Maar hij zegt toch ook helemaal niet dat hij daar in mee zal gaan? Ik volg hem nu al jaren maar ik denk niet dat het een optie is dat hij minder kritisch gaat worden wat betreft Musk.quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, dat je kritischer wordt. Ik denk dat je als journalist bezig moet zijn met jouw waarheid brengen. Niet met of die waarheid in het wereldbeeld van een fascistische miljardair past. Geband wordt je toch wel. Daarbij zo boeiend is dat hele Twitter toch niet, alle daadwerkelijke artikelen staan op andere sites. Als je niet meer schrijft wat je wil omdat Musk zijn banbeleid in je achterhoofd zit geef je hem dus precies waar hij op oogt, veel meer controle over het nieuws dan hij verdient. Ik zou persoonlijk dus verwachten dat die journalisten Twitter meer afschrijven maar met dit soort uitspraken zijn ze het eerder omhoog aan het praten.
Hij zegt toch dat hij twee keer nadenkt. Dat is dus verandering in gedrag, voorzichtiger. Immers hiervoor schreef hij wat hij wilde zonder die tweede keer nadenken. Kan best dat hij zijn gedrag niet verandert maar dat is wel wat hij aangeeft in dat clipje. Wat is jouw interpretatie van twee keer nadenken over iets dan?quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar hij zegt toch ook helemaal niet dat hij daar in mee zal gaan? Ik volg hem nu al jaren maar ik denk niet dat het een optie is dat hij minder kritisch gaat worden wat betreft Musk.
Jawel, ik heb dat geloof ik wel geroepen, zoals ik dat hier ook riep toen er rechtse twitterusers werden geband.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb deze hele reeks nog niemand zien pleiten voor overheidsingrijpen om het beleid van Musk te wijzigen. Al lees ik ook niet elke post natuurlijk.
Je hoort in de russische trol fabriek de champagne flessen ploppen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:03 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat kan hier nou verkeerd gaan?
Oh mên... een heel groepje kan iemand met een andere mening dus downvotenquote:Op zaterdag 17 december 2022 07:03 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat kan hier nou verkeerd gaan?
Etto is wetenschapper en jij en Ludo en wat andere vervelende trollen die pseudowetenschap proberen te verpakken als valide. Erg doorzichtig voor sommigen maar helaas sommige andere trappen erin en worden meegezogen in de fabeltjesfuik.quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Etto is wel vaker aan het schuimbekken in dit topic, laat hem maar even.
Even afwachten hoe snel ze weer geband worden als ze weer iets kritisch over sneeuwvlokje musk schrijven.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meeste accounts van journalisten die gister gebanned waren zijn weer hersteld gelukkig.
Ah jammer. De wereld was even een betere plekquote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meeste accounts van journalisten die gister gebanned waren zijn weer hersteld gelukkig.
De kinderen van Musk lopen weer gevaar. Maar het resultaat van een internet poll is belangrijker.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op welke manier?quote:Op zaterdag 17 december 2022 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah jammer. De wereld was even een betere plek
Hoe minder journalisten op twitter hoe beterquote:
Een beetje facsist komt klaar in z'n broekje bij de gedachtequote:Op zaterdag 17 december 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe minder journalisten op twitter hoe beter
Huh? Fascisten bannen twitter gewoon. Wat een dom gelulquote:Op zaterdag 17 december 2022 10:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Een beetje facsist komt klaar in z'n broekje bij de gedachte
Hoe meer leugens hoe beter je het volk kan hersenspoelen. Dat zien we hier al in de bochten waarin de aanbidders van muskgod zich moeten wringen om het hypocriete gedrag met observeerbare leugens van hun god goed te blijven praten. Als er geen weerwoord is versterkt die echokamer zich alleen maar en krijg je een bnw samenscholing.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, laat ze lekker op Twitter blijven. Ik vind Twitter alleen daarom al een prettig platform. Ik zou juist zeggen hoe meer journalisten hoe beter.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze hebben nu hun eigen netwerken. Post enzo. Prima toch!
Alleen is het volstrekt onlogisch om aan te nemen dat M2 toeneemt bij een dalende M3. Maar zeg het vooral als ik iets mis, want dat leg je nu ook niet uit namelijk.quote:Op zaterdag 17 december 2022 00:47 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
"Vierkante kilometer" is geen inhoudsmaat.
Simpel experiment:
1. ik heb een vol pak melk van een halve liter en een vol pak vla van een hele liter. Waar heb ik meer van? (Niet echt moeilijk, maar ik dacht: laat ik eenvoudig beginnen, want overal meteen de hele kwantummechanica bijslepen schrikt zo af.)
2. Ik wacht tot mijn vriendin een uurtje niet thuis isen giet dan beide pakken leeg over de keukenvloer, waarbij ik er natuurlijk voor zorg dat de uitgegoten zuivelplenzen niet stiekem mengen. Hmmmz... eigenaardig, de melkplas bestrijkt een groter oppervlak dan de plas vla. Had ik dan toch meer melk?
3. Ik verzin een smoes waar de melk en de vla opeens zijn gebleven.Nou ja, Appie zit hier practisch om de hoek en ik zeg wel dat ik de poes nog moet uitlaten.
Snel blokje om met poezebeest, bij Appie linksaf, nieuwe melk en vla rap in de koelkast geschoven - helaas (zo blijkt) van een totaal ander merk. Mijn leven is een puinhoop. *zucht*
Het is volstrekt onlogisch wat je zegt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alleen is het volstrekt onlogisch om aan te nemen dat M2 toeneemt bij een dalende M3. Maar zeg het vooral als ik iets mis, want dat leg je nu ook niet uit namelijk.
Ja ijs groeit aan maar het smelt tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is volstrekt onlogisch wat je zegt.
Je verzint gewoon wat omdat je niet kan omgaan met de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ijs groeit aan maar het smelt tegelijkertijd.
Daarom hebben we wetenschap uitgevonden, zodat figuren zoals jij niet vanuit hun onderbuik iets hoeven te verzinnen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ijs groeit aan maar het smelt tegelijkertijd.
Weet niet wat jij denkt maar het lijkt mij dat normaliter die correlatie positief is ipv negatief.
Nou, er is dus een verklaring voor dit fenomeen met landijs, geen idee alleen of dat ook geldt voor Noordpool. Zou enigszins kunnen mbt Groenland.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Je verzint gewoon wat omdat je niet kan omgaan met de werkelijkheid.
Hier is een voorbeeldje voor je: https://www.knmi.nl/kenni(...)24-902a-174e94055417
quote:5. Conclusies
De Zuidelijk Oceaan lijkt op het eerste gezicht een uitzondering te vormen op de wereldwijde opwarming: het zeewater aan het oppervlak koelt er af en de hoeveelheid zeeijs neemt toe, vooral in het winterhalfjaar. Dit blijkt paradoxaal genoeg voor een belangrijk deel juist een gevolg te zijn van de opwarming. Het diepere water, beneden de honderd meter, warmt namelijk wel degelijk op. Hierdoor smelt het landijs van Antarctica van de onderkant versneld af en kalven er ook meer ijsbergen af. Het smeltwater mengt met het oppervlaktewater, maar het mengsel blijft zoeter en dus lichter dan het water op grotere diepte, en vormt een relatief zoete toplaag. Metingen bevestigen dat de bovenste 200 meter van de Zuidelijke Oceaan inderdaad zoeter is geworden. Dit laagje zoet water koelt in de winter sneller af waardoor meer zeeijs kan vormen, en zorgt er tegelijkertijd voor dat de diepere oceaan minder warmte verliest en dus opwarmt.
De afname van de oppervlaktetemperatuur ten zuiden van 50º zuiderbreedte en de toename van het zeeijs hebben een remmende werking op de opwarming van het zuidelijk halfrond. Dit effect is niet gerepresenteerd in de klimaatmodellen die het IPCC momenteel gebruikt, zodat bij het maken van projecties in dit gebied niet alleen de ruwe uitvoer van die modellen kan worden gebruikt maar ook rekening moet worden gehouden met de resultaten van dit KNMI-onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |