen het Russische Vrede.
Alleen al vanwege hun systeem van vriendjespolitiek gaan ze dit nooit winnen. Geen capable people.
Nu is het al een aantal jaren de trend dat de liberale democratie aan populariteit verliest en er meer geflirt word met autoritair nationalisme, dus geniet ervan zolang het nog duurt. Over 20 jaar zijn we ook een soort Rusland omdat we te bang waren om voor onze zwakheden op te komen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207138024
Die Niki Proshin zit inmiddels in Thailand. Het kan verkeren.

In het begin kon ik nog wel sympathie voor die vent opbrengen omdat hij die protesten in beeld bracht maar inmiddels is het wel een beetje met de pet rondgaan en geld schooien ofzo. Beetje jammer.
pi_207138102
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik denk dat een scenario zoals bij Tito best realistisch kan zijn. Tito hield jarenlang iedereen onder de duim, maar toen hij het hoekje om ging brak alsnog de pleuris uit en viel het land uit elkaar.

Overigens was Tito in het westen een graag geziene gast en het was een joviale vent, maar dat is een misverstand. Het was net zo’n engnek als die andere dictators achter het ijzeren gordijn.
  zondag 18 december 2022 @ 21:16:41 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207138145
Vandaag een stuk over Oekraine met Verbrugge en de Kort. Hoop misinformatie gespuit door de Kort, maar om die mist heen zitten ook wel wat rake zienswijzen mijn inziens:

-> economische sancties raken Rusland wel, maar niet afdoende;
-> Rusland (lijkt) zich voor te bereiden en te prepareren voor een massaal offensief. Antwoord van Westen tot dusver wat hypermoderne doch veel te weinig luchtverdedigingssystemen en andere technologische zooi. Maar geen zware massa om een tegenoffensief te kunnen starten.
-> Oekraiene is momenteel koud en op zwart. Wat is er eigenlijk bereikt?

Benieuwd wat jullie vinden :)

P.s: wat ook aan de orde kwam was de vele assumpties en voorspellingen van zelfverklaarde experts over het verloop van de oorlog, begin van de oorlog werd voorspeld (de Wijk, de Kruijf, etc etc) dat Rusland snel door haar munitie heen zou zijn. Blijkt eigenlijk met de kennis van nu niet te kloppen. Beetje wat we bij corona ook zagen.

Link:
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_207138183
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:22 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk wordt hij onder een Nederlandse vlag opgehangen.

[ twitter ]
Girkin blijft toch gewoon veilig in Rusland ook als Rusland verloren heeft? Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat door zo'n voorval hij naar Den Haag gestuurd gaat worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207138225
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Girkin blijft toch gewoon veilig in Rusland ook als Rusland verloren heeft? Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat door zo'n voorval hij naar Den Haag gestuurd gaat worden.
Ik zou hier geen geld op durven inzetten.
pi_207138252
quote:

[..]
Het uiteenvallen van de RF gaat echt niet gebeuren.
Ik acht het realistisch dat die hele klerezooi in elkaar lazert met de dood van Poetin tzt
  zondag 18 december 2022 @ 21:21:50 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207138288
quote:

[..]
Het scenario dat bij een machtswissel de oude kliek naar Den Haag wordt gestuurd is niet eens ondenkbaar. Het voordeel voor de nieuwe machthebbers is een enorm diplomatiek krediet en je bent van je oude rivalen af. Je kunt ze ook direct tegen de muur zetten, dan is er minder kans dat de bevolking ernaar terug verlangt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207138340
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 21:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik acht het realistisch dat die hele klerezooi in elkaar lazert met de dood van Poetin tzt
Dit is ook meteen de manco van zo’n op het Führerprinzip gestoeld systeem. Op het moment dat je de leider onthoofdt, weet niemand meer wat de bedoeling is en krijg je chaos.

Dat zag je in het begin ook in het Russische leger gebeuren toen er met regelmaat generaals werden omgelegd. Er is 0,0 initiatief. Alles moet van bovenaf opgelegd worden anders loopt de boel vast.
pi_207138372
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het scenario dat bij een machtswissel de oude kliek naar Den Haag wordt gestuurd is niet eens ondenkbaar. Het voordeel voor de nieuwe machthebbers is een enorm diplomatiek krediet en je bent van je oude rivalen af. Je kunt ze ook direct tegen de muur zetten, dan is er minder kans dat de bevolking ernaar terug verlangt.
Ze hebben dat onder Jeltsin al eens geprobeerd. Maar die zatlap maakte er zo’n rotzooi van dat de bevolking weer een sterke man wou. Nou, de rest is geschiedenis.
pi_207138478
Tja tis nog lang niet gedaan, deze oorlog.
Vakman pur sang
pi_207138633
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Tja tis nog lang niet gedaan, deze oorlog.
Maar dat komt vooral door Rusland. De aanvankelijke doelen zullen ze nooit meer bereiken. Het hoogst haalbare is een frozen conflict.
pi_207138674
quote:
[ twitter ]
Plaatsvervangende schaamte. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207138755
quote:

[..]
De Russische federatie zie ik op zich nog wel uiteen vallen, maar ik zie inderdaad niet één Rus voor een tribunaal verschijnen in Den Haag.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 december 2022 @ 22:00:17 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207138988
quote:
[ twitter ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207139057
twitter
  zondag 18 december 2022 @ 22:14:26 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207139222
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

Benieuwd wat jullie vinden :)

Ik vind dat we er alles aan moeten doen om Putin en Rusland kapot te maken. En ik vind dat de sancties flink bijten en als Rusland iets had om massaal mee aan te vallen dat ze dat al lang gedaan hadden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207140357
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar goed... Er komt gewoon weer een nieuwe Poetin en de repressie blijft hetzelfde. Denk niet dat Girkin iets te vrezen heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207140700
Russische propaganda is nu al zo wanhopig dat ze pogingen doen om steun te krijgen bij die Amerikaanse christen/maga/corona wappies door het een "heilige oorlog" te noemen...

Benieuwd of dat opgepikt gaat worden in de VS.
pi_207140763
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 00:05 schreef havanagila het volgende:
Russische propaganda is nu al zo wanhopig dat ze pogingen doen om steun te krijgen bij die Amerikaanse christen/maga/corona wappies door het een "heilige oorlog" te noemen...

welness rechts, schattig.
pi_207140964
quote:
[ twitter ]
😲

Geen woorden...

2 sides..... toch?
pi_207141353
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 00:05 schreef havanagila het volgende:

pi_207141486
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind dat we er alles aan moeten doen om Putin en Rusland kapot te maken. En ik vind dat de sancties flink bijten en als Rusland iets had om massaal mee aan te vallen dat ze dat al lang gedaan hadden.
Rusland dient in dezelfde ellende gestort te worden als waar het land in de jaren '90 in verkeerde, waarmee toen de criminaliteitscijfers omhoog vlogen, Russische mannen massaal door geweld en alcoholisme om het leven kwamen en het geboortecijfer dramatisch kelderde.

Iedere Rus, die nu niet geboren wordt, hoef je over twintig jaar niet op het slagveld om het leven te brengen wanneer ze de volgende dictator op de troon gehesen hebben om het Russische koloniale rijk in ere te herstellen.
pi_207141542
Al die haat hier jegens Rusland (en alle andere politiek onwelgevallige landen in het verleden). Komt vnl door de brainwashing door westerse politieke opruiers en westerse mainstream media. Afentoe lees je nog een evenwichtig geluid bijv van de Guardian UK (destijds)

Bron: https://www.theguardian.c(...)ct/31/russia-georgia

pi_207141550
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:11 schreef Belugastroop het volgende:
Al die haat hier jegens Rusland (en alle andere politiek onwelgevallige landen in het verleden). Komt vnl door de brainwashing door westerse politieke opruiers en westerse mainstream media. Afentoe lees je nog een evenwichtig geluid, bijv. van de Guardian UK destijds

https://www.theguardian.c(...)ct/31/russia-georgia
Al die haat hier jegens Westerse politici en media komt vnl door kneuzen die niet door hebben dat ze 1 op 1 propaganda van een maffia-regime nablaten
pi_207141560
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Al die haat hier jegens Westerse politici en media komt vnl door kneuzen die niet door hebben dat ze 1 op 1 propaganda van een maffia-regime nablaten
Lees dat artikel vd Guardian uit 2008. Wat vind je daarvan. Hier in het westen werd alles destijds op Rusland afgeschoven. Terwijl westerse trekpop gruweldaden pleegde in de Caucasus. Lijkt bijna 1:1 op wat er nu gebeurt.

Ben je vergeten dat Ukraine zelf bekend staat als corrupte regime met maffiapraktijken. En Neo-nazis. Die destijds een verbond sloten met de Duitse Nazis tijdens WO2. Linkse knurften laten toch nooit een kans voorbij om te kotsen over Nazis. Maar nu ben je voor?

[ Bericht 14% gewijzigd door Belugastroop op 19-12-2022 07:24:28 ]
  maandag 19 december 2022 @ 07:38:50 #46
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_207141624
Dat is geen feiten beschrijvend artikel, maar een opinie van 14 jaar oud zonder enige relevantie.

Je weet best dat de gruweldaden nu zoals gewoonlijk met name door de Russen gepleegd worden. Dat is nu eenmaal hun modus operandi. En niet alleen nu overigens, maar ook al in 2014 en daarna. Vraag het eens aan de Krim tataren of aan politici (ipv maffiosi) in die neprepubliekjes in oost Oekraïne.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_207141674
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:38 schreef Kopstoot het volgende:
Dat is geen feiten beschrijvend artikel, maar een opinie van 14 jaar oud zonder enige relevantie.

Je weet best dat de gruweldaden nu zoals gewoonlijk met name door de Russen gepleegd worden. Dat is nu eenmaal hun modus operandi. En niet alleen nu overigens, maar ook al in 2014 en daarna. Vraag het eens aan de Krim tataren of aan politici (ipv maffiosi) in die neprepubliekjes in oost Oekraïne.
Onderzoek door BBC. Artikel vd Guardian. Jij noemt dat opinie. Omdat het niet in jouw totalitaire slinkse oorlogzuchtige straatje past ?

Oekraine plegen geen gruweldaden. De tientallen miljarden munitie die Orkraine van Biden en EU krijgen stoppen ze in anus. Lekker mee vingeren zeker.
pi_207141679
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:54 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Onderzoek door BBC. Artikel vd Guardian. Jij noemt dat opinie. Omdat het niet in jouw totalitaire slinkse oorlogzuchtige straatje past.

Oekraine plegen geen gruweldaden. De tientallen miljarden munitie die Orkraine van Biden en EU krijgen stoppen ze in anus. Lekker mee vingeren zeker.
Er staat letterlijk ‘Opinion’ in koeienletters boven je stukje :s)

Gelijk iedereen links of erger noemen die het niet met je eens is is ook weer zoiets dat nergens op slaat.
pi_207141724
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 07:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Er staat letterlijk ‘Opinion’ in koeienletters boven je stukje :s)

Gelijk iedereen links of erger noemen die het niet met je eens is is ook weer zoiets dat nergens op slaat.
Ho ho NCTV. Er wordt in dat stuk verwezen naar een BBC rapportage. Links in de bron.
pi_207141736
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 07:54 schreef Belugastroop het volgende:

[..]

Ik denk dat Oekraïners hun vingers gebruiken om de pin van een handgranaat eruit te verwijderen en de trekker over te halen. Er zijn namelijk schoften van nazi achtige alure hun land binnengevallen, dus men is druk bezig die lui eruit te schieten, zo ongecompliceerd is het.

Daar heeft jouw rare anus opmerking niets mee te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')