Lichtjes parade nog gezien?quote:Op zaterdag 17 december 2022 22:16 schreef Paul het volgende:
[..]
jawel, vind wel weer leuk geweest di ekou
ja gezien hee, ja vond het ook heel koud vandaag, vooral in je gezichtquote:Op zaterdag 17 december 2022 22:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lichtjes parade nog gezien?
Het was overigens ook erg koud.
Was op de fiets naar centrum man MSN.. hele week vriest het hard en voelde niet echt koud ofzo..vandaag heiig en kapot koud leek wel -15
Al meer kou en vorst dan heel vorige winter en 20 andere winters van de afgelopen 50 jaar zelfs als je naar Hellmanpunten kijkt.quote:Op zondag 18 december 2022 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
December heeft geloof ik nu al meer kou en vorst gegeven dan de hele decembermaand vorig jaar, dus op zich leuke ontwikkeling voor de kou liefhebbers lijkt me
-5 hier nog.quote:Op zondag 18 december 2022 09:51 schreef Dagoduck het volgende:
Had ondanks de voorspelling niet meer zo'n koude nacht verwacht hier in Den Helder.
Heel fijnquote:Op zaterdag 17 december 2022 17:43 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Na het weekend is de kou lekker opgebokt.![]()
Met een paar noren.quote:Op zondag 18 december 2022 11:12 schreef Pisces29 het volgende:
Kan ik nog de deur uit?
Gister ook in slow motion gelopen.
Het is met ijzel altijd erg lastig inschatten hoe erg het nou gaat worden. Vanwege de zondag gok ik dat ze beginnen met oranje, en als het echt een ijsbaan wordt zal het nog wel rood worden ja.quote:Op zondag 18 december 2022 11:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
IJzel is echt troep. Lekker binnen zitten als het kan. Of het blijft code oranje vanwege het late tijdstip, maar anders schalen ze nog wel op neem ik aan?
Het was donderdagavond niet normaal, zelfs lopen was totaal niet te doen, en toch zijn we nooit voorbij oranje gekomen. Dus denk het niet.quote:Op zondag 18 december 2022 12:09 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het is met ijzel altijd erg lastig inschatten hoe erg het nou gaat worden. Vanwege de zondag gok ik dat ze beginnen met oranje, en als het echt een ijsbaan wordt zal het nog wel rood worden ja.
Mazzel dat het op zondag is en niet op een werkdag.
Er is overal nu hopelijk wel gestrooid, dus het gaat nooit meer net zo erg worden als daarvoor.quote:Op zondag 18 december 2022 12:16 schreef monkyyy het volgende:
Het gaat hier wel ernstig worden in het Noorden denk ik. De hele oprit en straat hier is al 3 dagen een ijsbaan.
Hoeveel nut heeft strooien bij ijzel?quote:Op zondag 18 december 2022 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is overal nu hopelijk wel gestrooid, dus het gaat nooit meer net zo erg worden als daarvoor.
Even veel als bij sneeuw. Alleen werkt achteraf strooien helemaal niet itt bij sneeuw.quote:Op zondag 18 december 2022 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoeveel nut heeft strooien bij ijzel?
Ooh ok dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat het zout wegspoelt en de regen vervolgens de kans krijgt te bevriezen.quote:Op zondag 18 december 2022 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even veel als bij sneeuw. Alleen werkt achteraf strooien helemaal niet itt bij sneeuw.
Daar regent het bij lange na niet hard genoeg voor. En een flinke sneeuwbui blijft ook gewoon liggen op de meest zoute wegen natuurlijk.quote:Op zondag 18 december 2022 14:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh ok dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat het zout wegspoelt en de regen vervolgens de kans krijgt te bevriezen.
Ok expertquote:Op zondag 18 december 2022 17:29 schreef warhamstr het volgende:
Niks geen ijzel, of maar heel even. Temperatuur loopt hard op, en neerslag valt mee.
Er is in heel Nederland geen enkel weerstation dat in het afgelopen uur meer dan een halve graad omhoog gegaan is, en het zal pakweg 50/50 zijn tussen omhoog en omlaag met geen duidelijke trend tussen de twee. En dat gemiezer is juist wat ijzel zo gigantisch gevaarlijk maakt. Daarnaast is er in jouw provincie niet eens ijzel voorspeld.quote:Op zondag 18 december 2022 17:29 schreef warhamstr het volgende:
Niks geen ijzel, of maar heel even. Temperatuur loopt hard op, en neerslag valt mee.
Ik ben wel benieuwd hoe het ijs hier van de stoep aan het verdwijnen is. Zal wel wrijving zijn oid, want het heeft nog geen moment gedooid. Maar ja, sommige plekken nog verradelijk glad. Ben gisteren ook weer onderuit gegaan.quote:Op zondag 18 december 2022 17:45 schreef kree het volgende:
voorlopig is het bij mij voor de deur en op de stoepen hier al sinds donderdag een ijsbaan.
Het zal er om hangen maar volgens mij is het nog steeds net onder 0, kan nog best gevaarlijk worden als er nu wat regen gaat vallen.
Bijna nergens nog boven nul.quote:Op zondag 18 december 2022 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het ijs hier van de stoep aan het verdwijnen is. Zal wel wrijving zijn oid, want het heeft nog geen moment gedooid. Maar ja, sommige plekken nog verradelijk glad. Ben gisteren ook weer onderuit gegaan.
Ja, dat zeg ikquote:Op zondag 18 december 2022 17:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Bijna nergens nog boven nul.
[ afbeelding ]
Nou ik denk het zal in de loop van de nacht wel boven 0 gaan worden en dan met wat regen smelt het wel weg.quote:Op zondag 18 december 2022 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe het ijs hier van de stoep aan het verdwijnen is. Zal wel wrijving zijn oid, want het heeft nog geen moment gedooid. Maar ja, sommige plekken nog verradelijk glad. Ben gisteren ook weer onderuit gegaan.
Ik bedoel nu, niet morgen.quote:Op zondag 18 december 2022 18:00 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik denk het zal in de loop van de nacht wel boven 0 gaan worden en dan met wat regen smelt het wel weg.
maar best verraderlijk glad is het al een paar dagen, op de stoep iig, de wegen vallen hier nog wel mee.
Zie je niet vaak want woon in het ZW natuurlijk.
Ok je bedoelt het is nu aan het verdwijnen zeg je? Dan begreep ik het even verkeerdquote:
Het ijs is al behoorlijk teruggetrokken sinds donderdagavond.quote:Op zondag 18 december 2022 18:03 schreef kree het volgende:
[..]
Ok je bedoelt het is nu aan het verdwijnen zeg je? Dan begreep ik het even verkeerd
Nou hier gister nog niet hoor, eind zaterdag was het nog ijsbaan op de stoep lig.quote:Op zondag 18 december 2022 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ijs is al behoorlijk teruggetrokken sinds donderdagavond.
Hier ook nog bijna overal hoorquote:Op zondag 18 december 2022 18:08 schreef kree het volgende:
[..]
Nou hier gister nog niet hoor, eind zaterdag was het nog ijsbaan op de stoep lig.
Het moet praktisch nog beginnenquote:Op zondag 18 december 2022 17:29 schreef warhamstr het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |