abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207097487
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeg jij het maar..ik ben niet zoveel in NL op het moment.
Recht zo die gaat, de winter door. O+
Weet niet. Was meer jouw afdeling dacht ik, die koren :P
  donderdag 15 december 2022 @ 22:20:11 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207097500
Ben helaas wel weer mijn reuk en smaak helemaal kwijt
Zit nu op een chipje te knauwen omdat de textuur prettig is :')

Hopelijk weer snel terug, alles, inclusief mijn godinnenlook en fitheid graag *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207097511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Weet niet. Was meer jouw afdeling dacht ik, die koren :P
Als ik weer in NL ben, zal ik er speciaal op letten voor jou. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207097585
https://archive.ph/S5eA2

Long COVID is ook niet wat we dachten. Vooral psychosomatisch. Dat onderzoek van laatst toonde ook aan dat er niks verschillend was qua biomarkers e.d.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207097992
quote:
87s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:20 schreef Molo het volgende:

Hopelijk weer snel terug, alles, inclusief mijn godinnenlook en fitheid graag *)
beterschap, lijkt mij een hel om je smaak en reuk kwijt te raken.
pi_207099496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:

Long COVID is ook niet wat we dachten. Vooral psychosomatisch. Dat onderzoek van laatst toonde ook aan dat er niks verschillend was qua biomarkers e.d.
Ja, daar is de medische wereld in het verleden vaak de fout mee ingegaan, stellen dat het tussen de oren zit, terwijl jaren later blijkt dat het toch een lichamelijke oorzaak heeft.
pi_207099501
quote:
87s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:20 schreef Molo het volgende:

Je proeft ook het zout van de chips niet?
Da's best wel heftig.
Ik had gelukkig nog wel wat smaak, zoals zoetz, zout, bitter en umami.
Ik gooide overal ketjap of sojasaus overheen, dat gaf nog iets van smaak (umami)
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:14:42 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207099940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:04 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Corona mooi als excuus gebruikt dus.
Ach en anders kun je nog altijd roepen dat je niet aan materiaal kunt komen door de oorlog in Oekraïne.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:46:53 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207100265
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's best wel heftig.
Ik gooide overal ketjap of sojasaus overheen, dat gaf nog iets van smaak (umami)
Mijn man had de eerste dag een boterham met chocoladepasta voor me neergezet. Die smaakte toen zout.
En niet lang erna totaal geen reuk of smaak meer, net als mijn vorige/eerste keer Covid

Ach ja, zal wel weer terugkomen ;)
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:49:35 #85
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_207100282
quote:

Dat zware vermoeden hadden velen al, alleen mocht dat nooit hardop uitgesproken. Want de experts..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:27 #86
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_207100293
Dat het eigenlijk best crescendo gaat met corona, en er eigenlijk geen fuck aan de hand is kan je ook wel afleiden uit dokter mis informatie Bleekers die ook ophoudt met alarmeren over corona.

https://twitter.com/Bleek(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:53:20 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207100304
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
Dat het eigenlijk best crescendo gaat met corona, en er eigenlijk geen fuck aan de hand is kan je ook wel afleiden uit dokter mis informatie Bleekers die ook ophoudt met alarmeren over corona.

https://twitter.com/Bleek(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Ze heeft haar aandachtsprijs binnen vanuit het Radboud toch?
Ego gestreeld dus die is momenteel even aan het bijkomen van de zelforgasmes
pi_207100445
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:09 schreef nostra het volgende:

[..]
De vraag is alleen waarom dat zo was en het antwoord is niet "door Omikron". Daarom dat de constatering van Fauci ("we hadden niet veel kunnen doen, waarschijnlijk helemaal niets") ook vrij verbazingwekkend is.
Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen. De ziekenhuizen in Noord-Amerika hadden destijds niet vol gelegen als omikron (of een vergelijkbare variant) niet opgekomen was.

Kun je natuurlijk altijd steggelen over de vraag of het niet beter is om een kortstondige hevige piek op de koop toe te nemen versus het uitsmeren over een lange(re) periode, maar dat terzijde.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_207100945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:00 schreef nattermann het volgende:
Solidariteit

:r
Hoe laat is het SOLIDARITEIT
pi_207101280
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's best wel heftig.
Nuances vielen bij mij volkomen weg. Slechts suiker en zout bleven over. Ik zat de eerste dagen lepeltjes suiker weg te snoepen. Qua geur rook ik in de eerste dagen heel in de verte de sterke Chanel 5 imitatie in mijn geurtjescollectie. Na een week keerden de reuk en smaak stukje bij beetje weer terug.
pi_207101401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:52 schreef Nia het volgende:
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten. :') Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
Daarom was het extra druk bij die in mijn stadje vorig weekend, denk ik. Daar ging ie wel door en was het drukker dan ooit volgens mij.
pi_207101406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daarom was het extra druk bij die in mijn stadje vorig weekend, denk ik. Daar ging ie wel door en was het drukker dan ooit volgens mij.
Dat was inclusief kerstkoor @Spablauw214
pi_207101446
quote:

Volgens mij heb ik ook long covid :@ Sinds mijn weekje ziek eind nov heb ik na - niet tijdens - het hardlopen 1 a 2 dagen last van een soort benauwde hoest. Maar kan ook best icm de kou zijn. Had er de eerste week geen last van namelijk. Nu de laatste 2 wkn wel. Maar zal wel weer over gaan en volgens mij geen invloed op de algehele conditie.
pi_207101652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:32 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat was inclusief kerstkoor @:Spablauw214
Kijk. Dit is belangrijke informatie. Iets met de aanwezigheid van kerstkoren en lockdowns enzo :P
pi_207101681
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kijk. Dit is belangrijke informatie. Iets met de aanwezigheid van kerstkoren en lockdowns enzo :P
Het trok idd wel mensen dus het is maar goed dat dat destijds verboden was.
pi_207101721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:52 schreef Nia het volgende:
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten. :') Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
Kerstmarkt in Dordt zit een heel verhaal aan vast van organisatorische chaos, oud zeer en financiële ellende. Daar is corona echt als excuus gebruikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_207102640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen. De ziekenhuizen in Noord-Amerika hadden destijds niet vol gelegen als omikron (of een vergelijkbare variant) niet opgekomen was.

Kun je natuurlijk altijd steggelen over de vraag of het niet beter is om een kortstondige hevige piek op de koop toe te nemen versus het uitsmeren over een lange(re) periode, maar dat terzijde.
Vooral in de VS heeft Omikron huisgehouden. Maar dat was vooral in de staten waar de vaccinatie graad laag was. Omikron is nog steeds voor kwetsbare in de samenleving erg vervelend zeker als ze niet gevaccineerd zijn of iets van immuniteit hebben. Als we de Wuhan variant beschouwen als 1 wat betreft ziekmakend/dodelijk dan was Delta rond 1,8 en Omikron zit rond de 0,9. Zeker in vergelijking met Delta is Omicron minder erg maar in vergelijking met de Wuhan variant (de beginnende variant) valt het dus mee(François Balloux had dat uitgerekend staat ergens op zijn twitterfeed geen zin om op te zoeken). Maar door vaccinatie en immuniteit van door gemaakte besmettingen hebben we er hier minder last van. In Hong Kong waar ook vooral oudere zich niet lieten vaccineren was het ook helemaal mis gegaan vooral onder de kwetsbaren. Nu gebeurt het zelfde in China waar ook het advies was dat kwetsbaren zich niet lieten vaccineren.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-opmars-coronavirus
Dus het laat maar weer is zien dat vaccins helpen zeker bij kwetsbaren maar andere maatregelen amper omdat mensen ze na voorloop van tijd ze zat zijn wat we dus in China zien. Dus inzetten op vaccinatie met voorlichting en informatie en geen QR-codes en andere onzin want dat is alleen maar brandstof voor wappies.
pi_207103190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vooral in de VS heeft Omikron huisgehouden.
Het probleem in de VS is de vele ongezonde vetzakken... niet corona of griep. Liever lekker makkelijk een prikje zetten en een maagverkleining dan sporten en gezonder eten.
Facts don't care about your feelings
pi_207103303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef ipa84 het volgende:

Vooral in de VS heeft Omikron huisgehouden. Maar dat was vooral in de staten waar de vaccinatie graad laag was.
Heb je hier wat cijfers, bronnen van? BVD
pi_207103319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het probleem in de VS is de vele ongezonde vetzakken... niet corona of griep. Liever lekker makkelijk een prikje zetten en een maagverkleining dan sporten en gezonder eten.
De gemiddelde gezondheid is lager in de VS dan hier in Europa. Maar dit is wel heel makkelijk gezegd heeft ook te maken met het economisch klimaat en de fantastische maar onbetaalbare gezondheid zorg daarzo. Hier in Nederland leven mensen met een laag inkomen ook veel ongezonder dan mensen met een hoog inkomen omdat gezond eten, sporten enzovoort gewoon geld kost en dat op dit moment voor lage inkomens gewoon lastig is. Dus wil je dat veranderen moet hun economische positie gewoon verbeteren anders is het gewoon dom gelul in de ruimte. Stel je maar voor als je elke dag al in de stres zit om rond te komen dan is het laatste waar je over denkt is je gezondheid.
pi_207104110
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20221216_53841904

quote:
Kopers valse coronabewijzen krijgen waarschuwingsbrief politie

Meer dan vijfhonderd mensen die vermoedelijk een vals coronabewijs hebben aangeschaft hebben een brief met een officiële waarschuwing gekregen van de politie.
Hun Burgerservicenummers doken op in een onderzoek naar de handel in deze valse coronabewijzen, zo maakt de politie vrijdag bekend.

In november werden meerdere mensen opgepakt die gehandeld zouden hebben in de valse coronabewijzen. Alle valse QR-codes die zij hebben verkocht zijn onderzocht en zo kwamen de gegevens naar voren van de mensen die nu een brief hebben ontvangen.

Voor nu blijft het voor hen bij een waarschuwing, legt de politie uit, maar dat verandert als zij „opnieuw naar voren komen in een ander onderzoek.”

Dan kan besloten worden ze alsnog te vervolgen „zowel voor het nieuwe strafbare feit als voor het hebben van een vals QR-coronabewijs.”

Met een aantal minderjarigen onder de 16 jaar binnen de politie-eenheid Noord-Holland is ook een gesprek gevoerd.
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:39:20 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207104145
quote:
De QR codes zelf werden decentraal georganiseerd en waren dus allemaal geldig als ik me niet vergis.
De records waarop ze gegenereerd konden worden waren dan niet geldig, dat is toch wat anders.

Vanuit de QR codes kon je ook helemaal niet achterhalen van wie ze waren want niet inzichtelijk vanuit externe loerders zoals hier gesuggereerd wordt.
pi_207105367
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat heeft de media volgens jou fout gedaan?
Hier nog een fout van de media.

quote:
Na de grootschalige protesten tegen het zerocovidbeleid, liet China dit succesvolle maar uiterst strenge beleid begin deze maand los.

Het Chinese coronabeleid afdoen als succesvol. Drie jaar lang hebben die Chinezen te maken gehad met zerocovid dictatuur maar wat was het succesvol. :')
pi_207105558
https://speld.nl/2022/12/(...)elukkig-geen-corona/

Ik moest hier toch wel om gniffelen :D
pi_207105620
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[..]

