quote:
Wel de Montreux versie graag. Emotioneel mooi nummer altijd voor Bayswater.quote:
Het valt me wel op dat het aantal Muse nummers in de top2000 redelijk statisch blijkt. De selectie van nummers die erin staan vind ik ook niet altijd heel logisch. Alsof men stemt op wat er simpelweg al in staat. Ik probeer New Born in de lijst te krijgen maar voorlopig zonder resultaat.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:01 schreef Hamlapjes het volgende:
Wel benieuwd of Muse volgend jaar twee nummers in de top 100 weet te krijgen. Uprising en Knights of Cydonia allebei een kleine plus dit jaar en met volgend jaar weer een groot concert hier zal Knights dan wel een leuke plus krijgen.
Dan heb je zeker net je eerste bonbon gepakt.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:22 schreef Cassa95 het volgende:
Om wel van te genieten: Eerste Kerstdag opstaan met na 10 jaar afwezigheid weer Rene Froger in de lijst
Op gestemd omdat ik Lars heet uiteraard.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:44 schreef laxus13 het volgende:
Like A Rolling Stone van Dylan voor het eerst buiten de top 1000
Ik stem ook al jaren tevergeefs op New Born.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:23 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat het aantal Muse nummers in de top2000 redelijk statisch blijkt. De selectie van nummers die erin staan vind ik ook niet altijd heel logisch. Alsof men stemt op wat er simpelweg al in staat. Ik probeer New Born in de lijst te krijgen maar voorlopig zonder resultaat.
Blijft apart dat een niet super mainstream metalact als Iron Maiden 4x in de Top 600 staat en dat bijvoorbeeld Tool (vandaag de dag minstens net zo groot) nergens te bekennen is. Zouden die vrije keuzestemmen op Tool echt teveel verspreid zijn?quote:Op donderdag 15 december 2022 16:31 schreef laxus13 het volgende:
Om positief te blijven. Wel alle Maiden nummers (+ 1 nieuwe) gestegen
Ja. Als alle Tool-stemmers Schism stemmen komt dat nummer er wel in.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Blijft apart dat een niet super mainstream metalact als Iron Maiden 4x in de Top 600 staat en dat bijvoorbeeld Tool (vandaag de dag minstens net zo groot) nergens te bekennen is. Zouden die vrije keuzestemmen op Tool echt teveel verspreid zijn?
Muse is zo'n typische artiest waar alles dat op de keuzelijst staat, in de Top 2000 komt. Dus Radio 2 heeft gekozen wat er binnen mag komen zo ongeveer. Net als veel alternatiefs, hardrocks, Eminem of ABBA, of bij Evergreen-artiesten als Boudewijn de Groot / Catsquote:Op donderdag 15 december 2022 16:23 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat het aantal Muse nummers in de top2000 redelijk statisch blijkt. De selectie van nummers die erin staan vind ik ook niet altijd heel logisch. Alsof men stemt op wat er simpelweg al in staat. Ik probeer New Born in de lijst te krijgen maar voorlopig zonder resultaat.
Waarom zou Hurricane straks gecanceld worden?quote:Op donderdag 15 december 2022 16:34 schreef Dagoduck het volgende:
Met Hurricane, een nummer dat straks gecanceld wordt, en daarna verdwijnt deze grootse artiest gewoon langzaam uit de lijst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom zou Hurricane straks gecanceld worden?Als Niggas in Paris al niet eens meer met de titel in de lijst kan staan dan kunnen lyrics als "crazy nigger" gezongen door een blanke wit persoon ook niet meer natuurlijk (context wordt tegenwoordig toch niet meer naar gekeken).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
ROFL dat ze het vertikken om New Born toe te voegen, terwijl die klassieker al jaren in elke andere allertijdenlijst hoog staat (Snob 2000, Kink 1500, Tijdloze 100). Veel meer eeuwigheidswaarde dan het latere werk.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:35 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Muse is zo'n typische artiest waar alles dat op de keuzelijst staat, in de Top 2000 komt. Dus Radio 2 heeft gekozen wat er binnen mag komen zo ongeveer. Net als veel alternatiefs, hardrocks, Eminem of ABBA, of bij Evergreen-artiesten als Boudewijn de Groot / Cats
Muse scoort 15 op 17. Alleen Glorious en Panic Station hebben het niet gehaald.
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als ze allemaal in de keuzelijst zouden staan.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:31 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik stem ook al jaren tevergeefs op New Born.
Je ziet sowieso vaak de (radio)hits van artiesten in de Top 2000 staan omdat het grote publiek deze kent. In plaats van de favoriete nummers onder de 'echte fans' wat natuurlijk een veel kleinere groep is. Maar dan had je eerder nummers zoals Citizen Erased, Stockholm Syndrome, Hysteria en New Born gehad in plaats van Madness, Undisclosed Desires en Feeling Good.
Logisch ook wel natuurlijk dat de massa wint.
Ik geloof dat @Cassa95 Tool al noemde als een van de meest op gestemde bands in die Facebookgroep ... alleen stemt iedereen op een ander nummerquote:Op donderdag 15 december 2022 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Blijft apart dat een niet super mainstream metalact als Iron Maiden 4x in de Top 600 staat en dat bijvoorbeeld Tool (vandaag de dag minstens net zo groot) nergens te bekennen is. Zouden die vrije keuzestemmen op Tool echt teveel verspreid zijn?
Krijg je zo'n situatie als bij Steely Dan. Zo ongeveer alles van Steely Dan staat in de keuzelijst, maar alleen Do It Again staat er in en bungelt onderaan bovendien.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als ze allemaal in de keuzelijst zouden staan.
Dat begrijp ik. Het geeft mijns inziens wel een vertekenend beeld van het oeuvre van Muse. Maar dat zal voor andere artiesten wel niet anders zijn.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:31 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik stem ook al jaren tevergeefs op New Born.
Je ziet sowieso vaak de (radio)hits van artiesten in de Top 2000 staan omdat het grote publiek deze kent. In plaats van de favoriete nummers onder de 'echte fans' wat natuurlijk een veel kleinere groep is. Maar dan had je eerder nummers zoals Citizen Erased, Stockholm Syndrome, Hysteria en New Born gehad in plaats van Madness, Undisclosed Desires en Feeling Good.
Logisch ook wel natuurlijk dat de massa wint.
What's in a name, komende jaren toch nog eens proberen om Kae Tempest in de lijst te krijgen. Toegankelijke political hiphop/spoken word met een belangrijke boodschap, zou het in principe goed moeten kunnen doen op NPO Radio 2.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |