Ik zat ook al te vrezen dat die uit de top 20 zou vallenquote:Op donderdag 15 december 2022 13:40 schreef PippenScottie het volgende:
Child in Time houdt redelijk stand. Small victories
Ik heb 1605 gestemd. Topmuziek zo om kwart voor 7 's ochtends op Tweede Kerstdagquote:Op donderdag 15 december 2022 13:39 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb mijn eerste opeenvolgende stemplaten alweer gevonden in de lijst. Nummer 1603 en 1604.
Dat gevoel heb ik nou met metalcorequote:Op donderdag 15 december 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
Weer veels te weinig happy hardcore in de lijst
Gebruikersnaam eer aandoetquote:
Metalquote:Op donderdag 15 december 2022 13:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nou met metalcore
Heerlijk dat 'ie toch wel redelijk hoog blijftquote:Op donderdag 15 december 2022 13:40 schreef PippenScottie het volgende:
Child in Time houdt redelijk stand. Small victories
En jij bent?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:35 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Verschil tussen een mening en neerkijken op een andere smaak, het haast niet veroordelen is nog groot
Het past binnen de trend dat degenen die veel genoteerd staan het goed doen. Al doen die anderen het meestal ook weer niet zó goed.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:40 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hier snap ik de logica niet achter
Ik vrees voor volgend jaarquote:Op donderdag 15 december 2022 13:43 schreef Berkery het volgende:
Ramones gaan ook hard, de verkeerde kant op
Volgend jaar, met 34 keer Susan en Freek, 54 keer Goldband en 114 keer Bankzittersquote:
Staat er metalcore in dan?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nou met metalcore
Het zou me niks verbazen ookquote:Op donderdag 15 december 2022 13:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Volgend jaar, met 34 keer Susan en Freek, 54 keer Goldband en 114 keer Bankzitters
Neequote:Op donderdag 15 december 2022 13:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Staat er metalcore in dan?
Wil je even aan mijn hart denkenquote:Op donderdag 15 december 2022 13:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Volgend jaar, met 34 keer Susan en Freek, 54 keer Goldband en 114 keer Bankzitters
Susan en Freek *check*quote:Op donderdag 15 december 2022 13:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Oooh, misverstandje. Nee hoor, gewoon Houdjemond, al jarenquote:Op donderdag 15 december 2022 13:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oh ik dacht juist dat jij tong zijn kloonaccount was door je zeer gevatte vraag.
Indekken begint nu al weer?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:47 schreef PippenScottie het volgende:
Ik denk dat ik de eerst nacht na Focus van Sylvia ga afhaken. Het is een marathon, geen sprint.
Plus ik moet twee hele dagen gezellig doen met Kerst. Dat vreet energie
One staat er toch ook drie keer in?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vraag me trouwens af wat het nummer is dat het meeste voorkomt in de lijst, zat ff naar Nina Simone's Feeling Good te kijken, en die staat er nog altijd in 3 versies in
Ik neem aan dat er wel iets anders in staat wat er vaker in staat.
Ik blijf dan sowieso tot Sammy Davis Jrquote:Op donderdag 15 december 2022 13:47 schreef PippenScottie het volgende:
Ik denk dat ik de eerst nacht na Focus van Sylvia ga afhaken. Het is een marathon, geen sprint.
Plus ik moet twee hele dagen gezellig doen met Kerst. Dat vreet energie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ik zeg nu dat ik niet mee ga Bojangelen, maar waarschijnlijk val ik op de bank in slaap als fok down gaat voor de database backup.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:48 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik blijf dan sowieso tot Sammy Davis Jr
Waarschijnlijk laatste keer dat die in de lijst staat
Er zou een nieuwe regel moeten komen waarbij alleen nog originele versies worden toegelaten tot de bovenste 2000. Op de covers mag dan wel gestemd worden, maar die moeten ze dan maar gewoon in een bubbling-after event draaien.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vind het erg disturbed dat Disturbed hoger staat
2 keer Rammstein net 1 nummer ertussenquote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuw in de Top 100:
51 Coldplay - Yellow (+67)
53 Kate Bush - Running (+523)
55 Goldband - Noodgeval (NE)
84 Tom Odell - Another Love (+137)
88 FM - Dreams (+23)
89 Coldplay - Clocks (+27)
92 FM - Songbird (+461)
95 Rammstein - Deutschland (+52)
97 Elvis Presley - Suspicious Minds (+16)
98 Rammstein - Du Hast (+42)
100 AC/DC - Whole Lotta Rosie (+7)
Rammstein voor het eerst top 100
Als je wat van dit soort leuke feitjes hebt, maak ik zo een artikel voor de FPquote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuw in de Top 100:
88 FM - Dreams (+23)
92 FM - Songbird (+461)
Als in de versies van U2, U2 + Mary J Blige en John Cash dan neem ik aan?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
One staat er toch ook drie keer in?
Ah maar dan zeker niet als het gaat om Hound Dog of Nothing Compares 2 U of Proud Mary of House of the Rising Sunquote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zou een nieuwe regel moeten komen waarbij alleen nog originele versies worden toegelaten tot de bovenste 2000. Op de covers mag dan wel gestemd worden, maar die moeten ze dan maar gewoon in een bubbling-after event draaien.
Geeft een hoop ruimte voor nummers die nu uit de lijst zijn weggevallen of er al jaren in horen te staan.
Rammstein komt zowaar drie keer overdag op 31 december. Alle andere noteringen komen in de nachtquote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuw in de Top 100:
88 FM - Dreams (+23)
92 FM - Songbird (+461)
Clocks is niet echt nieuw in de top 100 natuurlijk. En ik denk ook niet dat dit de eerste keer in de top voor Elvisquote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuw in de Top 100:
88 FM - Dreams (+23)
92 FM - Songbird (+461)
Deutschland is oprecht mijn ringtone, tevens stemplaatquote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
Nieuw in de Top 100:
88 FM - Dreams (+23)
92 FM - Songbird (+461)
Hallelujah is met 3x Top 1000 de absolute winnaar. Die drie nummers drie keer in de lijstquote:Op donderdag 15 december 2022 13:52 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Als in de versies van U2, U2 + Mary J Blige en John Cash dan neem ik aan?
Voor Hallelujah zou dat wel een uitkomst zijn.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zou een nieuwe regel moeten komen waarbij alleen nog originele versies worden toegelaten tot de bovenste 2000. Op de covers mag dan wel gestemd worden, maar die moeten ze dan maar gewoon in een bubbling-after event draaien.
Geeft een hoop ruimte voor nummers die nu uit de lijst zijn weggevallen of er al jaren in horen te staan.
ik denk dat bij Avond er dan weer niemand bezwaar tegen , net als bij de plaat die niet genoemd mag worden op #18quote:Op donderdag 15 december 2022 13:53 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ah maar dan zeker niet als het gaat om Hound Dog of Nothing Compares 2 U of Proud Mary of House of the Rising Sun
voor een keer een zeer smaakvol landquote:Op donderdag 15 december 2022 13:54 schreef Fred_B het volgende:
In die Top 100 is dit jaar helaas geen ruimte meer voor The Doors trouwens.
Nederland....
Blijft jammer dat er niet wat meer verscheidenheid is qua Duitstalige muziek. Rammstein krijgt er steeds meer noteringen bij en scoort ook hoger, maar verder krijgt Duitstalig nauwelijks ruimte op NPO Radio 2 (gedurende het jaar). Ze draaien wel steevast alle covers van BLØF, terwijl de originelen toch stukken beter zijn.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Rammstein komt zowaar drie keer overdag op 31 december. Alle andere noteringen komen in de nacht
Hmm, de lunchpauze is nu wel voorbij. Op pino112.nl/top2000 vind je sws veel feitjes.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:52 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als je wat van dit soort leuke feitjes hebt, maak ik zo een artikel voor de FP
Had er letterlijk voor deze maand en buiten dit topic nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:59 schreef Gretzl het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel mensen haten op Goldband. Gewoon een verbeterde versie van Doe Maar
Die link lijsten moeten ff in de OP.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:00 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Hmm, de lunchpauze is nu wel voorbij. Op pino112.nl/top2000 vind je sws veel feitjes.
Kan in de FP tekst sws deze staan: Cassa95 in MUZ / Top 2000 Editie 2022 #13 - Gifjes ? De hele tijd een gedoe met terugzoeken van die post
Wacht dan ff tot ik mn stats ook weer op orde hebquote:Op donderdag 15 december 2022 13:52 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als je wat van dit soort leuke feitjes hebt, maak ik zo een artikel voor de FP
Ja, daar zouden Paranoid Android en Street Spirit ook gewoon in de Top 30 staan. En A Forest op z'n minst top 10.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:30 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
In de UK zou Brightside makkelijk top 5 staan zelfs.
Wel een iconisch nummer voor mijn generatie ja
Die heb ik er ingezet toch?quote:Op donderdag 15 december 2022 14:00 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Hmm, de lunchpauze is nu wel voorbij. Op pino112.nl/top2000 vind je sws veel feitjes.
Kan in de FP tekst sws deze staan: Cassa95 in MUZ / Top 2000 Editie 2022 #13 - Gifjes ? De hele tijd een gedoe met terugzoeken van die post
Elke plaat gezongen door een Simon(e) gaat omlaag, zie ik. Of het nou solo is als Paul, Carly of Nina of in gezelschap met Art G, Nick S. of Paul de L.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:58 schreef Cassa95 het volgende:
De 12 grootste zakkers (lijstverlaters op 2001 gezet meegerekend) komen van Nederlandse bodem. 6x Golden Earring, 3x Davina Michelle, 2x Marco Borsato
De eerstvolgende: Homeless - Paul Simon met -566
Ik ook, en kwam pas aan een ticket 15 minuten voordat het concert zou beginnen. Had geen zin om minstens drie kwartier van het optreden te moeten missen, dus ben uiteindelijk toch niet meer gegaan.quote:
Hier word ik erg verdrietig van.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:05 schreef DJ11 het volgende:
Wat er mis is met de Nederlandse muzieksmaak in één screenshot:
[ afbeelding ]
Nou, nee.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:59 schreef Gretzl het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel mensen haten op Goldband. Gewoon een verbeterde versie van Doe Maar
Met Doin' Time van Lana krijgt Summertime er ook weer een nieuwe variant bij.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vraag me trouwens af wat het nummer is dat het meeste voorkomt in de lijst, zat ff naar Nina Simone's Feeling Good te kijken, en die staat er nog altijd in 3 versies in
Ik neem aan dat er wel iets anders in staat wat er vaker in staat.
Waar vind je deze statistieken?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:28 schreef MielMonteur het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook om zijn minst opvallend te noemen
Maar is dat echt een cover, of gewoon een nummer met een enigszins gelijkende titel?quote:Op donderdag 15 december 2022 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Met Doin' Time van Lana krijgt Summertime er ook weer een nieuwe variant bij.
Nee.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:59 schreef Gretzl het volgende:
Origineel van Sublime uit 1996.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Met Doin' Time van Lana krijgt Summertime er ook weer een nieuwe variant bij.
Ik raad je aan om eens een concert van ze mee te pakkenquote:
Als concerten uitgangspunt is om in de top 2000 te komen dan kan ik makkelijk 100 artiesten/bands oplepelen die er ook in horen te staan. Goldband is niks bijzonders, leuke deuntjes, zal vast prima doen op festivals, maar is overhyped en over een paar jaar vergeten. Beweren dat ze beter dan Doe Maar zijn is echt bullshit en ik ben niet eens een Doe Maar fan.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens een concert van ze mee te pakken
Noodgeval gewoon met grote afstand het lekkerste nummer van dit hele rijtje he. Niet zo afgezaagd of platgedraaid. Dansbaarder en een grappige originele tekst, die tenminste wel ergens op slaat. Kan ik van een hoop andere nummers niet echt zeggenquote:Op donderdag 15 december 2022 13:28 schreef MielMonteur het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook om zijn minst opvallend te noemen
Mee eens!quote:Op donderdag 15 december 2022 13:17 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Is gewoon een bop. Zou beter staan op nummer 700 en ik heb liever Ik Haat Je erin, maar Goldband is gewoon leuk.
Niet slechter dan een Rick Astley of een andere dansbare pop die we leuk vinden omdat het oud is.
Het is wel een herhaling van zetten ja qua generaties. Goldband is onder 16-25 jaar helemaal het nu. Er zit wel zeker een kwaliteit daar, ook al is het niet perse voor mij. Bankzitters is dan weer een ander verhaal, omhoog gestemd omdat het YouTubers zijn waar puberjongens 12-18 jaar graag naar kijken, verder hebben ze geen enkel muzikaal talent.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:13 schreef Cassa95 het volgende:
Iedereen: Goldband is qua genre, impact en populariteit de moderne Doe Maar.
Dit forum, zonder vaker dan 2x Noodgeval of andere nummers gehoord te hebben: Nee, boe, nieuw is slecht, weg ermee! Ik ken het niet dus het is kut
Dat is maar hoe je het bekijkt, het is tegenwoordig wel een lijst die beter bij mij pastquote:Op donderdag 15 december 2022 13:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Top4000 is een veel betere lijst
Ik zie nog de oude "analyse binnenkomers 2021" staan, of klopt dat niet?quote:Op donderdag 15 december 2022 14:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die heb ik er ingezet toch?
Als Groninger word ik daar enigszins misselijk vanquote:Op donderdag 15 december 2022 14:16 schreef DarkSonic2 het volgende:
Die stemactie voor Wy kam fram Fryslan heeft wel aardig gewerkt zie ik. Gewoon in de top 1000 terechtgekomen.
Hoeveel nummers van Goldband ken je dan? Ik vind het nogal gemakkelijk om nu al te concluderen dat ze overhyped zijn en over een paar jaar in de vergetelheid raken.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als concerten uitgangspunt is om in de top 2000 te komen dan kan ik makkelijk 100 artiesten/bands oplepelen die er ook in horen te staan. Goldband is niks bijzonders, leuke deuntjes, zal vast prima doen op festivals, maar is overhyped en over een paar jaar vergeten. Beweren dat ze beter dan Doe Maar zijn is echt bullshit en ik ben niet eens een Doe Maar fan.
Wat denk je dan dat iets als Proud Mary van Ike&Tina er niet in zou mogen, of als alleen To Make You Feel My Love van Dylan er in zou staan?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of geen All along the watchtower van Hendrix meer..quote:Op donderdag 15 december 2022 14:20 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Wat denk je dan dat iets als Proud Mary van Ike&Tina er niet in zou mogen, of als alleen To Make You Feel My Love van Dylan er in zou staan?
Dat maximaal 10 hoeft voor mij niet, maar ik denk dat het met 3 per stemlijst al aardig filtert.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:12 schreef Evenstar het volgende:
Het wordt echt tijd voor een paar regels om het nog een beetje leuk te houden.
Te beginnen met nummers moeten minstens 2 of 3 jaar geleden uitgebracht zijn, maximaal 10 noteringen per artiest/band in de top 2000 en maximaal 3 keer zelfde artiest/band per stemlijst.
Ahem, Duitse Donderdag van Ruud bestaat.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Blijft jammer dat er niet wat meer verscheidenheid is qua Duitstalige muziek. Rammstein krijgt er steeds meer noteringen bij en scoort ook hoger, maar verder krijgt Duitstalig nauwelijks ruimte op NPO Radio 2 (gedurende het jaar). Ze draaien wel steevast alle covers van BLØF, terwijl de originelen toch stukken beter zijn.
Ik snap eerlijk gezegd de vergelijking met Doe Maar niet zo, vermoedelijk omdat ik niet veel van ze ken, maar Noodgeval vind ik veel meer klinken als een nieuwe generatie De Jeugd.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoeveel nummers van Goldband ken je dan? Ik vind het nogal gemakkelijk om nu al te concluderen dat ze overhyped zijn en over een paar jaar in de vergetelheid raken.
Ik denk zelf het omgekeerde, dit is nog maar het begin.
Een groep als De Jeugd van Tegenwoordig is ook al ruim 10 jaar onverminderd populair. Hun klassieker Sterrenstof blijft ook hoog staan in allerlei lijsten. Ik zie dat met Goldband ook gebeuren. Noodgeval is ook typisch een nummer dat voor de radio niet snel kapot te krijgen is en ook na de hitperiode nog wel regelmatig gedraaid zal blijven worden.
Zelf heb ik de glorietijd van Doe Maar niet bewust meegemaakt, maar persoonlijk vind ik Goldband meer inhoud hebben en steekt de muzikale omlijsting knapper in elkaar.
Ik ga volgend jaar een kat nemen zodat de Ramones een extra stem kunnen krijgenquote:Op donderdag 15 december 2022 14:21 schreef noodgang het volgende:
8 van mijn stemlijstplaten bij de onderste 216. Volgend jaar mn kat ook maar laten stemmen
Dat was ook de eerste die me opviel, een van de weinige moderne nummers die ik leuk vind.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:17 schreef Arizona het volgende:
Ik vind het van de "moderne" muziek wel erg leuk dat Olivia Rodrigo erin staat, ook al is het op nummer 2000
En hun muziek spreekt ook zeker genoeg 25+'ers aan. Heb bij hun concerten ook genoeg oudere fans gezien. En bij het optreden op DTRH was het ook lang niet enkel jong publiek dat vooraan stond. Hun muziek is universeel genoeg om een brede groep liefhebbers aan te sprekenquote:Op donderdag 15 december 2022 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is wel een herhaling van zetten ja qua generaties. Goldband is onder 16-25 jaar helemaal het nu. Er zit wel zeker een kwaliteit daar, ook al is het niet perse voor mij.
Kleine teleurstelling wel dat haar beste single good 4 u het nog niet gered heeft.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:17 schreef Arizona het volgende:
Ik vind het van de "moderne" muziek wel erg leuk dat Olivia Rodrigo erin staat, ook al is het op nummer 2000
Ik zit ook thuis na al een maand lang aanhoudende klachtenquote:Op donderdag 15 december 2022 12:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jup. Maar ben nu energie wat aan het opbouwen met ergotherapie
Lotgenoten?
Ik krijg er eigenlijk altijd Lay All Your Love On Me vibes van imhoquote:Op donderdag 15 december 2022 14:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd de vergelijking met Doe Maar niet zo, vermoedelijk omdat ik niet veel van ze ken, maar Noodgeval vind ik veel meer klinken als een nieuwe generatie De Jeugd.
Dat soort van reggae/ska/dub-achtige van Doe Maar hoor ik er gewoon niet in
Niks tegen het nummer overigens. Wel te hoog imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |