abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 februari 2023 @ 10:38:58 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207890773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:20 schreef Remco het volgende:
Door het schaatsen in klassementen is het vrij lastig het aantal toernooien te verminderen. Je kunt geen Wk allround en afstanden in 1 houden. Bij het Wk skiėn kun je prima de combinatie erbij doen bij schaatsen is dit niet mogelijk.

Maar dit seizoen is het wel heel dramatisch. Het NK allround was zelfs internationaal gezien het spannendste toernooi tot nu toe. En ik ben bang dat het in Polen niet heel veel spannender gaat worden.
Maar je hoeft natuurlijk niet per se elk jaar elk toernooi te houden. Wat nu ook niet meer het geval is volgens mij, maar zoals gezegd, ik ben even kwijt wat we tegenwoordig per seizoen hebben en wat we pak 'm beet 10 jaar geleden per seizoen hadden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207890872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik heb me prima vermaakt bij de World Cups in de herfst, maar bij de Nederlanders spat de desinteresse er vanaf. En misschien bij de buitenlanders ook wel in mindere mate, maar die worden niet geļnterviewd. Blijft toch vreemd.
Er valt, buiten geld, ook niks te halen bij de World Cups. Geen naam/faam, of zekerheid dat je naar een WK mag door winst.

Zelfs toen er echt wel gereden moest worden op de WC's om genoeg plekken te krijgen op de OS moest daarvoor nog hard gestreden worden door de bond om rijders genoeg WC's te laten rijden :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 februari 2023 @ 10:50:30 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207890888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:47 schreef franklop het volgende:

[..]
Er valt, buiten geld, ook niks te halen bij de World Cups. Geen naam/faam, of zekerheid dat je naar een WK mag door winst.

Zelfs toen er echt wel gereden moest worden op de WC's om genoeg plekken te krijgen op de OS moest daarvoor nog hard gestreden worden door de bond om rijders genoeg WC's te laten rijden :')
De World Cup-klassementen zijn ook echt totįįl geen 'ding' volgens mij. Ik heb toch echt het hele seizoen tot nu toe gekeken, maar heb werkelijk geen flauw benul welke man en welke vrouw aan de leiding gaat :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 februari 2023 @ 10:54:04 #274
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207890922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De World Cup-klassementen zijn ook echt totįįl geen 'ding' volgens mij. Ik heb toch echt het hele seizoen tot nu toe gekeken, maar heb werkelijk geen flauw benul welke man en welke vrouw aan de leiding gaat :P
Die draagt een gouden band!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 10:55:51 #275
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207890944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:47 schreef franklop het volgende:

[..]
Er valt, buiten geld, ook niks te halen bij de World Cups. Geen naam/faam, of zekerheid dat je naar een WK mag door winst.

Zelfs toen er echt wel gereden moest worden op de WC's om genoeg plekken te krijgen op de OS moest daarvoor nog hard gestreden worden door de bond om rijders genoeg WC's te laten rijden :')
Als je een ticket voor het WK kan verdienen op individuele basis zouden de WBs een stuk serieuzer worden genomen inderdaad. Maar dat is dan alsnog indirect, de wereldbeker zelf heeft nauwelijks prestige.
pi_207890952
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De World Cup-klassementen zijn ook echt totįįl geen 'ding' volgens mij. Ik heb toch echt het hele seizoen tot nu toe gekeken, maar heb werkelijk geen flauw benul welke man en welke vrouw aan de leiding gaat :P
Toch gek dat het bij vrijwel elke andere (winter)sport wel leeft, behalve schaatsen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_207890972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als je een ticket voor het WK kan verdienen op individuele basis zouden de WBs een stuk serieuzer worden genomen inderdaad. Maar dat is dan alsnog indirect, de wereldbeker zelf heeft nauwelijks prestige.
Maar dan nog is de schaatstop zo smal, dat als een Takagi het niet op naam red, zij het prima op een andere manier wel altijd red.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_207891019
En dan bijv wel klagen over een EK afstanden dat geen tegenstand heeft, maar vervolgens slaat de ploeg de wereldbekers wel weer over.

Hallo Thomas Krol
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:01:29 #279
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207891033
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:00 schreef franklop het volgende:
En dan bijv wel klagen over een EK afstanden dat geen tegenstand heeft, maar vervolgens slaat de ploeg de wereldbekers wel weer over.

Hallo Thomas Krol
Teveel tegenstand zeker
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:04:03 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207891064
Die WB's zijn leuk voor aanstormend talent enzo, maar de gevestigde top interesseert zich daar niet voor. Als ze die rijden, dan is het als wedstrijdtraining en niet om een klassement te winnen. Ze zijn op nietszeggende plekken met nauwelijks publiek en nauwelijks coverage. Waarom zou je er ook naartoe gaan?

En als je dan een seizoen hebt met amper andere grote toernooien, dan klaagt iedereen dat er niets te doen is. En niet eens onterecht eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207891074
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Teveel tegenstand zeker
Van vorige week nog, ook leuk.

quote:
Krol blijft nog in het ongewisse of zijn inspanningen zich ook vertalen tijdens wedstrijden op het ijs. “Omdat we het nu in januari gedaan hebben, is het spannend om te kijken of het nu al resultaat oplevert. Ik voel me wel veel fitter. Tegelijkertijd moet je realistisch zijn en deze kennis meenemen naar de zomer. Volgend jaar pas dingen ervan verwachten. De trainingswedstrijd over 1000 meter van vorige week ging best prima, dat geeft vertrouwen. Of ik helemaal top ben? Dat is voor mij ook een vraagteken. Binnen de mogelijkheden hebben we het maximale gedaan. En mocht het niet lukken, dan ben ik ervan overtuigd dat we de sleutel hebben gevonden om volgend seizoen hard te schaatsen.”

Voor nu is er nog niks verloren, de belangrijkste wedstrijden staan nog op het programma. “Als ik over een maand wereldkampioen word, heb ik een topseizoen gehad.” En dan mag er een bedankje naar de internationale schaatsbond. “Ik heb kritiek gehad op die saaie kalender – sta daar nog steeds achter-, maar dat heeft mij wel de ruimte geboden om aan mijn inhoud te werken. Met een World Cup in januari was dat niet gelukt. Daar ben ik de ISU toch dankbaar voor," vertelt Krol met een knipoog.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:07:11 #282
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207891101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:04 schreef Janneke141 het volgende:
Die WB's zijn leuk voor aanstormend talent enzo, maar de gevestigde top interesseert zich daar niet voor. Als ze die rijden, dan is het als wedstrijdtraining en niet om een klassement te winnen. Ze zijn op nietszeggende plekken met nauwelijks publiek en nauwelijks coverage. Waarom zou je er ook naartoe gaan?

En als je dan een seizoen hebt met amper andere grote toernooien, dan klaagt iedereen dat er niets te doen is. En niet eens onterecht eigenlijk.
Ja ik denk dus ook dat de troosteloze ambiance een rol speelt. Ik denk dat schaatsers een stuk gemotiveerder zouden zijn als je in Canada, Duitsland en Noorwegen een stadion als Thialf zou hebben wat vol zit als de WB langskomt
pi_207891117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:04 schreef Janneke141 het volgende:
Die WB's zijn leuk voor aanstormend talent enzo, maar de gevestigde top interesseert zich daar niet voor. Als ze die rijden, dan is het als wedstrijdtraining en niet om een klassement te winnen. Ze zijn op nietszeggende plekken met nauwelijks publiek en nauwelijks coverage. Waarom zou je er ook naartoe gaan?

En als je dan een seizoen hebt met amper andere grote toernooien, dan klaagt iedereen dat er niets te doen is. En niet eens onterecht eigenlijk.
Maar waarom kan het dan wel bij skiėn, langlaufen, biatlon, Noordse Combinatie etc etc, die maar 1 WK in de 2 jaar hebben :o Die hoor je toch zelden klagen dat er niks te doen is.

Schaatsers hebben het zelf in handen. Als er minder toernooien komen kunnen ze er best voor kiezen om zelf de WC"s belangrijker te maken en mooiere duels daar te krijgen. Met meer duels komen er allicht ook meer kijkers en wordt het interessanter.

Maar nu zijn ze de halve winter in Spanje om aan conditie te werken.

Maar misschien is schaatsen ook eigenlijk gewoon een kleine kut sport waar niemand om geeft behalve Nederlaners en wat Noren.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 februari 2023 @ 11:08:51 #284
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207891125
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:07 schreef franklop het volgende:

[..]
Maar waarom kan het dan wel bij skiėn, langlaufen, biatlon, Noordse Combinatie etc etc, die maar 1 WK in de 2 jaar hebben :o Die hoor je toch zelden klagen dat er niks te doen is.
Eerlijk is eerlijk, op de noordse combinatie na zijn dat natuurlijk wel enorm veel grotere sporten dan langebaanschaatsen. Zeker alpineskiėn en biatlon is daar echt met geen mogelijkheid mee te vergelijken eigenlijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207891172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, op de noordse combinatie na zijn dat natuurlijk wel enorm veel grotere sporten dan langebaanschaatsen. Zeker alpineskiėn en biatlon is daar echt met geen mogelijkheid mee te vergelijken eigenlijk :+
Zie ook mijn laatste toevoeging ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:13:38 #286
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207891196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, op de noordse combinatie na zijn dat natuurlijk wel enorm veel grotere sporten dan langebaanschaatsen. Zeker alpineskiėn en biatlon is daar echt met geen mogelijkheid mee te vergelijken eigenlijk :+
Maar toch doet schaatsen het erg goed in lijstjes met verscheidenheid aan landen die deelnemen en medailles winnen. Komt dat omdat de ISU de regels zo heeft opgezet dat dat vanzelf gebeurt?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 februari 2023 @ 11:17:43 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207891247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:13 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Maar toch doet schaatsen het erg goed in lijstjes met verscheidenheid aan landen die deelnemen en medailles winnen. Komt dat omdat de ISU de regels zo heeft opgezet dat dat vanzelf gebeurt?
Oh, schaatsen is ook zeker wel internationaal, wat dat betreft juist een van de betere sporten op de Winterspelen. Alleen zijn er buiten Nederland en soms Noorwegen volgens mij geen plekken waar het echt leeft. De sport is zeker wel internationaal genoeg qua kanshebbers, alleen niet qua interesse van het algemene publiek..

Elke sport heeft natuurlijk wel zijn internationale fans, ook schaatsen, maar niet zoals in pak 'm beet het biatlon of schansspringen, waar je echt wel meerdere landen hebt waar je de tribunes elk seizoen weer uitstekend gevuld krijgt, ook al is dat met Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland, Sloveniė, Polen, Italiė en Tsjechiė (en Noorwegen, Zweden en Finland natuurlijk) ook wel redelijk beperkt tot een bepaald deel van Europa.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:22:33 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207891289
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:07 schreef franklop het volgende:

[..]
Maar waarom kan het dan wel bij skiėn, langlaufen, biatlon, Noordse Combinatie etc etc, die maar 1 WK in de 2 jaar hebben :o Die hoor je toch zelden klagen dat er niks te doen is.

Ja. goeie vraag. Ik heb dat antwoord niet voor je. Al is het waarschijnlijk een stuk leuker om 15 kilometer lang te laufen onder aanmoediging van 3000 schreeuwende Finnen langs de kant terwijl je live op Eurosport wordt uitgezonden.

En het is inderdaad wel een wisselwerking tussen de uitstraling en de deelname van de schaatsers zelf. In deze vorm gaan wereldbekers in elk geval nooit interessant worden.
quote:
Maar misschien is schaatsen ook eigenlijk gewoon een kleine kut sport waar niemand om geeft behalve Nederlaners en wat Noren.
Ja, dat denk ik ook wel. Daarom moeten we denk ik ook af van de continentale toernooien. Ieder seizoen een WK Allround/Sprint (desnoods in 1 weekend) in januari en een WK Afstanden eind februari (of OS) lijkt me dan toch wel haalbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:45:29 #289
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207891532
Mijn ideeėn voor de WB:
- Meer weekenden.
- Individuele startplekken vergeven voor het WK.
- Sponsorpakken in plaats van landenpakken en misschien zelfs sponsor-/gemengde teams op de TP en TS.
- Minstens 1x per seizoen een mooie buitenbaan zoals Baselga, Tomakomai, Lake Placid of Almaty.
- WB finale als seizoensafsluiter.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 11:51:57 #290
7889 tong80
Spleenheup
pi_207891627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:56 schreef franklop het volgende:

[..]
Toch gek dat het bij vrijwel elke andere (winter)sport wel leeft, behalve schaatsen.
Maar wel elke shit wedstrijd op tv. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:59:04 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207891719
Je hebt 16 of 17 weekenden in de maanden november t/m februari. Met 2 grote toernooien, 8 WB's, 2 weekenden voor NK's en 2 of 3 weekenden rust/kerst zou je toch een eind moeten kunnen komen zou je zeggen. In de andere wintersporten is ook ieder weekend wat te doen, en de baanwielrenkalender heeft tegenwoordig ook véél meer wedstrijden dan alleen een WK en wat lokale rondjes.

TP (en MS?) in commerciėle ploegen vind ik moeilijk trouwens. Misschien aantrekkelijk vanuit Nederlands perspectief, maar heeft de rest van de wereld daar ook iets aan? Wellicht dat er één internationaal team met een Belg, een Est en een Brit opstaat, maar daar staat weer tegenover dat er waarschijnlijk 2 of 3 Nederlandse ploegen in de top gaan eindigen. Heeft Noorwegen eigenlijk commerciėle schaatsploegen? Of Japan, of Canada?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207891768
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:51 schreef tong80 het volgende:

[..]
Maar wel elke shit wedstrijd op tv. :{

:T
Niet eens meer allemaal live.

Maar dat wereldbekers live op TV zijn is toch prima? Gebeurd ook bij alle andere sporten :+

NK's en kwalificatietoernooien op de NL TV kan ik ook mee leven. Al hoeft het niet persé voorrang op internationale sporten te hebben :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 12:03:37 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_207891785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:02 schreef franklop het volgende:

[..]
Niet eens meer allemaal live.

Maar dat wereldbekers live op TV zijn is toch prima? Gebeurd ook bij alle andere sporten :+

NK's en kwalificatietoernooien op de NL TV kan ik ook mee leven. Al hoeft het niet persé voorrang op internationale sporten te hebben :+
Helaas vrijwel niks live te zien door dat schaatsen van het NK veldrijden hier in Zaltbommel.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:23:34 #294
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207892070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:59 schreef Janneke141 het volgende:
Je hebt 16 of 17 weekenden in de maanden november t/m februari. Met 2 grote toernooien, 8 WB's, 2 weekenden voor NK's en 2 of 3 weekenden rust/kerst zou je toch een eind moeten kunnen komen zou je zeggen. In de andere wintersporten is ook ieder weekend wat te doen, en de baanwielrenkalender heeft tegenwoordig ook véél meer wedstrijden dan alleen een WK en wat lokale rondjes.

TP (en MS?) in commerciėle ploegen vind ik moeilijk trouwens. Misschien aantrekkelijk vanuit Nederlands perspectief, maar heeft de rest van de wereld daar ook iets aan? Wellicht dat er één internationaal team met een Belg, een Est en een Brit opstaat, maar daar staat weer tegenover dat er waarschijnlijk 2 of 3 Nederlandse ploegen in de top gaan eindigen. Heeft Noorwegen eigenlijk commerciėle schaatsploegen? Of Japan, of Canada?
In Japan zou dat zeker passen bij de sportcultuur, hun voetbalclubs zijn ook vaak aan bedrijven gekoppeld. En ik denk dat schaatsen er populair genoeg voor is.

Als je schaatsers in de wereldbekers in sponsorpakken laat rijden worden buitenlanders ook interessanter voor Nederlandse ploegen/sponsors.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:37:19 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207892208
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 17:41 schreef borisz het volgende:

[..]

:') Dit kan echt niet... Blij dat Reggeborgh nog komt opdagen. En maar klagen over waardeloze schema maar zelf meeste World Cups skippen.. Er is echt iets mis met kalender. Het zal nog een keer helemaal op schop moeten.
pi_207894595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
:') Dit kan echt niet... Blij dat Reggeborgh nog komt opdagen. En maar klagen over waardeloze schema maar zelf meeste World Cups skippen.. Er is echt iets mis met kalender. Het zal nog een keer helemaal op schop moeten.
In Nederland zijn er onderhand net zoveel plaatsingswedstrijden als World Cups, ik vind niet dat je dit op het bordje van Nederlandse schaatsers kunt schuiven.

Hoe moeilijk kan het zijn om een kalender te maken waar plaatsingswedstrijden niet in de weg van de World Cups zitten, waar deel 1 van het seizoen afgesloten wordt met het WK sprint/allround en er in deel 2 toegewerkt wordt naar het WK afstanden, waarna we afsluiten met de wereldbekerfinales?
  dinsdag 7 februari 2023 @ 17:23:45 #297
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_207895350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh, schaatsen is ook zeker wel internationaal, wat dat betreft juist een van de betere sporten op de Winterspelen. Alleen zijn er buiten Nederland en soms Noorwegen volgens mij geen plekken waar het echt leeft. De sport is zeker wel internationaal genoeg qua kanshebbers, alleen niet qua interesse van het algemene publiek..

Elke sport heeft natuurlijk wel zijn internationale fans, ook schaatsen, maar niet zoals in pak 'm beet het biatlon of schansspringen, waar je echt wel meerdere landen hebt waar je de tribunes elk seizoen weer uitstekend gevuld krijgt,
In Rusland en Aziė kan dat met schaatsen op de juiste plekken ook nog wel, maar daar rijden ze dan weer bijna nooit om verschillende redenen. En dan wel elk jaar naar die graftombe in Calgary, om maar wat te noemen.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 17:42:37 #298
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_207895501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
In Rusland en Aziė kan dat met schaatsen op de juiste plekken ook nog wel, maar daar rijden ze dan weer bijna nooit om verschillende redenen. En dan wel elk jaar naar die graftombe in Calgary, om maar wat te noemen.
quote:
graftombe in Calgary
:') , 1 van de 2 banen waar er wereldrecords gereden kunnen worden, ja laten we vooral daar nooit naartoe gaan. Juist vaker naar Calgary en Salt Lake. Daarnaast is Thialf tijdens een normale world cup ook maar max voor een kwart gevuld.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 17:47:01 #299
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_207895543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:14 schreef wimderon het volgende:

[..]
In Nederland zijn er onderhand net zoveel plaatsingswedstrijden als World Cups, ik vind niet dat je dit op het bordje van Nederlandse schaatsers kunt schuiven.

Hoe moeilijk kan het zijn om een kalender te maken waar plaatsingswedstrijden niet in de weg van de World Cups zitten, waar deel 1 van het seizoen afgesloten wordt met het WK sprint/allround en er in deel 2 toegewerkt wordt naar het WK afstanden, waarna we afsluiten met de wereldbekerfinales?
Probleem is natuurlijk, dat je de plaatsingswedstrijden dusdanig wilt hebben qua timing dat je niet opeens mensen ergens naartoe stuurt die dan uit vorm zijn. Die timing lijkt me belangrijker dan al dan niet in de weg zitten van een WB. Uiteindelijk gaat het toch om de eindtoernooien in het schaatsen.
pi_207931478
Roest en Bosker zullen waarschijnlijk het 2e weekend skippen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')