Tja, één van mijn favoriete zangers zong ooit: "All my favorite singers couldn't sing", en daar kan ik me prima in vinden. Ben een groot liefhebber van Bob Dylan, Neil Young en Tom Waits, bijvoorbeeld, maar sommige stemmen trek ik dan weer slecht.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb echt zelden problemen met een stem in muziek. Maar ik ben dan ook opgegroeid met Neil Young, waarover ik dat wel 100x heb gehoord
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:58 schreef Gretzl het volgende:
Moest de OOR-column nog delen trouwens:Over de Ramses Shaffy van Turkije gesproken. Altın Gün covert vaak de Shaffy's van Turkije in een eigen sausje, en doen dat verdomd lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Al was het engelstalig, qua De Hûnekop kan ik me daar aardig in vindenquote:Op donderdag 15 december 2022 21:41 schreef Cee het volgende:
Ik ben bij Nederlandstalig te veel afgeleid door accenten en intonatie, als dat me al niet aanstaat dan kan ik er moeilijk meer inkomen.
Daar zit wel wat in. Als het dan van die 13-in-een-dozijn-popnummers zijn dan is het meteen waardeloos. Als het muzikale deel nog wel leuk/interessant/uniek is kan ik er vaak wel mee leven.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Bij het Nederlands merk ik toch ook wel veel meer dan bij het Engels hoe debiel de songteksten zijn, dat haalt zo'n liedje dan meteen weer naar beneden
Dat ook ja. Ik ben meer van de melodie dan van de tekst. Melodieën ontroeren me sneller dan lyrics.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Bij het Nederlands merk ik toch ook wel veel meer dan bij het Engels hoe debiel de songteksten zijn, dat haalt zo'n liedje dan meteen weer naar beneden
Dan zit je meer bij bands als Gloryhammer en Dragonforce, lekker zingen over ridders en draken en boze tovenaarsquote:
Denk aan Titt'n meets Bertus Staigerpaip, geproduceerd door de xylofoonspeler van de Josti-band.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik laat mij verrassen door De Hunekop.
Ik geloof je, ben niet zo bekend met Gloryholehammer en Bearforce 1.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:51 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dan zit je meer bij bands als Gloryhammer en Dragonforce, lekker zingen over ridders en draken en boze tovenaars
En met de stemmen voor de Bankzittersquote:Op donderdag 15 december 2022 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb problemen met de stemmen van de Bankzitters.
Gloryhammer een paar keer live gezien, niet mijn ding.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:51 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dan zit je meer bij bands als Gloryhammer en Dragonforce, lekker zingen over ridders en draken en boze tovenaars
Ik vind dat idee om een max van 3 liedjes per artiest per stemlijst in te voeren helemaal niet zo slechtquote:Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt teleurstellend vind, is dat er steeds meer van dezelfde artiesten instaat. Als ik op de onvolprezen site van Piño kijk en vergelijk, kom ik op het volgende:
In 2012 waren er 30 acts met 10 of meer noteringen in de lijst. In 2017 was dat gegroeid naar 33. En in 2022 zijn dat er nu 38. Dat deden zij met respectievelijk 494, 520 en 591 platen. Dat zijn er dus zo'n 100 bij voor de veelgenoteerden, en dat had nog meer kunnen zijn als de hofleveranciers van 2012 Beatles en Rolling Stones niet in de tussentijd samen 26 noteringen hadden verloren. Dit gaat dus geleidelijk naar een situatie dat 1 op de 3 platen in de lijst van een act komt, die er nog minstens 9 keer instaat. Dat toenemende gebrek aan variatie vind ik wel echt een minpunt aan de recente ontwikkeling van de lijst.
Ik heb het alvast genoteerd staanquote:Op donderdag 15 december 2022 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Die It Was A Very Good Year van Sinatra op 1998 moet volgend jaar wel echt gered worden
quote:Op donderdag 15 december 2022 21:32 schreef Dagoduck het volgende:
Wel twee keer naar Eefje de Visser geweest dit jaar. Vond ik ook een topshow live.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Bulletproof hoort gewoon in lijst hoorquote:Op donderdag 15 december 2022 21:38 schreef Dagoduck het volgende:
Heb ook nog wel een tijdje La Roux op mijn iPod gehad. Over stemmen gesproken.
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?quote:Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt teleurstellend vind, is dat er steeds meer van dezelfde artiesten instaat. Als ik op de onvolprezen site van Piño kijk en vergelijk, kom ik op het volgende:
In 2012 waren er 30 acts met 10 of meer noteringen in de lijst. In 2017 was dat gegroeid naar 33. En in 2022 zijn dat er nu 38. Dat deden zij met respectievelijk 494, 520 en 591 platen. Dat zijn er dus zo'n 100 bij voor de veelgenoteerden, en dat had nog meer kunnen zijn als de hofleveranciers van 2012 Beatles en Rolling Stones niet in de tussentijd samen 26 noteringen hadden verloren. Dit gaat dus geleidelijk naar een situatie dat 1 op de 3 platen in de lijst van een act komt, die er nog minstens 9 keer instaat. Dat toenemende gebrek aan variatie vind ik wel echt een minpunt aan de recente ontwikkeling van de lijst.
Absoluut! Hier ook vast op de stemlijst aanwezigquote:Op donderdag 15 december 2022 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Die It Was A Very Good Year van Sinatra op 1998 moet volgend jaar wel echt gered worden
Ben het met je eens hoor, an sich vind ik het echt verschrikkelijk, maar binnen de context van de T2000 is het wel verfrissend. Weer eens wat anders dan nummertje 33 van S&F enzo.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.
Wat is nou precies je verbazing?quote:Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |