SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een overzichtje van de diverse zonnepaneel installaties die FOK!'ers hebben vind je hieronder in de spoiler tag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet helemaal. Je had even een nieuwe openingstitel moeten verzinnen want “op naar de herfst” is niet erg actueel meerquote:Op donderdag 15 december 2022 01:04 schreef Queller het volgende:
Ik wist niet dat ik het in me had, maar ik heb succesvol een nieuw deel geopend!
En doorrrrrrr![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 07:18 schreef Horsemen het volgende:
Niet helemaal. Je had even een nieuwe openingstitel moeten verzinnen want “op naar de herfst” is niet erg actueel meer
Het klonk al te mooi om waar te zijnquote:Op donderdag 15 december 2022 07:35 schreef Leandra het volgende:
Geen "zegels" in de TT... gemiste kans hoor![]()
![]()
Ik wil kiezen uit 2 energieleveranciers maar ik wil even zeker weten of ik het goed doe:
verbruik:
2000 piek
5000 dal
opwek:
4000 piek
1400 dal
Leverancier 1:
5,5 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik.
Leverancier 2:
Terugleververgoeding: 16,8 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik
Maakt het iets uit wie ik kies als alle andere variabelen gelijk zijn?Spoilers!![]()
je verbruik is 5000+2000-4000-1400=600.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil kiezen uit 2 energieleveranciers maar ik wil even zeker weten of ik het goed doe:
verbruik:
2000 piek
5000 dal
opwek:
4000 piek
1400 dal
Leverancier 1:
5,5 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik.
Leverancier 2:
Terugleververgoeding: 16,8 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik
Maakt het iets uit wie ik kies als alle andere variabelen gelijk zijn?
terugleververgoeding is niet interessant, want op jaarbasis verbruik je.Tot nooit .......![]()
Dat is precies waar ik al een paar jaar naar handel. Maar ineens raakte ik in de war over piek en dal. Ik kan je mijn logica niet uitleggen, ik ben verre van scherp op dit momentquote:Op donderdag 15 december 2022 17:26 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
je verbruik is 5000+2000-4000-1400=600.
terugleververgoeding is niet interessant, want op jaarbasis verbruik je.
1600 trouwens, niet 600.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-12-2022 17:35:33 ]Spoilers!![]()
Ik ben ze maar gaan bellen, want op mail reageren ze niet. Uit de categorie: we zeggen dingen, maar geven geen antwoord: "Zo doen we het altijd. Wij mogen dat, maar we kunnen geen zegels terugplaatsen. De rekening mag naar ons, wij vergoeden het wel."quote:Op maandag 12 december 2022 23:25 schreef Queller het volgende:
Ik heb ze de vraag even voorgelegd. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik heb er niet echt een heel lekker gevoel bij.
Nou ja, hebbie weinig aan dus. Ik heb nog een beetje tegengesputterd (als je geen zegelrecht hebt, en dus geen zegels kan terugplaatsen, kan mag je ze er ook niet afhalen), maar toen stak heur van de klantenservice weer hetzelfde riedeltje af.
Het zal wel; ze gaan morgen plaatsen en we zien het wel.![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 07:35 schreef Leandra het volgende:
Geen "zegels" in de TT... gemiste kans hoor![]()
![]()
Oh, dat is heel simpel hoor. Zij zijn verantwoordelijk voor de installatie.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben ze maar gaan bellen, want op mail reageren ze niet. Uit de categorie: we zeggen dingen, maar geven geen antwoord: "Zo doen we het altijd. Wij mogen dat, maar we kunnen geen zegels terugplaatsen. De rekening mag naar ons, wij vergoeden het wel."
Nou ja, hebbie weinig aan dus. Ik heb nog een beetje tegengesputterd (als je geen zegelrecht hebt, en dus geen zegels kan terugplaatsen, kan mag je ze er ook niet afhalen), maar toen stak heur van de klantenservice weer hetzelfde riedeltje af.
Het zal wel; ze gaan morgen plaatsen en we zien het wel.
Als zij de rekening betalen, kunnen ze ook een bedrijf inschakelen.
Doen ze dat niet, bel je enexis/liander en zeg je welk bedrijf hem eraf geknipt hebt.
Ik weet niet welke boetes erop staan, maar dat is geen tientjes werk.
Dus maak vooral foto's als ze bezig zijn. Je hebt al een foto met zegel, dus bewijs dat hij erop zat is er.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.![]()
Ja ik wek ook echt niets op in de winter, ze liggen bijna plat op het dak en er staan boven voor m'n huis, komt bijna geen straaltje zon op. Met saldering maakt dat niet uit want in de zomermaanden gaat het keihard.quote:
Maar ben daardoor wel bang voor die hele regeling met al die wisselende tarieven.![]()
Ik ga morgen, gezien de weersvoorspellingen, de opbrengst van de maand december van vorig jaar (95kWh) voorbij.
Alleen september bleef achter dit jaar.
Over het hele kalenderjaar al 4,94 MWh met een 3,9 MWp installatie. Ongelofelijk.
Het kan volgend jaar alleen maar 'tegenvallen' denk ik.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.![]()
Nou, een storm in een glas water; ze hebben 'm er volgens mij niet afgeknipt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:33 schreef bambino het volgende:
Oh, dat is heel simpel hoor. Zij zijn verantwoordelijk voor de installatie.
Als zij de rekening betalen, kunnen ze ook een bedrijf inschakelen.
Doen ze dat niet, bel je enexis/liander en zeg je welk bedrijf hem eraf geknipt hebt.
Ik weet niet welke boetes erop staan, maar dat is geen tientjes werk.
Dus maak vooral foto's als ze bezig zijn. Je hebt al een foto met zegel, dus bewijs dat hij erop zat is er.
Ze kwamen gisteren, besloten dat het te glad was, vervingen de meterkast en zijn toen weer weggegaan. Dus zij dit gisteren zonnepanelen zouden krijgen, kregen ze niet.![]()
Gelukkig is de opbrengst deze dagen niet erg hoog dus je gemiste opbrengst valt mee. Komen ze wel binnenkort terug of moet je lang wachten?quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou, een storm in een glas water; ze hebben 'm er volgens mij niet afgeknipt.
Ze kwamen gisteren, besloten dat het te glad was, vervingen de meterkast en zijn toen weer weggegaan. Dus zij dit gisteren zonnepanelen zouden krijgen, kregen ze niet.![]()
Ik heb geen flauw idee. Kostte wel een vrije dag en heel eerlijk: het was een uur nadat ze kwamen al helemaal niet meer glad op het dak. Ze roken volgens mij gewoon een dagje vorstverlet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:20 schreef Faraday01 het volgende:
Gelukkig is de opbrengst deze dagen niet erg hoog dus je gemiste opbrengst valt mee. Komen ze wel binnenkort terug of moet je lang wachten?![]()
Bij welke bedrijven in Twente kan je als particulier nog offertes aanvragen? Ik heb er meerdere geprobeerd, maar geen gevonden.
Levertijd en prijs zijn niet van belang.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Coolblue:pquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij welke bedrijven in Twente kan je als particulier nog offertes aanvragen? Ik heb er meerdere geprobeerd, maar geen gevonden.
Levertijd en prijs zijn niet van belang.![]()
Bij @bambinoquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Levertijd en prijs zijn niet van belang.
Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Die willen langskomen, maar dat kan nog niet omdat het huis nog niet van mij is.quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ze kunnen ook zonder langskomen alles opstellen. Ervaring mee.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die willen langskomen, maar dat kan nog niet omdat het huis nog niet van mij is.![]()
ik heb het aangevraagd, maar ik vind die levertijd van 4 maanden wel ongeloofwaardig kort, maar we zien wel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ze kunnen ook zonder langskomen alles opstellen. Ervaring mee.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik niet. Eigen personeel. Magazijn vol panelen. Dan gaat het rapquote:Op dinsdag 20 december 2022 19:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb het aangevraagd, maar ik vind die levertijd van 4 maanden wel ongeloofwaardig kort, maar we zien wel.![]()
Als je me ff DM stuurt met je wensen en adres, kan ik je zo een prijs noemen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Levertijd en prijs zijn niet van belang.
Levertijd is bij ons wel rond de 8 maanden. 4 maanden gaan wij niet redden heheOp donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Vandaag op de aller kortste dag van het jaar worden hier 9 zonnepanelen geïnstalleerd. Ik verwacht wel een flink stijgende lijn de komende maanden.
Edit: Toch niet, de standaard haken passen niet onder onze dakpannen blijkbaar. Dus nu wordt ik binnenkort door werkvoorbereiding gebeld om een nieuwe afspraak te maken en hebben ze hopelijk een oplossing.
[ Bericht 15% gewijzigd door archito op 21-12-2022 10:56:57 ]![]()
Jammer! Was wel een leuke dag geweest om panelen te laten leggenquote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef archito het volgende:
Vandaag op de aller kortste dag van het jaar worden hier 9 zonnepanelen geïnstalleerd. Ik verwacht wel een flink stijgende lijn de komende maanden.
Edit: Toch niet, de standaard haken passen niet onder onze dakpannen blijkbaar. Dus nu wordt ik binnenkort door werkvoorbereiding gebeld om een nieuwe afspraak te maken en hebben ze hopelijk een oplossing.
Hier vandaag eindelijk weer wat zon. De laatste dagen zaten we steeds onder de 0,5 kWh, gisteren zelfs op 0
Vraagje: ik zie bij mijn energiemaatschappij dat in het weekend er niks verrekend wordt qua panelen. Is dat een foutje of is dat altijd zo
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Das mooi ruk dan dat ze dat systeem niet kunnen gebruiken. Lekkere voorbereiding..quote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef archito het volgende:
Edit: Toch niet, de standaard haken passen niet onder onze dakpannen blijkbaar. Dus nu wordt ik binnenkort door werkvoorbereiding gebeld om een nieuwe afspraak te maken en hebben ze hopelijk een oplossing.![]()
Wat ruk zeg! Mijn OCD hoopt dat het wel lukt voor 1 januariquote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef archito het volgende:
Edit: Toch niet, de standaard haken passen niet onder onze dakpannen blijkbaar. Dus nu wordt ik binnenkort door werkvoorbereiding gebeld om een nieuwe afspraak te maken en hebben ze hopelijk een oplossing.Anders heb je pas in 2025 het eerst volle jaar aan cijfers
(over 2024 dan
)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek![]()
Ik had ze gewaarschuwd dat het bij tuille du nord pannen best nauw kan komen. Maar blijkbaar zijn de tengels onder de panlatten te dun waardoor ze er niet omheen kunnen haken. Wat mij betref steken ze een stukje van de onderkant van de panlat af want die heeft de aannemer een maatje dikker genomen vorig jaar dacht ik.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Das mooi ruk dan dat ze dat systeem niet kunnen gebruiken. Lekkere voorbereiding..
Ik wacht maar even af waar ze mee komen. Het is coolblue dus ga er vanuit dat ze gewoon een fatsoenlijke technische afdeling hebben zitten.Haha, ik ben er bang voor eigenlijk. Coolblue is een grote partij dus zal vast een hele planningsafdeling achter zitten en niet zomaar een klusje tussendoor.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:50 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ruk zeg! Mijn OCD hoopt dat het wel lukt voor 1 januariAnders heb je pas in 2025 het eerst volle jaar aan cijfers
(over 2024 dan
)
Maar mijn OCD werd vanmorgen al op de proef gesteld omdat de installateur niet echt snapte waarom ik de panelen symmetrisch wilde hebben liggen. 'Het gaat toch om de opbrengst?'![]()
![]()
Nietquote:Op woensdag 21 december 2022 17:07 schreef archito het volgende:
[..]
Ik had ze gewaarschuwd dat het bij tuille du nord pannen best nauw kan komen. Maar blijkbaar zijn de tengels onder de panlatten te dun waardoor ze er niet omheen kunnen haken. Wat mij betref steken ze een stukje van de onderkant van de panlat af want die heeft de aannemer een maatje dikker genomen vorig jaar dacht ik.
Ik wacht maar even af waar ze mee komen. Het is coolblue dus ga er vanuit dat ze gewoon een fatsoenlijke technische afdeling hebben zitten.
[..]
Haha, ik ben er bang voor eigenlijk. Coolblue is een grote partij dus zal vast een hele planningsafdeling achter zitten en niet zomaar een klusje tussendoor.
Maar mijn OCD werd vanmorgen al op de proef gesteld omdat de installateur niet echt snapte waarom ik de panelen symmetrisch wilde hebben liggen. 'Het gaat toch om de opbrengst?'Ja opbrengst is natuurlijk belangrijk maar als het niet symmetrisch zou liggen zou ik ook wel flippen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
![]()
![]()
Nee legt u ze maar gewoon op gevoel, het gaat toch om de opbrengst.
Ril.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Dit jaar al op 7006kwh. Beste jaar ooit sinds 2016! Waren nog nooit over de 7000 grens gegaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heel herkenbaar :-) Bij mij kwamen ze vorige week panelen plaatsen maar omdat het tegenzat moesten ze later een keer terug komen. In eerste instantie was dat de tweede week van januari tot ze gisteren opeens belden of ze direct konden komen omdat er ergens iets uitviel. Zodoende had ik vandaag op de kortste dag van het jaar voor het eerste een hele dag opbrengst en is 2023 een volledig kalenderjaar. Mijn OCD is weer helemaal zen.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:50 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ruk zeg! Mijn OCD hoopt dat het wel lukt voor 1 januariAnders heb je pas in 2025 het eerst volle jaar aan cijfers
(over 2024 dan
)
![]()
Echt beter ja! Wij hebben panelen sinds 2019 en dit 2022 is mijn eerste volle jaarquote:Op woensdag 21 december 2022 18:40 schreef _mido het volgende:
[..]
Heel herkenbaar :-) Bij mij kwamen ze vorige week panelen plaatsen maar omdat het tegenzat moesten ze later een keer terug komen. In eerste instantie was dat de tweede week van januari tot ze gisteren opeens belden of ze direct konden komen omdat er ergens iets uitviel. Zodoende had ik vandaag op de kortste dag van het jaar voor het eerste een hele dag opbrengst en is 2023 een volledig kalenderjaar. Mijn OCD is weer helemaal zen.![]()
2019 - in oktober geplaatst
2020 - bliksem ingeslagen en het communicatiebord kapot, dus geen metingen. Wel opgewekt
2021 - fout opgelost waardoor we niet optimaal rendement hadden
2022 - eindelijk een heel jaar!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek![]()
Dat moet je dus niet doen als je zonnepanelen gaat leggen:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/318682538/man-tuimelt-van-dak-bij-aanbrengen-zonnepanelen-in-hoogezand![]()
Van een plat dak ook nog, dan heb je ff niet opgelet of schrok je deed je een stap achteruit waar geen dak meer wasquote:Op donderdag 22 december 2022 14:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/318682538/man-tuimelt-van-dak-bij-aanbrengen-zonnepanelen-in-hoogezand![]()
Tja ongelukjes gebeuren. Een van onze jongens is in Urk of all places van 6m hoog van het dak gedonderd. Valbeveiliging ging gewoon mee.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/318682538/man-tuimelt-van-dak-bij-aanbrengen-zonnepanelen-in-hoogezand
Ik ben eindelijk over de 11.500 heen. Toch meer dan verwacht, maar dat is ook te danken aan een fantastisch jaar.
Eind februari pas de uitbreiding gedaan, dus ben benieuwd wat die paar panelen extra hadden gedaan in die 2 maanden. Had 380kWh van grote dak, dus wellicht nog een 100 kWh meer ofzo.
Misschien volgend jaar nog een paar bij plaatsen. Aangezien ik nu nog stroom kan verkopen voor 90 cent heb ik dat er 1 jaar uit
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Hij viel van het platte dak op het andere platte dak... dat is misschien 3 meter ofzo, als ie andere kant was gevallen had hij een groter probleem. Ik ben paar maanden terug nog van een ladder gevallen bij het schilderen van m'n dakgoot... dat was hoger. Gelukkig gleed de ladder naar achteren dus je valt naar voren, m'n schenen hele afdruk op de treden en kreeg dat ding ook nog tegen m'n kopquote:Op donderdag 22 december 2022 14:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/318682538/man-tuimelt-van-dak-bij-aanbrengen-zonnepanelen-in-hoogezand
Facts don't care about your feelings![]()
Maar dat is met elke val zo. Als je mazzel hebt en je goed terecht komt kan het nog prima aflopen van 10m.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij viel van het platte dak op het andere platte dak... dat is misschien 3 meter ofzo, als ie andere kant was gevallen had hij een groter probleem. Ik ben paar maanden terug nog van een ladder gevallen bij het schilderen van m'n dakgoot... dat was hoger. Gelukkig gleed de ladder naar achteren dus je valt naar voren, m'n schenen hele afdruk op de treden en kreeg dat ding ook nog tegen m'n kop
Als je verkeerd valt van 40cm, kan je je heup breken en zit je 12 weken thuis.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Ja dat vallen was zo voorbijquote:Op donderdag 22 december 2022 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat vallen is het probleem nooit zo, dat neerkomen is meer het probleemdat neerkomen voel je nog een aantal weken.
Facts don't care about your feelings![]()
Ze zijn bij GreenChoice ook de weg kwijt.
M'n voorschot is al jaren ¤5 per maand, ik wek 15.000kWh per jaar op, verbruik zo'n 7.000kWh, krijg dus ieder jaar een hoop terug en toch zetten ze m'n voorschot nu op ¤70 per maand en dat kan ik hooguit aanpassen naar ¤52.
Bellen lukt niet, blijkbaar zijn ze dicht.
Maar weer een online formulier ingevuld...![]()
En dat van mij hebben ze dan weer van 40 naar 15 ¤ gezet, mailden ze gisteren
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
15 procent meer duurzame energie opgewekt dan een jaar eerder -
op 500.000 huizen zijn dit jaar zonnepanelen gelegd. Klinkt als een absurt aantal.
15% meer opwek had ik al dankzij de vele zonuren.Tot nooit .......![]()
Pakken veel mensen hier nog centrale omvormers of gaat iedereen voor de micro varianten?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: