abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:51:54 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207103028
niet mijn op

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
pi_207103054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Och ja natuurlijk, de pennenlikkers in Brussel moeten toch op een of andere manier hun salaris rechtvaardigen.
Waar waren ze eigenlijk de afgelopen jaren toen talloze journalisten op rechts zonder pardon het platform werden afgemieterd?
Haha, dit dus. Je hoorde ze niet toen er voorheen allemaal mensen om vage redenen van het platform werden getrapt. Sterker nog, dat zat men actief toe te juichen. Zou het daarom in dit geval vooral iets te maken hebben met de politieke oriëntatie van veel van die journalisten? Je gaat het bijna denken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Och ja natuurlijk, de pennenlikkers in Brussel moeten toch op een of andere manier hun salaris rechtvaardigen.
Waar waren ze eigenlijk de afgelopen jaren toen talloze journalisten op rechts zonder pardon het platform werden afgemieterd?
@Tijger_m heeft hier eigenlijk wel een punt. Musk heeft natuurlijk van te voren constant zitten reppen over dat hij voor 'free speech' staat. Als je dat zegt kun je niet hetzelfde spelletje gaan spelen wat het vorige management deed van Twitter deed. Want zij stonden natuurlijk niet voor 'free speech' maar voor keiharde censuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207103073
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, dit dus. Je hoorde ze niet toen er voorheen allemaal mensen om vage redenen van het platform werden getrapt. Sterker nog, dat zat men actief toe te juichen. Zou het daarom in dit geval vooral iets te maken hebben met de politieke oriëntatie van veel van die journalisten? Je gaat het bijna denken.
[..]
@:Tijger_m heeft hier eigenlijk wel een punt. Musk heeft natuurlijk van te voren constant zitten reppen over dat hij voor 'free speech' staat. Als je dat zegt kun je niet hetzelfde spelletje gaan spelen wat het vorige management deed van Twitter deed. Want zij stonden natuurlijk niet voor 'free speech' maar voor keiharde censuur.
Laat mij onvermeld bij je leugens, aub?
pi_207103083
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:47 schreef Rnie het volgende:
Myspace en Hyves werden ingehaald door innovatieve features van andere partijen. Dat kan je van de kloontjes van Twitter, op decentralisatie na van Mastodon, nog niet zeggen. Users stappen nu niet meer over omdat een partij betere features heeft, ze stappen over omdat ze het niet eens zijn met het beleid en andere idealen erop nahouden.
Nee, maar ik zeg ook nergens dat de huidige 'alternatieven' een grote bedreiging vormen. Ik zeg dat het naïef is om te denken dat Twitter een onbetwistbare positie heeft die oneindig houdbaar is. Ook Facebook heeft die niet, dat zie je al in de demografische ontwikkeling en dan praat je over een bedrijf dat in 2021 pakweg 120 miljard omzet en 40 miljard winst draaide.

quote:
De polarisatie wat betreft "opinion media" doet me echt denken aan politieke partijen. Truth, parler en Twitter zijn "rechts", Post & Mastodon zijn "links". Dit vind ik echt een foute ontwikkeling. :{
Deze beperkte visie op een platform als Twitter is ook de doodsteek natuurlijk. Kijk een platform als Twitter kan veel breder zijn dan politiek. Cultuur, wetenschap, sport, kattenfilmpjes en ga zo maar door, je kunt het allemaal doen op Twitter. Juist door het vooral in de markt te zetten als platform om lekker met twee groepjes tegenover elkaar te gaan staan schreeuwen mis je heel veel potentiële actieve gebruikers en schrik je bovendien veel adverteerders af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207103109
Ik kan me niet voorstellen dat het huidige gedoe een positief effect op de advertentie inkomsten zal hebben.
are we infinite or am I alone
pi_207103111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Laat mij onvermeld bij je leugens, aub?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die zijn nog steeds valide maar het is volledig in tegenspraak tot Musk's grote bek over free speech want daar is dus geen sprake van nu.
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
@:Tijger_m heeft hier eigenlijk wel een punt. Musk heeft natuurlijk van te voren constant zitten reppen over dat hij voor 'free speech' staat. Als je dat zegt kun je niet hetzelfde spelletje gaan spelen wat het vorige management deed van Twitter deed. Want zij stonden natuurlijk niet voor 'free speech' maar voor keiharde censuur.
Een leugen? Dit is dus niet jouw post? Het blijft bijzonder hoe de meest normale posts hier soms min of meer al vijandig worden geïnterpreteerd door sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:59:53 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207103131
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het huidige gedoe een positief effect op de advertentie inkomsten zal hebben.
Nee natuurlijk niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:59:59 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207103132
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deze beperkte visie op een platform als Twitter is ook de doodsteek natuurlijk. Kijk een platform als Twitter kan veel breder zijn dan politiek. Cultuur, wetenschap, sport, kattenfilmpjes en ga zo maar door, je kunt het allemaal doen op Twitter. Juist door het vooral in de markt te zetten als platform om lekker met twee groepjes tegenover elkaar te gaan staan schreeuwen mis je heel veel potentiële actieve gebruikers en schrik je bovendien veel adverteerders af.
Het verbaast me ook dat er door sommigen wordt gedaan alsof Twitter alleen maar om dit soort politiek gaat, inclusief de nieuwe eigenaar. Ik gebruikte Twitter nooit hiervoor. Ik volgde ook geen nieuwsorganisaties of politici, dat interesseert me allemaal geen bal.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:01:20 #9
38496 Perrin
pi_207103152
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het verbaast me ook dat er door sommigen wordt gedaan alsof Twitter alleen maar om dit soort politiek gaat, inclusief de nieuwe eigenaar. Ik gebruikte Twitter nooit hiervoor. Ik volgde ook geen nieuwsorganisaties of politici, dat interesseert me allemaal geen bal.
Politiek (en/of religieus) geroeptoeter is bijna altijd het aller- aller- aller-oninteressantste idd,
pi_207103160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dit ja. Technisch gezien is de basis echt heel eenvoudig. Ik denk dat een klein team van goede programmeurs in een weekend de basis wel kan hebben staan. De vraag is dan idd wel hoe je het winstgevend krijgt want de benodigde cloud-infrastructuur om alles op deze schaal soepel te laten draaien is wel fors en de bijbehorende kosten ook. Al denk ik dat je voor enkele tienduizenden euro's per maand ook al wel een eind komt. De grootste kunst is marktaandeel krijgen, pas daarna kun je hopen winstgevend te worden.
Nou ja, in de basis is elk online platform relatief eenvoudig, maar schaal is wat het complex maakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207103189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
- https://twitter.com/airforcetrack - O.a. Airforce One, maar ook andere regeringsvliegtuigen.
- https://twitter.com/CelebJets - Verschillende bekende personen.
- https://twitter.com/ZuccJet - Mark Zuckerberg
- https://twitter.com/SportJets - Jets van voornamelijk US sport teams.
- https://twitter.com/RUOligarchJets - Russische Oligarchen

Deze zijn ook al gesloten. Die vluchtdata is gewoon publiekelijk beschikbaar. In de VS is dat bepaald door de hoogste rechtbank.
Ik hoop toch dat je zelf ook wel het verschil begrijpt tussen het blokkeren van (de bron van) die openbare data of het blokkeren van een account op een platform zoals Twitter.

De bron met openbare data is nog steeds beschikbaar. De beschuldiging op dit moment is dat accounts worden geblokkeerd die data afkomstig van die bron zouden delen. Dat heb ik niet echt gevolgd maar dat is uiteraard niet hetzelfde als het blokkeren van de bron(nen). Twitter is slechts een medium.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:05:42 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207103213
edit: was blijkbaar een grap.
pi_207103221
Bij het oude twitter bewezen leugens uit de lucht halen wordt keiharde censuur genoemd, het moet niet gekker worden. _O-
pi_207103259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, maar ik zeg ook nergens dat de huidige 'alternatieven' een grote bedreiging vormen. Ik zeg dat het naïef is om te denken dat Twitter een onbetwistbare positie heeft die oneindig houdbaar is. Ook Facebook heeft die niet, dat zie je al in de demografische ontwikkeling en dan praat je over een bedrijf dat in 2021 pakweg 120 miljard omzet en 40 miljard winst draaide.
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel huidige users op Twitter, de Twitter discussie laten voor wat het is en alleen maar content post danwel geniet van cultuur, wetenschap & sport etc. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 16-12-2022 14:15:48 ]
De enige echte.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:09:50 #15
38496 Perrin
pi_207103260
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, in de basis is elk online platform relatief eenvoudig, maar schaal is wat het complex maakt.
Zeker. Maar een webapplicatie waarmee je korte berichtjes kunt insturen en die vervolgens tonen is wel ongeveer het eenvoudigste wat je kunt bedenken op dat gebied. De benodigde functionaliteit van de webapplicatie is behoorlijk bare bones vergeleken met andere sociale media.

Je moet initieel wat moeite steken in het optimaal indexeren en doorzoekbaar maken van de berichten.. En een slim algoritme bedenken om de time-line samen te stellen. En alles parallel schaalbaar maken natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 16-12-2022 14:16:35 ]
pi_207103269
Dit is een uitstekende thread, als je het zo bekijkt valt het vrijgeven van vluchtinformatie niet onder 'doxxen'. En de term 'garbage pseudoreporter' is trouwens ook een hele passende omschrijving voor een 'journalist' als Rupar.

twitter
pi_207103300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker. Maar korte berichtjes insturen en die tonen op een website is wel ongeveer het eenvoudigste. Er is ook de webapplicatie is behoorlijk bare bones vergeleken met andere sociale media. Je moet initieel wat moeite doen om de berichtjes te indexeren en een efficient zoek- en filtermechanisme te maken en een slim algoritme bedenken om de timeline samen te stellen.
Compleet valide dus om de helft de laan uit te sturen? Als het eenmaal staat, dan staat het.
Waar heb je die 3500 engineers dan nog voor nodig? Zou het zo kunnen zijn dat dat ook met 500 lukt? ;)

Ik stel alleen maar vragen
De enige echte.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:15:28 #18
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207103316
Zelfs een journalist van de Voice of America geband.
quote:
VOA Journalist Among Media Suspended on Twitter

Elon Musk, the new owner of the social media site Twitter, posted on the platform last month that he was committed to free speech. On Thursday, he suspended the Twitter accounts of several journalists, including the account of VOA’s chief national correspondent Steve Herman.

Followers of Herman, who is a former White House bureau chief, were greeted on his Twitter account with a black screen and the message “Account Suspended.”

Accounts for journalists from broadcaster CNN, The New York Times and The Washington Post, as well as some independent journalists, showed similar messages.

It was not immediately clear why the accounts were suspended. VOA's email requesting comment from the media contact listed on Twitter's company website was returned with a "delivery failure" message.

[..]

Herman last reported for VOA News about the Twitter platform in September. On Thursday he was tweeting about the @elonjet case.

“I had been tweeting quite a bit on Thursday evening about this building drama, which had started out with the suspension of a so-called bot account that tweets the location of Elon Musk’s private jet,” Herman told VOA.

In his last tweet, Herman posted a link to a Washington Post article and wrote, “More reaction to the Thursday night massacre of journalists on Twitter.”

Shortly after, his account was suspended. Herman said he can no longer send direct messages or like other users’ posts.

VOA in a statement late Thursday confirmed Herman’s account had been suspended and called on the social media platform to reinstate it.

“Mr. Herman is a seasoned reporter who upholds the highest journalistic standards and uses the social media platform as a news gathering and networking tool. Mr. Herman has received no information from Twitter as to why his account was suspended,” VOA spokesperson Nigel Gibbs said in an email.

“As Chief National Correspondent, Mr. Herman covers international and national news stories and this suspension impedes his ability to perform his duties as a journalist.”
https://www.voanews.com/a(...)twitter/6878934.html
pi_207103332
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:14 schreef Rnie het volgende:

[..]
Compleet valide dus om de helft de laan uit te sturen? Als het eenmaal staat, dan staat het.
Waar heb je die 3500 engineers dan nog voor nodig? Zou het zo kunnen zijn dat dat ook met 500 lukt? ;)

Als je het niet fatsoenlijk onderhoudt staat het niet lang meer.
pi_207103346
Het telefoonboek is ook openbaar. Stel ik sta daar in met mijn naam en adres. Dat maakt mijn naam en adres openbaar beschikbaar. Maar zodra iemand, bijvoorbeeld hier, zich bewust is van mijn echte naam zou men hier mijn gegevens kunnen delen en koppelen aan mijn username.

Dat zou een geval van doxen zijn. En dat dus ondanks dat je openbare informatie deelt. Dat is niet per se illegaal zover ik weet maar ik zou het begrijpen dat Fok zoiets heeft van die shit moet ik hier niet hebben en het zou verwijderen. Sterker nog, ik hoop dat ze dat zouden doen.

Niet helemaal vergelijkbaar met Twitter maar wel een voorbeeld van het delen van openbare informatie die minimaal laakbaar is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:18:46 #21
38496 Perrin
pi_207103354
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:14 schreef Rnie het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoeveel overhead je wil hè. De basis neerzetten is heel wat anders dan het helemaal optuigen met allerlei functionaliteiten, een sales- en marketing afdeling erbij hebben, onderhoud plegen, aan customer service doen, personeelsbeleid organiseren.

Als je die kerstboom helemaal optuigt heb je denk ik minimaal een organisatie van 200 man nodig en potentieel veel meer. Ik zou zelf iig als ik zoiets begon dan ook klein beginnen en proberen zo snel mogelijk winstgevend te worden.

Twitter heeft een matig businessmodel en is behoorlijk ongebreideld uit de klauwen gegroeid omdat het geld van investeerders tegen de plinten klotste. Sowieso goed om daar eens goed te kijken naar het businessmodel en hoe de organisatie wordt aangestuurd. Maar of Elon daar de juiste persoon voor is, daar heb ik zo mijn twijfels bij.

[ Bericht 9% gewijzigd door Perrin op 16-12-2022 14:23:56 ]
pi_207103398
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je het niet fatsoenlijk onderhoudt staat het niet lang meer.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar rechtvaardigd dit 3000 fte die weinig te doen hebben op een dag? Neem aan dat er efficientere opties zijn. ;)

Of betaal jij in de zomer ook een hoveniersbedrijf om je tuintje in december winterklaar te maken? Ook al weet je dat je het geld er niet voor hebt?
De enige echte.
pi_207103434
Zoals wij allen wellicht op dit forum zitten te lurken en schrijven, betrappen we er onszelf misschien weleens op, een gedachte als "als ik ooit een zak geld heb liggen, koop ik dit forum, en ban die die en die...... waarom ? Gewoon, omdat het kan".

Zo lijkt mij die Elon ook te werk gaan nu. Iemand met veels te veel geld, en Twitter nu als een soort speeltje gebruikt....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_207103436
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:23 schreef Rnie het volgende:

[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Maar rechtvaardigd dit 3000 fte die weinig te doen hebben op een dag? Neem aan dat er efficientere opties zijn. ;)

Of betaal jij in de zomer ook een hoveniersbedrijf om je tuintje in december winterklaar te maken? Ook al weet je dat je het geld er niet voor hebt?

Ik heb uberhaupt geen tuin dus ik hoef er niet over na te denken. Maar lijkt het je niet ietwat twijfelachtig dat Twitter voor de overname door Musk, toen het ook al gewoon een privaat bedrijf was, 7 keer zo veel engineers in dienst had als ze nodig hadden? Zo'n enorme kostenpost zal iemand anders toch ook wel opgevallen zijn?
pi_207103472
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik heb uberhaupt geen tuin dus ik hoef er niet over na te denken. Maar lijkt het je niet ietwat twijfelachtig dat Twitter voor de overname door Musk, toen het ook al gewoon een privaat bedrijf was, 7 keer zo veel engineers in dienst had als ze nodig hadden? Zo'n enorme kostenpost zal iemand anders toch ook wel opgevallen zijn?
Je maakt het ook wel heel erg simpel zo natuurlijk.

Daarbij was en is het niet uniek voor Twitter, zo even snel uit mijn hoofd voor de afgelopen periode:

https://nos.nl/artikel/24(...)dwijnen-in-nederland

https://www.rtlnieuws.nl/(...)edewerkers-duizenden
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')