abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207115051
Ik wil dit even delen met jullie allemaal.
En hoop ook dat (mocht hier iemand mee te maken krijgen) je er wat aan hebt.

De klacht is eigenlijk hoeveel geld en hoeveel tijd etc de onderzoeken van het CBR kosten.
Nu wil ik verder niet ingaan op mijn details in dit topic, maar vraag gerust.

Er is een hele reeks over mij inmiddels waar ook in staat hoe het wel ging met mij en ook na aanhouding met teveel alcohol.
Hoe ik dit heb aangepakt en verder gegaan ben met mijn leven.

Maar ik heb onvrede over deze procedure, er klopt niks van en is nergens op gebaseerd.
(zoek trouwens ook terug op Radar etc. die hebben er ook nog wat uitzendingen aan gewijd).

Ik was er nu voor de 3e keer en ik doe een linkje hierbij, voor iedereen die hier ooit mee te maken krijgt.
Want ze houden je aan het lijntje, zolang mogelijk en voor zoveel mogelijk geld.

Net terug van 4min onderzoek in Den Haag met de psych waarvan hij er 3 op z'n laptop heeft besteed.

Kortom mijn bedoeling met dit topic, het is ter info, je mag mij vragen. Of gewoon zeggen dat ik een lul ben :P

Zie documentje gevonden op internet over de procedure
https://docdro.id/nLVYqXF
Do what you love, love what you do!
pi_207115064
persoonlijk zeg ik als je gepakt word met alcohol achter het stuur gewoon 3 jaar de gevangenis in en helemaal kaal plukken
pi_207115068
pdf met info over de procedure
https://docdro.id/nLVYqXF
pi_207115083
in principe is dit hetzelfde als met een ak47 lukraak rond schieten in een druk gebied
pi_207115085
Klagen als je met teveel alcohol achter het stuur kruipt :') Je mag blij zijn dat je niemand hebt aangereden van mij mogen ze voorgoed je rijbewijs afnemen.
pi_207115104
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:32 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Klagen als je met teveel alcohol achter het stuur kruipt :') Je mag blij zijn dat je niemand hebt aangereden van mij mogen ze voorgoed je rijbewijs afnemen.
jaja dat is de standaard reactie, en juist daarom deel ik dit
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 12:36:42 #7
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207115124
Heb je je rijbewijs nou nog niet terug?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_207115130
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:35 schreef kree het volgende:

[..]
jaja dat is de standaard reactie, en juist daarom deel ik dit
Dat komt omdat iedereen daar zo over denkt. Jammer genoeg het CBR niet schijnbaar.
pi_207115144
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:36 schreef Plompzakker het volgende:
Heb je je rijbewijs nou nog niet terug?
jawel al een jaar, maar hij verloopt dus eind januari en daarom moest ik dit onderzoek weer doen.
Dat is deel van de klacht, het je aan het lijntje houden.
  zaterdag 17 december 2022 @ 12:38:42 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207115153
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:37 schreef Meneer_Meneer het volgende:

[..]
Dat komt omdat iedereen daar zo over denkt. Jammer genoeg het CBR niet schijnbaar.
Spreek voor jezelf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207115159
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:38 schreef kree het volgende:

[..]
jawel al een jaar, maar hij verloopt dus eind januari en daarom moest ik dit onderzoek weer doen.
Dat is deel van de klacht, het je aan het lijntje houden.
Het CBR is een non-profit overheidsorganisatie dus waarom zouden ze je aan het lijntje houden?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207115161
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf.
Drankrijder gespot.
pi_207115164
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:37 schreef Meneer_Meneer het volgende:

[..]
nou als je een beetje het verhaal van mij kent, dan is deze klacht toch wel een soort te begrijpen denk ik.
pi_207115170
Na één, drie, vijf en tien jaar toch? Die vervolgonderzoeken zullen wel meevallen. De eerste keer is wel een bitch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 17 december 2022 @ 12:39:52 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207115178
Eerlijk gezegd vind ik dat je gewoon 5 jaar niet meer moet kunnen rijden, en het laatste jaar nuchter moet blijven met onaangekondigde alcoholtests. Als dat lukt krijg je hem weer terug.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_207115181
Want cheese with that whine?
pi_207115191
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:39 schreef kree het volgende:

[..]
nou als je een beetje het verhaal van mij kent, dan is deze klacht toch wel een soort te begrijpen denk ik.
Nee net zoals ik een vrijgekomen moordenaar niet snap. Nooit.
  zaterdag 17 december 2022 @ 12:41:19 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207115201
Dus je rijbewijs is ingehouden omdat je te veel drank op had?

Los daarvan zou ik sowieso iedereen adviseren om op een CBR vraagormulier overal nee aan te kruisen.

Nee
Nee
Nee
Nee

Geen klachten, geen lichamelijke/mentale ziektes, geen verslavingen. Laat me maar gewoon afrijden.

Het is echt een falende kutinstantie, heb er geen goed woord voor over.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 december 2022 @ 12:43:41 #19
367000 roos94
pi_207115240
Hoe gaat het met je kreetje?
  zaterdag 17 december 2022 @ 12:44:05 #20
459912 FlippingCoin
pi_207115247
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:40 schreef Meneer_Meneer het volgende:

[..]
Nee net zoals ik een vrijgekomen moordenaar niet snap. Nooit.
Nou soms is iemand vermoorden gewoon het beste.

Met alcohol op achter het stuur stappen niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_207115269
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het CBR is een non-profit overheidsorganisatie dus waarom zouden ze je aan het lijntje houden?
Klopt, maar dit is een groter probleem.
Het CBR mag dan non-profit zijn. Maar alsnog heb ik daar klachten over.

Let wel nadat je een strafbaar feit pleegt zoals dit dan krijg je eerst met justitie te maken.
Die geven je een straf (nog vrij hoog al, als je het vergelijkt etc) lees maar terug in mijn topic daarover.

maatgoed vrede daarmee. Wat fout gedaan en straf gehad.
Dan komt het CBR, ja je krijgt je rijbewijs niet zomaar terug, let op, dit is bovenop wat justitie je gaf als straf.
Oké moet je 1500 aftikken aan CBR en Rijbewijsbelang, (hun schoothondje)
Voor het onderzoek.

Ik kwam er niet doorheen de eerste keer (eigen schuld dat, waardoor zie topic weer)
Maar jaar erna wel, toen kreeg ik het rijbewijs voor een jaar.
Dus vandaag was ie voor verlenging, weer 350 naar Rijbewijsbelang. voor een onderzoek wat omvat bloed prikken etc (kosten ongeveer 50 euro). en de rest was 4 min met een psych en 25 min aan de telefoon de standaard vragen beantwoorden.

en trouwens is CBR non-profit? je zegt dat wel? Maar volgens mij is het gewoon een commerciële instelling.

Rijbewijsbelang en CBR spelen onder 1 hoedje en Rijbewijsbelang is voor 100% commercieel
pi_207115288
Ja met zo'n insteek had je dit topic beter in BNW kunnen plaatsen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207115296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:43 schreef roos94 het volgende:
Hoe gaat het met je kreetje?
Goed hoor, ben nu sinds april gewoon weer full-time aan het werk en met een leuke baan.
Dat hele alcohol misbruik is allang al gestopt.

en ok snap best de reacties wel weer hoor hier, en deels is dat begrijpelijk. Maar soms denk ik dan, van huh, tja, je weet er weinig van hoe deze dingen gaan.

Daarom wil ik het juist delen, maar weet dat ik me in het hol van de leeuw alweer begeef :')
pi_207115324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:46 schreef Fok-it het volgende:
Ja met zo'n insteek had je dit topic beter in BNW kunnen plaatsen.
Nee helemaal niet? dit is geen complot theorie ofzo van mij?
Zo gaat het gewoon en ik noem hier tv programma radar als extra want die heeft dit meerdere keren ook aangestipt hoe er met die gezondheidsverklaringen van het CBR wordt gespeeld.
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 december 2022 @ 12:48:58 #25
367000 roos94
pi_207115325
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:47 schreef kree het volgende:

[..]
Goed hoor, ben nu sinds april gewoon weer full-time aan het werk en met een leuke baan.
Dat hele alcohol misbruik is allang al gestopt.

en ok snap best de reacties wel weer hoor hier, en deels is dat begrijpelijk. Maar soms denk ik dan, van huh, tja, je weet er weinig van hoe deze dingen gaan.

Daarom wil ik het juist delen, maar weet dat ik me in het hol van de leeuw alweer begeef :')
Goed bezig makker ^O^
pi_207115376
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Goed bezig makker ^O^
Thanks, moet zeggen jullie begrip en motivatie in dat andere topic hielpen me wel, thanks daarvoor ^O^

Doe dit topic puur en alleen eigenlijk omdat ik nog aan wil stippen hoe die onderzoeken gaan. Ik heb er gewoon geen vrede mee.
Ondanks dat ik niks heb om voor te vrezen, dat gesprek vanochtend maakte me alweer zenuwachtig enzo.

Trilde me hand niet een beetje etc blabla. Weet ik veel waar ze op letten.
Dat is de bullshit ervan, ik ben van mening dat je niet iemand in 4 min kan beoordelen enzo, zeker niet met dit soort dingen.

Uiteindelijk is de doorslag toch wss bloedwaarden die ze checken en die zijn bij mij gewoon binnen normaal.
Sterker nog ik durf te zeggen, een ieder ander die een normaal leven heeft en die daar eerlijk gaat zeggen hoeveel ze drinken per week.....

Reken maar op een afkeur dan. Zo streng is het.
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:02:11 #27
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207115576
Prima dat ze voorzichtig zijn met drankrijders
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_207115579
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:39 schreef nostra het volgende:
Na één, drie, vijf en tien jaar toch? Die vervolgonderzoeken zullen wel meevallen. De eerste keer is wel een bitch.
Geen idee, kijk ik weet dat er van mijn kant geen gevaar meer is voor de verkeersveiligheid ofzo.
En ik weet niet wat er uit dit onderzoek komt.

Die psychs daar zijn kille mensen waar niks aan af te lezen valt.
Ik heb mijn bloedwaarden gewoon zelf laten checken 2 weken ervoor en toen viel alles binnen de normen. Althans de normen die gewoon zijn volgens de huisarts.
Dik eronder zelfs. Maargoed ik kon die psych daar niet aflezen van wat hij dacht ook.

Zit je daar weer samen te wachten want ze zijn ook nog altijd laat enzo met een paar andere die hetzelfde hebben.

En ok als het nou een onderzoek was wat ergens nog op slaat en waarin ze vragen enzo naar hoe het met je gaat.

Bullshit dit, legitimeren. hij zit 3 min op zn computertje te kloten om nog te kijken wat ik heb geantwoord met het telefonische eerste deel. en dan bepaalt ie in 1 min de rest. En wacht bloedonderzoek af. (*was nog niet binnen)

Ok daar betaal je 350 euro voor
pi_207115613
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:02 schreef Plompzakker het volgende:
eens, maar dan moeten ze het wel goed onderzoeken en niet afdoen met formaliteit van; het moet ondertekend worden door een psych (die totaal niet doorvraagt verder)
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:10:44 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207115724
Het is wel frappant dat je eerst alles en iedereen de schuld gaf van je gedoe behalve jezelf, en nu beklaag je je weer over de instantie die je rijbekwaamheid moet beoordelen.

Ik zou een drankrijder ook door allerlei hoepels laten springen voor hij zijn rijbewijs weer terug kreeg, en tegen flink hoge kosten ook nog, want als je voor een appel en een ei je rijbewijs terug krijgt, dan gaat er geen afschrikwekkende werking van uit.

In mijn ogen volledig terecht. Ik snap alleen niet dat je het al zo snel weer terug kunt krijgen. Ik zou zeggen minstens 5 jaar inleveren dat rijbewijs. Had je maar niet bezopen achter het stuur moeten stappen. Keuzes hebben consequenties.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207115744
CBR is gewoon een walgelijke organisatie waar walgelijke mensen werken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 17 december 2022 @ 13:13:16 #32
459912 FlippingCoin
pi_207115759
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het is wel frappant dat je eerst alles en iedereen de schuld gaf van je gedoe behalve jezelf, en nu beklaag je je weer over de instantie die je rijbekwaamheid moet beoordelen.

Ik zou een drankrijder ook door allerlei hoepels laten springen voor hij zijn rijbewijs weer terug kreeg, en tegen flink hoge kosten ook nog, want als je voor een appel en een ei je rijbewijs terug krijgt, dan gaat er geen afschrikwekkende werking van uit.

In mijn ogen volledig terecht. Ik snap alleen niet dat je het al zo snel weer terug kunt krijgen. Ik zou zeggen minstens 5 jaar inleveren dat rijbewijs. Had je maar niet bezopen achter het stuur moeten stappen. Keuzes hebben consequenties.
Kan jij een beetje door een hoepel springen eigenlijk reptieltje?
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:14:44 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_207115791
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kan jij een beetje door een hoepel springen eigenlijk reptieltje?
Zeker. Reptieltje?
  zaterdag 17 december 2022 @ 13:16:42 #34
459912 FlippingCoin
pi_207115819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zeker. Reptieltje?
Spreekwoordelijk. :o
pi_207115832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:10 schreef CoolGuy het volgende:

Nou ik volg je, en eens het eerste gedeelte.
Tuurlijk het staat wel buiten kijf dat ik een fout maakte.

Maar daar gaat het me niet eens over. Het gaat om het vervolg wat dan te lang duurt en naar mijn inzien ook niet terecht is.
Met name hoe ze dit dus onderzoeken naderhand.
  zaterdag 17 december 2022 @ 13:17:21 #36
459912 FlippingCoin
pi_207115833
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:02 schreef Plompzakker het volgende:
Ja wil niet ts bashen maar hiet komt het op neer. Liever veel moeite voor de schuldige dan een dode straks.
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:17:29 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_207115837
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Spreekwoordelijk. :o
Waarom zou iemand 'spreekwoordelijk' een reptieltje zijn :?
  zaterdag 17 december 2022 @ 13:18:13 #38
459912 FlippingCoin
pi_207115856
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Karaktereigenschappen die erbij passen in positieve zin. :o
pi_207115889
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom zou je witheet worden van een “mention” ?

🤷🏻♂
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:20:39 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_207115900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:17 schreef kree het volgende:

[..]
Nou ik volg je, en eens het eerste gedeelte.
Tuurlijk het staat wel buiten kijf dat ik een fout maakte.

Maar daar gaat het me niet eens over. Het gaat om het vervolg wat dan te lang duurt en naar mijn inzien ook niet terecht is.
Met name hoe ze dit dus onderzoeken naderhand.
Ja, nou ja, het is natuurlijk heel leuk dat jij daar een mening over hebt, maar jij had ook de mening dat het wel prima was om met drank op achter het stuur te gaan zitten, dusss....gelukkig maar dat jouw mening niet telt in dit soort zaken denk ik dan.

Als je het er niet mee eens bent, dat kan, maar als je daar niet mee had willen dealen had je niet bezopen moeten rijden. Billen...blaren.. etc.
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:21:47 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_207115925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:19 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Waarom zou je witheet worden van een “mention” ?

🤷🏻♂
Waarom zou je het vervelend vinden als er een streepje door je naam gaat. Is allemaal grappig toch? Nou dan. ^O^
pi_207115955
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom zou je het vervelend vinden als er een streepje door je naam gaat. Is allemaal grappig toch? Nou dan. ^O^
Ik vind het best grappig, ja :D
pi_207115967
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, nou ja, het is natuurlijk heel leuk dat jij daar een mening over hebt, maar jij had ook de mening dat het wel prima was om met drank op achter het stuur te gaan zitten, dusss....gelukkig maar dat jouw mening niet telt in dit soort zaken denk ik dan.

Als je het er niet mee eens bent, dat kan, maar als je daar niet mee had willen dealen had je niet bezopen moeten rijden. Billen...blaren.. etc.
euh nee die mening had ik niet?
Heb wel gezegd toen al van, dat waarvoor ze me aanhielden wel een hele bullshit was die niet nodig was geweest.
Maar ok, ik had teveel op toen en ook al was het maar een klein afstandje rijden. Ok heeej eens daarmee.

Uiteindelijk hielp me dat naar hulp zoeken ook wel, achteraf gezien, en heeft me geholpen ook.

Maar nu ontwijk je de eigenlijke klacht, en dat is dat dat Rijbewijsbelang en het CBR daarmee heel makkelijk omgaan met mensen die dan dus een fout maakte en ze je dan op alle mogelijke manieren (zie pdf) je proberen te pakken alsnog en je aan het lijntje houden.

Hoeveel drink jij per week?
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:28:32 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_207116027
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:24 schreef kree het volgende:

[..]
euh nee die mening had ik niet?
Heb wel gezegd toen al van, dat waarvoor ze me aanhielden wel een hele bullshit was die niet nodig was geweest.
Maar ok, ik had teveel op toen en ook al was het maar een klein afstandje rijden. Ok heeej eens daarmee.

Uiteindelijk hielp me dat naar hulp zoeken ook wel, achteraf gezien, en heeft me geholpen ook.

Maar nu ontwijk je de eigenlijke klacht, en dat is dat dat Rijbewijsbelang en het CBR daarmee heel makkelijk omgaan met mensen die dan dus een fout maakte en ze je dan op alle mogelijke manieren (zie pdf) je proberen te pakken alsnog en je aan het lijntje houden.

Hoeveel drink jij per week?
Nee je klacht is dat het je tijd en geld kost om je rijbewijs terug te krijgen. Ik vind dat gewoon terecht, immers, de eerste keer had je al geleerd (toen je je rijbewijs haalde) dat alcohol + autorijden niet samen gaan, maar jij besloot het beter te weten.

Vervolgens kom je weer bij het CBR terecht omdat bleek dat je het de eerste keer toch niet beter wist en dan vindt je het gek dat ze iemand die de eerste keer al besloot dat ie het beter wist door de mangel halen om te voorkomen dat je diezelfde gedachte nóg een keer krijgt.

Alcohol doel je op neem ik aan? 0,0. Ik drink geen alcohol.
pi_207116080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee je klacht is dat het je tijd en geld kost om je rijbewijs terug te krijgen. Ik vind dat gewoon terecht, immers, de eerste keer had je al geleerd (toen je je rijbewijs haalde) dat alcohol + autorijden niet samen gaan, maar jij besloot het beter te weten.

Vervolgens kom je weer bij het CBR terecht omdat bleek dat je het de eerste keer toch niet beter wist en dan vindt je het gek dat ze iemand die de eerste keer al besloot dat ie het beter wist door de mangel halen om te voorkomen dat je diezelfde gedachte nóg een keer krijgt.

Alcohol doel je op neem ik aan? 0,0. Ik drink geen alccohol.
Nee is niet helemaal mijn klacht? het is niet het geld en tijd alleen.
Dat ik het daar niet mee eens ben omdat het gewoon bizarre bedragen zijn is nog tot daar aan toe.

ik ben het eens met dat ze dat willen onderzoeken..... Geen problemen daarmee.

De klacht is, is dat je betaald voor die onderzoeken heel veel en verwacht je ook tijd en dat ze dat goed onderzoeken van persoon tot persoon. iig meer als een paar vragen in 1 min tijd.

Dat is waar ik over klaag eigenlijk.
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:36:07 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_207116117
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:32 schreef kree het volgende:

[..]
Nee is niet helemaal mijn klacht? het is niet het geld en tijd alleen.
Dat ik het daar niet mee eens ben omdat het gewoon bizarre bedragen zijn is nog tot daar aan toe.

ik ben het eens met dat ze dat willen onderzoeken..... Geen problemen daarmee.

De klacht is, is dat je betaald voor die onderzoeken heel veel en verwacht je ook tijd en dat ze dat goed onderzoeken van persoon tot persoon. iig meer als een paar vragen in 1 min tijd.

Dat is waar ik over klaag eigenlijk.
Dus je klaagt omdat je geen waar voor je geld krijgt eigenlijk? Ja, naja, dat is leuk voor je dat je die mening hebt. Je mag daar ook gewoon over klagen uiteraard, begrijp me niet verkeerd, maar als ik dat dan zo lees, en ik heb je andere topics hierover nog in gedachten, dan vind ik het helemaal niet erg dat je goud geld moet betalen voor 1 min tijd.

Is een stuk goedkoper dan betalen omdat je iemand misselijk hebt gereden denk ik.
pi_207116131
eigenlijk vindt ik dit dan nog een soort lastig weer, om me zo te moeten "verdedigen" lijkt haast in deze topics.

Maar het gaat me er niet eens zo zeer om van dat ik denk dat ik dan onterecht eens straf kreeg ofzo.
Meer is het dat ik vind dat die hele procedure zoals ie is rammelt aan alle kanten.

En ok dan kan het best zijn dat je goed bezig bent en dat alsnog het CBR na advies van Rijbewijsbelang een streep trekt door je rijbewijs.
En ok voor mij is dat dodelijk ook voor mn baan natuurlijk.

Dat maakt het zo kut, want ik heb diezelfde fout nooit meer gemaakt, 3 jaar geleden al niet trouwens na die aanhouding en straf van justitie. Maar ben nu nog bezig met de gevolgen.
pi_207116176
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dus je klaagt omdat je geen waar voor je geld krijgt eigenlijk? Ja, naja, dat is leuk voor je dat je die mening hebt. Je mag daar ook gewoon over klagen uiteraard, begrijp me niet verkeerd, maar als ik dat dan zo lees, en ik heb je andere topics hierover nog in gedachten, dan vind ik het helemaal niet erg dat je goud geld moet betalen voor 1 min tijd.

Is een stuk goedkoper dan betalen omdat je iemand misselijk hebt gereden denk ik.
hmmmm deels is het het geld, nu ik weer werk is dat allemaal wel weer te betalen ook.
En dat komt ook omdat ik mijn leven omgegooid heb na die eerste aanhouding.

Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die procedure ok is?

Het is jammer want weet niet, of althans er zijn er een paar op Fok! wel want heb nog wel een die DM hebben gestuurd erover.
Dat dit niet ook meer belicht kan worden van de andere kant van het verhaal....

Nu horen jullie het van mij en gerust vraag erover ook. Maar als ik het zo naga en ook met de wel eigen hulp die ik gezocht hebt en die ook zelfde soort vragen stellen.

Dan is dit uitgangspunt van het "onderzoek". zeer matig
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 13:41:05 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_207116181
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:36 schreef kree het volgende:
eigenlijk vindt ik dit dan nog een soort lastig weer, om me zo te moeten "verdedigen" lijkt haast in deze topics.

Maar het gaat me er niet eens zo zeer om van dat ik denk dat ik dan onterecht eens straf kreeg ofzo.
Meer is het dat ik vind dat die hele procedure zoals ie is rammelt aan alle kanten.

En ok dan kan het best zijn dat je goed bezig bent en dat alsnog het CBR na advies van Rijbewijsbelang een streep trekt door je rijbewijs.
En ok voor mij is dat dodelijk ook voor mn baan natuurlijk.

Dat maakt het zo kut, want ik heb diezelfde fout nooit meer gemaakt, 3 jaar geleden al niet trouwens na die aanhouding en straf van justitie. Maar ben nu nog bezig met de gevolgen.
Ja, dát is dus 1 van de redenen dat je niet moet drinken en rijden. De primaire reden is dat je dan een ongeval veroorzaakt met alle (lichamelijke) gevolgen van dien. De secundaire reden is dat het je enorm veel tijd en geld kost om je rijbewijs (mogelijk) terug te krijgen.

Dus ja, het is meer dan prima dat je nu nog bezig bent met de gevolgen. Keuzes hebben consequenties en jij wordt daar nu mee geconfronteerd.
pi_207116218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dát is dus 1 van de redenen dat je niet moet drinken en rijden. De primaire reden is dat je dan een ongeval veroorzaakt met alle (lichamelijke) gevolgen van dien. De secundaire reden is dat het je enorm veel tijd en geld kost om je rijbewijs (mogelijk) terug te krijgen.

Dus ja, het is meer dan prima dat je nu nog bezig bent met de gevolgen. Keuzes hebben consequenties en jij wordt daar nu mee geconfronteerd.
Jawel, dat ontken ik toch ook niet?

Hoe lang zou zoiets voor jou moeten duren dan?
Ik las hier eerder voor altijd rijbewijs afnemen etc.... is dat terecht?

Ik ben meer van mening dat je mensen wel een kans moet geven na een fout.
Eens?

En als ik dan zie dat alles wat ik heb gedaan ervoor ook. Dan denk ik, nah dit is niet meer terecht.

En niet eens dat ik niet denk van ok een onderzoekje om te checken zou kunnen nog. Maar niet op de manier waarop dit gebeurt.
pi_207116228
Positief om te horen dat het CBR drankrijders stevig aanpakt, nu de rechtbank nog ^O^
pi_207116248
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:45 schreef Grems het volgende:
Positief om te horen dat het CBR drankrijders stevig aanpakt, nu de rechtbank nog ^O^
ja duidelijk weet je er niks van.

De rechtbank is eerste. als je daardoor gestraft bent (zou je denken heb je je straf gehad vanuit de overheid dus en de maatschappij)\

nee daarna houdt het CBR en instanties je nog jaren aan de lijn.
pi_207116301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:47 schreef kree het volgende:

[..]
ja duidelijk weet je er niks van.

De rechtbank is eerste. als je daardoor gestraft bent (zou je denken heb je je straf gehad vanuit de overheid dus en de maatschappij)\

nee daarna houdt het CBR en instanties je nog jaren aan de lijn.
Zoals gezegd, erg positief. De rechtbank zou drankrijders bij voorkeur ook jaren aan de lijn houden in de vorm van detentie.
pi_207116323
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:41 schreef Harvest89 het volgende:
Dus je rijbewijs is ingehouden omdat je te veel drank op had?

Los daarvan zou ik sowieso iedereen adviseren om op een CBR vraagormulier overal nee aan te kruisen.

Nee
Nee
Nee
Nee

Geen klachten, geen lichamelijke/mentale ziektes, geen verslavingen. Laat me maar gewoon afrijden.

Het is echt een falende kutinstantie, heb er geen goed woord voor over.
Tja ik was ook altijd voor eerlijk zijn, maar niet alleen bij mij dit.

En mn zusje die een totaal ander verhaal heeft van een matige oogafwijking die volgens artsen geen probleem geeft.

Ok geef je 1x nee aan in die vragenlijst dan kom je in de molen van het CBR gelijk. En het duurt jaren en jaren en onderzoeken die je allemaal zelf moet betalen etc etc.

Ik ben het eens met deze man die zegt dat het hard faalt bij het CBR
pi_207116409
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:51 schreef Grems het volgende:

[..]
Zoals gezegd, erg positief. De rechtbank zou drankrijders bij voorkeur ook jaren aan de lijn houden in de vorm van detentie.
Ja grappig, en realistisch gezien?

kweet niet ik heb meer taakstraf gehad als iemand die iemand half doodkuppelde op straat (als voorbeeld)
Denk je niet dat als je een straf krijgt van justitie en je doet die dat je dan daarmee je fouten in hebt gezien en min of meer je schade aan de maatschappij terug hebt betaald?

Ik heb het ingezien he? laat dat duidelijk zijn.

Jij denkt in de gedachte van laten we iedereen max maar straffen....... of voor levenslang ofzo?
pi_207116500
Bwoh ik heb ff die hele brochure net gelezen _O- is toch ook een belachelijke organisatie met hun "opleggingskosten", zeg dan gewoon direct dat het een extra boete is bovenop de straf die je al hebt gehad. Stelletje white collars zijn ze daar bij het CBR.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207116562
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:59 schreef kree het volgende:

[..]
Ja grappig, en realistisch gezien?

kweet niet ik heb meer taakstraf gehad als iemand die iemand half doodkuppelde op straat (als voorbeeld)
Denk je niet dat als je een straf krijgt van justitie en je doet die dat je dan daarmee je fouten in hebt gezien en min of meer je schade aan de maatschappij terug hebt betaald?

Ik heb het ingezien he? laat dat duidelijk zijn.

Jij denkt in de gedachte van laten we iedereen max maar straffen....... of voor levenslang ofzo?
Justitie verplicht je volgens mij niet om verder nog iets van doen te hebben met het CBR, toch?

Daar kies je zelf voor.
pi_207116578
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:05 schreef NaarMensje het volgende:
Bwoh ik heb ff die hele brochure net gelezen _O- is toch ook een belachelijke organisatie met hun "opleggingskosten", zeg dan gewoon direct dat het een extra boete is bovenop de straf die je al hebt gehad. Stelletje white collars zijn ze daar bij het CBR.
Tja, ok ik kan die extra kosten ook niet echt anders verklaren als alleen gewoon een extra stukje inkomsten CBR

Als hierboven gezegd werd, ik weet niet en heb geen zin ook om het na te zoeken nog.

Maar CBR is gewoon een commercieel bedrijf die alleen extra rechten heeft over rijbewijzen vanuit de overheid.

(Zie even de lobby hier, wie was nu directeur CBR ook alweer?)
pi_207116596
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:11 schreef Grems het volgende:

[..]
Justitie verplicht je volgens mij niet om verder nog iets van doen te hebben met het CBR, toch?

Daar kies je zelf voor.
Ja dat is waar, dan kun je zeggen werk er niet aan mee.
Maar dan heb je dus geen rijbewijs meer.

In mijn geval, kan mijn vak niet uitoefenen en werken.
pi_207117067
En wat jullie of althans die erover twijfelen niet snappen.
Het is een cirkel waar je inkomt he...

Ok fout maken > straf justitie > geen rijbewijs meer > geen werk kunnen vinden omdat geen rijbewijs > boeit me geen reet meer allemaal etc etc. > eind.

Nu in mijn geval:

Fout gemaakt met rijbewijs en onder invloed > straf gehad van justitie, rijontzegging 6 maand en taakstraf > hulp gezocht > leven op orde > jaar later (begin 2022). rijbewijs terug > direct erna werk, huis etc > eind 2022 weer dit gezeik alleen voor rijbewijs, en ok als hun niet positief oordelen zegt het CBR weer green rijbewijs voor kree.

dat is het kutte want dan geen baan voor kree > ....... hmmmm
pi_207117221
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

nee? ik had niet de mening dat het ok was?

Ik heb wel de mening dat het traject erna wel twijfelachtig is.
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:09:31 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207117242
Het gaat niet alleen in beginsel om één fout maken.
Het gaat om een fout maken waar een groter probleem aan ten grondslag ligt, namelijk alcoholproblemen en het daarmee gevaarlijk deelnemen aan het verkeer.
Daar zit een uitvoerige procedure omheen die wellicht heel vervelend wordt ervaren door jou, maar die komt door die complexe en gevaarlijke situatie die jouw leven was en wellicht nog is of weer kan worden.
Dat misbruik en verkeerd inschatten wanneer je een gevaar kunt zijn voor anderen gaan ze je niet op één moment voor op je blauwe ogen geloven zeg maar.

Dat jij daar niet aan wilt en dat puur vanuit jezelf blijft redeneren en oorzaken van ellende bij vooral anderen legt, ook tijden na dato, is daarbij een veeg teken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207117284
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:09 schreef Molo het volgende:
Het gaat niet alleen in beginsel om één fout maken.
Het gaat om een fout maken waar een groter probleem aan ten grondslag ligt, namelijk alcoholproblemen en het daarmee gevaarlijk deelnemen aan het verkeer.
Daar zit een uitvoerige procedure omheen die wellicht heel vervelend wordt ervaren door jou, maar die komt door die complexe en gevaarlijke situatie die jouw leven was en wellicht nog is of weer kan worden.
Dat misbruik en verkeerd inschatten wanneer je een gevaar kunt zijn voor anderen gaan ze je niet op één moment voor op je blauwe ogen geloven zeg maar.

Dat jij daar niet aan wilt en dat puur vanuit jezelf blijft redeneren en oorzaken van ellende bij vooral anderen legt, ook tijden na dato, is daarbij een veeg teken
Van waaruit baseer jij dit denk ik dan?
Om het even kort door de bocht te zeggen, jij denkt dat de procedure wel klopt zoals ie is?
Ik uit ervaring nu weet dat het niet zo is. En ik. en niet de enige die eraan twijfelt.

Dus als ik het kort door de bocht mag zeggen, je kent niemand of weet iets van hoe het gaat en geeft je er nu je mening over omdat het nu eenmaal zo is dat als iemand 1 keer in de fout gaat dat ie jaren inde mangel moet worden genomen?

Vraag please als ik het mis heb, want dit is het misverstand denk ik hierin?
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 15:16:06 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_207117298
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:54 schreef kree het volgende:
En wat jullie of althans die erover twijfelen niet snappen.
Het is een cirkel waar je inkomt he...

Ok fout maken > straf justitie > geen rijbewijs meer > geen werk kunnen vinden omdat geen rijbewijs > boeit me geen reet meer allemaal etc etc. > eind.

Nu in mijn geval:

Fout gemaakt met rijbewijs en onder invloed > straf gehad van justitie, rijontzegging 6 maand en taakstraf > hulp gezocht > leven op orde > jaar later (begin 2022). rijbewijs terug > direct erna werk, huis etc > eind 2022 weer dit gezeik alleen voor rijbewijs, en ok als hun niet positief oordelen zegt het CBR weer green rijbewijs voor kree.

dat is het kutte want dan geen baan voor kree > ....... hmmmm
Maar dat komt dan niet doordat het CBR omdat het piemels zijn, maar omdat jij het volledig subjectieve beeld dat jij schetst vavn de hele situatie waarschijnlijk een stuk genuanceerder ligt, maar dat komt jou niet zo goed uit.

Als jij je rijbewijs zou kwijt raken ligt dat niet aan het CBR maar aan kree. Dan kun je praten tot morgenvroeg, maar dat is wel de realiteit.
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:19:09 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207117332
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:14 schreef kree het volgende:

[..]
Van waaruit baseer jij dit denk ik dan?
Om het even kort door de bocht te zeggen, jij denkt dat de procedure wel klopt zoals ie is?
Ik uit ervaring nu weet dat het niet zo is. En ik. en niet de enige die eraan twijfelt.

Dus als ik het kort door de bocht mag zeggen, je kent niemand of weet iets van hoe het gaat en geeft je er nu je mening over omdat het nu eenmaal zo is dat als iemand 1 keer in de fout gaat dat ie jaren inde mangel moet worden genomen?

Vraag please als ik het mis heb, want dit is het misverstand denk ik hierin?
Op je topics destijds tot nu

Gros van de fokkers/lezers denk er zo over, lees dit eens zou ik zeggen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat komt dan niet doordat het CBR omdat het piemels zijn, maar omdat jij het volledig subjectieve beeld dat jij schetst vavn de hele situatie waarschijnlijk een stuk genuanceerder ligt, maar dat komt jou niet zo goed uit.

Als jij je rijbewijs zou kwijt raken ligt dat niet aan het CBR maar aan kree. Dan kun je praten tot morgenvroeg, maar dat is wel de realiteit.
pi_207117368
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Op je topics destijds tot nu

Gros van de fokkers/lezers denk er zo over, lees dit eens zou ik zeggen:
[..]

euhm nee, ik denk dat het gros er in geloofd dat ik wel het goede pad heb gekozen. en lig voorzover ik voor mezelf ook zie heb ik dat ook gedaan.

Zie er niet veel hoor die het in een aantal jaar zo om kunnen gooien vanuit ellende tot gewoon (hoe je het ook wil noemen). lig iemand die normaal in de maatschappij functioneert
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:25:24 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207117385
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:22 schreef kree het volgende:

[..]
euhm nee, ik denk dat het gros er in geloofd dat ik wel het goede pad heb gekozen. en lig voorzover ik voor mezelf ook zie heb ik dat ook gedaan.

Zie er niet veel hoor die het in een aantal jaar zo om kunnen gooien vanuit ellende tot gewoon (hoe je het ook Weil noemen). lig iemand die normaal in de maatschappij functioneert
Volgens mij ben je momenteel hartstikke prima bezig ja

Dat is alleen niet genoeg om te zeggen 'prima gap, hier heb je je rijbewijs voor altijd terug en veel plezier ermee!'

Dat blinde vertrouwen ben je verloren en dat is klote maar wel de werkelijkheid
pi_207117408
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Volgens mij ben je momenteel hartstikke prima bezig ja

Dat is alleen niet genoeg om te zeggen 'prima gap, hier heb je je rijbewijs voor altijd terug en veel plezier ermee!'

Dat blinde vertrouwen ben je verloren en dat is klote maar wel de werkelijkheid
ja ok, dat snap ik ja, maar wat voor nou inziens zou daar dan genoeg voor moeten zijn om dat wel dus te zeggen? Van ja joh je hebt t ingezien en nu gaat het goed?

Dit is precies wat ze zich dus zouden moeiten afvragen bij wat ik vandaag had met ze.... maar dat doen ze niet?
pi_207117409
Wat mij betreft krijgt niemand zijn rijbewijs terug als je met alcohol achter het stuur hebt gezeten
pi_207117453
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:28 schreef Cupfighter het volgende:
Wat mij betreft krijgt niemand zijn rijbewijs terug als je met alcohol achter het stuur hebt gezeten
tja ik weet niet of ik de enige ben hoor. Maar heb het zelfs na dat ik dit verhaal had gehad al en verteld nog best vaak gezien dat het niet meer 1 of 2 drankjes waren.

Grappige is, zelfde beschuldigen mij nog steeds van ja hoe stom kun je zijn.

Hmmmmms, voor mij is het sinds 3 jaar terug gewoon nul drinken enzo en ook niet twee
pi_207117482
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:31 schreef kree het volgende:

[..]
tja ik weet niet of ik de enige ben hoor. Maar heb het zelfs na dat ik dit verhaal had gehad al en verteld nog best vaak gezien dat het niet meer 1 of 2 drankjes waren.

Grappige is, zelfde beschuldigen mij nog steeds van ja hoe stom kun je zijn.

Hmmmmms, voor mij is het sinds 3 jaar terug gewoon nul drinken enzo en ook niet twee
Ja dat hoor je vaak, het was maar 1 glas,maar gewoon geen alcohol als je nog wilt rijden, hoe moeilijk kan dat zijn, kruip je dan alsnog achter het stuur dan zijn er gevolgen
pi_207117550
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat hoor je vaak, het was maar 1 glas,maar gewoon geen alcohol als je nog wilt rijden, hoe moeilijk kan dat zijn, kruip je dan alsnog achter het stuur dan zijn er gevolgen
nou niet?

En zo simpel is het ook gewoon?
en goed wil geen oude koeien uit de sloot vissen over het incident met mij toen ik aangehouden werd?

Maar ik deed dat ook niet eens?

Het is 1 stom idee geweest om een hele grote. bus te verplaatsen toen omdat ik dacht krijg een bon daarvan enzo.

Ok 200m gereden en kreeg het niet ingeparkeerd.
Het politierapport spreekt over een grote knal enzo???? wtf lig iemand politie gebeld en ik moest blazen en mee. en daarna volgt dit hele verhaal.
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:46:48 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207117651
Ik heb je topics destijds gevolgd (daarna niet meer), maar ze stonden bol van verwijten jegens alles en iedereen, en dat het maar overdreven was dat je gestraft werd voor je alcomobilisme.

Het is heel fijn dat je nu stelt je lesje echt te hebben geleerd en zeker niet meer met drank op zult gaan rijden, maar de verontwaardiging die ik lees over het huidige punt van je procedure geeft eigenlijk vooral aan dat je je lesje nog niet helemaal geleerd hebt.
Want als je werkelijk begreep wat er mis was met je alcomobilisme dan had je nu niet weer een topic geopend over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is.

Oneerlijk? Nee: gevolg van je misdragingen, en ja, dat gaat langer door dan je dacht, maar reken maar dat het CBR en de rechter echt wel weten dat dit óók onderdeel is van het hele traject.
Dit doen ze niet om jou te treiteren, dit doen ze bij iedere aso die z'n rijbewijs kwijtgeraakt is omdat hij/zij met drank op achter het stuur stapte.
En terecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:48:54 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207117677
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:38 schreef kree het volgende:

[..]
nou niet?

en goed wil geen oude koeien uit de sloot vissen over het incident met mij toen ik aangehouden werd?

Het is 1 stom idee geweest om een hele grote. bus te verplaatsen toen omdat ik dacht krijg een bon daarvan enzo.

Het politierapport spreekt over een grote knal enzo???? wtf lig iemand politie gebeld en ik moest blazen en mee. en daarna volgt dit hele verhaal.
Jammer om te zien dat je helemaal niets geleerd hebt in die drie jaar
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:51:57 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207117714
quote:

[..]
nou niet?

En het blijven bagatelliseren...

Dat is je probleem; je snapt nog steeds niet hoe ernstig het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207117733
Je ziet hier wel duidelijk welke users hun rijbewijs al eens zijn kwijtgeraakt. En maar janken.
pi_207117735
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Jammer om te zien dat je helemaal niets geleerd hebt in die drie jaar
nou, ik denk meer jij niet begrepen van mijn kant?

Ik snap niet echt waarom ik me nog zo moet verdedigen erover?
Ik maak dit topic echt omdat en dat is uit de grond van mijn hart, dat die psych niet het goede voorhebben.

niemand wil dit snappen gewoon, want heeej we oordelen liever enzo.
Ik ben het er niet mee eens hoe dit gaat gewoon en daarom is dit topic

waarom denk jij dat ik er niks van heb geleerd eigenlijk?
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:55:24 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207117759
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:53 schreef kree het volgende:

[..]
nou, ik denk meer jij niet begrepen van mijn kant?

Ik snap niet echt waarom ik me nog zo moet verdedigen erover?
Ik maak dit topic echt omdat en dat is uit de grond van mijn hart, dat die psych niet het goede voorhebben.

niemand wil dit snappen gewoon, want heeej we oordelen liever enzo.
Ik ben het er niet mee eens hoe dit gaat gewoon en daarom is dit topic

waarom denk jij dat ik er niks van heb geleerd eigenlijk?
Je hoeft je niet te verdedigen, maar je laat zien dat je de ernst van de situatie nog steeds niet snapt door het te bagatelliseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207117796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
En het blijven bagatelliseren...

Dat is je probleem; je snapt nog steeds niet hoe ernstig het is.
neeeeee?

Jullie zien het probleem niet? ik zeg echt 100x hier en ook in andere topic dat dat niet goed was. Jullie doen alsof ik het niet eens ben alsof er een straf voor moet zijn....

Daar ben ik het mee eens. maar niet alleen als je de straf hebt gehad dat je nog zo lang ellende ervan moet hebben terwijl het wel goed gaat. en ook volgens iedereen die je dan aan hulp hebt.... behalve het Rijbewijs waar juist alles weer van af hangt.
pi_207117820
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:58 schreef kree het volgende:

[..]
neeeeee?

Jullie zien het probleem niet? ik zeg echt 100x hier en ook in andere topic dat dat niet goed was. Jullie doen alsof ik het niet eens ben alsof er een straf voor moet zijn....

Daar ben ik het mee eens. maar niet alleen als je de straf hebt gehad dat je nog zo lang ellende ervan moet hebben terwijl het wel goed gaat. en ook volgens iedereen die je dan aan hulp hebt.... behalve het Rijbewijs waar juist alles weer van af hangt.
Jij kunt natuurlijk wel zeggen dat het goed gaat maar logischerwijs heeft het CBR net iets meer info nodig.
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 16:04:52 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_207117903
quote:

[..]
nou niet?

Ah, dus jij had ingecalculeerd dat je een bon zou krijgen en klaar? Oftewel, je hebt hier vooraf over nagedacht en besloot toen dat de consequentie die jij dacht dat het zou hebben voor jou acceptabel was, maar toen bleek dat de consequenties anders waren dan wat jij had gedacht was dát het probleem?

Ik denk dat jij deze zienswijze niet verborgen kunt houden bij die mensen en ik denk dat zij dat dus ook oppikken. Ik denk dat het hoogst onverstandig zou zijn om jou je rijbewijs terug te geven.
pi_207117922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ah, dus jij had ingecalculeerd dat je een bon zou krijgen en klaar? Oftewel, je hebt hier vooraf?over nagedacht en besloot toen dat de consequentie die jij dacht dat het zou hebben voor jou acceptabel was, maar toen bleek dat de consequenties anders waren dan wat jij had gedacht was dát het probleem?

Ik denk dat jij deze zienswijze niet verborgen kunt houden bij die mensen en ik denk dat zij dat dus ook oppikken. Ik denk dat het hoogst onverstandig zou zijn om jou je rijbewijs terug te geven.
nee?
  zaterdag 17 december 2022 @ 16:07:09 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207117935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:58 schreef kree het volgende:

[..]
neeeeee?

Je kreeg straf voor je actie/handelen waarop je werd gepakt. Je zit nu in die procedure met checks en verantwoordingen via het CBR vanwege het achterliggende probleem.
Jouw gevaarlijke probleem en risico is niet weg met een straf of zeggen dat 'je het nooit meer zult doen'
pi_207118023
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kreeg straf voor je actie/handelen waarop je werd gepakt. Je zit nu in die procedure met checks en verantwoordingen via het CBR vanwege het achterliggende probleem.
Jouw gevaarlijke probleem en risico is niet weg met een straf of zeggen dat 'je het nooit meer zult doen'
klopt, maar wel met wat ik onderhand heb gedaan om te bewijzen ook dat ik dat niet meer zou doen.

Helaas is daar 1min (letterlijk)n voor om het wel te vertellen waarom dit niet meer zo zal gaan.?
pi_207118345
Het spijt me geweldig maar ik kan hier geen medelijden mee hebben
pi_207132929
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ben er niet eens op tegen dat ze dat blijven checken. En als het nog ergens op sloeg, ok dan moet het maar.
Maar dat is de hele klacht niet eens.

Het gaat mij erom dat die hele check niet meer is als geldtrekkerij.
Als het nou nog ergens op sloeg. Prima ze mogen mijn bloed checken want dat is toch wat de doorslag gaat geven.

Mooi doe dat dan, kosten 100 euro max. En laat de hele show erom heen maar achterwege die vooral gericht is om veel geld op te verdienen.

Bedoel moet ik het serieus nemen nadat ik echt wel 100 keer gesproken heb over problemen uren en uren lang met hulpverleners, dat dan een psych van Rijbewijsbelang dat in een minuut wel even bepaalt?
  zondag 18 december 2022 @ 18:00:03 #87
459912 FlippingCoin
pi_207133740
Mbappppeeeeeeee!!!!!
  zondag 18 december 2022 @ 18:06:56 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207133915
quote:
16s.gif Op zondag 18 december 2022 18:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Mbappppeeeeeeee!!!!!
Topicredder O+
pi_207133928
wel grappig is het eigenlijk om te lezen, want iedereen heeft er het grootste idee over om maar te zeggen van ja je was zo stom en etc en het is terecht.

Maargoed kan me haast bedenken dat dat dan juist de mensen zijn die als ze dan een keer een boete krijgen voor 3km te snel op de snelweg er de grootste mond van over hebben van wat een klootzakken het allemaal wel niet zijn :')

Generaliseer wel een beetje nu natuurlijk. Maar ik vindt t een beetje teveel vanaf de kant gezien van ja je bent de grootste misdadiger ooit dus het is wel terecht voor je.

Juist dat is, waarom dit soort instanties zo er maar mee kunnen doorgaan.
Let wel ik zeg niet dat ze dat niet moeten doen....

Ik zeg wel de manier erop klopt niet en is niet eerlijk.
  zondag 18 december 2022 @ 18:12:35 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207134035
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 17:38 schreef kree het volgende:

[..]
Ik ben er niet eens op tegen dat ze dat blijven checken. En als het nog ergens op sloeg, ok dan moet het maar.
Maar dat is de hele klacht niet eens.

Het gaat mij erom dat die hele check niet meer is als geldtrekkerij.
Als het nou nog ergens op sloeg. Prima ze mogen mijn bloed checken want dat is toch wat de doorslag gaat geven.

Mooi doe dat dan, kosten 100 euro max. En laat de hele show erom heen maar achterwege die vooral gericht is om veel geld op te verdienen.

Bedoel moet ik het serieus nemen nadat ik echt wel 100 keer gesproken heb over problemen uren en uren lang met hulpverleners, dat dan een psych van Rijbewijsbelang dat in een minuut wel even bepaalt?
Je kunt ook voortaan op de fiets naar je werk gaan, geen probleem als je dat zelf kiest natuurlijk
pi_207134184
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 18:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt ook voortaan op de fiets naar je werk gaan, geen probleem als je dat zelf kiest natuurlijk
Ja dat is een beetje een dooddoener he?

Dat is niet echt een optie.
Ik kan het allemaal soort van begrijpen maar laat me dan uitleggen hoe ik zou denken dat zoiets zou moeten gaan.

Je wordt gepakt met teveel drank op, ok dan moet je daar een straf voor krijgen, daar ben ik het nog helemaal mee eens.
Naar Justitie dus het hele verhaal. Een rechtbank moet dat dan bepalen en eerlijk. En niet als rechtbank een straf geven en het dan overgeven (aan in mijn mening nog steeds een commercieel bedrijf die alleen meer rechten heeft (waarom eigenlijk)
Om naast de straf van justitie je jaren te verbinden aan controles, die vervolgens nergens op slaan?
Het is nou niet dat hun dat dan goed onderzoeken in mijn ervaring.

Totaal niet eigenlijk, bovenal weten ze dat je de publieke mening altijd tegen je hebt (dat bewijst dit topic alleen al)

Je wordt dus gestraft door Justitie en dan heeft het CBR een alleenrecht erop om, laat ik het zo zeggen, je gewoon totaal de ellende in te helpen op basis van een gesprekje van een minuut.
Terwijl je zelf wss al hulp hebt gezocht als het zover komt als dit.

Ik vroeg dit he aan hulpverlening en hun kennen mij beter als de psych van Rijbewijsbelang, Ik was geen risico meer voor het verkeer, toen al niet en nu helemaal al niet. Ze hebben dit op papier gezet ook, maar helaas is er geen luisterend oor naar andere professionals die mij dus meer kennen als een psych van hun die een paar vragen stelt in een paar min (letterlijk) en daarop zijn hele rapport baseert.

snappen jullie mij een beetje lig? waarom ik er problemen mee heb hoe dit gaat?
pi_207134932
Uit mijn ervaring en onderzoek, drinken jullie meer als 4 alcoholische drankjes per week?

Ok je komt richting afkeur dan al bij Rijbewijsbelang advies, en met daarmee advies naar het CBR\
Denk ik dan dat jullie totaal niet aan het verkeer meer mogen deelnemen? Nou ik niet. Maargoed als jullie dezelfde check kregen dan mag je je rijbewijs wel inleveren.
  zondag 18 december 2022 @ 18:42:45 #93
459912 FlippingCoin
pi_207135049
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 18:39 schreef kree het volgende:
Uit mijn ervaring en onderzoek, drinken jullie meer als 4 alcoholische drankjes per week?

Ok je komt richting afkeur dan al bij Rijbewijsbelang advies, en met daarmee advies naar het CBR\
Denk ik dan dat jullie totaal niet aan het verkeer meer mogen deelnemen? Nou ik niet. Maargoed als jullie dezelfde check kregen dan mag je je rijbewijs wel inleveren.
Nee bijna nooit zo veel.
pi_207135112
quote:
16s.gif Op zondag 18 december 2022 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee bijna nooit zo veel.
nou dat kan? In mijn ervaring en nu is het minder als jaren terug. Werd er echt wel meer gedronken als 4 biertjes in de week.
  zondag 18 december 2022 @ 18:45:39 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207135182
quote:
11s.gif Op zondag 18 december 2022 18:44 schreef kree het volgende:

[..]
nou dat kan? In mijn ervaring en nu is het minder als jaren terug. Werd er echt wel meer gedronken als 4 biertjes in de week.
Tegen wie heb je het eigenlijk?

Misschien moet je paar kloontjes aanmaken die je gelijk kunnen geven in je klacht als je dat goed doet
pi_207135219
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 18:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Tegen wie heb je het eigenlijk?

Misschien moet je paar kloontjes aanmaken die je gelijk kunnen geven in je klacht als je dat goed doet
Ik heb het tegen niemand hier op fok?

Het is mijn ervaring met mensen waar ik mee omging en ook in het bedrijfsleven?
  zondag 18 december 2022 @ 18:47:59 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207135248
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 18:47 schreef kree het volgende:

[..]
Ik heb het tegen niemand hier op fok?

Het is mijn ervaring met mensen waar ik mee omging en ook in het bedrijfsleven?
Jouw kring en jouw normen en percepties zijn wellicht niet de standaard
  zondag 18 december 2022 @ 18:48:32 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207135264
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 18:39 schreef kree het volgende:
Nope.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 december 2022 @ 18:48:56 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_207135285
quote:
11s.gif Op zondag 18 december 2022 18:44 schreef kree het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat jij helemaal geen afscheid hebt genomen van je alcoholmisbruik, gezien je reacties en je manier van denken
pi_207135355
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 18:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Jouw kring en jouw normen en percepties zijn wellicht niet de standaard
Ja wellicht?

Sluit dat niet uit eigenlijk, want werkte eerder wel bij een bedrijf waar opzicht op de vrijdag middag echt wel veel gezopen werd.

Maar ok dan gaan we eigenlijk off-topic nog, want daar ging het me niet om natuurlijk?

Wat denk jij dan? hoe zou dit anders kunnen en beter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')