Het Chinese coronabeleid afdoen als succesvol. Drie jaar lang hebben die Chinezen te maken gehad met zerocovid dictatuur maar wat was het succesvol. :')
Tja, dat is geen fout, maar verschil van mening.
Het is maar net hoe je naar de aanpak kijkt.
pi_207105707
quote:

[..]
[..]

Weet je wie ook succesvol was met een dictatoriaal beleid?
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:01:28 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207105775
quote:

[..]
[..]

Ligt er maar net aan wat je meet en hoe je meet en hoe je succes definieert :P
pi_207105840
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet zozeer een verschil van mening hoor. Het beleid heeft als doel om de verspreiding van corona en de gevolgen daarvan in te dammen. Daarin is het uiterst succesvol inderdaad. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het om vele andere redenen een onwenselijk en onhoudbaar beleid is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207106009
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:54 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Weet je wie ook succesvol was met een dictatoriaal beleid?
Kim Jong-Un?
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan wat je meet en hoe je meet en hoe je succes definieert :P
Ja als je zeg maar absoluut niks geeft om de bevolking dan is dit een tijdje succesvol geweest. Dat mensen in quarantaine kampen zaten, maanden te maken hadden met lockdowns, dagelijks een covid test moesten doen of geforceerd tijdelijk in een fabriek moesten 'wonen' is dan niet belangrijk.

Maar de mensen waarvoor de tijd rijp is om te gaan die zijn nu alsnog aan de beurt. Maar wat was het een succes.
pi_207106204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet zozeer een verschil van mening hoor. Het beleid heeft als doel om de verspreiding van corona en de gevolgen daarvan in te dammen. Daarin is het uiterst succesvol inderdaad. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het om vele andere redenen een onwenselijk en onhoudbaar beleid is.
Klopt, en van mening zijn dat het beleid niet succesvol was, wil niet zeggen dat de media fout zit.
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:39:38 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_207106213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een ZERO COVID beleid kan alleen als iedereen meewerkt, aangezien dat nooit gaat gebeuren door de armere landen zal dat betekenen dat je je eigen grenzen gesloten moet houden, maar aangezien China geen eiland is zal ook dat nooit lukken.

Het gevolg is dat je het wel lange tijd enigszins kan uitstellen met steeds draconische wordende maatregelen omdat een virus ook zijn best doet om zich steeds makkelijker te verspreiden maar dat je het uiteindelijk niet kan tegenhouden.

En het probleem voor China is dat ze in het begin van de winter dus de maatregelen afzwakken, en je ziet direct wat er gebeurd omdat er bijna geen weerstand is onder de bevolking, enerzijds door mindere vaccinatiegraad maar vooral ook door de veel mindere natuurlijke immuniteit dat het systeem compleet gaat overstromen.

Maar het moment konden de machthebbers niet kiezen, want de demonstraties waren nu nog in toom te houden met het gebruik van flinke politie inzet, maar als nog meer regio's gingen meedoen is die capaciteit beperkt, moet je het leger inzetten tegen eigen bevolking maar juist daardoor zal het verspreiden omdat men troepen moet gaan verplaatsen en een volksopstand kan je met je veiligheidsapparaat nooit de kop indrukken, zeker in regio's waar al wat onvrede is, dan is een gewapende stijd nooit ver weg, en met opstanden in grote steden en dan bijvoorbeeld Oeigoeren die naar wapens grijpen, dan heb je zo een burgeroorlog.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_207106317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Een ZERO COVID beleid kan alleen als iedereen meewerkt, aangezien dat nooit gaat gebeuren door de armere landen zal dat betekenen dat je je eigen grenzen gesloten moet houden, maar aangezien China geen eiland is zal ook dat nooit lukken.

Het gevolg is dat je het wel lange tijd enigszins kan uitstellen met steeds draconische wordende maatregelen omdat een virus ook zijn best doet om zich steeds makkelijker te verspreiden maar dat je het uiteindelijk niet kan tegenhouden.

En het probleem voor China is dat ze in het begin van de winter dus de maatregelen afzwakken, en je ziet direct wat er gebeurd omdat er bijna geen weerstand is onder de bevolking, enerzijds door mindere vaccinatiegraad maar vooral ook door de veel mindere natuurlijke immuniteit dat het systeem compleet gaat overstromen.

Maar het moment konden de machthebbers niet kiezen, want de demonstraties waren nu nog in toom te houden met het gebruik van flinke politie inzet, maar als nog meer regio's gingen meedoen is die capaciteit beperkt, moet je het leger inzetten tegen eigen bevolking maar juist daardoor zal het verspreiden omdat men troepen moet gaan verplaatsen en een volksopstand kan je met je veiligheidsapparaat nooit de kop indrukken, zeker in regio's waar al wat onvrede is, dan is een gewapende stijd nooit ver weg, en met opstanden in grote steden en dan bijvoorbeeld Oeigoeren die naar wapens grijpen, dan heb je zo een burgeroorlog.
Ik hoor het Hugo zo zeggen
pi_207109429
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel kritiek leveren in andere artikelen op het beleid.

Het beste is om het feitelijk te houden en er dus geen waardeoordeel als "succesvol" aan te hangen.
pi_207109504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel kritiek leveren in andere artikelen op het beleid.

Het beste is om het feitelijk te houden en er dus geen waardeoordeel als "succesvol" aan te hangen.
Het artikel is aardig kritisch op China.
pi_207109568
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat nu dan ook redelijk mis in China.
En dat kan eventueel weer gevolgen hebben voor de rest van de wereld -O-

https://www.ad.nl/buitenl(...)elijks-aan~a4411d8b/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207109589
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
De media was ook aardig kritisch/aan het smullen op het coronabeleid van Zweden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:58:04 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207109593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou met de huidige varianten er in zulke getalen zo ongelooflijk dood aan gaan dan? :?
Verbazingwekkend
pi_207109607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het virus doet niet zijn best. Het virus muteert door foutjes in het kopieerproces, en succesvolle mutaties worden dominant.
Mutaties voorkom je door de verspreiding van het virus in te dammen.
pi_207109616
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe kun je nou met de huidige varianten er in zulke getalen zo ongelooflijk dood aan gaan dan? :?
Verbazingwekkend
Omdat de Chinese vaccins bagger zijn, ze werken echt amper.
En de vraag is welke variant daar rondgaat.

En daar zit mogelijk het gevaar voor de rest van de wereld, hier kan dus wel een kutvariant uit komen (hoop het niet).
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:01:09 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207109658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En daar zit mogelijk het gevaar voor de rest van de wereld, hier kan dus wel een kutvariant uit komen (hoop het niet).
Ja welke variant het daar zo doet vraag ik me ook af dan.

En qua mutaties, tsja, we gaan het zien. Toch weinig aan te doen vanuit hier. Wat we niet kunnen beïnvloeden, moeten we maar accepteren denk ik
pi_207109704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

quote:
Crematoria Peking kunnen golf coronadoden nauwelijks aan
quote:
,,We cremeren twintig lichamen per dag, voornamelijk oude mensen. Veel mensen zijn de laatste tijd ziek geworden”, vertelt een Chinese crematoriummedewerker aan het Franse persbureau AFP. Het virus laat het personeel niet onberoerd. Van de zestig werknemers van het crematorium blijken er meer dan tien positief getest op het virus. Medewerkers van twee uitvaartcentra in Peking waarmee het persbureau contact opnam, bevestigen dat hun vestigingen nu de klok rond werken en crematiediensten op de dag van overlijden aanbieden om aan de grote vraag te voldoen. Een ander crematorium geeft aan dat het nu een wachtlijst van een week heeft.
Een crematorium waar 60 mensen werken lijkt mij niet zomaar een klein crematorium, hoeveel mensen worden daar normaal gesproken gecremeerd? Het zegt tot nu toe nog niet zoveel op de titel na.
pi_207109736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Volgens mij zei Dr John Campbell juist dat de Chinese vaccins anders werken en hij daarom verwacht dat ze wel bescherming bieden. Maar dat boeit natuurlijk niets als de ouderen ervoor kiezen om niet gevaccineerd te worden, dan moeten ze maar voelen.
pi_207109858
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Volgens mij zei Dr John Campbell juist dat de Chinese vaccins anders werken en hij daarom verwacht dat ze wel bescherming bieden. Maar dat boeit natuurlijk niets als de ouderen ervoor kiezen om niet gevaccineerd te worden, dan moeten ze maar voelen.
Nooit van gehoord, maar dat is één of andere YouTube crackpot kennelijk?
pi_207109914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bracht het nieuws altijd op een duidelijke manier en staat ook in de OP.
pi_207109929
quote:

[..]
Een gepensioneerde verpleger die zichzelf op YouTube als Dr voordoet en in deze sc als een autoriteit wordt gezien :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207110009
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Een gepensioneerde verpleger die zichzelf op YouTube als Dr voordoet en in deze sc als een autoriteit wordt gezien :')
Ik zag het inderdaad al toen ik googelde. Nou heeft ie natuurlijk wel degelijk een PhD, maar niet direct in een vakgebied dat hem ook maar enigszins een autoriteit zou maken. Maar afgezien daarvan is het wat onnozel om allerlei claims te doen over wat de Chinese vaccins zouden doen. Kijk naar de data, ze werken gewoon niet zo best. Al dat gehallucineer over mRNA vaccins ten spijt, het blijkt een fantastische vinding te zijn geweest. Nou was het feitelijk niet nieuw, maar wel de eerste keer dat het op grote schaal werd toegepast, met succes.
pi_207110194
quote:

[..]
Verbazingwekkend
In mei van dit jaar waren in Europa 2 miljoen doden op een bevolking van 765 miljoen inwoners.
In China zijn er 1,4 miljard.
Dan is een miljoen doden helemaal niet zo vreemd.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:37:15 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207110382
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In mei van dit jaar waren in Europa 2 miljoen doden op een bevolking van 765 miljoen inwoners.
In China zijn er 1,4 miljard.
Dan is een miljoen doden helemaal niet zo vreemd.
Dat is bij lange na niet hetzelfde virus en er zijn daar ook mensen gevaccineerd intussen. Matig vaccin, maar wel met wát effect ook
pi_207110487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
De media was ook aardig kritisch/aan het smullen op het coronabeleid van Zweden.
Vond de special over het succes van Zweden erg leuk destijds.
pi_207110494
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is bij lange na niet hetzelfde virus en er zijn daar ook mensen gevaccineerd intussen. Matig vaccin, maar wel met wát effect ook
Alleen de werkende klasse is gevaccineerd in China
pi_207110601
quote:

[..]
Verbazingwekkend
Geen immuniteit bij de oudere generatie.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:03:09 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207110799
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen immuniteit bij de oudere generatie.
Ja dat snap ik

Maar dan nog is omikron echt amper dodelijk
pi_207110900
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat snap ik

Op een bevolking van 1,5 miljard is 1% al voldoende voor enorme aantallen slachtoffers.

Daarnaast is omikron hier minder dodelijk nadat de bevolking te maken heeft gehad met Wuhan en Delta en de oudere generatie is gevaccineerd.
Nog steeds is hier het aantal ongevaccineerden op de ic onevenredig groter dan gevaccineerden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:12:18 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207110925
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op een bevolking van 1,5 miljard is 1% al voldoende voor enorme aantallen slachtoffers.

Daarnaast is omikron hier minder dodelijk nadat de bevolking te maken heeft gehad met Wuhan en Delta en de oudere generatie is gevaccineerd.
Nog steeds is hier het aantal ongevaccineerden op de ic onevenredig groter dan gevaccineerden.
Ook los van eerdere besmettingen is omikron gewoon veel en veel milder. An sich
pi_207111006
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Ook los van eerdere besmettingen is omikron gewoon veel en veel milder. An sich
Dat gaan we zien in China, wat omikron doet op een bevolking die geen immuniteit heeft opgebouwd.

En met een beetje pech gaat dat land op slot en trekken ze de hele wereldeconomie verder onderuit.
pi_207111091
quote:

[..]
Klopt.
Eentje die alles in Jip en Janneke taal weet uit te leggen, en daardoor veel populariteit geniet, maar volledig buiten zijn expertise spreekt en daardoor de nodige fouten maakt.
pi_207112792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Bracht het nieuws altijd op een duidelijke manier en staat ook in de OP.
En maakt ook hele grote domme fouten in zijn analyses.
pi_207112809
quote:

[..]
Ja dat snap ik

Zolang er voldoende zorg is....

Maar omdat hun vaccin minder goed werkt en ze betrekkelijk veel ouderen hebben.

Omikron is trouwens ook best dodelijk als je de cijfers er van bekijkt. Het heet meer doden per jaar dan wuhan of alfa en delta hadden.
pi_207112947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:22 schreef trein2000 het volgende:
Hugo is pootje gelicht door de pers!

Was getekend,
Ferd
https://www.villamedia.nl(...)t&utm_medium=twitter

Toch treurig om te zien dat de zelfreflectie totaal afwezig is. Nog steeds.
Holy. Shit.

Wat is die man losgeslagen van de werkelijkheid. En dit soort wordt dus geacht een zware landsbestuurlijke functie te kunnen vervullen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207113011
quote:

[..]
Ja dat snap ik

Ik denk dat als ik weer in aanraking kom met mensen na 3 jaar lockdowns, ik dan al met een verkoudheid op de IC zou belanden. Je hebt blootstelling aan allerlei narigheid nodig.

Zie ook dit, wat lockdowns/maatregelen kunnen veroorzaken:

https://nos.nl/artikel/24(...)-effect-van-pandemie
pi_207113017
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 08:11 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Zolang er voldoende zorg is....

Maar omdat hun vaccin minder goed werkt en ze betrekkelijk veel ouderen hebben.

Omikron is trouwens ook best dodelijk als je de cijfers er van bekijkt. Het heet meer doden per jaar dan wuhan of alfa en delta hadden.
Laat de cijfers maar zien dan..
pi_207113530
Vorig jaar gingen we gewoon weer in full lockdown deze week.
Wat een tyfus ellende was dat.
pi_207113820
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat gaan we zien in China, wat omikron doet op een bevolking die geen immuniteit heeft opgebouwd.

En met een beetje pech gaat dat land op slot en trekken ze de hele wereldeconomie verder onderuit.
Bij meer dan een miljard Chinezen gaan die paar Omikrondoden niet eens een rimpel in het water veroorzaken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 17 december 2022 @ 11:00:24 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207114013
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 10:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Vorig jaar gingen we gewoon weer in full lockdown deze week.
Wat een tyfus ellende was dat.
Ik ga denk ik herstelbetalingen eisen bij Rutte.
pi_207114936
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 10:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Bij meer dan een miljard Chinezen gaan die paar Omikrondoden niet eens een rimpel in het water veroorzaken.
We gaan het zien.
Tot voor kort was 1 besmetting al voldoende om een miljoenenstad plat te leggen
pi_207115113
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:21 schreef Wantie het volgende:
Tja, das war einmal. Die vinden wel een uitweg.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  zaterdag 17 december 2022 @ 12:59:06 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207115511
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
We gaan het zien.
Niet door de doden, maar door de angst/politiek
pi_207115558
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet door de doden, maar door de angst/politiek
Precies.
En het risico bestaat dat dat weer gebeurt.

Dit is wel een interessante analyse daarvan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')