Thanks, moet zeggen jullie begrip en motivatie in dat andere topic hielpen me wel, thanks daarvoorquote:
Geen idee, kijk ik weet dat er van mijn kant geen gevaar meer is voor de verkeersveiligheid ofzo.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:39 schreef nostra het volgende:
Na één, drie, vijf en tien jaar toch? Die vervolgonderzoeken zullen wel meevallen. De eerste keer is wel een bitch.
eens, maar dan moeten ze het wel goed onderzoeken en niet afdoen met formaliteit van; het moet ondertekend worden door een psych (die totaal niet doorvraagt verder)quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:02 schreef Plompzakker het volgende:
Prima dat ze voorzichtig zijn met drankrijders
Kan jij een beetje door een hoepel springen eigenlijk reptieltje?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het is wel frappant dat je eerst alles en iedereen de schuld gaf van je gedoe behalve jezelf, en nu beklaag je je weer over de instantie die je rijbekwaamheid moet beoordelen.
Ik zou een drankrijder ook door allerlei hoepels laten springen voor hij zijn rijbewijs weer terug kreeg, en tegen flink hoge kosten ook nog, want als je voor een appel en een ei je rijbewijs terug krijgt, dan gaat er geen afschrikwekkende werking van uit.
In mijn ogen volledig terecht. Ik snap alleen niet dat je het al zo snel weer terug kunt krijgen. Ik zou zeggen minstens 5 jaar inleveren dat rijbewijs. Had je maar niet bezopen achter het stuur moeten stappen. Keuzes hebben consequenties.
Zeker. Reptieltje?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan jij een beetje door een hoepel springen eigenlijk reptieltje?
Spreekwoordelijk.quote:
Nou ik volg je, en eens het eerste gedeelte.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het is wel frappant dat je eerst alles en iedereen de schuld gaf van je gedoe behalve jezelf, en nu beklaag je je weer over de instantie die je rijbekwaamheid moet beoordelen.
Ik zou een drankrijder ook door allerlei hoepels laten springen voor hij zijn rijbewijs weer terug kreeg, en tegen flink hoge kosten ook nog, want als je voor een appel en een ei je rijbewijs terug krijgt, dan gaat er geen afschrikwekkende werking van uit.
In mijn ogen volledig terecht. Ik snap alleen niet dat je het al zo snel weer terug kunt krijgen. Ik zou zeggen minstens 5 jaar inleveren dat rijbewijs. Had je maar niet bezopen achter het stuur moeten stappen. Keuzes hebben consequenties.
Ja wil niet ts bashen maar hiet komt het op neer. Liever veel moeite voor de schuldige dan een dode straks.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:02 schreef Plompzakker het volgende:
Prima dat ze voorzichtig zijn met drankrijders
Waarom zou iemand 'spreekwoordelijk' een reptieltje zijnquote:
Karaktereigenschappen die erbij passen in positieve zin.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 'spreekwoordelijk' een reptieltje zijn
Waarom zou je witheet worden van een “mention” ?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 'spreekwoordelijk' een reptieltje zijn
Ja, nou ja, het is natuurlijk heel leuk dat jij daar een mening over hebt, maar jij had ook de mening dat het wel prima was om met drank op achter het stuur te gaan zitten, dusss....gelukkig maar dat jouw mening niet telt in dit soort zaken denk ik dan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:17 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik volg je, en eens het eerste gedeelte.
Tuurlijk het staat wel buiten kijf dat ik een fout maakte.
Maar daar gaat het me niet eens over. Het gaat om het vervolg wat dan te lang duurt en naar mijn inzien ook niet terecht is.
Met name hoe ze dit dus onderzoeken naderhand.
Waarom zou je het vervelend vinden als er een streepje door je naam gaat. Is allemaal grappig toch? Nou dan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:19 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom zou je witheet worden van een “mention” ?
🤷🏻♂
Ik vind het best grappig, jaquote:Op zaterdag 17 december 2022 13:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je het vervelend vinden als er een streepje door je naam gaat. Is allemaal grappig toch? Nou dan.
euh nee die mening had ik niet?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, nou ja, het is natuurlijk heel leuk dat jij daar een mening over hebt, maar jij had ook de mening dat het wel prima was om met drank op achter het stuur te gaan zitten, dusss....gelukkig maar dat jouw mening niet telt in dit soort zaken denk ik dan.
Als je het er niet mee eens bent, dat kan, maar als je daar niet mee had willen dealen had je niet bezopen moeten rijden. Billen...blaren.. etc.
Nee je klacht is dat het je tijd en geld kost om je rijbewijs terug te krijgen. Ik vind dat gewoon terecht, immers, de eerste keer had je al geleerd (toen je je rijbewijs haalde) dat alcohol + autorijden niet samen gaan, maar jij besloot het beter te weten.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:24 schreef kree het volgende:
[..]
euh nee die mening had ik niet?
Heb wel gezegd toen al van, dat waarvoor ze me aanhielden wel een hele bullshit was die niet nodig was geweest.
Maar ok, ik had teveel op toen en ook al was het maar een klein afstandje rijden. Ok heeej eens daarmee.
Uiteindelijk hielp me dat naar hulp zoeken ook wel, achteraf gezien, en heeft me geholpen ook.
Maar nu ontwijk je de eigenlijke klacht, en dat is dat dat Rijbewijsbelang en het CBR daarmee heel makkelijk omgaan met mensen die dan dus een fout maakte en ze je dan op alle mogelijke manieren (zie pdf) je proberen te pakken alsnog en je aan het lijntje houden.
Hoeveel drink jij per week?
Nee is niet helemaal mijn klacht? het is niet het geld en tijd alleen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee je klacht is dat het je tijd en geld kost om je rijbewijs terug te krijgen. Ik vind dat gewoon terecht, immers, de eerste keer had je al geleerd (toen je je rijbewijs haalde) dat alcohol + autorijden niet samen gaan, maar jij besloot het beter te weten.
Vervolgens kom je weer bij het CBR terecht omdat bleek dat je het de eerste keer toch niet beter wist en dan vindt je het gek dat ze iemand die de eerste keer al besloot dat ie het beter wist door de mangel halen om te voorkomen dat je diezelfde gedachte nóg een keer krijgt.
Alcohol doel je op neem ik aan? 0,0. Ik drink geen alccohol.
Dus je klaagt omdat je geen waar voor je geld krijgt eigenlijk? Ja, naja, dat is leuk voor je dat je die mening hebt. Je mag daar ook gewoon over klagen uiteraard, begrijp me niet verkeerd, maar als ik dat dan zo lees, en ik heb je andere topics hierover nog in gedachten, dan vind ik het helemaal niet erg dat je goud geld moet betalen voor 1 min tijd.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:32 schreef kree het volgende:
[..]
Nee is niet helemaal mijn klacht? het is niet het geld en tijd alleen.
Dat ik het daar niet mee eens ben omdat het gewoon bizarre bedragen zijn is nog tot daar aan toe.
ik ben het eens met dat ze dat willen onderzoeken..... Geen problemen daarmee.
De klacht is, is dat je betaald voor die onderzoeken heel veel en verwacht je ook tijd en dat ze dat goed onderzoeken van persoon tot persoon. iig meer als een paar vragen in 1 min tijd.
Dat is waar ik over klaag eigenlijk.
hmmmm deels is het het geld, nu ik weer werk is dat allemaal wel weer te betalen ook.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je klaagt omdat je geen waar voor je geld krijgt eigenlijk? Ja, naja, dat is leuk voor je dat je die mening hebt. Je mag daar ook gewoon over klagen uiteraard, begrijp me niet verkeerd, maar als ik dat dan zo lees, en ik heb je andere topics hierover nog in gedachten, dan vind ik het helemaal niet erg dat je goud geld moet betalen voor 1 min tijd.
Is een stuk goedkoper dan betalen omdat je iemand misselijk hebt gereden denk ik.
Ja, dát is dus 1 van de redenen dat je niet moet drinken en rijden. De primaire reden is dat je dan een ongeval veroorzaakt met alle (lichamelijke) gevolgen van dien. De secundaire reden is dat het je enorm veel tijd en geld kost om je rijbewijs (mogelijk) terug te krijgen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:36 schreef kree het volgende:
eigenlijk vindt ik dit dan nog een soort lastig weer, om me zo te moeten "verdedigen" lijkt haast in deze topics.
Maar het gaat me er niet eens zo zeer om van dat ik denk dat ik dan onterecht eens straf kreeg ofzo.
Meer is het dat ik vind dat die hele procedure zoals ie is rammelt aan alle kanten.
En ok dan kan het best zijn dat je goed bezig bent en dat alsnog het CBR na advies van Rijbewijsbelang een streep trekt door je rijbewijs.
En ok voor mij is dat dodelijk ook voor mn baan natuurlijk.
Dat maakt het zo kut, want ik heb diezelfde fout nooit meer gemaakt, 3 jaar geleden al niet trouwens na die aanhouding en straf van justitie. Maar ben nu nog bezig met de gevolgen.
Jawel, dat ontken ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dát is dus 1 van de redenen dat je niet moet drinken en rijden. De primaire reden is dat je dan een ongeval veroorzaakt met alle (lichamelijke) gevolgen van dien. De secundaire reden is dat het je enorm veel tijd en geld kost om je rijbewijs (mogelijk) terug te krijgen.
Dus ja, het is meer dan prima dat je nu nog bezig bent met de gevolgen. Keuzes hebben consequenties en jij wordt daar nu mee geconfronteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |