SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Kom eens terugquote:Op dinsdag 13 december 2022 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hier momenteel al +19 door diep zuidelijke wind. Wordt 23 vandaag. Gewoon een verschil van bijna 30 graden met jullie. Bizar.
Zo vind ik de winter wel mooi ja. Kou doet me nietsquote:Op dinsdag 13 december 2022 09:33 schreef MissHobje het volgende:
Diepvries cleaning day![]()
Heerlijk dit weer, eerst ff wandelen.
Boeiendquote:Op dinsdag 13 december 2022 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hier momenteel al +19 door diep zuidelijke wind. Wordt 23 vandaag. Gewoon een verschil van bijna 30 graden met jullie. Bizar.
Lekker man.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij is het KNMI altijd al wat positiever of negatiever dan de rest. Er was ook altijd verschil met Piet Paulusma.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:02 schreef zoost het volgende:
KNMI voorspelt 0 graden voor vandaag. https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
Maar op het actual kaartje komt het nu rond het middaguur niet boven de -3 a -2.
Kunnen ze hun verwachting voor vandaag niet bijstellen?
Piet had nu BBQ temperaturen gegeven.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Volgens mij is het KNMI altijd al wat positiever of negatiever dan de rest. Er was ook altijd verschil met Piet Paulusma.
Nu lekker bij een BBQ staan is dan ook veel prettiger dan als het ook zonder BBQ al bloedheet is. Mensen die bij 30+ graden denken dat het lekker is om de BBQ aan te stekenquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Piet had nu BBQ temperaturen gegeven.
Zon in huis, laat de temperatuur oplopenquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:27 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het is wel koud
maar zonnig. Maakt het een stuk dragelijker![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Zon in huis, laat de temperatuur oplopen
Jij krijgt wel regen deze week. Wij niet :pquote:Op dinsdag 13 december 2022 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
@Haags is het zonnetje in huisquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Zon in huis, laat de temperatuur oplopen
Ja, dat voorspellen de Spaanse weerdiensten idd ook de hele tijd... Bak-ken met regen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij krijgt wel regen deze week. Wij niet :p
Ik heb liever dit dan grijs en regen, maar ik hoop tegen beter weten in op wat dynamiek. Ik weet niet meer welk jaar het was, volgens mij 2015. Bulderende wc die volgens mij ook erg zuidelijk lag, dus je zag best veel blauwe lucht, veel heel erg snel overtrekkende buien/wolken. Zelfs wat onweer.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:54 schreef INViCTuS het volgende:
Classic Nederland, klein weekje beetje winters en daarna weer verder met de herfst.
Dooi-aanval in zicht
Komend weekend krijgt vanuit het zuidwesten een heuse dooi-aanval gestalte en die vindt ergens tussen zondagmiddag en maandagmiddag plaats. Aan de voorzijde bevindt zich onderin de atmosfeer nog koude lucht, maar hogerop stroomt al snel zachtere lucht over onze omgeving. Eventuele neerslag op zondag zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook niet meer als sneeuw beginnen, maar direct in vloeibare vorm. Door een naar zuidwest draaiende wind loopt de temperatuur daarbij ook vrij snel op tot boven het vriespunt.
Volgende week tapt het weer vervolgens uit een ander vaatje. Met een stevige zuidwestenwind wordt zachte lucht naar onze omgeving geblazen en dat zorgt ineens voor temperaturen (ruim) boven gemiddeld. Wellicht tikken we in het zuiden rond dinsdag 20 december zelfs wel de dubbele cijfers aan. Daarbij valt van tijd tot tijd regen. Die omslag zien we ook duidelijk terug in de kaarten voor de verwachte temperatuurafwijking:
buien met blauwe lucht en 10-12 graden is helemaal prima. Hele dagen grijs hoeft niet. Zoals vandaag was ook goed te doen. Ik moet wel bezig blijven, maar heb het buiten niet koud gehadquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb liever dit dan grijs en regen, maar ik hoop tegen beter weten in op wat dynamiek. Ik weet niet meer welk jaar het was, volgens mij 2015. Bulderende wc die volgens mij ook erg zuidelijk lag, dus je zag best veel blauwe lucht, veel heel erg snel overtrekkende buien/wolken. Zelfs wat onweer.
Als het dan moet, dan maar zo. Al was het wel bizar zacht voor de tijd van het jaar.
Daarom, dat was echt een uitzondering. Wc is altijd grijs ohne ende. Dan heb ik liever wat we afgelopen dagen hebben gehad.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
buien met blauwe lucht en 10-12 graden is helemaal prima. Hele dagen grijs hoeft niet. Zoals vandaag was ook goed te doen. Ik moet wel bezig blijven, maar heb het buiten niet koud gehad
Toch voelde het daarnet minder koud aan op het fietsjequote:
Zeker minder koud dan gisterenquote:Op woensdag 14 december 2022 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch voelde het daarnet minder koud aan op het fietsje
Maandag en dinsdag een bak regen, wooptiedoo..quote:Op woensdag 14 december 2022 10:22 schreef Drass het volgende:
Nog -6 om 1000 smorgens met volle zon.. ben blij dat het maandag bijna 20 graden warmer is
Grauw en grijs boven stralend weer verkiezenquote:Op woensdag 14 december 2022 10:22 schreef Drass het volgende:
Nog -6 om 1000 smorgens met volle zon.. ben blij dat het maandag bijna 20 graden warmer is
Als jij mijn verwarming voor drie verdiepingen betaalt, dan laten we dit koude weer nog wel even.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grauw en grijs boven stralend weer verkiezen
Je verwarming hoeft toch ook niet voor drie verdiepingen aan?quote:Op woensdag 14 december 2022 13:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als jij mijn verwarming voor drie verdiepingen betaalt, dan laten we dit koude weer nog wel even.
Ik vind die armoe van enkel een woonkamer af en toe aan geen zak aan. Rot dan lekker op met die kou.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je verwarming hoeft toch ook niet voor drie verdiepingen aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |